abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48029027
Daar ben ik het helemaal mee eens! Zo krijg je een keer te zien wat er nou "in het echt" gebeurt, en kan je mensen spreken die uit ervaring over het vak vertellen.
pi_48040126
Ik ga zaterdag naar die voorlichtingsdag. Zijn er nog dingen die ik absoluut niet mag missen of iemand nog tips?
Heb er iig zin in!
pi_48083665
Nouja, die dag mag je dan gewoon niet missen hè Je krijgt een rondleiding, which is great. Verder wordt er uitgebreid over de voordelen van het vak. Je gaat er in ieder geval met een goed gevoel weg
pi_48420186
kheb 1 mei selectie! Meer mensen die dan in Amersfoort moeten wezen?
pi_48468433
Succes kletskop!
Hebben de mensen die 1 mei beginnen er al zin in?
pi_48477794
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:04 schreef MarchingHome het volgende:
Succes kletskop!
Hey man,

Hoe zijn de examens gegaan van de week?

Grtz Ko
pi_48479729
Ja wel goed
In totaal worden er 4 herkansingen gemaakt door onze klas. Waarvan 2 voor aircraft. Zelf heb ik alles gehaald ^_^ (onder voorbehoud, blabla je weet)
Jullie zijn nu met emergencies begonnen? Dat lijkt me wel tof man maar wij moeten eerst SVFR nog ff doorworstelen en dan zijn wij pas aan de beurt
pi_48490846
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:04 schreef MarchingHome het volgende:
Succes kletskop!
1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
pi_48493297
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:30 schreef MarchingHome het volgende:
Ja wel goed
In totaal worden er 4 herkansingen gemaakt door onze klas. Waarvan 2 voor aircraft. Zelf heb ik alles gehaald ^_^ (onder voorbehoud, blabla je weet)
Jullie zijn nu met emergencies begonnen? Dat lijkt me wel tof man maar wij moeten eerst SVFR nog ff doorworstelen en dan zijn wij pas aan de beurt
Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mij
  donderdag 19 april 2007 @ 13:46:52 #160
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48498863
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mij
Al bekend waar je naartoe gaat?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_48507983
Ja goeie vraag, wordt 't inderdaad Beek zoals je in gedachte had?
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Oooh, wat erg Wij zitten nog zwaar te zwoegen op deteriorating visibility
quote:
Op donderdag 19 april 2007 07:22 schreef Kahuna het volgende:

[..]

1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
Hehe, mooi zo Ik realiseer me elke dag weer hoe leuk ik 't wel niet vind, dus je hebt een goede reden om er naar uit te kijken

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2007 17:51:18 ]
pi_48512865
quote:
Op donderdag 19 april 2007 07:22 schreef Kahuna het volgende:

[..]

1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
Hahaha... Ga jij nou eerst maar van je vakantie genieten.
Heb er ONWIJS zin in!! Geloof iedereen wel, dus dat scheelt.
pi_48518615
quote:
Op donderdag 19 april 2007 13:46 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Al bekend waar je naartoe gaat?
Nee nog niet, Ben al op beek geweest en binnenkort naar eelde om ff te kijken. Me voorkeur nu ligt toch bij beek.

Grtz Ko
pi_48678275
Zo eindelijk te horen gekregen dat ik door dyslexietest ben. En als het goed is 16 mei orientatiebezoek en dan 21 mei assessments.
pi_48711751
Goed man
Heel veel plezier bij dat bezoek en alvast succes voor je assessments ^_^
pi_48754009
Nou ja niet dus, 16 mei orientatiebezoel en pas 18 Juni assessments. Nou ja we komen er wel. Ooit. Doorzetter wint.
  donderdag 26 april 2007 @ 23:06:20 #167
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48757485
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:58 schreef DIR-01 het volgende:
Nee nog niet, Ben al op beek geweest en binnenkort naar eelde om ff te kijken.
En wanneer kom je langs?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_48803683
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:06 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En wanneer kom je langs?
8 mei, krijgen nog te horen hoelaat we daar moeten zijn.

Grtz
pi_48903084
Jongens, hoe was de eerste dag?
Jullie waren wel stil zeg
pi_48903663
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Vergeleken met dat groepje van jou lijkt een 747 nog stil man!
pi_48906841

Proud of it!
pi_48937538
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:11 schreef kletskop het volgende:
kheb 1 mei selectie! Meer mensen die dan in Amersfoort moeten wezen?
mag naar de tweede
pi_48943817
Congratz!
pi_48948406
Voor de geïnteresseerde onder ons:
Aviation Studies aan de HvA heeft inmiddels als keuze richting (vanaf 2e jaar) Luchtverkeersleider.
Dus ook voor < 19.

Meer info:
http://www.luchtverkeersl(...)622/instanceId/3856/
pi_48968522
quote:
Het mooie van de HvA-mogelijkheid is dat je bij een negatief selectieresultaat nog steeds kunt kiezen voor andere een Aviation-studierichting. Als een aspirant HvA-luchtverkeersleider de eindstreep van het interne LVNL-traject niet haalt, kan hij of zij terugstromen naar een andere studierichting. En dat zonder of met minimale studievertraging.
Hmm, das dan ook wel 't enige voordeel. Maargoed, hoe meer mogelijkheden om in te stromen, hoe beter voor de LVNL ^_^

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2007 15:51:00 ]
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:53:55 #176
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48971047
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:49 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Hmm, das dan ook wel 't enige voordeel. Maargoed, hoe meer mogelijkheden om in te stromen, hoe beter voor de LVNL ^_^
Maar ook meteen een groot voordeel natuurlijk. Op deze manier zijn er denk ik wel mensen die uiteindelijk beter voorbereid aan de opleiding tot vkl beginnen.
pi_48972494
In wat voor opzicht bedoel je 'beter voorbereid'? Qua voorkennis van de stof, of qua inzicht in het vak en de daarbij behorende opleiding?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 02:24:34 #178
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48990932
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:39 schreef MarchingHome het volgende:
In wat voor opzicht bedoel je 'beter voorbereid'? Qua voorkennis van de stof, of qua inzicht in het vak en de daarbij behorende opleiding?
Ik denk dat je gewoon van wat meer luchtvaart gerelateerde zaken op de hoogte bent voordat je aan de opleiding begint. Tevens lijkt het me logisch dat als je een jaar bezig gaat met een soort 'voorstudie' dat je ook meer inzicht in het vak zelf krijgt met de bijbehorende opleiding.

Dit alles zal zich natuurlijk nog wel moeten bewijzen.
pi_48992314
quote:
Geef ons even nog wat tijd, er komt zoveel info op je af, we willen gewoon alles meekrijgen...
Maar een heerlijk gevoel om begonnen te zijn!
pi_49011877
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:39 schreef kletskop het volgende:

[..]

mag naar de tweede
Heb je dat zo snel al gehoord?

Hoe zit het trouwens met de afval/doorga kansen in de tweede en derde ronde? Gaat daar ook gemiddeld maar 25% per ronde door?
pi_49011932
Verkeerde knop, hier is een foto van een man met een snor om het goed te maken.
pi_49045391
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 02:24 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon van wat meer luchtvaart gerelateerde zaken op de hoogte bent voordat je aan de opleiding begint. Tevens lijkt het me logisch dat als je een jaar bezig gaat met een soort 'voorstudie' dat je ook meer inzicht in het vak zelf krijgt met de bijbehorende opleiding.

Dit alles zal zich natuurlijk nog wel moeten bewijzen.
Ik ben 't eens met dat mensen beter zijn voorbereid op de inhoud van het vak misschien, maar ik denk niet dat er veel voordeel te halen valt met het op de hoogte zijn van meerdere luchtvaart gerelateerde zaken.
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 07:56 schreef Kahuna het volgende:

[..]

Geef ons even nog wat tijd, er komt zoveel info op je af, we willen gewoon alles meekrijgen...
Maar een heerlijk gevoel om begonnen te zijn!
Goedzo! Geniet vooral van het enthousiasme van de instructeurs
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Wielman het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens met de afval/doorga kansen in de tweede en derde ronde? Gaat daar ook gemiddeld maar 25% per ronde door?
De kansen om door te gaan naar de volgende ronde liggen steeds hoger per ronde. Ga uit van zo een 25-35% die doorgaat na de 2e en bij de derde kan je uitgaan van zo een 45% volgens mij. Maar die getallen zeggen niets en verschillen elk jaar weer. Ik weet dus niet waarom ik 't hier neerzet dus
  zaterdag 5 mei 2007 @ 21:07:52 #183
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_49046378
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:33 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Ik ben 't eens met dat mensen beter zijn voorbereid op de inhoud van het vak misschien, maar ik denk niet dat er veel voordeel te halen valt met het op de hoogte zijn van meerdere luchtvaart gerelateerde zaken.
Ik spreek uit eigen ervaring dat je daar daadwerkelijk wel voordeel aan hebt. Niet tijdens de selectie, maar wel tijdens de opleiding. Maar zoals ik al zei, ik weet helemaal niet hoe die opleiding er uit ziet, maar je hebt gewoon een voordeel als je meer van de luchtvaart weet voordat je met de opleiding dan dat je dat niet weet lijkt me.

Ben zeer benieuwd wat de resultaten zullen zijn van de nieuwe opleiding, en hoe het allemaal in zijn werk zal gaan!
pi_49061331
Ja, daar heb je wel een punt. Maargoed, ik ben ook zeer benieuwd en we zullen het wel gaan merken I guess..
pi_49063557
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:43 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

8 mei, krijgen nog te horen hoelaat we daar moeten zijn.

Grtz
half 11
pi_49065235
16mei heb ik ook een orientatiebezoek en 6 juni heb ik de assessment! echt zin in

hoop zo erg dat ik erdoor heen kom!

weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen als ik er niet doorheen kom en het volgende studiejaar komt zo snel!
poker, poker, poker
pi_49069788
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Wielman het volgende:

[..]

Ja ik kreeg dit direct te horen nadat ik nog even een gesprekje met die vrouw had. Ik zou binnen een week gebeld worden. Nu krijg ik dus een assesment? Kan iemand mij vertellen waar dat meestal gedaan wordt en of ik daar een hele dag vrij voor moet gaan vragen?
pi_49085338
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:32 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

half 11
Have fun!
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:25 schreef kletskop het volgende:

[..]

Ja ik kreeg dit direct te horen nadat ik nog even een gesprekje met die vrouw had. Ik zou binnen een week gebeld worden. Nu krijg ik dus een assesment? Kan iemand mij vertellen waar dat meestal gedaan wordt en of ik daar een hele dag vrij voor moet gaan vragen?
Dagje vrij is wel handig, want 't kan behoorlijk wat uurtjes kosten... Naar mijn weten wordt het altijd in Ouderkerk aan de Amstel afgenomen.
pi_49122301
Ik ga komend jaar beginnen aan de HvA met Aviation en ga dus ook selectie doen. We zullen zien hoe dit allemaal gaat verlopen. Laat wel wat horen tegen die tijd. Misschien tot ziens;)
pi_49156465
quote:
Hmmmm.... We zijn gewoon (nog) steeds ONTZETTEND onder de indruk!!
pi_49160951
Mooi zo
Ik wist ook niet hoe ik moest gaan zitten toen meer dan de helft van jullie groep met André achter me kwam staan om shit uitgelegd te krijgen over de Basic Sim ^_^
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:45:23 #192
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_49161582
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:32 schreef MarchingHome het volgende:
Mooi zo
Ik wist ook niet hoe ik moest gaan zitten toen meer dan de helft van jullie groep met André achter me kwam staan om shit uitgelegd te krijgen over de Basic Sim ^_^
Onder druk presteren, ben je volgens mij op geselecteerd
pi_49161949
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:32 schreef MarchingHome het volgende:
Mooi zo
Niet laten afleiden!!!
Maar het grappige is, dat ik nog geen idee heb wie wie is... Van hier op het forum dan he...
pi_49164291
Vandaag op Eelde geweest, oa ff over de baan heen gescheurd, toren geweest Leuk veld. Moeilijke keuze: Beek of Eelde? hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......

Grtz Ko
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:06:19 #195
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_49165624
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:38 schreef DIR-01 het volgende:
hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......
Hoed je dan wel voor het domino effect...
pi_49167994
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:45 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Onder druk presteren, ben je volgens mij op geselecteerd
Ik zat gewoon op die reactie te wachten
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:53 schreef Kahuna het volgende:

[..]

Niet laten afleiden!!!
Maar het grappige is, dat ik nog geen idee heb wie wie is... Van hier op het forum dan he...
Handig Als je met de rest afspreekt op een bepaald tijdstip of na een bepaalde les bij de pooltafel te verschijnen, dan is 't een leuke verassing en dan kom ik ook wel daarheen als ik tijd heb
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:38 schreef DIR-01 het volgende:
Vandaag op Eelde geweest, oa ff over de baan heen gescheurd, toren geweest Leuk veld. Moeilijke keuze: Beek of Eelde? hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......

Grtz Ko
Goed dat 't je alletwee leuke velden lijken! Succes met de keuze. Lijkt me ook lastig.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:06 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Hoed je dan wel voor het domino effect...
Grappenmaker dat je d'r bent
pi_49546121
Woensdag die orientatiedag gehad. Moet zeggen heb er alleen maar meer zin in gekregen.
Maar eerst nog maar eens door de volgende rondes heen komen he.
pi_49564117
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:53 schreef Albinoraptor het volgende:
Woensdag die orientatiedag gehad. Moet zeggen heb er alleen maar meer zin in gekregen.
Maar eerst nog maar eens door de volgende rondes heen komen he.
Daar was ik woensdag ook bij Ben er ook zeer zeker enthousiaster door geworden, heb nu 6 juni de asessment, ben er benieuwd!
pi_49576499
Hier nog eentje die er afgelopen woensdag was! En 6 juni doe ik ook gezellig mee. Wel jammer dat het s'ochtends is, ik ben niet zo'n ochtendmens.
pi_49584788
Tja, je weet onderhand wel dat verkeerleiders onregelmatig draaien Wielman?
pi_49614229
Zolang die onregelmatigheid niet in de ochtend is vind ik het goed.

Trouwens niet tijd voor een leukere startpost voor in deel 5? Eentje met vliegtuigjes, torentjes, radartjes en linkjes enzo.

[ Bericht 17% gewijzigd door Wielman op 21-05-2007 18:36:36 ]
pi_49622608
Als jij er één maakt wel ^_^

Vertel jij ook bij je aanstelling dat je 's ochtends waarschijnlijk minder goed bent? Want dan heb je een excuus om wat meer Go-Arounds te hebben in de ochtend
pi_50082758
Eeey mensen,

Ik heb 25 mei mijn eerst selectieronde gehad en afgelopen week gehoord dat ik deze met zeer positieve resultaten ben door gekomen heb nu 26 juni de volgende ronde, heb er erg veel zin in. Nog meer mensen die op die dag de 2e ronde hebben toevallig?
pi_50545230
Ik heb morgen de assessments, ben benieuwd.
pi_50606138
Eey,

Heel veel succes ermee! Ik heb hem pas 20 juli, het is verplaatst.
Was jij toevallig ook 8 juni op de orientatiedag?
pi_50620773
Nee ik had 16 mei de orientatiedag.
En over assessment , ik heb geen enkel idee of ik er door ben of niet. Best frustrerend.
Andere had dat ook wel. Geen idee of het goed ging, waren wel wat dingen fout gegaan tijdens groepopdracht, maar ja de communicatie vond ik iig goed gaan. Dus of dat nou belangrijkste is of echt het antwoord.

Och we zullen wel zien.
pi_50636406
Ze kijken vooral naar hoe jij je gedraagt binnen de groep. Het resultaat doet er (bijna) niet toe. Maar een omschrijving van het gedrag dat ze willen zien, dat heeft niemand
pi_50735809
Mooi zo ik ben er door. 31 Juli de grading. Goed begin van het weekend zo'n nieuws.
pi_50845468
ik heb 12 juli de grading hoop echt dat ik het ga halen
poker, poker, poker
pi_50888772
Goed leren en je hoofd koel houden!!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:49:23 #211
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_50986511
Zo, heb me ook maar eens aangemeld! Ik zit bij Mekkie en Kahuna in BAT 2007-II Bevalt tot nu toe erg goed, vooral het Sim draaien is super om te doen! Iedereen in de selectie succes!!
pi_51588577
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent? En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding? Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:14:19 #213
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51604261
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent?
De opleiding wordt geheel betaald en je krijgt een salaris, van een studieschuld is dus geen sprake.
quote:
En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding?
Nee, er zijn geen vaste percentages. Wel is het een feit dat lang niet iedereen de eindstreep haalt. Je kunt het wel, of je kunt het niet. Wat dat aangaat hou ik zelf dus ook niet zo van percentages. Je moet naar jezelf kijken, en gewoon ontzettend hard je best doen.
quote:
Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
Nee, dit is niet mogelijk. Tijdens het eerste jaar van de opleiding, ben je gewone werkdagen bezig, maar daarnaast moet je thuis ook nog studeren. En na het eerste jaar ga je de 'on job training' en dat is nog wel wat zwaarder, dus ook dan zal er geen tijd zijn om ernaast nog een studie te doen.
pi_51771136
ze zouden me binnen 10 dagen bellen na de grading mja nie gedaan dus
ik zal ze morgen wel ff bellen over de uitslag... wil het ondertussen wel een keer weten
poker, poker, poker
pi_51784296
Ik moest zelf ook blijven bellen voor de uitslag van de grading en de medische keuring. Die 10 dagen schijnen ze echt heel vaak te overschrijden.
pi_51895225
Ik heb vandaag ook zelf gebeld voor de uitslag voor mijn assesment, die had ze net binnen gekregen. Ik ben door
Heb nu 23 augustus de grading, heb er helemaal zin in
pi_51932321
bah ik sta op de reservelijst echt flink balen
poker, poker, poker
pi_51972644
Brrr morgen mijn grading, begin toch wel wat nerveus te worden.

Vind de theorie niet moeilijk, en is ook allemaal heel goed te begrijpen wat er in grading manual staat.
Maar toch in de praktijk brengen is dan stuk moeilijker dan dat het lijkt.

Ben benieuwd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:16:35 #219
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51994023
@Albinoraptor: Succes in ieder geval!

@Cieva: Jammer man, afwachten nu.

@Paultje555: Ook succes met de grading!
pi_51997847
Nou grading gehad, mocht iig door voor engelse test en nu maar wachten.

Weet dat ik wel wat fouten had met mijn grading, maar ja kan natuurlijk ook niet in 1 keer perfect.

En als ik zo terug denk hadden er wel wat dingen efficienter gekunt, vooral later laten dalen en andere eerder laten stijgen. Nou ja, we shall see.
pi_52209830
Heb even een vraagje mbt de grading. Als je 3 vliegtuigen laat binnenkomen op niveau 8,9,10.
Wanneer laat je ze dan dalen tot niveau 7? Bij Fix moet dit niveau immmers bereikt zijn maar in de oefening wordt nergens gemeldt dat je een vliegtuig moet laten dalen (Tussen bijv. West en FIX is er sowieso geen communicatie?)

bvd!
pi_52243628
Bij FIX moet dat niveau inderdaad bereikt zijn er staat ook in het boekje dat per minuut ongeveer twee levels gezakt kan worden. Laat ze dus gewoon op tijd zakken. En waarom zou er tussen West en FIX geen communicatie zijn?
pi_52281896
Nou ja kut zooi, sta dus ook op reserve lijst.
En zo irritant omdat je na ik klaar met grading was, meteen wist wat beter had gekund en welke foutjes ik had gemaakt. Helemaal frustrerend, zeker als je er nog wat dagen over denkt en nog wat dingen tegen komt die makkelijk beter waren te doen. Nou ja, we blijven er maar op hopen.

Ik moet wel zeggen dat de grading leuk vond. Zo'n werk zou ik echt met veel plezier kunnen doen.
pi_52284705
Positieve instelling, blijf die behouden In veel klassen komen meerdere mensen van de reservelijst, dus gooi alle hoop nog niet overboord inderdaad
pi_52298454
Was ik ook zeker niet van plan. (Die hoop overboord te gooien. )
pi_52301116
Ik stond ook op de reservelijst en ben sinds gister aan het werk als verkeersleider in opleiding op Amsterdam Radar. Gewoon positief blijven denken maar wel gewoon realistisch zijn en iets achter de hand houden mocht het toch niet lukken
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:41:53 #227
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52303857
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
pi_52352206
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:41 schreef Sandyman het volgende:
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG
pi_52352874
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:55 schreef phkba het volgende:

[..]

Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG
Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?

(of zat je niet op approach?)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52363674
Nou ik ben inmiddels ook hard aan het leren voor de grading, theorie lijkt me inderdaad wel goed te doen hoe het in praktijk te brengen is zie ik volgende week donderdag
Ik had nog even een vraagje, weet iemand toevallig voor welke klas ik eventueel in aanmerking zou komen als ik door ga? Is de klas van januari al gevormd?
pi_52368259
Is geen klas in Januari meer, volgende klas start dus in April.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:23:46 #232
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52376087
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?

(of zat je niet op approach?)
Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger
pi_52381083
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:23 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger
Zat meer aan een heavy voor me te denken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:01:53 #234
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52382008
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.

Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
FCT
pi_52382112
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:01 schreef Mojave het volgende:
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.

Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.

Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:29:47 #236
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52382646
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.

Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.

Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
FCT
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:41:54 #237
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52382913
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:

[..]

Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:01:25 #238
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52383421
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.
Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)

Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
FCT
pi_52383633
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:01 schreef Mojave het volgende:

[..]

Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)

Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
Geen mij maar een ILS22 met breakoff 24 op een mooie dag. Lekker "laag" over Amsterdam en dan voor de parkeerplek van de baan afrijden...

Even voor de al werkenden bij de LVNL, iemand bekend met een mevrouw M Bos? (geen idee waar ze werkt, alleen dat het dfe LVNL is) (Oud klasgenoot VWO)
C. Sagan
pi_52395784
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:

[..]

En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:18:12 #241
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52400223
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:27 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
FCT
pi_52411315
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:18 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
Het schijnt andersom ook erg goed te werken
pi_52477947
Dag mensen,

Ik heb 31 augustus m´n 1ste selectieronde
Zijn de meeste mensen die LVL willen worden meteen van het middelbaar gekomen?

Greetz,
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:10:53 #244
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52477992
De meesten niet lijkt me. Aangezien je 19 moet zijn om te kunnen beginnen met de opleiding. Dan zit er toch grofweg zo'n 2 jaar tussen het van de middelbare school komen en bij de lvnl gaan werken.
pi_52478166
Je hebt gelijk, ik ben zelf nog bezig m´n Bsc opleiding af te ronden.

Is er nog een goede manier om op de 1ste selectie voor te bereiden (naast goed uitgerust zijn), of is deze vraag al honderd keer gesteld?

Greetz,
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:27:52 #246
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52478327
Ja zo ongeveer wel. De meeste goede tips zijn wel al voorbij gekomen inderdaad. Uitgerust zijn is belangrijk. Een paar standaard iq testjes op het internet kan je een beetje in de sfeer brengen.
pi_52478435
Wij hebben hier Brain Training op de Nintendo DS, is dat wat?

Greetz,
pi_52492117
Denk vooral aan testjes die je ruimtelijk inzicht enzo testen. Volgens mij zitten die juist wat minder in Brain Training eh Probeer inderdaad gewoon wat gratis IQ-testjes op internet en je bent zo goed voorbereid als maar kan.
pi_52498300

Nog meer mensen die 31 augustus 1ste selectie hebben?

Greetz,
pi_52631651
Zo ik ben afgewezen op iets wat nooit had mogen gebeuren.
Afgewezen omdat ik voor mijn laseroperatie een te hoge sterkte had, voor de rest alles goed bij medische keuring, kom bij oogaarts. Ah ogen laten laseren van welke sterkte. En boem daar valt de bom ,te hoog afwijking voor de operatie. Wel nog rest van oogtesten gedaan ook allemaal goed.

Maar ja, ik heb helemaal in begin van mijn sollicitatie gebeld of het erg was of mijn ogen gelaserd waren, antwoord was nee. Dus ook niet meer druk om gemaakt, rest alles netjes aangegeven wat ik had, dyslexie bijv en vanaf november bezig door de testen en dan door zoiets afvallen.
Niet leuk, absoluut niet leuk.

Meteen met lvnl gebeld zelf, en zij gingen eens kijken of er nog andere vacatures waren. Nou daar maar een kaarsje voor opsteken. Iets van assistent verkeerleider oid. Nou ze zien het wel.
pi_52639949
Klote om te horen man. Ik hoop echt voor je dat er nog andere interessante vacatures voor je open staan.
pi_52790467
Hai,

Ik heb me ook maar even op FOK aangemeld. Ben namelijk wel geinteresseerd in deze (en vorige) topics

Had vandaag m'n eerste ronde in Rotterdam. Ik zat in de middag, en we zagen nog net de laatste kandidaten van de ochtend. Van de 12 waren er van hun maar 2 doorgekomen naar het interviewtje. Dus ik was m'n groepsgenoten al even aan het aankijken van hmm, als er van ons 2 het tot het einde zouden halen vandaag, zou ik daar dan bij horen?

Maar gelukkig bracht onze groep het er beter van af, en hoorde ik ook bij degenen die de capaciteiten- en persoonlijkheidstest goed genoeg gemaakt hadden.
Ik had een jonge meid bij dat motivatieinterview, en ik heb maar wat weggekletst. Maar goed, nu dus 10 dagen afwachten of ik door mag naar ronde 2.

Wel nog naar de open dag zaterdag

Kciro, of hoe je naam ook alweer was, jij veel succes vrijdag!
pi_52812649
Hey, ja bedankt!
Het is Kciroj, en als je dat omdraaid heb je m´n echte naam
Ben wel klein beetje zenuwachtig, als ik hoor hoeveel (of hoe weinig) er doorkomen

Greetz,
pi_52814713
Okee Orick

Toen ik binnenkwam had ik ook wel even iets van pfff 2/12e? Maar ligt ook maar net aan je groep natuurlijk, wij eindigden namelijk met 6 van de 11 gister.

Niet teveel zorgen maken, lekker testen maken, en hersens erbij houden Meer kun je ook niet doen!
Oo, en een beetje kletsen met je groepsgenoten tijdens het wachten. Sommigen waren zooooo stil
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:49:32 #255
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52819530
Percentages en berichten hoeveel mensen er doorkomen heb je niks aan. Als jij het in principe in je hebt, kom je waarschijnlijk wel door de selecties. Mocht je dat halen dan volgt er nog een lang traject waar je af kunt vallen. Geloof in jezelf is belangrijk.
pi_52926207
Mmm ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik ook op de reservelijst sta. Heb binnenkort nog de medische keuring, hopen dat ik daar fatsoenlijk doorheen kom en dan maar afwachten. Hoor in januari of ik door ben of niet.
pi_53017502
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zoveel mensen dit willen worden. Het verdient goed op de korte termijn, maar van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7. Het is een megastressvolle baan en als je iets anders wil, heb je geen enkele andere diploma.

Nou ja goed, just my two cents.
Verbaal terrorist
pi_53023277
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7.
En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2007 03:42:18 ]
pi_53066110
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 03:36 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.
Ik ken er 2.

Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Verbaal terrorist
  maandag 10 september 2007 @ 12:24:44 #260
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53070558
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ken er 2.

Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
pi_53071342
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:24 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
Ik heb geen flauw idee wat je er precies niet sterk aan vindt. Als je dat nu eens onder woorden brengt, dan kunnen we een discussie voeren . Ik heb een vriendin gehad die bij de verkeersleiding zat en heb een kennis die daar zit.

Er zijn mensen die prima tegen de stress van het werk an sich kunnen, maar vrijwel niemand kan tegen een constante stress. Dat was mijn punt, mocht daar verwarring over ontstaan. Die opleiding is een erg goede voor het werk wat je gaat doen, maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen) dan kun je vrij weinig anders.

Overigens is het een prima job, maar ik noem slechts even de minpunten op een rijtje. Wie weet kan een twijfelaar zo nog een betere keuze maken. At your service.
Verbaal terrorist
  maandag 10 september 2007 @ 15:49:54 #262
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53074688
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen)
Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
pi_53075053
Seconded.
pi_53077061
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:49 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Verbaal terrorist
pi_53083379
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .

Grtz
  maandag 10 september 2007 @ 23:56:13 #266
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53085835
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Mijn reply sloeg meer het feit dat jij begon over "en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen (ander werk zoeken)" maar genoeg erover. Als ik me maar vermaak. Als jij wilt geloven dat de meeste luchtverkeersleiders na een werkzame periode van 5 tot 7 jaar ermee op houden, dan moet je dat blijven geloven Kan je alleen verklappen dat het de grootste onzin is
pi_53088469
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:32 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .

Grtz
Er zullen inderdaad veel werkgevers zitten te wachten op een dure werknemer van 35 met een mts elektro diploma.

En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Verbaal terrorist
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:50:24 #268
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53090187
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
pi_53090652
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:50 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
Dat doe ik nou precies (zoals ik toch al een aantal keren heb aangegeven) en dat jij er anders over denkt is weer een andere kwestie.

Ik hoor andere verhalen, maar het is goed om ook een ander geluid te horen.
Verbaal terrorist
pi_53091245
quote:
Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
pi_53091293
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef Druid het volgende:

[..]

Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding. Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.

Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt. Ik deel slechts mijn ervaring, don't shoot the messenger.
Verbaal terrorist
pi_53091459
quote:
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding.
Wie beweert dat
quote:
Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.
Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:52:47 #273
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53091631
Als het in dit tempo doorgaat, dan ken je over een dag of 5 alle Nederlandse verkeersleiders
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt.
Ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die onzin uitkramen en het brengen alsof het de waarheid is.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sandyman op 11-09-2007 11:03:50 ]
pi_53092421
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef Druid het volgende:

[..]

Wie beweert dat
[..]

Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
Nee, ik ken er 2 goed. Een vriendin en een kennis. Maar goed, het wereldje is klein he. Je leert al snel wat mensen eromheen kennen. Vandaar dus 5.
Verbaal terrorist
pi_53099994
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2007 17:19:01 ]
pi_53102838
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef MarchingHome het volgende:
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Verbaal terrorist
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:30:53 #277
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53105870
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Je hebt daar helemaal gelijk in. Het is een specialistische opleiding, en naast dit kun je dan ook vrij weinig. Waar ik over val is dat jij zegt dat in de meeste gevallen luchtverkeersleiders het na 5 tot 7 jaar voor gezien houden en dat is pertinent onwaar. Maar bij meerder beroepsgroepen wordt je zo specifiek opgeleid, dat je verder weinig kunt, denk aan piloten, agenten. Kun je ook vrij weinig mee als je vliegen/mensen neerknuppelen ( ) niet meer leuk vindt.

Maar laten we het maar weer over het beroep luchtverkeersleider hebben
pi_53108334
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Normaal gesproken lees ik hier alleen mee maar hier wil ik toch even op reageren.

Ik ben verkeersleider bij de lvnl (acc) en ik heb werkelijk nog nooit gehoord van iemand die weg wil. In de tijd dat ik nu op de operationele zaal rondloop (3 jaar ongeveer) zijn er (buiten de mensen die met pensioen zijn gegaan) 2 mensen weg gegaan, 1 naar eurocontrol en de ander naar een vkl instantie in het buitenland. In beide gevallen om persoonlijke redenen, niet omdat ze het werk niet leuk vonden of de stress niet aan konden.

En buiten dat is het echt niet alleen maar stress tijdens het werk hoor, het heeft uiteraard drukke momenten wat stress met zich mee kan brengen als het niet helemaal loopt zoals je wilt maar over het algemeen heb ik na een dienst niet het idee dat ik erg heb moeten lopen stressen.

Weet je trouwens zeker dat de mensen die jij kent verkeersleiders zijn en niet een andere functie binnen ons bedrijf hebben?
pi_53138605
Ik weet zeker dat ze verkeersleider zijn. Maar goed, ik heb dus blijkbaar net de 'afvalligen' getroffen.

Overigens was 1 van de redenen die 1 van hen aandroeg zijn hoge hypotheek voor zijn huis, met een baan buiten de verkeersleiding zou hij nooit genoeg verdienen. Misschien is dat ook niet per se iets wat je met collega's deelt.

Goed, verder over de leuke dingen van het vak zou ik zeggen.
Verbaal terrorist
pi_53629969
Om maar een beetje van onderwerp te veranderen wat info over de dit jaar gestarte samenwerking van LVNL met de Hogeschool van Amsterdam. Mede omdat ik nog 17 ben en ook geinteresseerd ben in de technische kant van de luchtvaart ben ik dit jaar aan de opleiding Aviation Engineering begonnen. Bevalt to nu toe goed, eind dit jaar komen de selecties met de LVNL en dan maar kijken hoe ver ik kom.

De bedoeling is dat op de helft van het 2e studie jaar de opleiding bij de LVNL start. Dit is nog geheel nieuw dus benieuwd hoe dit gaat lopen, de opzet is om 3/4 dagen naar de LVNL te gaan en nog 1/2 dagen colleges in Amsterdam. (lijkt me pittig) Hierbij wel het voordeel stel ik val af, kan ik gewoon terugvallen op de HBO Aviation opleiding. Eind 4e jaar heb je de opleiding Aviation Engineering afgerond, en heb je de (basis) voor LVNL. Dan zal er nog zo'n jaar bijkomen om volledig luchtverkeersleider te worden. Als dit allemaal zou lukken ben ik natuurlijk wel heel breed inzetbaar;)

Ik dacht misschien interessant om hier in dit topic te plaatsen, ik denk voor veel mensen nog onbekend.
pi_53649629
Voor mij niet onbekend, alleen nog niemand hier gehoord die ook werkelijk nu met de opleiding bezig is sinds de samenwerking met de LVNL is gestart. Succes met de selecties. Mocht je alles halen, dan heb je inderdaad behoorlijk wat opties voor de toekomst

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2007 18:10:39 ]
pi_53665363
Hier nog een luchtverkeersleider bij LVNL.
Ook ik werk al een tijd als VKL en over verhalen van verkeersleiders die weg zouden willen omdat ze de baan niet leuk meer vinden of te veel stress ervaren heb ik hier nog nooit gehoord.
Je word specialistisch opgeleid maar na een paar jaar zijn er zeker ook nog genoeg doorgroei mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Waaronder doorstuderen op kosten en in tijd van de baas.
Ik ken op moment geen betere werkgever met zulke goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, werktijden en doorgroeimogelijkheden als de LVNL.

Grt
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_53679844
Ik lees al geruime tijd mee met dit topic, maar heb n.a.v. deze discussie mijn lichte afkeer van fok opzij gezet en een accountje aangemaakt. Ik moet even wat kwijt!

Ik krijg een naar gevoel bij de posts van verloren_onschuld. Ik vind het zeer generaliserend en absolute stemmingmakerij om in een serieus topic over het vak luchtverkeersleider zomaar neer te plempen dat 'je ervaring is' dat verkeersleiders na 5-7 jaar wat anders willen, maar nergens aan de bak komen voor een dergelijk salaris. Sterker nog: je schrijft: 'niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6, 7'.

Wat een kaasverhaal man, denk eens na! Allereerst twijfel ik er lichtjes aan of je echt wel mensen kent binnen de LVNL. Zeker je signature en avatar maken je niet bepaald geloofwaardig. Maar goed, dat is niet het belangrijkste. Ook kan ik me niet voorstellen dat er meerdere mensen zijn die het vak 'zat zijn maar niet wegkunnen'. Ik heb daar in mijn tijd bij de LVNL nog nooit iets van meegekregen. Bovendien is het ook niet nodig. Er zijn voor verkeersleiders legio mogelijkheden om jezelf te ontplooien, zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Verder heeft de LVNL waanzinnige arbeidsvoorwaarden en ruimte voor opleidingen, zoals 'Airtrafficcontroller' in het bericht hierboven al aangeeft. En met de werktijden kan je er nog prima iets naast doen, van eigen bedrijf tot vrijwilligerswerk.

Ok, stél nou dat je dit toch allemaal niet zou willen en je je als verkeersleider grandioos verveelt. Of compleet stressed out bent (???) en de mogelijkheden om het rustig aan te doen niet aangegrepen hebt. Dan heb je weliswaar een specialistische opleiding gehad, maar wel een zeer representatieve. De opleiding tot verkeersleider staat dermate hoog aangeschreven, dan het bedrijfsleven staat te springen om mensen met dergelijke ervaring. Ik noem stressbestendigheid, multitasking, snelheid, probleemoplossend vermogen, relativeringsvermogen, hoofd- van bijzaken onderscheiden, prioriteiten stellen, verbaal sterk....en vooral het praktisch werken en de doorzettersmentaliteit trekt werkgevers aan. En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.

Dus verloren_onschuld, als die 'afvalligen' waar je het over hebt echt bestaan, laat ze dan dit maar eens lezen en hun CV een beetje oppimpen, want je hypotheek kun je blijven betalen hoor.
pi_53680542
pi_53723755
Zijn er nog meer mensen aanwezig hier die ook met de selecties bezig zijn?
Hoe gaat het bij jou Jorick?

Ik vond het assesment hels, maar schijnbaar vinden zij het niet erg als alle individuele opdrachten langs je heen zijn gegaan, en dat je zowat een monoloog houdt met een groepsoprdacht omdat de rest zo weinig zegt

Naja, prima, op naar de grading!
pi_53725161
@Summum

Ach nee, summum en je gebrek signature maken jou geloofwaardiger. De pot verwijt de ketel/ Ik denk dat je dat gewoon even zo moet laten zijn. Dat is internet, ik reageer on-topic en serieus hier.
quote:
zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Je moet intern blijven inderdaad en dat is wat ik bedoelde. Zolang je binnen het kleine wereldje wil blijven is het ook een superjob (qua voorwaarden, salaris en mogelijkheden binnen LVNL), maar het is de vraag of je dat de rest van je werkleven wil. En dat is aan ieder zelf, ik stipte het slechts aan.
quote:
En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.
Het bedrijfsleven staat minder te springen om je dan je denkt. Eenzelfde gesprek heb ik ooit met iemand gehad die een hoge functie in het leger bekleedde en dacht in het bedrijfsleven zo een baan te vinden. Dat valt dus even tegen. Natuurlijk beschik je over kwaliteiten (en ik ben de laatste die dat ontkent), maar het is daarmee niet direct gezegd dat de buitenwacht die ook als zodanig bestempeld. Je rekent jezelf dus nogal rijk met zo'n opmerking. Je zult waarschijnlijk gewoon met veel minder moeten doen als je buiten het wereldje aan de slag gaat, vandaar de opmerking over hypotheek.

Overigens wil ik niemand hier per se ontmoedigen het vak te gaan beoefenen, het lijkt me een prachtig vak. Er is echter meer dan hosanna en dat meen ik enkel hier te schetsen. Jammer dat het hier zo opgevat wordt als vloeken in eigen parochie.
Verbaal terrorist
pi_54382813
Sorry, even deze zinloze discussie te doorbreken . Heb net gesolliciteerd voor de selecties voor de klas van september 2008 en heb net een mailtje gekregen met de uitnodiging voor de 1e fase. Sinds m'n 16e ben ik echt op de hoogte van lvnl en lijkt me echt tof om dit te doen. Kan na 3 jaar wachten dus eindelijk die selecties doen. Misschien nog anderen hier die ook voor de klas van september 2008 gaan?
Groetjes Joël
pi_54390491
Volgens mij is Carla- redelijk ver gevorderd met de selectie voor Sept '08, iig heel veel succes met de selecties!
pi_54410508
Ik ga inderdaad ook voor sept 08
Heb vandaag de 3e selectieronde gehad, de grading. Het ging op zich wel aardig, nu maar weer wachten op de uitslag he.
Jij succes he Joeri!
pi_54469315
@Carla: Hou ons op de hoogte over je vorderingen! (Klopten mijn aanwijzingen trouwens?)
@Marching Home: Hoe gaat ie met je selecties bij de KLu?
pi_54496824
Ik wist wel dat jij het was
1e selectiedag is gelijk niets geworden. Dat was woensdag. Er waren 4 testjes, maar eentje had ik niet gehaald Het ging om een luistertest. In elk oor werden verschillende reeksen van cijfers en letters tegelijkertijd gezegd (via een koptelefoon) en dan kreeg je een halve seconde daarvoor via een hoge (rechteroor) of lage (linkeroor) toon te horen aan welke kant je de cijfers er uit moest filteren. Daar maakte ik te veel foutjes in ^_^
Ik zou het over een half jaar eventueel overnieuw mogen proberen, maar ik denk dat het gewoon weer HBO of WO voor mij wordt
--
(Dit is inderdaad een klein beetje offtopic mensen, maar je zou het kunnen opvatten onder het deelonderwerp "het dillema wanneer men is afgetest" )
pi_54508068
Komt mijn avatar zo goed overeen? Maaruh balen! Al een idee wat je dan wil gaan doen in HBO/WO? '

'T lijkt me idd een behoorlijk dilemma, en (om deze post toch wat nut te geven voor de rest van de mensen die deze opleiding overwegen) dat is toch wel een nadeel van de opleiding, dat je toch wel wat onzekerheid hebt....maargoed, daardoor zou je je niet moeten laten tegenhouden! (Denk dat Marching Home ook een toptijd heeft gehad bij LVNL!)

Kom je de volgende AAPRO-borrel ook?

P.s. Grappig, we zijn precies op dezelfde dag jarig (althans, volgens je profiel! )
pi_54530564
Wat in m'n profiel staat klopt wel. Grappig inderdaad.
Volgende AAPRO-borrel? Als ik wordt uitgenodigd door wie dan ook kom ik wel ja
Ik wil waarschijnlijk weer terug de ICT in. Ik heb m'n propedeuse voor HBO informatica, dus daar zou ik mee verder kunnen in het 2e jaar HBO, of een WO variant (bijv. medische informatiekunde) gaan volgen. Ach, je hoort het wel tegen de tijd dat er meer duidelijkheid is

En inderdaad weer ff ontopic:
Ik heb zeker een toptijd gehad bij de LVNL. Ik had het absoluut niet willen missen. Er is veel onzekerheid tot op het laatst van de opleiding aan toe, maar dat is inderdaad niets om je je door af te laten schrikken. Als je het echt wilt, moet je het gewoon proberen!
pi_54531476
Jullie nog last gehad van die F16's?
pi_54532797
Hahah, nou hierbij! Volgende is volgens mij ergens in Februari ofzo... Anyways, veel succes!

Verder denk ik niet dat LVNL 'Last' heeft gehad van de F16's, denk eerder dat ze er blij mee waren dat de Helikopter 'onderschept' werd......
pi_54552847
Okee dus ze zijn al aan het testen voor september '08..Ik moet nog steeds horen of ik geplaatst wordt in april. Ik heb alle testen gedaan en ook medische keurig gehaald dus is nu alleen nog maar afwachten.
Ik ben zelf momenteel nog gewoon bezig met mijn studie dus opzich is het mogelijk om jezelf redelijk in te dekken kwa onzekerheid. Als ik niet geplaatst wordt maak ik gewoon mijn studie af
Succes iedereen die bezig is met de testen!
pi_54577767
Ja, maar dat zegt niks hoor. Als je wil kun je nu ook nog voor april 08 gaan.
Maar goed, ik heb nog niks gehoord over m'n grading. Wel net even gebeld, maar ik moet nog maar wat langer geduld hebben, m'n dossier was nog totaal niet bekeken
Wat haaaaat ik dat wachten, zucht
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:33:58 #298
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_54581444
Gaat er nog iemand naar de voorlichtingsdag 1 dec aanstaande?
Ik iig wel
pi_54626984
Reservelijst, 7,5 maand wachten
pi_54630653
Dat is even minder Carla. Maar je bent de voorselectie dus wel helemaal door. Dat is niet niets, dus gefeliciteerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')