De opleiding wordt geheel betaald en je krijgt een salaris, van een studieschuld is dus geen sprake.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent?
Nee, er zijn geen vaste percentages. Wel is het een feit dat lang niet iedereen de eindstreep haalt. Je kunt het wel, of je kunt het niet. Wat dat aangaat hou ik zelf dus ook niet zo van percentages. Je moet naar jezelf kijken, en gewoon ontzettend hard je best doen.quote:En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding?
Nee, dit is niet mogelijk. Tijdens het eerste jaar van de opleiding, ben je gewone werkdagen bezig, maar daarnaast moet je thuis ook nog studeren. En na het eerste jaar ga je de 'on job training' en dat is nog wel wat zwaarder, dus ook dan zal er geen tijd zijn om ernaast nog een studie te doen.quote:Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:41 schreef Sandyman het volgende:
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:55 schreef phkba het volgende:
[..]
Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG![]()
Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vliegerquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?![]()
(of zat je niet op approach?)
Zat meer aan een heavy voor me te denken...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:23 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger![]()
Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:01 schreef Mojave het volgende:
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.
Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.
Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.
Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen![]()
Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:41 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.![]()
Geen mij maar een ILS22 met breakoff 24 op een mooie dag. Lekker "laag" over Amsterdam en dan voor de parkeerplek van de baan afrijden...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:01 schreef Mojave het volgende:
[..]
Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)
Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersomquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen![]()
Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:27 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
Het schijnt andersom ook erg goed te werkenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:18 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |