Welke criteria, en tot welke conclusie kom jij dan?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:30 schreef ExTec het volgende:
Als je naar landen kijkt, zijn die criteria een stuk gemakkelijker te bedenken.
Ik zet er mijn vraagtekens bij. Dat West-Turkije modern is betwijfel ik niet maar het achterland, nog steeds het leeuwendeel van Turkije, is niet bepaald 1ste werelds te noemen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er geen andere landen
http://www.nationsonline.org/oneworld/first_world.htm
[afbeelding]
Ik ben aan het werk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:31 schreef Monidique het volgende:
Doe je ook mee, Sidekick? Of MrX1982?
Lekker boeiendquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er geen andere landen
Civ staat niet op mijn computer en ik moet nog iets voor school doen. Nee dus.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:31 schreef Monidique het volgende:
Doe je ook mee, Sidekick? Of MrX1982?
De bekende riedel, SK.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Welke criteria, en tot welke conclusie kom jij dan?
Doen we ook het beste?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
De bekende riedel, SK.
Economische welvaart, vrijheid van meningsuiting, rechten van minderheden, scheiding van kerk en staat.
En volgens die criteria doen we het aanmerkelijk beter.
Hmmm, ik denk het wel ja, annex zou best kunnen.quote:
Neehoor, dat je in NL niet vervolgd word voor het beledigen van de NLse staat, en in turkije wel, is zeer tastbaar.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Behoorlijk subjectief dus.
Voor belediging van het koningshuis word je wel degelijk vervolgd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, dat je in NL niet vervolgd word voor het beledigen van de NLse staat, en in turkije wel, is zeer tastbaar.
Correct. In Turkije kunnen ze de hoogst mogelijk functie bekleden, wat ook gebeurt is.quote:Ook het verschil tussen turken hier en koerden in turkije is ook tastbaar.
Wij hebben geen regering die lintjes uitdeelt aan het leger als ze ergens een genocide op hun geweten hebben.quote:Wij hebben geen generaals, die de regering naar huis sturen als ze het niet zint, ook zeer tastbaar
Mijn buurmeisje van 17 is een grotere uitdagingquote:Dus probeer het nog eens
Ja, maar koningshuis =! niet de staat hey.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Voor belediging van het koningshuis word je wel degelijk vervolgd.
En hoe lang is dat al zo dan?quote:Correct. In Turkije kunnen ze de hoogst mogelijk functie bekleden, wat ook gebeurt is.
Nee, ze hebben een regering die een genocide ontkentquote:Wij hebben geen regering die lintjes uitdeelt aan het leger als ze ergens een genocide op hun geweten hebben.
Surequote:Mijn buurmeisje van 17 is een grotere uitdaging
Kwestie van vraag en aanbodquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:59 schreef ExTec het volgende:
En ik dacht ook dat de eerste moskeeen in NL van de jaren 80 dateren,
Kwestie van vraag en aanbodquote:In turkije mag er anno nu, notabene onder druk van de EU ook weer ens een kerk gebouwd worden, lijkt me ook duidelijk?
Turkije heeft een leger waar je U tegen zegt. Het nederlands leger is een lachertje. Dus?quote:NL heeft geen grensconflicten, turkije wel.
Het zou me niet verbazen als jij tijdens je leven een uitbreiding van wat we noemen de staat Turkijequote:Het zou me niet verbazen als ik tijdens me leven het einde van wat we noemen de staat turkije meemaken.
Het is een voortzetting van het Ottomaanse Rijk en heeft nu een andere naam. Bepaald nieuw en bedacht is het niet.quote:Het is immers een jong, 'bedacht' land, niet een historische oudheid zoals de europese landen dat zijn.
Dan weet jij niets van de geschiedenis van Turkije. Het is nooit niet in staat geweest om zichzelf te verdedigen. Vooral met een toekomstig aangepast beleid dat zich pro-actiever zal opstellen, zie ik dit niet gebeuren.quote:Als het de koerden in Iraq lukt om een eigen staat op te richten is dat het begin van het einde van turkije.
Graag. Ik vind je wel amusantquote:Moet ik nog meer voorbeelden geven?
Het is een prima voorbeeld. Dat jij er niet aan wilt, tja.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar koningshuis =! niet de staat hey.
Kun je geen betere voorbeelden bedenken?
Al zolang als ik het mij kan herinneren. Maakt dat uit? Het weerlegt mijn punt niet, terwijl je je eigen punt hiermee wel al hebt weerlegt.quote:[..]
En hoe lang is dat al zo dan?
Zou jij een moord erkennen waarvan je wist dat je die niet had begaan, enkel omdat anderen dat van je verlangen?quote:[..]
Nee, ze hebben een regering die een genocide ontkent
Serieusquote:[..]
Sure
Ik ga rustig door, maar ik merk dat jij alweer op je drogrederingen terugvalt?quote:Inhoudelijk word het je weer allemaal te veel![]()
Het was verboten, KB. Daar hebben we het over, dat jij mss ineens een 'excuus' vind waarom dat ineens gerechtvaardigd was, doet daar niet aan af.quote:
Maar wel prettig dat je de democratische pretenties laat vallen, KB. Hoeven we daar ook niet meer moeilijk over te doen.quote:Turkije heeft een leger waar je U tegen zegt. Het nederlands leger is een lachertje. Dus?
Mij wel.quote:Het zou me niet verbazen als jij tijdens je leven een uitbreiding van wat we noemen de staat Turkije
meemaakt
Nee, zelfs de turkse taal is bedacht. 'nough said. Nederlands is als taal niet bedacht door een admiraal die besloot te redden wat er te redden viel.quote:Het is een voortzetting van het Ottomaanse Rijk en heeft nu een andere naam. Bepaald nieuw en bedacht is het niet.
Moet je em horen. En hoe lang bestaat turkije dan al? Wel 100 jaar ofzo?quote:Dan weet jij niets van de geschiedenis van Turkije. Het is nooit niet in staat geweest om zichzelf te verdedigen. Vooral met een toekomstig aangepast beleid dat zich pro-actiever zal opstellen, zie ik dit niet gebeuren.
Kerken waren daar ook nooit verboden. Je kunt alleen geen kerk laten bouwen als er maar 2 christenen zijn. Vooral als er al andere kerken in de buurt zijn. Dat is ook in NL het geval als je een moskee wilt bouwen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het was verboten, KB. Daar hebben we het over, dat jij mss ineens een 'excuus' vind waarom dat ineens gerechtvaardigd was, doet daar niet aan af.
Moskeeen waren hier nooit verboden, KB.
Het leger is onderdeel van een democratie. Maar voor iemand die denkt dat het leger alleen is bedoeld om ongevraagd naar andere landen te gaan en je daar te misdragen, heb je wel een opmerkelijk standpunt.quote:[..]
Maar wel prettig dat je de democratische pretenties laat vallen, KB. Hoeven we daar ook niet meer moeilijk over te doen.
Who cares?quote:[..]
Mij wel.
Ja, in de fabeltjeskrant misschien.quote:Aard die wensdroom ook nog in iets, behalve de natte dromen van een grijze wolf?
Want wat ik schets over kurdistan is realiteit, zoek het ens op zou ik zeggen.
De Turkse taal is niet bedacht. Het alfabet is slechts aangepast. Maar het zal moeilijk zijn om dit aan iemand uit te leggen die het verschil tussen taal en alfabet niet begrijpt. Nederlands is een slap aftreksel van het Duits, met wat Engelse en Franse invloeden.quote:[..]
Nee, zelfs de turkse taal is bedacht. 'nough said. Nederlands is als taal niet bedacht door een admiraal die besloot te redden wat er te redden viel.
Turkije als republiek ongeveer 85 jaar. Turkiije als staat bijna 800 jaar geloof ik.quote:[..]
Moet je em horen. En hoe lang bestaat turkije dan al? Wel 100 jaar ofzo?
Nee, een wet ter voorkoming van belediging van je staatshoofd is wat anders dan een wet ter voorkoming van belediging van de staat wel.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is een prima voorbeeld. Dat jij er niet aan wilt, tja.
quote:Al zolang als ik het mij kan herinneren. Maakt dat uit? Het weerlegt mijn punt niet, terwijl je je eigen punt hiermee wel al hebt weerlegt.
Maar het zijn ook jou brainfarts dat NL'ers verantwoordelijk zijn voor die genocide in srebenica hoorquote:Zou jij een moord erkennen waarvan je wist dat je die niet had begaan, enkel omdat anderen dat van je verlangen?
Ik ga ook rustig door, maar merk jij op dat jij 2 postjes terug op de man begon te spelen, terwijl ik inhoudelijk en on topic bezig blijf?quote:Ik ga rustig door, maar ik merk dat jij alweer op je drogrederingen terugvalt?
Vergeleken met jouw redenering zijn het anders hoogstandjes. Wat dat dan van jouw redeneringen maakt laat ik even in het midden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, een wet ter voorkoming van belediging van je staatshoofd is wat anders dan een wet ter voorkoming van belediging van de staat wel.
[quote]
Belediging staatshoofd, belediging staat. Wat ik al zei, drogredeneringen.
[quote]
Maar jij bent oersimpel aan het redeneren: "hey, als er in NL ook maar een wet is die beledigen verbied, is dat meteen hetzelfde"
[..]
Ieder land dat met opstandelingen te maken heeft, zal optreden. Ook Nederland, als de Friezen opeens besluiten aanslagen te plegen.quote:
Ja, dat maakt nogal uit zeg maar
Wij in NL hebben nooit militaire campagnes hoeven voeren om de friezen eronder te houden. In turkije hebben ze dat wel gedaan met de koerden.
En dat geeft aan hoe ontwikkeld/beschaafd/democratisch turkije is, ivm NL. En daar ging het om.
Het is een algemeen geaccepteerd feit.quote:[..]
Maar het zijn ook jou brainfarts dat NL'ers verantwoordelijk zijn voor die genocide in srebenica hoor
Tja, de feiten lieger er dan ook niet om.quote:Jij bent echt grappig, ons die genocide on de schoenen proberen te schuiven, en als de turk die die is, natuurlijk de armeense genocide ontkennen
[..]
Riiiiiight. En ik ben Moeder Theresaquote:Ik ga ook rustig door, maar merk jij op dat jij 2 postjes terug op de man begon te spelen, terwijl ik inhoudelijk en on topic bezig blijf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |