En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7.
Ik ken er 2.quote:Op zaterdag 8 september 2007 03:36 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.
Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.quote:Op maandag 10 september 2007 08:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ken er 2.
Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Ik heb geen flauw idee wat je er precies niet sterk aan vindt. Als je dat nu eens onder woorden brengt, dan kunnen we een discussie voeren . Ik heb een vriendin gehad die bij de verkeersleiding zat en heb een kennis die daar zit.quote:Op maandag 10 september 2007 12:24 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.quote:Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen)
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.quote:Op maandag 10 september 2007 15:49 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .quote:Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.
Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Mijn reply sloeg meer het feit dat jij begon over "en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen (ander werk zoeken)" maar genoeg erover. Als ik me maar vermaak. Als jij wilt geloven dat de meeste luchtverkeersleiders na een werkzame periode van 5 tot 7 jaar ermee op houden, dan moet je dat blijven geloven Kan je alleen verklappen dat het de grootste onzin isquote:Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.
Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Er zullen inderdaad veel werkgevers zitten te wachten op een dure werknemer van 35 met een mts elektro diploma.quote:Op maandag 10 september 2007 22:32 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .
Grtz
Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebbenquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Dat doe ik nou precies (zoals ik toch al een aantal keren heb aangegeven) en dat jij er anders over denkt is weer een andere kwestie.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:50 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.quote:Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding. Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef Druid het volgende:
[..]
Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
Wie beweert datquote:Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding.
Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?quote:Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.
Ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die onzin uitkramen en het brengen alsof het de waarheid is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt.
Nee, ik ken er 2 goed. Een vriendin en een kennis. Maar goed, het wereldje is klein he. Je leert al snel wat mensen eromheen kennen. Vandaar dus 5.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef Druid het volgende:
[..]
Wie beweert dat
[..]
Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef MarchingHome het volgende:
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?
Je hebt daar helemaal gelijk in. Het is een specialistische opleiding, en naast dit kun je dan ook vrij weinig. Waar ik over val is dat jij zegt dat in de meeste gevallen luchtverkeersleiders het na 5 tot 7 jaar voor gezien houden en dat is pertinent onwaar. Maar bij meerder beroepsgroepen wordt je zo specifiek opgeleid, dat je verder weinig kunt, denk aan piloten, agenten. Kun je ook vrij weinig mee als je vliegen/mensen neerknuppelen ( ) niet meer leuk vindt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.
Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Normaal gesproken lees ik hier alleen mee maar hier wil ik toch even op reageren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.
Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Je moet intern blijven inderdaad en dat is wat ik bedoelde. Zolang je binnen het kleine wereldje wil blijven is het ook een superjob (qua voorwaarden, salaris en mogelijkheden binnen LVNL), maar het is de vraag of je dat de rest van je werkleven wil. En dat is aan ieder zelf, ik stipte het slechts aan.quote:zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Het bedrijfsleven staat minder te springen om je dan je denkt. Eenzelfde gesprek heb ik ooit met iemand gehad die een hoge functie in het leger bekleedde en dacht in het bedrijfsleven zo een baan te vinden. Dat valt dus even tegen. Natuurlijk beschik je over kwaliteiten (en ik ben de laatste die dat ontkent), maar het is daarmee niet direct gezegd dat de buitenwacht die ook als zodanig bestempeld. Je rekent jezelf dus nogal rijk met zo'n opmerking. Je zult waarschijnlijk gewoon met veel minder moeten doen als je buiten het wereldje aan de slag gaat, vandaar de opmerking over hypotheek.quote:En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |