Ik val niet bijna flauw, ik zorg daarvoor dat dat niet gebeurt, echt waar.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:22 schreef Belana het volgende:
gelukkig sjoeg
ik maak me overigens wel zorgen over dat eetgedoe. dat hebben al meerdere mensen gezegd natuurlijk en je weet het zelf ook, maar dat veranderd even niks aan de zaak. als jij vertelt dat je bijna flauw valt bv terwijl je de kindjes bij je hebt vind ik dat echt niet ok.
Ik hoop dat de haptonomie wat voor je kan betekenen en heel eerlijk, ik snap nog steeds niet waarom je niet aan de medicijnen zou gaan. ik vind deze situatie ongezonder dan het slikken van dergelijke medicijnen....
ik wens je weer sterkte meid!
Niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:46 schreef jessie het volgende:
Wat fijn Sugar het klinkt alsof ze ht juist aanpakken hoor. Echt heel fijn
Ingrid hoe laat moet jij?
Heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:24 schreef marit1978 het volgende:
Nou, de reden dat ik hier meelees;
ik heb zo'n 3 jaar terug een depressie doorgemaakt en heb altijd in mijn achterhoofd de angst gehad dat dit er tijdens/na een zwangerschap weer aan zou kunnen komen.
Nu maak ik me er nog niet echt bewust druk om, maar ik ben er wel in mijn achterhoofd mee bezig in die zin dat ik toch dit topic vaak open.
Heel netjes!quote:Misschien wel netjes om me bij deze dus als meelezer kenbaar te maken
Dan geloof je het maar niet!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:19 schreef easy-going het volgende:
Ingrid, ik geloof er geen ene reet meer van![]()
Een stunt?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:12 schreef Belana het volgende:
ik wou ff zeggen dat ik het wederom een stunt vind![]()
Marit, ik heb al jaren last van winterdepressie en herken je vage angst. Ik dacht dat ik ook wel vatbaarder zou zijn voor pre- en postnatale depressies. Tijdens m'n zwangerschap was de winterdepressie echter geheel afwezig (was wel even wennen), en na m'n bevalling eind juni ben ik ook niet depressief geworden. Nu heb ik het wel weer zwaar, maar de klachten zijn echt alleen herkenbaar als gewoon weer winterdepressie. (Jottemquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:24 schreef marit1978 het volgende:
Nou, de reden dat ik hier meelees;
ik heb zo'n 3 jaar terug een depressie doorgemaakt en heb altijd in mijn achterhoofd de angst gehad dat dit er tijdens/na een zwangerschap weer aan zou kunnen komen.
Nu maak ik me er nog niet echt bewust druk om, maar ik ben er wel in mijn achterhoofd mee bezig in die zin dat ik toch dit topic vaak open.
Misschien wel netjes om me bij deze dus als meelezer kenbaar te maken
Dat is inderdaad zo!! En daarnaast weet ik de symtomen nu en weet ik dat ik altijd aan de bel kan trekken van de spv'er en de huisarts..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:46 schreef marit1978 het volgende:
laten we het maar zo bekijken:
hoe realistischer/alerter je hier op bent, hoe minder groot de kans dat je eerst in de diepe ellende belandt, alvorens je hulp inschakelen.
Verder; vooral niet teveel hiermee bezig zijn !
Dat is wel de beste stok achter de deur die je kunt hebben vind ikquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:12 schreef PM-girl het volgende:
maar ik heb nu wel duidelijk dat deze situatie je dwingt goed met jezelf om te gaan, ik bent immers moeder en verantwoordelijk voor het welbevinden van je kind. Daarvoor moet je goed met jezelf omgaan!
Ik vind het heus niet leuk dat er vaak wordt afgebeld. Maar deze keer kwam het op zich goed uit. (zie hoe gaat het met de moeders)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:12 schreef PM-girl het volgende:
Ingrid, dat ze afzeggen is balen, het lijkt je niet veel te doen, om wat voor reden dan ook. Misschien kun je het MW dan ook helemaal stopzetten, kennelijk helpt het jou toch te weinig om er moeite voor te doen, bespaart je de ellende van bellen, afzeggen mailen ed.
Ik dacht het ook Sugar, maar wilde het niet zeggen..quote:Op maandag 15 januari 2007 09:45 schreef Sugar het volgende:
En dan krijg je een jongetje...
Wat Sugar en PM-girl zeggen. Maar afgezien daarvan hoeft de tweede natuurlijk helemaal niet op de eerste te lijken, zelfs niet als ze wel van hetzelfde geslacht zijn. Uiterlijk niet en qua karakter niet. Daarbij denk ik dat hormonen daar uberhaupt geen rekening mee houden, met gelijkenis of niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 08:54 schreef poemojn het volgende:
Met een tweede wordt het mischien ook makkelijker door de gelijkenis met de eerste? Juliette leek zo op Myrthe dat we bij de geboorte meteen zagen dat ze bij ons hoorde![]()
echt een zusje.
Oh, en je mág ook verdrietig zijn! Juíst goed! Laat de tranen maar stromen, het zal je opluchting bieden. En opluchting geeft weer ruimte. Sterkte dame!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 07:58 schreef Sugar het volgende:
Maar het is verschrikkelijk, Moonah. Dat arme jochie weer daar en niet hier. En ik die na ruim 4 maanden het nog niet kan. Dat is om heel erg verdrietig van te zijn.![]()
Ja, echt. Ik kan je jammergenoeg ook niet vertellen wanneer dat is en misschien heb je er niet zoveel aan. Maar toch weet ik dat het goed gaat komenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:14 schreef Sugar het volgende:
E snoop ook.Het zal echt beter worden, he?
![]()
Doen Sugar! Ik ga ook één à twee maal per jaar alleen weg, zonder kinderen en zonder man. Heerlijk! Je bent echt geen slechte moeder omdat je af en toe een weekje zonder kinderen bent hoor. Zijn alle vaders en moeders die af en toe op reis moeten voor hun werk dan ook slechte ouders? Nee toch zeker? Geloof me, die genieten er ook van om eens normaal een nacht door te kunnen slapen en in alle rust te kunnen ontbijten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 07:37 schreef Sugar het volgende:
Ik wil een week weg, alleen weg en tegelijkertijd haat ik het, want ik wil toch niet bij mijn kindjes weg? Dat is ook geen serieuze optie, maar zo voelt het.
I
Waarom moet je het leuk vinden Sugar? Van wie? Het is niet altijd leuk om thuis te zijn met de kinderen. Helemaal niet als je depressief bent en al moeite hebt om voor jezelf te zorgen. HOe kan je dan de energie hebben om ook nog voor je kinderen te zorgen? Alles is dan te veel.quote:k ben altijd op maandag, dinsdag en woensdag alleen met de kinderen. Mijn associatie met die dagen is zo negatief, zo opgefokt, zo opgesloten... En dan denk ik: maar dát blijft zo, die dagen blijf ik met mijn kindjes hebben, dat blijft.... En dus ben ik bang dat ik dit rotgevoel altijd hou, terwijl ik het toch juist fijn zou moeten vinden, dagen thuis met de kinderen?
Ik werk 3 dagen per week en soms, met een spoedklus ook nog een ochtend. Wat bij mij van groot voordeel is, is dat ik een eigen bedrijf heb en zelf mijn tijd indeel en vrij neem wanneer ik wil (en kan. soms gaat het ook gewoon niet omdat er belangrijke klussen liggen op mijn werk).quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:10 schreef Sugar het volgende:
Tinkepink, je hebt ook gelijk, ik zou dat best kunnen doen. Misschien eens serieus met mijn man overleggen.
En ik heb het gevoel dat ik het leuk moet vinden, omdat het nu eenmaal een situatie is die blijft. Ik héb nu eenmaal 2 kinderen. Dat klinkt negatiever dan bedoeld, maar ik hoop dus wel echt met heel mijn hart dat ik dagen met mijn eigen kinderen op een dag echt heel erg leuk ga vinden. Los van de dagen dat ze strontvervelend zijn dan inderdaad.
Werk jij veel nu, Tink?
En jij hebt net mijn hele dag goedgemaakt!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:20 schreef m@x het volgende:
Sugar, alles wat ik tegen je zou willen zeggen is door de rest al gezegd. Het enige advies wat ik je nog kan geven is de posts van Tink goed in je op te nemen. Volgens mij zegt ze hele wijze dingen![]()
Dit lijkt me wel een heel goed idee!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
Jammer trouwens dat je niet in Duitsland woont Sugar. Met jouw soort klachten wordt hier meestal een kür voorgeschreven. Meestal een Mutter-Kindkür, waarbij je kinderen met je meegaan maar wel de hele dag worden verzorgd, maar soms ook alleen voor de moeder alleen. Over het algemeen liggen die Kürhotels op mooie plaatsen waar je ook op vakantie zou gaan en word je heerlijk in de watten gelegd (naast de therapeutische sessies die je volgt).
Een vriendin van mij is na haar scheiding ook samen met haar zoon op Kür, en die is er toch een stuk beter aan toe dan jij nu!
Moonah zegt wel precies wat er bij mij ook de hele tijd door mijn achterhoofd speelde maar waar ik de vinger niet op kon leggen. Je neemt jezelf en je depressie en alles eromheen mee. Daar kom je dus ook ver weg niet vanaf.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:12 schreef Moonah het volgende:
Met alle respect, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of een weekje alleen weg nou wel zo helend werkt.
Je neemt je hormonen, depressie en ws ook nog eens een schuldgevoel met je mee...
Ik ben ooit met vakantie gegaan toen ik depressief was. Nou, ik voelde me in den vreemde nog beroerder dan 'veilig thuis'. Maar wellicht is het voor jou heel anders Suug.
Meis toch... het wordt echt echt echt beter! Echt Sugar, blijf er zelf in geloven!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 08:14 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel, Moonah.![]()
Ik moet ook huilen, steeds, maar twee kindjes zien me dan huilen. Dat is ook rot.
E snoop ook.Het zal echt beter worden, he?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |