abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45328772
Een vriend van mij wordt gepest op school, omdat hij stevig is (dus niet erg dik).
Natuurlijk vinden paupers het blijkbaar helemaal geweldig om iemand daarom te gaan pesten

Ik vind dat die hardnekkige pesters even voor een jaar of 5 in een inrichting gedouwd moeten worden en daar leren hoe je met mensen om moet gaan, ze moeten verdomme eens leren om anderen te gaan respecteren, zelf zijn ze natuurlijk perfect

En ook de school waar hij op zit doet er geen flikker aan, het lijkt wel alsof de scholen de laatste tijd "banger" worden voor dat soort gasten.

Ik vind dat er tegen pesten hard opgetreden moet worden.

Kortom: Paupers die het zo leuk vinden om anderen te gaan pesten
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_45328800
Ja, dat is best kut.

Maar waarom is die gast dan zo dik?
pi_45328827
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:28 schreef Kadoc het volgende:
Ja, dat is best kut.

Maar waarom is die gast dan zo dik?
zo heel erg dik is hij niet, hij is gewoon stevig.
En dat zit bij hem gewoon in de familie.

Het ligt echt niet aan dat hij teveel eet ofzo, dat valt best wel mee.
pi_45328874
Eens. Ik ben ook heel lang gepest (lees: basisschool en middelbare school). Het sloopt je echt van binnen, je kan makkelijk denken: niks van aantrekken, maar als je constant hoort dat je er niet bij hoort ga je dat vanzelf denken. Vind het nog steeds moeilijk om mensen in eerste instantie aan te spreken en ten tweede mijn vertrouwen te geven.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:32:04 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45328914
'Stevige' jongens zijn ook vaak genoeg degene die aan het hoofd van zo'n groepje pestkoppen staat.
Het ligt misschien ook voor een deel aan de manier waarop hij het ondergaat?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:32:08 #6
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45328915
Ja man, restecp!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_45328947
Wat is de leeftijd van die kerel dan?
pi_45328965
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:29 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

zo heel erg dik is hij niet, hij is gewoon stevig.
En dat zit bij hem gewoon in de familie.

Het ligt echt niet aan dat hij teveel eet ofzo, dat valt best wel mee.
Vaak bij het groter dus langer worden verdwijnt dit snel!

Ik zou eisen dat de school hier iets aan doet zo niet schakel je de schoolinspectie in met een klacht over het antipestbeleid dat zij dus niet hanteren!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_45328980
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:33 schreef SuperRogier het volgende:
Wat is de leeftijd van die kerel dan?
hij is 17
pi_45329006
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_45329022
Gewoon een keer een paar klappen uitdelen en dan is het snel over.
X
X
X
pi_45329043
Pesten omdat je dik bent? Ik dacht dat dat alleen in amerika nog voorkwam.
pi_45329046
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef Frasier het volgende:
keihard in de ballen trappen
pi_45329087
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

keihard in de ballen trappen
Ja, maar dat durft dus niet iedereen, want als je door zo'n groep gepest wordt dan voel je je ook bedreigt en dan doe je dat dus niet zo snel
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:39:06 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45329131
Pesten is zwaar kut. Er zijn maar heel weinig docenten/schoolleidingen die dat probleem efficiënt kunnen aanpakken, omdat het zich bijna altijd in het verborgene afspeelt.

Meld het bij je mentor, een andere docent die je vertrouwt, de directie. Maar wees wel voorzichtig, want zulk soort 'verraad' leidt vaak, als het ontdekt wordt, tot nóg meer gepest.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45329159
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:30 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Eens. Ik ben ook heel lang gepest (lees: basisschool en middelbare school). Het sloopt je echt van binnen, je kan makkelijk denken: niks van aantrekken, maar als je constant hoort dat je er niet bij hoort ga je dat vanzelf denken. Vind het nog steeds moeilijk om mensen in eerste instantie aan te spreken en ten tweede mijn vertrouwen te geven.
Helemaal gelijk!
je kan depressief worden en zelfs niet naar school gaan. Pesters ga weg!
pi_45329186
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:34 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

hij is 17
ik dacht dat het over een basisschool ging in de eerste instantie

pesten (tenzij ik het doe)
Maar zo is het wel, toch?
pi_45329197
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:37 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Ja, maar dat durft dus niet iedereen, want als je door zo'n groep gepest wordt dan voel je je ook bedreigt en dan doe je dat dus niet zo snel
Ik zou wat sites zoeken met informatie folders die ze opsturen naar je school
doe dan net of je een leraar van je eigen school bent die documentatie aanvraagt!
De hint lijkt me dan duidelijk
hierna een anonieme brief onder de deur door bij de directie met het dreigement effe snel dit aan te pakken anders volgens er sancties in de zin van
school inspectie etc

tot zover mijn fantasie op zaterdagavond!
pi_45329201
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:37 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Als je maar zwaar genoeg getreiterd wordt breekt ieder mens wel een keer, en gaat dus door 't lint.
X
X
X
pi_45329217
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:39 schreef Ringo het volgende:
Pesten is zwaar kut. Er zijn maar heel weinig docenten/schoolleidingen die dat probleem efficiënt kunnen aanpakken, omdat het zich bijna altijd in het verborgene afspeelt.

Meld het bij je mentor, een andere docent die je vertrouwt, de directie. Maar wees wel voorzichtig, want zulk soort 'verraad' leidt vaak, als het ontdekt wordt, tot nóg meer gepest.
Zware kut?
Zware kloten zul je bedoelen
allemaal hormonen hoor
pi_45329417
Ik word nu ook nog gepest omdat ik ze zeggen dat ik een lollernoob ben in CS 1.6
zakelijk
pi_45329544
Bij mij op school zijn het altijd de dikzakken die andere mensen pesten
Maarja, pesters zijn gewoon sukkels. Gaan altijd op de zwakkeren af die onzeker zijn of het moeilijk hebben, meestal in een groep. Ik stel voor dat topicstarter een keer zijn vriend gaat helpen en gewoon een willekeurige pester tegen zn harses slaat.
Niet de beste oplossing denk ik maar het helpt vaak wel ...
pi_45329560
Mensen worden niet gepest omdat ze dik zijn oid maar omdat ze volgens de pesters een gemakkelijke prooi zijn of in ieder geval omdat ze denken dat het ze lukt. Weerbaarheid is te trainen. Is een lange weg, wens hem succes
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
pi_45329563
Vaak is het zo dat de gepeste bevriend is (geweest) met (één van de) pesters. Leraren denken en/of zeggen vaak dat het gewoon vriendschappelijk plagen is, ook al is het duidelijk dat de gepeste het niet leuk vindt.
led nie op de spelvaudten!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:56:09 #25
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_45329582
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:

hierna een anonieme brief onder de deur door bij de directie met het dreigement effe snel dit aan te pakken anders volgens er sancties in de zin van
school inspectie etc

tot zover mijn fantasie op zaterdagavond!
Werkt ook altijd: Briefje erbij doen waarin je zegt dat je weet waar de kinderen van de directeur op school zitten. Uitgeprint fototje van z'n dochtertje wat je ergens stiekem gefotografeerd hebt erbij doen werkt ook vaak goed.

Of z'n kat ontvoeren om de zaak nog eens extra aan het licht te brengen. Uiteraard elke dag een snorhaar opsturen via de post!

Zijn de snorharen op, verzin een ander onderdeel van de kat!

De auto van z'n vrouw bekrassen of de banden leeg laten lopen wil ook wel eens helpen! Liefst als ze ergens in de middle of nowhere staat!

Succes gegarandeerd!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 22:56:34 #26
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_45329595
oja, "The bully is the victim they say"
pi_45329906
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef Frasier het volgende:
Dat is wat sommige simpele zielen denken inderdaad.
pi_45329941
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:35 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Pesten omdat je dik bent? Ik dacht dat dat alleen in amerika nog voorkwam.
Pesten is niet omdat iemand dik is, maar het is meer dat dat als reden wordt aangevoerd.
pi_45330006
Wat wel maf was..
we hadden vroeger een stel dikke peeps in de klas.. Waarvan er maar een gepest werd!
Waarom die? Die had geen gevoel voor humor nml! Die reageerde nml op wat men zei!
Moet je niet doen je moet cool zijn.
Kijken met een blik van oh...?
Ja en?
Had je het tegen mij?
wat? keicool doorwandelen..
niets horen niets zien..negeren!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:11:25 #30
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_45330009
waarom zeg je er zelf niets van? je hebt zelf toch ook een mond...
OOЯ
pi_45330056
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is wat sommige simpele zielen denken inderdaad.
Dat is niet simpel. Het is volgensmij algemeen bekend dat als je voor jezelf op komt, bijvoorbeeld door een paar tikken uit te delen mensen je niet meer zien als zwak en zielig en dus minder snel geneigd zijn je te pesten.
X
X
X
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:15:40 #32
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_45330115
toen ik in de eerste klas zat was ook zo'n iemand die opmerking naar mij maakte, ik werd het zat en gaf hem een vuistslag op zijn wang, iedereen was er bij toen hij huilend met een rode wang naar huis rende, hij heeft nooit meer wat gezegt.

je moet gewoon korte metten maken anders houdt het nooit op.
Because they will last that long.
pi_45330138
Als zij in een groep zijn en de gepeste alleen, dan is hij de minderheid. Een minderheid wordt soieso al gezien als zwak en zielig. Waarom denk je dat zwarte kinderen gepest worden op een witte school en vice versa.
pi_45330141
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:13 schreef Frasier het volgende:

[..]

Dat is niet simpel. Het is volgensmij algemeen bekend dat als je voor jezelf op komt, bijvoorbeeld door een paar tikken uit te delen mensen je niet meer zien als zwak en zielig en dus minder snel geneigd zijn je te pesten.
Wanneer pesten puur meeloop-gedrag is kan het helpen wanneer je je succesvol verweert tegen de koploper van het zooitje. Het is echter geen garantie dat het zo is. Verder zul je er weinig aan hebben wanneer je dat verliest.
pi_45330153
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:15 schreef Pascal86 het volgende:
toen ik in de eerste klas zat was ook zo'n iemand die opmerking naar mij maakte, ik werd het zat en gaf hem een vuistslag op zijn wang, iedereen was er bij toen hij huilend met een rode wang naar huis rende, hij heeft nooit meer wat gezegt.

je moet gewoon korte metten maken anders houdt het nooit op.
Inderdaad. Je moet laten zien dat je niet met je laat sollen. Mensen proberen elkaar voortdurend uit te testen hoever ze kunnen gaan. Het is dan vervolgens aan jou als het je overkomt om te laten zien wat jouw grens is.
X
X
X
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:20:27 #36
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_45330226
Wel, de reden waarom scholen weiniger doen tegen pestkoppen is omdat de scholen 0 steun hebben in hun standpunten. De ouders komen verhaal halen (vaak zijn die zelf niet de beleefste) en als het tot rechtzaken komt is de school niet alleen veel geld kwijt maar hebben ze geen steun van de wet omdat de vergrijpen te klein zijn en de straffen minimaal.

Pesten is een zeer schadelijke bezigheid voor de psyche. Een grap zo nu en dan over iemand zijn uiterlijk ofzo moet kunnen maar er is een grens en die is bereikt als de persoon in kwestie zegt er niet meer gedient van te zijn.

Op lange termijn kan pesten leiden tot onzekerheid, afkeer van de samenleving, angst voor contact te maken met mensen en zelf tot psychische stoornissen die in de ergste gevallen zaken zoals seriemoordenaars creeeren.

Pesten zelf wordt gedaan uit eigen onzekerheid, of uit sociale status in de groep. De meeste impact op een groepje pesters is door het leidende figuur aan te pakken (soms zijn dat er meerdere). Daarbij moet vaak gedacht worden aan randjongeren met een slechte opvoeding of een agressief karakter. Zeker moet zijn dat tijdens het aanpakken van die leider(s) de rest van de pestgroep een lichtere afstraffing als waarschuwing krijgt zodat ze niet verhaal gaan halen bij het slachtoffer. Om herhaling te verkomen moet de leider (of moeten de leiders) in de gaten wordeng ehouden en bij herhaling een serieuzere afstraffing kunnen krijgen (van school af getrapt ofzo). Helaas is het toezicht en de mogelijkheid tot afstraffing vaak beperkt.

/Edit; Niet iedereen is in staat zich even goed te verdedigen en pesten bouwt niet noodzakelijkerwijs een dergelijke verdediging op.
I mean no harm
pi_45330261
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:27 schreef Robin2130 het volgende:
Een vriend van mij wordt gepest op school, omdat hij stevig is (dus niet erg dik).
Natuurlijk vinden paupers het blijkbaar helemaal geweldig om iemand daarom te gaan pesten

Ik vind dat die hardnekkige pesters even voor een jaar of 5 in een inrichting gedouwd moeten worden en daar leren hoe je met mensen om moet gaan, ze moeten verdomme eens leren om anderen te gaan respecteren, zelf zijn ze natuurlijk perfect

En ook de school waar hij op zit doet er geen flikker aan, het lijkt wel alsof de scholen de laatste tijd "banger" worden voor dat soort gasten.

Ik vind dat er tegen pesten hard opgetreden moet worden.

Kortom: Paupers die het zo leuk vinden om anderen te gaan pesten
Dikke mensen moet je pesten, zodat ze afvallen van verdriet
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:22:46 #38
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_45330272
En toch moet hij zelf een keer zijn bek opentrekken en een bij zijn strot pakken en gewoon hard, duidelijk verstaanbaar maar niet paniekerig zeggen dat ie het spuugzat is.

of zoals ik doe: ga er sportief mee om, ga er niet tegenin maar maak er een geintje mee. Ik heb rood haar, een makkelijke naam om mee te rijmen, so I've had my share of bullying. Cope with it.

Maar de eerste werkt meestal voldoende...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_45330314
Dikke mensen

Damn dat soort lui dient echt per direct vernederd te worden!
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_45330329
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen

ja en jouw moeder heeft een dikke reet duhuh
pi_45330358
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:22 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Veel mensen gaan vette of zoete dingen eten als ze verdrietig zijn. Dat komt doordat de mamma vroeger iets lekkers gaf als troost. Daardoor worden ze nog dikker en houdt het pesten nooit op.
pi_45330381
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:24 schreef kippiej het volgende:
Dikke mensen

Kijkend naar jouw fotoboek verdien jij het ook om vernederd te worden. Je zou maar met zo'n rotkop door het leven moeten.
X
X
X
pi_45330433
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:11 schreef oor het volgende:
waarom zeg je er zelf niets van? je hebt zelf toch ook een mond...
Dat is moeilijker dan je denkt. Niet iedereen heeft de gave van een rappe babbel, en alles dat je zegt, kan tegen je worden gebruikt. (En vaak zal.) Vaak zal een gepeste dit proberen, maar het werkt niet, en daardoor maakt de gepeste de assumptie dat het niet zal werken, dus probeert hij/zij het niet meer. Ervaringsdeskundige zijn is niet leuk, maar helpt wel in het begrijpen.

Pesten, zoals sommige mensen zullen zeggen, is een soort van Survival of the Fittest. Anderen zullen zeggen dat het je sterker maakt. De eerste ben ik het radicaal mee oneens, hoewel ze in de technische zin natuurlijk wel weer gelijk hebben. De tweede kan ik het mee eens zijn. Als iemand de spiraal van pesten kan doorbreken, kan dit hem sterker maken. (Of haar, natuurlijk.) Ik heb echter ook genoeg gezien waarin de spiraal niet echt doorbroken werd, en dat is meestal niet zó erg leuk.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_45330444
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:22 schreef Dennisch het volgende:

[..]

als straf word je nu erg dik...en daar kun je niets aan doen
wat zeg je dan?
pi_45330448
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:26 schreef Frasier het volgende:

[..]

Kijkend naar jouw fotoboek verdien jij het ook om vernederd te worden. Je zou maar met zo'n rotkop door het leven moeten.
Hej Manon
Dus geen Newb..
pi_45330474
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:30 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Hej Manon
Wil jij me niet zo pesten lelijke Dennis .
X
X
X
pi_45330495
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:20 schreef pomtiedom het volgende:

Op lange termijn kan pesten leiden tot onzekerheid, afkeer van de samenleving, angst voor contact te maken met mensen en zelf tot psychische stoornissen die in de ergste gevallen zaken zoals seriemoordenaars creeeren.
Ik denk dat de kans dat je er iets aan overhoudt tegen de 100% ligt.
quote:
Om herhaling te verkomen moet de leider (of moeten de leiders) in de gaten wordeng ehouden en bij herhaling een serieuzere afstraffing kunnen krijgen (van school af getrapt ofzo). Helaas is het toezicht en de mogelijkheid tot afstraffing vaak beperkt.
Wat doe je wanneer iemand elke afstraffing negeert? Hoe maak je een puber duidelijk waarom pesten niet gewaardeerd wordt? Het gebrek aan empathie wat er aan ten grondslag ligtt los je er niet mee op.
quote:
/Edit; Niet iedereen is in staat zich even goed te verdedigen en pesten bouwt niet noodzakelijkerwijs een dergelijke verdediging op.
Het is juist die verdediging die tekort schiet, anders zou je niet gepest worden. Op het moment dat je leert jezelf te verweren/verdedigen is er echter al de nodige schade aangericht.
pi_45330504
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:30 schreef Dennisch het volgende:

[..]

Hej Manon
eeyz dennis wat heb je een grote peutergaten in je neus?
pi_45330555
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

als straf word je nu erg dik...en daar kun je niets aan doen
wat zeg je dan?
Mijn verhaal in het kort
in brugklas 1 was ik 11 jaar, 133cm en ik had blond haar met een sliertstaartje van 20 cm,
Ik werd ermee gepest, maar beet van me af, dus dat was gauw afgelopen, met een zware boekentas kan je tenslotte erg hard uithalen....
Toen ik eindelijk mijn groei had gevonden, deed ik dat ook in de breedte en diepte, dus ook toen kreeg ik de nodige opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd, wederom beet ik snel van me af dus dat hield ook gauw weer op,

Kort gezet, wordt je gepest, bijt van je af, maakt niet uit hoe ,als je het maar doet...

Dus, dikke mensen moet je en mag je pesten!
Dus geen Newb..
pi_45330568
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

eeyz dennis wat heb je een grote peutergaten in je neus?
Wil je ff ?

ik neem jou niet serieus!
Dus geen Newb..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')