Een stadion met 12.000 man gaan jullie wel vol krijgenquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:49 schreef Damzkieee het volgende:
Heracles begint met uitbreiding van de businessclub. Daarna gaan ze kijken of er kan worden uitgebreid naar +/- 12.000.
Gezien die percentages in de OP gaat dat best lukken. Nu zit het vaak niet vol omdat niemand in de helft van het uitvak wil zitten (vrije verkoop).
Zeker in de eredivisie wel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Een stadion met 12.000 man gaan jullie wel vol krijgen![]()
![]()
jammer dat uitvak gelijk blijft...quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:24 schreef 5-over het volgende:
Eerste fase Arke stadion
http://www.tctubantia.nl/(...)estadion_425428a.jpg
Dat is (bijna) overal wel zo.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:51 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En in de eerste divisie zeker niet
Volgens mij haalden we in de eerste divisie gemiddeld 6.000 supporters (toen er nog niet was uitgebreid), een van de hoogste gemiddelden van de eerste divisie. Maar het blijkt dat we een blijvertje zijn dus daar hoeven we niet aan te denkenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:51 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En in de eerste divisie zeker niet
Kloptquote:
Volgens mij iets onder de 5000.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:53 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Volgens mij haalden we in de eerste divisie gemiddeld 6.000 supporters (toen er nog niet was uitgebreid), een van de hoogste gemiddelden van de eerste divisie. Maar het blijkt dat we een blijvertje zijn dus daar hoeven we niet aan te denken
Kom jij met recentere cijfers danquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:15 schreef Damzkieee het volgende:
Anders bekijk je effe de afgelopen 5 jaar in plaats van meer dan 5 jaar geleden
Zie OP trouwens.
Dat wel jaquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:19 schreef Damzkieee het volgende:
Nee natuurlijk niet, maar dat heb ik niet gezegd. Natuurlijk zit het stadion in de Jupiler League niet net zo vol als in de Eredivisie. Maar daarom kun je nog wel uitbreiden. Voor de eredivisie zit er namelijk nog genoeg potentieel. 12k moet makkelijk kunnen.
Helemaal mee eens, ontzettend lelijk en voetbalsfeer verlagend. Het lijken net van die parkeergarage's met die grijze sobere trappen. Volgens mij is het ook veel goedkoper om de tribune door te trekken naar het veld toe.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:07 schreef pfaf het volgende:
Ziet er zeker fraai uit. Al lijkt het wel weer alsof er een gracht+verhoogde tribune komt? Zeg maar zo'n jaren 90 ontwerp ( Twente, Heerenveen, NEC, RKC etc.)
is het niet zo dat het uitvak een bepaald percentage moet zijn van de totale capaciteit? Meen me zoiets te herinneren, dus dan moeten ze het uitvak ook wel uitbreidenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:24 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
jammer dat uitvak gelijk blijft...
Dat klopt, en ze zullen richting de 1200 / 1600 moeten gaan als de verbouwingen klaar zijn. Maar volgens mij bedoeld jorien dat hij het jammer vind dat het uitvak niet verhoogd wordt, met een tweede ring.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:56 schreef planethugo het volgende:
[..]
is het niet zo dat het uitvak een bepaald percentage moet zijn van de totale capaciteit? Meen me zoiets te herinneren, dus dan moeten ze het uitvak ook wel uitbreiden
Zal wel in eerste instantie met de veiligheid te maken hebben, het is praktisch onmogelijk om in zo'n grachtstadion het veld op te komen, zeker niet met veel tegelijkquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:25 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ontzettend lelijk en voetbalsfeer verlagend. Het lijken net van die parkeergarage's met die grijze sobere trappen. Volgens mij is het ook veel goedkoper om de tribune door te trekken naar het veld toe.
tvp
yup, maar ben benieuwd waar ze dus die extra plaatsen voor uitvak gaan makenquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:01 schreef DRD het volgende:
[..]
Dat klopt, en ze zullen richting de 1200 / 1600 moeten gaan als de verbouwingen klaar zijn. Maar volgens mij bedoeld jorien dat hij het jammer vind dat het uitvak niet verhoogd wordt, met een tweede ring.
in engeland is het ook onmogelijk om op het veld te komen en men houd zich daar aan een code die zegt dat als je dat gras ook maar met een vinger durft aan te raken dat je er minimaal 10 jaar niet in mag. maar in nederland is dat stelletje tuig te lui om dit soort zaken te regelen in den haag.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:26 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zal wel in eerste instantie met de veiligheid te maken hebben, het is praktisch onmogelijk om in zo'n grachtstadion het veld op te komen, zeker niet met veel tegelijkMaar het zou idd leuker zijn als de tribunes worden doorgetrokken, levert die stadions ook meer capaciteit op. Zitten ze wel met die eettentjes die ergens anders heenmoeten.
Of gewoon de mensen waarschuwen dat ze een levenslang stadionverbod krijgen zoals nu in Groningen het geval is. Dan denken ze er wel een paar keer over na voor ze die mat opstappen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
in engeland is het ook onmogelijk om op het veld te komen en men houd zich daar aan een code die zegt dat als je dat gras ook maar met een vinger durft aan te raken dat je er minimaal 10 jaar niet in mag. maar in nederland is dat stelletje tuig te lui om dit soort zaken te regelen in den haag.
Ik denk de vakken 13 en eventueel 14. PSV heeft een paar jaar terug de titel daar gepakt en toen werd het uitvak naar die kant uitgebreid geloof ik. (dus de linkerkant als je vanuit het uitvak naar het veld kijkt).quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:34 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
yup, maar ben benieuwd waar ze dus die extra plaatsen voor uitvak gaan maken
in Eindhoven bij PSV werkt het prima hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
in engeland is het ook onmogelijk om op het veld te komen en men houd zich daar aan een code die zegt dat als je dat gras ook maar met een vinger durft aan te raken dat je er minimaal 10 jaar niet in mag. maar in nederland is dat stelletje tuig te lui om dit soort zaken te regelen in den haag.
vindt het er vet uitzien die uitbereiding bij twente, zal zeker sfeerverhogend zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:34 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
yup, maar ben benieuwd waar ze dus die extra plaatsen voor uitvak gaan maken
komt waarschijnlijk door een combinatie van slechte prestaties en het sportpark berg en bos, dat gewoon eigenlijk geen stadion genoemd mag worden en totaal geen sfeer uitstraalt. Wie wil daar ook zitten, tijd dat ze dat nieuwe stadion gaan bouwen.quote:
Inderdaad, vind het erg mooi dat het gewoon zo kan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Eindhoven bij PSV werkt het prima hoor.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:27 schreef VoreG het volgende:
[..]
Inderdaad, vind het erg mooi dat het gewoon zo kan.
Al zitten ze daar net iets verder van het veld af dan in Engeland.
Voor degene die gister Holland Sport hebben gezien. Gewoon iedereen op de zijlijn laten staan en bij elk doelpunt het veld bestormen
haha dat zag er echt hilarisch uit jaquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:27 schreef VoreG het volgende:
[..]
Voor degene die gister Holland Sport hebben gezien. Gewoon iedereen op de zijlijn laten staan en bij elk doelpunt het veld bestormen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
En in Almelo.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Eindhoven bij PSV werkt het prima hoor.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:33 schreef BB-boy het volgende:
Kun je je nu bijna niet meer voorstellen.AZ 2 jaar geleden ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berg en Bos is echt wel sfeervol hoor, maar niet voor het betaald voetbal. Daarvoor is het gewoon veel te kneuterig. Voor amateurwedstrijden op topniveau kun je er prima terecht, vind ik.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:23 schreef ASroma het volgende:
[..]
komt waarschijnlijk door een combinatie van slechte prestaties en het sportpark berg en bos, dat gewoon eigenlijk geen stadion genoemd mag worden en totaal geen sfeer uitstraalt. Wie wil daar ook zitten, tijd dat ze dat nieuwe stadion gaan bouwen.
En doordat AGOVV zon beetje de 5e club van Apeldoorn is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:23 schreef ASroma het volgende:
[..]
komt waarschijnlijk door een combinatie van slechte prestaties en het sportpark berg en bos, dat gewoon eigenlijk geen stadion genoemd mag worden en totaal geen sfeer uitstraalt. Wie wil daar ook zitten, tijd dat ze dat nieuwe stadion gaan bouwen.
En Deventerquote:
ongeveer hele korte zijdequote:Op dinsdag 24 april 2007 18:18 schreef DRD het volgende:
[..]
Ik denk de vakken 13 en eventueel 14. PSV heeft een paar jaar terug de titel daar gepakt en toen werd het uitvak naar die kant uitgebreid geloof ik. (dus de linkerkant als je vanuit het uitvak naar het veld kijkt).
wanneer is deel 1 afquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:32 schreef Moody het volgende:
Twente stadion wordt 50 meter hoog, net zo hoog als de Kuip. Best indrukwekkend lijkt me.
Staat al vast dat de eerste uitbouw is uitverkocht, dus er zullen er sowieso 24.000 per wedstrijd zitten. Tweede uitbreiding zal niet ver daarna komen, zodat het aantal op ongeveer 32-34.000 zal komen.
En in Doetinchem.quote:
Zeker. Alleen dat half verbouwde stadion vind ik niet zoveel aan. Maar dat is gelukkig maar tijdelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:49 schreef Yeahinho het volgende:
Als de hele 2e ring van Twente af is, wordt het echt een geil stadion.
O da's bijna net zo groot als het Philips stadion. Verschil zit er waarschijnlijk in dat het Philips stadion dik in de business plaatsen zit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:32 schreef Moody het volgende:
Twente stadion wordt 50 meter hoog, net zo hoog als de Kuip. Best indrukwekkend lijkt me.
Staat al vast dat de eerste uitbouw is uitverkocht, dus er zullen er sowieso 24.000 per wedstrijd zitten. Tweede uitbreiding zal niet ver daarna komen, zodat het aantal op ongeveer 32-34.000 zal komen.
Volgens mij is het pas klaar voor het begin van 2008/2009.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze beginnen in aug/sept, dus waarschijnlijk na de winterstop.
Dan wel ja.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:49 schreef Yeahinho het volgende:
Als de hele 2e ring van Twente af is, wordt het echt een geil stadion.
*kuchquote:Op woensdag 25 april 2007 08:32 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Volgens mij is het pas klaar voor het begin van 2008/2009.
Ik hoop dat ik dan als om de hoek wonende sympathisant eens wat vaker een wedstrijdje kan komen bezoeken. Na het 1e half jaar in het Arke Stadion is dat nauwelijks nog mogelijk geweest op de normale manier. Kan me nog herinneren dat op een woensdagavond in de winter van 98/99 de speaker trots omriep dat het stadion was uitverkocht met een wedstrijd tegen Heerenveen; sindsdien is het voor de competitie altijd uitverkocht geweest. Nieuwe uitbreiding ziet er ook gaaf uit, helemaal als het 100% klaar is. 30000 moet Twente goed kunnen lukken, iedereen hier is gek van die club
'Hier' is Enschede, in Almelo is het vast minder ja. Maar goed, daar is Heracles hot. Heel Twente is gewoon voetbalgekquote:
Geilquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:35 schreef Grunner het volgende:
De tribunes zullen daardoor echt helemaal tegen het veld staan (a la De Vijverberg). Daarmee zal het stadion van Groningen 22- tot 23.000 plaatsen tellen.
maar benieuw hoe ze dat willen doen, 1e rij is toch al vrij laag nuquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Geil![]()
Mooier kan toch niet, lekker dicht op het veld zonder gracht..![]()
Een kuil graven en het veld wat lager leggen, dan de tribune doortrekken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:20 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
maar benieuw hoe ze dat willen doen, 1e rij is toch al vrij laag nu
Ik ben geen geoloog of iets dergelijks, maar dit is een optie die ik heel vaak hoor. Want, bij Barcelona werkte dit ook prima.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een kuil graven en het veld wat lager leggen, dan de tribune doortrekken.
hypothetisch.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:32 schreef Erasmusch het volgende:
Heeft Sparta een uitbreiding nodig dan?
Dat is niet nodig lijkt me hoor. Onder de eerste rij kunnen er nog makkelijk drie of vier rijen bij zonder dat er hoeft worden gegraven. Er is sowieso nog wel een meter over.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een kuil graven en het veld wat lager leggen, dan de tribune doortrekken.
Voor de business-ruimte en de sponsoren zitten ze behoorlijk aan het maximum, en daar is de verbouwing ook voornamelijk op gericht,quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:32 schreef Erasmusch het volgende:
Heeft Sparta een uitbreiding nodig dan?
net als heracles eigenlijkquote:Op zondag 6 mei 2007 02:42 schreef DRD het volgende:
[..]
Voor de business-ruimte en de sponsoren zitten ze behoorlijk aan het maximum, en daar is de verbouwing ook voornamelijk op gericht,
Apart, maar meer iets voor een museum of gemeentehuis dan een stadion, wat mij betreft.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:23 schreef hello_moto1992 het volgende:
ik zat eens op stadiumguide te kijken, zie ik dit stadion van partizan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je wordt geweerd van Stadiumguide!quote:Op zondag 6 mei 2007 14:39 schreef jorienvdherik het volgende:
Forbidden
You don't have permission to access /partizannew6.jpg on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
vaag
Zo, die hebben goed naar het Philips stadion gekekenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:04 schreef Moody het volgende:
Meer foto's van de eerste fase van de uitbreiding van het Arke Stadion in Enschede.
(klik voor een vergroting)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet verkeerd
Onzin natuurlijk. Er bestaan maar weinig goede methoden om een stadion uit te breiden. Gestapelde tribunes (bleeh) of doorlopende tribunes (jeeej). PSV heeft het vast ook niet uitgevondenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:23 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Zo, die hebben goed naar het Philips stadion gekeken![]()
Jammer dat alles zo op elkaar lijkt.
Zo, het blikje azijnpissers is ook weer opengetrokken...quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:23 schreef Lauder-Frost het volgende:
[..]
Zo, die hebben goed naar het Philips stadion gekeken![]()
Jammer dat alles zo op elkaar lijkt.
Ziet er erg goed uit, wanneer begint de (aan)bouw van de nieuwe tribunes?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:04 schreef Moody het volgende:
Meer foto's van de eerste fase van de uitbreiding van het Arke Stadion in Enschede.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet verkeerd
Dat word kick!quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:04 schreef Moody het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet verkeerd
Nog even wat extra info over de toekomstige verbouwing. Allereerst veranderen de schetsen nog elke dag, dus niks is nog definitief. Verder worden de bestaande tribunes, waar de uitbreiding boven komt met drie of waarschijnlijk vier rijen naar achteren uitgebreid, zodat er 20 of 21 rijen ontstaan. De uitbreiding krijgt waarschijnlijk 24 rijen. De nieuwe capaciteit staat ook nog niet vast en schommelt tussen de 24 en 27 duizend.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:04 schreef Moody het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet verkeerd
De bekende zaken: veel papierwerk, gemeente die niet meewerkt (drukte om de infrastructuur) etc.quote:
Ziet er gaaf uit.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:25 schreef Robar het volgende:
Het nieuwe stadion van Haarlem (als het er nou ooit eens komt) begint ook steeds meer vorm te krijgen. Alleen vind Ik de "artist impression" nogal optimistisch (qua bezettingsgraad)
[afbeelding]
Het is ook wel mooi dat het stadion enigszins verzonken is:
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens lees ik net ( http://www.stadionoostpoort.nl ), dat het om dezelfde architect gaat als van de Euroborg in Groningen.
dat is ook niet erg praktisch trouwensquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:32 schreef Cerubo het volgende:
Alleen die schuine trappen zijn beetje lelijk, voor de rest
Wat wordt de capaciteit?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:25 schreef Robar het volgende:
Het nieuwe stadion van Haarlem (als het er nou ooit eens komt) begint ook steeds meer vorm te krijgen. Alleen vind Ik de "artist impression" nogal optimistisch (qua bezettingsgraad)
[afbeelding]
Het is ook wel mooi dat het stadion enigszins verzonken is:
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens lees ik net ( http://www.stadionoostpoort.nl ), dat het om dezelfde architect gaat als van de Euroborg in Groningen.
8000 dus, vind ik best veel voor dat cluppie.quote:Het Stadion
Door het uitzonderlijke ontwerp wordt het stadion een uitdagend complex waarin veel functies samenkomen. Het krijgt een hoogwaardige uitstraling, beschikt over hypermoderne faciliteiten op zowel sportief als zakelijk gebied, ligt qua bereikbaarheid zéér gunstig en vormt een impuls voor de stad en de regio.
Het stadion (vlakbij o.a. het knooppunt Rottepolderplein, de A9, de A5, Amsterdam, Haarlemmermeer en Schiphol) telt 8000 zitplaatsen. Voor de bezoekers zijn er op maaiveldniveau 800 parkeerplaatsen met daarbóven het veld. Bezoekers rijden vanaf de A200 (Haarlem-Amsterdam) snel de garage in.
Voor HFC Haarlem en ook voor andere doeleinden worden in het complex allerlei commerciële faciliteiten gerealiseerd. De supporters van bezoekende clubs krijgen een eigen vak met circa 600 plaatsen. Zij komen lopend en/of per bus naar een eigen ingang aan de noordkant (aan de zijde van de A200).
quote:
Ik verwacht niet dat het ALS binnen nu en vijf jaar is uitgebreid naar 35.000 á 40.000 plaatsen. Wellicht dat 30.000 haalbaar is, maar een eventuele uitbreiding schijnt bouwtechnisch nogal lastig te zijn. De huidige fundering is er (nog) niet opberekend.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
![]()
Over pak hem beet 4 jaar zit het er dik in dat Heerenveen .... in een stadion met ongeveer 35.000-40.000 spelen.
Wie had dat gedacht 5 jaar geleden ofzo.
daar zitten er nu een mannetje of 3000 per wedstrijd denk ik. Als ze een beetje suc6 halen in een stad als Haarlem, redden ze dat denk ik wel hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:21 schreef Grulez het volgende:
[..]
8000 dus, vind ik best veel voor dat cluppie.
Allemaal dankzij de playoffs!!quote:Op zondag 20 mei 2007 12:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
![]()
Over pak hem beet 4 jaar zit het er dik in dat Heerenveen, Twente, AZ en misschien zelfs Groningen in een stadion met ongeveer 35.000-40.000 spelen.
Wie had dat gedacht 5 jaar geleden ofzo.
3000 per wedstrijd?quote:Op zondag 20 mei 2007 15:23 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
daar zitten er nu een mannetje of 3000 per wedstrijd denk ik. Als ze een beetje suc6 halen in een stad als Haarlem, redden ze dat denk ik wel hoor![]()
laatste thuiswedstrijden waren er volgens vi.nlquote:Op zondag 20 mei 2007 15:23 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
daar zitten er nu een mannetje of 3000 per wedstrijd denk ik. Als ze een beetje suc6 halen in een stad als Haarlem, redden ze dat denk ik wel hoor![]()
Nou dan zat ik er niet ver naast met mijn gemiddelde van iets minder dan 2000 per wedstrijd.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:48 schreef Grulez het volgende:
[..]
laatste thuiswedstrijden waren er volgens vi.nl
Zwolle: 1600
Top Oss: 1025
MVV:1375
De Graafschap:2225
Cambuur L.:1775
stadiumguide? worldstadiums?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:58 schreef Elwood1802 het volgende:
Wie weet ook alweer die andere site over stadions?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |