abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2008 @ 18:33:00 #276
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_58558893
Even een vraagje niks gerelateerd aan het onderwerp van deze topic maar misschien hebben jullie het zelf ook wel eens ondervonden?

Het je duf en duizelig voelen soms.

Sinds ik weet dat ik bijvoorbeeld geen zetmeel meer mag eten (allergisch) spelen deze problemen bij me op.
Dus alles waar zetmeel in verwerkt zit moet ik links laten liggen zoals brood etc, nu is dat opzich geen probleem alleen wil het nu zo dat ik deze klachten alleen heb als ik bijvoorbeeld geen brood eet op een dag.

Bestaan er eigenlijk wel middelen die dit kunnen verhelpen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_58559032
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:24 schreef BabblingBrook het volgende:
Als jullie ooit "genezen" zouden jullie dan spijt krijgen van alle schade die je je lijf heeft aangedaan door de jaren?
Genezen zou o.a inhouden vrede hebben met het verleden, dus nee. Spijt hebben zou ook weinig zin hebben omdat je er niks meer aan kunt veranderen aangezien het al gebeurd is en met jezelf dat soort dingen verwijten maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
pi_58673629
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:24 schreef BabblingBrook het volgende:
Als jullie ooit "genezen" zouden jullie dan spijt krijgen van alle schade die je je lijf heeft aangedaan door de jaren?
Juist door mijn lichamelijke problemen besloot ik er juist vanaf te willen. Ik wilde mijn lichaam niet meer stelselmatig mishandelen. En wonder boven wonder ben ik vrijwel oké. Alleen mijn conditie is nog steeds belabberd. Wel ben ik ondertussen een hele tijd stabiel. En als ik binnenkort naar school ga moet ik weer op de fiets, dus dat zou ook verbetering moeten brengen.

Maar er gaat geen dag voorbij dat ik niet denk 'mèèèn wat ben ik vadsig'. Er zit alleen een groot verschil tussen het denken en er naar handelen.

Freuder, heb je al hulp ervoor gezocht? Weet je omgeving ervan af? Wat doe je zoal in je dagelijks leven dan? Het feit dat je erkent dat je jezelf in een sociale isolatie hebt geplaatst door je eetprobleem is al een hele stap, probeer dat te veranderen! Het gaat je geheid lukken!

Over het flauwvallen, tsjah, bel je dokter daar over. Hij kan jou meer vertellen over bijvoeding en datsoort dingen, en anders kan hij je doorverwijzen naar de dieetist.
pi_58674363
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:05 schreef LoudGirl het volgende:
Hier ook een terugvalletje. Ruzie in de kerk, stress, en daar ga ik weer. <zucht> Wat is trouwens Mediant?
Mediant is het eerdere Riagg, weet niet of je dat iets zegt?
pi_58727109
Hallo,

Ik probeer nu een tijdje de standaardeetlijst te volgen, maar hoewel ik geen vertraagde stofwisseling heb kom ik zo enorm van aan. Ik had dus opgeteld hoeveel kcal die lijst eigenlijk was, en dat is echt heel veel boven m'n verbruik - geen wonder dat ik er veel van aankom. Kan ik hier dan wel ooit op stabiliseren, nee toch als het zover boven m'n caloriebehoefte ligt? Hoe is dat bij jullie gegaan, klopte het aantal kcal in de lijst ongeveer wel met wat jullie verbruiken op een dag?

(van de aankomlijst kom ik meer dan 2 kg per week aan, aan echte massa dus geen vocht, maar ik vind het een beetje moeilijk dat i nu van de standaardlijst ook nog zoveel blijf aankomen ook al is het niet meer nodig)
pi_58727400
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:52 schreef grizegrijn het volgende:
Hallo,

Ik probeer nu een tijdje de standaardeetlijst te volgen, maar hoewel ik geen vertraagde stofwisseling heb kom ik zo enorm van aan. Ik had dus opgeteld hoeveel kcal die lijst eigenlijk was, en dat is echt heel veel boven m'n verbruik - geen wonder dat ik er veel van aankom. Kan ik hier dan wel ooit op stabiliseren, nee toch als het zover boven m'n caloriebehoefte ligt? Hoe is dat bij jullie gegaan, klopte het aantal kcal in de lijst ongeveer wel met wat jullie verbruiken op een dag?

(van de aankomlijst kom ik meer dan 2 kg per week aan, aan echte massa dus geen vocht, maar ik vind het een beetje moeilijk dat i nu van de standaardlijst ook nog zoveel blijf aankomen ook al is het niet meer nodig)
Blijkbaar heeft je lichaam het nodig, want het is een standaardeetlijst! Na een tijdje raak je eraan gewend, en zal je blijven hangen op een bepaald gewicht. Sterkte en succes
pi_58727604
Maar mijn calorieverbruik is gewoon echt veel lager dan gemiddeld, schildklierproblemen zitten in de familie en zo (ik zat op het randje) en mede daarom zit ik op zo'n 60% van normaal. Zal ik er dan ook aan wennen? Ik dacht trouwens dat als m'n lichaam het nodig ozu hebben, ik veel meer zou moeten eten.
pi_58757889
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:21 schreef grizegrijn het volgende:
Maar mijn calorieverbruik is gewoon echt veel lager dan gemiddeld, schildklierproblemen zitten in de familie en zo (ik zat op het randje) en mede daarom zit ik op zo'n 60% van normaal. Zal ik er dan ook aan wennen? Ik dacht trouwens dat als m'n lichaam het nodig ozu hebben, ik veel meer zou moeten eten.
Ik neem aan dat je van iemand die lijst gekregen hebt. Heb je daar je vraag al aan gesteld?
pi_58999103
Nee ik heb gewoon de standaardeetlijst van internet geplukt, meer omdat ik gewoon wat orde in m'n voeding wilde van wat goede hoeveelheden waren.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 01:31:34 #285
53534 Pims_psyche
interested in your psyche
pi_59003711
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Re het volgende:
Anti-anorexia wet in Frankrijk

Frankrijk is het eerste land die een anti-anorexia wetgeving heeft aangenomen waarbij o.a. gevaarlijke websites aangepakt kunnen worden.

klik
Moest dit even quoten. Het is echt belangrijk dat andere landen dit ook gaan accepteren. Eetstoornissen kunnen namelijk catastrofale gevolgen hebben. Sterker nog, wie anorexia heeft gehad tussen 14 en 18 komt hoogstwaarschijnlijk nooit meer van de gevolgen af.

helaas beginnen de mensen steeds eerder hieraan. Tegenwoordig al vanaf 10 jaar oud. afijn genoeg geluld
pi_59005700
pro ana sites verbieden?

Hier is al uitgebreid gediscussieerd over het wel of niet verbieden van pro-ana sites e.d. En of zulke sites uberhaupt invloed hebben op anorexia krijgen en in stand houden.

Ik, persoonlijk, vind zulke wetten pure betutteling en volstrekt zinloos.
pi_59007909
Een hoop geschreven hier weer, velen op de goede weg, maar helaas ook nogal wat tegenslagen.

Freuder, goed dat je zo ver gekomen bent, hoe gaat het nu? Lukt het je al om meer invulling te vinden? Heb je wel hobbies en vrienden om leuke dingen mee te doen? Tegelijkertijd is dit natuurlijk wel de belangrijkste stap, ergens is het fout gegaan en heeft je eetverslaving de plaats ingenomen van 'gewoon' leven en omgaan met emoties en nu probeer je het weer te herstellen. Zet m op!

MisterJ.Lo, zou het geen 'afkickverschijnselen' van het brood zijn? Je lichaam is toch steeds bezig geweest met iets verwerken waar je allergisch voor was, het schoonmaken van je lichaam kost veel moeite. Drink je genoeg? Anders toch eens vragen aan de arts die de allergie vaststelde lijkt me.

grizegrijn, heb je bij de dokter je schildklier laten testen? Het lijkt me zinvol om eens met een dietiste om tafel te gaan zitten en niet zelf zomaar iets te proberen. Zeker als je een ziekte hebt. Overigens, ook als je géén stofwisselingsstoornis hebt, kan je stofwisseling erg traag zijn geworden, bijv. door te weinig eten. Je kan dit weer op gang brengen door te zorgen dat je in ieder geval 6 keer/ om de 2 a 3 uur iets eet. Misschien moeten de porties van de standaardeetlijst voor jou een doel zijn, maar moet je eerst rustig daar naar toe opbouwen. Maar dat kan je het beste doen samen met je huisarts of een voedingsdeskundige.

Bubblegumbarbie, gaat het al beter met je conditie?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_59009388
Bij mij gaat het al een hele tijd oké! Ik denk al een maand of 2, misschien langer. Mijn conditie is mede hierdoor een stuk verbeterd.

Nogsteeds heb ik iedere dag dat ik mezelf gigantisch vind. Maar ik ga ervan uit dat dit ooit nog verminderd.

Hoe is het met jou Etoille?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:15:52 #289
53534 Pims_psyche
interested in your psyche
pi_59013566
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 08:59 schreef BubblegumBarbie het volgende:
pro ana sites verbieden?

Hier is al uitgebreid gediscussieerd over het wel of niet verbieden van pro-ana sites e.d. En of zulke sites uberhaupt invloed hebben op anorexia krijgen en in stand houden.

Ik, persoonlijk, vind zulke wetten pure betutteling en volstrekt zinloos.
misschien, maar als de anorexia nervosa niet voor adolescentie is verholpen wordt het een chronische conditie, en dat is zeer ernstig
pi_59014709
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:02 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Bij mij gaat het al een hele tijd oké! Ik denk al een maand of 2, misschien langer. Mijn conditie is mede hierdoor een stuk verbeterd.

Nogsteeds heb ik iedere dag dat ik mezelf gigantisch vind. Maar ik ga ervan uit dat dit ooit nog verminderd.

Hoe is het met jou Etoille?
Met mij gaat het goed, zoals ik al eerder aangaf, ik heb geen eetstoornis, maar ik heb er denk ik zoals velen wel eens tegenaan gezeten en heb het in mijn omgeving meegemaakt. Inmiddels ben ik zo ver dat ik die signalen bij mezelf wel herken en dat onrealistische denkpatroon wel enigzins stop kan zetten. Meestal betekent het dat er ergens anders iets niet goed zit wat ik probeer te ontwijken. Ook spreek ik het nu direct uit naar bepaalde mensen als ik dat merk, ipv het 'stiekem' in mezelf te houden.

Overigens dat van je zelfbeeld, volgens mij hebben heel erg veel mensen daar last van en het beste is denk ik vooral er niet teveel op te focussen. Ook verschilt het bij mij per dag, soms kijk je in de spiegel en denk je van 'kan dr best mee door', maar als je dan smiddags ineens jezelf in een etalageruit ziet kan dat beeld weer heel anders lijken. Hetzelfde met kleding, soms zit het prima, soms lijkt die stof alleen maar extra te benadrukken dat je heupen hebt ofzo. Voor mij werkt het dan het beste om me druk bezig te houden met andere dingen/andere mensen, zodat die negatieve stemmetjes ook geen kans krijgen om mn hele humeur/zelfbeeld te beinvloeden.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_59078025
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:55 schreef Étoile het volgende:
Freuder, goed dat je zo ver gekomen bent, hoe gaat het nu? Lukt het je al om meer invulling te vinden? Heb je wel hobbies en vrienden om leuke dingen mee te doen? Tegelijkertijd is dit natuurlijk wel de belangrijkste stap, ergens is het fout gegaan en heeft je eetverslaving de plaats ingenomen van 'gewoon' leven en omgaan met emoties en nu probeer je het weer te herstellen. Zet m op!
Hallo

Et gaat de goeie kant op in de zin van dat ik steeds meer begrijp en echt inzie hoe mijn eetverslaving ''werkt'' en hoe het me heeft beinvloed. Ik weet nu meer welke kant ik op moet om gelukkig te zijn en probeer dit in stapjes te doen, probeer nieuwe hobbies en nieuwe vriendschappen etc. Probleem is ook dat ik mezelf zolang heb gezien als slecht/verkeerd dat me eigenwaarde (nog) niet in orde is en daardoor kan ik nog wel eens de neiging hebben mezelf te saboteren, als wijze van straf maar ook hier werk ik aan
pi_59128977
ik ben niet zo zeker of ik in deze topic thuishoor
maar ik wil vermageren (en ben dus ook al even bezig)
ik ben 163cm-47 kg
mjàh kheb ong 10 dagn volghouden tssn 200 en 100 cal.
maar kheb vanmiddag n vreetbui ghad en nu zie k het echt even niet meer zitten :s
oohg dat gebeurt toch altijd als het net lukt hè.
pi_59129000
ik bedoel tssn de 200-1000 kcal :p
pi_59130951
Onder de 1000kcal eten is voor iedereen te weinig. Als je jezelf op zo'n manier je lichaam voeding ontzegt komt je lichaam vanzelf in opstand en stuur je op een eetbui af, simpelweg omdat je jezelf in een hongerstand hebt doen verkeren.

De manier waarop jij probeert te vermageren is er 1 die op verstoord eetgedrag aanstuurt en daarmee dus niet gezond. Wat weet je van gezond afvallen en voeding?

Vertel eens wat meer over jezelf
pi_59203556
Goedendag ppls

k heb hier ook last van,

Ik woog voor ene half jaar terug +/- 70 kilo en bennu afgezakt naar de 63.
Dit door allerlei dingen te laten. Ongezonde tussendoortjes zoals koek en snoep
(At ik egt heeeel veel en kwerd niet dik ervan ofzo) enik ging ook minder van alles eten

Mijn patroon zag er als volgt uit:

07/00
- 2 bruinbrood (zonder boter)
- met honing
- 1 beker melk

12/30
- 3 bruinbrood
- 2 30+ kaas
- 1 ham ofzo
-2 bekers melk

15/30
- 1 appel

18/00
- wat de pot schaft (een redelijk bord altijd)

Zodoende ben ik egt afgevallen ik kan mn borstkas en ribben voelen niks geen vet meer daar.
Ik deed ook redelijk actief werk en sport 5 x per week.

Nu is mijn vraag:

Als ik mn oude patroon nu weer ga oppakken word ik dan dikker als eerst? (70 kilo) (jojo effect) of word ik dan ook niet dikker?
Nope
pi_59229440
Je eet zat. Ik zou eerder het sporten afbouwen naar 3 á 2 keer in de week. En uiteraard kan af en toe een koekje absoluut geen kwaad. Zolang je niet terug valt in je oude eetpatroon. Afvallen is een lifestyle verandering. Vanaf nu ga je gezonder leven. Je moet zelf je ballans vinden.

Dus ja, je kunt wel meer gaan eten. Maar let er op dat je niet gigantisch aankomt. Dit heb je altijd zelf in de hand. Succes!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 15 juni 2008 @ 13:53:40 #297
217702 Lonaa
Honger!
pi_59405322
Dag mensen.

Ik heb een groot probleem met eten, al jaren. Maar daar is altijd weinig aangedaan, en ik vind het heel eng om er over te praten. Omdat ik me zo schaam.
Maar toch wil ik proberen door regelmatig hier terug te komen er wat makkelijker over te praten, aangezien ik lees dat dat hier kan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_59413668
Hey! We weten hier allemaal hoe verschrikkelijk het is als eten het belangrijkste in je leven is.

Vertel eens meer over jezelf. Hoe oud ben je bvb?
  maandag 16 juni 2008 @ 12:43:39 #299
217702 Lonaa
Honger!
pi_59429220
Ik ben 17, en heb al verschillende jaren problemen met eten.

Ik eet te weinig, of ik eet te veel. Het is heel moeilijk, omdat ik wel weet dat het niet gezond is/ wat wel gezond is. Maar als ik wat meer ga eten, dan vind ik weer dat ik te veel eet, en dan schaam ik me, durf ik niet te eten met mensen erbij, en ga ik toch maar weer weinig eten.

*zucht*

Daarnaast ben ik al een paar weken niet lekker in orde, wat maakt dat ik bijna hele dagen misselijk ben, dus ook bina niks eet. En als ik dan al mijn moed bij elkaar heb verzameld om te ontbijten, dan kots ik dat ontbijt net zo weer uit, omdat ik me zo ziek voel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_59468618
Jeetje wat vervelend voor! Ben je al eens naar de huisarts geweest? Weten je ouders er van? Weet uberhaupt iemand ervan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')