Dat vind ik ook primaquote:Op zondag 14 januari 2007 15:08 schreef Diego27 het volgende:
Hi Ijsmeis deze post gaat over een apart kattenras wat ik de komende weken nog veel verder wil uitbreiden. Deze katten worden speciaal gefokt en zijn stuk voor stuk zeer uniek het lijkt me dus wel leuk om daar een apart topic over te openen.
quote:Op zondag 14 januari 2007 15:14 schreef Diego27 het volgende:
Oke dan heb je gelijk in
Kan je al deze berichtjes van ons weghalen zie 15;09 15;08 en 15;06 en die van vivi die hebben namelijk niks van doen met de rest van de post en verzieken het forum...
Thanks ..
Uit je OP:quote:Op zondag 14 januari 2007 16:13 schreef Diego27 het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, met de mijne kan gewoon gefokt worden en is volledig normaal qua karakter eigenschappen.
Geen gekke neus, kromme poten etc.. alleen het patroon ja dat is gekweekt.
Zie het probleem niet...
quote:Bengaal
Dit ras is ontstaan in Verenigde Staten in de jaren ’50 na het kruizen van de wilde Bengaalse katten tussen de huiskatten en raskatten. Er ontstonden katten met een prachtig vlekkenpatroon en een betrouwbaar karakter. In 1983 werd bij TICA (The International Cat Assocition) het ras geregistreerd. In 1999 werd dit ras erkend door de FIFé. In de VS wordt er nog steeds gefokt met de Bengaalse tijgerkat om dit ras te vermeerderen. Het houden van deze wilde kat is in Nederland verboden. De kruising van een huiskat met een Bengaalse tijgerkat wordt de F1-generatie genoemd. Katers van deze generatie zijn altijd onvruchtbaar. Daarom heeft een F2-generatie altijd een huiskat als vader. Bij de F2-generatie is een kater vrijwel altijd onvruchtbaar, wat vaak ook bij de F3-generatie het geval is.
Wat is er zo erg aan dat het ras op den duur weer vruchtbaar is.quote:
Dus je kan ook vertellen wat er met de steriel geboren F1, F2 en F3 katers gebeurt?quote:Op zondag 14 januari 2007 16:41 schreef Diego27 het volgende:
En ja ik heb me wel degelijk verdiept in het ras. Je gaat natuurlijk geen 2 keer 675 euro neerleggen voor een kat die niet zindelijk is en met allerlei onderhuidse problemen kampt.
Dat wilde ik dus horen, zo moeilijk was dat toch niet?quote:Op zondag 14 januari 2007 16:53 schreef Diego27 het volgende:
Die gaan gewoon naar baasjes die er niet verder mee wil fokken.
Uiterlijk is er toch niks aan de hand.
Kleine tip; Als je informatie geeft in een topic, kan het voorkomen dat mensen daar vragen en of bedenkingen bij hebben. Uiting daarvan is geen bashen, het geeft enkel aanleiding tot discussie.quote:Jammer dat er altijd mensen zijn die je topic willen vergallen..
Veel plezier ermee, alleen deze keer lukt het je niet...
Dit is een discussieforum dooie...geen WIKI.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:55 schreef Diego27 het volgende:
Zeg liever iets wat je over het soort vind dan dit topic te bashen...
Nou, dat valt wel mee, maar waarom zou ik meer woorden gebruiken als ik met minder al duidelijk kan maken wat ik bedoel? Lijkt me enigzins overbodig.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:34 schreef Diego27 het volgende:
Oke mensen maar het gaat hier om zuivere info over het ras niet over het moraal of je wel of geen kat van dit ras neemt...
Toch bedankt voor jullie info...En vivi Meer dan een zin posten is niet je sterkste kant he !!!
Ik heb in dit topic niet één ontopic reactie van je kunnen vinden.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee, maar waarom zou ik meer woorden gebruiken als ik met minder al duidelijk kan maken wat ik bedoel? Lijkt me enigzins overbodig.
Maar ik vind je posts hilarisch hoor
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic niet één ontopic reactie van je kunnen vinden.
Als je niets ontopic te zeggen hebt over deze (prachtige) raskatjes kun je misschien beter een ander topic zoeken waar je wel iets zinnigs te zeggen hebt?
Zelfde verhaal voor mariskasl, als je persen mooier en leuker vind open je daar een eigen topic over maar ga niet die van een ander verstieren.
Ts, ik vind het prachtige katten, mooie tekening![]()
Dat zijn flinke katten dus.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:05 schreef Diego27 het volgende:
Hij wordt nog veel groter en het ideale gewicht is 7 zo'n 7 kg... Ze blijven dan wel zeer slank en zijn behoorlijk atletisch... Ze zijn t.o.v andere katten dol op water en gaan dan ook graag mee onder de douche, waarna ze weleens helemaal onder het sop zitten omdat je niet doorhebt dat ze tussen je benen staan of langs je lopen...
Dat was ik ook toen ik 'm te koop zag staan op Internet. Ik móest 'm hebben, het was míjn kat vanaf het eerste moment dat ik z'n foto zag. Hij is nu tien, maar nog hartstikke speels. Ik ben benieuwd hoeo oud ie wordt. Het blijft natuurlijk een raskat, maar ik geloof niet dat bengalen lichamelijk zwak zijn.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:11 schreef NrSiX het volgende:
men wat veel geld, ben verliefd op jullie kat sinds ik de eerste foto zag.
Misschien later toch maar overwegen om zo'n kat uit te zoeken. Hoe oud is Bently nu? heb je ook nog foto's van Bently als kitten?
De TICA ? Ook wel bekend als de vereniging die zonder veel te vragen alles maar dan ook alles erkent wat er maar te erkennen valt bedoel je ?quote:Op zondag 14 januari 2007 16:41 schreef Diego27 het volgende:
Dit ras wordt zekers niet bij TICA (The International Cat Assocition) geregistreerd als het niet voldoet aan normen zoals het normaal fokken en onderhouden van dieren die niet voldoen aan het patroon. Een kat die steriel is kan toch verder alles gewoon, de mijne zijn sinds een paar weken ook steriel niks aan de hand behalve dan een schonere kattenbak...
De bengalen zijn heel divers in prijs.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:55 schreef NrSiX het volgende:
@Diego27 hoeveel heb je voor de katten betaald? Ze zijn mooi trouwens
Hoezo zou je met een F5 niet kunnen fokken ? Niks mis met SBT bengalen toch ?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:51 schreef Diego27 het volgende:
Ze zijn beide geholpen en daarom goedkoper dan als je er nog meer door zou willen fokken.
Omdat wij dat niet willen, en het bij een F-5 niet aan te raden is (te ver door fokken is nooit goed)
Het kan op zich wel alleen is het zo dat het patroon die je hebt bij de F-1 etc. tot de F-5 steeds minder duidelijk aanwezig is en dat het typische bengalen karakter steeds minder aanwezig is, daarom wordt aangeraden niet zomaar verder te fokken om een soort van inteelt te voorkomen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:16 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Hoezo zou je met een F5 niet kunnen fokken ? Niks mis met SBT bengalen toch ?
De Bengaal is een kruising tussen ALC's, huiskatten en andere raskatten. Er kan dus altijd uitgekruisd worden met huiskatten, diverse raskatten en Bengalen uit andere lijnen, sterker nog, dat is zelfs de bedoeling (outcross tussen Bengalen onderling bedoel ik), zie het afschaffen van F-generaties bij de Fifé. Een beetje fokker kan dan best patroon, type en temperament behouden, dat kunnen fokkers van andere rassen tenslotte ook.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:22 schreef Diego27 het volgende:
[..]
Het kan op zich wel alleen is het zo dat het patroon die je hebt bij de F-1 etc. tot de F-5 steeds minder duidelijk aanwezig is en dat het typische bengalen karakter steeds minder aanwezig is, daarom wordt aangeraden niet zomaar verder te fokken om een soort van inteelt te voorkomen.
Wees maar niet bang heb me echt wel laten inlichten voordat ik uberhaupt een dergelijk bedrag aan een kat uitgeef.
Maar over de CFA had je het absoluut helemaal aan het verkeerde eind. Jammer dat je daar niet op terugkomt.
Ik weet niet meer of ik hier op in wil gaan, maar als je begint met het feit of een kat op de kattenshow een keer zijn sluitspier de vrije loop laat gaan, iets zegt over het ras dan ben ik helemaal klaar met reacties jegens u.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:52 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
De Bengaal is een kruising tussen ALC's, huiskatten en andere raskatten. Er kan dus altijd uitgekruisd worden met huiskatten, diverse raskatten en Bengalen uit andere lijnen, sterker nog, dat is zelfs de bedoeling (outcross tussen Bengalen onderling bedoel ik), zie het afschaffen van F-generaties bij de Fifé. Een beetje fokker kan dan best patroon, type en temperament behouden, dat kunnen fokkers van andere rassen tenslotte ook.
En hoe zit het dan met het feit dat er van de Fifé niet meer gefokt mag worden met F1 en F2's en volgende jaren ook niet meer met F3's en F4's ? Dan wordt het toch wel lastig om Bengalen te fokken op de manier die volgens jou de beste zou zijn ? De Fifé heeft het ook fout ? En waarom mogen F1 t/m 3 normaal niet zonder toestemming geshowd worden op TICA tentoonstellingen ? En al helemaal niet in de normale klassen met de andere kortharen ? Heeft de TICA het ook al fout ? Allemaal door wat incidentjes in de jaren 80 ? Ik vind je CFA verhaal buitengewoon zwak. Bovendien, weet je zeker dat dit soort dingen tot het verleden behoren ? Ik heb 11 december 2005 iemand op het podium van de Saintprocat kattenshow ondergepoept zien worden door haar nerveuze Bengaal, dat is een reactie die ik van een "tammere" huiskattensoort nog niet heb mogen meemaken op shows.
jaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:31 schreef Itt het volgende:
nou mijn gewone huiskat was juist minder knuffelig, die was altijd buiten en van knuffelen moest ze ook niets hebben, ik denk dat dat weer per kat verschilt en niet per ras. Of bedoel je hoe ze er uiterlijk uitzien?
Zal binnenkort wel ff een foto uploaden =] Een rode kater, nu 2,5 week oudquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:26 schreef Itt het volgende:
Is net zo leuk toch! Een kitten is altijd leuk, wat voor iets is het die je gaat halen?
ok doe dat haha ben benieuwd! is wel nog superjong, wanneer mag je m komen halen dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:58 schreef NrSiX het volgende:
[..]
Zal binnenkort wel ff een foto uploaden =] Een rode kater, nu 2,5 week oud
Wat is hij mooi!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:26 schreef Reignoffire het volgende:
ook hier ff reageren
wij hebben ook een bengaal, hij is 1,5 jaar nu en een echte doerak
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |