Ik ben er uiteraard erg zuinig op.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Netjes in de hous houden en dan maakt het volgens mij niet veel verschil of ze liggend of rechtop staanWel netjes onderhouden natuurlijk en ze niet zomaar allemaal op een berg flikkeren. Je hebt er ook kistjes en boxjes voor he
Both true, maar je kunt ook een kastje maken of aanschaffen waar je ze in kunt neerzetten. Dan koop je ( misschien heb je er al een paar ) zo'n boekenhouder als de plank niet volkomt met plaatjesquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:52 schreef timbob het volgende:
[..]
Ik ben er uiteraard erg zuinig op.
Ik heb 1 stapel in een doos liggen (allemaal van 1 artiest) in de hoes, en elke hoes weer in zo'n plastic sleeve.
En de andere stapel staat, naast m'n platenspeler.
Als ze staan is het makkelijker een plaat ertussenuit pakken. Als ze liggen is het makkelijker opbergen...
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:53 schreef bukgeit het volgende:
Tweede optie natuurlijk, hoe kun jet het vragen!![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik zou ze rechtop zetten als je geen kromme platen wilT
iddquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:47 schreef SvenM het volgende:
Gelukkig spreken jullie elkaar helemaal niet tegen
Kutmuziek plat, goeie rechtop.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:49 schreef Omkron het volgende:
Ligt een beetje aan wat voor muziek het is.
Over doorzakken gesprokenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:02 schreef timbob het volgende:
[..]
Ik ga boeksteuntjes halen [afbeelding]
Van massief lood denkik.
Ach, zolang het een blok is moet het kunnenquote:
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:20 schreef Sakura het volgende:
Plat neerleggen is het beste, maar dan niet in hogere stapels dan een cm of 15 of zo.
Rechtop zetten veroorzaakt dat je platen krom gaan doorhangen en niet meer af te spelen zijn op een standaard platen speler.
Wat hou je dan nog over? Vacuüm verpakken, isolatiemateriaal er omheen en ophangen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:32 schreef Dimmie het volgende:
Vooral NIET plat neerleggen maar overeind zetten anders trekken ze krom. En ook vooral niet in de buurt van een verwarming en verwarmingsbuizen bewaren.
Ruimtestation bouwen en ze gewichtloos opslaan, geen doorzakgevaarquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
[..]
Wat hou je dan nog over? Vacuüm verpakken, isolatiemateriaal er omheen en ophangen?
Zelfs dat is mogelijk... 't kost ff wat maar dan heb je ook wat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
[..]
Wat hou je dan nog over? Vacuüm verpakken, isolatiemateriaal er omheen en ophangen?
Ziet er goed uit,quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zelfs dat is mogelijk... 't kost ff wat maar dan heb je ook wat.
[afbeelding]
Neen niet door de platen...gelukkig nietquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:20 schreef Omkron het volgende:
Hal9000s.. hoe zit dat in elkaar..? Haken door de platen ofzo..?
Ik heb ze bij m'n platendealer gekocht in Nijmegen (toen kocht ik nog muziek in de winkelquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:38 schreef super-muffin het volgende:
Wow, dat is ook vet.
Waar koop je die?
Dat is ook de reden dat ik zeg dat je geen hogere stapels moet maken dan een cm of 15. Als je ze rechtop zet, kan dat alleen als ze klem in het vak staan, zoals hierboven op die foto, zakken ze door en worden zo krom als een hoepel, zeer slechte opberg methode dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:32 schreef Lucille het volgende:
Plat is in theorie beter, maar heeft als nadeel dat bij een redelijke stapel stofdeeltjes in de groeven worden geperst. Vandaar dat in de praktijk op z'n kant beter is, mits ze niet te schuin staan. Ook is op z'n kant beter voor de hoes zelf, want als je een meterhoge stapel hebt als op die foto hierboven wordt het karton van de hoes ook platgedrukt.
Daar heb ik gelukkig geen last van, ik digitaliseer al m'n LP's gelijk zodat ik ze maar een keer af hoef te draaien. Neemt wel een stuk weg van de romantiek maar ik ben veel te zuinig op die dingen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Sakura het volgende:
[..]
Overigens heb ik toen ik destijds die draaitafel kocht wel meerdere LP's moeten vervangen omdat ik vervorming hoorde die ontstaan was door de draaitafel die ik daarvoor had met "klassieke" afspeel arm.
Tsja, maar digitaal kwam enkel nog voor in star trek in de tijd dat ik de meerderheid van de LP's kochtquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:18 schreef HAL9000S het volgende:
Die expedit heb ik ook maar dan de 60 euro variant.
[..]
Daar heb ik gelukkig geen last van, ik digitaliseer al m'n LP's gelijk zodat ik ze maar een keer af hoef te draaien. Neemt wel een stuk weg van de romantiek maar ik ben veel te zuinig op die dingen.
Altijd naast elkaar, rechtopstaand in een kast zetten. Want als ze op een gigantische stapel liggen zoals op de foto; kunnen de stofdeeltjes en eventuele zandkorreltjes of andere harde kleine dingetjes, deukjes drukken in het vinyl. En dat is erg verneukeratief voor je waardevolle platen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:47 schreef timbob het volgende:
Ja hallo.
Wat is de beste manier om je vinyl in je kast neer te zetten? Plat neerleggen en stapelen, of Rechtop naast elkaar?
Ik weet wel dat als je ze schuin laat leunen dat ze in kunnen zakken, maar wat is dan het beste?
ter illustratie:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
(niet dat ik er zoveel heb)
Zoveel ruimte heb ik niet in m'n studentenkamertjequote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
De Expedit van de Ikea is ook wel praktisch en kost niet zo veel (iets van 100 euro zo uit m'n hoofd).
[afbeelding]
Als je ze zo schuin zet krijg je ook kromme platen hoor!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
De Expedit van de Ikea is ook wel praktisch en kost niet zo veel (iets van 100 euro zo uit m'n hoofd).
[afbeelding]
Earthquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Neen niet door de platen...gelukkig nietHet zijn een soort van metalen houders waar je de platen in kun zetten, je kunt ze aan elkaar hangen zodat je zelf kunt bepalen hoeveel 'rijen' je onder elkaar wilt hangen. Je hoeft dus alleen de bovenste laag aan de muur te bevestigen, ideaal.
Ter illustratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat valt op zich nog wel mee met zo'n klein rijtje, maar idd als je een heel lange rij schuin zet kan dat gebeuren. Die foto komt gewoon van google trouwens, in mijn kamer zat gelukkig een inbouwkast waar precies platen inpassen (al heb ik er nog een paar honderd op de grond staan ivm ruimtegebrek).quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:14 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je ze zo schuin zet krijg je ook kromme platen hoor!
Wat hij zegt. Niks beter dan Curver boxen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:51 schreef Dimmie het volgende:
Oh, en de meeste mensen zetten ze al decennia lang in die Curver dingen:
[afbeelding]
Al kan je het beter zo hebben als op die 2e foto met niet teveel naast elkaar omdat de platen aan de uiteinden het meest te verduren hebben. Maar ja, het bladeren door platen in zo'n Curver is zo fijn
Dan lijkt me dat systeem wat HAL9000S hierboven laat zien ideaal. Makkelijk eruit te pakken en wel zichtbaar.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:24 schreef koen_pijl het volgende:
Ik ben echt al lang op zoek om iets te vinden dat je de platen met de voorkant kan zien maar nog wel kan afspelen. Dus bijvoorbeedl achter plexiglas aan dem uur maar dan kan je ze neit meer afspelen.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Neen niet door de platen...gelukkig nietHet zijn een soort van metalen houders waar je de platen in kun zetten, je kunt ze aan elkaar hangen zodat je zelf kunt bepalen hoeveel 'rijen' je onder elkaar wilt hangen. Je hoeft dus alleen de bovenste laag aan de muur te bevestigen, ideaal.
Ter illustratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
dat bedoel hij dus dan zie je de voorkant welquote:Op zaterdag 13 januari 2007 16:03 schreef koen_pijl het volgende:
Ja, maar dan nog zie je neit de voorkant als hij tussen twee andere lp's staat. Ik wil dati k steeds naar de voorkant kan kijken
*meldt*quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:51 schreef Dimmie het volgende:
Oh, en de meeste mensen zetten ze al decennia lang in die Curver dingen:
[afbeelding]
woei dat moet ik ook hebben! Heb nog hele rits aan Pink Floyd platen die ik zo aan de muur wil hebben. Zouden ze dat nergens anders hebben in NL? (in de buurt van Alkmaar woon ik namelijk) Hebben die dingen ook een bepaalde naam?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ter illustratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Papier is te grof dat schuurt teveel, en geeft teveel stof af.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:22 schreef Pudy het volgende:
Platen altijd rechtop zetten, en niet opelkaar leggen. Voor platen die je echt mooi wilt houden, de platen buiten de hoesbewaren in een papieren binnenhoes, zo voorkom je ringwear:
heb ze ook besteld daarquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:50 schreef Echoes het volgende:
ik ahd ook even nagevraagd, maar die gasten in Nijmegen zeiden dat zij de enige waren die ze importeerde. Ze wilden ze ook opsturen voor 6 euro trouwens.
En hoeveel platen kun je kwijt voor die 6 euro? Hoe groot is dat ding dan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:50 schreef Echoes het volgende:
ik ahd ook even nagevraagd, maar die gasten in Nijmegen zeiden dat zij de enige waren die ze importeerde. Ze wilden ze ook opsturen voor 6 euro trouwens.
kijk eens naar de foto die je hierboven postquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:56 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
En hoeveel platen kun je kwijt voor die 6 euro? Hoe groot is dat ding dan?
Zes euro voor 1 zo ding vind ik wel erg duur.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:00 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
kijk eens naar de foto die je hierboven post
zijn losse dingen
3,50 per stuk, 6,00 verzendkosten
Bestel je er 10. betaal je minder verzendkosten per rek.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:05 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Zes euro voor 1 zo ding vind ik wel erg duur.
Maar als je ze plat legt krijg je toch van die lelijke doorlig ringen in je hoes, zeg maar?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:32 schreef Lucille het volgende:
Plat is in theorie beter, maar heeft als nadeel dat bij een redelijke stapel stofdeeltjes in de groeven worden geperst. Vandaar dat in de praktijk op z'n kant beter is, mits ze niet te schuin staan. Ook is op z'n kant beter voor de hoes zelf, want als je een meterhoge stapel hebt als op die foto hierboven wordt het karton van de hoes ook platgedrukt.
Hey!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ter illustratie:
[afbeelding]
* Drool.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:26 schreef timbob het volgende:
[knip van hier]
[afbeelding]
Of je maakt ook ziets.
Staat rechtop, en ziet er nog tof uit.
Kan alleen maar 1 plaat in. maar is evengoed leuk gelukt vond ik.
[afbeelding]
Tevens Whiteboard
voor 100 eu maak ik er ook eentje voor jouquote:Op maandag 7 mei 2007 12:59 schreef Nosh het volgende:
[..]
* Drool.
Het ziet er ongelooflijk duur en design-y uit (en dat is een compliment, nu ik het daadwerkelijke kostenplaatje zie), maar wat móói!
Die van mij liggen overigens op en rond mijn tafels. Weliswaar een stapeltje netjes gesorteerd, maar dagelijks draaien zorgt ervoor dat ik het geduld er niet voor kan opbrengen om het gecategoriseerd op artiest/genre/kleurcode/catalogusnummer te houden.
Dat is een split LP van Unit Moebius (illustere electronica formatie en het Europese antwoord op Underground Resistance) en Polygamy boys.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef sanni het volgende:
[..]
Hey! [afbeelding] van wie is die LP met die hakenkruizen op de Amerikaanse vlag? Heel apart...
Tvp, die wil ik als ik vinyl ga kopen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ter illustratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
vet, zo'n rekjequote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:01 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik heb ze bij m'n platendealer gekocht in Nijmegen (toen kocht ik nog muziek in de winkel), hij gebruikt ze zelf ook om LP's aan de muur te hangen. Een vriend van me die net is verhuisd heeft ze laatst gemaild en hij heeft 't voor elkaar kunnen krijgen dat ze die dingen voor 'm bestellen en opsturen.
http://www.waaghals.com/
Kosten zijn 3,50 per rek.
Ja klopt, die oude platen van Unit Moebius en Rude 66 zijn echt gruwelijk rauw en experimenteel. Erg gaaf. De nieuwe platen behoren tot de Bunker 3000 serie;quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:18 schreef Omkron het volgende:
Vette plaat die bunker Hal9000! Deze is uit 2003.. wist niet dat ze nog muziek maakten.. vroeger maakten ze echt van die pillen muziek.. spacen enzo..
quote:Set up in 1992 by three white and Eurasian middle-class nerd punks who had just moved into the squat zone of central The Hague from the suburban newtowns of Zoetermeer and Alphen a/d Rijn (where Rude 66 also hails from). Since no label was interested to release the music of Unit Moebius, their (now legendary) 'acid planet' squat parties in The Hague, with twelve hours of non-stop comatose acid-house music, no lights but heavy strobes and a very freaked out audience (partially due to the strong and pure LSD sold by one of the Unit Moebius members) of punks, squatters, junkies and patients from two nearby psychiatric institutes, made it possible to release Bunker 001 and 002. The next two releases were paid with money made with selling LSD (silver surfers!). Soon the fucked up standards for The Hague's hard, dark and crazy industrial techno music were set and the acid scene exploded.
More freaks, more drugs, more artists, more music, so Bunker started to realease records by other musicians to support the local scene. Many records, CD's, tapes, comics and videos followed. Despite the downfall of Unit Moebius (a soap opera about drugs (speed!), women, money, psychoses and depressions) in 1997, the decline of The Hague's acid scene (more speed!, ketamin, heroin, crack, hospital admissions, overdoses, suicides and other unnatural causes of death, mind fucking, paranoia and all kinds of psychiatric ailments) and the financial bankruptcy of the label in early 1998 (due to non-paying distributors) Bunker records has risen from it's own ashes with the new 3000 series (as the last 'old' Bunker was 029) to bring you the latest La Haia Bass/electro funk, Industrial planet rock, new wave techno-pop and La Haia coca disco from The Hague's electronic freak scene. Can you still dig it?
quote:
stevig en dik.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:45 schreef koen_pijl het volgende:
Ik ga eens kijken of het me lukt om ze zelf te maken. Wat voor ijzerdraad zou ik moeten gebruiken?
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 00:18 schreef bukgeit het volgende:
Nu nog wat meer echte CD's kopen want dit kan natuurlijk niet.
dat is een deel van mn Pink Floyd bootlegsquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 00:18 schreef bukgeit het volgende:
Nu nog wat meer echte CD's kopen want dit kan natuurlijk niet.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:44 schreef Echoes het volgende:
klein kickjeEindelijk is mn huisje zover af om ze op te hangen. Had die rekken al maanden in huis.
[ afbeelding ]
incl zabriskie point![]()
Sjiek. Ik heb te weinig ruimte voor die rekkenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:44 schreef Echoes het volgende:
klein kickjeEindelijk is mn huisje zover af om ze op te hangen. Had die rekken al maanden in huis.
[ afbeelding ]
incl zabriskie point![]()
ik vind 3,50 p.s. excl. verz. kst. niet duur hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:30 schreef koen_pijl het volgende:
Jammer dat die rekjes zo duur zijn.
Nee ik bedoelde meer die marktplaats advertentie, daar zijn ze 6e per stuk. Dat vind ik wel veel. 3.50 Is inderdaad niet veel.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:37 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ik vind 3,50 p.s. excl. verz. kst. niet duur hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |