abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55419697
Mag ik deze kicken aub ?

Bij de Gamma ligt momenteel een accuboor uit de zgn. "Prof" serie. Kleur blauw.
Navraag bij de Gamma leert dat het om een actiemodel gaat. (actiemodel = tijdelijk ? )

Hij ziet er in mijn ogen erg degelijk uit, degelijker dan de "normale" rode Gamma accuboor. Nadeel is dat er maar 1 accu bij zit. Kan iemand iets zeggen over dit machientje ?

donderdag 20 december 2007 @ 16:45:21 #52
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55419800
Wij hebben hier die rode liggen van de Gamma, we gebruiken hem enkel om te schroeven en daarvoor doet hij z'n werk prima
Bernie en ik zijn tof.
pi_55422614
Tja, wat te zeggen...
Het is maar net wat je er mee gaat doen, met twee accu's kun je de hele dag door schroeven. Bedenk zelf of je dat ook gaat doen. Ik kan niet goed zien of er nu een twee standen schakelaar bovenop zit, maar dat zou wel een voordeel zijn. De accu heeft 2 Ah (hoe hoger, hoe langer de accu een bepaalde stroom levert), wat op zich redelijk is, maar je weet niet hoe het stroomverbruik is van de machine. Een machine van 18 Volt en dan een koppel van 15 Nm hebben is matig, maar voldoende voor alledaags gebruik. Maar met twee jaar garantie zul je geen miskoop doen.
pi_55431241
Voor mij geen goedkoop accu spul meer
Spul zelf kan nog wel redelijk voldoen, maar de accu's zijn in mijn ervaring zeer slecht.
Zit geen power in, lopen erg snel leeg, en de oplader is van het type 14 uur laden.
pi_55436878
Zelf heb ik deze.
http://www.toolsxl.nl/acc(...)380.html?cPath=59_63

Die bevalt echt super goed. De accu gaat enorm lang mee ook als hij een tijdje stilstaat.
Ook het lampje is super handig.
pi_55440892
Heb zelf ook zo'n rood Gamma ding, 18V. Werkt best goed, heb hem al 3 jaar. Schroeven geen probleem, boort ook redelijk makkelijk in hout. Vorige week nog de houten vloerbalken mee vastgezet, was geen probleem. Goede prijs-kwaliteit verhouding dus.
Denk alleen wel dat als ie stuk gaat dat ik een betere koop, met een eigen huis toch wel handig.
pi_55445737
Ik heb hem toch maar gekocht. De accu is een Ni-MH

M'n vorige was een Makita van 300 nogwat gulden. Die is na ruim 10 jaar trouwe dienst overleden.
Ik had nu het liefst ook weer een Makita gekocht, maar had geen zin om 150 euro uit te geven.

Als ik deze 3 of 4 jaar kan gebruiken mag ie daarna uit elkaar vallen. Koop ik daarna wel weer een Makita
pi_58982939
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als de TS en heb de adviezen gelezen. Nu zag ik bij de Gamma deze accuboormachine tegen. Iemand hier ervaring mee? Schijnt van Makita te zijn. Ben wel benieuwd of iemand dit aan / af raadt.

Waarschijnlijk komen er vragen over wat ik er mee wil: in november krijgen we een huisje en daar moet nog wel het één en ander gebruiken. Zelf ben ik geen zware klusser verder maar het is wel makkelijk dat hij het doet op het moment dat ik hem nodig heb.. Iemand ervaring?

Ter vergelijking even een Bosch opgezocht
Bosch accuboormachine

Wat is een / de aanrader....??

Alvast bedankt!

[ Bericht 17% gewijzigd door sna1ke op 29-05-2008 11:27:23 ]
pi_58999698
Maktec is in principe gewoon een makita, alleen zijn de lagers etc van een iets mindere kwaliteit. Rets is gewoon makita. Voorzover goed natuurlijk, maar de kwaliteit valt en staat met de accus natuurlijk. Je moet eigenlijk even uitzoeken wat voor accus erin gaan. Ja 12v natuurlijk Maar vraag is meer NiCd of NiMh NiMh? =doen , NiCd zou ik niet doen is een verouderde serie accus met toch wel redelijk geheugeneffect.

Ik heb zelf overigens misschien wel een machine (makita 18v.)voor je, stuur maar een private message naar me
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 31 mei 2008 @ 02:08:44 #60
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_59026395
Ik ben industrieel service monteur (hydauliek en pneumatiek) en zodoende kom ik bij veel productie bedrijven waar veel met accu boor/schroefmachines wordt gewerkt.
Ik zie de laatste tijd bij industriele bedrijven steeds meer Hitachi, ze zien er uit als Nike gympies maar het zijn werkelijk beresterke accu boormachines, niet kapot te krijgen en het koppel ligt zo hoog dat de 14.4 volt versie bijna je pols breekt.
Ik heb de DS14DL en dat ding breekt de kop van een M10 bout moeiteloos af.
Een trend op dit moment is zeker Li-ion en juist voor de hobby erg te overwegen: Lithium Ion batterijen hebben dezelfde voordelen als NiMH maar daarbij hebben ze geen last van zelfontlading en zijn lichter en krachtiger.
Geen zelfontlading is juist voor een hobby klusser van belang want als je eens een paar weekjes nix doet en je wilt dan in ene even wat schroeven/boren en je accu's zijn leeggelopen dan moet je eerst weer laden en dat is natuurlijk weer irritant.
Mijn Hitachi ligt soms maanden nix te doen maar als ik hem pak zit er altijd nog genoeg puf in de accu om moeiteloos een middagje te klussen.
Ander puntje waar goed over is nagedacht bij Hitachi: het ding levert continu hetzelfde koppel totdat de accu leeg is en dan stopt hij in 1 keer er mee om de accu te beschermen, je merkt dus geen verschil tussen een bijna lege of een volle accu.
Kost een klap maar daar krijg je beslist geen spijt van, op de rand beschouwd: Festool is nog duurder....

Mijn voorgaande accuboormachines (3x) waren Gamma/Praxis spul : pas als je 1 keer een paar uurtjes met een knap ding hebt gewerkt weet je wat je al die jaren heb gemist....

Ander belangrijke puntjes: bij de betere merken zijn de accu's in verschillende capaciteiten te krijgen, standaart zit er vaak ongeveer 1500 MaH op en dat is welliswaar en lekker klein licht accutje maar hij is ook zo leeg.
Geef wat meer uit en koop de uitvoering met 3000 MaH accu's.
Overweging voor de spanning: tot 12 volt vind je geen serieuse machine met een boorkop die 13 mm boren aan kan, als je dus groter dan 10 MM wilt kunnen boren zit je ,min of meer, vast aan 14.4 volt.
Boren met een verjongde schacht zijn een slecht idee: er zit niet voor niets op een 12 volt boor een kop die maar tot 10 mm gaat....
pi_59026756
Bedankt Robber57. Via internet had ik toevallig een bod uitgebracht op een Hitachi 14,4 volt. Is helaas overboden en wordt te duur waarschijnlijk. Helaas..
Li-ion vind ik eigenlijk wat te duur nog tenzij je zo een redelijk goedkope weet met zo'n accu maar dat is mij nog niet gelukt..

En 3000 MaH accu's..? Dit Hitachi heeft 1400... Is dat ook te weinig? of kan dat bij die machines wel? Het gaat om een DS14DVF3. Het is dan zelfs een Ni-Cd en niet eens een NiMh.. beter niet doen dan dus?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 04:26:55 #62
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_59027068
http://www.hitachi-powertools.nl/ rechts onder producten/snoerloze machines/boorschroef machines kun je een beetje zien wat er allemaal mogelijk is.
Er zijn types met kleine -midden en grote batterijen, ik heb van diverse van mijn klanten (werk) te horen gekregen "neem de 3000 MaH versie-die is het sterkst" dus dat is wat ik gekocht heb en idd: 54 NM haalt ie en dat is bijna 2x zo sterk als bv deze: http://www.toolsxl.nl/acc(...)380.html?cPath=59_63
Let wel: zo'n groene bosch is ook geen slecht ding en wellicht een prima keuze voor thuiswerk maar mijn redenatie was "ik leg er 100 eu bij en ik heb een monster waar ik , als het meezit, de rest van mijn leven mee doe"
Hitachi garandeert 1300 laadcycli voor de Li-Ion accu's...

Nicad is echt niet meer aan te raden, het is oude techniek en een tijd lang was er nog het voordeel dat NiCad hogere stromen kan leveren en dus meer koppel maar dat verschil is met de nieuwere generatie NiMh zo goed als verdwenen dus dan wordt het NiMh
Lithium Ion is dan natuurlijk nog weer mooier maar idd prijzig, ik meen dat black en decker Li-Ion heeft voor een schappelijk prijsje maar dan zit je weer met een mindere kwaliteit schroevedraaier die niet echt sterk is.
En ook voor Li-Ion kunnen er valkuilen zijn: als Liion accus te ver ontladen worden stort de levensduur in elkaar.
om dat te voorkomen moet er in de boormachine een bewakingscircuit zitten die de boormachine uitschakelt voor de accu in het kritische gebied komt.
Hetzelfde geld bij het laden; te veel doorladen verkort de levensduur van de accu drastisch.
Dat betekent geavanceerde elektronica in de boormachine en lader en dat kost nu eenmaal geld.
Dat Li-Ion accu's maar 3 jaar meegaan is een realiteit uit de mobieltjes wereld(GSM) waar een piepklein accuutje heeeeel lang mee moet gaan en dus ook eigenlijk veel te ver ontladen wordt en dus na 3 a 4 jaar sneuvelt.

Je kunt er lang omheen draaien maar uiteindelijk kom je toch weer op hetzelfde uit: goed gereedschap is meestal en helaas niet goedkoop.
Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar het enigste advies wat ik je kan geven wat je maar aan moet nemen; koop een knap ding van een knap merk, je zult er jaren lang plezier van hebben.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 04:29:56 #63
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_59027075
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 04:26 schreef robber57 het volgende:
http://www.hitachi-powertools.nl/ rechts onder producten/snoerloze machines/boorschroef machines kun je een beetje zien wat er allemaal mogelijk is.
Er zijn types met kleine -midden en grote batterijen, ik heb van diverse van mijn klanten (werk) te horen gekregen "neem de 3000 MaH versie-die is het sterkst" dus dat is wat ik gekocht heb en idd: 54 NM haalt ie en dat is bijna 2x zo sterk als bv deze: http://www.toolsxl.nl/acc(...)380.html?cPath=59_63
Let wel: zo'n groene bosch is ook geen slecht ding en wellicht een prima keuze voor thuiswerk maar mijn redenatie was "ik leg er 100 eu bij en ik heb een monster waar ik , als het meezit, de rest van mijn leven mee doe"
Hitachi garandeert 1300 laadcycli voor de Li-Ion accu's...

Nicad is echt niet meer aan te raden, het is oude techniek en een tijd lang was er nog het voordeel dat NiCad hogere stromen kan leveren en dus meer koppel maar dat verschil is met de nieuwere generatie NiMh zo goed als verdwenen dus dan wordt het NiMh
Lithium Ion is dan natuurlijk nog weer mooier maar idd prijzig, ik meen dat black en decker Li-Ion heeft voor een schappelijk prijsje maar dan zit je weer met een mindere kwaliteit schroevedraaier die niet echt sterk is.
En ook voor Li-Ion kunnen er valkuilen zijn: als Liion accus te ver ontladen worden stort de levensduur in elkaar.
om dat te voorkomen moet er in de boormachine een bewakingscircuit zitten die de boormachine uitschakelt voor de accu in het kritische gebied komt.
Hetzelfde geld bij het laden; te veel doorladen verkort de levensduur van de accu drastisch.
Dat betekent geavanceerde elektronica in de boormachine en lader en dat kost nu eenmaal geld.
Dat Li-Ion accu's maar 3 jaar meegaan is een realiteit uit de mobieltjes wereld(GSM) waar een piepklein accuutje heeeeel lang mee moet gaan en dus ook eigenlijk veel te ver ontladen wordt en dus na 3 a 4 jaar sneuvelt.
Li-Ion accus in industriele apparatuur gaan veel langer mee omdat ze niet zo worden "mishandelt".

Je kunt er lang omheen draaien maar uiteindelijk kom je toch weer op hetzelfde uit: goed gereedschap is meestal en helaas niet goedkoop.
Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar het enigste advies wat ik je kan geven wat je maar aan moet nemen; koop een knap ding van een knap merk, je zult er jaren lang plezier van hebben.
pi_59054845
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:42 schreef sna1ke het volgende:
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als de TS en heb de adviezen gelezen. Nu zag ik bij de Gamma deze accuboormachine tegen. Iemand hier ervaring mee? Schijnt van Makita te zijn. Ben wel benieuwd of iemand dit aan / af raadt.

[ afbeelding ]

Waarschijnlijk komen er vragen over wat ik er mee wil: in november krijgen we een huisje en daar moet nog wel het één en ander gebruiken. Zelf ben ik geen zware klusser verder maar het is wel makkelijk dat hij het doet op het moment dat ik hem nodig heb.. Iemand ervaring?

Alvast bedankt!
Heb 'm in mijn handen gehad, en het voelt degelijk. Net wat minder mooi afgewerkt etc... Denk dat het voor die prijs zeker niet fout is...
  maandag 2 juni 2008 @ 00:39:47 #65
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_59060369
Heb een 34 euro Kinzo geshopt en gebruikt bij de verbouwing. Hij is lekker licht 18V en vrij krachtig. Verschillende slip instellingen en natuurlijk boren. Hout en ijzer gaan prima zelfs nog door steen heen laatst omdat ik geen zin had me boorhamer te pakken Door steen duurde wel wat langer.

Nadeel Accu laad niet al te snel op. Daarom krijg je er waarschijnlijk 2 bij
Bla Bla Bla :P
pi_59068081
Heb toch de gok genomen en de Maktec gekocht. Zit een 1-uurs snellader bij dus doorklussen moet geen probleem zijn. 12 V schijnt genoeg te zijn voor de DHZ-er en 1,3 Ah was redelijk geloof ik.

Ni-Mh is inderdaad een stuk beter maar ook een stuk duurder nog.. Ik ben nog wel benieuwd hoe het nou zit met het leeg laten lopen van de accu; wel doen of niet?? Bij de winkel waar ik geïnformeerd heb zeggen ze dat het nog steeds wel moet i.v.m. geheugeneffect.. Welke expert helpt mij uit de brand?
pi_59084202
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:40 schreef sna1ke het volgende:
Heb toch de gok genomen en de Maktec gekocht. Zit een 1-uurs snellader bij dus doorklussen moet geen probleem zijn. 12 V schijnt genoeg te zijn voor de DHZ-er en 1,3 Ah was redelijk geloof ik.

Ni-Mh is inderdaad een stuk beter maar ook een stuk duurder nog.. Ik ben nog wel benieuwd hoe het nou zit met het leeg laten lopen van de accu; wel doen of niet?? Bij de winkel waar ik geïnformeerd heb zeggen ze dat het nog steeds wel moet i.v.m. geheugeneffect.. Welke expert helpt mij uit de brand?
Zal zelf de bovenstaande vraag even beantwoorden Navraag bij Makita leverde mij de volgende link op: Tips voor accugebruik

Print hem uit en stop hem in de koffer
pi_59141877
Heb zelf net ook de Maktec gekocht, na erg twijfelen, aangezien mijn budget beperkt was en er ook een iets krachtigere Dewalt voor 129 in de aanbieding was (12 volt, 2 amp, nicd accu's)

De maktec is iets minder krachtig: 12 volt 1.3 amp, ni-cd, 15 nm, 0-700 rpm, 5 standen en boren)

Weet iemand of het veel uitmaakt of je 5 standen ipv 20 hebt? en is 15 N-M oke voor klussen, of toch niet zo heel erg goed?

qua opladen:

Je moet ze lees ik in het hiervoorgaande berichtje eerst een aantal keer geheel ontladen voor ze weer op te laden, maar er staat ook "put de accu niet geheel uit"
dit klinkt mij een beetje tegenstrijdig, heeft iemand hier een uitleg voor?

Bedankt!!

ps zag net wel dat een jaar geleden de maktec mt061 voor 59 in de aanbieding was in een bouwwinkel in DTSL, dus zo'n goeie aanbieding is het ookk weer niet van de gamma, ach ja....
pi_59164931
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:53 schreef nickyckpc het volgende:
Heb zelf net ook de Maktec gekocht, na erg twijfelen, aangezien mijn budget beperkt was en er ook een iets krachtigere Dewalt voor 129 in de aanbieding was (12 volt, 2 amp, nicd accu's)
Waar zag je deze aanbieding, en hoeveel accu's zitten hierbij..? Ben in staat om voor dat verschil de Maktec nog in te ruilen... DeWalt is wel een super merk geloof ik.
quote:
De maktec is iets minder krachtig: 12 volt 1.3 amp, ni-cd, 15 nm, 0-700 rpm, 5 standen en boren)

Weet iemand of het veel uitmaakt of je 5 standen ipv 20 hebt? en is 15 N-M oke voor klussen, of toch niet zo heel erg goed?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Voor mijn gevoel zijn 5 standen wel genoeg. Gaat er toch enkel om dat je de schroeven niet te diep in het materiaal draait doordat hij gaat 'slippen'?
quote:
qua opladen:

Je moet ze lees ik in het hiervoorgaande berichtje eerst een aantal keer geheel ontladen voor ze weer op te laden, maar er staat ook "put de accu niet geheel uit"
dit klinkt mij een beetje tegenstrijdig, heeft iemand hier een uitleg voor?
Er staat niet 'geheel ontladen' maar 'ontladen'. Volgens mij is het gewoon de bedoeling dat je de accu oplaadt als hij behoorlijk minder kracht krijgt en niet pas als hij het laatste rondje heeft gedraaid. Als je dat een aantal keer hebt gedaan, dan heb je de accu volledig geactiveerd.
pi_59253069
heb de maktec omgeruild voor de Dewalt, hij is te koop bij De jong gereedschappen in Rotterdam.

vr grt Nicky
pi_59253405
Iemand ervaring met de accuboormachines van Panasonic?
En iemand met Metabo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59254255
Heb via de zaak een makita,accu na 1 1/2 jaar defect, gelukkig had ik twee accu`s.
Nieuwe en zwaardere accu besteld.
Met accu`s moet je geluk hebben, in ieder geval houden ze niet van flinke temperatuursschommelingen, deze moet je dus binnen opbergen zodat ze langer meegaan.
  maandag 9 juni 2008 @ 19:11:12 #73
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_59254399
Panasonic=knap spul, niveau hitachi,de walt,blauwe bosch,festtool.
Metabo: omhoog gevallen hobby merk, maakt tegenwoordig wel knap spul maar ook nog steeds het hobby spul, dus goed de spec's lezen....
pi_59258124
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:35 schreef sigme het volgende:
En iemand met Metabo?
Een tijdje geleden heb ik met een Panasonic accuboormachine gewerkt, dat was best aardig, maar de knoppen (snelheid, slipkoppeling, links/rechts) voelde 'stug' aan. Ik zou het zelf niet kopen, maar het voelde verder erg degelijk.

Ik heb een hele tijd een Metabo gehad (14,4V volgens mij). Het is een beetje een hobby ding zoals robber57 al zei, maar hij had veel kracht, en heeft nooit problemen gegeven (intensief gebruikt).

Ik zou een Hitachi aanraden, maar het blijft een beetje voorkeur natuurlijk. Die dingen zien er wat speels uit, maar de prijs is goed, zijn erg degelijk en hebben flink wat kracht.

Zo een dus:

[ Bericht 0% gewijzigd door _Jeffrey_ op 09-06-2008 21:42:54 ]
pi_59258842
Hitachi op Li-on ken ik in het gebruik. Ik vind 'm nogal zwaar (gewicht). En dat ding om ' m aan de broekband te hangen zit mij in de weg. En wat me ook niet bevalt is dat knopje waarmee je 'm op langzaam kan zetten. Dat op langzaam zetten vind ik heel prettig, maar ik krijg dan knopje nooit weer in de normaalstand. Batterijen zijn heel fijn, maar ik krijg ze niet van de machine af.. (Meisje met slappe handjes )

Bedankt voor de adviezen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator maandag 9 juni 2008 @ 22:44:15 #76
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59262489
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:19 schreef nickyckpc het volgende:
heb de maktec omgeruild voor de Dewalt, hij is te koop bij De jong gereedschappen in Rotterdam.

vr grt Nicky
Is er een specifieke reden dat je hem in geruild hebt voor een machine van een topmerk ?
Beviel hij niet ? Viel de maktec erg tegen ?
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 09:58:57 #77
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_59270671
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb gisteren een Bosch PSR 14,4 li-02 gekocht.

Wat een top apparaat. Was na 5 minuutjes schroeven al helemaal gelukkig ermee
Met 1 of twee accu's?
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 10:10:59 #79
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_59270854
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:02 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Met 1 of twee accu's?
Met 1 accu. Wel een Li-ion, je kan dus blijven opladen.

Kwam tot de conclusie dat je dan dus ook maar 1 accu nodig hebt.
Want zodra je hem even niet gebruikt, kan je hem even opladen. Zo kom je nooit met een lege accu te zitten.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:58:29 #80
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_59271970
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:02 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Met 1 of twee accu's?
Ik heb wel twee accu's (Li-ion) ik bewaar hem immers in de koffer en niet vol in zicht in de oplader. Dus dan is het wel lekker als je meteen een volle accu bij de hand hebt.

Het is een verkooppraatje voor de Li-ion accu dat je er maar 1 nodig hebt maar ik vind een 2e wel heel makkelijk.
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 12:28:37 #81
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_59274265
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:58 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ik heb wel twee accu's (Li-ion) ik bewaar hem immers in de koffer en niet vol in zicht in de oplader. Dus dan is het wel lekker als je meteen een volle accu bij de hand hebt.

Het is een verkooppraatje voor de Li-ion accu dat je er maar 1 nodig hebt maar ik vind een 2e wel heel makkelijk.
Ik bewaar hem ook niet in de lader, maar als je hem vol opruimt in de koffer, dan heb je ook altijd een volle accu bij de hand..
pi_59276788
quote:
En iemand met Metabo?
panasonic niet. Metabo wel.

Ik heb twee accutollen van Metabo, allebei 12V, 2.0 AH met in totaal 4 accu's en 2 laders. Dat werkt heerlijk, met de ene voorboren, met de andere afschroeven.

Ik heb ze nu 4 jaar en gebruik ze hobbymatig. Nog geen klachten, ook geen last dat de accu's zwakker zijn. Mijn vader heeft sinds 1 jaar een Metabo, ook erg tevreden. Voordeel is dat de metabo's veel toeren kunnen maken, dus ff wat boren gaat probleemloos
pi_59283147
quote:
En iemand met Metabo?
panasonic is ideaal spul
lekker sterk
houd goed vast
degelijk apparaat
goede accu's
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_59310782
Met veel interesse heb ik dit topic doorgespit en was ik tot de conclusie gekomen dat mijn werkzaamheden, het ver/herbouwen van mijn nieuwbouwhuis, prima gedaan kon worden met een elcheapo machine. Dus op naar de gamma om daar met 25% vaderdagkorting een elcheapo te halen, maar uiteindelijk toch naar huis gegaan met de maktec voor 75 euro. een accu is nu vol en wat een power heeft dat ding zeg, de 15Nm lijken wel heel wat meer dan de 18Nm van mijn 7 jaar oude 14,4V black en dekker. Een prima machine voor een prima prijs in mijn ogen

De maktec is helaas geen li-on machine, maar die wens bewaar ik maar voor de volgende verbouwing over een jaar of 7... Met 2 accu's en een 1 uur lader zal ik toch niet snel zonder stroom komen te zitten en de oude b&d heeft het ook precies 7 jaar gedaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door ransbal op 11-06-2008 17:48:04 ]
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')