misschien ben jij wel zo'n type die het stoer vindt om Jan Smit niet leuk te vinden, en dat ook uitdraagt, maar stiekem, net als diie andere 10.000.000 fans van Nederland diep in je hart het liefst zijn muziek hoort..?quote:Op zondag 14 januari 2007 01:14 schreef bloodymary het volgende:
Van bejaarden en zwakzinnigen kan ik het nog enigszins begrijpen, maar ik kan werkelijk niet begrijpen dat gewone, vlotte jonge mensen naar zoiets kunnen luisteren........
Dat nummer heet gewoon 'Parijs'.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:17 schreef purmernoord het volgende:
ik vind het nummer over die mooie stad Parijs geweldig! ( weet ff niet hoe de echte titel is )
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:54 schreef methodmich het volgende:
Jan Smit zou wel tof zijn, perfecte kantinemuziek. De soundtrack voor elke zaterdagmiddag en elk feest.
amen.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:14 schreef bloodymary het volgende:
Van bejaarden en zwakzinnigen kan ik het nog enigszins begrijpen, maar ik kan werkelijk niet begrijpen dat gewone, vlotte jonge mensen naar zoiets kunnen luisteren........
Inteeltdorp brengt inteeltzanger, brengt inteeltmuziek, brengt inteeltfansquote:Op zondag 14 januari 2007 01:14 schreef bloodymary het volgende:
Ja na een paar biertjes klinkt alles ineens een stuk beter, hoewel ik Jan Smit zelfs na een hele krat nog niet trek.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:04 schreef methodmich het volgende:
Vind je het in de kantine ook niet gezellig dan nipeng?
Altijd een feest als na een gewonnen duel Jan Smit de kantine vult.
* methodmich drinkt geen bier.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:22 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ja na een paar biertjes klinkt alles ineens een stuk beter, hoewel ik Jan Smit zelfs na een hele krat nog niet trek.
wat doe je dan in 'shemels naam in een sportkantine?!quote:
dat is jouw mening.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:41 schreef nipeng het volgende:
Dat is makkelijk scoren spacemangraig. Het voegt enkel niets toe en vergalt het topic alleen maar.
Laat ik het even duidelijker stellen: dit is geen topic voor kritiek op de muzikale activiteiten van dhr Smit. Ook al vind je het geen muziek.
Daar is nog zat te doen zonder bier hoor. Je kunt ook andere dingen drinken.quote:Op zondag 14 januari 2007 17:44 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
wat doe je dan in 'shemels naam in een sportkantine?!
Het antwoord was 'Stapel Op Jou'.quote:Op zondag 14 januari 2007 16:57 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wie weet uit welk liedje de TT komt krijgt eenvan de TS..
Kuyt zingt 'Als de nacht verdwijnt'quote:Op maandag 15 januari 2007 21:03 schreef SCH het volgende:
Als de morgen is gekomen, vind ik helemaal geweldig. Zeker die versie met Dirrukkie Kuyt
Oh jaquote:Op maandag 15 januari 2007 21:56 schreef Sjimmie het volgende:
[..]
Kuyt zingt 'Als de nacht verdwijnt'
Dat mag je uiteraard vinden. Ik denk dat het vooral mensen met een laag IQ zijn die graag generaliseren.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:26 schreef bloodymary het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het vooral mensen zijn met een wat lager IQ die van Jan Smit houden....
Nee, die houden van Kane.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:26 schreef bloodymary het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het vooral mensen zijn met een wat lager IQ die van Jan Smit houden....
Generaliseren of niet, ze noemen het niet voor niets volksmuziek. Ik ken best wat mensen die van Jan Smit houden, dat zijn over het algemeen mensen met lagere opleidingen en intelligentie. Trouwens volgens mij is daar zelfs al eens een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, is vast wel ergens te vinden. En natuurlijk is muziek een kwestie van smaak, maar smaak heb je niet vanzelf, die wordt gevormd door verschillende factoren, zoals onder andere je omgeving en ook intelligentie. En ik blijf er bij dat ik iemand die muziek van Jantje Smit echt mooi vindt (dus niet alleen dronken meelalt, maar het ook koopt en thuis draait) over het algemene niet bijster intelligent is.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Flikker op met je generaliserende opmerkingen. Muziek is een kwestie van smaak en niet van intelligentie of angst voor zelfvertrouwen.
Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan niet.
knappe onderbouwing voor een intelligent iemand zeg!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef bloodymary het volgende:
[..]
nsen die van Jan Smit houden, dat zijn over het algemeen mensen met lagere opleidingen en intelligentie. Trouwens volgens mij is daar zelfs al eens een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, is vast wel ergens te vinden.
De oorzaak voor de agressie moet je niet in de muziek van Jan maar bij jezelf zoeken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, ik blijf er op terugkomen. Deze muziek roept bij mij alleen een bepaalde aggressie op (terwijl ik normaal helemaal niet aggressief ben).
Die ken ik niet. Ik ken eigenlijk alleen de radio-hitjes.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:21 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mijn favoriet is trouwens 'Stapel Op Jou'.. in case you care..
Ik heb geprobeerd je mijn e-mail adres te pm'en, maar dat lukte niet. Gebruik je die niet?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik zou 'm willen mailen naar je..
Heb je gemaild.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:46 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hm.. nee heb ik niet aan staan. Mail anders naareventjes..
Ik ken ook mensen die van Jan Smit houden en die zijn meester in de rechten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Generaliseren of niet, ze noemen het niet voor niets volksmuziek. Ik ken best wat mensen die van Jan Smit houden, dat zijn over het algemeen mensen met lagere opleidingen en intelligentie.
Heb je mailtje nog niet ontvangen trouwens.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
In Go Planet zeker?
?? Hoe kan dat nou.. ik probeer nog eens..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:13 schreef Neleos het volgende:
[..]
Heb je mailtje nog niet ontvangen trouwens.![]()
Ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
In Go Planet zeker?
tip: grote bestanden erg makkelijk versturen bij www.mediafire.comquote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
?? Hoe kan dat nou.. ik probeer nog eens..
Hotmail moet ook goed gaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:06 schreef purmernoord het volgende:
[..]
tip: grote bestanden erg makkelijk versturen bij www.mediafire.com
In het voorprogramma Nick & Simon, die een stuk of 5/6 nummers deden. Die hebben ook wel leuke platen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Welke nummers deed de Koning van Nederland?
Volgens mij wel, ik weet niet alle nummers meer hoor, maar hij zong er veel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
'Leaving On A Jet Plane'! Dat kan niet missen..
'Stapel Op Jou' deed hij dus niet?
Ja was een gezellige avondquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Cool.. nou, tof dat je er bij was!
'Stapel Op Jou' is waarschijnlijk het beste nummer ooit ter wereld gemaakt..quote:Op zondag 28 januari 2007 13:05 schreef Neleos het volgende:
Goed nummer Stanley![]()
En ik weet nu ook waar de TT vandaan komt.![]()
Leuke plaat. Goed ritme en pakkende tekstquote:Op zondag 28 januari 2007 13:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
'Stapel Op Jou' is waarschijnlijk het beste nummer ooit ter wereld gemaakt..
Welja joh. Weg met Pink floyd, vergeet alles van the Beatles, het recentere spul van The Decemberists of Joanna Newsom moet ook genegeerd worden en Boudewijn de Groot mag niet eens in de schaduw van onze palingvisser staan.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
'Stapel Op Jou' is waarschijnlijk het beste nummer ooit ter wereld gemaakt..
Whoa. Een liedje over verliefd zijn, een liedje over uit elkaar gaan, en een liedje over vriendschap.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ze vullen elkaar aan natuurlijk..
De eerste verliefdheid na de ontmoeting ('Stapel Op Jou'), daarna de gelukkige tijd, die uiteindelijk zoals het zo vaak gaat, toch een einde kent ('Niet Over Rozen').
Vrijgezel zijn is ook niet erg ('Vrienden Voor Het Leven'). We kunnen hier spreken van een drieluik.
Klopt, Frans Bauer, Jannes en Marianne Weber komen nog enigzins in de buurt. Maar op dit moment is Jan natuurlijk wel de grootste zanger.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 01:56 schreef Nosh het volgende:
[..]
Welja joh. Weg met Pink floyd, vergeet alles van the Beatles, het recentere spul van The Decemberists of Joanna Newsom moet ook genegeerd worden en Boudewijn de Groot mag niet eens in de schaduw van onze palingvisser staan.
Ik heb 'Cupido' en 'Als De Morgen Is Gekomen' gehoord..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Lekker hoor.. vragen we sowieso eentje van aan in El Rubio..
quote:Kijk me eens aan, voordat je zal gaan
altijd dacht ik van een wonder
maar nu ik het weet, m'n hart jou vergeet
na elke dag weer gedonder..
keer ik terug naar m'n vrijheid..
nooit meer die tedere zoen
na lange tijd weet ik even niet wat te doen
het ging al zolang niet meer over rozen
je zag me al maanden niet meer staan
je hebt nu voor deze weg gekozen
waarom heb je mij dit aangedaan?
hoe moet ik nu verder in dit leven
als jij niet meer aan mn zijde staat?
ik kan niet geloven wat je doet..
en mij verlaat
die ene dag..dat ik je zag
vrijend lag jij bij het water
ik vroeg waarom
je keek niet eens om
en ik besefte pas later
ik keer terug na m'n vrjiheid
jij hebt geen oog meer voor mij
dus na die tijd ben ik alleen en weer vrij..
het ging al zolang niet meer over rozen
je zag me al maanden niet meer staan
je hebt nu voor deze weg gekozen
waarom heb je mij dit aangedaan?
als jij niet meer aan m'n zijde staat?
ik kan niet geloven wat je doet..
en mij verlaat..
als jij niet meer aan m'n zijde staat
ik kan niet geloven wat je doet
en mij verlaat..
dat dan weer welquote:Op zaterdag 24 maart 2007 21:03 schreef Urquhart het volgende:
ik heb het al de hele dag in mijn hoofd
quote:Jan Smit, Nick&Simon en De 3J's hebben nieuws.
Jan Smit, Nick & Simon en De 3 J's gaan samen een eigen opnamestudio beginnen. De 3 J's brachten dit nieuws gisteren. Details ontbreken nog, maar we hopen hier binnenkort meer over te kunnen melden.
Bron: Regiotap
Kan echt niet..kom op!quote:
Hij heeft leuke nummers, die lekker in het gehoor liggen en leuk mee te zingen zijn.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:30 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Kan echt niet..kom op!
Die teksten (slaan nergens op)
Die stem
Heb je die laatste hitvan hem al gehoord? Hij moet zo laag zingen dat het niet meer serieus over komt.
Echt bagger gewoon
Leuk voor in de kroeg dus?quote:Op woensdag 4 april 2007 18:34 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hij heeft leuke nummers, die lekker in het gehoor liggen en leuk mee te zingen zijn.
Het kan mij niet schelen of teksten ergens op slaan, want als je zegt dat je Blof luistert kijkt niemand je raar aan.
quote:Opnieuw nummer 1 hit voor Jan Smit.
Met de single “Op Weg Naar Geluk”, afkomstig van het gelijknamige album, scoort Jan Smit deze week weer een nummer één hit in de GFK Mega Top 100. Na “Als De Morgen Is Gekomen” en “Cupido” is dit de derde nummer één van de in september 2006 uitgebrachte CD.
De single, die voor de gelegenheid een dubbel LP-hoes met poster als verpakking heeft, bevat naast “Op Weg Naar Geluk” een drietal live-tracks. De nieuwe dubbel-DVD “Gewoon Jan Smit Seizoen 2 “, met ruim zeveneneenhalf uur beelden van de populaire reality soap, komt in de DVD Film lijst van de GFK Mega Charts binnen op de zevende positie.
De single “Op Weg Naar Geluk” werd geschreven door de Volendammers Jan Smit, Simon Keizer en Jaap Kwakman. Deze laatste staat met de debuutsingle “Kom” van het trio 3js deze week op de 24e positie van de GFK Mega Top 100. Dit maakt, na onder meer een televisieoptreden bij ‘Mooi Weer De Leeuw’ en een radio-optreden bij Giel op 3FM afgelopen week, de weg vrij voor een later dit jaar te verschijnen debuutalbum. Aanstaande vrijdag 13 april staan 3js live bij ‘De Gouden Uren’ met Daniël Dekker op Radio 2, waar zij uiteraard ook “Kom” ten gehore zullen brengen.
Leuk nr?quote:Op donderdag 5 april 2007 08:19 schreef Koningin het volgende:
"Op weg naar geluk"
Bar Players?quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:30 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb al kaarten voor volgend jaar april hier weer in Groningen![]()
Ik heb hier ook nog wat platen liggen uit het tijdperk dat Jan Jantje nog was, dus ik denk dat de cd me wel bekend voor komt. Welke nummers staan er op?quote:Op maandag 9 april 2007 10:59 schreef purmernoord het volgende:
kennen jullie ook allemaal de cd "heel mijn leven"? (eerder verschenen...) daar staan ook erg leuke nummers op. Toen was hij wat minder bekend omdat de soap toen nog niet liep.
Je bedoelt "Zonder Jou", de cd voor "Op eigen benen".quote:Op maandag 9 april 2007 10:59 schreef purmernoord het volgende:
kennen jullie ook allemaal de cd "heel mijn leven"? (eerder verschenen...) daar staan ook erg leuke nummers op. Toen was hij wat minder bekend omdat de soap toen nog niet liep.
Haha nee, hij komt weer in de Martiniplaza. Ook in Players dan?quote:
Hij was laatste keer wel (ook) in Players, maar daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen. Wanneer is Martiniplaza-gig?quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:45 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Haha nee, hij komt weer in de Martiniplaza. Ook in Players dan?
Mjah klopt wel, maar is al een tijdje geleden dacht ik. De foto's hangen daar ook binnen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Hij was laatste keer wel (ook) in Players, maar daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen. Wanneer is Martiniplaza-gig?
Ik weet het nog niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik kan dat echt niet zo ver van tevoren bedenken.. Urquhart, ga jij?
Whaha.. dat zou zeker niet verkeerd zijn!! Jij bent er dan ook bij toch?quote:Op donderdag 3 mei 2007 02:31 schreef Grulez het volgende:
Ga jij Stanley, tis mss geschikt voor het kampioensschapsfeestje?
In Groningen zijn nog maar een paar kaarten.....quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Thanks! Het bestaat toch niet dat optredens nu al uitverkocht zijn?
Oeh, die zou ik ook wel willenquote:Op zondag 6 mei 2007 23:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik heb eindelijk een versie van 'Leaving On A Jetplane' door Jan Smit uhh.. gevonden. Lang naar gezocht.
Ajoh Lucas en Gea zijn ook bijzonder populair volgens mijquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat is echt ongelooflijk.
De Groninger is gek van Guus Meeuwis en Jan Smit bij gebrek aan echte regionale helden.
Ik ga mijn best voor je doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ok, dat is even de andere kant van het land. Veel plezier daar! Ik hoor graag van je hoe het was. Setlist vind ik ook altijd erg interessant.
Je bent een held!quote:Op donderdag 5 juli 2007 08:06 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik ga mijn best voor je doen.
Fototoestel gaat ook mee
quote:Op maandag 25 juni 2007 13:01 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zoals hier: 'Laura'
http://www.youtube.com/watch?v=yO6U7p6Jvkc
Ja....quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:45 schreef Neleos het volgende:
[..]
![]()
Maar heeft hij het nu wel of niet met Yolanthe? Of zijn dat randzaken?
Klinkt goed! Deed Monique nog een duetje met Jan?quote:Op maandag 9 juli 2007 08:43 schreef Koningin het volgende:
Het was heel erg leuk
Kort, maar leuk. Zingt een dik half uur. We stonden vrij vooraan, alleen jammer dat er net wat langere jongens voor ons stonden. Foto's komen eraan, ben nu op mijn werk en die zitten nog op het toestel.
Hij zingt o.a.:
- Het leven
- cupido
- Parijs
- Op weg naar geluk
- als de morgen is gekomen
- als de nacht verdwijnt
- Laura
- vrienden voor het leven
- hoe kan ik van je dromen?
De volgorde weet ik niet meer precies!
Monique was er ook
Nee, ze mocht alleen even naar voren komen voor de mannen in de zaalquote:Op maandag 9 juli 2007 10:48 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Klinkt goed! Deed Monique nog een duetje met Jan?
Welkom! Dit topic staat bol van liefde en positieve energie..quote:Op maandag 9 juli 2007 21:00 schreef nikky het volgende:
TVP
Leuke link van dat concert! Jan is best wel
Mooi zo!quote:Op maandag 9 juli 2007 21:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Welkom! Dit topic staat bol van liefde en positieve energie..
Lauraquote:Op maandag 9 juli 2007 21:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat is je favoriete nummer, nikky?
Ik zag volgens mij op de vorige pagina ( ik heb er 50 pp ) een link staan naar een concert wat op TV is geweest. Die zat ik te kijken. Of laura is gezongen weet ik niet want ik heb hem niet af kunnen kijken. FOK!radioquote:Op maandag 9 juli 2007 22:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Met de link bedoel je ook de link naar de live-uitvoering van Laura?
Zet ik in mijn favo.quote:Op maandag 9 juli 2007 22:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
O hierboven staat een YouTube van Laura, vandaar.
Gezelligquote:Jan Smit kan sinds kort elke nacht naast zijn grote liefde Yolanthe slapen. Vandaag heeft Jans manager Jaap Buys officieel bevestigd dat de tortelduifjes sinds kort onder één dak slapen.
Sinds een paar weken is Jan Smit ingetrokken in het appartement van de mooie Yolanthe in Hilversum. Reden zou zijn dat Jans nieuwe villa in Volendam nog niet klaar is. Bovendien zou het stel niet meer zonder elkaar kunnen.
Zodra het nieuwe stulpje in het vissersdorp klaar is, in het voorjaar van 2008, zal het stel daar hun intrede nemen. De populaire zanger zei eerder al over zijn droomvilla: "Ik heb een huis gekocht. Uiteraard in Volendam. Een eigen stek op een droomplek, de wens van ieder mens. Het huis kost ruim zeven ton, maar het gaat helemaal plat."
"Mijn nieuwe optrek krijgt een Oostenrijkse sfeer, zoals een chalet. Lekker knus. In de kelder een grote bar, in de slaapkamer een king size-bed. Met plek voor vier. Ik heb goed op m’n privacy gelet. Om mijn voortuin komt een hek. De achtertuin grenst aan het water en een heg. Kan ik rustig in m’n blote kont zonnen."
Das minder natuurlijk...quote:Gisteren kregen wij het verschrikkelijke bericht te horen dat Yolanthe's vader plotseling is overleden.
De hele familie is in diepe rouw door dit zware verlies.
In deze moeilijke tijd zal ik mijn vriendin natuurlijk bijstaan om deze grote klap te verwerken.
Vandaag zijn we naar Ibiza vertrokken, waar Xavier Cabau dinsdag zal worden begraven...
We hebben vooralsnog allebei tot woensdag ons werk afgezegd.
Hopelijk kunnen we rekenen op jullie begrip.
we hebben gewonnen stanley, maar wat was ik slecht...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat zal wel mevallen denk ik.
Las het net op teletekst. Hij heeft dezelfde artsen als Guus en Frans dus dan komt het goed!!!quote:Op donderdag 8 november 2007 16:27 schreef Koningin het volgende:
![]()
Een half jaar geen Jan.....
![]()
![]()
Hopelijk gaat de operatie goed!
Iemand al een foto??quote:In navolging van Britney Spears heeft nu ook Jan Smit zijn hoofd kaalgeschoren. De succesvolle vertolker van de palingsound is de laatste tijd een beetje depri, aangezien hij zich een behoorlijke tijd koest moet houden. Vandaar dat hij volgens manager Jaap Buys heeft besloten eens lekker gek te doen.
Gelukkig staat Jan er niet alleen voor. Vriend Simon Keyzer, de helft van het eveneens succesvolle duo Nick & Simon, heeft samen met manager Buys besloten uit solidariteit ook hun kapsel te kortwieken.
De 21-jarige Volendammer hoeft niet bang te zijn dat zijn vriendin, de bloedmooie Yolanthe Cabau van Kasbergen, hem nu niet meer ziet staan. "Met of zonder haar, ik vind je altijd mooi", zei ze dolverliefd tegen hem.
De problemen met Jans stembanden zijn eind september al begonnen. Bij nader onderzoek bleek Smit knobbeltjes op zijn stembanden te hebben. Hieraan werd hij vorige week succesvol geopereerd. Hij gaat er dan ook vanuit dat hij over een half jaar weer mag zingen.
Naast de losse optredens, heeft de jonge Volendammer zijn 'Jan Smit komt naar je toe-tour' moeten verschuiven naar volgend najaar. Deze zou eigenlijk januari al van start moeten gaan. De fans zullen ook nog even geduld moeten hebben met Smits nieuwste album. 'Stilte in de storm' is tot nader order uitgesteld.
quote:Op donderdag 22 november 2007 11:04 schreef clauwheee het volgende:
Op de site van De Telegraaf:
[ afbeelding ]
Tsja.... We houden het er maar op dat het bijna 5 december is.quote:Jan Smit - Dan Volg Je Haar Benen
Elke dag
Is als een zelfde dag
De wekker luidt
De morgen in
Je luistert naar de radio
Een vage ochtendshow doet je ontwaken
Een vogel fluit
Je moet de deur weer uit
Op weg naar school
Of aan het werk
Er lacht opeens een meisje blij
Je haalt je schouders op, ze gaat voorbij
Refrein (2x):
Maar dan volg je haar benen
En kijkt zolang je kijken kan
Vanaf haar hoofd tot aan haar tenen
Is zij de stoutste droom van elke man
Elke lach
Die je voor deze zag
Was niet zo lief
Als die van haar
Ze lijkt een heel gewone meid
Die keurig aan je vraagt opzij te gaan
Refrein (2x):
Maar dan volg je haar benen
En kijkt zolang je kijken kan
Het gaat de goede kant opquote:Goed nieuws voor Jan Smit en zijn geliefde Yolanthe. Jan Smit mag namelijk weer praten. Al is het maar voor vijf minuten per dag, de ONM-actrice is opgelucht dat het weer de goede kant opgaat met de zanger. "Jan mag nu vijf minuten per dag heel rustig aan praten. Natuurlijk kun je zelf van alles vertellen, maar als iemand niet terugpraat...tja dat gaat toch vervelen."
Vorige maand werd Nederland geschokt door het nieuws dat het ondergoedmodel een halfjaar zijn mond moest houden. Alle tijd om zijn vriendin een handje te helpen in de huishouding, maar daar heeft Jan geen zin in.
"Jan is Jan en zal nooit koken of schoonmaken. Ik krijg een liefdevol en vooral rustig welkom bij thuiskomst en kan vervolgens rustig doorlopen naar de stofzuiger om het huis schoon te maken", lacht de mooie Yolanthe.
Ondanks het luie gedrag van haar vriend, is ze maar wat blij dat hij constant bij haar is. "Ik krijg altijd een warm onthaal. En gelukkig mag hij weer een beetje praten. Dingen als 'dat lust ik niet' of 'ja, daar heb ik zin in' zijn toch handig om te weten!"
Mss tijd voor een Nick en Simon topic?quote:Op zondag 16 december 2007 22:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hoe heet het liedje dat Nick & Simon op de TMF awards deden, weet iemand dat?
Pak Maar Mijn Handquote:Op zondag 16 december 2007 22:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Of een pyromaan fantopic..
Hoe heet dat liedje van de 'Scheepsjongens van Bontekoe' dan?
Ook wel apart dat de titel al voordat hele poliep-gedoe vaststondquote:Op maandag 18 februari 2008 16:06 schreef DeSiever het volgende:
Ik ben zeer benieuwd!
Leuke albumtitel trouwens.
Ok dan lag dat niet aan mij.quote:Op maandag 12 mei 2008 04:40 schreef Loserkid het volgende:
ik vond t ook verschrikkelijk slecht..
Had ie een goede stem dan?quote:Op woensdag 28 mei 2008 01:51 schreef DeSiever het volgende:
Nog steeds niets meegekregen na de comeback. Hopelijk is zijn stem nog goed.
Dus eindelijk zit je tussen lotgenoten?quote:Op maandag 14 juli 2008 05:37 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Dus hier verzamelen de kanslozen van fok! zich?
Jij kennelijk ook, Einstein.quote:Op maandag 14 juli 2008 05:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dus eindelijk zit je tussen lotgenoten?
rofl, bijna m'n koffie over mijn beeldschermquote:
quote:Op maandag 14 juli 2008 08:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Jantje is onschendbaar? Dat heb ik even gemist.
quote:Jan Smit wint Gouden HarpGis
teravond mocht Jan uit handen van Marco Borsato een Gouden Harp in ontvangst nemen tijdens het Buma Harpen Gala. Jan is natuurlijk erg vereerd en bedankte na het in ontvangst nemen van de Gouden Harp nadrukkelijk zijn fans. Hieronder kun je het officiële juryrapport lezen.
Juryrapport Buma Gouden Harpen 2008
Jan Smit
Jan Smit begint in het koor De Zangertjes van Volendam. Hij wordt ontdekt door Jan Keizer die hem uitnodigt voor een duet met Carola Smit. Het nummer Mama wordt een grote hit en Jan, toen nog Jantje, maakt zijn televisiedebuut bij een BZN tv special. In 1997 breekt hij landelijk door met “Ik Zing Dit Lied Voor Jou Alleen”, geschreven door leden van BZN. Dit nummer kwam in één keer op nummer 1 binnen in de Nederlandse hitparades, een unicum voor die tijd.
Al vroeg in zijn loopbaan is Smit succesvol in het buitenland. Vooral Duitsland ligt aan zijn voeten, maar ook in Oostenrijk en Zwitserland boekt hij successen. In 2002 ontvangt Smit hiervoor de Buma Exportprijs.
Jan Smit is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een ongekend nationaal idool. Naast zijn muziekcarrière komt dit ook zeker door zijn reality soap “Gewoon Jan Smit”, waarmee hij in 2005 winnaar werd van de Televizier-Ring. Verder is Jan nog televisiepresentator en heeft hij een eigen kledinglijn.
In oktober 2007 kreeg Jan stemproblemen en moest hij acuut geopereerd worden. Op doktersadvies mocht hij een half jaar niet praten, laat staan zingen. Hierdoor miste hij onder andere de “Symphonica In Rosso” concerten met Paul de Leeuw, en ook moest zijn eigen tour worden uitgesteld. Noodgedwongen zette hij zichzelf aan het schrijven van nieuwe liedjes. Het resulteerde in zijn meest persoonlijke album tot nu toe: “Stilte In de Storm”, dat bij verschijning al dubbelplatina was.
Op Koninginnedag 2008 vierde Jan Smit zijn comeback op het Museumplein in Amsterdam. Jan weet met zijn optredens jaarlijks miljoenen mensen te bereiken. De “Jan Smit Komt Naar Je Toe” tour door Nederland is een groot succes. De goede prestaties van Smit hebben de weg vrijgemaakt voor andere Volendamse artiesten, zonder uitzondering ook allemaal muzikale vrienden van Jan. Na The Cats en BZN in vooral de jaren ’70 zorgen Nick & Simon, de 3js (beide winnaars van een Buma Zilveren Harp) en zijn zus Monique Smit samen met Jan momenteel voor een tweede opleving van de Volendamse popmuziek.
De jury van de Buma Gouden Harpen onderkent het talent van Jan Smit en hoort een significante progressie in zijn liedjesteksten. De schijnbare eenvoud van de thema’s die Jan in zijn teksten gebruikt bereiken bovendien een groot publiek. Jong en oud herkent zich in de oer-Hollandse pop van Jan Smit.
De inbreng van het producers duo Cees en Thomas Tol mag hierbij zeker niet onvermeld blijven. Zij zetten een sound neer dat de grenzen van Volendam gemakkelijk overstijgt. Jan Smit vertegenwoordigt het geluid van de Nederlandstalige pop anno nu.
Behalve dat Jan inmiddels een lange carrière achter zich heeft – met onder meer acht nummer 1 hits, waarvan vijf singles direct op 1 binnenkwamen – denkt de jury dat we nog veel mogen verwachten. Toch komt de toekenning van de Buma Gouden Harp voor Jan Smit, in het licht van de successen van de afgelopen 14 jaar zeker niet te vroeg.
Kom maar terug wanneer het een grammy isquote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:08 schreef TIM-846 het volgende:
Tuurlijk is het nuttig de topic omhoog te schoppen! Jan gaat het makenOnlangs nog een Buma Gouden Harp gewonnen
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |