Eksters??quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Eksters zijn toffer ja.
nee he nerd!quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:04 schreef JediMindTricks het volgende:
eksters??![]()
![]()
Nog nooit van gehoord![]()
![]()
Ja als kind had ik al een aantal malen een tamme kraaiquote:Op woensdag 10 januari 2007 01:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
supermooie vogels toch, check die foto hierboven dan
Ik voel een Paint topic opkomen!quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:23 schreef JediMindTricks het volgende:
Nog een voorbeeldje van N'kisi
[afbeelding]
Meerdere malen verhuisd ?quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja als kind had ik al een aantal malen een tamme kraai
en toen wilde ik een jonge ekster vangen toen werd mijn moeder boos
Nou sindsdien omdat dat verlangen nooit bevredigd is vind ik eksters erg mooi
Paar problemen met deze uitspraken. 'Het blijkt', '90%' en sheldrake. De gehate James Randi heeft al verscheidene keren gevraagd N'kisi te mogen testen, helaas... Het is dus niet aangetoond dat papegaaien telepatisch zijn. Er zijn geen gecontroleerde, onpartijdige tests uitgevoerd.. Sheldrake beweert ook al dat honden telepatisch zijn, lijkt me niet de persoon om dan papegaaien te gaan testen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:44 schreef ScienceJapan het volgende:
Het blijkt dat papegaaien buitengewone aanleg hebben voor paranormale gaven. Ze kunnen bijvoorbeeld via telepathie op commando's reageren en met je communiceren.
In aprox. 90% van de gevallen was het woord dat de papegaai riep correct. Als het baasje naar een auto keek dan riep de papegaai "Auto!" etc.
Verder is er nog de papegaai N'kisi die in een project van een universiteit word gebruikt om telepathie te bestuderen: http://www.sheldrake.org/nkisi/
Papegaaien hebben een cognatief denkvermogen vergelijkbaar met een kind van 7 jaarquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:17 schreef Maisnon het volgende:
Verder vind ik trouwens wel heel interessant hoor, maar ik vraag me dan verder af in hoe verre deze beesten dan intelligent zijn... begrijpen ze ook echt wat je denkt? En dan heb ik het niet over gedrag waar ze zelf mee bekend zijn zoals uitgelaten worden
Ik denk dat de prijs van 1 miljoen veel te weinig is om succes te hebben, het komt op mij nu over als een kleine investeerder en skeptisch wetenschaps team dat de wereld wil bewijzen dat paranormale verschijnselen niet bestaan. Wellicht komen er enkele "paranormaal begaafden" op af die bijvoorbeeld zeggen te kunnen communiceren met de doden, maar ik verwacht niet dat een serieuze onderzoeksinstelling of organisatie etc. snel van het aanbod gebruik zal maken omdat je makkelijk het 100 voudige kunt ophalen indien je bewijs vind voor het bestaan van paranormale verschijnselen. Het leverd vanuit het beginsel alleen maar negatieve promotie op indien de test niet goed verloopt. Ik kan mij voorstellen dat in sommige gevallen jaren ontwikkeling en "finetuning" nodig zal zijn om paranormale verschijnselen aantoonbaar te kunnen maken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:22 schreef proteus het volgende:
[..]
Paar problemen met deze uitspraken. 'Het blijkt', '90%' en sheldrake. De gehate James Randi heeft al verscheidene keren gevraagd N'kisi te mogen testen, helaas... Het is dus niet aangetoond dat papegaaien telepatisch zijn. Er zijn geen gecontroleerde, onpartijdige tests uitgevoerd.. Sheldrake beweert ook al dat honden telepatisch zijn, lijkt me niet de persoon om dan papegaaien te gaan testen.
Daarbij, James Randi is geen wetenschapper maar een googelaar, en zijn onderzoeksmethodes zouden ook bedenkelijk zijn. Echt objectief kun je die man niet noemen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:43 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Ik denk dat de prijs van 1 miljoen veel te weinig is om succes te hebben, het komt op mij nu over als een kleine investeerder en skeptisch wetenschaps team dat de wereld wil bewijzen dat paranormale verschijnselen niet bestaan. Wellicht komen er enkele "paranormaal begaafden" op af die bijvoorbeeld zeggen te kunnen communiceren met de doden, maar ik verwacht niet dat een serieuze onderzoeksinstelling of organisatie etc. snel van het aanbod gebruik zal maken omdat je makkelijk het 100 voudige kunt ophalen indien je bewijs vind voor het bestaan van paranormale verschijnselen. Het leverd vanuit het beginsel alleen maar negatieve promotie op indien de test niet goed verloopt. Ik kan mij voorstellen dat in sommige gevallen jaren ontwikkeling en "finetuning" nodig zal zijn om paranormale verschijnselen aantoonbaar te kunnen maken.
Randi is niet de enige. Extreme Atheists bied 2 miljoen NZ dollar, ongeveer 1.4 miljoen US. Verder zijn er nog substantiele bedragen te halen in Engeland en Duitsland.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:43 schreef ScienceJapan het volgende:
[..]
Ik denk dat de prijs van 1 miljoen veel te weinig is om succes te hebben, het komt op mij nu over als een kleine investeerder en skeptisch wetenschaps team dat de wereld wil bewijzen dat paranormale verschijnselen niet bestaan. Wellicht komen er enkele "paranormaal begaafden" op af die bijvoorbeeld zeggen te kunnen communiceren met de doden, maar ik verwacht niet dat een serieuze onderzoeksinstelling of organisatie etc. snel van het aanbod gebruik zal maken omdat je makkelijk het 100 voudige kunt ophalen indien je bewijs vind voor het bestaan van paranormale verschijnselen. Het leverd vanuit het beginsel alleen maar negatieve promotie op indien de test niet goed verloopt. Ik kan mij voorstellen dat in sommige gevallen jaren ontwikkeling en "finetuning" nodig zal zijn om paranormale verschijnselen aantoonbaar te kunnen maken.
eksters en kraaienquote:Op woensdag 10 januari 2007 01:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja als kind had ik al een aantal malen een tamme kraai
en toen wilde ik een jonge ekster vangen toen werd mijn moeder boos
Nou sindsdien omdat dat verlangen nooit bevredigd is vind ik eksters erg mooi
quote:De kraaien zijn de kraaiachtigen (corvidae) die behoren tot het geslacht Corvus. Ook de raven behoren overigens aan dit genus toe.
Jah, ik zie ook wel enige overeenkomst met enkele truthgangers.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:27 schreef Laton het volgende:
niet voor niets praten papegaaien anderen na zonder te weten wat het betekend. de link met tru gangers is snel gelegd
truthgangstersquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:30 schreef Mirage het volgende:
[..]
Jah, ik zie ook wel enige overeenkomst met enkele truthgangers.
he Laton![]()
Nee joh, gekkie. Als je je krachten gebruikt om zo'n geldprijs binnen te halen werken ze niet meer. Je krachten werken alleen als je een hoger doel hebt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:27 schreef proteus het volgende:
[..]
Randi is niet de enige. Extreme Atheists bied 2 miljoen NZ dollar, ongeveer 1.4 miljoen US. Verder zijn er nog substantiele bedragen te halen in Engeland en Duitsland.
Ik denk wel dat je geloof van belang is om "paranormale gaven" te kunnen benutten, en omringt door skeptici is het natuurlijk moeilijk om je geloof optimaal te houdenquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:51 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Nee joh, gekkie. Als je je krachten gebruikt om zo'n geldprijs binnen te halen werken ze niet meer. Je krachten werken alleen als je een hoger doel hebt.
Onzin.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:51 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Nee joh, gekkie. Als je je krachten gebruikt om zo'n geldprijs binnen te halen werken ze niet meer. Je krachten werken alleen als je een hoger doel hebt.
Leugens.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:45 schreef Daniel.J het volgende:
Jogy is een beetje mijn pappegaai.
aww, koppie krauw.quote:
En nu zonder trollquote:Op donderdag 15 april 2010 23:31 schreef Flammie het volgende:
Kijk anders eens naar Kevin bij de nieuwe Uri Geller. Die gast had een band met dat dier.
Het is gewoon te kortaf om te zeggen dat deze dieren niet telepathisch begaafd zijn![]()
dat zijn ze wel degelijk namelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |