Hier komt een wilde vraagquote:Op maandag 29 oktober 2007 06:39 schreef Sugar het volgende:
Oh, ik voel me zo verschrikkelijk. Niks zit goed, dús ik ben weer aangekomen en kan niks met mezelf.
 , hoeveel weeg je en hoe groot ben je?
 , hoeveel weeg je en hoe groot ben je? 

Maar ik weet natuurlijk niet of dat verstandig is of niet.
 Maar ik weet natuurlijk niet of dat verstandig is of niet.

Met dat geloof... Want als je je eetstoornis wilt loslaten, zal je daarvoor in de plaats iets anders moeten vinden waar je je kracht uithaalt
 Met dat geloof... Want als je je eetstoornis wilt loslaten, zal je daarvoor in de plaats iets anders moeten vinden waar je je kracht uithaalt  Bij mij zou dat mijn studie zijn
 Bij mij zou dat mijn studie zijn  

)  de mods gewoon ouwe mensen van 24 en 31 zijn. Ik bedoel dahm die bitchen hebben zelf geen anorexia maar zitten gewoon meiden van 14 die ziekte aan te praten en te vertellen dat ze niet mooi zijn als ze niet dun zijn. Ik kon het een 14 jarige nog wel vergeven dat ze mod wordt van zo'n site omdat ze ervan overtuigt is dat wat ze doet goed is. Maar deze smerige krengen doen het gewoon voor de lol en als iemand laat merken dat zij niet pro-ana is wordt ze meteen van die site getrapt. Ik weet echt niet wat ik moet doen van woede het zou gewoon strafbaar moeten zijn om dit uit te halen.
 )  de mods gewoon ouwe mensen van 24 en 31 zijn. Ik bedoel dahm die bitchen hebben zelf geen anorexia maar zitten gewoon meiden van 14 die ziekte aan te praten en te vertellen dat ze niet mooi zijn als ze niet dun zijn. Ik kon het een 14 jarige nog wel vergeven dat ze mod wordt van zo'n site omdat ze ervan overtuigt is dat wat ze doet goed is. Maar deze smerige krengen doen het gewoon voor de lol en als iemand laat merken dat zij niet pro-ana is wordt ze meteen van die site getrapt. Ik weet echt niet wat ik moet doen van woede het zou gewoon strafbaar moeten zijn om dit uit te halen.

Bij mij heeft mijn psycholoog ook geconstrateerd dat ik stop met eten om mijn gevoelsniveau te laten dalen. Door niet te eten word ik emotioneel afgestompt en dat zorgt ervoor dat ik controle kan houden op mijn emoties. Dus juist in heftige tijden of tijden van stress waar veel emoties bij komen kijken heb ik sterk de neiging te stoppen met eten.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:49 schreef Freuder het volgende:
Ik ken het boek van joanna kortink door en door, ik heb het alleen verkeerd aangepakt in de zin van me alleen op het denken te richten, en daarmee nog minder op het voelen. Ik kan me gedachten observeren en ze vervangen voor positieve, postieve scenario's voorstellen, beetje mediteren etc etc maar ik heb dat onbewust gebruikt om het voelen nog meer uit de weg te gaan, bij de minste ''dreiging'' vlucht ik me hoofd in
Ik weet wat er mis zit op een dieper niveau, namelijk alle herrinneringen en bijbehorende gevoelens die ik met eten verdrongen heb en die ik verwerken moet. Hoe rationeel ik het ook bekijk ik blijf er bang voor, bang om die stap te naar het onbekende te zetten terwijl dat onbekende een deel van mij is ik idd zoals jij mooi zegt zou moeten omarmen ipv ontvluchten.
Maar goed ik weet nu wel wat me te doen staat en het heeft geen zin om dat uit de weg te gaan, bedankt voor je reactie en advies

Ik herken je manier van veel denken en rationaliseren, maar te weinig voelen. Voor mij was het juist een les om echt heel erg te leren fysiek te voelen wat er gebeurde als ik over iets pijnlijks/heftigs vertelde of nadacht. "Gewoon" voelen wat mijn lichaam deed en niet nadenken. Bijvoorbeeld voelen van een knoop in mn maag of druk op de borst of trillerige handen en vervolgens proberen dat gevoel steeds groter en groter te maken. Meestal betekende dat vanzelf dat de tranen komen. En dat is heel heftig en eng, want het lijkt dan soms alsof het nooit meer op kan houden. Maar dat doet het wel! Zeker als je eea onder begeleiding doet, zodat je zo'n moment ook weer echt afsluit. Je zou misschien naast een psycholoog ook aan haptotherapie kunnen denken.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:49 schreef Freuder het volgende:
Ik ken het boek van joanna kortink door en door, ik heb het alleen verkeerd aangepakt in de zin van me alleen op het denken te richten, en daarmee nog minder op het voelen. Ik kan me gedachten observeren en ze vervangen voor positieve, postieve scenario's voorstellen, beetje mediteren etc etc maar ik heb dat onbewust gebruikt om het voelen nog meer uit de weg te gaan, bij de minste ''dreiging'' vlucht ik me hoofd in
Ik weet wat er mis zit op een dieper niveau, namelijk alle herrinneringen en bijbehorende gevoelens die ik met eten verdrongen heb en die ik verwerken moet. Hoe rationeel ik het ook bekijk ik blijf er bang voor, bang om die stap te naar het onbekende te zetten terwijl dat onbekende een deel van mij is ik idd zoals jij mooi zegt zou moeten omarmen ipv ontvluchten.
Maar goed ik weet nu wel wat me te doen staat en het heeft geen zin om dat uit de weg te gaan, bedankt voor je reactie en advies

Ik wil ook niet alleen rationeel leven, als een soort organische computer die slechts beredeneert en analyseert en niks voelt. nooit echt lacht.
 Ik wil ook niet alleen rationeel leven, als een soort organische computer die slechts beredeneert en analyseert en niks voelt. nooit echt lacht.

Soms voel ik me net een lopend hoofd zonder lichaam
 Soms voel ik me net een lopend hoofd zonder lichaam 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |