abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49614229
Zolang die onregelmatigheid niet in de ochtend is vind ik het goed.

Trouwens niet tijd voor een leukere startpost voor in deel 5? Eentje met vliegtuigjes, torentjes, radartjes en linkjes enzo.

[ Bericht 17% gewijzigd door Wielman op 21-05-2007 18:36:36 ]
pi_49622608
Als jij er één maakt wel ^_^

Vertel jij ook bij je aanstelling dat je 's ochtends waarschijnlijk minder goed bent? Want dan heb je een excuus om wat meer Go-Arounds te hebben in de ochtend
pi_50082758
Eeey mensen,

Ik heb 25 mei mijn eerst selectieronde gehad en afgelopen week gehoord dat ik deze met zeer positieve resultaten ben door gekomen heb nu 26 juni de volgende ronde, heb er erg veel zin in. Nog meer mensen die op die dag de 2e ronde hebben toevallig?
pi_50545230
Ik heb morgen de assessments, ben benieuwd.
pi_50606138
Eey,

Heel veel succes ermee! Ik heb hem pas 20 juli, het is verplaatst.
Was jij toevallig ook 8 juni op de orientatiedag?
pi_50620773
Nee ik had 16 mei de orientatiedag.
En over assessment , ik heb geen enkel idee of ik er door ben of niet. Best frustrerend.
Andere had dat ook wel. Geen idee of het goed ging, waren wel wat dingen fout gegaan tijdens groepopdracht, maar ja de communicatie vond ik iig goed gaan. Dus of dat nou belangrijkste is of echt het antwoord.

Och we zullen wel zien.
pi_50636406
Ze kijken vooral naar hoe jij je gedraagt binnen de groep. Het resultaat doet er (bijna) niet toe. Maar een omschrijving van het gedrag dat ze willen zien, dat heeft niemand
pi_50735809
Mooi zo ik ben er door. 31 Juli de grading. Goed begin van het weekend zo'n nieuws.
pi_50845468
ik heb 12 juli de grading hoop echt dat ik het ga halen
poker, poker, poker
pi_50888772
Goed leren en je hoofd koel houden!!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:49:23 #211
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_50986511
Zo, heb me ook maar eens aangemeld! Ik zit bij Mekkie en Kahuna in BAT 2007-II Bevalt tot nu toe erg goed, vooral het Sim draaien is super om te doen! Iedereen in de selectie succes!!
pi_51588577
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent? En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding? Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:14:19 #213
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51604261
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent?
De opleiding wordt geheel betaald en je krijgt een salaris, van een studieschuld is dus geen sprake.
quote:
En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding?
Nee, er zijn geen vaste percentages. Wel is het een feit dat lang niet iedereen de eindstreep haalt. Je kunt het wel, of je kunt het niet. Wat dat aangaat hou ik zelf dus ook niet zo van percentages. Je moet naar jezelf kijken, en gewoon ontzettend hard je best doen.
quote:
Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
Nee, dit is niet mogelijk. Tijdens het eerste jaar van de opleiding, ben je gewone werkdagen bezig, maar daarnaast moet je thuis ook nog studeren. En na het eerste jaar ga je de 'on job training' en dat is nog wel wat zwaarder, dus ook dan zal er geen tijd zijn om ernaast nog een studie te doen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_51771136
ze zouden me binnen 10 dagen bellen na de grading mja nie gedaan dus
ik zal ze morgen wel ff bellen over de uitslag... wil het ondertussen wel een keer weten
poker, poker, poker
pi_51784296
Ik moest zelf ook blijven bellen voor de uitslag van de grading en de medische keuring. Die 10 dagen schijnen ze echt heel vaak te overschrijden.
pi_51895225
Ik heb vandaag ook zelf gebeld voor de uitslag voor mijn assesment, die had ze net binnen gekregen. Ik ben door
Heb nu 23 augustus de grading, heb er helemaal zin in
pi_51932321
bah ik sta op de reservelijst echt flink balen
poker, poker, poker
pi_51972644
Brrr morgen mijn grading, begin toch wel wat nerveus te worden.

Vind de theorie niet moeilijk, en is ook allemaal heel goed te begrijpen wat er in grading manual staat.
Maar toch in de praktijk brengen is dan stuk moeilijker dan dat het lijkt.

Ben benieuwd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:16:35 #219
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51994023
@Albinoraptor: Succes in ieder geval!

@Cieva: Jammer man, afwachten nu.

@Paultje555: Ook succes met de grading!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_51997847
Nou grading gehad, mocht iig door voor engelse test en nu maar wachten.

Weet dat ik wel wat fouten had met mijn grading, maar ja kan natuurlijk ook niet in 1 keer perfect.

En als ik zo terug denk hadden er wel wat dingen efficienter gekunt, vooral later laten dalen en andere eerder laten stijgen. Nou ja, we shall see.
pi_52209830
Heb even een vraagje mbt de grading. Als je 3 vliegtuigen laat binnenkomen op niveau 8,9,10.
Wanneer laat je ze dan dalen tot niveau 7? Bij Fix moet dit niveau immmers bereikt zijn maar in de oefening wordt nergens gemeldt dat je een vliegtuig moet laten dalen (Tussen bijv. West en FIX is er sowieso geen communicatie?)

bvd!
pi_52243628
Bij FIX moet dat niveau inderdaad bereikt zijn er staat ook in het boekje dat per minuut ongeveer twee levels gezakt kan worden. Laat ze dus gewoon op tijd zakken. En waarom zou er tussen West en FIX geen communicatie zijn?
pi_52281896
Nou ja kut zooi, sta dus ook op reserve lijst.
En zo irritant omdat je na ik klaar met grading was, meteen wist wat beter had gekund en welke foutjes ik had gemaakt. Helemaal frustrerend, zeker als je er nog wat dagen over denkt en nog wat dingen tegen komt die makkelijk beter waren te doen. Nou ja, we blijven er maar op hopen.

Ik moet wel zeggen dat de grading leuk vond. Zo'n werk zou ik echt met veel plezier kunnen doen.
pi_52284705
Positieve instelling, blijf die behouden In veel klassen komen meerdere mensen van de reservelijst, dus gooi alle hoop nog niet overboord inderdaad
pi_52298454
Was ik ook zeker niet van plan. (Die hoop overboord te gooien. )
pi_52301116
Ik stond ook op de reservelijst en ben sinds gister aan het werk als verkeersleider in opleiding op Amsterdam Radar. Gewoon positief blijven denken maar wel gewoon realistisch zijn en iets achter de hand houden mocht het toch niet lukken
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:41:53 #227
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52303857
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
pi_52352206
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:41 schreef Sandyman het volgende:
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG
pi_52352874
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:55 schreef phkba het volgende:

[..]

Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG
Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?

(of zat je niet op approach?)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52363674
Nou ik ben inmiddels ook hard aan het leren voor de grading, theorie lijkt me inderdaad wel goed te doen hoe het in praktijk te brengen is zie ik volgende week donderdag
Ik had nog even een vraagje, weet iemand toevallig voor welke klas ik eventueel in aanmerking zou komen als ik door ga? Is de klas van januari al gevormd?
pi_52368259
Is geen klas in Januari meer, volgende klas start dus in April.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:23:46 #232
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52376087
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?

(of zat je niet op approach?)
Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger
pi_52381083
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:23 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger
Zat meer aan een heavy voor me te denken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:01:53 #234
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52382008
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.

Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
FCT
pi_52382112
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:01 schreef Mojave het volgende:
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.

Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.

Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:29:47 #236
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52382646
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.

Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.

Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
FCT
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:41:54 #237
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52382913
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:

[..]

Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:01:25 #238
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52383421
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.
Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)

Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
FCT
pi_52383633
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:01 schreef Mojave het volgende:

[..]

Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)

Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
Geen mij maar een ILS22 met breakoff 24 op een mooie dag. Lekker "laag" over Amsterdam en dan voor de parkeerplek van de baan afrijden...

Even voor de al werkenden bij de LVNL, iemand bekend met een mevrouw M Bos? (geen idee waar ze werkt, alleen dat het dfe LVNL is) (Oud klasgenoot VWO)
C. Sagan
pi_52395784
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:

[..]

En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:18:12 #241
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52400223
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:27 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
FCT
pi_52411315
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:18 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
Het schijnt andersom ook erg goed te werken
pi_52477947
Dag mensen,

Ik heb 31 augustus m´n 1ste selectieronde
Zijn de meeste mensen die LVL willen worden meteen van het middelbaar gekomen?

Greetz,
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:10:53 #244
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52477992
De meesten niet lijkt me. Aangezien je 19 moet zijn om te kunnen beginnen met de opleiding. Dan zit er toch grofweg zo'n 2 jaar tussen het van de middelbare school komen en bij de lvnl gaan werken.
pi_52478166
Je hebt gelijk, ik ben zelf nog bezig m´n Bsc opleiding af te ronden.

Is er nog een goede manier om op de 1ste selectie voor te bereiden (naast goed uitgerust zijn), of is deze vraag al honderd keer gesteld?

Greetz,
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:27:52 #246
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52478327
Ja zo ongeveer wel. De meeste goede tips zijn wel al voorbij gekomen inderdaad. Uitgerust zijn is belangrijk. Een paar standaard iq testjes op het internet kan je een beetje in de sfeer brengen.
pi_52478435
Wij hebben hier Brain Training op de Nintendo DS, is dat wat?

Greetz,
pi_52492117
Denk vooral aan testjes die je ruimtelijk inzicht enzo testen. Volgens mij zitten die juist wat minder in Brain Training eh Probeer inderdaad gewoon wat gratis IQ-testjes op internet en je bent zo goed voorbereid als maar kan.
pi_52498300

Nog meer mensen die 31 augustus 1ste selectie hebben?

Greetz,
pi_52631651
Zo ik ben afgewezen op iets wat nooit had mogen gebeuren.
Afgewezen omdat ik voor mijn laseroperatie een te hoge sterkte had, voor de rest alles goed bij medische keuring, kom bij oogaarts. Ah ogen laten laseren van welke sterkte. En boem daar valt de bom ,te hoog afwijking voor de operatie. Wel nog rest van oogtesten gedaan ook allemaal goed.

Maar ja, ik heb helemaal in begin van mijn sollicitatie gebeld of het erg was of mijn ogen gelaserd waren, antwoord was nee. Dus ook niet meer druk om gemaakt, rest alles netjes aangegeven wat ik had, dyslexie bijv en vanaf november bezig door de testen en dan door zoiets afvallen.
Niet leuk, absoluut niet leuk.

Meteen met lvnl gebeld zelf, en zij gingen eens kijken of er nog andere vacatures waren. Nou daar maar een kaarsje voor opsteken. Iets van assistent verkeerleider oid. Nou ze zien het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')