daar heb ik dezelfde reactie op als eergister op een soortgelijke post van je bb: knuppel...hoenderhok...hond...stok...quote:Op zondag 14 januari 2007 23:44 schreef PKfotografie het volgende:
Voor 2007 kunnen eenmalig door alle users 3 onderwerpen aangeleverd worden per mail. De crew maakt hieruit een selectie.
mogen de mensen die besluiten wat het onderwerp word zelf ook mee doen?
(dan wil ik wel mee kiezen welke onderwerpen het worden, heb wel wat leuke foto's liggen waar ik een onderwerp aan vast kan knopen)
Ook geen kader, de originele exif moet er zelfs nog inzitten!quote:Op zondag 14 januari 2007 23:45 schreef ..zapper het volgende:
Ik vind het op alle punten een vooruitgang. Komt er ook een onderwerp dan, waarbij het juist niet is toegestaan om photoshop te gebruiken?
Ga er maar wel vanuitquote:Op zondag 14 januari 2007 23:49 schreef SunChaser het volgende:
Is dit bindend?
ik vind het raar dat uit gemailde onderwerpen (die dus niemand ziet ) iets gekozen word.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:47 schreef diedrick het volgende:
[..]
daar heb ik dezelfde reactie op als eergister op een soortgelijke post van je bb: knuppel...hoenderhok...hond...stok...
waar is dit soort reacties nu voor nodig... blijkt eens temeer: wat je ook voorstelt...er komt ALTIJD commentaar..
Ik weet dat het een vreemde eigenschap van me is, maar ik vertrouw ze gewoon daarin, hoef ik me er ook niet druk over te maken.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:51 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik vind het raar dat uit gemailde onderwerpen (die dus niemand ziet ) iets gekozen word.
van mij mogen ze best mee doen maar dan moeten de foto's genomen zijn in de maand van de wedsrijd en dus geen archief werk.
nu zou je dus onderwerpen kunnen kiezen bij de beste foto's die je hebt.
das niet echt het doel van de wedstrijd.
In de OP staat:quote:Op zondag 14 januari 2007 23:41 schreef prupke het volgende:
met afwijkende fotoshop regels maak je het niet makkelijk voor een aantal users die mee willen doen aan de wedstrijd!
We willen het voor iedereen leuk houden! Ook voor de mensen die graag (en wat intensiever) met Photoshop werken. Dit kan ook stimulerend werken naar de beginnende user (als in de volgende reactie: "Dat wil ik ook (kunnen)"). In een topic is, meen ik me te herinneren, gezegd dat verschillende users die al heel bekend zijn met Photoshop best bereid zijn te willen helpen! Helemaal goed dus! Uiteraard wordt van de beginnende user ook verwacht dat die dan aangeven waar ze hulp willen.quote:Waarom?
Binnen FOT zijn er uiteenlopende meningen over het gebruik van photoshop. Om wederom iedereen aan bod te laten komen is gekozen om bij een aantal wedstrijden lossere regels te hanteren. Ook liefhebbers van photoshop kunnen zich dan eens naar hartelust uitleven. Wij rekenen erop dat zij dan ook de minder ervaren photoshoppers willen bijstaan en instrueren.
Dit is vooral om de communicatielijnen van de mensen die over de onderwerp gaan beslissen kort te houden.quote:en waarom mailen en niet gewoon een openbaar topic ?
dan kunnen mensen zien wat er ingestuurd word en kunnen ze er ook al over brainstormen over wat er misschien komen gaat
De mensen die besluiten zijn crew (mod's, (F)A's). Deze mogen zelf geen onderwerpen insturen.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:44 schreef PKfotografie het volgende:
Voor 2007 kunnen eenmalig door alle users 3 onderwerpen aangeleverd worden per mail. De crew maakt hieruit een selectie.
mogen de mensen die besluiten wat het onderwerp word zelf ook mee doen?
(dan wil ik wel mee kiezen welke onderwerpen het worden, heb wel wat leuke foto's liggen waar ik een onderwerp aan vast kan knopen)
alsof de héle crew meebeslistquote:Op zondag 14 januari 2007 23:51 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
ik vind het raar dat uit gemailde onderwerpen (die dus niemand ziet ) iets gekozen word.
van mij mogen ze best mee doen maar dan moeten de foto's genomen zijn in de maand van de wedsrijd en dus geen archief werk.
nu zou je dus onderwerpen kunnen kiezen bij de beste foto's die je hebt.
das niet echt het doel van de wedstrijd.
Dat is eigenlijk niet de bedoeling...quote:Op zondag 14 januari 2007 23:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
er wortdt wel vaker archiefwerk ingezonden
nee, (al heb ik daazr dan weer mijn twijfels bij, waarom niet vraag ik me dan af) maargoed, dat is dus niet iets nieuws.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:56 schreef pirke het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet de bedoeling...
Dat mag iedereen toch voor zich weten?quote:Op zondag 14 januari 2007 23:56 schreef pirke het volgende:
[..]
Moet je eens kijken bij de wedstrijd van de beste foto van 2006quote:Op zondag 14 januari 2007 23:56 schreef pirke het volgende:
[..]
Zitten daar foto's bij uit 2005?quote:Op maandag 15 januari 2007 00:01 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Moet je eens kijken bij de wedstrijd van de beste foto van 2006![]()
dus de crew stuurt geen onderwerpen in.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:53 schreef Xilantof het volgende:
...............................
[..]
De mensen die besluiten zijn crew (mod's, (F)A's). Deze mogen zelf geen onderwerpen insturen.
en 2004 en 2003 (gokje)quote:Op maandag 15 januari 2007 00:01 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zitten daar foto's bij uit 2005?
Blackbully, misschien ben je tegenwoordig wel zo goed dat je te groot bent geworden voor het FOK! FOTO wedstrijd. Zijn vast wel andere plekken waar jouw talenten wel op waarde worden geschat.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:02 schreef PKfotografie het volgende:
ik begin het steeds vager te vinden. (
Dat is geen onderwerp man, dat is techniek. Misschien fotografeert iemand wel met een wegwerpcamera. Of misschien beheerst iemand die techniek wel helemaal niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:05 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik heb al gemaild.
Lange sluitertijden.
Dan sluit je wel weer mensen uit. Hoop dat de crew dat ook beseft bij t kiezen van de 12 onderwerpen.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:08 schreef pirke het volgende:
Dat is wel een onderwerp, als diafragma dat ook kan zijn, en dat kan![]()
je kunt het ook als uitdaging of leermoment zien.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan sluit je wel weer mensen uit. Hoop dat de crew dat ook beseft bij t kiezen van de 12 onderwerpen.
Juist. De bedoeling is ook zeker om bij dat soort technische onderwerpen te proberen mensen op weg te helpen, dingen te leren, te instrueren met hulp van de users die de betreffende techniek reeds wél onder de knie hebben.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
je kunt het ook als uitdaging of leermoment zien.
Er wordt vaker gedaan alsof archieffoto's niet mogen. Maar dat is een regel die een aantal users gebruiken, maar die niet officiëel is.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
en is het doel van de wedstrijd niet gewoon mooie dfoto's insturen?
er wortdt wel vaker archiefwerk ingezonden
In de OP van dit topic wordt dit onderwerp ook al genoemdquote:Op maandag 15 januari 2007 00:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is geen onderwerp man, dat is techniek. Misschien fotografeert iemand wel met een wegwerpcamera.
klopt...maar ook niet iedereen heeft een camera tot de beschikking om die technische dingen mee uit te voeren...quote:Op maandag 15 januari 2007 00:11 schreef Yoni het volgende:
[..]
Juist. De bedoeling is ook zeker om bij dat soort technische onderwerpen te proberen mensen op weg te helpen, dingen te leren, te instrueren met hulp van de users die de betreffende techniek reeds wél onder de knie hebben.
Tja, eerst waren de schilders erg bang voor verandering (fotografie), toen waren de fotografen bang voor verandering (digitale fotografie), nu zijn we nog banger (we zijn fokkers!)quote:Op maandag 15 januari 2007 00:17 schreef WurM het volgende:
Ik begrijp niet dat het voor fotografen zo extreem moeilijk is om een verandering te accepteren.
Dan kunnen die mensen (waarvan er niet veel zullen zijn, als ik kijk naar de equipment van de gemiddelde deelnemer) zich vast gaan concentreren op de volgende maandquote:Op maandag 15 januari 2007 00:18 schreef prupke het volgende:
[..]
klopt...maar ook niet iedereen heeft een camera tot de beschikking om die technische dingen mee uit te voeren...
kloptquote:Op maandag 15 januari 2007 00:22 schreef WurM het volgende:
[..]
Dan kunnen die mensen (waarvan er niet veel zullen zijn, als ik kijk naar de equipment van de gemiddelde deelnemer) zich vast gaan concentreren op de volgende maand
ook met een wegwerp-camera van de hema (analoog) kan ik een foto maken met lange sluitertijd.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan sluit je wel weer mensen uit. Hoop dat de crew dat ook beseft bij t kiezen van de 12 onderwerpen.
Ja, maar de crew wil vast niet dat de iets professionelere mensen er allemaal vandoor gaan... Daarom kiezen ze ook verschillende onderwerpen... Er zit altijd wel iets tussen van jouw niveau, wat dat niveau ook mag zijn...quote:Op maandag 15 januari 2007 00:24 schreef prupke het volgende:
[..]
klopt
maar de crew hamert er ook op dat ze niewbies willen krijgen op fot
en die zullen dus niet allemaal dat geschut hebben om mee te schieten ..
waarom zou iemand die professioneler er vandoor gaan?quote:Op maandag 15 januari 2007 00:26 schreef WurM het volgende:
[..]
Ja, maar de crew wil vast niet dat de iets professionelere mensen er allemaal vandoor gaan... Daarom kiezen ze ook verschillende onderwerpen... Er zit altijd wel iets tussen van jouw niveau, wat dat niveau ook mag zijn...
En volgens mij staat dit (met iets andere woorden mss) ook al in de OP...
en nog andere combinaties die gemaakt kunnen wordenquote:Op maandag 15 januari 2007 00:31 schreef pirke het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen zonder fotobewerkingsoftware, meestal zijn dat mensen die geen dSLR hebben. Er zijn ook genoeg mensen zonder inzicht/niveau, meestal hebben die wel een dSLR
er zijn ook mensen zonder camera maar met en legale PS-cs2quote:Op maandag 15 januari 2007 00:31 schreef pirke het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen zonder fotobewerkingsoftware, meestal zijn dat mensen die geen dSLR hebben. Er zijn ook genoeg mensen zonder inzicht/niveau, meestal hebben die wel een dSLR
Omdat het niveau van de wedstrijden te laag kan worden, als je alleen maar gaat focussen op inzicht. Er zijn mensen die verschillende technieken willen (leren) toepassen en er zijn mensen die zich willen concentreren op inzicht.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:29 schreef prupke het volgende:
[..]
waarom zou iemand die professioneler er vandoor gaan?
er zijn genoeg onderwerpen te verzinnen waar geen techiek voor nodig is maar gewoon inzicht....
en laten we mijn niveau hier buiten laten ok ? goed ? alstublieft
naar mijn weten is het niveau van de westrijden niet te laag geweest....quote:Op maandag 15 januari 2007 00:35 schreef WurM het volgende:
[..]
Omdat het niveau van de wedstrijden te laag kan worden, als je alleen maar gaat focussen op inzicht. Er zijn mensen die verschillende technieken willen (leren) toepassen en er zijn mensen die zich willen concentreren op inzicht.
Het mooie van 12 verschillende onderwerpen (11 in dit geval) is dat er altijd wel iets tussen zit wat jij leuk vindt. En als er iets tussen zit wat jij niet ziet zitten en/of wat je niet kunt, omdat je camera de technieken daarvoor niet bezit, dan sla je een maandje over. Dat was met de vorige opzet van de wedstrijden ook al zo trouwens...
Ik oordeel niet op niveau ofzo... Daarvoor is mijn niveau zelf veel te laag
Anyway: Ik nog steeds niet snap
Klopt, misschien verwoorde ik het niet goed, maar wat ik bedoelde is dit:quote:Op maandag 15 januari 2007 00:38 schreef prupke het volgende:
[..]
naar mijn weten is het niveau van de westrijden niet te laag geweest....
Ja zeg, dan kan ik niet meedoenquote:Op maandag 15 januari 2007 00:05 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik heb al gemaild.
Nederland - Waterland.
ben ik het met je eens hoorquote:Op maandag 15 januari 2007 00:41 schreef WurM het volgende:
[..]
Klopt, misschien verwoorde ik het niet goed, maar wat ik bedoelde is dit:
Ik denk, dat als je constant een 'inzicht-onderwerp' kiest, er mensen zijn die stoppen met de fotowedstrijden, omdat ze wat meer techniek-gerelateerde onderwerpen willen zien/doen...
yup.quote:Op maandag 15 januari 2007 01:10 schreef Mauro het volgende:
Dus misschien zelfs een wedstrijd zonder fotobewerking?
Ik schiet in RAW. Moet ik dan een RAW insturen?
Want die kan ik niet omzetten naar jpg zonder bewerking
Mijn exif zit er ook nog in als ik een foto heel erg bewerk.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:47 schreef pirke het volgende:
[..]
Ook geen kader, de originele exif moet er zelfs nog inzitten!
Dan moet je voor die wedstrijd een foto in jpg schietenquote:Op maandag 15 januari 2007 01:10 schreef Mauro het volgende:
Dus misschien zelfs een wedstrijd zonder fotobewerking?
Ik schiet in RAW. Moet ik dan een RAW insturen?
Want die kan ik niet omzetten naar jpg zonder bewerking
Ja dat dus!quote:Het mooie van 12 verschillende onderwerpen (11 in dit geval) is dat er altijd wel iets tussen zit wat jij leuk vindt. En als er iets tussen zit wat jij niet ziet zitten en/of wat je niet kunt, omdat je camera de technieken daarvoor niet bezit, dan sla je een maandje over. Dat was met de vorige opzet van de wedstrijden ook al zo trouwens...
quote:Op maandag 15 januari 2007 07:24 schreef blomst het volgende:
Nu maar hopen dat er geen users gaan zeuren, omdat hun onderwerp er niet bij zit
Ik vind er nu al een hoop gezeur langskomen terwijl de nieuwe wedstrijd nog niet eens looptquote:Op maandag 15 januari 2007 07:24 schreef blomst het volgende:
Nu maar hopen dat er geen users gaan zeuren, omdat hun onderwerp er niet bij zit
Nou inderdaad, en we zijn nog niet eens begonnenquote:Op maandag 15 januari 2007 08:16 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind er nu al een hoop gezeur langskomen terwijl de nieuwe wedstrijd nog niet eens loopt
Ik moet er nog een paar bedenken...quote:crew, we zien de onderwerpen wel verschijnen!
Photoshop past je exif aan, dan krijg je dus een nieuwe exifquote:Op maandag 15 januari 2007 02:56 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mijn exif zit er ook nog in als ik een foto heel erg bewerk.
Het veel minder grappige van die mensen is dat ze nieuwe users afschrikken met hun eeuwige gezeik.quote:Op maandag 15 januari 2007 08:21 schreef freud het volgende:
Het grappige is dat de mensen die zeuren over dat de wedstrijd niet toegangkelijk meer is...
Ik laat me ook verassen.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
ik twijfel of ik wel onderwerpen in ga zenden. ik denk dat ik me gewoon laat verassen
ik ben niet zo thuis in de theorieen van Darwin.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:24 schreef ..zapper het volgende:
Zojuist ingezonden:
Buitenportret met nadruk op een zelf te kiezen emotie (leuk, eenvoudig)
Zon (techniek, medium)
Darwin, natuurlijke selectie, leg de theorie van Darwin vast in een foto (verhaal, moeilijk)
Astu: http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwinquote:Op maandag 15 januari 2007 10:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik ben niet zo thuis in de theorieen van Darwin.
En je hebt progjes waarbij je je exif kunt aanpassen in whatever je wilquote:Op maandag 15 januari 2007 09:38 schreef pirke het volgende:
Photoshop past je exif aan, dan krijg je dus een nieuwe exif
Mensen die vals willen spelen en daar goed in zijn, zul je nooit er uit kunnen pikken. Ze stoten hun kop al vaak genoeg in het echte leven, dus ik gun ze wel een prijsje.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:35 schreef Mauro het volgende:
[..]
En je hebt progjes waarbij je je exif kunt aanpassen in whatever je wil
Dat is helemaal waar.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:38 schreef ..zapper het volgende:
Mensen die vals willen spelen en daar goed in zijn, zul je nooit er uit kunnen pikken. Ze stoten hun kop al vaak genoeg in het echte leven, dus ik gun ze wel een prijsje.
Volgens mij worden alle onderwerpen voor iedere maand meteen aan het begin van het jaar bekent gemaaktquote:Op maandag 15 januari 2007 10:44 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar.
Ik vind de opzet zoals die nu voor ons ligt een beetje ondoorzichtelijk maar wel begrijpbaar
Maar wat ik me nu toch ook een beetje afvraag is het volgende:
Zouden de 11 onderwerpen voor het jaar 2007 van tevoren bekend worden gemaakt of komt er iedere maand een nieuw onderwerp?
En als er dus iedere maand een nieuw onderwerp komt, is dat dan niet een beetje unfair? Omdat de WC + modjes de onderwerpen al weten (en dan de foto van november al in maart oid kunnen maken).
quote:Op maandag 15 januari 2007 10:47 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Volgens mij worden alle onderwerpen voor iedere maand meteen aan het begin van het jaar bekent gemaakt
ik bedoelde eigenlijk dat dat me niet zo boeit allemaal.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:29 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Astu: http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwin.
En ik alleen moeders wil is wetquote:Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik ken alleen maar de wet van Murphy
Dan moet je dat zeggen, anders kom je er niet volgens Darwinquote:Op maandag 15 januari 2007 11:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik bedoelde eigenlijk dat dat me niet zo boeit allemaal.
ik ken alleen maar de wet van Murphy
Die zijn net uit de vaart genomenquote:Op maandag 15 januari 2007 12:38 schreef freud het volgende:
Ik ga ook insturen:
Voertuigen op luchtkussens van boven de 50 ton
* freud houdt van een uitdaging...
Out of de box denken mag --> 50 ton aan ¤ natuurlijkquote:Op maandag 15 januari 2007 12:40 schreef Mauro het volgende:
[..]
Die zijn net uit de vaart genomen
Dat wordt een hele uitdaging om die te fotograferen dan
of moeten die luchtkussens 50 ton wegen? Met daarbovenop een fiets ofzo?
Ik dacht dat ik al aardig out of the box aan het denken wasquote:Op maandag 15 januari 2007 13:06 schreef WurM het volgende:
[..]
Out of de box denken mag --> 50 ton aan ¤ natuurlijk
quote:Op maandag 15 januari 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk dat ik me gewoon laat verassen
Misschien iets te dramatisch voor een simpele wedstrijd?quote:
Ja zonder die 2 wordt het wel een dooie boelquote:Op maandag 15 januari 2007 15:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
Misschien iets te dramatisch voor een simpele wedstrijd?
Ik laat mezelf begraven
Oja, en ik laat mezelf verrassen door het management
Hee, ze hebben zelf het email adres kunnen regelen wat ik al voorstelde![]()
Ooit zal het er wel van komen, en de nabestaanden mogen zien maar waar ze me laten.(Ze verrassen me maar) Ik heb maar één wens: geen geloer boven de kist.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
Ik laat mezelf begraven
quote:Op maandag 15 januari 2007 15:29 schreef blomst het volgende:
[..]
Ooit zal het er wel van komen, en de nabestaanden mogen zien maar waar ze me laten.(Ze verrassen me maar) Ik heb maar één wens: geen geloer boven de kist.
En wat betreft voor de wedstrijdonderwerpen laat ik me ook verrassen.
Boeit datquote:Op maandag 15 januari 2007 15:36 schreef WurM het volgende:
Alleen zal niet iedereen blij verrast zijn
Net zoiets als de beruchte vaten met handen erin. De Handvatenquote:Op maandag 15 januari 2007 15:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
Ik laat mezelf begraven
Oja, en ik laat mezelf verrassen door het management
Hee, ze hebben zelf het email adres kunnen regelen wat ik al voorstelde![]()
This is the Postfix program at host nandorin.fok.nl.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:30 schreef Xilantof het volgende:
Vanaf nu kunnen de users ieder drie onderwerpen insturen naar het volgende emailadres:
Fotowedstrijd@fok.nl
Het kromme engels ook svpquote:Op maandag 15 januari 2007 16:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
This is the Postfix program at host nandorin.fok.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not be
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
![]()
Fix dat ff.
Dan zal ik wel iets verzinnenquote:Op maandag 15 januari 2007 16:03 schreef Yoni het volgende:
Als maar niet iedereen besluit zich te laten verrassen, want we hebben wel onderwerpen nodig natuurlijk
Komt omdat planet nu boos is dat ze een claim aan hun broek hebben, ze hebben alles gelijk afgeslotenquote:Op maandag 15 januari 2007 16:48 schreef Yoni het volgende:
Let op! Zoals hierboven aangegeven bounced het mailadres van An24 momenteel. Ik heb zojuist een ander mailadres doorgegeven voor de forwards aan de FA's, maar weet niet hoe snel dit aangepast is.
Mails die naar fotowedstrijd@fok.nl worden gestuurd, komen echter zónder problemen ook bij Xilantof en mij terecht! Alle inzendingen komen dus wél gewoon aan.
Naja, sluitertijd enzo blijft toch gewoon staan?? Hoewel het er niet echt toedoet maar goedquote:Op maandag 15 januari 2007 09:38 schreef pirke het volgende:
[..]
Photoshop past je exif aan, dan krijg je dus een nieuwe exif
Dat zijn de gegevens die je camera opslaat van de instellingen die je camera op dat moment heeftquote:Op maandag 15 januari 2007 23:50 schreef Ireth het volgende:
3 onderwerpen ingestuurd!
(wat is nou weer een exif?)
Exif is een geheim genootschap van fotografen die via de meta data in jpg bestanden met elkaar communiceert. Op deze manier kunnen ze elkaar berichten sturen in wat voor anderen doodgewone plaatjes zijn. Dit genootschap misbruikt de Exit info ook nog wel eens om PI te vervangen. De PI is natuurlijk de nonverbale versie van het posten in een forum (je geeft lading mee aan je post, zonder dat je dat in tekst opneemt).quote:Op maandag 15 januari 2007 23:50 schreef Ireth het volgende:
3 onderwerpen ingestuurd!
(wat is nou weer een exif?)
Dat snapte ik al hoorquote:Op maandag 15 januari 2007 16:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het kromme engels heb ik geknipt en geplakt uit de auto-reply lieverd
gelukkig maakt die ene week op het hele jaar het verschil over de lengte van je brainstorm, of heb je daadwerkelijk die ene onwetende week nodig om een mening voor de rest van het jaar te vormen?quote:Op zondag 14 januari 2007 23:41 schreef prupke het volgende:
en waarom mailen en niet gewoon een openbaar topic ?
dan kunnen mensen zien wat er ingestuurd word en kunnen ze er ook al over brainstormen over wat er misschien komen gaat
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:17 schreef freud het volgende:
[..]
Exif is een geheim genootschap van fotografen die via de meta data in jpg bestanden met elkaar communiceert. Op deze manier kunnen ze elkaar berichten sturen in wat voor anderen doodgewone plaatjes zijn. Dit genootschap misbruikt de Exit info ook nog wel eens om PI te vervangen. De PI is natuurlijk de nonverbale versie van het posten in een forum (je geeft lading mee aan je post, zonder dat je dat in tekst opneemt).
Zo, nu de geheime handdruk nog, en je mag toetreden tot de Exifjes.
quote:
Ik mag dan wel uit een ei komen, maar ben nog niet helemaalquote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:17 schreef freud het volgende:
[..]
Exif is een geheim genootschap van fotografen die via de meta data in jpg bestanden met elkaar communiceert. Op deze manier kunnen ze elkaar berichten sturen in wat voor anderen doodgewone plaatjes zijn. Dit genootschap misbruikt de Exit info ook nog wel eens om PI te vervangen. De PI is natuurlijk de nonverbale versie van het posten in een forum (je geeft lading mee aan je post, zonder dat je dat in tekst opneemt).
Zo, nu de geheime handdruk nog, en je mag toetreden tot de Exifjes.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:19 schreef Ireth het volgende:
Ik mag dan wel uit een ei komen, maar ben nog niet helemaal [afbeelding] hoor
Dat duurde niet langquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Goedeopzet, en ik ga even denken wat voor onderwerpen ik in ga sturen.
En je deed niet aan photoshopquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:28 schreef ElizabethR het volgende:
2) Masker(s)
Hoezo deed ik niet aan ps? Ik doe al jaren aan ps.quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En je deed niet aan photoshop![]()
!!!
Dan was dat een andere ElizabethRquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:20 schreef ElizabethR het volgende:
Hoezo deed ik niet aan ps? Ik doe al jaren aan ps.
Waarschijnlijk!quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:24 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dan was dat een andere ElizabethR
bedoel je niet pMs?quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hoezo deed ik niet aan ps? Ik doe al jaren aan ps.
quote:
lees PIquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Als jij dat wilt.
Verder hap ik niet meer hoor, zonde van dit topic!!
Mag ik trouwens jouw naam erbij zetten in mijn sig??
Oh, daar let ik nooit op, en ik gebruik ze ook al nooitquote:
Goeiequote:Op woensdag 17 januari 2007 12:40 schreef Mauro het volgende:
Mijn ingezonden onderwerpen:
1: Bier
2: Auto
3: Kort
Lekker kort en dus voor velerlei interpretatie mogelijk
3) zwak(jes)quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef Shark.Bait het volgende:
ik weet geen nummer 3. En mijn nummer 1 is zwakjes.
nee, da's mijn nummer 1 al....quote:
Kan ook allemaal in 1 foto, mag je die dan 3 keer inzenden?quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:40 schreef Mauro het volgende:
Mijn ingezonden onderwerpen:
1: Bier
2: Auto
3: Kort
Lekker kort en dus voor velerlei interpretatie mogelijk
Da's weer die productfotografie die ik ook al inzondquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:09 schreef Puckzzz het volgende:
Bier
dat moet niet te moeilijk zijn....
ik ga niet op vakantiequote:Op donderdag 18 januari 2007 13:15 schreef Shark.Bait het volgende:
water, je mooiste vakantiefoto 2007, Typisch Nederland.
Iedereen heeft vakantie. Van mij part één van Balkonië of Tuinesiëquote:
of de kanarische weilandenquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Iedereen heeft vakantie. Van mij part één van Balkonië of Tuinesië
Zondag avond zal men niet meer kunnen inzenden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:00 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Wanneer worden de onderwerpen eigenlijk bekent gemaakt?
Als ik het goed begrepen heb zullen dan alle 11 de onderwerpen bekent worden gemaakt.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:35 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Zondag avond zal men niet meer kunnen inzenden.
Dan worden de onderwerpen "mee naar achter genomen" om elke maand een leuk, passend, uitdagend, afwisselend, spannend, interessant, fotografisch verantwoord etc etconderwerp mee te geven.
Zoals ik het nu zie zullen deze pas bekend worden gemaakt met het openen van het eerst centrale topic. Dus dat is dan 1 februari.
e.e.a. moet nog wel in overleg
Zoals dat er nu uit ziet zal dat inderdaad het geval zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:10 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb zullen dan alle 11 de onderwerpen bekent worden gemaakt.
In welke maand zit je nuquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat gebeurt er in de 12e maand aangezien er 11 onderwerpen zijn?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, wacht, ja, het begint langzaamaan door te dringen.
Say no more.
en wat heb je ingezonden?quote:Op zondag 21 januari 2007 17:45 schreef -Marjo- het volgende:
* ingezonden heeft...
* Vervormingquote:Op zondag 21 januari 2007 18:05 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
en wat heb je ingezonden?
Puckzzz je iconquote:Op maandag 22 januari 2007 08:02 schreef Puckzzz het volgende:
nou kom maar op met die onderwerpen, dan kan ik mijn archieven ff door gaan spitten
Hij is leukquote:
zo lang!quote:Op zondag 21 januari 2007 11:36 schreef blomst het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog tot 1feb moet wachten
in 3-voud!quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:23 schreef ..zapper het volgende:
Dan dien je je negatieven in te sturen ter verificatie.
Ohja, stom.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:23 schreef ..zapper het volgende:
Dan dien je je negatieven in te sturen ter verificatie.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 10:03 schreef oYo het volgende:
Heb weer meer tijd. Ben benieuwd wanneer we aan een onderwerp kunnen gaan werken.
tnxquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:53 schreef -Marjo- het volgende:
Die site is er niet meer, maar hier staan alle linkjes naar vorige wedstrijden:
http://www.dreamersweb.nl/fok/FOT/fotowedstrijd.htm
Beterderquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef Yoni het volgende:
Die site is niet meer up to date alleen. Versie die up to date is staat hier: http://fok.leesvoer.com
Op 1 februari zal het topic geopend worden.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:32 schreef pea4fun het volgende:
Het is al eind januari, wanneer komt nu die lijst met onderwerpen en het regelement enzo? Of is het al ergens en lees ik eroverheen?
Denk niet dat dat 't gaat worden...quote:Op zondag 28 januari 2007 18:19 schreef ..zapper het volgende:
Ik heb nog een stukje input voor de decemberwedstrijd foto van het jaar, dat er alleen foto's mogen worden ingezonden, welke reeds voor een van de maand wedstrijden zijn ingezonden. Dus dat je je beste deelname foto instuurt zegmaar.
Brainstorm in een glas waterquote:Op maandag 29 januari 2007 21:56 schreef Yoni het volgende:
Nog maar een paar nachtjes slapen![]()
En er is al druk gebrainstormd over de onderwerpen![]()
Ze moeten zich wel verdiepen in de onderwerpen, het doel is toch dat het aantrekkelijker gaat worden voor nieuwe users?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:22 schreef freud het volgende:
[..]
Brainstorm in een glas water. De users hebben het werk al gedaan. Enige wat de MODjes hoeven doen is hun favo onderwerpen eruit te halen.
Niet alleen!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:54 schreef blomst het volgende:
[..]
Ze moeten zich wel verdiepen in de onderwerpen, het doel is toch dat het aantrekkelijker gaat worden voor nieuwe users?
Nee dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:45 schreef Re het volgende:
gaan jullie het nog koppelen aan een jaarwedstrijd?
nee ik bedoel een jaarwedstrijd voor de wedstrijdfoto's, daar hoef je gewoon weinig voor te doen behalve ...zeg.. je beste 8 resultaten in een jaar bij elkaar op te tellen en je hebt een overall winnaar van de maandwedstrijdenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:51 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet.
Lijkt me een beetje zonde als je zelf net vind dat je je beste foto hebt gemaakt tijdens een shoot of een uitje dat niet voor 1 van de onderwerpen was en dus niet ingezonden is geweest.
Bovendien zou je dan mensen uit sluiten of benadelen. Als een user net nieuw is of pas dan hoort van de wedstrijd zou hij niet mogen doen omdat ie niet iets ingestuurd heeft voor de wedstrijd... Dat willen we dus niet.
dus gewoon op nieuw alle punten bij elkaar optellen van 't hele jaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:12 schreef Re het volgende:
[..]
nee ik bedoel een jaarwedstrijd voor de wedstrijdfoto's, daar hoef je gewoon weinig voor te doen behalve ...zeg.. je beste 8 resultaten in een jaar bij elkaar op te tellen en je hebt een overall winnaar van de maandwedstrijden
Zeker een leuke impuls om toch elke keer mee te doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:12 schreef Re het volgende:
[..]
nee ik bedoel een jaarwedstrijd voor de wedstrijdfoto's, daar hoef je gewoon weinig voor te doen behalve ...zeg.. je beste 8 resultaten in een jaar bij elkaar op te tellen en je hebt een overall winnaar van de maandwedstrijden
Dat ene nachtje wachten kan er toch ook nog wel af?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:23 schreef blomst het volgende:
Als we vanavond nu eens de nieuwe onderwerpen en regels krijgen, kunnen we er morgen 1feb. vol tegenaan.![]()
Ongeduldjequote:Op woensdag 31 januari 2007 19:23 schreef blomst het volgende:
Als we vanavond nu eens de nieuwe onderwerpen en regels krijgen, kunnen we er morgen 1feb. vol tegenaan.![]()
Neequote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dat ene nachtje wachten kan er toch ook nog wel af?![]()
Dat ongeduldige gedoe hier...
Ik vraag nooit, ik eisquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:41 schreef Yoni het volgende:
Kindertjes die vragen.......
Kindertjes die zwijgen......quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:41 schreef Yoni het volgende:
Kindertjes die vragen.......
Zullen het ook wel niet krijgenquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:48 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Kindertjes die zwijgen......
quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:00 schreef Xilantof het volgende:
Deze mag nu gewoon open. Sticky af dus.
Dankje Pea!quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:12 schreef pea4fun het volgende:
Ik vind de onderwerpen goed gekozen, denk dat iedereen er wel wat mee kan. Misschien niet met alle onderwerpen, maar er moet toch echt wel wat tussen zitten.
Goed gedaan
Dank je Peaquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:12 schreef pea4fun het volgende:
Ik vind de onderwerpen goed gekozen, denk dat iedereen er wel wat mee kan. Misschien niet met alle onderwerpen, maar er moet toch echt wel wat tussen zitten.
Goed gedaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |