abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45203450
Beste monique,

Je hebt het Kaartenhuis bezocht en daar een postkaart aangemaakt.

De kaart is verstuurd aan de volgende personen:
Talpa produkties DE Gouden Kooi tav silv
Talpa produkties De Gouden Kooi tav Huub

Kaarten zijn de deur uit
pi_45204674
ik heb gisteren DGK voor het eerst mogen aanschouwen, en ik snap niet wat er nou zo sympatiek aan Huub is dat er een kaartenactie opgezet moet worden. Tuurlijk stond die Nataniël ofzo lekker te zuigen, maar van wat ik begrepen had van m'n moeder is die huub nogal een driftkikkertje met een drang tot zichzelf heel stoer neer te zetten. En die TBS-blik in z'n ogen verraadt dat het tegendeel verre van waar is.

Mijn vraag is dus ook; waarom een kaartenactie voor Huub? Waarom niet voor de 85 bejaarden die op jaarbasis sterven in verzorgingstehuizen door een gebrek aan geld en aandacht? Waarom geen actie voor één van de vele andere sociale problemen die we in NL hebben? En waarom wel voor een (voor zover ik een indruk van Huub heb) aggressieve smurf in een spelprogramma?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:52:37 #143
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_45205111
Het loopt beter dan ik verwacht had, chapeau !
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  Moderator woensdag 10 januari 2007 @ 11:25:26 #144
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45205920
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Mijn vraag is dus ook; waarom een kaartenactie voor Huub? Waarom niet voor de 85 bejaarden die op jaarbasis sterven in verzorgingstehuizen door een gebrek aan geld en aandacht? Waarom geen actie voor één van de vele andere sociale problemen die we in NL hebben?
Waarom hang jij rond op een forum, als je die tijd ook kunt gebruiken om je in te zetten voor de kindertjes in de derde wereld?

Wat een moralistische en calvinistische bullshit zeg. De mensen die hier posten, snappen echt wel dat het hier niet gaat om groot maatschappelijk onrecht. Alsof dat je enige drijfveer zou mogen zijn. De een maakt zich druk om een voetbalwedstrijd, de ander is als een kind zo blij als ie de ontbrekende postzegel voor zijn verzameling vindt, en hier scheppen mensen er genoegen in om een kaart naar een deelnemer aan een discutabel TV-programma te sturen. Een mens mag ook best spelen, af en toe.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_45206058
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:25 schreef Gert het volgende:

[..]

Waarom hang jij rond op een forum, als je die tijd ook kunt gebruiken om je in te zetten voor de kindertjes in de derde wereld?

Wat een moralistische en calvinistische bullshit zeg. De mensen die hier posten, snappen echt wel dat het hier niet gaat om groot maatschappelijk onrecht. Alsof dat je enige drijfveer zou mogen zijn. De een maakt zich druk om een voetbalwedstrijd, de ander is als een kind zo blij als ie de ontbrekende postzegel voor zijn verzameling vindt, en hier scheppen mensen er genoegen in om een kaart naar een deelnemer aan een discutabel TV-programma te sturen. Een mens mag ook best spelen, af en toe.
wat een hoop woorden om geen antwoord op m'n vraag te geven.

Ik zou best willen hoor, kindertjes in afrika helpen, maar het combineert zo lastig met m'n baan. Je weet wel, geld verdienen en zo om daarmee de kindertjes in Somalië, Irak, Afghanistan etc etc te kunnen helpen.

En doe nou eens antwoord geven op m'n vraag.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  Redactie Games woensdag 10 januari 2007 @ 11:33:43 #146
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_45206115
quote:
ik heb gisteren DGK voor het eerst mogen aanschouwen, en ik snap niet wat er nou zo sympatiek aan Huub is dat er een kaartenactie opgezet moet worden. Tuurlijk stond die Nataniël ofzo lekker te zuigen, maar van wat ik begrepen had van m'n moeder is die huub nogal een driftkikkertje met een drang tot zichzelf heel stoer neer te zetten. En die TBS-blik in z'n ogen verraadt dat het tegendeel verre van waar is.

Mijn vraag is dus ook; waarom een kaartenactie voor Huub? Waarom niet voor de 85 bejaarden die op jaarbasis sterven in verzorgingstehuizen door een gebrek aan geld en aandacht? Waarom geen actie voor één van de vele andere sociale problemen die we in NL hebben? En waarom wel voor een (voor zover ik een indruk van Huub heb) aggressieve smurf in een spelprogramma?
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  Moderator woensdag 10 januari 2007 @ 11:42:56 #147
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45206345
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:31 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wat een hoop woorden om geen antwoord op m'n vraag te geven.

Ik zou best willen hoor, kindertjes in afrika helpen, maar het combineert zo lastig met m'n baan. Je weet wel, geld verdienen en zo om daarmee de kindertjes in Somalië, Irak, Afghanistan etc etc te kunnen helpen.

Kom kom, een béétje beter je best doen hoor. Het antwoord op je "vraag" staat vrijwel letterlijk in mijn vorige post.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_45206488
mijn kaartjes zijn ook onderweg!
pi_45206566
quote:
Waarom maak jij je druk om die 85 bejaardjes terwijl er in Zuid-Afrika meer dan 100 kinderen per dag omkomen door honger, dus niet door ziekte of geweld maar alleen al aan de hongersdood. En wat gaan we nu doen met al die kindersoldaatjes, met de trauma's? Jij kan wel makkelijk de ander veroordelen en daarna antwoorden maar ik moet ook werken, je kan daar in Afrika ook werken en helpen en dan heb je nog steeds niet al het recht mensen zo gemakkelijk te veroordelen. Het gaat om een briefkaartenactie, in mijn ogen gaat het te ver maar jij doet alsof de mensen hier het zien als een Nederlands probleem en daarmee zette jij jezelf met je arrogante gedrag buitenspel want je vergelijking klopt gewoon niet en met zo'n instelling bereik je niks.

Het gaat allemaal om identificeren
pi_45207077
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:25 schreef Gert het volgende:

[..]

en dan doe ik.....
pi_45207284
Naar Sylvia en huub is er een kaart onderweg.

Toffe actie
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:43:44 #152
135490 Judah
Ondertiteling
pi_45208161
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:31 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]
Hé flapdrol. Ten eerste stel je niet één vraag, maar meerdere. Ik zal ze even voor je opsommen:
1. Waarom een kaartenactie voor Huub?
2. Waarom niet voor de 85 bejaarden die op jaarbasis sterven in verzorgingstehuizen door een gebrek aan geld en aandacht?
3. Waarom geen actie voor één van de vele andere sociale problemen die we in NL hebben?
4. En waarom wel voor een (voor zover ik een indruk van Huub heb) aggressieve smurf in een spelprogramma?

Voor als je de tel was kwijt geraakt, dat waren vier (4) vragen. Om je overduidelijk quasi-moralistische vragenstijl kan ik eerlijk gezegd, best lachen. Leuk geprobeerd, jammerlijk gefaald. Bejaarden, sociale problemen etc. erbij betrekken is in dit geval appels met peren vergelijken. Een miniscule kaartenactie, waarin een greep mensen uit de samenleving een kaartje stuurt, staat voor jou schijnbaar al gelijk aan een grootschalige operatie om verzorgingshuizen van betere zorg te voorzien. Valt het kwartje inmiddels al? Dan bij deze 'doe ik even' antwoord geven.

1. Omdat Huub op dit moment als één van de favoriete bewoners van DGK het zwaar te voorduren heeft met zijn medebewoners en sommige Fokkers al hier Huub graag willen laten weten dat zij, als trouwe streamers of kijkers, achter Huub staan en vinden dat deze - ondanks alle tegenslagen - niet moet opgeven. Vandaar de kaartjes.
2. Omdat - wanneer je op dat vlak echt iets wil bereiken - daarvoor een grootschalerige actie vereist is dan het sturen van simpele kaartjes, dit daarnaast ook al totaal niets te maken heeft met de reden waarom de mensen die op dit subforum actief zijn tot elkaar verbonden staan, en ten slotte - er zo nog ook weer doelgroepen te vinden zijn die het geld en aandacht nog weer harder nodig hebben dan de 85-jarige bejaarden waar jij op doelt - iedere kleine beetjes, ook al is het 't brengen van een glimlach op het gezicht van Huub, helpen aan betere wereld.
3. Omdat dat in deze context niet relevant is. Daarbij lees antwoord 2 nog even door.
4. Omdat Huub één van de favoriete bewoners is van DGK en de Fokkers hem een langer en gelukkiger verblijf gunnen en hem willen steunen om door te gaan.

En nu hup, opsouten.
Smurf.
The Wolf: You must be Jules, which would make you Vincent. Let's get down to brass tacks, gentlemen. If I was informed correctly, the clock is ticking, is that right, Jimmie?
Jimmie: Uh, one hundred percent
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:49:59 #153
130054 demins
We weten niks
pi_45208349
WAARSCHUWING

Ik lees steeds vaker over alle postzakken vol kaarten. 200 kaarten vormen een stapel van 10x15 cm (briefkaartformaat) en maximaal 8 cm hoog. Maar het kúnnen natuurlijk kleine zakjes zijn...
Kwartjes vallen soms jaren later!
pi_45208551
max 8 cm hoog ?
mijn dochter kreeg ooit 70 kaarten in het ziekenhuis, dat stapeltje was al hoger dan 8 cm hoor !
we gaan gewoon voor meeer dan 200 kaarten !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:04:11 #155
130054 demins
We weten niks
pi_45208815
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:55 schreef singlemetkids het volgende:
max 8 cm hoog ?
mijn dochter kreeg ooit 70 kaarten in het ziekenhuis, dat stapeltje was al hoger dan 8 cm hoor !
we gaan gewoon voor meeer dan 200 kaarten !
Waarschijnlijk dubbele kaarten...

Maar het is niet mijn bedoeling om de pret te drukken, hoor. Alleen om de verwachtingen reeel te houden.
pi_45209466
mijne is sinds gisteravond onderweg
Screw them.
We're going home.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:26:39 #157
130054 demins
We weten niks
pi_45209580
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:23 schreef CarOnline het volgende:
mijne is sinds gisteravond onderweg
pi_45209730
ER WAS GEEN POST?????????
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:34:02 #159
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_45209803
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef Lieve het volgende:
Nope, nog niet
Moet eerst nog van Hilversum naar Eemnes en dan uitgezocht worden denk ik.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_45209836
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef Lieve het volgende:
Het duurt natuurlijk even voordat Tien alle kaarten heeft nagelezen he .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')