abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46033043
quote:
Oude zaak achtervolgt Hans Wiegel
Merijn Rengers, John Schoorl

AMSTERDAM - Een in de Copaco-miljoenenfraudezaak veroordeelde man eist dat Hans Wiegel alsnog wordt vervolgd wegens een economisch delict. Het gerechtshof in Den Bosch behandelt eind februari het verzoek van zijn advocaat Henny Wansink daartoe.

Hans Wiegel is president-commissaris van Copaco, een onderneming die in 2001 en 2002 met een btw-miljoenenfraude werd geconfronteerd. Wiegel zou een economisch delict hebben gepleegd, omdat hij geen melding maakte van een onderzoek door de fiscus.

De VVD-prominent was bekend met de problemen maar besloot beleggers niet te waarschuwen en de kwestie uit het jaarverslag te houden. Dit bleek uit documenten waarover de Volkskrant beschikte.

Het Openbaar Ministerie verklaarde vorig jaar dat de rechtspersoon Copaco wordt vervolgd. Acht directeuren en Wiegel zouden echter niet persoonlijk worden vervolgd.

De veroordeelde man en zijn advocaat vonden dit niet terecht. Via een zogeheten artikel 12-procedure hopen zij dat Wiegel en de directeuren alsnog vervolgd worden. Dit verzoek is nu gedeeltelijk gehonoreerd. Op 27 februari behandelt het hof deze zaak.

De FIOD viel twee keer binnen bij het in 2004 van de beurs gehaalde bedrijf. In de btw-fraudezaak zijn in 2005 in totaal drie mannen door de rechtbank van Den Bosch veroordeeld.

Wiegel is sinds 1998 president-commissaris van Copaco. Na zijn politieke loopbaan is hij op veel terreinen actief. Hij is onder meer columnist bij het nieuwe gratis dagblad De Pers. Peter Paul de Vries, directeur van de Vereniging van Effectenbezitters, bekritiseerde Wiegel als commissaris van diverse ondernemingen.
http://www.volkskrant.nl/(...)tervolgt_Hans_Wiegel
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:19:42 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46033064
Oh ja, Wiegel hield die fraude onder de roos, hè? Uitermate onverstandig van hem.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:20:37 #178
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46033088
Overigens, ik hoop dat ze die harde schijf die Sjoerd Swane in het water heeft gegooid kunnen fiksen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:36:14 #179
136 V.
Like tears in rain...
pi_46033392
Magoed, misschien is het punt de standaard-POL'ers een beetje duidelijk geworden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:17:22 #180
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46036371
ze kan binnenkort wellicht egzelschap verwachten van een sp'er
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_46133367
Is Annemarie Jorritsma hier trouwens al ergens genoemd...?
pi_46133528
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:14 schreef Elseetje het volgende:
Is Annemarie Jorritsma hier trouwens al ergens genoemd...?
VVD-coryfee pompt illegaal grondwater op
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46133675
ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')