abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45208100
Voor sommigen hier zal het belachelijk klinken, maar ik zit er echt mee: douchen na het sporten in zo’n openbare doucheruimte. De laatste keer dat ik gezamenlijk gedouched heb met andere meiden (ja ik ben vrouwelijk), was in groep acht van de basisschool. Op de middelbare school was er geen tijd om na de gym te douchen, en qua sport heb ik altijd gewoon makkelijk thuis kunnen douchen.

Nu ga ik binnenkort squashen met een vriend, veel zweten dus en daarbij is het niet om de hoek en gaan we daarna nog iets leuks doen. Het is eigenlijk gewoon praktischer als ik daar meteen douche, ook omdat ik ergens vind dat ik me over mijn angst heen moet zetten. Maar ik zie er dus enorm tegenop. Tijd geleden was ik een keer fitnessen en ik kreeg het in de kleedkamer gewoon al benauwd van het zien van die grote doucheruimte, iedereen die daar zo ongegeneerd rondliep en de gedachte dat ik daar ook ooit aan zou moeten geloven.

Ik zie er gewoon normaal uit, niets om me uitzonderlijk voor te schamen, maar ik heb het idee dat als ik naakt die douche inloop dat iedereen me raar aankijkt. Dat iedereen me beoordeelt.

Vraag aan jullie: Is er iemand die dit herkent? Hoe ben je daar zelf overheen gestapt?
En voor mensen die zelf wekelijks in zo’n douchehok staan (en dan toch met name de vrouwen): Kijken jullie naar hoe anderen eruitzien? Lachen jullie daarom? Of is dat nou gewoon iets van de basisschool wat ik nog met me meesleep?
pi_45208231
Vroeger heb ik gesport (ja lach maar ), en ik ging ook NOOIT douchen. Ik vond het ook helemaal niks, met z'n allen in zo'n vies openbaar hok je zweet er af schrobben.
Douchen vind ik zelf iets wat privé is, en waar ik de tijd voor wil nemen in m'n eentje (of soms met z'n 2).

Waarom zou je jezelf er persee 'overheen willen zetten' als het geen verplichting is en je je er niet prettig bij voelt?
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:48:09 #3
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_45208299
Het is een drempel voor je, je moet het eigenlijk gewoon doen en dan zul je zien dat het allemaal reuze meevalt.

Er is eigenlijk niks wat je zal helpen om het makkelijker te maken, je maakt jezelf onzeker.

succes.
pi_45208310
Ik ga ook echt niet in een doucheruimte staan waar iedereen alles kan zien...
nee ik ga lekker thuis
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:48:46 #5
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_45208322
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:45 schreef ParanoidEv het volgende:
Waarom zou je jezelf er persee 'overheen willen zetten' als het geen verplichting is en je je er niet prettig bij voelt?
Omdat je anders stinkt?
Someone you trust is one of us...
pi_45208360
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:45 schreef ParanoidEv het volgende:
Vroeger heb ik gesport (ja lach maar ), en ik ging ook NOOIT douchen. Ik vond het ook helemaal niks, met z'n allen in zo'n vies openbaar hok je zweet er af schrobben.
Douchen vind ik zelf iets wat privé is, en waar ik de tijd voor wil nemen in m'n eentje (of soms met z'n 2).

Omdat het gewoon nergens op slaat dat ik me zo schaam voor mijn lichaam. Ik moet gewoon eens leren er trots op te zijn en zolang ik me dingen in het hoofd haal wanneer ik een openbare doucheruimte in stap, ben ik kennelijk niet trots op mijn lichaam. De grote vraag is alleen of ik me echt dingen in het hoofd haal of dat mensen elkaar werkelijk staan aan te gapen. Je zou me ook nooit een sauna of zo inkrijgen, terwijl het me ergens wel gewoon relaxed lijkt om een keer te doen. Ik zit mezelf op deze manier in de weg en daar baal ik van.
pi_45208389
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:48 schreef 5112 het volgende:

[..]

Omdat je anders stinkt?
Als je thuis bent kan je toch ook douchen? Dan stink je toch niet meer?
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:52:06 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45208426
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef No_ID het volgende:

En voor mensen die zelf wekelijks in zo’n douchehok staan (en dan toch met name de vrouwen): Kijken jullie naar hoe anderen eruitzien? Lachen jullie daarom? Of is dat nou gewoon iets van de basisschool wat ik nog met me meesleep?
Waar ik een blauwe maandag sportte, had je aparte douchecabines, dus geen grote, gezamenlijke doucheruimte. Maar in de kleedruimte verdeed ik mijn tijd niet met het kijken naar andere vrouwen.

Bang zijn dat anderen naar je kijken en je uitlachen is denk ik een overblijfsel uit je basisschooltijd. In zo'n sportgelegenheid is een naakt lichaam de normaalste zaak van de wereld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45208441
Ik ging bij voorkeur ook liever thuis douchen, maar dat was meer omdat het daar sowieso schoner is en ik ook tien keer langer kan blijven staan

Gewoon gaan douchen en je niks van anderen aantrekken, zij kunnen het toch ook.
pi_45208456
Je moet maar denken dat er altijd lelijkere mensen op de wereld zijn.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:53:22 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45208475
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:50 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja, maar in het geval van TS gaat ze na het sporten direct door naar een andere gelegenheid om iets leuks te doen. Dan is het toch wel lekker om fris gedoucht te zijn .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45208500
Bovendien zou je (mijns inziens dan) gewoon lak moeten hebben aan wat andere mensen al dan niet van jouw denken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_45208543
Ja, ik herken het. Iedereen ging na de training altijd douche behalve ik. Maar op een dag besloot ik gewoon mee te gaan douche . En het bleek heel erg mee te vallen, ze kijken je misschien even aan maar gaan dan gewoon verder met douchen. Niemand die je lichaam "controleerd".

Daarnaast is het altijd gezellig bij ons onder de douche . We praten meestal een beetje na en het ene na het ander gespreksonderwerp komt naar boven. Af en toe maken we ook wel homo-gerelateerde grapjes, zoals zeep rapen en licht uit enzo, je kent het wel.

In eerste instantie is het inderdaad een beetje eng misschien, maar je zult merken dat als je er onder staat dat niemand daadwerkelijk oog voor je lichaam heeft, tenzij je het over elkaars lichaam gaat hebben . Het blijft immers gewoon wassen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:55:50 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_45208550
wat is het probleem nou. Dan kijk je even naar andermans tieten/snikkel, boeiend, 3 seconden later denk je al ergens anders aan. En aangezien anderen dat ook doen hoef je je nergens druk over te maken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_45208563
ben dan wel geen vrouw, maar ik heb er zelf geen moeite mee om te douchen in openbare gelegenheden (sportzaal ed).
De eerste keer is altijd natuurlijk een beetje genant, je bent toch een beetje aan het rondkijken ed.
Het beste is om jezelf als het ware gewoon in het "diepe te gooien". zo heb ik het iig wel gedaan.
En tuurlijk kijken anderen naar je lichaam, maar dat is zeker niet het "keurkijken" wat plaatsvind in de lokale kroeg. jij kijkt toch ook naar anderen?
Ik zou me lekker nergens voor schamen. iedereen heeft toch een lichaam? en iedereen weet hoe mannetjes en vrouwtjes eruit zien. helemaal in een vrouwen of mannenkleedkamer zou ik me niet schamen.

maar dit is alleen maar mijn gedachten erover..
wens je iig succes!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45208603
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:54 schreef vosss het volgende:
Bovendien zou je (mijns inziens dan) gewoon lak moeten hebben aan wat andere mensen al dan niet van jouw denken
Ehmm ja daar werk ik aan, maar dat valt niet altijd mee. Maar dat is juist de reden waarom ik toch gewoon vind dat ik moet gaan douchen. Om inderdaad een bullshitfilter te ontwikkelen, om zekerder van mezelf te worden. Natuurlijk kan ik eerst naar huis en daar douchen, dan maar een kwartier stinkend in de auto zitten, maar dat is uitstel en ik help mezelf er niet verder mee.
pi_45208614
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:50 schreef No_ID het volgende:

[..]

Omdat het gewoon nergens op slaat dat ik me zo schaam voor mijn lichaam. Ik moet gewoon eens leren er trots op te zijn en zolang ik me dingen in het hoofd haal wanneer ik een openbare doucheruimte in stap, ben ik kennelijk niet trots op mijn lichaam. De grote vraag is alleen of ik me echt dingen in het hoofd haal of dat mensen elkaar werkelijk staan aan te gapen. Je zou me ook nooit een sauna of zo inkrijgen, terwijl het me ergens wel gewoon relaxed lijkt om een keer te doen. Ik zit mezelf op deze manier in de weg en daar baal ik van.
van zodra je dat eens doet zal je wel merken dat mensen idd wel met andere dingen bezigzijn zoals CopyCat zegt

het is idd in het begin onwennig maar van zodra je een aantal keer dat hebt gedaan zet je je daar inderdaad "over"

het is nu natuurlijk ook niet de bedoeling dat je daar vanaf de eerste keer onmiddellijk naakt door de gehele kleedkamer naar de douches huppelt

gewoon stap voor stap
pi_45208626
ik hou er ook niet van, gezamelijke doucheruimte, of waar je eerst een stuk moeten lopen vanuit de kleedkamer, heb niets met sauna's ook, o.a. om die reden, en daarvoor schaam ik me niet, die zogenaamde valse schaamte (als dat het al is).

de een is vrijer daarin dan de ander.
ik loop ook niet topless op het strand te paraderen, als ik ga lopen, iets ga halen of naar de zee wandel trek ik wat aan, de bovenkant vd bikini dus.
topless de strandtent inlopen om een patatje te halen, zoals sommige meiden doen, durf ik niet, en ik zie het nut er ook niet zo van in, behalve dan showen met je jetsers

valse schaamte, opvoeding , karakter, boeien, ik zie niet in waarom je je erover heen zou moeten zetten van jezelf, laat staan van anderen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:58:22 #19
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45208629
quote:

[..]

ze gaat erna met een vriend iets anders doen...
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:59:03 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_45208652
quote:

[..]

quote:
u ga ik binnenkort squashen met een vriend, veel zweten dus en daarbij is het niet om de hoek en gaan we daarna nog iets leuks doen. Het is eigenlijk gewoon praktischer als ik daar meteen douche
Lezen is ook een kunst

Mijn advies is : Gewoon doen. Hoe vaker je het doet, hoe gemakkelijker het is om je er over heen te zetten. IN het begin zal je je wat ongewoontjes voelen, maar dat is na een paar keer weg...
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:01:41 #21
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_45208731
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:54 schreef vosss het volgende:
pi_45208755
Ik ben altijd na het sporten gaan douchen
En ook ik vond het niet prettig om met vele onder een douche te gaan staan..
Maar ik vind hygiene ook belangrijk en zette me er gewoon over heen

Denk maar zo, ik heb niets meer dan een andere vrouw en niets minder..
En na een tijdje is het gewoon iets wat er bij hoort.
Ik weet gewoon niet beter..

En ik denk ook, dat mits je zelf normaal doet meiden ook helemaal geen rare opmerkingen maken
Bedoel er waren ook wat stevige meiden die gingen showeren,maar we deden gewoon en ja grapjes worden wel gemaakt ,maar op een leuke manier.
Salsa Espańola
pi_45208811
lekker je p*k uitrollen in de dames douche als man, heerlijk
White male
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:04:11 #24
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_45208814
je kan je oksel ook gewoon ff deppen met wat water bij een wasbak (evt in een toilet zelfs), ben je net ietsje schoner en dat gaat een stuk sneller
over met antibacteriele zeep (waarbij je gene water nodig hebt) op een wc..
behalve als je je natuurlijk over de drempel kan zetten
ik zou het ook wel vervelend vinden
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_45208834
Ik zou ook niet douchen met al die vreemden om me heen. Neem gewoon een deo mee en een lekkere eau de toilette. Desnoods dep je je oksels met een verfrissingsdoekje in het toilet waar niemand je ziet. Je bent toch niet vies als je thuis al hebt gedoucht? Je overleeft het heus wel hoor als je na het sporten niet doucht maar je toevlucht neemt tot noodmaatregelen.
pi_45208848
foto's !! dan kunnen we beoordelen of jeje terecht schaamt...

nee joh onzin... je bent wie je bent en als je niet tevreden bent moet je er iets aan doen...
pi_45208879
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:04 schreef Tirp het volgende:
lekker je p*k uitrollen in de dames douche als man, heerlijk
ja maar dan niet gewoon PIK durven typen

pik, lul, leuter, paal, penis, plasser, piemel

hm, een L of een P, waarom zou dat zijn?
pi_45208885
Gewoon slippers aandoen, verder zullen de douches ook wel schoongemaakt worden tog? Misschien nog ff pisse onder de douche makkelijk zat post anders is een foto van jzefl ? (evt naakt) is geen probleem.
peace, nd suck a !@$%
pi_45208915
Na het squashen even uitzweten, en dan hop handdoekje net buiten de douches hangen. Ik denk dat vrouwen sowieso een stuk discreter zijn, welke vrouw heeft nu geen onzekerheden over haar lichaam? Je denkt dat mensen kijken, maar eerlijk gezegd: niemand boeit het wat. Bij ons op de sportclub wordt hoogstens een babbeltje gemaakt over ofwel je wedstrijd, ofwel je douchegel

missschien erg suf: maar een tip: leg al je kleren goed klaar, je ondergoed voor te grijpen, des te minder tijd dat je in je blote kont staat. En het zijn misschien 5 minuten waar je je druk overmaakt. Succes
Everything you can imagine is real - Pablo Picasso
pi_45208916
In elk geval hoopgevend dat iedereen toch wel meer met douchen bezig is dan met degene tegenover of naast hem/ haar. Ik hoop dat ik het durf
pi_45209062
p.s. ik vind het serieus niet echt fris hoeveel mensen thuis douchen (ok als je 5 minuten weg woont, of je moet erna nog fietsen). Maar het is ook beter voor je spieren als je na het uitzweten doucht. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Everything you can imagine is real - Pablo Picasso
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:11:11 #32
85962 ioko
I Appear Missing
pi_45209073
Ik doe geen sport waarbij dit nodig is (alleen zwemmen, maar daar staat iedereen in zijn zwembroek ). Ik vind het ook niet erg fijn, maar zou me er wel overheen zetten, iedereen is namelijk naakt, en heeft dezelfde onzekerheid. En net als jij naar anderen kijkt zullen ze ook naar jou kijken, maar niet op een vervelende manier. Gewoon doen!
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_45209122
In de tijd dat ik nog sportte ( ), ging ik ook altijd gewoon onder de douche daar. Ik ben dan een man, maar ik had niet het idee dat iedereen naar mij zat te gluren ofzo. De bijbehorende sauna was dan wel iets waarbij ik het niet prettig vond om helemaal naakt te zitten...
pi_45209134
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:07 schreef hatsieflatsie het volgende:
Ik denk dat vrouwen sowieso een stuk discreter zijn, welke vrouw heeft nu geen onzekerheden over haar lichaam? Je denkt dat mensen kijken, maar eerlijk gezegd: niemand boeit het wat. Bij ons op de sportclub wordt hoogstens een babbeltje gemaakt over ofwel je wedstrijd, ofwel je douchegel
Mannen niet? Lengte van de penis schijnt nog steeds een taboe te zijn.. Misschien maak je je daar vooraf druk om, maar als je met al die gasten onder de douche staat maakt niemand zich er meer druk over. Er wordt echt wel ergens anders over geluld.
Hertog Jan is koning!!!
pi_45209183
Bij mijn sportschool hebben ze aparte hokjes om te douchen. Je ziet de naakte vrouwen wel door de kleedkamer lopen, maar er zijn er ook bij die een handdoek om zich heen hebben gewikkeld. Zelf douche ik niet daar na het sporten. Ik ben binnen vijf minuten thuis, dus het kan mooi thuis. Als ik ergens naar toe zou gaan na het sporten, zou ik ook eerst naar huis gaan. En nee, douchen met tig vrouwen tegelijk vind ik niks.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:14:53 #36
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_45209192
Ik heb een enorme lul en een goddelijk lichaam, en toch heb ik geen behoefte om gezamelijk te douchen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_45209197
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:59 schreef glasbak het volgende:
Lezen is ook een kunst

Mijn advies is : Gewoon doen. Hoe vaker je het doet, hoe gemakkelijker het is om je er over heen te zetten. IN het begin zal je je wat ongewoontjes voelen, maar dat is na een paar keer weg...
Shit overheen gelezen inderdaad
pi_45209228
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:02 schreef Salsagirl het volgende:
Ik ben altijd na het sporten gaan douchen
En ook ik vond het niet prettig om met vele onder een douche te gaan staan..
Maar ik vind hygiene ook belangrijk en zette me er gewoon over heen

Denk maar zo, ik heb niets meer dan een andere vrouw en niets minder..
En na een tijdje is het gewoon iets wat er bij hoort.
Ik weet gewoon niet beter..

En ik denk ook, dat mits je zelf normaal doet meiden ook helemaal geen rare opmerkingen maken
Bedoel er waren ook wat stevige meiden die gingen showeren,maar we deden gewoon en ja grapjes worden wel gemaakt ,maar op een leuke manier.
Wat openbaar douchen!
Dat doe ik zelfs niet!

Schaam je
Haha nee kidding.

Ik heb er gelukkig geen last van, douche ook lekker thuis
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:15:55 #39
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_45209229
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:12 schreef Amigoow het volgende:

[..]
Er wordt echt wel ergens anders over geluld.
geluld? dus toch!
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_45209282
Ik ben idd geen mensen tegen gekomen die je aan gaan lopen gapen. Of ze zijn druk bezig met lol maken, zoals elkaar bijvoorbeeld natspuiten met een koud waterkraan als ze elkaar kennen. Of grapjes te maken die niks met douchen te maken hebben. De andere helft van de tijd (of mensen) zijn ze druk bezig zich snel te douchen of aan het nadenken wat ze straks allemaal nog moeten doen of gaan doen.. Velen komen net van t werk bijvoorbeeld en hebben niet zoveel tijd vrij..

Voor de rest is iedereen min of meer met zijn/haar lichaam bezig, dus waarom zouden ze er grapjes over maken of vergelijken? Ze hebben vaak zelf wel een idee hoe ze eruit willen zien (kontje strakker, buik wat minder, meer uithoudingsvermogen, etc) dat ze daar veel meer mee bezig zijn.

Ook voelt iedereen zich volgens mij wel een beetje ongemakkelijk. Dus waarom zou je een aanval beginnen als je zelf 1 terug kan verwachten? Weet sowieso geen reden te vinden waarom mensen dat zouden doen..

Je moet er meer vanuit gaan dat je een overeenkomst hebt, en mensen praten nou eenmaal veel liever over koetjes en kalfjes. Interesse tonen en kennismaken zul je daarom veel vaker zien.

Voor de rest is het sporten erg sociaal vaak en hoor je al snel bij een " groep ". Vandaar dat het allemaal wel meevalt.. ik heb er in ieder geval nooit last van gehad. Behalve natuurlijk de geintjes met 'zeepje laten vallen' enzo. Maar die zijn zo flauw en standaard dat je er sowieso om moet lachen. Maar dan lach je meer de persoon uit die ze maakt, maar dat hebben zij niet door..
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:20:04 #41
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_45209351
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef No_ID het volgende:
Ik zie er gewoon normaal uit, niets om me uitzonderlijk voor te schamen, maar ik heb het idee dat als ik naakt die douche inloop dat iedereen me raar aankijkt. Dat iedereen me beoordeelt.
Raar aankijken misschien niet, maar bekeken en beoordeeld wordt iedereen!
Zo zijn mensen nou eenmaal.

Maar zoals je zelf zegt is er niks raars te zien (geen dikke kont of kleine tieten?)
dus hoef je je ook nergens zorgen over te maken.

Gewoon lekker terugkijken
An open mind is a joy forever!
pi_45209366
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:58 schreef milagro het volgende:

ik loop ook niet topless op het strand te paraderen, als ik ga lopen, iets ga halen of naar de zee wandel trek ik wat aan, de bovenkant vd bikini dus.
topless de strandtent inlopen om een patatje te halen, zoals sommige meiden doen, durf ik niet, en ik zie het nut er ook niet zo van in, behalve dan showen met je jetsers
Toch is die situatie (in mijn opinie) anders, omdat je in de doucheruimte in dezelfde situatie zit en op het strand niet. Ten eerste lopen niet alle vrouwen topless, ten tweede (misschien wel belangrijker), er lopen genoeg kerels rond die graag naar de jetsers kijken. En dat kan dan weer een vervelend gevoel geven als er zo naar je gekeken wordt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:22:22 #43
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_45209442
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:14 schreef pussydeluxe het volgende:
En nee, douchen met tig vrouwen tegelijk vind ik niks.
Lijkt mij nou juist HEERLIJK!
An open mind is a joy forever!
pi_45209555
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:17 schreef Wolter het volgende:
Ik ben idd geen mensen tegen gekomen die je aan gaan lopen gapen. Of ze zijn druk bezig met lol maken, zoals elkaar bijvoorbeeld natspuiten met een koud waterkraan als ze elkaar kennen. Of grapjes te maken die niks met douchen te maken hebben. De andere helft van de tijd (of mensen) zijn ze druk bezig zich snel te douchen of aan het nadenken wat ze straks allemaal nog moeten doen of gaan doen.. Velen komen net van t werk bijvoorbeeld en hebben niet zoveel tijd vrij..

Voor de rest is iedereen min of meer met zijn/haar lichaam bezig, dus waarom zouden ze er grapjes over maken of vergelijken? Ze hebben vaak zelf wel een idee hoe ze eruit willen zien (kontje strakker, buik wat minder, meer uithoudingsvermogen, etc) dat ze daar veel meer mee bezig zijn.

Ook voelt iedereen zich volgens mij wel een beetje ongemakkelijk. Dus waarom zou je een aanval beginnen als je zelf 1 terug kan verwachten? Weet sowieso geen reden te vinden waarom mensen dat zouden doen..

Je moet er meer vanuit gaan dat je een overeenkomst hebt, en mensen praten nou eenmaal veel liever over koetjes en kalfjes. Interesse tonen en kennismaken zul je daarom veel vaker zien.

Voor de rest is het sporten erg sociaal vaak en hoor je al snel bij een " groep ". Vandaar dat het allemaal wel meevalt.. ik heb er in ieder geval nooit last van gehad. Behalve natuurlijk de geintjes met 'zeepje laten vallen' enzo. Maar die zijn zo flauw en standaard dat je er sowieso om moet lachen. Maar dan lach je meer de persoon uit die ze maakt, maar dat hebben zij niet door..
Dit zijn prettige posts om te lezen

En waarom mensen de aanval zouden openen? Tjsa dat weet ik ook niet, ze zullen het sowieso nooit rechtstreeks doen, eerder achter de rug om. Ik weet alleen hoe het er op de basisschool aan toe ging en daar werd je wel openlijk afgezeken. Ja dat is verdomd lang geleden, en iedereen is nu wel volwassen, maarja... onzekerheden en jezelf gek maken En toch kan ik het dan niet uit mijn hoofd praten.

Daarbij komt ook nog mijn controledrang om de hoek kijken. Ik kan niet bepalen hoe anderen over mij denken. Alleen de gedachte al dat mensen bv zouden kunnen denken: 'moet je haar zien, die bovenbenen mogen ook nog wel wat strakker'. Dat maakt me gewoon gek. Ik heb de situatie niet in de hand, geef me letterlijk bloot en dat is gewoon doodeng.
pi_45209654
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:20 schreef Keerzijde het volgende:

[..]

Raar aankijken misschien niet, maar bekeken en beoordeeld wordt iedereen!
Zo zijn mensen nou eenmaal.

Maar zoals je zelf zegt is er niks raars te zien (geen dikke kont of kleine tieten?)
dus hoef je je ook nergens zorgen over te maken.

Gewoon lekker terugkijken
Tsja, mensen zeggen dat ik er normaal uitzie. Ikzelf ben het daar nog niet helemaal mee eens. Maar mijn zelfbeeld klopt dan ook nog niet, daar werk ik aan. En durven douchen is wel een onderdeel van de acceptatie van je lichaam in mijn ogen.
pi_45209775
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:25 schreef No_ID het volgende:

Daarbij komt ook nog mijn controledrang om de hoek kijken. Ik kan niet bepalen hoe anderen over mij denken. Alleen de gedachte al dat mensen bv zouden kunnen denken: 'moet je haar zien, die bovenbenen mogen ook nog wel wat strakker'. Dat maakt me gewoon gek. Ik heb de situatie niet in de hand, geef me letterlijk bloot en dat is gewoon doodeng.
Maar door niet te douchen denken mensen wellicht; wat een preuts trutje.
Ik weet niet wat erger is
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_45209838
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:32 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. En zou het niet eens zo erg vinden als ze denken dat ik preuts ben, vind het veel erger als ze denken dat ik vies ben
pi_45209961
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:32 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Daar kun je natuurlijk boven gaan staan: het maakt niet uit wat anderen van je vinden.

Ik zou ook eigenlijk niet kunnen helpen, ben eerder een exhibitionist dan preuts. In de klimhal hebben we een stoombad, en daar zit je ook gezamenlijk in. Zoveel moeite heb ik daar niet mee. Maar nieuwe dingen zijn altijd eng, zo vond ik m'n eerste keer sauna ook heel raar. En nu vind ik het heerlijk

Dus misschien went het inderdaad wel ja, en zul je een stuk gemakkelijker douchen als je ontdekt dat iedereen gewoon doorgaat met douchen/aankleden/uitkleden. Wat ik ook eigenlijk wel verwacht; tenzij jouw lichaam pimpelpaars met groene stippen is, hebben die andere vrouwen toch geen reden om je aan te gapen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:42:54 #49
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45210098
Het is even een drempel over, maar daarna is het echt de gewoonste zaak van de wereld. Ik ga elke week met twee vriendinnen squashen, en na afloop gaan we ook altijd gezellig gedrieën douchen. Blijven we altijd gezellig doorpraten enzo... ik heb er echt geen enkel probleem mee.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:44:57 #50
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_45210168
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:25 schreef No_ID het volgende:
Niemand ziet er perfect uit, vooral niet op een sportschool! Ik ben zelf ook absoluut niet één van de slanksten, maar heb nooit het idee gehad dat iemand me er op aan keek. Bovendien, als je allemaal naakt bent, maakt het echt geen reet meer uit hoor. .
pi_45210213
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:20 schreef Lucille het volgende:

[..]

Toch is die situatie (in mijn opinie) anders, omdat je in de doucheruimte in dezelfde situatie zit en op het strand niet. Ten eerste lopen niet alle vrouwen topless, ten tweede (misschien wel belangrijker), er lopen genoeg kerels rond die graag naar de jetsers kijken. En dat kan dan weer een vervelend gevoel geven als er zo naar je gekeken wordt.
true true, maar heeft beide (ook) te maken met een bepaalde onzekerheid, of ongemakkelijkheid.

en met enkel vrouwen om me heen zou je denken dat het juist makkelijker zou zijn, maar ja ik weet niet, ms omdat ik weet hoe vrouwen over elkaar kunnen kletsen, ze kijken ms niet, maar zien het wel, en oordelen dan ook meteen, achter je rug om uiteraard, andere lichamen affakkelen zodat je eigen lichaam weer wat mooier lijkt "ik heb ms geen perfecte borsten, maar zag je die van haaaaaaar!!!!!??"

ms is het dat.

ik ben iig geen fan van naakt paraderen met anderen om me heen , behalve dan thuis met de juiste vent
zal me ook niet zo snel omkleden thuis met anderen erbij, ga ik toch even naar de slaapkamer, zelfs als diegen me ooit al eens naakt gezien heeft, zelfs bij exen dus.

ligt een beetje aan de context dus ook soms.
pi_45210217
Hm, mijn vriendin douched elke zaterdag met haar hockeyelftal, en ik moet zeggen dat ik precies op de hoogte ben van alle details van de andere dames. Borsten, poes, schaamhaar... etc. Dus ja, vrouwen kijken naar elkaar. En onthouden dat. En vertellen dat aan hun vriend, als hij er naar vraagt. "Zeg, die Fleur, hoe ziet die er nou uit onder de douche? "
pi_45210242
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:48 schreef EmmYKuHh het volgende:
Ik ga ook echt niet in een doucheruimte staan waar iedereen alles kan zien...
nee ik ga lekker thuis
is dat iet waar vrouwen niet aan doen? bij voetbal bijvoorbeeld is dat ook heel normaal. als je dat niet doet word je juist raar aangekeken!
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
pi_45210457
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:46 schreef milagro het volgende:

[..]

true true, maar heeft beide (ook) te maken met een bepaalde onzekerheid, of ongemakkelijkheid.

en met enkel vrouwen om me heen zou je denken dat het juist makkelijker zou zijn, maar ja ik weet niet, ms omdat ik weet hoe vrouwen over elkaar kunnen kletsen, ze kijken ms niet, maar zien het wel, en oordelen dan ook meteen, achter je rug om uiteraard, andere lichamen affakkelen zodat je eigen lichaam weer wat mooier lijkt "ik heb ms geen perfecte borsten, maar zag je die van haaaaaaar!!!!!??"

ms is het dat.

Exact mijn gedachte alleen denken mensen dus niet zo, als ik moet geloven wat ik tot nu toe van mensen heb gehoord en hier lees (uitzonderingen daargelaten).
pi_45210482
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:46 schreef Oksel het volgende:
Hm, mijn vriendin douched elke zaterdag met haar hockeyelftal, en ik moet zeggen dat ik precies op de hoogte ben van alle details van de andere dames. Borsten, poes, schaamhaar... etc. Dus ja, vrouwen kijken naar elkaar. En onthouden dat. En vertellen dat aan hun vriend, als hij er naar vraagt. "Zeg, die Fleur, hoe ziet die er nou uit onder de douche? "
Gelukkig ken ik daar niemand En niemand kent mij.
pi_45210544
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:44 schreef Christine het volgende:

[..]

Niemand ziet er perfect uit, vooral niet op een sportschool! Ik ben zelf ook absoluut niet één van de slanksten, maar heb nooit het idee gehad dat iemand me er op aan keek. Bovendien, als je allemaal naakt bent, maakt het echt geen reet meer uit hoor. .
Wellicht nog een goeie tip voor TS, ga eens naar een naaktstrand (al is het wellicht niet het goede seizoen ), daar zie je echt alle geuren, kleuren en maten. Misschien een hoge drempel, maar je vind jezelf nadien een stuk 'normaler'
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_45210605
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:56 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Wellicht nog een goeie tip voor TS, ga eens naar een naaktstrand (al is het wellicht niet het goede seizoen ), daar zie je echt alle geuren, kleuren en maten. Misschien een hoge drempel, maar je vind jezelf nadien een stuk 'normaler'
Die drempel is nog hoger dan dat douchen Maar wie weet, als ik dit durf, en ik durf een sauna in, dan is dat miss een goede volgende stap. Maar voorlopig griezel ik nog even door voor die douche
pi_45210679
Mooi topic.

Maar als je zo normaal bent als je zelf zegt, zie je er beter uit dan de meeste vrouwen daar..
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:32:46 #59
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_45213633
Als het niet is aangeleerd...

Ik douche al vanaf weet ik veel hoe jong (5 denk wel) na het sporten in een openbare ruimte...
Heb me nog nooit ongemakkelijk gevoeld of opgelaten (behalve toen ik mn ballen had geschoren misschien maar idd, iedereen is voornamelijk met zichzelf ( ) bezig...

dus... als je vind dat je je niet hoet te schamen voor je lichaam, waarom zou je dat dan doen!

succes iig
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_45214087
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:46 schreef Oksel het volgende:
Whehe als ik zou vragen aan mn vriendin hoe de rest eruit zou zien kreeg ik me toch een mep en zeker 2 weken geen seks
JOHNNY HEITINGA
pi_45216186
Na 10 jaar teamsport heb ik inmiddels heel wat naakte vrouwen gezien in echt alle soorten en maten. Jong, oud, dik, dun, behaard, enz... En echt niemand heeft ooit moeilijk gedaan over uiterlijk. Je kijkt wel naar elkaar, maar niet om te beoordelen meer om een soort van bevestiging te zoeken dat anderen ook bepaalde kenmerken hebben(vaak dingen waar jezelf onzeker over bent). En dan bedoel ik niet dat je aangestaard wordt, gewoon even in een oogopslag. (en bij een (vriendinnen)team praat je er ook wel over, maar dan ken je elkaar)

Na het sporten is niks lekkerder dan even douchen en dan daarna fris nog even na te praten (in het geval van een teamsport of als je met vriendinnen bent). Niet douchen na het sporten vind ik zo vies!

Iedereen heeft hetzelfde doel in een douche, topless op het strand hoef ik ook niet, maar ben laatst wel voor het eerst naar een gemengde sauna gegaan. En daar geldt hetzelfde als onder de douche: je komt er om je schoon te voelen/te ontspannen enz, en niet om andermans lichaam te gaan bekijken en te beoordelen.

Ik denk ook dat ik door al dat douchen veel meer zelfvertrouwen heb gekregen, JUIST omdat iedereen elkaar accepteert.

pi_45216321
Ik had daar ook altijd een gruwelijke hekel aan. Totdat thuis de badkamer werd verbouwd, toen bleek het toch wel handig dat ik bij de sportschool gewoon kon douchen. Stinkend naar school vond ik erger dan vijf minuten daar in mijn blootje. Toen ben ik er dus aan gewend geraakt om daar te douchen.

Het irritante bij mijn sportschool is de indeling van de kleedruimte. Wanneer je onder de douche vandaan komt, moet je langs de deur van de kleedkamer. Soms komt er iemand binnen, en dan kijken mensen uit de zaal die tegenover de kleedkamer ligt dus recht naar binnen. Lekker als je op dat moment net klaar bent met douchen. Dat vind ik wel erg vervelend, dus loop ik moeilijk te doen met een handdoek die altijd valt en daardoor nat wordt...

En als het erg druk is, vooral met jonge grieten die commentaar hebben op alles en iedereen, dan wacht ik gewoon even tot het wat rustiger is.
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:41:27 #63
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_45216367
Ik vind het niet zo erg om te douchen tussen alle vrouwen, het enige probleem is altijd dat mijn Hendrik zich dan niet in kan houden
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_45216558
Zo, de 'hihi ik zou het wel leuk vinden om bij vrouwen te douchen hoooor!'-grap is ook weer genoeg gemaakt.

Ik heb er zelf ook problemen mee. Van mij hoeft het gewoon niet, al die mensen op een hoop en dan douchen maar. Daar ben ik dan toch te onzeker en te preuts voor, I guess . Douchen is een privé-iets en als dat daar niet kan, dan maar die 10 minuten terug naar huis even ongedoucht doorbrengen.
pi_45216718
ik ben er zelf ook niet zo makkelijk in hoor, Vroeger al niet, en nu nog niet.En nu woon ik op vijf minuten fietsen van de sportschool af dus ik douche lekker thuis...

Het is wel een kleine sportschool met een kleine kleedkamer en een douche met gordijn en ook nog achter een muurtje staat met wat haakjes voor je kleren dus je kan er vrij ongestoord douchen maar vind ik mijn eigen douche fijner...

Ik ga wel eens naar de sauna en dan moet ik me ook altijd over een flinke drempel heenzetten voor ik echt kan ontspannend...

en natuurlijk kijken mensen naar elkaar, alleen de meesten hebben de discretie om dat niet opvallend te doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:50:44 #66
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_45216748
Natuurlijk heeft niet iedereen "naturist" op zijn voorhoofd getatooeerd staan
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:54:15 #67
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_45216885
Bekijk jij andere mensen zo nauwkeurig in de doucheruimte, en beoordeel jij ze allemaal op hun uiterlijk ?

Zo nee, waarom denk je dan dat al die anderen dat dan opeens wel bij jou zullen doen ?
Waarom ben jij zo speciaal dat alle aandacht naar jou zou moeten gaan ?

Egotrippert

zzz
pi_45217292
Haha, daar had ik op de middelbare school ook last van. Dat durf ik 25 jaar na dato wel toe te geven. De rest van de klas was gemiddeld een jaar ouder en die liepen al trots met hele boomstammen en oerwouden te paraderen. Daar ging ik met mijn kale kwastje dus mooi niet tussenstaan. Pas later paradeerde ik vrolijk mee.

Volgens mij is thuis douchen eigenlijk slimmer, want direct na het sporten is je lichaam nog zo oververhit dat je na het douchen toch weer vrolijk doorzweet. Maar als daarvoor geen gelegenheid is, en je niet het reële risico wilt lopen voortaan Stinkie genoemd te worden, dan zul je je inderdaad moeten blootgeven.

En dat moet je ook doen! Immers, niemand kent je, en als je daar eenmaal in je blote gat staat zul je die schroom tot je eigen verbazing ook meteen kwijt zijn omdat je jezelf overwonnen hebt en nu helemaal 'bij de club hoort'. Mensen die voor het eerst naar sauna of naakstrand zijn geweest kennen die bevrijdende kick ook wel.
pi_45217415
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:54 schreef L.Denninger het volgende:
Bekijk jij andere mensen zo nauwkeurig in de doucheruimte, en beoordeel jij ze allemaal op hun uiterlijk ?

Zo nee, waarom denk je dan dat al die anderen dat dan opeens wel bij jou zullen doen ?
Waarom ben jij zo speciaal dat alle aandacht naar jou zou moeten gaan ?

Egotrippert

Ik heb geen idee, ben de afgelopen 10 jaar niet meer in en doucheruimte geweest. Ik weet alleen dat ik op straat, op het strand enz wel altijd naar andere vrouwen kijk. En nee ik beoordeel ze niet, ik vergelijk. Wat hebben zij allemaal dat ik voor mijn gevoel niet heb. Zij heeft wel lange benen, en haar borsten staan wel dichter bij elkaar, en zij heeft niet zo'n hoog voorhoofd, en die andere heeft weer iets dat ik niet heb. Uiteindelijk puzzel ik een ideaalbeeld van een vrouw samen en ga me daarmee vergelijken.

Nee, ik zal vast geen aandacht trekken, omdat ik niet uitzonderlijk knap of lelijk ben. Maar er is nog wel een verschil tussen weten dat iets tussen je oren zit en het ook voelen.

Heb overigens een mooie tussenweg gevonden. Ik ga 's middags thuis nog wel even douchen, kan ik daar mijn haar rustig wassen. Dat is behoorlijk lang, dus dat scheelt toch weer tien minuten. Dan hoef ik me daar alleen even af te spoelen, vijf minuten. Dat lijkt me acceptabel.
pi_45221336
Wees niet bang . Hetgeen dat gebeurde op de basisschool tijdens het douche, zal op volwassen douchegelegenheden niet gebeuren.
pi_45222809
Ik had er ook moeite mee. Ik werd een keer uitgenodigd door een vriendin om mee te gaan naar een sauna (complex). Opzich leek me dat wel heel leuk maar aan de andere kant ook zo eng en zag ik het totaal niet zitten! Ik heb mijn verstand op nul gedraaid en ben gewoon gegaan. Achteraf gezien viel het heel erg mee, want iédereen liept daar bloot. Je zou er eerder opallen mét kleren aan. Ok, nu was het wel letterlijk een sprong in het diepe, maar het heeft wel gewerkt bij mij. Ik zou dus gewoon lekker gaan douchen daar als ik jou was.
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 januari 2007 @ 20:15:32 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45224445
Ik heb er zelf geen problemen mee, douch elke week na het sporten met mijn teamgenoten... Maar goed, wij gaan daarna ook nog barhangen en dan is het toch wel lekker om opgefrist te zijn. Overigens stan we meestal te geinen onder de douchen, geen zin en geen tijd om de anderen van top tot teen te scannen. Maar dat kan ook zijn omdat ze gemiddeld 10 jaar ouder zijn dan mij
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_45224920

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 10-01-2007 20:27:23 (Spoor jij niet?) ]
pi_45225094

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 10-01-2007 20:49:44 (Je spoort dus idd niet...) ]
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:49:02 #75
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_45225940

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 10-01-2007 20:50:56 (Laat maar...) ]
Ado is the pride of Holland!
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:31:54 #76
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_45230387
Ik vind het nujuist leuk om te douchen in de sportschool. Lekker opgepompt naar de doucheruimte lopen en iedereen jaloers laten kijken

Serieus, als je tevreden bent met je lichaam vind je het alleen maar leuk dat anderen dat kunnen zien. Conclusie: werk aan datgene waar je ontevreden over bent.

En het valt echt wel mee. Ik zie ook uitgezakte kerels met mini-fluitjes douchen. Blij dat ik er zelf wel strak bijloop, maar ik ga ze er niet op beoordelen.
pi_45231957
Nou net maar eens extra opgelet *insert waterpolo training* maar volgens mij is er niemand die uitgebreid gaat staan kijken.
Dus lijkt me heel normaal om gewoon te douchen na de tijd. Denk dat het ook gewoon iets is wat je moet doen, het is toch een schaamte waar je misschien overheen moet.
Maar ja bekijk het van de andere kant. Stel dat je ziek bent. Dan wil je dat mensen er naar kijken.

*op mij na vandaag dan...
pi_45232057
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:04 schreef Apz0r het volgende:

Maar ja bekijk het van de andere kant. Stel dat je ziek bent. Dan wil je dat mensen er naar kijken.

*op mij na vandaag dan...
HUH? Wat brabbel jij nu allemaal?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:44:57 #79
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_45233715
Tsja, de meeste mensen associeren een bloot lichaam automatisch met seks.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_45233885
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:44 schreef Henny_Huisman het volgende:
Tsja, de meeste mensen associeren een bloot lichaam automatisch met seks.
Ow dus ik zie een kindje geboren worden en ik denk meteen aan seks . Ja de ouders hebben -als het goed is- negen maanden geleden seks gehad... Maar ik denk meteen aan seks bij een bloot lichaam .
pi_45234924
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:49 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ow dus ik zie een kindje geboren worden en ik denk meteen aan seks
Wat ben jij een ransbak!
pi_45235014
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:20 schreef dolledingo het volgende:

[..]

Wat ben jij een ransbak!
Als je even leest .
pi_45235061
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:23 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Als je even leest .
d0h, dat je dat durft op te schrijven!
  donderdag 11 januari 2007 @ 00:25:19 #84
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45235083
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:20 schreef dolledingo het volgende:

[..]

Wat ben jij een ransbak!
Zyggie.
pi_45239818
Ik douche ook altijd na het sporten en sta daar dan altijd met wat vrienden.
Heb niet echt gevoel dat er gekeken wordt. Meestal is het gewoon wat kletsen met elkaar en let je verder niet op anderen.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_45240454
Vroeger bij ons na de wedstrijd of training onder de douche was het nog wel eens hip om stiekem tegen elkaar aan te zeiken, nu blijft het vaak bij wat piemelgezwaai en slaan op de billetjes. Zo zie je maar weer dat douchen niet alleen een saaie solo aangelegenheid hoef te zijn. Ow en reken er maar op dat je uitgecheckt wordt, moet je alle gastenboeken maar eens bekijken van alle dames-volleybal-korfbal-hockey-voetbal-sites (bij de ouwehoer teams) ze hebben het daar over niks anders dan elkaars kutten, billen en tieten.
pi_45244456
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 00:24 schreef dolledingo het volgende:

[..]

d0h, dat je dat durft op te schrijven!
pi_45244610
Ik heb er ook altijd heel veel problemen mee gehad, was erg preuts en op de middelbare school hadden we aparte hokjes dus het het ook nooit 'gedwongen' afgeleerd. Nu is het zo dat ik na 2,5 jaar relatie met mijn vriend me er iig thuis al lekkerder bij voel om even zonder kleding rond te lopen, maar tot 2 weken geleden bleef het daar ook bij. Maar ja, toen sleepte mijn zusje me mee naar haar sportschool, inclusief sauna enz., dus toen moest ik er na het sporten toch wel aan geloven, je gaat toch niet daar zitten zweten met je enige handdoek om je heen, en erna wil je je ook eerst even afgespoeld hebben voordat je die handdoek weer omslaat. Uiteindelijk viel het me ook 100% mee, alle vrouwen liepen daar bloot de hele kleedkamer door te paraderen, en een groot gedeelte ervan bestond uit huisvrouwen die nog wel een kilootje of 40 mochten verliezen, dus hoefde me ook totaal niet onzeker over mijn lichaam te voelen.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_45245735
Zelf heb ik nooit gemeenschappelijk naakt gedouched, maar ik kan me niet voorstellen dat men rare dingen over anderen gaat denken. Zou je dat zelf wel bij anderen doen?

Kijk: Jij geeft je daar helemaal bloot.. maar degene die naast je staat, is net zo naakt hoor. En misschien nog wel onzekerder.
Men weet toch wel of je grote of kleine borsten hebt, of te dikke benen. Als je in bikini loopt dan weet ook iedereen hoe je er uit ziet. En net dat kleine beetje wat dan nog bedekt is, ziet er toch wel hetzelfde uit bij iedereen.

Mocht iemand iets negatiefs zeggen over lichaamsdelen, bijvoorbeeld: Goh die heeft ook dikke benen.. dan bedoelen ze eigenlijk: Wow ik wou dat ik van die borsten als zij had. Maar men gaat dan naar andere dingen zoeken omdat ze jaloers zijn. Niemand is perfect.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_45246455
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:12 schreef Walter81 het volgende:
En net dat kleine beetje wat dan nog bedekt is, ziet er toch wel hetzelfde uit bij iedereen.
Dat kleine beetje dat normaliter altijd nog bedekt is ziet er juist bij niemand hetzelfde uit. Ik weet niet van welke saaie planeet jij komt, elke kut is anders, elke tiet is anders, en elke piemel is ook anders. En vooral bij vrouwen is dat juist zo mooi, dat ze niet allemaal hetzelfde zijn, ook daar niet..
quote:
bijvoorbeeld: Goh die heeft ook dikke benen.. dan bedoelen ze eigenlijk: Wow ik wou dat ik van die borsten als zij had. Maar men gaat dan naar andere dingen zoeken omdat ze jaloers zijn. Niemand is perfect.
ik hoop niet dat je dit ook tegen je vriendin zegt. Wat een dom gelul

Sommige mensen hebben gewoon een dikke kont, dikke buik, dikke benen, lelijke oren, rare ogen.. niemand is inderdaad perfect, maar dat constateren zou een uiting van jaloezie zijn?

[ Bericht 11% gewijzigd door dolledingo op 11-01-2007 13:38:55 ]
pi_45247680
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:40 schreef As_33 het volgende:
Ik heb er ook altijd heel veel problemen mee gehad, was erg preuts en op de middelbare school hadden we aparte hokjes dus het het ook nooit 'gedwongen' afgeleerd. Nu is het zo dat ik na 2,5 jaar relatie met mijn vriend me er iig thuis al lekkerder bij voel om even zonder kleding rond te lopen, maar tot 2 weken geleden bleef het daar ook bij. Maar ja, toen sleepte mijn zusje me mee naar haar sportschool, inclusief sauna enz., dus toen moest ik er na het sporten toch wel aan geloven, je gaat toch niet daar zitten zweten met je enige handdoek om je heen, en erna wil je je ook eerst even afgespoeld hebben voordat je die handdoek weer omslaat. Uiteindelijk viel het me ook 100% mee, alle vrouwen liepen daar bloot de hele kleedkamer door te paraderen, en een groot gedeelte ervan bestond uit huisvrouwen die nog wel een kilootje of 40 mochten verliezen, dus hoefde me ook totaal niet onzeker over mijn lichaam te voelen.
Als het jou 100% meeviel, dan moet het mij toch ook lukken, al is het maar met 51% om te beginnen.
pi_45254560
Je moet gewoon de douche inlopen en dan keihard roepen HAHAHA DIE SCHAAMLIPPEN VAN JOU WAT EEN SPATLAPPEN!!!!!!!!11 dan zijn ze allemaal bang voor JOU.

Trouwens ik weet uit betrouwbare bronnen dat vrouwen na het douchen precies weten wie wat voor schaamhaar heeft, wat voor kleur, hoe kort, wat voor vorm, hoe groot de tepels zijn etc etc .. dus die controle is wel effe iets groter dan bij mannen. Ik zou er als ik een vrouw was geen seconde aan denken om te gaan douchen met andere vrouwen, mits ik niet een perfect lichaam zou hebben dan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_45254931
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Je moet gewoon de douche inlopen en dan keihard roepen HAHAHA DIE SCHAAMLIPPEN VAN JOU WAT EEN SPATLAPPEN!!!!!!!!11 dan zijn ze allemaal bang voor JOU.

Trouwens ik weet uit betrouwbare bronnen dat vrouwen na het douchen precies weten wie wat voor schaamhaar heeft, wat voor kleur, hoe kort, wat voor vorm, hoe groot de tepels zijn etc etc .. dus die controle is wel effe iets groter dan bij mannen. Ik zou er als ik een vrouw was geen seconde aan denken om te gaan douchen met andere vrouwen, mits ik niet een perfect lichaam zou hebben dan.
Sommige vrouwen hebben overal wel wat op aan te merken, daar moet je gewoon helemaal niets van aantrekken. En wat iemand mooi of lelijk vind is toch maar subjectief, dus lekker schijt aan hebben .
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:11:31 #94
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_45255082
De meeste vrouwen maken alleen maar opmerkingen over anderen omdat ze zo vreselijk onzeker zijn over hun eigen lichaam. Dus kraken ze dat van een ander maar af zodat ze kunnen denken "Zo, die sjaan heeft me daar een spatlappen, ben blij dat ik dat niet heb.."

En ja.. Ook mannen doen dat..
pi_45255088
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:07 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Sommige vrouwen hebben overal wel wat op aan te merken, daar moet je gewoon helemaal niets van aantrekken. En wat iemand mooi of lelijk vind is toch maar subjectief, dus lekker schijt aan hebben .
dat jij je hier nog durft te tonen na die walgelijke uitspraak van je, hierboven..
pi_45255199
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:11 schreef dolledingo het volgende:

[..]

dat jij je hier nog durft te tonen na die walgelijke uitspraak van je, hierboven..
We leven in een vrij land .

P.s. Leer lezen en doe niet zo geleerd, als je mijn teksten niet snapt.
pi_45255271
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:11 schreef dolledingo het volgende:

[..]

Oja, vergeten tegen je te zeggen, waarom vraag je niet meteen een ban voor mij aan .
pi_45255275
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:07 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Goed punt En als alleen alle perfecte vrouwen nog zouden gaan douchen gezamelijk, dan zou het wel erg stil worden vrees ik.

Ik heb me voorgenomen het gewoon te doen, ga morgenavond dus sporten. Dit gaat miss vaag klinken, maar droomde vannacht dat de derde wereldoorlog uitbrak, overal bominslagen en zo, behoorlijk eng. Maar het grappige was dat ik in mijn droom dus iets zei in de zin van: 'Wat maakte ik me eerst druk om kleine dingen, er zijn veel ergere dingen'. En dat is me wel bijgebleven. Het is eigenlijk maar een relatief klein probleem, en door mezelf op te fokken, maak ik het alleen onnodig groot. Mijn filosofie dus als ik het eng vind morgen: ik bedenk iets dat veel enger is, dan valt dit ineens wel in het niet. Hoop ik
pi_45255370
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:57 schreef American_Nightmare het volgende:

20 euro voor degene die dit doet en opneemt met voicerecorder
JOHNNY HEITINGA
pi_45255372
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:17 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Oja, vergeten tegen je te zeggen, waarom vraag je niet meteen een ban voor mij aan .
Als jij denkt zo slim te zijn, waarom edit je je bericht dan gewoon niet...
pi_45255395
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:17 schreef No_ID het volgende:

[..]

Goed punt En als alleen alle perfecte vrouwen nog zouden gaan douchen gezamelijk, dan zou het wel erg stil worden vrees ik.
Dan zou geen enkele vrouw ooit meer gaan douchen. Nobody is perfect.
JOHNNY HEITINGA
pi_45255428
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:17 schreef No_ID het volgende:

[..]

Ik heb me voorgenomen het gewoon te doen, ga morgenavond dus sporten. Dit gaat miss vaag klinken, maar droomde vannacht dat de derde wereldoorlog uitbrak, overal bominslagen en zo, behoorlijk eng. Maar het grappige was dat ik in mijn droom dus iets zei in de zin van: 'Wat maakte ik me eerst druk om kleine dingen, er zijn veel ergere dingen'. En dat is me wel bijgebleven. Het is eigenlijk maar een relatief klein probleem, en door mezelf op te fokken, maak ik het alleen onnodig groot. Mijn filosofie dus als ik het eng vind morgen: ik bedenk iets dat veel enger is, dan valt dit ineens wel in het niet. Hoop ik
Kijk dat klinkt al veel beter . Iedereen heeft natuurlijk zo zijn redenen om bepaalde dingen wel of niet te doen, maar je moet je nooit laten weerhouden door anderen .
pi_45255518
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:20 schreef dolledingo het volgende:

[..]

Als jij denkt zo slim te zijn, waarom edit je je bericht dan gewoon niet...
1. Er valt niets te veranderen, alles klopt gewoon
2. Ik ga niet meer off topic ruzieën met je
3. Je kunt gewoon niet toegeven dat je een fout hebt gemaakt en dat is zover ik weet gewoon menselijk

pi_45255628
pi_45255733
quote:
Jochem Die show heb ik al zes keer gezien

"Hij is een beetje verlegen"
pi_45259728
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:42 schreef Christine het volgende:
Het is even een drempel over, maar daarna is het echt de gewoonste zaak van de wereld. Ik ga elke week met twee vriendinnen squashen, en na afloop gaan we ook altijd gezellig gedrieën douchen. Blijven we altijd gezellig doorpraten enzo... ik heb er echt geen enkel probleem mee.
Helemaal mee eens.. .. hetzelfde aan de mannelijke kant..

Als je als man bij het uitgaan ook gezamelijk staat te plassen en te praten tegelijk, is dat douchen ook eigenlijk de normaalste zaak v.d. wereld..
pi_45259830
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_45259969
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:26 schreef MacNificent het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.. .. hetzelfde aan de mannelijke kant..

Als je als man bij het uitgaan ook gezamelijk staat te plassen en te praten tegelijk, is dat douchen ook eigenlijk de normaalste zaak v.d. wereld..
Nu herinner je me trouwens aan iets heel belangrijks. Vrouwen blijken het gezellig te vinden om als groep (om te kletsen ofzo?) naar de WC te gaan... Dus samen douche zou toch ook niet zo een groot probleem moeten zijn.

Alhoewel, naar de WC gaan doet ieder in een apart hokje en doe je het samen met degene die je kent. Never mind.
pi_45259993
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:25 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

3. Je kunt gewoon niet toegeven dat je een fout hebt gemaakt en dat is zover ik weet gewoon menselijk
Ik ben blij dat je me zo serieus neemt, zeldzaam moment op fok
pi_45260641
Hey.

Ik heb, tot voor kort, ook nooit samen gedoucht. Op de basisschool was het verplicht, maar toen maakte ik op het laatst alleen mijn haar nat om te misleiden.

Nu ben ik begonnen met fitness. Ik ben best onzeker over mijn lichaam, dus zag ik er heel erg tegenop om daar te douchen, maar ik kan moeilijk steeds zo naar huis.

Toen heb ik dus besloten om gewoon te gaan. Gelukkig waren de eerste keer alleen mijn zusje en ik er, waar ik trouwens al genoeg moeite mee had, maar wel wat minder. Daarna wende het heel snel.

Ik kan je geruststellen: Niemand staart naar je of veroordeelt je, daar denken ze niet eens bij na. Natuurlijk kijk je naar elkaar, maar dat is allemaal heel onschuldig, eerder nieuwsgierigheid dan iets anders. Dik/dun, groot/klein, oud/jong, mooi/lelijk, daar gaat het niet om, het zijn gewoon andere vrouwen die ook aan het douchen zijn, toevallig naakt.

Ik hoop dat je over je angst/schaamte heenkomt, want het is heerlijk om te douchen na het sporten!
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:52:13 #112
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_45265544
Volgens mij vinden veel mensen het opwindend om in hun blootje rond te lopen met andere mensen om zich heen.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_45275019
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:33 schreef dolledingo het volgende:

[..]

ik hoop niet dat je dit ook tegen je vriendin zegt. Wat een dom gelul

Sommige mensen hebben gewoon een dikke kont, dikke buik, dikke benen, lelijke oren, rare ogen.. niemand is inderdaad perfect, maar dat constateren zou een uiting van jaloezie zijn?
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:11 schreef glasbak het volgende:
De meeste vrouwen maken alleen maar opmerkingen over anderen omdat ze zo vreselijk onzeker zijn over hun eigen lichaam. Dus kraken ze dat van een ander maar af zodat ze kunnen denken "Zo, die sjaan heeft me daar een spatlappen, ben blij dat ik dat niet heb.."

En ja.. Ook mannen doen dat..
Dat is dis juist wat ik bedoel te zeggen (maar dit is wat beter geformuleerd )
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:23:25 #114
164711 sharonfactor
www.popstarsfansite.nl
pi_45275104
lach jij andere mensen uit om hun uiterlijk? nee? waarom zouden zij dat wel bij jou doen dan? Naakt is iedereen hetzelfde, namelijk niet opgesmukt. Of je nou arm of rijk bent, zwart, wit of geel, wel of geen goede smaak, wel of niet in de mode, iedereen is naakt! En het zal je misschien verbazen, mensen die naakt zijn denken anders dan wanneer ze ze zichzelf een imago hebben aangemeten methun kleding. Mensen zijn nergens zo vriendelijk!
www.popstarsfansite.nl - alles over het programma Popstars en hun kandidaten.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:32:34 #115
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_45275193
ik doesj mij het liefste ook gewoon thuis, vindt in zo'n hok samen doesjen ook niet echt fijn.
en thuis kan ik lekker in bad liggen.

maar om je over je angst heen te zetten, gewoon keer proberen, bevalt het niet, kan je altijd nog niet in zo'n hok gaan doesjen
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:33:55 #116
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_45275203
je moet zo denken: iedereen is daar naakt. als je moeilijk gaat lopen doen met je bikini onder de douche, DAN zal iedereen naar je kijken. Niks aan de hand, gewoon gaan met die handel, zet je eroverheen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:30:46 #117
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_45280632
"According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful."
--Robert De Niro
Accept you're dead and start living
pi_45282124
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:30 schreef bramos-elvis het volgende:
"According to a new survey, women say they feel more comfortable undressing in front of men than they do undressing in front of other women. They say that women are too judgmental, where, of course, men are just grateful."
--Robert De Niro
pi_45287843
Ik basketbal vanaf mijn 7e jaar (ben nu 18) en douche al die tijd met mensen samen. Het is gewoon hetzelfde net alsof je in de kantine wat zit te drinken alleen ben je nu naakt. Je praat wat met elkaar en dat is het. Het is geen vleeskeuring oid en niks om bang voor te zijn
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:19:44 #120
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_45299382
Wat heerlijk om te zien dat ik niet de enige ben (was) die het niet fijn vind om samen met vreemden te douchen.
pi_45310154
Ik heb het overleefd

Maar had wel mazzel, het was vrij rustig. Toen ik terug kwam van t squashen waren drie vrouwen bezig met omkleden, die gingen dus net weg toen ik bijna op het punt stond naar de douche te lopen. Kon ik lekker rustig douchen, douche was wel afgeschermd van de kleedkamer met een muurtje, dus dat was ook wel prettig.

Toen ik klaar was, waren er nog twee wat oudere vrouwen die zich stonden om te kleden. Keek meteen tegen een stel borsten aan, dus zogezien hoefde ik mezelf niet te schamen om me aan te kleden. Als zij niet moeilijk doen... Gewoon de rug toegekeerd en aangekleed.

Ben best trots Het is in ieder geval een eerste stap. Kijken hoe het gaat als er een keer meer vrouwen zijn en er ook mensen onder de douche staan

In ieder geval bedankt iedereen. Het heeft me toch wel een bepaalde rust gegeven het erover te hebben
pi_45310976
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:30 schreef No_ID het volgende:
Ik heb het overleefd

Maar had wel mazzel, het was vrij rustig. Toen ik terug kwam van t squashen waren drie vrouwen bezig met omkleden, die gingen dus net weg toen ik bijna op het punt stond naar de douche te lopen. Kon ik lekker rustig douchen, douche was wel afgeschermd van de kleedkamer met een muurtje, dus dat was ook wel prettig.

Toen ik klaar was, waren er nog twee wat oudere vrouwen die zich stonden om te kleden. Keek meteen tegen een stel borsten aan, dus zogezien hoefde ik mezelf niet te schamen om me aan te kleden. Als zij niet moeilijk doen... Gewoon de rug toegekeerd en aangekleed.

Ben best trots Het is in ieder geval een eerste stap. Kijken hoe het gaat als er een keer meer vrouwen zijn en er ook mensen onder de douche staan

In ieder geval bedankt iedereen. Het heeft me toch wel een bepaalde rust gegeven het erover te hebben
Toppie .

Zoals je gemerkt hebt valt het allemaal best mee. Waarschijnlijk heb je straks na een paar keer de gedachte van waarom had ik me nou zo druk omgemaakt .
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:58:17 #123
154880 Bolter
Awesomeness
pi_45312337
quote:
Keek meteen tegen een stel borsten aan, dus zogezien hoefde ik mezelf niet te schamen om me aan te kleden.
Denk dat mensen je eerder raar aankijken als je naakt naar huis gaat.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_45313203
quote:
Ik heb het overleefd

Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:42:53 #125
164711 sharonfactor
www.popstarsfansite.nl
pi_45320717
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:05 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Toppie .

Zoals je gemerkt hebt valt het allemaal best mee. Waarschijnlijk heb je straks na een paar keer de gedachte van waarom had ik me nou zo druk omgemaakt .
Goed hoor, nu de 2e keer, het wordt steeds minder eng hoor!
www.popstarsfansite.nl - alles over het programma Popstars en hun kandidaten.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:45:27 #126
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_45322939
Ik heb er geen problemen mee Alleen is mijn zwans wat groter dan die van mijn team genoten Af en toe een jaloerse blik meer ook niet
pi_45389277
Als je zelfvertrouwen ok is zal het allemaal wel meevallen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')