Nondeju, ik was wel in de concertzaal. Wat een geniale gast die De Jong. En ook de rest van de band is volstrekt gek ;-) Één van de vetste concerten die ik heb mogen meemaken ever (Buddy Guy in Chicago staat op 1). Een feest voor de oren van begin tot eind. De instrumenten die ze gebruiken lijken totaal niet bij elkaar te passen, maar het is een heerlijke potpourri geworden.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:20 schreef FlyingFox het volgende:
Maar daana heeftie van 12 tot half 2 nog een gratis minioncert gegeven in de Cul de Sac, nog net effe kunne meepikken met een paar kameraden van me, stond op 3 meter asand van Erik. Heerlijk dattie op zn dooie gemakje dat kleine muziekcafé binnen komt kakken. (dr is daar geen backstage)
en wespen op de appeltaart..."het vrolijke liedje van de band"quote:Op maandag 16 april 2007 00:25 schreef Shedfire het volgende:
Vooral sommige uitvoeringen vond ik super en bevoorbeeld dat nummers als Dag 1 ook meededen (L).
Hehe, ik wilde eigenlijk donderdag weer gaan, maar het was uitverkocht.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:50 schreef nietzman het volgende:
Oh jay, vanavond!
Zal ik m'n eigen platen en CDs maar meeslepen om te laten signeren?.
Haha, zie ik het nu pas. Zal me leren nooit te Fok!en als ik werkquote:Op donderdag 19 april 2007 15:25 schreef Evertje het volgende:
[..]
Jammer.
Kaartje is nog altijd beschikbaar iig.
Omdat ik het wel een erg lekker nummer vindquote:Op donderdag 19 april 2007 23:22 schreef nietzman het volgende:
En ohja, wanneer schrappen ze Flamingo nou eens in die optredens? Dat is zo'n beetje het enige nummer wat ik me gewoon aan erger.
Foei foei foei!quote:Op donderdag 19 april 2007 23:22 schreef nietzman het volgende:
En ohja, wanneer schrappen ze Flamingo nou eens in die optredens? Dat is zo'n beetje het enige nummer wat ik me gewoon aan erger.
Spelen ze nog steeds deze setlist (die ze ook in Amsterdam speelden), of zijn er al wijzigingen?quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:24 schreef Evertje het volgende:
Ik vond het een magische avond. Al die nummers in andere uitvoeringen, helemaal geweldig. Zat de hele avond recht voor de trompettist, kon Flamingo dan ook wel waarderen!
Solo vond ik trouwens wel erg leuk. Ook de overgang tussen Solo en Spinvis was leuk gedaan zonder echte pauze.
Mijn volgorde was niet correct, maar ik begrijp dat er (nog) geen andere liedjes gespeeld worden dan die uit bovenstaande playlist.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:33 schreef roeliooo het volgende:
Zijn een aantal wijzigingen in gebracht. Zo wordt kom in de cockpit (en laat je spulle maar hier staan ;-) ) net voor de pauze gespeeld. En alle ""nieuwe"" liedjes worden allemaal na de pauze gespeeld. ook word aan de oevers in het 1ste deel gespeeld en dagen van gras (super mooi met dat blaas-toets ding!) in het 2de deel (na de pauze).
Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:51 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Mijn volgorde was niet correct, maar ik begrijp dat er (nog) geen andere liedjes gespeeld worden dan die uit bovenstaande playlist.
Melodicaquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:16 schreef Evertje het volgende:
Volgens mij niet.
Dat blaas-toets-ding is mijn favoriete muziekinstrument en ik weet de echte naam er niet eens voor. Bij Hard-Fi en The Dears wordt er ook veelvuldig gebruik van gemaakt. Geweldig geluid produceert dat instrument.
Dat klopt.quote:Op maandag 23 april 2007 18:10 schreef Q. het volgende:
Zaterdag weer, in Den Haag.
Waar was je in Tilburg, teletekst-fan!quote:Op maandag 23 april 2007 18:11 schreef Q. het volgende:
Meeloper.
quote:Bron 3voor12.
Op een echt nieuw album van Spinvis is het misschien nog twee jaar wachten. Dat betekent echter niet dat we tot die tijd verstoken blijven van plaatwerk. In augustus komt Goochelaars en Geesten uit, een verzameling met b-kantjes, nooit eerder uitgebrachte nummers, opnames met het Metropole Orkest uit de voorstelling Afdaling In De Ingewanden en liedjes die Spinvis-brein Erik de Jong in opdracht maakte.
Een soort tussendoortje met overblijfselen van de laatste vijf jaar, zou je zeggen over Goochelaars en Geesten. Maar die omschrijving dekt voor De Jong de lading niet. ?Het is veel meer dan dat. Voor mij vormt het bij elkaar brengen van al die losse dingen de afsluiting van de hele periode 2002-2007. Dat is ook nuttig, anders blijven het maar losse projecten die amper zijn terug te vinden.? De vergelijking met het eerdere tussendoortje Nieuwegein aan Zee gaat wat De Jong betreft niet helemaal op. ?Want er staan geen live-opnames van bekende nummers op.?
Een deel van de nummers op Goochelaars en Geesten zijn liedjes die om de een of andere reden geen plek vonden op de albums Spinvis of Dagen Van Gras, Dagen Van Stro. ?Het zijn goeie nummers, maar ze pasten niet binnen het boeket?, legt De Jong uit. ?Zo was Mare Frigoris zelfs ooit bestemd voor de eerste plaat. Het is een soort muziekstuk met een mannelijke en een vrouwelijke robotstem. Samen bezingen ze de liefde. Theo van Gogh heeft het nog wel gebruikt bij een zelfmoordscène in de serie Najib & Julia.?
Ook muziek die De Jong de laatste jaren in opdracht maakte, vindt een plek op Goochelaars en Geesten. ?Ik heb eens een liedje geschreven voor een overkoepelende vereniging van Belgische psychiatrische ziekenhuizen. Het heet Wespen op de Appeltaart en staat enkel op een verzamelcd van die organisatie.? Het stuk Wandeling Door De Zenuwen dat hij onlangs componeerde voor wandelaars op het Zuid-Veluwse Elfbergenpad is echter over het hoofd gezien voor de compilatie. ?Verdomd, dat had er ook nog bij gekund. Maar ja, nu is het helemaal klaar. Op de een of andere manier vormen al die nummers ook een geheel. Dat is op zich niet gek, ze zijn immers binnen een bepaalde periode gemaakt, maar toch vond ik dat verrassend. Als je er met je neus bovenop zit, lijken het heel verschillende dingen.?
De rest van 2007 vult de Popprijs-winnaar met een theatertournee, optredens op de festivals Oerol en De Parade en het maken van muziek bij een Belgische film. Daarna wordt het stil: voor heel 2008 is de agenda leeg. ?Dat hele jaar staat ingepland om een nieuwe plaat te maken. Het is soms een hele strijd om ?nee? te zeggen tegen verzoeken.? Het nieuwe album moet worden uitgebracht in stripvorm. Over het verhaal praat De Jong liever nog niet. ?Als je erover praat, verbreekt de betovering.?
Ik copy & paste ook alleen maar.quote:Op zondag 29 april 2007 10:17 schreef dwerg het volgende:
Geschreven door Joris Rietbroek. Mocht je er wel bij zetten, Q.
Alles Blijft, Andreas dus jammer genoeg niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:59 schreef Rhanna het volgende:
Ik mag morgen weer
Ik heb tijden gekletst met Jeroen, was echt super tof. Hij vertelde me ook over de cd.
Zelfs het plaatje van Medea komt erop
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:27 schreef Peter6000 het volgende:
Graag met Alles Blijft Andreas,
quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:09 schreef Peter6000 het volgende:
Alles blijft Andreas werd heel erg helaas niet gespeeld.
Ik heet geen Shedfire.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:02 schreef Peter6000 het volgende:
En ik wil Alles Blijft Andreas heel graag live horen
Ik ook niet, maar het is hier wel mijn nicknamequote:Op donderdag 3 mei 2007 08:35 schreef Peter6000 het volgende:
Ik heet geen Shedfire.
Ik verwacht wel dat het nummer op Goochelaars en Geesten komt.
Jouw link werkte vanmiddag nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:54 schreef roeliooo het volgende:
Neuj......
bronquote:Spinvis wil wel naar het Songfestival voor Nederland
13 Juni 2007 08:06: Herman Roggeveen
Na de blamage van Edsilia Rombley wilde geen Nederlandse artiest zich nog kandidaat stellen voor het Songfestival. Paul de Leeuw opperde al zich op te offeren als niemand anders dat deed. Dat is niet meer nodig. Spinvis wil namelijk graag naar Belgrado in 2008 om Nederland te vertegenwoordigen op het liedjesevenement.
Spinvis deed zijn uitspraak gisteren op Radio 2 in het programma Volgspot. Erik de Jong, de man die achter Spinvis schuilgaat, zou wel met Michiel Flamman van de band Solo (tevens labelgenoot) willen gaan.
Het is mooi dat artiesten uit het alternatieve genre zich kandidaat stellen voor het Songfestival. Toch denk ik niet dat we met Spinvis een winnende inzending hebben, of een artiest die bij de beste 10 komt. Daarvoor is het misschien iets te moeilijk om in drie minuten te doorgronden, hoe mooi zijn liedjes ook zijn. Wordt vervolgd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |