Genezen zou o.a inhouden vrede hebben met het verleden, dus nee. Spijt hebben zou ook weinig zin hebben omdat je er niks meer aan kunt veranderen aangezien het al gebeurd is en met jezelf dat soort dingen verwijten maak je het jezelf alleen maar moeilijker.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:24 schreef BabblingBrook het volgende:
Als jullie ooit "genezen" zouden jullie dan spijt krijgen van alle schade die je je lijf heeft aangedaan door de jaren?
Juist door mijn lichamelijke problemen besloot ik er juist vanaf te willen. Ik wilde mijn lichaam niet meer stelselmatig mishandelen. En wonder boven wonder ben ik vrijwel oké. Alleen mijn conditie is nog steeds belabberd. Wel ben ik ondertussen een hele tijd stabiel. En als ik binnenkort naar school ga moet ik weer op de fiets, dus dat zou ook verbetering moeten brengen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 18:24 schreef BabblingBrook het volgende:
Als jullie ooit "genezen" zouden jullie dan spijt krijgen van alle schade die je je lijf heeft aangedaan door de jaren?
quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:05 schreef LoudGirl het volgende:
Hier ook een terugvalletje. Ruzie in de kerk, stress, en daar ga ik weer. <zucht> Wat is trouwens Mediant?
Blijkbaar heeft je lichaam het nodig, want het is een standaardeetlijst! Na een tijdje raak je eraan gewend, en zal je blijven hangen op een bepaald gewicht. Sterkte en succesquote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:52 schreef grizegrijn het volgende:
Hallo,
Ik probeer nu een tijdje de standaardeetlijst te volgen, maar hoewel ik geen vertraagde stofwisseling heb kom ik zo enorm van aan. Ik had dus opgeteld hoeveel kcal die lijst eigenlijk was, en dat is echt heel veel boven m'n verbruik - geen wonder dat ik er veel van aankom. Kan ik hier dan wel ooit op stabiliseren, nee toch als het zover boven m'n caloriebehoefte ligt? Hoe is dat bij jullie gegaan, klopte het aantal kcal in de lijst ongeveer wel met wat jullie verbruiken op een dag?
(van de aankomlijst kom ik meer dan 2 kg per week aan, aan echte massa dus geen vocht, maar ik vind het een beetje moeilijk dat i nu van de standaardlijst ook nog zoveel blijf aankomen ook al is het niet meer nodig)
Ik neem aan dat je van iemand die lijst gekregen hebt. Heb je daar je vraag al aan gesteld?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:21 schreef grizegrijn het volgende:
Maar mijn calorieverbruik is gewoon echt veel lager dan gemiddeld, schildklierproblemen zitten in de familie en zo (ik zat op het randje) en mede daarom zit ik op zo'n 60% van normaal. Zal ik er dan ook aan wennen? Ik dacht trouwens dat als m'n lichaam het nodig ozu hebben, ik veel meer zou moeten eten.
Moest dit even quoten. Het is echt belangrijk dat andere landen dit ook gaan accepteren. Eetstoornissen kunnen namelijk catastrofale gevolgen hebben. Sterker nog, wie anorexia heeft gehad tussen 14 en 18 komt hoogstwaarschijnlijk nooit meer van de gevolgen af.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:32 schreef Re het volgende:
Anti-anorexia wet in Frankrijk
Frankrijk is het eerste land die een anti-anorexia wetgeving heeft aangenomen waarbij o.a. gevaarlijke websites aangepakt kunnen worden.
klik
misschien, maar als de anorexia nervosa niet voor adolescentie is verholpen wordt het een chronische conditie, en dat is zeer ernstigquote:Op vrijdag 30 mei 2008 08:59 schreef BubblegumBarbie het volgende:
pro ana sites verbieden?
Hier is al uitgebreid gediscussieerd over het wel of niet verbieden van pro-ana sites e.d. En of zulke sites uberhaupt invloed hebben op anorexia krijgen en in stand houden.
Ik, persoonlijk, vind zulke wetten pure betutteling en volstrekt zinloos.
Met mij gaat het goed, zoals ik al eerder aangaf, ik heb geen eetstoornis, maar ik heb er denk ik zoals velen wel eens tegenaan gezeten en heb het in mijn omgeving meegemaakt. Inmiddels ben ik zo ver dat ik die signalen bij mezelf wel herken en dat onrealistische denkpatroon wel enigzins stop kan zetten. Meestal betekent het dat er ergens anders iets niet goed zit wat ik probeer te ontwijken. Ook spreek ik het nu direct uit naar bepaalde mensen als ik dat merk, ipv het 'stiekem' in mezelf te houden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:02 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Bij mij gaat het al een hele tijd oké! Ik denk al een maand of 2, misschien langer. Mijn conditie is mede hierdoor een stuk verbeterd.
Nogsteeds heb ik iedere dag dat ik mezelf gigantisch vind. Maar ik ga ervan uit dat dit ooit nog verminderd.
Hoe is het met jou Etoille?
Halloquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:55 schreef Étoile het volgende:
Freuder, goed dat je zo ver gekomen bent, hoe gaat het nu? Lukt het je al om meer invulling te vinden? Heb je wel hobbies en vrienden om leuke dingen mee te doen? Tegelijkertijd is dit natuurlijk wel de belangrijkste stap, ergens is het fout gegaan en heeft je eetverslaving de plaats ingenomen van 'gewoon' leven en omgaan met emoties en nu probeer je het weer te herstellen. Zet m op!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |