zo heel erg dik is hij niet, hij is gewoon stevig.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:28 schreef Kadoc het volgende:
Ja, dat is best kut.
Maar waarom is die gast dan zo dik?
Vaak bij het groter dus langer worden verdwijnt dit snel!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:29 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
zo heel erg dik is hij niet, hij is gewoon stevig.
En dat zit bij hem gewoon in de familie.
Het ligt echt niet aan dat hij teveel eet ofzo, dat valt best wel mee.
hij is 17quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:33 schreef SuperRogier het volgende:
Wat is de leeftijd van die kerel dan?
keihard in de ballen trappenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef Frasier het volgende:
Gewoon een keer een paar klappen uitdelen en dan is het snel over.
Ja, maar dat durft dus niet iedereen, want als je door zo'n groep gepest wordt dan voel je je ook bedreigt en dan doe je dat dus niet zo snelquote:
Helemaal gelijk!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:30 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Eens. Ik ben ook heel lang gepest (lees: basisschool en middelbare school). Het sloopt je echt van binnen, je kan makkelijk denken: niks van aantrekken, maar als je constant hoort dat je er niet bij hoort ga je dat vanzelf denken. Vind het nog steeds moeilijk om mensen in eerste instantie aan te spreken en ten tweede mijn vertrouwen te geven.
ik dacht dat het over een basisschool ging in de eerste instantiequote:
Ik zou wat sites zoeken met informatie folders die ze opsturen naar je schoolquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:37 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ja, maar dat durft dus niet iedereen, want als je door zo'n groep gepest wordt dan voel je je ook bedreigt en dan doe je dat dus niet zo snel
Als je maar zwaar genoeg getreiterd wordt breekt ieder mens wel een keer, en gaat dus door 't lint.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:37 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ja, maar dat durft dus niet iedereen, want als je door zo'n groep gepest wordt dan voel je je ook bedreigt en dan doe je dat dus niet zo snel
Zware kut?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:39 schreef Ringo het volgende:
Pesten is zwaar kut. Er zijn maar heel weinig docenten/schoolleidingen die dat probleem efficiënt kunnen aanpakken, omdat het zich bijna altijd in het verborgene afspeelt.
Meld het bij je mentor, een andere docent die je vertrouwt, de directie. Maar wees wel voorzichtig, want zulk soort 'verraad' leidt vaak, als het ontdekt wordt, tot nóg meer gepest.
Werkt ook altijd: Briefje erbij doen waarin je zegt dat je weet waar de kinderen van de directeur op school zitten. Uitgeprint fototje van z'n dochtertje wat je ergens stiekem gefotografeerd hebt erbij doen werkt ook vaak goed.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:
hierna een anonieme brief onder de deur door bij de directie met het dreigement effe snel dit aan te pakken anders volgens er sancties in de zin van
school inspectie etc
tot zover mijn fantasie op zaterdagavond!![]()
![]()
Dat is wat sommige simpele zielen denken inderdaad.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef Frasier het volgende:
Gewoon een keer een paar klappen uitdelen en dan is het snel over.
Pesten is niet omdat iemand dik is, maar het is meer dat dat als reden wordt aangevoerd.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Pesten omdat je dik bent? Ik dacht dat dat alleen in amerika nog voorkwam.
Dat is niet simpel. Het is volgensmij algemeen bekend dat als je voor jezelf op komt, bijvoorbeeld door een paar tikken uit te delen mensen je niet meer zien als zwak en zielig en dus minder snel geneigd zijn je te pesten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is wat sommige simpele zielen denken inderdaad.
Wanneer pesten puur meeloop-gedrag is kan het helpen wanneer je je succesvol verweert tegen de koploper van het zooitje. Het is echter geen garantie dat het zo is. Verder zul je er weinig aan hebben wanneer je dat verliest.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:13 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dat is niet simpel. Het is volgensmij algemeen bekend dat als je voor jezelf op komt, bijvoorbeeld door een paar tikken uit te delen mensen je niet meer zien als zwak en zielig en dus minder snel geneigd zijn je te pesten.
Inderdaad. Je moet laten zien dat je niet met je laat sollen. Mensen proberen elkaar voortdurend uit te testen hoever ze kunnen gaan. Het is dan vervolgens aan jou als het je overkomt om te laten zien wat jouw grens is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:15 schreef Pascal86 het volgende:
toen ik in de eerste klas zat was ook zo'n iemand die opmerking naar mij maakte, ik werd het zat en gaf hem een vuistslag op zijn wang, iedereen was er bij toen hij huilend met een rode wang naar huis rende, hij heeft nooit meer wat gezegt.
je moet gewoon korte metten maken anders houdt het nooit op.
Dikke mensen moet je pesten, zodat ze afvallen van verdrietquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:27 schreef Robin2130 het volgende:
Een vriend van mij wordt gepest op school, omdat hij stevig is (dus niet erg dik).
Natuurlijk vinden paupers het blijkbaar helemaal geweldig om iemand daarom te gaan pesten
Ik vind dat die hardnekkige pesters even voor een jaar of 5 in een inrichting gedouwd moeten worden en daar leren hoe je met mensen om moet gaan, ze moeten verdomme eens leren om anderen te gaan respecteren, zelf zijn ze natuurlijk perfect
En ook de school waar hij op zit doet er geen flikker aan, het lijkt wel alsof de scholen de laatste tijd "banger" worden voor dat soort gasten.
Ik vind dat er tegen pesten hard opgetreden moet worden.
Kortom: Paupers die het zo leuk vinden om anderen te gaan pesten
ja en jouw moeder heeft een dikke reet duhuhquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen
Damn dat soort lui dient echt per direct vernederd te worden!
Veel mensen gaan vette of zoete dingen eten als ze verdrietig zijn. Dat komt doordat de mamma vroeger iets lekkers gaf als troost. Daardoor worden ze nog dikker en houdt het pesten nooit op.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:22 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Dikke mensen moet je pesten, zodat ze afvallen van verdriet![]()
Kijkend naar jouw fotoboek verdien jij het ook om vernederd te worden. Je zou maar met zo'n rotkop door het leven moeten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen
Dat is moeilijker dan je denkt. Niet iedereen heeft de gave van een rappe babbel, en alles dat je zegt, kan tegen je worden gebruikt. (En vaak zal.) Vaak zal een gepeste dit proberen, maar het werkt niet, en daardoor maakt de gepeste de assumptie dat het niet zal werken, dus probeert hij/zij het niet meer. Ervaringsdeskundige zijn is niet leuk, maar helpt wel in het begrijpen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:11 schreef oor het volgende:
waarom zeg je er zelf niets van? je hebt zelf toch ook een mond...
als straf word je nu erg dik...en daar kun je niets aan doenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:22 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Dikke mensen moet je pesten, zodat ze afvallen van verdriet![]()
Hej Manonquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:26 schreef Frasier het volgende:
[..]
Kijkend naar jouw fotoboek verdien jij het ook om vernederd te worden. Je zou maar met zo'n rotkop door het leven moeten.
Ik denk dat de kans dat je er iets aan overhoudt tegen de 100% ligt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:20 schreef pomtiedom het volgende:
Op lange termijn kan pesten leiden tot onzekerheid, afkeer van de samenleving, angst voor contact te maken met mensen en zelf tot psychische stoornissen die in de ergste gevallen zaken zoals seriemoordenaars creeeren.
Wat doe je wanneer iemand elke afstraffing negeert? Hoe maak je een puber duidelijk waarom pesten niet gewaardeerd wordt? Het gebrek aan empathie wat er aan ten grondslag ligtt los je er niet mee op.quote:Om herhaling te verkomen moet de leider (of moeten de leiders) in de gaten wordeng ehouden en bij herhaling een serieuzere afstraffing kunnen krijgen (van school af getrapt ofzo). Helaas is het toezicht en de mogelijkheid tot afstraffing vaak beperkt.
Het is juist die verdediging die tekort schiet, anders zou je niet gepest worden. Op het moment dat je leert jezelf te verweren/verdedigen is er echter al de nodige schade aangericht.quote:/Edit; Niet iedereen is in staat zich even goed te verdedigen en pesten bouwt niet noodzakelijkerwijs een dergelijke verdediging op.
eeyz dennis wat heb je een grote peutergaten in je neus?quote:
Mijn verhaal in het kortquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
als straf word je nu erg dik...en daar kun je niets aan doen
wat zeg je dan?![]()
Wil je ff ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
eeyz dennis wat heb je een grote peutergaten in je neus?
![]()
Kneusquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen
Kijk opzich is 't nou weer niet nodig om foto's van iemand te gaan plaatsen. Het is ondertussen wel duidelijk dat meneertje onterecht een iets te grote mond had.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:45 schreef Isdatzo het volgende:
[afbeelding]
nee als je er zó uitziet verdien je het zeker niet om gepest te worden whehe grapjas![]()
![]()
Die "vriend" is jouw spiegelbeeld ?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:27 schreef Robin2130 het volgende:
Een vriend van mij wordt gepest op school, omdat hij stevig is (dus niet erg dik).
Natuurlijk vinden paupers het blijkbaar helemaal geweldig om iemand daarom te gaan pesten
Ik vind dat die hardnekkige pesters even voor een jaar of 5 in een inrichting gedouwd moeten worden en daar leren hoe je met mensen om moet gaan, ze moeten verdomme eens leren om anderen te gaan respecteren, zelf zijn ze natuurlijk perfect
En ook de school waar hij op zit doet er geen flikker aan, het lijkt wel alsof de scholen de laatste tijd "banger" worden voor dat soort gasten.
Ik vind dat er tegen pesten hard opgetreden moet worden.
Kortom: Paupers die het zo leuk vinden om anderen te gaan pesten
tja hij zet ze zelf in z'n fotoboek hè..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:49 schreef Frasier het volgende:
[..]
Kijk opzich is 't nou weer niet nodig om foto's van iemand te gaan plaatsen. Het is ondertussen wel duidelijk dat meneertje onterecht een iets te grote mond had.
je mag eigenlijk pas een foto plaatsen als je toestemming hebt van de gebruikerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
tja hij zet ze zelf in z'n fotoboek hè..
als ie vraagt of ik 'm weghaal doe ik dat ook wel hoor![]()
ik ben de beroerdste niet
daarbij komt nog eens dat het nu niet bepaald een foto is waar ik graag naar zou kijken..
zijn er trouwens nog dames aanwezig die hun professionele oordeel kunnen vellen?
ik vind dat ie toestemming genoeg geeft door 'm in zn fotoboek te zetten.. anders verwijderd een modje hem toch lekker weerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:53 schreef dekkered het volgende:
[..]
je mag eigenlijk pas een foto plaatsen als je toestemming hebt van de gebruiker
stoere ventquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:53 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
ik vind pesten wel lau
ik werd vroeger gepest toen ben ik naar een andere school gegaan en heb ik daar mensen gepest
van pesten word je hard
dit is niet onaardig jegens gepeste personen bedoeld overigens.
je hebt eigenlijk wel een beetje gelijk maar toch ook weer nietquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ik vind dat ie toestemming genoeg geeft door 'm in zn fotoboek te zetten.. anders verwijderd een modje hem toch lekker weer
De foto is in dat geval door de user zelf geplaatst. De user neemt het risico dat de foto elders op fok wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ik vind dat ie toestemming genoeg geeft door 'm in zn fotoboek te zetten.. anders verwijderd een modje hem toch lekker weer
Het is natuurlijk ook een kwestie van voor jezelf leren opkomen. De oplossing ligt uiteindelijk bij degene die gepest wordt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:44 schreef dekkered het volgende:
Het is zeker kut en irritant
ik werd op de basis school en ook op de middelbare school gepest omdat ik ook "dik" was en ze wisten dat ik niks terug deed ma enige tijd.
Maar de school zegt dan van ja je moet er niks van aantrekken maar je moet dat maar is proberen dat lukt je amper.
bedankt voor de ophelderingquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
De foto is in dat geval door de user zelf geplaatst. De user neemt het risico dat de foto elders op fok wordt gebruikt.
ik stak dan nog 3 koppen boven het gastje uit die mij peste ik durfde niks terug te doen (dit was op de middelbare school) en daar heb ik 4 jaar mee in de klas gezeten. Hij wist het al van af de eerste dus dan blijven ze doorgaan ook al zeg je zo veel tegen je mentor het helpt geen reetquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een kwestie van voor jezelf leren opkomen. De oplossing ligt uiteindelijk bij degene die gepest wordt.
Ik ben niet zo veel gepest op school; ik was er meestal op tijd bij om echte pesterijen te voorkomen. Zowel op de basisschool als op de middelbare heb ik degene die het langst zijn best deed om me klein te krijgen, met één gerichte vuistslag het zwijgen opgelegd. Dat klinkt heel stoer, maar het was beide keren gewoon woede & frustratie die er op tijd uitkwam. Snel en effectief terugslaan, daar win je respect mee.
Helaas missen de echte pestslachtoffers vaak durf en doorzettingsvermogen op dat gebied en staan ze lijdzaam toe dat anderen kleipoppetjes van ze maken.
Hangt er van af wat en hoe er geshopt wordt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
bedankt voor de opheldering![]()
en hoe zit dat met photoshop ed?![]()
Dus blijkt wel weer dat je het zelf op moet lossen.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:00 schreef dekkered het volgende:
[..]
ik stak dan nog 3 koppen boven het gastje uit die mij peste ik durfde niks terug te doen (dit was op de middelbare school) en daar heb ik 4 jaar mee in de klas gezeten. Hij wist het al van af de eerste dus dan blijven ze doorgaan ook al zeg je zo veel tegen je mentor het helpt geen reet
Dat lijkt me niet correct. Niet iedereen wordt er sterker van en het levert psychische schade op. Is dat dan niet met een koe een haas vangen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef Frasier het volgende:
Eigenlijk is pesten helemaal niet zo slecht. Het is een manier van moeder natuur om de wat zwakker bedeelden sterker te maken.
In dat geval is het goed noch slecht, en bekijk je het vanuit een ander dan sociaal perspectief. Als je school ziet als een gemeenschap waarin niemand een ander hoort te schaden, dan is pesten gewoon deviant gedrag.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:59 schreef Frasier het volgende:
Eigenlijk is pesten helemaal niet zo slecht. Het is een manier van moeder natuur om de wat zwakker bedeelde sterker te maken.
ja maar als je dat dus niet durft en als je wat terug doet dan vinden ze dat leuk en gaan ze ook als nog door en als je niks doet gaan ze ook door dusquote:Op zondag 14 januari 2007 00:01 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dus blijkt wel weer dat je het zelf op moet lossen.
Niemand vindt het leuk om een klap op ze kop te krijgen van een "klein" jochie.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:03 schreef dekkered het volgende:
[..]
ja maar als je dat dus niet durft en als je wat terug doet dan vinden ze dat leuk en gaan ze ook als nog door en als je niks doet gaan ze ook door dus
quote:Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef kippiej het volgende:
Wat een huilies hier zeg
Niemand die ook maar even de moeite neemt mijn opmerking met een knipoog te nemen.
KLB is allang een veredelde ONZ hoor.
De meesten ook niet van een "groot" jochie.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef Frasier het volgende:
[..]
Niemand vindt het leuk om een klap op ze kop te krijgen van een "klein" jochie.
Op de gemiddelde middelbare school draait het nog altijd om het recht van de sterkste. Is wat primitief maar dat zit nou eenmaal in de mens.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
In dat geval is het goed noch slecht, en bekijk je het vanuit een ander dan sociaal perspectief. Als je school ziet als een gemeenschap waarin niemand een ander hoort te schaden, dan is pesten gewoon deviant gedrag.
ga weg ga in ONZ offtopic lullen hier nietquote:Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef kippiej het volgende:
Wat een huilies hier zeg
Niemand die ook maar even de moeite neemt mijn opmerking met een knipoog te nemen.
KLB is allang een veredelde ONZ hoor.
dat lukte niet eens is maar jaquote:Op zondag 14 januari 2007 00:04 schreef Frasier het volgende:
[..]
Niemand vindt het leuk om een klap op ze kop te krijgen van een "klein" jochie.
Tja dat is de vicieuze cirkel van de slachtofferredenatie, Het is ook heel lastig om terug te slaan (letterlijk/figuurlijk) want je moet er op tijd bij zijn, het moet snel en doeltreffend gebeuren én je moet het geluk hebben niet toch overruled te worden, dan ben je namelijk weer terug bij af.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:03 schreef dekkered het volgende:
[..]
ja maar als je dat dus niet durft en als je wat terug doet dan vinden ze dat leuk en gaan ze ook als nog door en als je niks doet gaan ze ook door dus
quote:Op zondag 14 januari 2007 00:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja dat is de vicieuze cirkel van de slachtofferredenatie, Het is ook heel lastig om terug te slaan (letterlijk/figuurlijk) want je moet er op tijd bij zijn, het moet snel en doeltreffend gebeuren én je moet het geluk hebben niet toch overruled te worden, dan ben je namelijk weer terug bij af.
Het is ook de houding die je aanneemt. Als je kiest voor de stoïcijnse verdedigingsmethode (niks doen in de hoop dat het vanzelf overgaat) dan moet je dat wel met enige trots doen, niet rondlopen als een geslagen kuikentje dus, maar als iemand die boven het gepeupel staat ipv er middenin.
maar als je het niet kan ontwikkelen door dat gepest wat dan?quote:Een kwestie van eigendunk en zelfvertrouwen, eigenschappen die je heel goed in je eentje kan ontwikkelen als je maar voor jezelf openstaat.
dat snap ik nietquote:Veel pestslachtoffers hebben last van een vorm van zelfhaat, al dan niet veroorzaakt door het pesten, en dat maakt ze toch tot gewillig mikpunt omdat ze zichzelf niet serieus lijken te nemen.
Pesten is ook een vorm van aandacht vragen. Vaak is pesten een soort initiatierite; nieuwelingen of excentrieke/afwijkende klasgenoten worden door de groep vreemd gevonden en moeten een test doorstaan om te worden geaccepteerd. Pesten is in eerste instantie een vorm van uittesten.quote:
Dan moet je op de een of andere manier wijsgemaakt worden dat dat wél kan.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:15 schreef dekkered het volgende:
maar als je het niet kan ontwikkelen door dat gepest wat dan?
Maar die vicieuze circel wordt vaak niet eerder doorbroken dan dat het pesten stopt.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:13 schreef Ringo het volgende:
Veel pestslachtoffers hebben last van een vorm van zelfhaat, al dan niet veroorzaakt door het pesten, en dat maakt ze toch tot gewillig mikpunt omdat ze zichzelf niet serieus lijken te nemen.
ik had soms wel is een hekel aan me zelf jaquote:Op zondag 14 januari 2007 00:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Pesten is ook een vorm van aandacht vragen. Vaak is pesten een soort initiatierite; nieuwelingen of excentrieke/afwijkende klasgenoten worden door de groep vreemd gevonden en moeten een test doorstaan om te worden geaccepteerd. Pesten is in eerste instantie een vorm van uittesten.
Als degene die die test ondergaat, niet adequaat reageert, dwz niet 1) keihard terugslaat of 2) laat zien boven dat soort simpele rituelen te staan, maar zich dus 3) in een hoekje laat duwen zonder verweer, elke trots ontbeert om zich afdoende te verdedigen, dan roept dat alleen maar nóg meer weerstand op. Woede. Afkeer. Zo iemand vráágt er bij wijze van spreken om, gepest te worden. Althans, zo 'denkt' de groep. De ultieme zwakkeling, verschoppeling.
Ik denk dat degenen die het hardst gepest worden, vaak diep van binnen een hekel aan zichzelf hebben, waardoor ze geen moeite doen om uit hun dal te komen. Waar die zelfhaat of zelfverloochening vandaan komt, hangt van de persoon af. Het pesten kan daarvan oorzaak zijn, maar evengoed gevolg.
Hoe wil je zelfvertrouwen opbouwen wanneer dat dagelijks afgebroken wordt? Het probleem is dat je in een keer een flink stuk zal moeten opbouwen. Doe je dat niet, wordt het net zo hard weer afgebroken.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan moet je op de een of andere manier wijsgemaakt worden dat dat wél kan.
nieuwe opleiding helpt meestal (voral als er geen oude klasgenoten mee gaan die dat pesterige gedrag hebben)quote:Op zondag 14 januari 2007 00:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe wil je zelfvertrouwen opbouwen wanneer dat dagelijks afgebroken wordt? Het probleem is dat je in een keer een flink stuk zal moeten opbouwen. Doe je dat niet, wordt het net zo hard weer afgebroken.
Nee klopt, het hangt vooral af van wat het slachtoffer zélf doet. Een schoolleiding kan de boel sussen of dimmen maar kan de angel zelden uit de wond halen. Ook ouders niet. En je moet maar hopen op een wonder dat de pesters zelf hun fouten inzien en hun gedrag verbeteren.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar die vicieuze circel wordt vaak niet eerder doorbroken dan dat het pesten stopt.
Zou kunnen. Werkelijk met hart en ziel geloven dat ik niet minder ben dan iemand anders is iets wat ik sowieso pas een aantal jaar doe en wat nog steeds wel eens even weg is. Maar in hoeverre dat altijd een probleem is geweest en hoeverre dat een probleem is geworden weet ik niet..quote:Op zondag 14 januari 2007 00:26 schreef Ringo het volgende:
Ik denk dat degenen die het hardst gepest worden, vaak diep van binnen een hekel aan zichzelf hebben, waardoor ze geen moeite doen om uit hun dal te komen. Waar die zelfhaat of zelfverloochening vandaan komt, hangt van de persoon af. Het pesten kan daarvan oorzaak zijn, maar evengoed gevolg.
Dat is ook ongelofelijk lastig. Maar het allergrootste probleem van kinderen die stelselmatig gepest worden, is juist dat ze hun leven als een probleem zien. Wat daarvan de oorzaak of het gevolg is, doet er eigenlijk niet eens toe.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe wil je zelfvertrouwen opbouwen wanneer dat dagelijks afgebroken wordt? Het probleem is dat je in een keer een flink stuk zal moeten opbouwen. Doe je dat niet, wordt het net zo hard weer afgebroken.
Dat is inderdaad het moment dat het bij mij over was. De nodige mentaliteitsverandering om er niet meer aan ten prooi te kunnen vallen heeft echter langer geduurd. De angst er voor is echter niet helemaal weg. Er is nog steeds een zekere angst om buiten gesloten te worden en soms heb ik ook ten onrechte dat gevoel.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:32 schreef dekkered het volgende:
[..]
nieuwe opleiding helpt meestal (voral als er geen oude klasgenoten mee gaan die dat pesterige gedrag hebben)
Die pesters zelf kunnen er waarschijnlijk ook weinig aan doen. Pas bij het volwassen worden ontstaat er inlevingsvermogen..quote:Op zondag 14 januari 2007 00:30 schreef Beach het volgende:
het heeft wel me wel godverdomme van mn 6e tot mn 21 onzeker gemaakt enzo
ikl hopo dat die pesters branden![]()
Jij bent zeker zo'n teringpauper die het heerlijk vindt om anderen te pesten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen
Dat maakt het ook lastig om iets aan te doen. Wanneer pesten al aan de gang is, is het moeilijk om dan nog het tij te keren. Anderen kunnen sowieso vrijwel niets doen..quote:Op zondag 14 januari 2007 00:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee klopt, het hangt vooral af van wat het slachtoffer zélf doet. Een schoolleiding kan de boel sussen of dimmen maar kan de angel zelden uit de wond halen. Ook ouders niet. En je moet maar hopen op een wonder dat de pesters zelf hun fouten inzien en hun gedrag verbeteren.
In ernstige gevallen komt het neer op de vlucht (een nieuwe school), de effectieve tegenaanval, of gedurig verdragen wat anderen je aandoen.
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zondag 14 januari 2007 00:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is ook ongelofelijk lastig. Maar het allergrootste probleem van kinderen die stelselmatig gepest worden, is juist dat ze hun leven als een probleem zien. Wat daarvan de oorzaak of het gevolg is, doet er eigenlijk niet eens toe.
ik heb op men nieuwe school een leuk groepje (met zen 3en en kunnen best goed opschieten met elkaar)quote:Op zondag 14 januari 2007 00:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het moment dat het bij mij over was. De nodige mentaliteitsverandering om er niet meer aan ten prooi te kunnen vallen heeft echter langer geduurd. De angst er voor is echter niet helemaal weg. Er is nog steeds een zekere angst om buiten gesloten te worden en soms heb ik ook ten onrechte dat gevoel.
Dat is ook een manier om de circel te doorbreken inderdaad.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:40 schreef dekkered het volgende:
[..]
ik heb op men nieuwe school een leuk groepje (met zen 3en en kunnen best goed opschieten met elkaar)
kunnen ook heel lelijk tegen elkaar doen maar dat is meestal in een vorm van een discusie daar zijn we meestal wel goed in
maar dat gevoel dat ze me zouden kunnen laten vallen heb ik ook nog wel is
Dat gevoel verdwijnt helaas niet zomaar, dat is een kwestie van vertrouwen.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:40 schreef dekkered het volgende:
[..]
ik heb op men nieuwe school een leuk groepje (met zen 3en en kunnen best goed opschieten met elkaar)
kunnen ook heel lelijk tegen elkaar doen maar dat is meestal in een vorm van een discusie daar zijn we meestal wel goed in
maar dat gevoel dat ze me zouden kunnen laten vallen heb ik ook nog wel is
Dat is toch een vreemde constatering, Ringo. Waarom zou de schoolleiding de pester niet eens een ontzettende rotschop onder zijn kont kunnen verkopen?quote:Op zondag 14 januari 2007 00:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee klopt, het hangt vooral af van wat het slachtoffer zélf doet. Een schoolleiding kan de boel sussen of dimmen maar kan de angel zelden uit de wond halen. Ook ouders niet. En je moet maar hopen op een wonder dat de pesters zelf hun fouten inzien en hun gedrag verbeteren.
In ernstige gevallen komt het neer op de vlucht (een nieuwe school), de effectieve tegenaanval, of gedurig verdragen wat anderen je aandoen.
zo ie zo vertrouw ik nu weinig mensen doordat ik op allerlij manieren werdt bedondertquote:Op zondag 14 januari 2007 00:46 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Dat gevoel verdwijnt helaas niet zomaar, dat is een kwestie van vertrouwen.
Als je gepest wordt vertrouw je praktisch niemand meer, en als het dan uiteindelijk afgelopen is met dat gepest en je vind leuke vrienden, dan duurt het even voordat je het vertrouwen weer helemaal terug heb.
Dat heb ik namelijk ook gehad en het is zeer lastig om mee te leven.
Toen ik op school gepest werd zat ik ook altijd eenzaam te wezen, tot op een dag dat die pesters weer naar mij toe kwamen en mij weer begonnen te pesten, maar dat was snel afgelopen toen ik zo kwaad werd en diegene gewoon een flinke knal gaf, zodat hij met een gebroken neus naar t ziekenhuis kon.
En het rare dan is dat je dan ineens "de stoerste" bent op school, omdat je dan toevallig iemand geslagen heb.
Dat het probleem niet zozeer ligt in het pesten zelf, maar in de conclusies die sommige slachtoffers daaruit trekken. Zodra een kind zich neerlegt bij zijn/haar ellendige situatie, ligt de weg open naar zelfdestructie.quote:
ze doen er meestal wel wat aan maar niet genoegquote:Op zondag 14 januari 2007 00:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is toch een vreemde constatering, Ringo. Waarom zou de schoolleiding de pester niet eens een ontzettende rotschop onder zijn kont kunnen verkopen?
"Ga jij maar een andere school zoeken."
Waarom kan een schoolleiding dat niet doen? Omdat ze het niet willen. Ze willen gewoon geen gezeik en gezeur.
Brian heeft problemen met zijn agressie-regulatie. En dan slaat ie de kleinere jongetjes. Maar Brian heeft het thuis ook best moeilijk. Zijn vader drinkt en zijn moeder eet. En die kleinere jongetjes zijn ook gewoon zuigertjes. Weet je wat, we kijken de andere kant op.
Dat gepsychologiseer over het slachtoffer levert geen reet op.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is ook ongelofelijk lastig. Maar het allergrootste probleem van kinderen die stelselmatig gepest worden, is juist dat ze hun leven als een probleem zien. Wat daarvan de oorzaak of het gevolg is, doet er eigenlijk niet eens toe.
Je hebt helemaal gelijk en veel scholen zouden die stap moeten durven willen zetten, maar gezien vanuit het slachtoffer is het nog steeds een kwestie van symptoombestrijding. Een school moet ook, en misschien nog wel meer, aandacht besteden aan de weerbaarheid van haar zwakste leerlingen. Als je bijles kan krijgen in wiskunde, dan ook in sociale verdedigingstactieken.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is toch een vreemde constatering, Ringo. Waarom zou de schoolleiding de pester niet eens een ontzettende rotschop onder zijn kont kunnen verkopen?
Waarom kan een schoolleiding dat niet doen? Omdat ze het niet willen. Ze willen gewoon geen gezeik en gezeur.
Brian heeft problemen met zijn agressie-regulatie. En dan slaat ie de kleinere jongetjes. Maar Brian heeft het thuis ook best moeilijk. Zijn vader drinkt en zijn moeder eet. En die kleinere jongetjes zijn ook gewoon zuigertjes. Weet je wat, we kijken de andere kant op.
Meestal doen ze er geen reet aan.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:50 schreef dekkered het volgende:
[..]
ze doen er meestal wel wat aan maar niet genoeg
Het is idd kansloos dat de scholen er veel te weinig tegen doen, maar aan de andere kant kan ik het wel begrijpen.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:50 schreef Sjibble het volgende:
Het is vooral kansloos dat de kankerscholen er ook nooit iets aan doen he
In de regel vertrouw ik mensen wel, maar er zijn momenten dat ik niemand vertrouw en alles wat iemand doet op een negatieve manier vertaal. Dat voelt dan achteraf zo kut wanneer je zulke slechte gedachten had over een heel goede vriendin of familie hebt.. Op de achtergrond blijven er altijd wel slechte gedachten meespelen. Maar misschien dat de tijd ook dat geneest uiteindelijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:46 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Dat gevoel verdwijnt helaas niet zomaar, dat is een kwestie van vertrouwen.
Als je gepest wordt vertrouw je praktisch niemand meer, en als het dan uiteindelijk afgelopen is met dat gepest en je vind leuke vrienden, dan duurt het even voordat je het vertrouwen weer helemaal terug heb.
Ik heb zelf een keer een pester geslagen. Het was wel zo goed getimed dat ik diegene in een slag tegen de grond sloeg. Jammer was wel dat ik er harder van schrok dan die pester.quote:Toen ik op school gepest werd zat ik ook altijd eenzaam te wezen, tot op een dag dat die pesters weer naar mij toe kwamen en mij weer begonnen te pesten, maar dat was snel afgelopen toen ik zo kwaad werd en diegene gewoon een flinke knal gaf, zodat hij met een gebroken neus naar t ziekenhuis kon.
En het rare dan is dat je dan ineens "de stoerste" bent op school, omdat je dan toevallig iemand geslagen heb.
Wel een goed punt denk ik. Maar dat is toch de indruk die je -niet direct dan wel indirect- krijgt..quote:Op zondag 14 januari 2007 00:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat het probleem niet zozeer ligt in het pesten zelf, maar in de conclusies die sommige slachtoffers daaruit trekken. Zodra een kind zich neerlegt bij zijn/haar ellendige situatie, ligt de weg open naar zelfdestructie.
Je moet kinderen nooit het idee geven dat ze slachtoffer zijn. Daarmee ontneem je hen hun psychologische wapens.
Met de laatste zin ben ik het eens. Maar daarnaast vind ik echt dat de meeste scholen vergaand tekort schieten in het simpelweg bestraffen van de daders. Er zijn heel wat meer kinderen die gepest werden van school veranderd, dan dat er notoire pestkoppen van school getrapt zijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk en veel scholen zouden die stap moeten durven willen zetten, maar gezien vanuit het slachtoffer is het nog steeds een kwestie van symptoombestrijding. Een school moet ook, en misschien nog wel meer, aandacht besteden aan de weerbaarheid van haar zwakste leerlingen. Als je bijles kan krijgen in wiskunde, dan ook in sociale verdedigingstactieken.
Dat is het probleem inderdaad, maar dat los je niet op door pesters aan te pakken. Er ontstaan daarbij nieuwe pesters of het gaat in het geniep door. Ringo zegt naar mijn indruk ook niet dat gepesten zelf de oorzaak zijn, maar wel dat de oplossing bij hen zelf ligt.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat gepsychologiseer over het slachtoffer levert geen reet op.
En eigenlijk is het schandalig. "Slachtoffergedrag... ze lokken het op een bepaalde manier uit..."
Het allergrootste probleem van een kind dat gepest wordt zijn de anderen die pesten en de leerkrachten die de andere kant op kijken.
"Op onze school gebeurt dat niet."
Waarom zou je de sociaal zwakkeren uit je groep niet mogen leren hoe ze zich tegen pesten kunnen verdedigen? Waarom zou je je moeten neerleggen bij hun lage sociale positie, of hun gebrek aan zelfvertrouwen?quote:Op zondag 14 januari 2007 00:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat gepsychologiseer over het slachtoffer levert geen reet op.
En eigenlijk is het schandalig. "Slachtoffergedrag... ze lokken het op een bepaalde manier uit..."
Het allergrootste probleem van een kind dat gepest wordt zijn de anderen die pesten en de leerkrachten die de andere kant op kijken.
"Op onze school gebeurt dat niet."
De "daders" zijn ook lastig te achterhalen.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Met de laatste zin ben ik het eens. Maar daarnaast vind ik echt dat de meeste scholen vergaand tekort schieten in het simpelweg bestraffen van de daders. Er zijn heel wat meer kinderen die gepest werden van school veranderd, dan dat er notoire pestkoppen van school getrapt zijn.
Pesten is verder niet alleen actief, maar ook passief. Ik ben zelf weinig actief gepest (denk aan geweld, bedreigen etc.), maar wel veel passief (buitengesloten worden). Hoe wil je dat laatste aanpakken en controleren?quote:Op zondag 14 januari 2007 00:59 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
De "daders" zijn ook lastig te achterhalen.
Een doorgewinterde pester fluisterd dus iets "gemeens" in het oor van het slachtoffer.
En volgens mij is het ook zo dat de docenten het eerst willen zien gebeuren, voordat ze de pesters überhaupt aanpakken.
Hoezo los je dat niet op door de pesters aan te pakken? Dat daarna er nieuwe pesters komen, of het pesten geniepiger doorgaat is geen argument, wat mij betreft.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is het probleem inderdaad, maar dat los je niet op door pesters aan te pakken. Er ontstaan daarbij nieuwe pesters of het gaat in het geniep door. Ringo zegt naar mijn indruk ook niet dat gepesten zelf de oorzaak zijn, maar wel dat de oplossing bij hen zelf ligt.
Dat laatste is al helemaal lastig om echt aan te pakken, maar ik weet wel een voorbeeld op te noemen.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Pesten is verder niet alleen actief, maar ook passief. Ik ben zelf weinig actief gepest (denk aan geweld, bedreigen etc.), maar wel veel passief (buitengesloten worden). Hoe wil je dat laatste aanpakken en controleren?
Misschien. Maar met zero-tolerance beleid alleen los je weinig op. Je weet dat notoire pesters vaak een grote groep meelopers om zich heen verzamelen? Denk je niet dat de brutaalsten uit die groep na het gedwongen vertrek van de big boss het leiderschap opeisen en alles weer van voren af aan begint? En dat het slachtoffer in dat soort gevallen vaak als een verrader wordt gezien?quote:Op zondag 14 januari 2007 00:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Met de laatste zin ben ik het eens. Maar daarnaast vind ik echt dat de meeste scholen vergaand tekort schieten in het simpelweg bestraffen van de daders. Er zijn heel wat meer kinderen die gepest werden van school veranderd, dan dat er notoire pestkoppen van school getrapt zijn.
Natuurlijk moet je dat doen, Ringo. Ik ben een groot voorstander van dat soort programma's.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom zou je de sociaal zwakkeren uit je groep niet mogen leren hoe ze zich tegen pesten kunnen verdedigen? Waarom zou je je moeten neerleggen bij hun lage sociale positie, of hun gebrek aan zelfvertrouwen?
Dat het dus geen moer helpt vindt je geen argument?quote:Op zondag 14 januari 2007 01:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoezo los je dat niet op door de pesters aan te pakken? Dat daarna er nieuwe pesters komen, of het pesten geniepiger doorgaat is geen argument, wat mij betreft.
Die heb je zeker. Je hebt zelfs leerkrachten die vrolijk meepesten.quote:Wat ik heb gezien is dat leerkrachten gewoon geen gedonder, gezeik en gezeur willen. En dus het probleem negeren.
Hoe wil je tot een structurele oplossing komen? Zie ook mijn laatste post over buitensluiting. Hoe wil je dat vooral controleren?quote:Scholen die een pestprotocol invoeren, en vervolgens ouders die komen klagen in de "overbeschermende hoek" zetten.
Ik zie werkelijk niet in waarom in de grote-mensen-samenleving daders worden bestraft, en in de kleine-mensen-samenleving slachtoffers moeten worden gepsychologiseerd en daders er mee wegkomen.
Dat maakt er ook deel van uit inderdaad. Het zijn ook subtiele, nauwelijks grijpbare, dingen.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:05 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Dat laatste is al helemaal lastig om echt aan te pakken, maar ik weet wel een voorbeeld op te noemen.
Als Sjakie gepest wordt door Pietje en zijn vriendjes en ze moeten voetballen tijdens gymnastiekles, Sjakie kan het vergeten dat hij de bal aangespeeld krijgt, dat is ook een manier van buitengesloten worden.
Of zit ik nu fout?
It cuts both ways. Maar klootzakken zullen altijd blijven bestaan. Of je er nu een of twee van school trapt of niet. Bovendien gaan die klootzakken ook weer naar een nieuwe school toe.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dat doen, Ringo. Ik ben een groot voorstander van dat soort programma's.
Maar waarom wordt tegelijkertijd die pester niet van school getrapt?
Precies, pesters zullen helaas altijd blijven bestaan, wat er ook tegen geprobeerd wordt.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
It cuts both ways. Maar klootzakken zullen altijd blijven bestaan. Of je er nu een of twee van school trapt of niet. Bovendien gaan die klootzakken ook weer naar een nieuwe school toe.
Was het maar meer dan search & destroy. Search & destroy is op de gemiddelde basisschool helemaal niet aan de orde.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Misschien. Maar met zero-tolerance beleid alleen los je weinig op. Je weet dat notoire pesters vaak een grote groep meelopers om zich heen verzamelen? Denk je niet dat de brutaalsten uit die groep na het gedwongen vertrek van de big boss het leiderschap opeisen en alles weer van voren af aan begint? En dat het slachtoffer in dat soort gevallen vaak als een verrader wordt gezien?
Het is meer dan alleen search & destroy.
Ik heb dus het idee dat het probleem vooral bij de leerkrachten/school ligt.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat het dus geen moer helpt vindt je geen argument?
[..]
Die heb je zeker. Je hebt zelfs leerkrachten die vrolijk meepesten.
[..]
Hoe wil je tot een structurele oplossing komen? Zie ook mijn laatste post over buitensluiting. Hoe wil je dat vooral controleren?
Daarmee heb je echter nog steeds maar een deel van het probleem.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb dus het idee dat het probleem vooral bij de leerkrachten/school ligt.
En bij de tegenwoordige mode om vooral op het gebrek aan weerbaarheid van het slachtoffer te focussen.
Scholen willen niet de naam hebben dat er wordt gepest. Ze negeren het probleem, en ouders die het aankaarten worden weggezet als overbeschermdende zeurpieten.
Pestkoppen die andere kinderen zelfs fysiek beschadigen komen er mee weg.
Mijn 'structurele oplossing' zou zijn dat op scholen dezelfde regels gelden als in de rest van de samenleving. Bullies die een kind uit het klimrek schoppen horen gestraft te worden.l
Of je het zo cynisch moet zien, weet ik niet. Maar het klopt dat schooldirecties niet snel de stap durven zetten om iemand van school te trappen. Om uiteenlopende redenen, overigens.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:10 schreef OllieA het volgende:
Wat aan de orde is, is dat de pesters de hand boven het hoofd wordt gehouden en dat de gepeste kan omzien naar een andere school, of in pijn zijn/haar tijd kan uitzitten.
Een voorbeeldwerking zal er van uitgaan, maar ik betwijfel of dat het gewenste resultaat heeft.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:29 schreef OllieA het volgende:
Even een vraag. Ik ben door de bank genomen niet zo van law & order. Maar denken jullie niet dat er een voorbeeldwerking van zou kunnen uitgaan als er es wat vaker een pester van school werd getrapt?
Dat ben ik zeker met je eens.quote:De observatie dat veel meer slachtoffers van school zijn veranderd dan dat er bullies van school zijn verwijderd is toch schrijnend?
Of ben ik nou gek.
Reken maar van yes. De ouders van pesters die ik heb meegemaakt gingen bijkans op hun knietjes om maar niet naar een andere school te hoeven omzien.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een voorbeeldwerking zal er van uitgaan, maar ik betwijfel of dat het gewenste resultaat heeft.
- Interesseert het de pester en/of diens ouders dat hij een andere school moet zoeken?
Tja, dat weet ik niet. Zoals het nu is, is extreem onrechtvaardig.quote:- Wordt pesten niet alleen minder zichtbaar er door of op een subtielere manier?
Het zijn geen volwassen criminelen, hè, die bullies.quote:- Krijg je niet een verharding bij het pesten omdat de ultieme consequentie toch al duidelijk is?
quote:Dat ben ik zeker met je eens.
Het zou kunnen. Maar tegenover elke school die een hardcore pester kwijt is, staat een school die er eentje moet opvangen. Zo werkt ons onderwijssysteem nu eenmaal; en daarom zijn schoolbesturen ook heel zuinig met die maatregel.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:29 schreef OllieA het volgende:
Even een vraag. Ik ben door de bank genomen niet zo van law & order. Maar denken jullie niet dat er een voorbeeldwerking van zou kunnen uitgaan als er es wat vaker een pester van school werd getrapt?
De observatie dat veel meer slachtoffers van school zijn veranderd dan dat er bullies van school zijn verwijderd is toch schrijnend?
Of ben ik nou gek.
Is dat zo? Ik kan me krantenberichten herinneren van gepeste kinderen die geen school meer konden vinden. Die al een half jaar thuiszaten.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Maar tegenover elke school die een hardcore pester kwijt is, staat een school die er eentje moet opvangen. Zo werkt ons onderwijssysteem nu eenmaal; en daarom zijn schoolbesturen ook heel zuinig met die maatregel.
Spijker op z'n kop. Ik stond er ooit naast toen een oppaskind van mij op de schoolgang werd aangevallen door een vader - en die man schreeuwde ook nog allerlei bedreigingen ('Ik maak je af! - tegen een kind van 7), dus ik ben toen naar de schoolleiding gegaan. De directeur kon helaas niets doen. Ja, het heel vervelend vinden, dat wel, en hij zou ook met de bewuste vader praten, maar... ik moest wel begrijpen dat die man door een zware periode ging... hij had de school na een eerder incident al beloofd dat hij 'aan zichzelf zou gaan werken', dat soort gelul.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
En dan de leerplichtambtenaar op bezoek krijgen. En hun oude school die daarvoor de kous op de kop krijgt. En terecht, in wezen. Je moet wel een héél zwaar geval in huis hebben, wil je als schoolbestuur tot zoiets besluiten. Bovendien zadel je zo de maatschappij ook met een probleem op. Zeker als het vaak zou gebeuren. Je hebt als school gewoon de plicht om zo'n geval in eerste instantie intern op te lossen.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:54 schreef OllieA het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me krantenberichten herinneren van gepeste kinderen die geen school meer konden vinden. Die al een half jaar thuiszaten.
Nou ja, bediend. Leerplicht dus. En die geldt voor iedereen onder de 16.quote:En die hardcore pester zouden dan onmiddellijk bediend moeten worden?
Geen enkele school wil negatief in het nieuws komen, maar ik denk toch dat je nu de realiteitszin van docenten en schoolbesturen onderschat. Op elke school wordt gepest.quote:Ik denk dat schoolbesturen zuinig zijn met die maatregel omdat ze er geen trek in hebben om bekend te staan als school waar gepest wordt.
Dat heb je mij niet horen zeggen. Het is ook geen kwestie van bedienen: voor beide categorieën geldt er een Leerplicht en de eerste categorie moet geholpen waar de tweede moet aangepakt. En ja, het zou allemaal veel simpeler moeten kunnen worden opgelost als het ook allemaal zo simpel was. Maar dat is het niet. Zelfs de meest door de wol geverfde docent weet niet exact wat er allemaal tussen leerlingen speelt binnen de muren van een school. Het fenomeen pesten is vaak veel eenvoudiger te benoemen dan het gepest zelf, of degenen die daar keihard voor verantwoordelijk zijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:30 schreef OllieA het volgende:
Hm, Ringo. Vind je nou echt dat slachtoffers en pesters gelijk worden bediend?
Welcome to the real world. Maar leg me geen woorden in de mond.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:37 schreef OllieA het volgende:
Op elke school wordt gepest. Ringo zegt het zelf. Laten we er ons bij neerleggen, mensen, er is niks tegen te doen.
Dat is dan iig iets.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:38 schreef OllieA het volgende:
Reken maar van yes. De ouders van pesters die ik heb meegemaakt gingen bijkans op hun knietjes om maar niet naar een andere school te hoeven omzien.
Juist daarom vraag ik het mij af. Ik vind het niet ondenkbeeldig dat een pester wanneer hij tegen maatregelen aanloopt dit weer afreageert op de gepeste.quote:Tja, dat weet ik niet. Zoals het nu is, is extreem onrechtvaardig.
Het zijn geen volwassen criminelen, hè, die bullies.
niet op school nee, wel om het hoekje met 5 tegen 1quote:Op zondag 14 januari 2007 10:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dan iig iets.
[..]
Juist daarom vraag ik het mij af. Ik vind het niet ondenkbeeldig dat een pester wanneer hij tegen maatregelen aanloopt dit weer afreageert op de gepeste.
Ja omdat ze nooi in hun ééntje durven, van de pesters zijn juist de grootste mietjes.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:10 schreef postmortum het volgende:
[..]
niet op school nee, wel om het hoekje met 5 tegen 1![]()
gewoon de leider van het groepje vol in zijn kloten schoppen en te grazen nemenquote:Op zondag 14 januari 2007 10:27 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ja omdat ze nooi in hun ééntje durven, van de pesters zijn juist de grootste mietjes.
precies en dat had ik destijds ook gedaanquote:Op zondag 14 januari 2007 10:52 schreef postmortum het volgende:
[..]
gewoon de leider van het groepje vol in zijn kloten schoppen en te grazen nemen![]()
Ben je nu nog steedsquote:Op zondag 14 januari 2007 12:10 schreef Maikuuul het volgende:
Ik was vroeger een pestkop op de basisschool
Op de basisschool waar mijn jongste zoontje over een paar maanden heengaat, is weerbaarheidstraining dus een vakquote:Op zondag 14 januari 2007 00:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk en veel scholen zouden die stap moeten durven willen zetten, maar gezien vanuit het slachtoffer is het nog steeds een kwestie van symptoombestrijding. Een school moet ook, en misschien nog wel meer, aandacht besteden aan de weerbaarheid van haar zwakste leerlingen. Als je bijles kan krijgen in wiskunde, dan ook in sociale verdedigingstactieken.
Sorry daarvoor. Ik maak me soms te kwaad over dit onderwerp.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welcome to the real world. Maar leg me geen woorden in de mond.
en dit soort dingen zou ik dus graag niet hebben in dit topicquote:Op zondag 14 januari 2007 22:34 schreef Agorias het volgende:
Mensen die gepest worden![]()
dat zijn de zwakkeren van deze maatschappij
Op de leeftijd dat mensen gepest worden zijn ze nog zwak ja, en als ze te vaak gepest worden blijven ze het ook, worden ze niet weerbaar genoeg. Iemand die gepest wordt heeft vaak nog een iets te rooskleurig wereldbeeld, jammer dat dat dan niet klopt en dat ze op een harde manier bijgesteld worden.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:34 schreef Agorias het volgende:
Mensen die gepest worden![]()
dat zijn de zwakkeren van deze maatschappij
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:27 schreef Robin2130 het volgende:
quote:Ik vind dat die hardnekkige pesters even voor een jaar of 5 in een inrichting gedouwd moeten worden en daar leren hoe je met mensen om moet gaan, ze moeten verdomme eens leren om anderen te gaan respecteren, zelf zijn ze natuurlijk perfect
quote:En ook de school waar hij op zit doet er geen flikker aan, het lijkt wel alsof de scholen de laatste tijd "banger" worden voor dat soort gasten.
quote:Ik vind dat er tegen pesten hard opgetreden moet worden.
quote:Kortom: Paupers die het zo leuk vinden om anderen te gaan pesten
Wat ben jij een maf kereltje.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:45 schreef Oversight het volgende:
[..]
Weet je dat je mensen pest door ze "pauper" te noemen?
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...., wie ben jij om over anderen te oordelen als je zelf pest?
[..]
Vertel eens, hoe moeten ze met andere mensen omgaan volgens jou?
[..]
Daar zal een reden voor zijn, wist je dat kinderen elkaar pesten om zo de sociale vaardigheden onder de knie te krijgen?
heb jij leren lopen zonder te vallen?
[..]
Waarom, je kunt je kinderen toch gewoon uitleggen wat persten is, en hoe te reageren?
[..]
Kortom, zeuren over niets....
quote:Op zondag 14 januari 2007 22:54 schreef Triptamine het volgende:
Ik ben ook gepest(nu niet meer).
Laat hem als ze dikke o.i.d zeggen, gewoon zeggen:
And what else is new?(of zoiets) Houden ze zo op.
pesters
quote:Op zondag 14 januari 2007 22:59 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Niet zo brutaal, nu ga ik je slaan!
![]()
![]()
Als de mods erbij komen verander ik weer terug in een onzeker persoon.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:01 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nu pest je de MOds en TS door OFFtopic te gaan, niet doen hoor....
quote:Op zondag 14 januari 2007 23:07 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Als de mods erbij komen verander ik weer terug in een onzeker persoon.![]()
![]()
eensquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans dat je er iets aan overhoudt tegen de 100% ligt.
[..]
Dat is waar, daarom ook van de school af schoppen, als hij echt niet wil leren ervan, kan hooguit de thuissituatie nog worden onderzocht door een psycholoog. Als hij alles negeert kan hij iig op die opleiding niet meer pesten omdat hij er vanaf is geschopt.quote:Wat doe je wanneer iemand elke afstraffing negeert? Hoe maak je een puber duidelijk waarom pesten niet gewaardeerd wordt? Het gebrek aan empathie wat er aan ten grondslag ligtt los je er niet mee op.
[..]
Verdedigen op een dergelijke manier leer je niet altijd snel. Bovendien wordt iedereen anders geboren, sommige mensen zijn inherent psychologisch zwak. Die personen manifesteren zich vaak in randgroepen.quote:Het is juist die verdediging die tekort schiet, anders zou je niet gepest worden. Op het moment dat je leert jezelf te verweren/verdedigen is er echter al de nodige schade aangericht.
Daar is iedereen dik dus daar blijf je zo bezigquote:Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Pesten omdat je dik bent? Ik dacht dat dat alleen in amerika nog voorkwam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |