Waarom is dat dan? Je zou juist het omgekeerde verwachten.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:08 schreef Snuwerd het volgende:
Nee, mensen die minder slapen leven gemiddeld langer dan mensen die veel slapen. Maar dat betekent niet dat je minder lang leeft als je meer slaapt.
Ja idd, 6 á 7 uur slapen was goed.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb ergens ooit gelezen dat meer dan 8 uur gemiddeld per dag slapen slecht is voor je, je sterft eerder maar heb nu geen bron
Dat is niet bekend. Een effect of samenhang onderzoeken is makkelijk. Een volledige oorzaak-gevolg relatie is in dit soort gevallen wetenschappelijk gezien ondoenlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:11 schreef _Magnolia_ het volgende:
[..]
Waarom is dat dan? Je zou juist het omgekeerde verwachten.
En de vraagstelling lijkt me vrij irrelevant omdat het vroegtijdig overlijden van de personen die het zich kunnen veroorloven om zoveel te slapen toch niet leidt tot belangrijke economische consequentiesquote:Op zondag 14 januari 2007 15:28 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Dat is niet bekend. Een effect of samenhang onderzoeken is makkelijk. Een volledige oorzaak-gevolg relatie is in dit soort gevallen wetenschappelijk gezien ondoenlijk.
Hmmm, interessant, ik zit zeg maar wel in me 'droomslaap' voor een lange tijd. Volgens mij is dat tevens de REM-fase, wat voor hormonen worden er dan precies aangemaakt? Of heb je misschien een linkje?quote:Op zondag 14 januari 2007 15:20 schreef Mojorisin het volgende:
er is slaap en er is slaap.. Dat klinkt wazig, maar je lichaam maakt wel degelijk een verschil.
De rem-slaap is een staat waarin het lichaam heel anders reageert en andere processen aanstuurt dan in de andere fasen (er zijn er meerdere maar ik ga er geen lancet verhaal van maken)
Als jij 12 uur slaapt en daarvan een groot deel diep slaapt en evt remslaapt dan maakt je lichaam bepaalde hormonen meer aan dan wanneer je minder slaapt.
Overschot aan die hormomnen kan weer nadelige gevolgen hebben voor de basis processen in je lichaam en dan kan je dus ziek worden, of in het minste geval, hoofdpijn, buikpijn etc krijgen.
Je krijgt er last van je rug van.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:55 schreef Pracissor het volgende:
Er zijn soms van die dagen dat ik zo'n 12 uur achter elkaar in bed, bijna non-stop heb geslapen.
Ik vroeg me af of dit nou negatieve effecten kan hebben op je lichaam/geest, gezien het bij mij redelijk vaak voorkomt.![]()
(ik slaap vaak pas erg laat en sta dus dan ook weer smiddags op als het kan)
Jah heb ik ook eens erges gelezen.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb ergens ooit gelezen dat meer dan 8 uur gemiddeld per dag slapen slecht is voor je, je sterft eerder maar heb nu geen bron
dankje, ik moest hardop lachenquote:Op zondag 14 januari 2007 16:25 schreef Gasbest het volgende:
Tuurlijk is't schoadelijk. Hoe moet'n de koeien anders hun vreet'n krieg'n?
Ik werk in het weekend en studeer doordeweeks, ik heb een chick en genoeg sociale contacten. Waarom zou ik depressief moeten worden omdat ik langer dan gemiddeld slaap?quote:Op maandag 15 januari 2007 14:31 schreef Thrackan het volgende:
Heb je overdag wel wat nuttigs te doen?
Zo niet, begin je niet een beetje depressief te worden ondertussen?
Studie? Werk?
Dat geldt misschien voor jou maar daar heb ik gelukkig geen last van.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:37 schreef Thrackan het volgende:
Nee andersom, je slaapt langer omdat je voor de rest geen flikker (pardon my dutch) te doen hebt en je je kapot verveelt. Soort van bezigheidsverslaving die vooral bij ICT-ers (zoals ik) de kop op steekt.
Dan moet je eens op zoek gaan naar een goede matras...quote:Op zondag 14 januari 2007 16:22 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Je krijgt er last van je rug van.
Ja, met dat linkje erbij kom je erg overtuigend overquote:Op maandag 15 januari 2007 23:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dan moet je eens op zoek gaan naar een goede matras...
Hoezo?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:27 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Ja, met dat linkje erbij kom je erg overtuigend over![]()
Kerel voor 55 tot 239 euro koopt niemand een goed matras...quote:
Het kan toch welquote:Uit een recent onderzoek van de Consumentenbond kwam de Sultan Forsbacka van Ikea als beste uit de bus. De polyether matras kost 150 euro (eenpersoons). In de categorie traagschuim ging de voorkeur uit naar de Voyager van Kwantum; die kost ook 150 euro.
Tja... dat is jouw mening... en dat mag... het is wel zo dat de consumentenbond 1 van de matrassen (SULTAN FORSBACKA, a 149.- voor 90x200) als beste koop heeft getest. Dus dat zegt wel wat lijkt me?quote:Op maandag 15 januari 2007 23:35 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Kerel voor 55 tot 239 euro koopt niemand een goed matras...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |