op de noordpool is (vrijwel) geen centrifugaalkracht, en die er is, gaat niet naar boven, maar richting evenaar. de polen zitten nl. op de as, en draaien dus in 24 uur rond hun as. dus zou het water daar de holle aarde inlopen. vergeet ook de druk niet van de kolom water, die is enorm.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:25 schreef proteus het volgende:
[..]
Zwaartekracht aan de binnenkant van een holle aarde zou bijna 0 zijn, centrifugaal zou het water 'naar boven' geduwd worden.
Zolang er maar evenveel druk vanuit de binnenkant komt. Het lijkt me theoretisch mogelijk.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
op de noordpool is (vrijwel) geen centrifugaalkracht, en die er is, gaat niet naar boven, maar richting evenaar. de polen zitten nl. op de as, en draaien dus in 24 uur rond hun as. dus zou het water daar de holle aarde inlopen. vergeet ook de druk niet van de kolom water, die is enorm.
die druk moet ergens vandaan komen. waarvandaan?quote:Op zondag 21 januari 2007 10:48 schreef proteus het volgende:
[..]
Zolang er maar evenveel druk vanuit de binnenkant komt. Het lijkt me theoretisch mogelijk.
Er zijn meerdere oplossingen te verzinnen. De gaten zou bijvoorbeeld bij de evenaar kunnen liggen, dan zou centrifugaal misschien wel voldoen. Een hele simpele is dat aan de 'binnenkant' het water nergens naar toe kan, of langs de binnenkant 1 grote zee is.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
die druk moet ergens vandaan komen. waarvandaan?
En door wie is dat symbool gemaakt ?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef squealmaster het volgende:
Dit symbool zegt alles over een holle aarde !
[afbeelding]
Kun je niet even jezelf nader verklaren?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:14 schreef squealmaster het volgende:
Dit symbool zegt alles over een holle aarde !
[afbeelding]
Ik heb ook geen flauw idee wat het ying-yang symbool hiermee te maken heeft.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:12 schreef RickySway het volgende:
[..]
Kun je niet even jezelf nader verklaren?
Dit symbool zegt niks.... zonder verdere uitleg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |