abonnement Unibet Coolblue
pi_52639949
Klote om te horen man. Ik hoop echt voor je dat er nog andere interessante vacatures voor je open staan.
pi_52790467
Hai,

Ik heb me ook maar even op FOK aangemeld. Ben namelijk wel geinteresseerd in deze (en vorige) topics

Had vandaag m'n eerste ronde in Rotterdam. Ik zat in de middag, en we zagen nog net de laatste kandidaten van de ochtend. Van de 12 waren er van hun maar 2 doorgekomen naar het interviewtje. Dus ik was m'n groepsgenoten al even aan het aankijken van hmm, als er van ons 2 het tot het einde zouden halen vandaag, zou ik daar dan bij horen?

Maar gelukkig bracht onze groep het er beter van af, en hoorde ik ook bij degenen die de capaciteiten- en persoonlijkheidstest goed genoeg gemaakt hadden.
Ik had een jonge meid bij dat motivatieinterview, en ik heb maar wat weggekletst. Maar goed, nu dus 10 dagen afwachten of ik door mag naar ronde 2.

Wel nog naar de open dag zaterdag

Kciro, of hoe je naam ook alweer was, jij veel succes vrijdag!
pi_52812649
Hey, ja bedankt!
Het is Kciroj, en als je dat omdraaid heb je m´n echte naam
Ben wel klein beetje zenuwachtig, als ik hoor hoeveel (of hoe weinig) er doorkomen

Greetz,
pi_52814713
Okee Orick

Toen ik binnenkwam had ik ook wel even iets van pfff 2/12e? Maar ligt ook maar net aan je groep natuurlijk, wij eindigden namelijk met 6 van de 11 gister.

Niet teveel zorgen maken, lekker testen maken, en hersens erbij houden Meer kun je ook niet doen!
Oo, en een beetje kletsen met je groepsgenoten tijdens het wachten. Sommigen waren zooooo stil
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:49:32 #255
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52819530
Percentages en berichten hoeveel mensen er doorkomen heb je niks aan. Als jij het in principe in je hebt, kom je waarschijnlijk wel door de selecties. Mocht je dat halen dan volgt er nog een lang traject waar je af kunt vallen. Geloof in jezelf is belangrijk.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52926207
Mmm ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik ook op de reservelijst sta. Heb binnenkort nog de medische keuring, hopen dat ik daar fatsoenlijk doorheen kom en dan maar afwachten. Hoor in januari of ik door ben of niet.
pi_53017502
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zoveel mensen dit willen worden. Het verdient goed op de korte termijn, maar van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7. Het is een megastressvolle baan en als je iets anders wil, heb je geen enkele andere diploma.

Nou ja goed, just my two cents.
Verbaal terrorist
pi_53023277
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7.
En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2007 03:42:18 ]
pi_53066110
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 03:36 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.
Ik ken er 2.

Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Verbaal terrorist
  maandag 10 september 2007 @ 12:24:44 #260
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53070558
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ken er 2.

Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53071342
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:24 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
Ik heb geen flauw idee wat je er precies niet sterk aan vindt. Als je dat nu eens onder woorden brengt, dan kunnen we een discussie voeren . Ik heb een vriendin gehad die bij de verkeersleiding zat en heb een kennis die daar zit.

Er zijn mensen die prima tegen de stress van het werk an sich kunnen, maar vrijwel niemand kan tegen een constante stress. Dat was mijn punt, mocht daar verwarring over ontstaan. Die opleiding is een erg goede voor het werk wat je gaat doen, maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen) dan kun je vrij weinig anders.

Overigens is het een prima job, maar ik noem slechts even de minpunten op een rijtje. Wie weet kan een twijfelaar zo nog een betere keuze maken. At your service.
Verbaal terrorist
  maandag 10 september 2007 @ 15:49:54 #262
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53074688
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen)
Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53075053
Seconded.
pi_53077061
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:49 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Verbaal terrorist
pi_53083379
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .

Grtz
  maandag 10 september 2007 @ 23:56:13 #266
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53085835
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Mijn reply sloeg meer het feit dat jij begon over "en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen (ander werk zoeken)" maar genoeg erover. Als ik me maar vermaak. Als jij wilt geloven dat de meeste luchtverkeersleiders na een werkzame periode van 5 tot 7 jaar ermee op houden, dan moet je dat blijven geloven Kan je alleen verklappen dat het de grootste onzin is
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53088469
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:32 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .

Grtz
Er zullen inderdaad veel werkgevers zitten te wachten op een dure werknemer van 35 met een mts elektro diploma.

En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Verbaal terrorist
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:50:24 #268
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53090187
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53090652
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:50 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
Dat doe ik nou precies (zoals ik toch al een aantal keren heb aangegeven) en dat jij er anders over denkt is weer een andere kwestie.

Ik hoor andere verhalen, maar het is goed om ook een ander geluid te horen.
Verbaal terrorist
pi_53091245
quote:
Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
pi_53091293
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef Druid het volgende:

[..]

Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding. Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.

Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt. Ik deel slechts mijn ervaring, don't shoot the messenger.
Verbaal terrorist
pi_53091459
quote:
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding.
Wie beweert dat
quote:
Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.
Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:52:47 #273
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53091631
Als het in dit tempo doorgaat, dan ken je over een dag of 5 alle Nederlandse verkeersleiders
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt.
Ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die onzin uitkramen en het brengen alsof het de waarheid is.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sandyman op 11-09-2007 11:03:50 ]
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53092421
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef Druid het volgende:

[..]

Wie beweert dat
[..]

Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
Nee, ik ken er 2 goed. Een vriendin en een kennis. Maar goed, het wereldje is klein he. Je leert al snel wat mensen eromheen kennen. Vandaar dus 5.
Verbaal terrorist
pi_53099994
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2007 17:19:01 ]
pi_53102838
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef MarchingHome het volgende:
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Verbaal terrorist
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:30:53 #277
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53105870
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Je hebt daar helemaal gelijk in. Het is een specialistische opleiding, en naast dit kun je dan ook vrij weinig. Waar ik over val is dat jij zegt dat in de meeste gevallen luchtverkeersleiders het na 5 tot 7 jaar voor gezien houden en dat is pertinent onwaar. Maar bij meerder beroepsgroepen wordt je zo specifiek opgeleid, dat je verder weinig kunt, denk aan piloten, agenten. Kun je ook vrij weinig mee als je vliegen/mensen neerknuppelen ( ) niet meer leuk vindt.

Maar laten we het maar weer over het beroep luchtverkeersleider hebben
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53108334
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Normaal gesproken lees ik hier alleen mee maar hier wil ik toch even op reageren.

Ik ben verkeersleider bij de lvnl (acc) en ik heb werkelijk nog nooit gehoord van iemand die weg wil. In de tijd dat ik nu op de operationele zaal rondloop (3 jaar ongeveer) zijn er (buiten de mensen die met pensioen zijn gegaan) 2 mensen weg gegaan, 1 naar eurocontrol en de ander naar een vkl instantie in het buitenland. In beide gevallen om persoonlijke redenen, niet omdat ze het werk niet leuk vonden of de stress niet aan konden.

En buiten dat is het echt niet alleen maar stress tijdens het werk hoor, het heeft uiteraard drukke momenten wat stress met zich mee kan brengen als het niet helemaal loopt zoals je wilt maar over het algemeen heb ik na een dienst niet het idee dat ik erg heb moeten lopen stressen.

Weet je trouwens zeker dat de mensen die jij kent verkeersleiders zijn en niet een andere functie binnen ons bedrijf hebben?
pi_53138605
Ik weet zeker dat ze verkeersleider zijn. Maar goed, ik heb dus blijkbaar net de 'afvalligen' getroffen.

Overigens was 1 van de redenen die 1 van hen aandroeg zijn hoge hypotheek voor zijn huis, met een baan buiten de verkeersleiding zou hij nooit genoeg verdienen. Misschien is dat ook niet per se iets wat je met collega's deelt.

Goed, verder over de leuke dingen van het vak zou ik zeggen.
Verbaal terrorist
pi_53629969
Om maar een beetje van onderwerp te veranderen wat info over de dit jaar gestarte samenwerking van LVNL met de Hogeschool van Amsterdam. Mede omdat ik nog 17 ben en ook geinteresseerd ben in de technische kant van de luchtvaart ben ik dit jaar aan de opleiding Aviation Engineering begonnen. Bevalt to nu toe goed, eind dit jaar komen de selecties met de LVNL en dan maar kijken hoe ver ik kom.

De bedoeling is dat op de helft van het 2e studie jaar de opleiding bij de LVNL start. Dit is nog geheel nieuw dus benieuwd hoe dit gaat lopen, de opzet is om 3/4 dagen naar de LVNL te gaan en nog 1/2 dagen colleges in Amsterdam. (lijkt me pittig) Hierbij wel het voordeel stel ik val af, kan ik gewoon terugvallen op de HBO Aviation opleiding. Eind 4e jaar heb je de opleiding Aviation Engineering afgerond, en heb je de (basis) voor LVNL. Dan zal er nog zo'n jaar bijkomen om volledig luchtverkeersleider te worden. Als dit allemaal zou lukken ben ik natuurlijk wel heel breed inzetbaar;)

Ik dacht misschien interessant om hier in dit topic te plaatsen, ik denk voor veel mensen nog onbekend.
pi_53649629
Voor mij niet onbekend, alleen nog niemand hier gehoord die ook werkelijk nu met de opleiding bezig is sinds de samenwerking met de LVNL is gestart. Succes met de selecties. Mocht je alles halen, dan heb je inderdaad behoorlijk wat opties voor de toekomst

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2007 18:10:39 ]
pi_53665363
Hier nog een luchtverkeersleider bij LVNL.
Ook ik werk al een tijd als VKL en over verhalen van verkeersleiders die weg zouden willen omdat ze de baan niet leuk meer vinden of te veel stress ervaren heb ik hier nog nooit gehoord.
Je word specialistisch opgeleid maar na een paar jaar zijn er zeker ook nog genoeg doorgroei mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Waaronder doorstuderen op kosten en in tijd van de baas.
Ik ken op moment geen betere werkgever met zulke goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, werktijden en doorgroeimogelijkheden als de LVNL.

Grt
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_53679844
Ik lees al geruime tijd mee met dit topic, maar heb n.a.v. deze discussie mijn lichte afkeer van fok opzij gezet en een accountje aangemaakt. Ik moet even wat kwijt!

Ik krijg een naar gevoel bij de posts van verloren_onschuld. Ik vind het zeer generaliserend en absolute stemmingmakerij om in een serieus topic over het vak luchtverkeersleider zomaar neer te plempen dat 'je ervaring is' dat verkeersleiders na 5-7 jaar wat anders willen, maar nergens aan de bak komen voor een dergelijk salaris. Sterker nog: je schrijft: 'niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6, 7'.

Wat een kaasverhaal man, denk eens na! Allereerst twijfel ik er lichtjes aan of je echt wel mensen kent binnen de LVNL. Zeker je signature en avatar maken je niet bepaald geloofwaardig. Maar goed, dat is niet het belangrijkste. Ook kan ik me niet voorstellen dat er meerdere mensen zijn die het vak 'zat zijn maar niet wegkunnen'. Ik heb daar in mijn tijd bij de LVNL nog nooit iets van meegekregen. Bovendien is het ook niet nodig. Er zijn voor verkeersleiders legio mogelijkheden om jezelf te ontplooien, zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Verder heeft de LVNL waanzinnige arbeidsvoorwaarden en ruimte voor opleidingen, zoals 'Airtrafficcontroller' in het bericht hierboven al aangeeft. En met de werktijden kan je er nog prima iets naast doen, van eigen bedrijf tot vrijwilligerswerk.

Ok, stél nou dat je dit toch allemaal niet zou willen en je je als verkeersleider grandioos verveelt. Of compleet stressed out bent (???) en de mogelijkheden om het rustig aan te doen niet aangegrepen hebt. Dan heb je weliswaar een specialistische opleiding gehad, maar wel een zeer representatieve. De opleiding tot verkeersleider staat dermate hoog aangeschreven, dan het bedrijfsleven staat te springen om mensen met dergelijke ervaring. Ik noem stressbestendigheid, multitasking, snelheid, probleemoplossend vermogen, relativeringsvermogen, hoofd- van bijzaken onderscheiden, prioriteiten stellen, verbaal sterk....en vooral het praktisch werken en de doorzettersmentaliteit trekt werkgevers aan. En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.

Dus verloren_onschuld, als die 'afvalligen' waar je het over hebt echt bestaan, laat ze dan dit maar eens lezen en hun CV een beetje oppimpen, want je hypotheek kun je blijven betalen hoor.
pi_53680542
pi_53723755
Zijn er nog meer mensen aanwezig hier die ook met de selecties bezig zijn?
Hoe gaat het bij jou Jorick?

Ik vond het assesment hels, maar schijnbaar vinden zij het niet erg als alle individuele opdrachten langs je heen zijn gegaan, en dat je zowat een monoloog houdt met een groepsoprdacht omdat de rest zo weinig zegt

Naja, prima, op naar de grading!
pi_53725161
@Summum

Ach nee, summum en je gebrek signature maken jou geloofwaardiger. De pot verwijt de ketel/ Ik denk dat je dat gewoon even zo moet laten zijn. Dat is internet, ik reageer on-topic en serieus hier.
quote:
zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Je moet intern blijven inderdaad en dat is wat ik bedoelde. Zolang je binnen het kleine wereldje wil blijven is het ook een superjob (qua voorwaarden, salaris en mogelijkheden binnen LVNL), maar het is de vraag of je dat de rest van je werkleven wil. En dat is aan ieder zelf, ik stipte het slechts aan.
quote:
En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.
Het bedrijfsleven staat minder te springen om je dan je denkt. Eenzelfde gesprek heb ik ooit met iemand gehad die een hoge functie in het leger bekleedde en dacht in het bedrijfsleven zo een baan te vinden. Dat valt dus even tegen. Natuurlijk beschik je over kwaliteiten (en ik ben de laatste die dat ontkent), maar het is daarmee niet direct gezegd dat de buitenwacht die ook als zodanig bestempeld. Je rekent jezelf dus nogal rijk met zo'n opmerking. Je zult waarschijnlijk gewoon met veel minder moeten doen als je buiten het wereldje aan de slag gaat, vandaar de opmerking over hypotheek.

Overigens wil ik niemand hier per se ontmoedigen het vak te gaan beoefenen, het lijkt me een prachtig vak. Er is echter meer dan hosanna en dat meen ik enkel hier te schetsen. Jammer dat het hier zo opgevat wordt als vloeken in eigen parochie.
Verbaal terrorist
pi_54382813
Sorry, even deze zinloze discussie te doorbreken . Heb net gesolliciteerd voor de selecties voor de klas van september 2008 en heb net een mailtje gekregen met de uitnodiging voor de 1e fase. Sinds m'n 16e ben ik echt op de hoogte van lvnl en lijkt me echt tof om dit te doen. Kan na 3 jaar wachten dus eindelijk die selecties doen. Misschien nog anderen hier die ook voor de klas van september 2008 gaan?
Groetjes Joël
pi_54390491
Volgens mij is Carla- redelijk ver gevorderd met de selectie voor Sept '08, iig heel veel succes met de selecties!
pi_54410508
Ik ga inderdaad ook voor sept 08
Heb vandaag de 3e selectieronde gehad, de grading. Het ging op zich wel aardig, nu maar weer wachten op de uitslag he.
Jij succes he Joeri!
pi_54469315
@Carla: Hou ons op de hoogte over je vorderingen! (Klopten mijn aanwijzingen trouwens?)
@Marching Home: Hoe gaat ie met je selecties bij de KLu?
pi_54496824
Ik wist wel dat jij het was
1e selectiedag is gelijk niets geworden. Dat was woensdag. Er waren 4 testjes, maar eentje had ik niet gehaald Het ging om een luistertest. In elk oor werden verschillende reeksen van cijfers en letters tegelijkertijd gezegd (via een koptelefoon) en dan kreeg je een halve seconde daarvoor via een hoge (rechteroor) of lage (linkeroor) toon te horen aan welke kant je de cijfers er uit moest filteren. Daar maakte ik te veel foutjes in ^_^
Ik zou het over een half jaar eventueel overnieuw mogen proberen, maar ik denk dat het gewoon weer HBO of WO voor mij wordt
--
(Dit is inderdaad een klein beetje offtopic mensen, maar je zou het kunnen opvatten onder het deelonderwerp "het dillema wanneer men is afgetest" )
pi_54508068
Komt mijn avatar zo goed overeen? Maaruh balen! Al een idee wat je dan wil gaan doen in HBO/WO? '

'T lijkt me idd een behoorlijk dilemma, en (om deze post toch wat nut te geven voor de rest van de mensen die deze opleiding overwegen) dat is toch wel een nadeel van de opleiding, dat je toch wel wat onzekerheid hebt....maargoed, daardoor zou je je niet moeten laten tegenhouden! (Denk dat Marching Home ook een toptijd heeft gehad bij LVNL!)

Kom je de volgende AAPRO-borrel ook?


P.s. Grappig, we zijn precies op dezelfde dag jarig (althans, volgens je profiel! )
pi_54530564
Wat in m'n profiel staat klopt wel. Grappig inderdaad.
Volgende AAPRO-borrel? Als ik wordt uitgenodigd door wie dan ook kom ik wel ja
Ik wil waarschijnlijk weer terug de ICT in. Ik heb m'n propedeuse voor HBO informatica, dus daar zou ik mee verder kunnen in het 2e jaar HBO, of een WO variant (bijv. medische informatiekunde) gaan volgen. Ach, je hoort het wel tegen de tijd dat er meer duidelijkheid is

En inderdaad weer ff ontopic:
Ik heb zeker een toptijd gehad bij de LVNL. Ik had het absoluut niet willen missen. Er is veel onzekerheid tot op het laatst van de opleiding aan toe, maar dat is inderdaad niets om je je door af te laten schrikken. Als je het echt wilt, moet je het gewoon proberen!
pi_54531476
Jullie nog last gehad van die F16's?
pi_54532797
Hahah, nou hierbij! Volgende is volgens mij ergens in Februari ofzo... Anyways, veel succes!


Verder denk ik niet dat LVNL 'Last' heeft gehad van de F16's, denk eerder dat ze er blij mee waren dat de Helikopter 'onderschept' werd......
pi_54552847
Okee dus ze zijn al aan het testen voor september '08..Ik moet nog steeds horen of ik geplaatst wordt in april. Ik heb alle testen gedaan en ook medische keurig gehaald dus is nu alleen nog maar afwachten.
Ik ben zelf momenteel nog gewoon bezig met mijn studie dus opzich is het mogelijk om jezelf redelijk in te dekken kwa onzekerheid. Als ik niet geplaatst wordt maak ik gewoon mijn studie af
Succes iedereen die bezig is met de testen!
pi_54577767
Ja, maar dat zegt niks hoor. Als je wil kun je nu ook nog voor april 08 gaan.
Maar goed, ik heb nog niks gehoord over m'n grading. Wel net even gebeld, maar ik moet nog maar wat langer geduld hebben, m'n dossier was nog totaal niet bekeken
Wat haaaaat ik dat wachten, zucht
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:33:58 #298
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_54581444
Gaat er nog iemand naar de voorlichtingsdag 1 dec aanstaande?
Ik iig wel
pi_54626984
Reservelijst, 7,5 maand wachten
pi_54630653
Dat is even minder Carla. Maar je bent de voorselectie dus wel helemaal door. Dat is niet niets, dus gefeliciteerd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')