abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45208100
Voor sommigen hier zal het belachelijk klinken, maar ik zit er echt mee: douchen na het sporten in zo’n openbare doucheruimte. De laatste keer dat ik gezamenlijk gedouched heb met andere meiden (ja ik ben vrouwelijk), was in groep acht van de basisschool. Op de middelbare school was er geen tijd om na de gym te douchen, en qua sport heb ik altijd gewoon makkelijk thuis kunnen douchen.

Nu ga ik binnenkort squashen met een vriend, veel zweten dus en daarbij is het niet om de hoek en gaan we daarna nog iets leuks doen. Het is eigenlijk gewoon praktischer als ik daar meteen douche, ook omdat ik ergens vind dat ik me over mijn angst heen moet zetten. Maar ik zie er dus enorm tegenop. Tijd geleden was ik een keer fitnessen en ik kreeg het in de kleedkamer gewoon al benauwd van het zien van die grote doucheruimte, iedereen die daar zo ongegeneerd rondliep en de gedachte dat ik daar ook ooit aan zou moeten geloven.

Ik zie er gewoon normaal uit, niets om me uitzonderlijk voor te schamen, maar ik heb het idee dat als ik naakt die douche inloop dat iedereen me raar aankijkt. Dat iedereen me beoordeelt.

Vraag aan jullie: Is er iemand die dit herkent? Hoe ben je daar zelf overheen gestapt?
En voor mensen die zelf wekelijks in zo’n douchehok staan (en dan toch met name de vrouwen): Kijken jullie naar hoe anderen eruitzien? Lachen jullie daarom? Of is dat nou gewoon iets van de basisschool wat ik nog met me meesleep?
pi_45208231
Vroeger heb ik gesport (ja lach maar ), en ik ging ook NOOIT douchen. Ik vond het ook helemaal niks, met z'n allen in zo'n vies openbaar hok je zweet er af schrobben.
Douchen vind ik zelf iets wat privé is, en waar ik de tijd voor wil nemen in m'n eentje (of soms met z'n 2).

Waarom zou je jezelf er persee 'overheen willen zetten' als het geen verplichting is en je je er niet prettig bij voelt?
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:48:09 #3
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_45208299
Het is een drempel voor je, je moet het eigenlijk gewoon doen en dan zul je zien dat het allemaal reuze meevalt.

Er is eigenlijk niks wat je zal helpen om het makkelijker te maken, je maakt jezelf onzeker.

succes.
pi_45208310
Ik ga ook echt niet in een doucheruimte staan waar iedereen alles kan zien...
nee ik ga lekker thuis
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:48:46 #5
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_45208322
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:45 schreef ParanoidEv het volgende:
Waarom zou je jezelf er persee 'overheen willen zetten' als het geen verplichting is en je je er niet prettig bij voelt?
Omdat je anders stinkt?
Someone you trust is one of us...
pi_45208360
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:45 schreef ParanoidEv het volgende:
Vroeger heb ik gesport (ja lach maar ), en ik ging ook NOOIT douchen. Ik vond het ook helemaal niks, met z'n allen in zo'n vies openbaar hok je zweet er af schrobben.
Douchen vind ik zelf iets wat privé is, en waar ik de tijd voor wil nemen in m'n eentje (of soms met z'n 2).

Omdat het gewoon nergens op slaat dat ik me zo schaam voor mijn lichaam. Ik moet gewoon eens leren er trots op te zijn en zolang ik me dingen in het hoofd haal wanneer ik een openbare doucheruimte in stap, ben ik kennelijk niet trots op mijn lichaam. De grote vraag is alleen of ik me echt dingen in het hoofd haal of dat mensen elkaar werkelijk staan aan te gapen. Je zou me ook nooit een sauna of zo inkrijgen, terwijl het me ergens wel gewoon relaxed lijkt om een keer te doen. Ik zit mezelf op deze manier in de weg en daar baal ik van.
pi_45208389
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:48 schreef 5112 het volgende:

[..]

Omdat je anders stinkt?
Als je thuis bent kan je toch ook douchen? Dan stink je toch niet meer?
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:52:06 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45208426
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef No_ID het volgende:

En voor mensen die zelf wekelijks in zo’n douchehok staan (en dan toch met name de vrouwen): Kijken jullie naar hoe anderen eruitzien? Lachen jullie daarom? Of is dat nou gewoon iets van de basisschool wat ik nog met me meesleep?
Waar ik een blauwe maandag sportte, had je aparte douchecabines, dus geen grote, gezamenlijke doucheruimte. Maar in de kleedruimte verdeed ik mijn tijd niet met het kijken naar andere vrouwen.

Bang zijn dat anderen naar je kijken en je uitlachen is denk ik een overblijfsel uit je basisschooltijd. In zo'n sportgelegenheid is een naakt lichaam de normaalste zaak van de wereld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45208441
Ik ging bij voorkeur ook liever thuis douchen, maar dat was meer omdat het daar sowieso schoner is en ik ook tien keer langer kan blijven staan

Gewoon gaan douchen en je niks van anderen aantrekken, zij kunnen het toch ook.
pi_45208456
Je moet maar denken dat er altijd lelijkere mensen op de wereld zijn.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:53:22 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45208475
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:50 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja, maar in het geval van TS gaat ze na het sporten direct door naar een andere gelegenheid om iets leuks te doen. Dan is het toch wel lekker om fris gedoucht te zijn .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45208500
Bovendien zou je (mijns inziens dan) gewoon lak moeten hebben aan wat andere mensen al dan niet van jouw denken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_45208543
Ja, ik herken het. Iedereen ging na de training altijd douche behalve ik. Maar op een dag besloot ik gewoon mee te gaan douche . En het bleek heel erg mee te vallen, ze kijken je misschien even aan maar gaan dan gewoon verder met douchen. Niemand die je lichaam "controleerd".

Daarnaast is het altijd gezellig bij ons onder de douche . We praten meestal een beetje na en het ene na het ander gespreksonderwerp komt naar boven. Af en toe maken we ook wel homo-gerelateerde grapjes, zoals zeep rapen en licht uit enzo, je kent het wel.

In eerste instantie is het inderdaad een beetje eng misschien, maar je zult merken dat als je er onder staat dat niemand daadwerkelijk oog voor je lichaam heeft, tenzij je het over elkaars lichaam gaat hebben . Het blijft immers gewoon wassen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:55:50 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_45208550
wat is het probleem nou. Dan kijk je even naar andermans tieten/snikkel, boeiend, 3 seconden later denk je al ergens anders aan. En aangezien anderen dat ook doen hoef je je nergens druk over te maken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_45208563
ben dan wel geen vrouw, maar ik heb er zelf geen moeite mee om te douchen in openbare gelegenheden (sportzaal ed).
De eerste keer is altijd natuurlijk een beetje genant, je bent toch een beetje aan het rondkijken ed.
Het beste is om jezelf als het ware gewoon in het "diepe te gooien". zo heb ik het iig wel gedaan.
En tuurlijk kijken anderen naar je lichaam, maar dat is zeker niet het "keurkijken" wat plaatsvind in de lokale kroeg. jij kijkt toch ook naar anderen?
Ik zou me lekker nergens voor schamen. iedereen heeft toch een lichaam? en iedereen weet hoe mannetjes en vrouwtjes eruit zien. helemaal in een vrouwen of mannenkleedkamer zou ik me niet schamen.

maar dit is alleen maar mijn gedachten erover..
wens je iig succes!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45208603
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:54 schreef vosss het volgende:
Bovendien zou je (mijns inziens dan) gewoon lak moeten hebben aan wat andere mensen al dan niet van jouw denken
Ehmm ja daar werk ik aan, maar dat valt niet altijd mee. Maar dat is juist de reden waarom ik toch gewoon vind dat ik moet gaan douchen. Om inderdaad een bullshitfilter te ontwikkelen, om zekerder van mezelf te worden. Natuurlijk kan ik eerst naar huis en daar douchen, dan maar een kwartier stinkend in de auto zitten, maar dat is uitstel en ik help mezelf er niet verder mee.
pi_45208614
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:50 schreef No_ID het volgende:

[..]

Omdat het gewoon nergens op slaat dat ik me zo schaam voor mijn lichaam. Ik moet gewoon eens leren er trots op te zijn en zolang ik me dingen in het hoofd haal wanneer ik een openbare doucheruimte in stap, ben ik kennelijk niet trots op mijn lichaam. De grote vraag is alleen of ik me echt dingen in het hoofd haal of dat mensen elkaar werkelijk staan aan te gapen. Je zou me ook nooit een sauna of zo inkrijgen, terwijl het me ergens wel gewoon relaxed lijkt om een keer te doen. Ik zit mezelf op deze manier in de weg en daar baal ik van.
van zodra je dat eens doet zal je wel merken dat mensen idd wel met andere dingen bezigzijn zoals CopyCat zegt

het is idd in het begin onwennig maar van zodra je een aantal keer dat hebt gedaan zet je je daar inderdaad "over"

het is nu natuurlijk ook niet de bedoeling dat je daar vanaf de eerste keer onmiddellijk naakt door de gehele kleedkamer naar de douches huppelt

gewoon stap voor stap
pi_45208626
ik hou er ook niet van, gezamelijke doucheruimte, of waar je eerst een stuk moeten lopen vanuit de kleedkamer, heb niets met sauna's ook, o.a. om die reden, en daarvoor schaam ik me niet, die zogenaamde valse schaamte (als dat het al is).

de een is vrijer daarin dan de ander.
ik loop ook niet topless op het strand te paraderen, als ik ga lopen, iets ga halen of naar de zee wandel trek ik wat aan, de bovenkant vd bikini dus.
topless de strandtent inlopen om een patatje te halen, zoals sommige meiden doen, durf ik niet, en ik zie het nut er ook niet zo van in, behalve dan showen met je jetsers

valse schaamte, opvoeding , karakter, boeien, ik zie niet in waarom je je erover heen zou moeten zetten van jezelf, laat staan van anderen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:58:22 #19
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45208629
quote:

[..]

ze gaat erna met een vriend iets anders doen...
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:59:03 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_45208652
quote:

[..]

quote:
u ga ik binnenkort squashen met een vriend, veel zweten dus en daarbij is het niet om de hoek en gaan we daarna nog iets leuks doen. Het is eigenlijk gewoon praktischer als ik daar meteen douche
Lezen is ook een kunst

Mijn advies is : Gewoon doen. Hoe vaker je het doet, hoe gemakkelijker het is om je er over heen te zetten. IN het begin zal je je wat ongewoontjes voelen, maar dat is na een paar keer weg...
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:01:41 #21
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_45208731
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:54 schreef vosss het volgende:
pi_45208755
Ik ben altijd na het sporten gaan douchen
En ook ik vond het niet prettig om met vele onder een douche te gaan staan..
Maar ik vind hygiene ook belangrijk en zette me er gewoon over heen

Denk maar zo, ik heb niets meer dan een andere vrouw en niets minder..
En na een tijdje is het gewoon iets wat er bij hoort.
Ik weet gewoon niet beter..

En ik denk ook, dat mits je zelf normaal doet meiden ook helemaal geen rare opmerkingen maken
Bedoel er waren ook wat stevige meiden die gingen showeren,maar we deden gewoon en ja grapjes worden wel gemaakt ,maar op een leuke manier.
Salsa Espańola
pi_45208811
lekker je p*k uitrollen in de dames douche als man, heerlijk
White male
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:04:11 #24
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_45208814
je kan je oksel ook gewoon ff deppen met wat water bij een wasbak (evt in een toilet zelfs), ben je net ietsje schoner en dat gaat een stuk sneller
over met antibacteriele zeep (waarbij je gene water nodig hebt) op een wc..
behalve als je je natuurlijk over de drempel kan zetten
ik zou het ook wel vervelend vinden
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_45208834
Ik zou ook niet douchen met al die vreemden om me heen. Neem gewoon een deo mee en een lekkere eau de toilette. Desnoods dep je je oksels met een verfrissingsdoekje in het toilet waar niemand je ziet. Je bent toch niet vies als je thuis al hebt gedoucht? Je overleeft het heus wel hoor als je na het sporten niet doucht maar je toevlucht neemt tot noodmaatregelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')