abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46512855
Hmja, dat gaat wel weer veranderen hoor
H&B (vond ik dan weer een kutblok ) en Trauma ga jij ws wel leuk vinden.

En verder is het zo leuk als je het zelf maakt. Gewoon een random afdeling op en vragen of je mee kan lopen. Als ze nee zeggen; fuck them, dan probeer je het wel ergens anders.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 21 februari 2007 @ 01:09:05 #212
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_46514158
En weer een voldoende voor tentamen seksuologie bijelkaar gegokt!
pi_46581239
Seksuologie was vaag. Daar snapte ik echt letterlijk geen kut van :´).

En als intoxi hem nou inkopt met "arme man" dan dreun ik hem .
pi_46590352
Ik zou nooit zo'n grapje durven maken!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_46598003
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:31 schreef intoxicated het volgende:
Het is oorlog.
Met de VU.

Leidenaren: Kijk op blz 108-109 van de nieuwe almanak.
wel een mooi stukje.

[ Bericht 11% gewijzigd door Repeat op 23-02-2007 20:56:24 ]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:54:01 #216
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_46605560
Nou, ff inscannen dan ?
pi_46640813
Deelnemer decentrale selectie AMC meldt zich .
graag op anoniem
  zondag 25 februari 2007 @ 17:18:26 #218
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_46661993
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:19 schreef pmdomela het volgende:
Deelnemer decentrale selectie AMC meldt zich .
je moet als motivatie geven dat er in dit topic tenminste 1 iemand van elke universiteit moet zijn om alle universiteiten te vertegenwoordigen. We hebben nog mensen nodig van het AMC.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_46689033
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:18 schreef gohan16 het volgende:

[..]

je moet als motivatie geven dat er in dit topic tenminste 1 iemand van elke universiteit moet zijn om alle universiteiten te vertegenwoordigen. We hebben nog mensen nodig van het AMC.
Hehe, als er trouwens afgelopen jaren enkele leidse studenten tentamens hebben teruggekregen van mevr. houtlosser die verkeerd waren nagekeken, mijn excuses, het was misschien mijn fout.

Ikk help (onder dwang) moeder houtlosser wel eens bij het nakijken van tentamens

[ Bericht 4% gewijzigd door Epidermis5516 op 26-02-2007 11:36:09 ]
graag op anoniem
pi_46690533
Houtlosser
Die zo krampachtig haar Amsterdamse accentje onderdrukt
pi_46693700
jongens ff weer wat klinische vraagjes

1)U bent huisarts en er verschijnt een 22-jarige jongedame op je spreekuur.
Ze komt met de volgende klacht:
3 dagen geleden rond 10 uur in de ochtend kreeg ze in haar linkerhand en linker mondhoek tintelingen. Daarna breidden de tintelingen zich uit tot in de gehele linker lichaamshelft. Daarna kreeg ze een bonkende hoofdpijn aan de rechterzijde van het hoofd. Daarbij was er ook sprake van fotofobie. De tintelingen verdwenen al snel en tegen de avond was de hoofdpijn ook weg. Ze heeft geen allergieën, ze rookt en drinkt niet. Of er migraine in de familie voorkomt weet ze niet. Tegen de pijn heeft ze ibuprofen genomen.

U denkt aan:

A)TIA
B)Hyperventilatiesyndroom
C)Migraine
D)Subarachnoïdale bloeding

2)U bent SEH-arts in opleiding en er verschijnt een 35-jarige glaszetter. Een van de ruiten is gesneuveld en heeft 5 cm lange snijwond tot op de subcutis veroorzaakt in zijn rechter onderbeen. Dit gebeurde om 10:00, de man is op eigen intitiatief pas om 18:00 bij u verschenen. De man is hemodynamisch stabiel en heeft een Hb van 7,8.

Op de vraag of u zijn been kunt hechten antwoordt u:

A)Ja
B)Nee
C)Nee, wel enkele anti-tetanus injecties zetten
D)Wel plakken en anti-tetanus injecties zetten.

3)U bent gynaecoloog en ziet een zwangere 36-jarige vrouw bij u op het controlespreekuur. Bij navraag hoe het gaat meldt ze spontaan dat als ze op haar rug ligt bauwe vlekken ziet en licht in haar hoofd wordt. Volgens haar vriend trekt ze dan wit weg in het gezicht.

Deze vrouw heeft:
A)Last van een verminderde terugflow van veneus bloed uit de v.cava superior
B)Last van een verminderde terugflow van veneus bloed uit de v.cava inferior
C)Pre-eclamptische klachten
D)Hyperventilatiesyndroom

Game on!

[ Bericht 0% gewijzigd door Godshand op 27-02-2007 20:04:05 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_46695189
1 is zeker niet B ivm het unilaterale karakter. A geeft voorzover ik weet geen bonkende hoofdpijn maar een pijnloos beloop, D idem. Gezien de leeftijd, gebrek aan risicofactoren en de klachten lijkt me C ook het meest waarschijnlijk.

2 volgens mij mag je een lang bestaande wond niet zomaar sluiten, C.

3 B.

Beetje in de richting?
pi_46695931
1 wordt al weggegeven doordat ik de vraag staat dat er geen migraine in de familie voorkomt
3 vind ik vaag en 2, tja hij is dan misschien wel lang open, maar glas is volgens mij wel schoon. twijfelgevalletje?
pi_46697526
Hallo, we hebben het hier over een glaszetter. Een pleb.
Die houdt z'n wond nevernooit schoon
  maandag 26 februari 2007 @ 17:05:42 #225
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_46699890
3xC
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_46701069
Oke, gokje: C, D, C
pi_46726208
"ligt in haar hoofd wordt?" tssk
pi_46745581
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:27 schreef Singa het volgende:
"ligt in haar hoofd wordt?" tssk
ghe ik zag de typefout nu ook

nog ff wat andere type en spel-foutjes uitgehaald

Goed de vragen:

1) Hoofdpijn durend van 4 tot 72 uur met een unilateraal karakter, bonkend van aard met acousto- en/of fotofobie en eventueel neurologische verschijnselen wijzen op migraine (antwoord C dus ). In geval van verlammingen wordt om bloedingen/infarcten/TIA's uit te sluiten een CT-scan meestal verricht. Een negative familieanamnese was er NIET. Ze wist het alleen destijds niet (er kan best later door familielid bevestigd worden dat die aan migraine lijdt). NSAID's zoals ibuprofen verlichten meestal de pijn bij een migraine aanval, heftigere migraine aanvallen kunnen met anti-migraine middelen zoals ergotamine ed bestreden worden...

Bij zo'n de novo aanval zal een huisarts altijd moeten verwijzen naar een neuroloog.

Overigens intoxicated geeft een Subarachnoïdale bloeding wel degelijk hoofdpijn maar anders van aard (knappend, plots stekend in het hoofd alsof de bliksem insloeg)

2) Na 6 uur kan er niet meer gehecht worden door reeds ver gevorderde stolling en een wond die nu fors gecontamineerd is. Desinfecteren en verbinden, eventueel met steristrips de wondranden naar elkaar toe plakken. Plakken met speciaal daarvoor ontwikkelde hechtlijm kan alleen bij kleine wondjes (zeker niet van 5 cm tot op de subcutis). Naast verbinden is een anti-tetanus injectie zetten wel handig in verband met het risico op besmetting hierop. C dus

3) Lijkt B het meest waarschijnlijk, omdat de baarmoeder met foetus op de vena cava inferior (en niet de superior dus) drukt en dus de terugstroom uit de benen belemmert. De grootste druk op de vena cava is dan in liggende houding. Een pre-eclamptisch syndroom geeft ook dergelijke klachten maar is niet van houding afhankelijk evenals een hyperventilatie syndroom dat niet is.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_46750826
Jippiepee, ik ga door voor de magnetron?
pi_46764441
Migraine is toch niet iets waar je op 22-jarige leeftijd plots last van kan hebben?
graag op anoniem
pi_46769853
Onset van migraine bij een kind van 10 is typischer inderdaad, maar na die leeftijd kun je het zeker ook nog krijgen
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:52:37 #232
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_46794649
Terug vind post (alweer tijdje niet meer gepost)

Was vorig week naar Carnaval geweest en wat ik merkte was dat volgens mij alle Geneeskunde studenten maar 1 outfit kennen: artsen outfit (dus of witte doktersjas of groene OK-pak)
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_46797431
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:52 schreef Wuder het volgende:
Terug vind post (alweer tijdje niet meer gepost)

Was vorig week naar Carnaval geweest en wat ik merkte was dat volgens mij alle Geneeskunde studenten maar 1 outfit kennen: artsen outfit (dus of witte doktersjas of groene OK-pak)
Serieus? Ik vond het juist niet kunnen om in mijn doktersjas rond te paraderen tijdens Carnaval .
pi_46801704
quote:
Dat vond ik inderdaad erg bijzonder. Waarom is er eigenlijk geen EHBO-cursus in het eerste jaar?

Verder: mijn decentale selectie-formulieren zijn aangekomen in Rotterdam, nu nog 2 maanden wachten ...
pi_46802589
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:54 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat vond ik inderdaad erg bijzonder. Waarom is er eigenlijk geen EHBO-cursus in het eerste jaar?

Verder: mijn decentale selectie-formulieren zijn aangekomen in Rotterdam, nu nog 2 maanden wachten ...
Die is er wel hoor, alleen niet alle faculteiten doen het. Ik zit nu in het eerste jaar in Nijmegen en heb mijn EHBO al gehaald. Volgend jaar is er dan weer een opfriscursus.

Het is zelfs zo dat als je je EHBO niet haalt in het eerste jaar, dat je je propedeuse niet eens kan halen.
pi_46804979
quote:
ik heb dit al zo vaak gezegd en ga het nu weer zeggen: ronduit belachelijk.

slaat nergens op dat je allemaal kansloze shit over centriolen moet leren, maar dat je dit soort basisdingen niet eens leert
pi_46812120
Ik ben nu wel erg benieuwd: zouden jullie iemand reanimeren op straat?
(ik niet, maar ik studeer dan ook niet )
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:49:25 #239
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_46812300
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:44 schreef dotKoen het volgende:
Ik ben nu wel erg benieuwd: zouden jullie iemand reanimeren op straat?
(ik niet, maar ik studeer dan ook niet )
Niet geblazen is altijd dood natuurlijk, maar ik denk dat als er iemand anders ehbo heeft gehad en kan reanimeren zal ik snel terugvallen naar een ondersteunende rol. Denk ik. Ach, volgende week tweede reanimatiecursus van mijn opleiding so far
pi_46813425
Ja, ik denk het wel . Maar ralfie, waarom heb jij geen ehbo moeten halen dan? Of zijn ze er nog maar pas mee begonnen met het geven van EHBO cursussen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')