Ik ben er uiteraard erg zuinig op.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Netjes in de hous houden en dan maakt het volgens mij niet veel verschil of ze liggend of rechtop staanWel netjes onderhouden natuurlijk en ze niet zomaar allemaal op een berg flikkeren. Je hebt er ook kistjes en boxjes voor he
Both true, maar je kunt ook een kastje maken of aanschaffen waar je ze in kunt neerzetten. Dan koop je ( misschien heb je er al een paar ) zo'n boekenhouder als de plank niet volkomt met plaatjesquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:52 schreef timbob het volgende:
[..]
Ik ben er uiteraard erg zuinig op.
Ik heb 1 stapel in een doos liggen (allemaal van 1 artiest) in de hoes, en elke hoes weer in zo'n plastic sleeve.
En de andere stapel staat, naast m'n platenspeler.
Als ze staan is het makkelijker een plaat ertussenuit pakken. Als ze liggen is het makkelijker opbergen...
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:53 schreef bukgeit het volgende:
Tweede optie natuurlijk, hoe kun jet het vragen!![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik zou ze rechtop zetten als je geen kromme platen wilT
iddquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:47 schreef SvenM het volgende:
Gelukkig spreken jullie elkaar helemaal niet tegen
Kutmuziek plat, goeie rechtop.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:49 schreef Omkron het volgende:
Ligt een beetje aan wat voor muziek het is.
Over doorzakken gesprokenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:02 schreef timbob het volgende:
[..]
Ik ga boeksteuntjes halen [afbeelding]
Van massief lood denkik.
Ach, zolang het een blok is moet het kunnenquote:
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:20 schreef Sakura het volgende:
Plat neerleggen is het beste, maar dan niet in hogere stapels dan een cm of 15 of zo.
Rechtop zetten veroorzaakt dat je platen krom gaan doorhangen en niet meer af te spelen zijn op een standaard platen speler.
Wat hou je dan nog over? Vacuüm verpakken, isolatiemateriaal er omheen en ophangen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:32 schreef Dimmie het volgende:
Vooral NIET plat neerleggen maar overeind zetten anders trekken ze krom. En ook vooral niet in de buurt van een verwarming en verwarmingsbuizen bewaren.
Ruimtestation bouwen en ze gewichtloos opslaan, geen doorzakgevaarquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
[..]
Wat hou je dan nog over? Vacuüm verpakken, isolatiemateriaal er omheen en ophangen?
Zelfs dat is mogelijk... 't kost ff wat maar dan heb je ook wat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
[..]
Wat hou je dan nog over? Vacuüm verpakken, isolatiemateriaal er omheen en ophangen?
Ziet er goed uit,quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zelfs dat is mogelijk... 't kost ff wat maar dan heb je ook wat.
[afbeelding]
Neen niet door de platen...gelukkig nietquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:20 schreef Omkron het volgende:
Hal9000s.. hoe zit dat in elkaar..? Haken door de platen ofzo..?
Ik heb ze bij m'n platendealer gekocht in Nijmegen (toen kocht ik nog muziek in de winkelquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:38 schreef super-muffin het volgende:
Wow, dat is ook vet.
Waar koop je die?
Dat is ook de reden dat ik zeg dat je geen hogere stapels moet maken dan een cm of 15. Als je ze rechtop zet, kan dat alleen als ze klem in het vak staan, zoals hierboven op die foto, zakken ze door en worden zo krom als een hoepel, zeer slechte opberg methode dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:32 schreef Lucille het volgende:
Plat is in theorie beter, maar heeft als nadeel dat bij een redelijke stapel stofdeeltjes in de groeven worden geperst. Vandaar dat in de praktijk op z'n kant beter is, mits ze niet te schuin staan. Ook is op z'n kant beter voor de hoes zelf, want als je een meterhoge stapel hebt als op die foto hierboven wordt het karton van de hoes ook platgedrukt.
Daar heb ik gelukkig geen last van, ik digitaliseer al m'n LP's gelijk zodat ik ze maar een keer af hoef te draaien. Neemt wel een stuk weg van de romantiek maar ik ben veel te zuinig op die dingen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Sakura het volgende:
[..]
Overigens heb ik toen ik destijds die draaitafel kocht wel meerdere LP's moeten vervangen omdat ik vervorming hoorde die ontstaan was door de draaitafel die ik daarvoor had met "klassieke" afspeel arm.
Tsja, maar digitaal kwam enkel nog voor in star trek in de tijd dat ik de meerderheid van de LP's kochtquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:18 schreef HAL9000S het volgende:
Die expedit heb ik ook maar dan de 60 euro variant.
[..]
Daar heb ik gelukkig geen last van, ik digitaliseer al m'n LP's gelijk zodat ik ze maar een keer af hoef te draaien. Neemt wel een stuk weg van de romantiek maar ik ben veel te zuinig op die dingen.
Altijd naast elkaar, rechtopstaand in een kast zetten. Want als ze op een gigantische stapel liggen zoals op de foto; kunnen de stofdeeltjes en eventuele zandkorreltjes of andere harde kleine dingetjes, deukjes drukken in het vinyl. En dat is erg verneukeratief voor je waardevolle platen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:47 schreef timbob het volgende:
Ja hallo.
Wat is de beste manier om je vinyl in je kast neer te zetten? Plat neerleggen en stapelen, of Rechtop naast elkaar?
Ik weet wel dat als je ze schuin laat leunen dat ze in kunnen zakken, maar wat is dan het beste?
ter illustratie:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
(niet dat ik er zoveel heb)
Zoveel ruimte heb ik niet in m'n studentenkamertjequote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
De Expedit van de Ikea is ook wel praktisch en kost niet zo veel (iets van 100 euro zo uit m'n hoofd).
[afbeelding]
Als je ze zo schuin zet krijg je ook kromme platen hoor!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
De Expedit van de Ikea is ook wel praktisch en kost niet zo veel (iets van 100 euro zo uit m'n hoofd).
[afbeelding]
Earthquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Neen niet door de platen...gelukkig nietHet zijn een soort van metalen houders waar je de platen in kun zetten, je kunt ze aan elkaar hangen zodat je zelf kunt bepalen hoeveel 'rijen' je onder elkaar wilt hangen. Je hoeft dus alleen de bovenste laag aan de muur te bevestigen, ideaal.
Ter illustratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat valt op zich nog wel mee met zo'n klein rijtje, maar idd als je een heel lange rij schuin zet kan dat gebeuren. Die foto komt gewoon van google trouwens, in mijn kamer zat gelukkig een inbouwkast waar precies platen inpassen (al heb ik er nog een paar honderd op de grond staan ivm ruimtegebrek).quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:14 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je ze zo schuin zet krijg je ook kromme platen hoor!
Wat hij zegt. Niks beter dan Curver boxen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:51 schreef Dimmie het volgende:
Oh, en de meeste mensen zetten ze al decennia lang in die Curver dingen:
[afbeelding]
Al kan je het beter zo hebben als op die 2e foto met niet teveel naast elkaar omdat de platen aan de uiteinden het meest te verduren hebben. Maar ja, het bladeren door platen in zo'n Curver is zo fijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |