Benjaminquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:53 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Je kan blijlessen volgen bij Benjamin (wisi.nl). Vind het nu nog meevallen, hoewel er soms sprongen worden gemaakt bij de opdrachten waarop ik nooit zou opkomen.
Heb EJW gedaan en dat was wel leuk. Niet echt te vergelijken met de introkamp van SPH in Heemskerk.
Hoe is jouw eerste tentamen gegaan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:58 schreef MeloD het volgende:
Vandaag mijn eerste proefpersooncredits binnengehaald
Pff, ik haalde gister een naar cijfer voor psychometrie..quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:11 schreef MeloD het volgende:
Grrr, Methoden&Technieken heb ik waarschijnlijk net een 5.3 voor![]()
Morgen Geschiedenis wordt echt een ramp!
Wat heb ik geleerd v/d tentamens? Verspreid leren!
Lekker.. Kom je dan na de kerst weer naar Nederland?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:33 schreef Grumpey het volgende:
gister een groot gedeelte, de eerste helft, van mijn literatuurscriptie opgestuurd naar mijn begeleider...hopelijk vind hij het allemaal geweldig en kan ik (ongeveer) in dezelfde lijn doorgaan...
wil het stiekem wel gewoon voor de kerst af hebben
Ja echt hè!quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:45 schreef Sharkdoggie het volgende:
Eindelijk kwam het gister tijdens de HC ter sprake. Waarom wordt er telkens geklapt (Leiden, eerste jaars) aan het einde van een HC alsof het een theatervoorstelling? Ik vond het al vreemd.
Het P en K deel vond ik leuk! Voor het 3ejaarsvak van gezondheidspsychologie ben ik nu een folder aan het makenquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:00 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar de werkgroepen PKG. Heb de werkboek gedownload van BB en zo te zien is dat één en al SPH gewauwel waarvan ik hoopte ervan af te zijn.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:11 schreef Wolkje het volgende:
Ik vind het jammer dat tijdens de studie psychologie minimaal aandacht wordt besteed aan de forensische kant van de psychologie. In het laatste jaar zijn er in mijn afstudeerrichting wel twee vakken die er iets mee te maken hebben (forensische kinder en jeugd psychologie en 'antisociale ontwikkeling'), maar toch vind ik dat er gedurende de hele studie erg weinig aandacht aan wordt besteed, terwijl het naar mijn idee een belangrijk onderwerp is (en ik het veel interessanter vind dan bijvoorbeeld autisme, leerproblemen of ADHD waar een stuk meer aandacht aan wordt besteed).
Wat missen jullie nog bij jullie opleiding?
Mijn interesse ligt ook voornamelijk in de forensische richting. Ik studeer zelf aan de Vu, maar die doet buiten de twee genoemde vakken bij de opleiding psychologie niet zoveel aan de forensische kant ervan. De UvA heeft een master 'Forensische orthopedagogiek', dat lijkt me ook wel interessant. Overigens heb ik op dit moment een heleboel andere plannen voor volgend jaar, dus ik heb geen idee vooralsnog wat het gaat worden na mijn afstuderen dit jaar.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:54 schreef warrel het volgende:
forensische psych, dat moet wel heel interessant. Vooral omdat ik me van 't weekend bedacht dat ik ook wel bij de politie kon gaan (na een groots 'ik was getuige van diefstal' avontuur). Waar studeer je psych? Want hier in Leiden heb ik er nog nooit iets over gehoord..
Je kan nooit te ambitieus zijn, er is veel meer mogelijk dan je denkt...als je maar een realistisch plan en doel hebt, kom je bij veel examencommissies vaak wel goed wegquote:Op dinsdag 6 november 2007 23:48 schreef warrel het volgende:
Maar bij dat soort dingen ben ik ook bang dat ik te ambitieuze en onrealistische, buiten mijn vermogen liggende, dingen wil doen.. Bang dat het fout gaat bla bla![]()
Jaquote:Op woensdag 7 november 2007 00:54 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Je kan nooit te ambitieus zijn, er is veel meer mogelijk dan je denkt...als je maar een realistisch plan en doel hebt, kom je bij veel examencommissies vaak wel goed weg
Ja heerlijk hèquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:00 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar de werkgroepen PKG. Heb de werkboek gedownload van BB en zo te zien is dat één en al SPH gewauwel waarvan ik hoopte ervan af te zijn.
Donequote:Op donderdag 15 november 2007 14:48 schreef Grumpey het volgende:
Wolkje, met jouw achtergrond in kinder en jeugd, zou je misschien in dit topic even willen kijken: psychologie of pedagogiek?!
Ik heb er al wel iets gepost, maar ik denk dat jij veel meer weet dan ik over dit onderwerp, dus je mag me graag verbeteren als ik het verkeerd heb neergezet
je weet zeker dat ze je fokberichten niet leest?quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:54 schreef Grumpey het volgende:nu is mijn vriendin jarig op de 9e, dus perfecte mogelijkheid haar te verrassen natuurlijk, aangezien ik haar nog niet verteld heb dat ik die dagen op en neer vlieg als verrassing, leuke onverwachte bijkomstigheid van zo'n sollicitatie
![]()
goed moment om dat te controleren aan de hand van haar 'verbaasheid'-reactie natuurlijkquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:00 schreef Wolkje het volgende:
[..]
je weet zeker dat ze je fokberichten niet leest?![]()
Ik moet voor een keuzevak een plan van aanpak gaan schrijven, en dat zit ik al een aantal dagen voor me uit te schuiven. Ik heb ook gepland van dit vak de herkansing te gaan doen, in plaats van het gewone tentamen. Het gewone tentamen valt namelijk tegelijk met het tentamen van 'beginselen strafrecht'en die ga ik wel maken.
Vanaf volgende week bezig met het onderzoek voor mijn masterscriptie, wel erg veel zin in![]()
Ik heb mn tentamens pas 14 december, dus het duurt nog even. Wat ik kan doen met strafrecht en ontwikkelingspsychologie dat weet ik nog niet. Ik hoop in ieder geval op de forensische afdeling van de bascule stage te kunnen lopen, maar ik heb begrepen dat daar maar plek is voor 1 persoon, dus dat is nog even afwachten. Wat ik volgend jaar dan wil gaan doen dat weet ik ook nog niet. Ik neig er enigszins naar om toch nog rechten te gaan studeren, met strafrecht als afstudeerrichting, in deeltijd, en daarnaast als psycholoog te gaan werken. Het kan alleen ook dat het iets anders wordt. Er is ook een bepaalde andere master die me erg interesseert (de recherchekundige master, fultime, en dan richting jeugd- en zedenrecherche). Ik weet het dus nog niet. Oja, de Gz opleiding interesseert me ook nog, richting forensische psychologie, bij het PBC if DJI. Maar, verschillende ideeen dus, maar ik weet niet wat het wordtquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:13 schreef Grumpey het volgende:
goed moment om dat te controleren aan de hand van haar 'verbaasheid'-reactie natuurlijk![]()
Zodra dat scriptiewerk begonnen is ben je ook echt aan het afronden voor je gevoel, ook fijn...veel succes komende week met strafrecht, is er trouwens nog iets mogelijk met de combinatie ontwikkelingspsychologie en recht waar je in verder kan gaan studeren/werken? Lijkt me hele mooie combinatie namelijk.
Ben vandaag begonnen met alle resultaten van mijn onderzoeksstage op papier te zetten. En ik heb het belangrijkste effect wat ik wilde vinden duidelijk gevonden. Het liefst wil ik hierna nog een vervolg fMRI studie eraan vastplakken, maar dat gaat wel lastig worden vermoed ik. Als dat niet lukt ga ik aandringen op een kleine pilot met een klinisch doelgroep, dat zou het artikel ook heel interessant maken. Daarnaast zou ik dit stageverslag dan ook makkelijker kunnen gebruiken als scriptie voor de klinische neuromaster (wat mij dus ontiegelijk veel werk scheelt). Maar goed, mijn indisch-britse begeleider heeft het laatste woord daarover. In ieder geval komt er dus wel 1 publicatie, al moet ik wel even doorbijten met typen nu.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:22 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik heb mn tentamens pas 14 december, dus het duurt nog even. Wat ik kan doen met strafrecht en ontwikkelingspsychologie dat weet ik nog niet. Ik hoop in ieder geval op de forensische afdeling van de bascule stage te kunnen lopen, maar ik heb begrepen dat daar maar plek is voor 1 persoon, dus dat is nog even afwachten. Wat ik volgend jaar dan wil gaan doen dat weet ik ook nog niet. Ik neig er enigszins naar om toch nog rechten te gaan studeren, met strafrecht als afstudeerrichting, in deeltijd, en daarnaast als psycholoog te gaan werken. Het kan alleen ook dat het iets anders wordt. Er is ook een bepaalde andere master die me erg interesseert (de recherchekundige master, fultime, en dan richting jeugd- en zedenrecherche). Ik weet het dus nog niet. Oja, de Gz opleiding interesseert me ook nog, richting forensische psychologie, bij het PBC if DJI. Maar, verschillende ideeen dus, maar ik weet niet wat het wordt![]()
Lijkt me heerlijk als je precies weet wat je wil
Hoe gaat het met jouw scriptie?
Haj, ik was inderdaad aan het slapen toen jij dit berichtje posttequote:Op dinsdag 11 december 2007 09:48 schreef Grumpey het volgende:
Vandaag net dagje in Nederland, post nu vanaf mijn ouders...straks dat gesprek en dan morgen weer met de bus naar engeland
Ik mag hopen dat je nu wel slaapt Wolk, nog afgekregen?
Troost je, ik ben ook al de halve vakantie aan het lerenquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Geen kerstvakantie voor mij.Heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn wiskunde deficiëntie weg heb gewerkt en eindelijk de statistiektentamens mag doen. Nu nog mijn BSA halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |