Sorry mijn verhaal moet ik even hier kwijt hoor. En ik ga zo de foto's ook nog in t fototopic gooien. Ze zijn niet scherp, maar wel geweldig
![]()
Het liefst had ik het gewoon op de frontpage gepost
![]()
Echt iedereen mag het weten. Bo is een kanjer
![]()
Vandaag ging ze voor het eerst naar zwemles. Niet wetende wat een emoties dit bij ons zou oproepen
![]()
Ze had er heel veel zin in. Dagen van te voren had ze het er al over. En vandaag mocht ze dan eindelijk. Prinsessenbikini mee en daar gingen we. Zusje Jans ook mee om grote zus te suporten. En ik, trots, spannend en een beetje de zenuwen.
In het zwembad aangekomen was het ontzettend druk. Wat bleek het was kijkdag. Elke eerste dag van de maand mag je dus het laatste kwartier meekijken. En omdat Bo voor het eerst was mocht ik het eerste kwartier ook mee naar binnen
Bo had nog steeds veel zin. Zus Jans al wat minder, want die was in de auto in slaap gevallen en wilde naar huihuis.
Bo dr bikini aan. En ineens vond ik haar weer zo klein. Mijn kleine meisje helemaal voor eht eerst in dat grote zwembad. Maar vol goede moet gingen we naar binnen. Badmeester
![]()
een handje en ze kreeg bandjes om. 1 om dr middel en om elke arm 2. En daar was het loslaten weer. Bo meost rechts naar een bankje ik links. Dus Jans (die het inmiddels echt zat was, op me schoot van me schoot en dat in een moordend tempo) en ik zaten naar Bo te kijken. Die na de warme douche daar zat te bibberen op een bankje tussen allemaal kindjes die ze niet kon.
En na een poosje was het zo ver. Haar groepje mocht mee komen (het hele bad was verdeeld in banen en groepjes, Bo starte in t ondiepe, maar de kant die ze op moest zwemmen daar kon ze al niet meer staan)
Ze moesten allemaal naast elkaar gaan zitten. Maar Bo zoals ze is, laat zich niet horen en daar ze er niet tussen pastte ging ze dus bij het andere deel zitten (zie foto, ze zit naast de lijn) Mijn hart begon al harder te kloppen. Mijn lieve Bo zat daar voor zich uit te staren. Wat dacht die lieve schat nu toch. Inmiddels begon de juf te praten. Bo kon niks horen. Ze keek die kant niet op, en de juf leek helemaal niet te zien dat Bo verkeerd zat. Ik wilde geen overspannen moeder zijn (want ja die moeders mogen er natuurlijk niet voor niets niet bij zijn) maar ik ben er toch maar even heengelopen. Liefie kom, dan vragen we even of je er tussen past. En zo kon mijn schatje er toch nog bij.
![]()
Maar toen dus het water in. Van het kantje zittend op hun billen moesten ze er 1 voor 1 in. Iedereen ging, de juf ook, maar Bo bleef zitten. Toen wilde ze eraf glijen, maar ze durfde toch niet. Bang dat ze niet bij de grond kon. En de andere zwommen al ook de juf. Bo huilen want ze wilde de kant weer op, maar dat lukte niet. Paniek. En mijn hart begon alweer te kloppen, ik begon te zweten. En net op het moment dat ik dacht en nu pak ik mijn baywatchplankie kwam de badjuf weer. En het kwartier dat ik daar gezeten heb, heeft Bo de badjuf niet meer losgelaten
![]()
Alle kindjes gingen heen en weer en Bo hield de juf stevig vast. Maar even later liet ze de handen van de badjuf los en die maakte plaats voor een plankje, waarbij de juf haar vast hield. Inmiddels huilde ze niet meer en er kon een voorzichtig lachje af, af en toe. Tijd voor ons om te gaan. Het liefst wilde ik gillen, dag liefie, kanjer, tot zo. Maar he pff ik ben geen hysterica he
![]()
Dus ik liep braaf met een dreinende Jans naar de kantine. Daar zaten opa en oma, die kwamen ook kijken. Ik alles vertellen. En dan zit je daar. Wachten, in gedachten bij dr.
![]()
Het kijkkwartier was gekomen. Ik kom binnen en wat zie ik
![]()
Bo gaat helemaal zelf van het kantje, hup het water in. Met een smile van hier tot tokyo
![]()
En ze zwemt. Mijn lieve, knappe, stoere, meid zwemt met plankje, los, alleen zonder juf. En ze vind het leuk, ze geniet, ze schatert zelfs. Ze is zo trots op zichzelf, ik kan het gewoon ruiken. Ik kan wel janken. Maar he pff ik ben net als mijn kind, stoer enzo en hou me in, natuurlijk,
![]()
![]()
![]()
Bij de filmpjes zie je de smile van haar gezicht spatten
http://home.orange.nl/bojanneke/zwl5.avihttp://home.orange.nl/bojanneke/zwl6.aviEn hier, hier springt ze zelfs het water in. Mijn held!!!
http://home.orange.nl/bojanneke/zwl7.aviEenmaal terug in de kleedkamer zegt ze, mam het was zo leuk he. En ik zou wel tot vanavond willen zwemmen
![]()
En terwijl ik nog vol liefde naar haar staat te kijken, vraagt Bo alweer om een plakje ontbijtkoek, die Jans al stiekum uit mijn tas heeft gepakt en naar binnen staat te proppen
![]()
Beetje lang verhaal......maarre je hoeft het niet te lezen natuurlijk
[ Bericht 1% gewijzigd door jessie op 13-01-2007 22:57:50 ]
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!