Het schijnt waarlijk onuitroeibaar te zijn geworden in dit land. Het idee dat een probleem op te lossen is door het simpelweg te verbieden. Kindertjes eten teveel junkfood en worden te dik. Dat is niet de schuld van die kindertjes die teveel BigMacs eten en ook niet de schuld van hun ouders die het eetgedrag van hun kroost niet in de hand hebben. Nee, het is de schuld van MacDonalds en Burger King en die moeten dan ook streng worden aangepakt. Ik denk dat ik nog maar 'ns een pizza bestel, nu het nog mag.quote:Meerderheid Nederlanders wil verbod junkfoodreclame
AMSTERDAM - Een meerderheid van de Nederlanders vindt dat reclame voor junkfood gericht op kinderen verboden moet worden. 57 Procent pleit voor een dergelijk verbod, tegen 18 procent dat het met zo'n verbod oneens is.
Dat blijkt uit onderzoek van reclamevakblad Adformatie, uitgevoerd door bureau MSI-ACI onder 1600 Nederlanders van vijftien jaar en ouder.
Opmerkelijk is dat echtparen zonder kinderen het hoogst scoren (65 procent) als het om de wens voor zo'n verbod gaat. Ook hoger opgeleiden en mensen met een hoger inkomen zijn voor een dergelijk verbod.
http://www.aclu.org/pizza/quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bron: Nu.nl
[..]
Het schijnt waarlijk onuitroeibaar te zijn geworden in dit land. Het idee dat een probleem op te lossen is door het simpelweg te verbieden. Kindertjes eten teveel junkfood en worden te dik. Dat is niet de schuld van die kindertjes die teveel BigMacs eten en ook niet de schuld van hun ouders die het eetgedrag van hun kroost niet in de hand hebben. Nee, het is de schuld van MacDonalds en Burger King en die moeten dan ook streng worden aangepakt. Ik denk dat ik nog maar 'ns een pizza bestel, nu het nog mag.
Helemaal mee eens, plus daarbij is een onderzoek onder 1600 nederlands niet echt representatief te noemenquote:Op donderdag 11 januari 2007 00:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het schijnt waarlijk onuitroeibaar te zijn geworden in dit land. Het idee dat een probleem op te lossen is door het simpelweg te verbieden. Kindertjes eten teveel junkfood en worden te dik. Dat is niet de schuld van die kindertjes die teveel BigMacs eten en ook niet de schuld van hun ouders die het eetgedrag van hun kroost niet in de hand hebben. Nee, het is de schuld van MacDonalds en Burger King en die moeten dan ook streng worden aangepakt. Ik denk dat ik nog maar 'ns een pizza bestel, nu het nog mag.
Het nieuwe roken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De campagne tegen overgewicht vindt over de hele wereld plaats.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:51 schreef damian5700 het volgende:
De Nederlandse maatschappij heeft (jammergenoeg) nog steeds last van het syndroom maakbare samenleving.
Het is niet de kern van het probleem - wat ik ook de opvoeding acht - maar als er minder vaak happy meal poppetjes en Ronald McDonalds voorbij komen scheelt dat denk ik best wel veel qua jengelfactor (máááám, ik wil naar McDonalds!).quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nu heeft de overheid dus ook al tot taak de jengelfactor bij kinderen in te dammen. What's next?quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:00 schreef problematiQue het volgende:
Het is niet de kern van het probleem - wat ik ook de opvoeding acht - maar als er minder vaak happy meal poppetjes en Ronald McDonalds voorbij komen scheelt dat denk ik best wel veel qua jengelfactor (máááám, ik wil naar McDonalds!).
Dan eet ik ze niet meer hoorquote:Op donderdag 11 januari 2007 01:05 schreef PJORourke het volgende:
Jezus Christ... het houdt niet op dit
Moet ik straks op dezelfde manier als cocaine aan hamburgers komen?
hierna is de volgende logische stap dat we allemaal een chip krijgen die onze gedachten gaat bepalen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nu heeft de overheid dus ook al tot taak de jengelfactor bij kinderen in te dammen. What's next?
Nou, wel een die gaat monitoren wat we allemaal doen. Hard rijden, joints roken, peuken opsteken, coke snuiven, gaat allemaal niet meer door. Omdat de nanny state het beter weet.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:10 schreef problematiQue het volgende:
hierna is de volgende logische stap dat we allemaal een chip krijgen die onze gedachten gaat bepalen.
Einde commerciele omroep en nog meer geld naar de PO.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:12 schreef cerror het volgende:
Als we alle misleidende reclame's zouden moeten bannen hielden we geen reclame meer over.
Op het eerste gezicht niet echt erg maar je snapt wel wat er dan gebeurt.
Joints roken mag voor alsnog gewoon hoorquote:Op donderdag 11 januari 2007 01:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, wel een die gaat monitoren wat we allemaal doen. Hard rijden, joints roken, peuken opsteken, coke snuiven, gaat allemaal niet meer door. Omdat de nanny state het beter weet.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:13 schreef CodeCaster het volgende:
Reclame gericht op kinderen moet verboden worden, vinden de mensen.
Waarom? Omdat ze geen nee kunnen zeggen tegen hun kinderen?
Omdat kinderen verdomde irritant kunnen zijn met dat mac-donalds-gemekker aan je kopquote:Op donderdag 11 januari 2007 01:13 schreef CodeCaster het volgende:
Reclame gericht op kinderen moet verboden worden, vinden de mensen.
Waarom? Omdat ze geen nee kunnen zeggen tegen hun kinderen?
Zo houden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:51 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Of is dit allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik geen kinderen heb?
Jee, dat is toch wel één van de meest stompzinnige voorbeelden van generalisatie die ik in tijden gezien heb.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zo houden.
Linkse ouders en kinderen. Een hele gevaarlijke combinatie, want linkse ouders kunnen geen nee zeggen.
Niet een afschuwelijke oorlog, niet het milieu, maar de Betutteling wordt ons eind....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En de stap daarna wordt, dat kinderen als een soort MichelinMannetjes over straat moeten gaan, om zo schaafwondjes en botbreuken te voorkomen![]()
Het valt mij altijd op als ik met linkse ouders op stap ben, hoe veel moeite ze hebben om hun kinderen in de hand te houden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:57 schreef ZomerDagDromer het volgende:
[..]
Jee, dat is toch wel één van de meest stompzinnige voorbeelden van generalisatie die ik in tijden gezien heb.
Weg met McDominate, Communisme FTW !!!quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Net of dat erg is, er is toch niets anders te zien dan belspelletjes en sexreclamesquote:Op donderdag 11 januari 2007 01:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Einde commerciele omroep en nog meer geld naar de PO.![]()
Weg met Leen van Frisia !quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nu heeft de overheid dus ook al tot taak de jengelfactor bij kinderen in te dammen. What's next?
Ik mocht anders - van mijn onverdacht linkse ouders- gewoon geen televisie kijken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zo houden.
Linkse ouders en kinderen. Een hele gevaarlijke combinatie, want linkse ouders kunnen geen nee zeggen.
Dan zoekt men vanzelf wel naar betaalbare alternatieven, zal je bedoelen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:38 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een onzin allemaal. Gewoon extra hoog BTW-tarief invoeren op ongezonde producten (30% ofzo) en groente, fruit , ed. van BTW bevrijden. Dan zoekt men vanzelf wel naar gezonde alternatieven.
Als je je kind fatsoenlijk opvoedt en niet maar steeds toegeeft aan dat gejengel scheelt dat denk ik ook best veel!quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:00 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het is niet de kern van het probleem - wat ik ook de opvoeding acht - maar als er minder vaak happy meal poppetjes en Ronald McDonalds voorbij komen scheelt dat denk ik best wel veel qua jengelfactor (máááám, ik wil naar McDonalds!).
Veel producten zijn op zich niet ongezond, de overmatige consumptie er van met als gevolg overgewicht is ongezond.quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:38 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een onzin allemaal. Gewoon extra hoog BTW-tarief invoeren op ongezonde producten (30% ofzo) en groente, fruit , ed. van BTW bevrijden. Dan zoekt men vanzelf wel naar gezonde alternatieven.
Dit soort onderzoekjes is vaak ook nietszeggend, suggestieve vraagstelling en mensen flappen er vaak het eerste uit wat ze denken zonder ook maar even over de materie nagedacht te hebben. Nu gaat het over fastfood, straks weer over de euro of over het generaal pardon...quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:38 schreef Lyrebird het volgende:
Wat ik wel interessant vond, is dat het juist de ouders zonder kinderen waren die vonden dat deze reclame's verboden moesten worden. Dat zet nog meer vraagtekens bij het onderzoek.
Volledig mee eens. Sowieso kunnen verboden op welke vormen van reclame dan ook op mijn goedkeuring rekenen.quote:Een meerderheid van de Nederlanders vindt dat reclame voor junkfood gericht op kinderen verboden moet worden.
Mensen kunnen toch niet zelf de keuze maken of ze gezond dan wel ongezond leven? Het is bij veruit de meeste mensen echt wel bekend dat elke dag fastfood eten of twee pakjes sigaretten per dag roken niet gezond is; maar blijkbaar maken ze die keuze toch, en uiteindelijk draaien mensen zelf primair voor de gevolgen (gezondheidsproblemen) ervan op. Waarom dan nog mensen in een bepaalde richting dwingen als overheid?quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:38 schreef Tinkepink het volgende:
Rottigheid? Scan eerst alle Marokkanen tot 18 jaar.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:13 schreef PJORourke het volgende:
Omdat de nanny state het beter weet.
Om de gezondheidszorg betaalbaar te houden misschien? Moet je eens uitrekenen wat al die hart- en vaatziekten van die MacD-vreters jou als gezond etende burger kosten aan zorgpremie. Kan je een paar keer per maand van naar de Mac...quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:42 schreef sigme het volgende:
De politiek / de overheid mag de burgers in een gezond keurslijf duwen? Waarom eigenlijk?
Als je op die redenatie door zou gaan, dan mag je zometeen niks meerquote:Op donderdag 11 januari 2007 10:50 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Om de gezondheidszorg betaalbaar te houden misschien? Moet je eens uitrekenen wat al die hart- en vaatziekten van die MacD-vreters jou als gezond etende burger kosten. Kan je een paar keer per maand van naar de Mac...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |