Was al gaan researchen en heb mijn mening moeten bijstellen in deze...quote:Op maandag 15 januari 2007 23:41 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Tja... dat is jouw mening... en dat mag... het is wel zo dat de consumentenbond 1 van de matrassen (SULTAN FORSBACKA, a 149.- voor 90x200) als beste koop heeft getest. Dus dat zegt wel wat lijkt me?
ow je hebt het zelf al gevonden...
Natuurlijk is het wel zo dat je voor 55.- euro inderdaad niet zo'n geweldige matras hebt... maar das de prijs/kwaliteit verhouding...
Dat heb ik er ook bij gezetquote:Op maandag 15 januari 2007 23:43 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Was al gaan researchen en heb mijn mening moeten bijstellen in deze...![]()
Is dat wetenschappelijk bewezen? Want als ik 1 uur slaap per nacht kan je me na een week wel wegstoppen in een inrichting.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:55 schreef sexymofo het volgende:
Geestelijik heb je aan 1 uur slaap per dag genoeg, het liefst in de middag.
Lichamelijk heb je echter meer slaap nodig, denk bv. aan je ruggengraat ("terug zakken in model")
Als dat zou kloppen zou je na een korte nacht van 4 uur niet geestelijk moe zijn, maar wel lichamelijk. Bij vrijwel iedereen is het juist andersom.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:55 schreef sexymofo het volgende:
Geestelijik heb je aan 1 uur slaap per dag genoeg, het liefst in de middag.
Lichamelijk heb je echter meer slaap nodig, denk bv. aan je ruggengraat ("terug zakken in model")
haha daar ben ik het helemaal mee eens =]quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:28 schreef salvadora het volgende:
Het liefst slaap ik net zo lang totdat ik niet meer kan slapen. Blijkbaar heeft mijn lichaam daar behoefte aan en ik luister graag naar mijn lichaam.
Preciesquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:28 schreef salvadora het volgende:
Het liefst slaap ik net zo lang totdat ik niet meer kan slapen. Blijkbaar heeft mijn lichaam daar behoefte aan en ik luister graag naar mijn lichaam.
Dat zijn de woorden van een opgebaarde. Dus vrijwel een representatieve bron.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb ergens ooit gelezen dat meer dan 8 uur gemiddeld per dag slapen slecht is voor je, je sterft eerder maar heb nu geen bron
quote:Op zondag 14 januari 2007 16:25 schreef Gasbest het volgende:
Tuurlijk is't schoadelijk. Hoe moet'n de koeien anders hun vreet'n krieg'n?
same here, maar dan iets minder extreem :pquote:Op maandag 15 januari 2007 11:01 schreef Thrackan het volgende:
ik slaap normaal doordeweeks veel te weinig en in het weekend veel te veel (5-6 uur doordeweeks, 12-14 uur in het weekend)
word je erg lusteloos van, omdat je 1: geen regelmaat hebt en 2: je doordeweeks geen volledig slaapritme maakt.
Op dit moment slaap ik doordeweeks iets langer (6,5 á 7 uur nu) en in het weekend automatisch iets minder. Ik merk dat ik daar een stuk beter door in mijn vel zit, ben veel vaker gewoon uitgerust en wakker.
Over medische verklaringen kan ik weinig zeggen behalve dat je je slaapcyclus toch wel rond moet maken in een nacht, dus je minimale slaap moet hebben. Over teveel heb ik alleen ervaring (koppijn, suf word ik ervan)
Soms is het echt wel heerlijk om in de armen van mijn poepje te slapen of dat ik dan snachts een slaapdronken zielig stemmetje 'kouuuddd' hoor zeggen gevolgd door een lijfje en 2 armpjes die zich tegen me aan wurmenquote:Op zondag 18 februari 2007 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:
samen in een bed slapen is ook erg vermoeiend
ik hou wel van chic beiden een eigen slaapkamer en neuken op de bank
Mja, mijn lichaam en geest zegt 'draai het lekker om', ga om half 5 's nachts naar bed en ga om 2 uur 's middags op, blijf het weekend de hele dag in bed liggen'quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:02 schreef Sabsie het volgende:
Er wordt hier in dit toppic nou wel over een gemiddelde gesproken van 8 uur slaap per dag, maar wie heeft bepaald dat dat gemiddeld is? Ieder mens is anders en de een heeft daarom meer slaap nodig dan de ander.
Ik ben zelf iemand die veel slaap nodig heeft; 10 uur per dag. Als ik me een paar dagen aan het gemiddelde hou dan ben ik niet te genieten. Bij 10 uur slaap per dag voel ik me het lekkerste.
Het beste is om naar je eigen lichaam en geest te luisteren en je daaraan met regelmaat te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |