Vooral dat beter voelen! Geen hartkloppingen meer, de trap weer op kunnen zonder uitgeput te zijn, geen blauwe plekken meer, geen haaruitval. Ik ben tegenwoordig weer vrolijk, onderneem dingen en durf het leven weer aan. En ondanks dat ik ben aangekomen, blijf ik er toch positief over.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:46 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Goed dat je door blijft gaan met die therapie hey, teiganVolgens mij sta je er ook echt helemaal achter, en dat is ook echt een must
![]()
Ja, dat aankomen is echt een hellMaar ik heb zelf ook wel gemerkt dat het zo weinig mogelijk eten toch niks oplevert. Ben nu dan ook wel aangekomen. Toch wel erg zwaar, maar ben ook wel blij dat ik toch iets vaker geregelder eet. En dat je je dan ook heel veel beter voelt
![]()
Belachelijk, ik dacht dat de providers die sites al lang hadden laten sluiten. Kun je geen contact opnemen met de provider? Hoe weet je trouwens dat de mods zelf geen anorexia hebben? Ik bedoel, leeftijd is geen criterium (ben zelf 35).quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:38 schreef sweetlady-o het volgende:
Ik ben gewoon razend![]()
Heb gisteren ontdenk dat bij de pro-ana site waar ik weleens kom ( om als ik me verveel eens iets goeds te doen en mensen die er voor het eerst komen van ana af te praten is me trouwens al 2 keer gelukt) de mods gewoon ouwe mensen van 24 en 31 zijn. Ik bedoel dahm die bitchen hebben zelf geen anorexia maar zitten gewoon meiden van 14 die ziekte aan te praten en te vertellen dat ze niet mooi zijn als ze niet dun zijn. Ik kon het een 14 jarige nog wel vergeven dat ze mod wordt van zo'n site omdat ze ervan overtuigt is dat wat ze doet goed is. Maar deze smerige krengen doen het gewoon voor de lol en als iemand laat merken dat zij niet pro-ana is wordt ze meteen van die site getrapt. Ik weet echt niet wat ik moet doen van woede het zou gewoon strafbaar moeten zijn om dit uit te halen.
Het word echt gevaarlijk als je menstruatie uit gaat.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:53 schreef grizegrijn het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is om het in te vragen, maar ik denk dat jullie het misschien het beste weten en ik wilde er ook geen nieuw topic voor aanmaken
Vanaf welk bmi/ondergewicht wordt het gevaarlijk?
En verder nog iets: Ik heb geen eetstoornis, maar al wel van kleins af aan ondergewicht gehad waar ik totaal geen problemen van ondervind, ik heb geen symptomen van haaruitval of broze nagels of weet ik veel wat (integendeel). Het gewicht past goed bij m'n bouw ook al is het volgens een of andere tabel te laag, en ik zou echt niet zwaarder willen worden.
Nu ben ik afgelopen maand door stress enzo een kilo of 2 afgevallen hebben ze in het ziekenhuis gemeten vorige week, en de dokter die er toen was begon daar enorm van te freaken en vind dat ik voor de kerst maar 30 kilo aan moet komen (althans 5 kilo per week). Ik zie dat echt niet zitten dus, die 2 kilo allé als het per se moet, maar geen 30. Kan ik dit weigeren of kunnen ze me dwingen door me aan de sonde te leggen of zo? Nogmaals, alle andere dokters die ik in m'n leven gezien heb, vonden m'n gewicht prima. Aan de lage kant, maar passend bij m'n bouw.
Ik hoop dat jullie me hier wat wijzer mee kunnen maken
Hm ja ik slik de pil dus ik denk dat dat dan toch wel doorgaat toch?quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:35 schreef -XX- het volgende:
[..]
Het word echt gevaarlijk als je menstruatie uit gaat.![]()
Een van de eerste lichamelijke activiteiten die dan uit valt. De haren ook.
Bij iedereen ligt die grens ergens anders.
Ik bedoel ook dat hij dan wel een jaar uit kan blijven.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:12 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Hm ja ik slik de pil dus ik denk dat dat dan toch wel doorgaat toch?
Die slik ik nu een half jaar of zo maar daarvoor was dat nog wel regelmatig.
Bedankt voor je reactie
Dat zegt nog niet zoveel hoorquote:Op vrijdag 23 november 2007 17:35 schreef -XX- het volgende:
[..]
Het word echt gevaarlijk als je menstruatie uit gaat.![]()
Een van de eerste lichamelijke activiteiten die dan uit valt. De haren ook.
Bij iedereen ligt die grens ergens anders.
Bij een bmi onder de 18,5 (bij iemand van 1.70 ongeveer 54 kilo) wordt gesproken van ondergewicht, dan neemt ook het risico op osteoporose (botontkalking) sterk toe. Maar het is uiteraard gebaseerd op gemiddelden, een tengere bouw of juist stevige bouw kan zeker verschil maken. Hoe ver zit je BMI daaronder?quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:53 schreef grizegrijn het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is om het in te vragen, maar ik denk dat jullie het misschien het beste weten en ik wilde er ook geen nieuw topic voor aanmaken
Vanaf welk bmi/ondergewicht wordt het gevaarlijk?
En verder nog iets: Ik heb geen eetstoornis, maar al wel van kleins af aan ondergewicht gehad waar ik totaal geen problemen van ondervind, ik heb geen symptomen van haaruitval of broze nagels of weet ik veel wat (integendeel). Het gewicht past goed bij m'n bouw ook al is het volgens een of andere tabel te laag, en ik zou echt niet zwaarder willen worden.
Nu ben ik afgelopen maand door stress enzo een kilo of 2 afgevallen hebben ze in het ziekenhuis gemeten vorige week, en de dokter die er toen was begon daar enorm van te freaken en vind dat ik voor de kerst maar 30 kilo aan moet komen (althans 5 kilo per week). Ik zie dat echt niet zitten dus, die 2 kilo allé als het per se moet, maar geen 30. Kan ik dit weigeren of kunnen ze me dwingen door me aan de sonde te leggen of zo? Nogmaals, alle andere dokters die ik in m'n leven gezien heb, vonden m'n gewicht prima. Aan de lage kant, maar passend bij m'n bouw.
Ik hoop dat jullie me hier wat wijzer mee kunnen maken
en niet te vergeten dat je in die tijd ook nog bent gegroeit.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:11 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
ik ben van 65 naar 56 kilo gegaan, en ik wil niet weer 65 kilo wegen....en als ik normaal ga eten gebeurd dat wel
Uiteindelijk hebben je problemen niks te maken met dun, dik of eten te maken, dat zijn de dingen waarmee je echte problemen tot uiting komen, het zijn de symptonen, niet de oorzaakquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:06 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
ik wil dun worden en niet dikker, das het lastige. En als ik het aan m'n ouders vertel....die hebben genoeg aan hun hoofd. Dus ik zou niet weten hoe ik het aan moet pakken
Zóó herkenbaarquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:53 schreef Mystic-Rhythm het volgende:
het is ook een gevoel van controle. Ik voel me vaak ineens kut, zomaar uit het niets, dan kan ik uren huilen. Daar heb ik dus geen controle over, dus ik zoek dan naar iets waar ik wel controle over heb, m'n figuur, dus niet eten. Ook wel andere dingen, maar niet eten is het voornaamste eigenlijk... dat gevoel van controle is gewoon heerlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |