ik heb ze ook. Maar gelukkig nog niet te hoeven gebruiken. Mn zus had v/d week ernstige migraine en die heeft een maxalt van me gejat ; je wordt er kei sloom van, je armen zijn zwaar en het is net alsof je kei dronken bentquote:Op zondag 21 oktober 2007 10:20 schreef Vicky het volgende:
ja smelttabletten
hmmm nou ja ik hoop ze nooit te hoeven gebruiken maar ja je weet het niet he...quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik heb ze ook. Maar gelukkig nog niet te hoeven gebruiken. Mn zus had v/d week ernstige migraine en die heeft een maxalt van me gejat ; je wordt er kei sloom van, je armen zijn zwaar en het is net alsof je kei dronken bent
Aldus mn zus
27 augustus was mijn laatstequote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef gitaarsnaar het volgende:
4 maanden al geen migraine-aanval gehad![]()
[al komt er dan zeker een periode aan waar ik in een korte tijd er een x aantal heb]
Profetische post:quote:
*snel afklopt*quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Profetische post:
Dit is zo dom om te zeggen
ervaringsdeskundige is....
Op ongelakt hout hequote:
Ja hequote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:45 schreef tonja het volgende:
Vandaag weer een aanvalletje gehad. "Aanvalletje", want ik kreeg de aanval vanmiddag om half 1, en ik was om half 5 alweer op.
Ongeveer de laatste 10 of 15 aanvallen waren ook al zo licht.
Lang leve de overgang
Ik heb ook nog gewoon iedere 2 tot 4 weken een migraineaanval hoor. Wel redelijk goed te bestrijden met sumatriptan. Vaak ben ik na het slikken ervan na een uurtje/twee uurtjes van de mirgraine af. Wat wel raar is, is dat ik dan de volgende dag zonder hoofdpijn opsta maar dan in de loop van de dag weer een nieuwe, veel zwakkere, aanval krijg. Ik kan daar in principe gewoon mee blijven werken maar het is wel irritant. Vaak heb ik daar diclofenac voor maar dat werkt niet afdoende. Ik zit te twijfelen om daar ook maar weer een tweede sumatriptan voor te nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:57 schreef Sjeen het volgende:
Ik moet gewoon niet in dit topic komen ...
Misschien dat er alvorens een migraine aanval begint, wel een seintje naar de hersenen gestuurd wordt dat je chocola wilt eten (waarop je chocola gaat eten). En dat daarna de migraine begintquote:Op zondag 14 januari 2007 04:16 schreef wegwerpaansteker- het volgende:
Sommige mensen zeggen dat ze het krijgen na chocola eten, maar is dat niet gewoon een pavlov reactie van het toevallig eten van chocola alvorens de eerste aanval van migraine gehad te hebben?
Overal waar te voor staat is niet goed, en zeker niet voor migrainepatienten. Maar volgens mij werkt het dus precies zo als jouw luchtballonnetje.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:31 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Misschien dat er alvorens een migraine aanval begint, wel een seintje naar de hersenen gestuurd wordt dat je chocola wilt eten (waarop je chocola gaat eten). En dat daarna de migraine begint. En dan denk je zie je wel het komt door de chocola! Wat dan echter niks met die chocola te maken heeft maar met het feit dat voordat zo'n aanval begint je hersenen ook je lichaam te kennen geven zin te hebben in chocola. Zomaar een luchtballonnetje
![]()
Maar dat zal wel niet. Zelf heb ik ook ervaren dat ik eerder last krijg van een migraine aanval (migraine sans migraine maar met aura) na het eten van bepaald voedsel: ladingen suiker of alcohol en slecht eten. Bepaald voedsel lukt migraine wel uit heb ik het idee: suikers, alcohol, chocola dan volgens sommigen en ik heb gehoord ook pinda's enz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |