quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat wordt wel bevestigd met zijn achtergrond?
Het staat er notabene voorquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:22 schreef Vhiper het volgende:
dat Leon er blijkbaar helemaal niets van snapt.
In welke zin bevestigt zijn achtergrond dat / is het een bevestiging van zijn achtergrond?quote:
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist omdat ik in het buitenland zat, denk ik.
Heb je een link naar het nieuwsbericht?
En hij durft te beweren voor vrijheid te staan? Kom op nou zeg!quote:Klare Wijn
Op 21 maart 2006 maakte Wilders zijn verkiezingsprogram bekend, met de titel Klare Wijn. Al eerder had hij aangegeven dat naar zijn mening bepaalde grondrechten tijdelijk of voorgoed moeten worden beperkt ter bescherming van de Nederlandse nationale identiteit en veiligheid. Het program is daar ten dele een uitwerking van. Belangrijke punten zijn: -
Afschaffing van artikel 1 van de Grondwet, de rechtstatelijke grondnorm dat alle ingezetenen in beginsel gelijk zijn voor de wet. Hij wil het vervangen door een artikel dat vastlegt dat de dominante cultuur van Nederland bestaat uit de joods-christelijke en humanistische tradities. Als motief voor afschaffing stelt Wilders dat het huidige artikel een beperking vormt voor de vrijheid van meningsuiting. Overigens wil Wilders geen substantiële aanpassing van de huidige strafwetten die bepaalde vormen van discriminatie verbieden.
Gedeeltelijke en blijvende beperking van de vrijheid van meningsuiting in de vorm van een verbod tot het houden van preken in een andere dan de Nederlandse taal.
Gedeeltelijke en tijdelijke opschorting van de vrijheid van godsdienst in de vorm van een verbod tot het bouwen van moskeeën voor vijf jaar.
Gedeeltelijke en tijdelijke opschorting van de vrijheid van onderwijs in de vorm van een verbod tot het oprichten van islamitische scholen voor vijf jaar.
Bij 3 maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf.
Blijvende opheffing van het habeas corpus-beginsel in die zin dat de overheid bij het enkele vermoeden van terroristische activiteiten of sympathieën naar eigen goeddunken iedere burger voor onbepaalde tijd kan vastnemen zonder aanklacht en zonder substantiële rechterlijke toetsing: de zogenaamde administratieve detentie.
Een volledige immigratiestop voor vijf jaar.
Invoering van minimumstraffen.
Verhoging van de maximumstraffen.
Invoering van een bindend referendum
Afschaffing van de Europese commissie en het Europees parlement.
Ik zeg ook niet dat hij een nazi is. Ik zeg dat ie extreem rechts is. Dat zijn twee verschillende zaken.quote:Ja, die vrijheden wil hij ons afnemen. Hij wil ook een nannystate als het aankomt op cultuur, religie en immigratie, en hij wil de staat veel en veels te verre bevoegdheden geven als het aankomt op inlichtingen en veiligheid. Ik ga ook niet om hem stemmen, ik ga nog liever dood, maar een nazi is hij niet.
Floripas begon over zijn achtergrond, ik kende zijn achtergrond niet. Maar een oprichter van een linkse club die zegt dat Wilders niet extreem rechts is, begrijpt het dus overduidelijk niet. Wilders is wel extreem rechts. Dat blijkt overduidelijk uit zijn punten. Hij is geen nazi, nee. hij is niet zo extreem als voormalige nitwits zoals CD, CP'86, etc, maar extreem rechts is hij wel, dat is zo klaar als een klontje.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
In welke zin bevestigt zijn achtergrond dat / is het een bevestiging van zijn achtergrond?
Waarom sleep je zijn achtergrond erbij? Welke achtergrond? Wat wordt erdoor verklaard?
Is dit een misverstand? Denkt sigme dat achtergrond = joods, en Vhiper dat achtergrond = bij de antifabeweging hebbende gezeten?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
In welke zin bevestigt zijn achtergrond dat / is het een bevestiging van zijn achtergrond?
Waarom sleep je zijn achtergrond erbij? Welke achtergrond? Wat wordt erdoor verklaard?
Over zijn collega Rozendaal hoor je hem kennelijk ook niet, terwijl er van zijn kant volgens mij toch ook wel sprake is van iets wat je demonisering kunt noemen: "Marianne Thieme en Sjoerd van der Wouw (de boezemvriend van Fortuyn-moordenaar Volkert van der Graaf) hebben bij Wakker Dier de actie tegen het gewone eitje bedacht en in plaats daarvan het scharrelei gelanceerd." "Clinton was even op Soestdijk. Hij kreeg (net als de moordenaar van Fortuyn destijds) goededoelengeld van de Postcodeloterij en kwam waarschuwen dat het over een jaar of tien, vijftig wel eens heel warm zou kunnen worden." Of: "Hebt u maandag dat prachtige profiel in NRC Handelsblad gelezen over Marianne Thieme, leider van de Partij voor de Dieren en volgeling van Peter Singer? Daarin kwam oa. Sjoerd van de Wouw aan het woord, die met Marianne Thieme heeft samengewerkt en zich heel positief over haar uitliet. Weet u nog wie dat was? De kompaan van Volkert van der Graaf, de man die Pim Fortuyn heeft vermoord."quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:56 schreef Kozzmic het volgende:
Nog niet zo heel lang geleden schreef De Winter de column Wie op de PvdA stemt, steunt de rassenhaat. Elsevier had kort voor de verkiezingen een groot artikel over het maoïstische verleden van de SP. Als het om links gaat is alles veroorloofd, maar oh wee als hun politieke idool Wilders of De Winters vriendinnetje Ayaan worden aangepakt...
Jezus, een enge zak is-ie wel.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
[..]
En hij durft te beweren voor vrijheid te staan? Kom op nou zeg!
[..]
Extremisme lies in the eye of the beholder.quote:Ik zeg ook niet dat hij een nazi is. Ik zeg dat ie extreem rechts is. Dat zijn twee verschillende zaken.
Ik zie ze anders nooit. Zolang ze niet openlijk demonstreren tegen het beleid zal bij velen het beeld van steun aan de agressor blijven.quote:
quote:
Tsja, met die oneliner kan je zelfs de grootste schurk tot gematigd degraderen, he?quote:Extremisme lies in the eye of the beholder.
Dan moet je die poep uit je ogen halen of eens een andere krant opslaan dan de Telegraaf. Die linkjes die ik je gaf hebben allemaal recent in Volkskrant of NRC gestaan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zie ze anders nooit. Zolang ze niet openlijk demonstreren tegen het beleid zal bij velen het beeld van steun aan de agressor blijven.
Ik vraag me af wat Vhiper denkt, gezien zijn antwoord weet hij niks van de Winters achtergrond.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dit een misverstand? Denkt sigme dat achtergrond = joods, en Vhiper dat achtergrond = bij de antifabeweging hebbende gezeten?
Vergeet niet, ik zit meestal in het buitenland. Ik krijg dus gewoon niet alles mee.quote:
Je kunt ook iedereen extreem noemen, maar daar verandert het beschrevene geen spat van.quote:[..]
Tsja, met die oneliner kan je zelfs de grootste schurk tot gematigd degraderen, he?![]()
Leuk dat er hier vrouwen zijn maar ze hebben wel weer allerlei smoezen om niet op de hoogte te zijn, de een zit (vast als verlengstuk van haar man) in het buitenland, de ander kijkt geen tvquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vergeet niet, ik zit meestal in het buitenland. Ik krijg dus gewoon niet alles mee.
Gelukkig zijn daarentegen de mannen op de hoogte, begrijpen een en ander volledig, duiden het foutloos en zijn het daarom altijd hartgrondig eensquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk dat er hier vrouwen zijn maar ze hebben wel weer allerlei smoezen om niet op de hoogte te zijn, de een zit (vast als verlengstuk van haar man) in het buitenland, de ander kijkt geen tv![]()
Of je leest mijn eerste post eens, waarin ik duidelijk aangeef waarom Leon er niets van snapt, afgezien van zijn achtergrond, voordat je zo'n voorbarige conclusie trektquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat Vhiper denkt, gezien zijn antwoord weet hij niks van de Winters achtergrond.
Vraag beantwoord, het sloeg nergens op dus.
Valt me tegen dat je die enorme spiegel, die notabene meerdere malen tegen je neus is geduwd, niet in de gaten had.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan moet je die poep uit je ogen halen of eens een andere krant opslaan dan de Telegraaf. Die linkjes die ik je gaf hebben allemaal recent in Volkskrant of NRC gestaan.
Sowieso een hele ethniciteit of religie alles dat mensen van hun groep doen is zóóóóó Geert Wilders.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig zijn daarentegen de mannen op de hoogte, begrijpen een en ander volledig, duiden het foutloos en zijn het daarom altijd hartgrondig eens.
Ik ben alléén het verlengstuk van mezelf, SCH. Ik ben mijn eigen...eh....peniskoker.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk dat er hier vrouwen zijn maar ze hebben wel weer allerlei smoezen om niet op de hoogte te zijn, de een zit (vast als verlengstuk van haar man) in het buitenland, de ander kijkt geen tv![]()
Nogmaals gelezen, ook daarin zie ik niets verklaard worden over het verband tussen de Winters begrip en zijn achtergrond. Welke achtergrond duid je op?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Of je leest mijn eerste post eens, waarin ik duidelijk aangeef waarom Leon er niets van snapt, afgezien van zijn achtergrond, voordat je zo'n voorbarige conclusie trekt![]()
Dan heb je toch nog niet goed opgelet. Kijk mijn postgeschiedenis er maar op na.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar ik op aanstuur is het feit dat je minder heftig in de verdediging schiet als het om moslims gaat in een soortgelijke situatie.
Sorryquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vergeet niet, ik zit meestal in het buitenland. Ik krijg dus gewoon niet alles mee.
Ik vond het al een vrijheidsbeperkende lollypik, en nu is dat beeld bevestigd.
Met die redenatie haal je de hele fundering onder het links-rechts denken weg, laten we dat nou eens niet doen en plaats Wilders eens in dat politieke spectrum. Dan kom ik toch echt, met zijn standpunten, op een extreem rechtse positie uit. Hij is geen linkse boom- of allochtonenknuffelaar, hij is geen conservatieve religeuze kerkganger, hij is geen rechtse liberaal (Zie zijn standpunten over vrijheid), dan blijft er weinig anders over, he?quote:Je kunt ook iedereen extreem noemen, maar daar verandert het beschrevene geen spat van.
Zal best, dan nog had je hem met gemak moeten zien aankomen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan heb je toch nog niet goed opgelet. Kijk mijn postgeschiedenis er maar op na.
Mijn punt is dat ie er niets van snapt. Dat ie met een blijkbaar linkse anti-facistische achtergrond er niets van snapt, vind ik alleen maar verbijsterend. Die achtergrond van hem vind ik verder niet interessant. Mijn punt was, dat ie het niet begreep, niets meer, niets minder, sorry als dat niet duidelijk was.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Nogmaals gelezen, ook daarin zie ik niets verklaard worden over het verband tussen de Winters begrip en zijn achtergrond. Welke achtergrond duid je op?
Nee, ik probeer me altijd weer bij te lezen, maar er blijven blanco plekken in zitten.quote:
Kijk, ik ben erg links. Héél erg links. Ken uzelve: vanuit mijn stanpunt is Henk Kamp al extreem-rechts, laat staan wilders. Maar nazi's zijn het geen ven beiden; xenofoben wel.quote:Met die redenatie haal je de hele fundering onder het links-rechts denken weg, laten we dat nou eens niet doen en plaats Wilders eens in dat politieke spectrum. Dan kom ik toch echt, met zijn standpunten, op een extreem rechtse positie uit. Hij is geen linkse boom- of allochtonenknuffelaar, hij is geen conservatieve religeuze kerkganger, hij is geen rechtse liberaal (Zie zijn standpunten over vrijheid), dan blijft er weinig anders over, he?
Een spiegel waarin mezelf niet gereflecteerd zie? Nou nee.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zal best, dan nog had je hem met gemak moeten zien aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |