abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45279814
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, verschillende vissoorten die lijken op zowel een vis als een tiktaalik. En nu de 'missing links' tussen het landdier en de tiktaalik?
Landreptielen?
pi_45279820
Kunnen we geloof er buiten houden graag, geldt voor iedereen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:03:10 #203
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45279832
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik zie daar met geen mogeljkheid tussenvormen in. Ja, als je aanneemt dat het tussenvormen zijn, dan kom je wat verder, maar dan nog.
Nogmaals: elk levend wezen is een tussenvorm!
Ten tweede: Wát wil je wel zien, accepeteren als tekens van de eerste amfibien? Als ieder bewijs genegeert wordt, kunnen er wel een miljoen fossielen aan je getoond worden, maar schieten we nog niets op.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:03:36 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45279844
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

<knip>
Dát is de aanname
Nee dat is de conclusie. Dat is iets heel anders.
quote:
Dat is het wel. ( ik neem aan dat je in miljoenen rekent). Het is niet geen aanname omdat jij het zegt. Het is een aanname omdat het een aanname is.
Dat heet nou een berekening
quote:
Jij mag best aannemen dat jij van die vis afstamt hoor.
De aanname is anders behoorlijk onderbouwd, tot het punt dat er nauwlijks meer twijfel overblijft.
quote:
Ik zie daar met geen mogeljkheid tussenvormen in. Ja, als je aanneemt dat het tussenvormen zijn, dan kom je wat verder, maar dan nog.
Zijn er eigenlijk wel voorbeelden die je als tussenvorm aan zou nemen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_45279850
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, zullen we hen vragen om fossielen te dateren en te interpreteren .
Ik meen mij te herinneren dat datering en interpretatie van antieke voorwerpen, welke eigen nagemaakt chinees spul waren, veelvuldig niet correct is gebleken. Zo goed waren ze nagemaakt. Als jouw experts zaken van een paar honderd/duizend jaar en zaken van nu niet eens van elkaar kunnen onderscheiden, hoe kom je er dan bij dat ik er wel vertrouwen in zou hebben dat een fossiel zomaar 350 miljoen jaar oud is? Wie zegt mij dat het niet 400 miljoen is? Scheelt nogal.
pi_45279866
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dan heb je zojuist de tussenvorm (een hoop tussenvormen natuurlijk) van reptiel naar vogel erkend.
Wie was de kip dan
pi_45279899
KirmiziBeyaz, hoe kijk jij bijvoorbeeld aan tegen de menselijke verstandskies? Deze is inmiddels bij iedereen overbodig geworden en wordt in de meeste gevallen getrokken op het moment dat deze de kop opsteekt in het gebit. Nu is het zo dat sommige mensen al helemaal geen verstandskiezen meer ontwikkelen. Waarom is dat denk je? Zie je dan niet dat ook de moderne mens zich langzaam aan nog altijd aanpast aan de veranderende omstandigheden? Verstandskiezen zijn niet meer noodzakelijk, omdat het voedsel veel eenvoudige te kauwen is en de gebitsverzorging drastisch is toegenomen.
pi_45279910
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben de kwaadste niet. Ik zou niet oneindig doorvragen, maar 2 extra tussenstadia lijkt mij niet teveel gevraagd.
Er zijn al vele voorbeelden gegeven, hoewel het fossielenbestand natuurlijk verre van een volledige weergave van de evolutionaire geschiedenis. De hele classificatie van soorten heeft trouwens een behoorlijke herziening gekregen sinds de ontdekking van DNA. De relatie van soorten wordt sindsdien door de fylogenetica onderzocht op basis van hun DNA en komt men tot hele andere conclusies over de relaties tussen soorten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:06:49 #209
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45279928
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat datering en interpretatie van antieke voorwerpen, welke eigen nagemaakt chinees spul waren, veelvuldig niet correct is gebleken. Zo goed waren ze nagemaakt. Als jouw experts zaken van een paar honderd/duizend jaar en zaken van nu niet eens van elkaar kunnen onderscheiden, hoe kom je er dan bij dat ik er wel vertrouwen in zou hebben dat een fossiel zomaar 350 miljoen jaar oud is? Wie zegt mij dat het niet 400 miljoen is? Scheelt nogal.
Wat hebben antieke voorwerpen met evolutie te maken?

voor de rest:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dating_methods
Veel leesplezier...
Onikaan ni ov dovah
pi_45279938
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, verschillende vissoorten die lijken op zowel een vis als een tiktaalik. En nu de 'missing links' tussen het landdier en de tiktaalik?
De helft van de links kwam voor de Tiktaalik, de andere helft erna. Die lijn is dus verder aan land gegaan. Wil je in ieder geval wel lezen?
pi_45279955
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:03 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nogmaals: elk levend wezen is een tussenvorm!
Als je aanneemt dat evolutie bestaat wellicht.
quote:
Ten tweede: Wát wil je wel zien, accepeteren als tekens van de eerste amfibien? Als ieder bewijs genegeert wordt, kunnen er wel een miljoen fossielen aan je getoond worden, maar schieten we nog niets op.
Er wordt niets genegeerd, maar men verwacht blijkbaar dat ik klakkeloos iets accepteer wat enkel en alleen op aannames is gebaseerd. Vergeet het maar.

Het is mijn doel dan ook niet om op te schieten. Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik wil jou niet overtuigen. We zijn het gewoon eens dat we het niet eens zijn.
pi_45279962
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wie was de kip dan
Waar heb jij het nu over?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:08:18 #213
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45279963
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]

De helft van de links kwam voor de Tiktaalik, de andere helft erna. Die lijn is dus verder aan land gegaan. Wil je in ieder geval wel lezen?
Dat doet hij blijkbaar nieteens Beetje jammer.
Onikaan ni ov dovah
pi_45279984
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wie was de kip dan
Erg flauw om bij iedere soort te gaan mekkeren over een voorganger en wanneer deze niet aangewezen kan worden net toe doen alsof je een overwinning hebt behaald. Punt is: we zijn mensen en geen alwetenden. Dat er missing links zijn betekent niet dat de evolutietheorie minder waard is. Er zijn immers genoeg aanwijzingen dat de theorie klopt en nog altijd worden er nieuwe soorten ontdekt die op de plaats van de missing links kunnen worden ingevuld. Het is simpelweg een kwestie van tijd en zolang alle bevindingen moeiteloos kunnen worden geplaatst in het evolutionaire denkraam, is er geen reden om aan dat denkraam te gaan twijfelen.
pi_45280016
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er zijn onafhankelijke dateermethoden, en het wordt pas gedateerd als verschillende methoden op 1 punt aankomen. Ik zie niet waarom je er antiek bijhaalt, want daar wordt een heel andere methode gebruikt.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:10:47 #216
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45280019
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als je aanneemt dat evolutie bestaat wellicht.
Ik zat eerder aan genetica te denken eigenlijk...
'Geloof' jij wel in genetica?
quote:
[..]

Er wordt niets genegeerd, maar men verwacht blijkbaar dat ik klakkeloos iets accepteer wat enkel en alleen op aannames is gebaseerd. Vergeet het maar.

Het is mijn doel dan ook niet om op te schieten. Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik wil jou niet overtuigen. We zijn het gewoon eens dat we het niet eens zijn.
Dat zei ik ook al eerder. Dit schiet eigenlijk niets op. Je wilt niets aannemen, bent standvastig en niet van plan iets te leren, wat is het doel van discussieren dan?
pi_45280020
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dit is geen kwestie van simpelweg het hebben van een mening. Er bestaat een God, of er bestaat geen God. Er is evolutie, of er is geen evolutie. Je kunt niet zeggen: "het is mijn mening dat evolutie niet bestaat." Je zult dat moeten onderbouwen met argumenten en anders word je, terecht, simpelweg niet serieus genomen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:14:58 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_45280124
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:10 schreef pfaf het volgende:
Ik zat eerder aan genetica te denken eigenlijk...
'Geloof' jij wel in genetica?
Dat KirmiziBeyaz geboren is uit twee ouders is een aanname .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45280307
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:10 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dit is geen kwestie van simpelweg het hebben van een mening. Er bestaat een God, of er bestaat geen God. Er is evolutie, of er is geen evolutie. Je kunt niet zeggen: "het is mijn mening dat evolutie niet bestaat." Je zult dat moeten onderbouwen met argumenten en anders word je, terecht, simpelweg niet serieus genomen.
Als je Kirmizi aanraadt om eens een fatsoenlijk inleidend boek over de evolutionaire biologie zodat hij minder stompzinnig overkomt, krijg je als antwoord dat hij geen boeken van aanhangers van zo'n sprookje gaat lezen.
pi_45280333
KirmiziBeyaz is gevlogen? Of is hij even in gebed gegaan en komt hij straks weer?
pi_45280382
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je Kirmizi aanraadt om eens een fatsoenlijk inleidend boek over de evolutionaire biologie zodat hij minder stompzinnig overkomt, krijg je als antwoord dat hij geen boeken van aanhangers van zo'n sprookje gaat lezen.
Tja, typisch geval van bord voor de kop en er nog blij mee zijn ook. Je zult gelovigen als KirmiziBeyaz nooit echt kunnen bereiken.
pi_45280455
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:23 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Tja, typisch geval van bord voor de kop en er nog blij mee zijn ook. Je zult gelovigen als KirmiziBeyaz nooit echt kunnen bereiken.
Mja, ik weet niet of hij het leuk vindt zichzelf zo belachelijk te maken....

Het zou wat zijn als astronomen dag in dag uit zouden moeten bewijzen dat de zon toch echt een ster is, tegenover een of andere sekte die menen dat het een levende god is. Bizar dat realiteit verdedigd moet worden.
pi_45280516
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:14 schreef speknek het volgende:
Dat KirmiziBeyaz geboren is uit twee ouders is een aanname .
Dat KirmiziBeyaz niet van aannames houdt moge duidelijk zijn, hij wijst ons er voortdurend op dat wij misschien impliciet voor de hand liggende aannames maken, daarbij vergeet hij dat hij zelf nogal verstrekkende aannames maakt, nl.:

- Dat Allah bestaat
- Dat Mohammed zijn profeet is
- Dat de Koran dmv inpiratie van Allah door Mohammed is opgeschreven.
- Dat wij de Koran zo moeten interpreteren al s de Islam zegt (welke variant ?)
- etc,

Of om het maar eens bijbels te zeggen:
Matt. 7:3-5, En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_45280561
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:25 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet of hij het leuk vindt zichzelf zo belachelijk te maken....

Het zou wat zijn als astronomen dag in dag uit zouden moeten bewijzen dat de zon toch echt een ster is, tegenover een of andere sekte die menen dat het een levende god is. Bizar dat realiteit verdedigd moet worden.
Ik heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat hij het bestaan van universele gravitatiewetten pas aanneemt als voor elk object in het heelal is aangetoond dat de theorie klopt. Bij de evolutietheorie lijkt dat echter een volstrekt normale gedachtengang.
pi_45281195
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:05 schreef zwambtenaar het volgende:
KirmiziBeyaz, hoe kijk jij bijvoorbeeld aan tegen de menselijke verstandskies? Deze is inmiddels bij iedereen overbodig geworden en wordt in de meeste gevallen getrokken op het moment dat deze de kop opsteekt in het gebit. Nu is het zo dat sommige mensen al helemaal geen verstandskiezen meer ontwikkelen. Waarom is dat denk je?
Geen idee? Hoe was dat vroeger? Ontwikkdelden toen wel alle mensen verstandskiezen?
quote:
Zie je dan niet dat ook de moderne mens zich langzaam aan nog altijd aanpast aan de veranderende omstandigheden?
Jawel, maar ik zie een mens geen vliegende panter worden
quote:
Verstandskiezen zijn niet meer noodzakelijk, omdat het voedsel veel eenvoudige te kauwen is en de gebitsverzorging drastisch is toegenomen.
Hoe is dit een betoog voor evolutie? Dit is niet meer dan een aanname.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')