Correctie: Hij heeft er geen geld voor over om jullie uit te kopenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:54 schreef arneaux het volgende:
Ik heb 'm aan de telefoon gehad en het blijkt zo te zijn dat hij op dit moment geen geld heeft om ons uit te kopen. Wél wil hij hier hoe-dan-ook weer komen wonen én willen wij hier niet met hem wonen. Met andere woorden; wij veroeren ons niet. Het is nu afwachten waarmee hij op de proppen komt.
Dat zelf terug in huis komen worden kan alles als het huis bijvoorbeeld aan hem is aangepast als hij gehandicapt is of iets dergelijks geloof ik. Je kan niet zomaar je huurders eruit zetten als het je uitkomt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:51 schreef mgerben het volgende:
[..]
Correctie: Hij heeft er geen geld voor over om jullie uit te kopen
Overigens zou ik oppassen als ik jullie was. Hij mag jullie er wel degelijk uitzetten als hij zelf in het huis wil gaan wonen. Dat is een in de wet vastgelegde geldige reden.
Hij moet jullie dan wel acceptabele woonruimte aanbieden, en dat hoeft echt niet hartje centrum voor een habbekrats te zijn.
Ook hoeven jullie je niet te laten overbluffen: Deze reden kan hij gebruiken om het huurcontract bij de rechter te laten ontbinden. Zonder uitspraak van de rechter kunnen jullie dus blijven zitten, ongeacht wat zijn zus zegt.
Ik denk juist dat dit wel een heel sterke case is voor eigen gebruik: STukke relatie, geen andere woonruimte..quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:54 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat zelf terug in huis komen worden kan alles als het huis bijvoorbeeld aan hem is aangepast als hij gehandicapt is of iets dergelijks geloof ik. Je kan niet zomaar je huurders eruit zetten als het je uitkomt.
Bovendien, de gang naar de rechter is een lange. Het is er aan hem alles aan gelegen om ons hier snel weg te hebben. Daarnaast hebben we nog steeds geen officiele brief in de bus gehad dát we wegmoeten én is hij nog niet met vervangende woonruimte aan komen zetten.
Gaat dit over Belgie?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:54 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dat zelf terug in huis komen worden kan alles als het huis bijvoorbeeld aan hem is aangepast als hij gehandicapt is of iets dergelijks geloof ik. Je kan niet zomaar je huurders eruit zetten als het je uitkomt.
Dat zou zo zijn als hij dus inderdaad een lichamelijke handicap heeft waarvoor er in het huis aanpassingen zijn gemaakt en hij daar dus gebruik van moet maken. Aldus het Jurisch Loket.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
Gaat dit over Belgie?
In NL mag je inderdaad niet huurders 'zomaar' uit je huis zetten. Het belang van de huurder weegt heel zwaar. Maar de huiseigenaar die in zijn eigen huis wil wonen is niet 'zomaar' een reden.
Zie burgerlijk wetboek 7 artikel 274:
De verhuurder mag jullie eruit zetten als hij aannemelijk kan maken dat zijn belang zwaarder weegt dan dat van jullie. Dat zijn relatie eindigt telt dus wel mee, want mogelijk heeft hij geen andere woonruimte.
De rechter wijst het af (staat er) als er geen passende woonruimte voor jullie wordt gevonden; en eventuele huurtoeslag die jullie kunnen krijgen in een nieuwe woning wordt niet meegerekend als bepaald wordt wat 'passend' is.
Dat is ook wel zo. Maar blijkbaar wil hij dat niet, anders had hij dat wel in eerste instantie bedacht. Bovendien heeft hij wél geld om hier de toko te verbouwen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:50 schreef ohnikua het volgende:
dan gaat hij toch lekker 2 jaar iets anders huren, einde probleem
Idd, dan komt het er op neer dat jullie daar gewoon kunnen blijven wonen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:51 schreef arneaux het volgende:
Dat is ook wel zo. Maar blijkbaar wil hij dat niet, anders had hij dat wel in eerste instantie bedacht. Bovendien heeft hij wél geld om hier de toko te verbouwen.
Mn huisgenoot zegt, terecht, dat ik me er niet druk over moet maken maar tja, zo ben ik nou eenmaal..
Nee, over de krolse kat van de buren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:04 schreef loveli het volgende:
Leuk, praten. Over vervangende woonruimte, tegemoetkoming in inrichtingskosten, verhuisgeld en oprotpremie?
Neemt hij zijn zus mee?quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:11 schreef arneaux het volgende:
Maandag komtie hierheen. Praten.
Ik weet niet of hij zn zus gaat meenemen en om eerlijk te zijn zou t me helemaal niets doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Neemt hij zijn zus mee?
Laat je iig geen oor aannaaien, je weet hoe het zit.
Nogmaals, dan zal hij de gang naar de rechter moeten maken, en dat is een lange weg. Bovendien, áls hij gelijk krijgt staat er een periode van 3 jaar voor totdat hij daadwerkelijk in het appartement mag gaan wonen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:26 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Als de huurbaas kan aantonen dat hij dit huis nodig heeft omdat hij zelf geen andere woonruimte meer heeft (ivm scheiding o.i.d) dan ben ik bang dat jullie aan het kortste eind gaan trekken. Heeft de huisbaas echter nog een hele lading van huizen meer dan is er niets aan de hand en sta je erg sterk !@
?? Drie jaar ??quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:28 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nogmaals, dan zal hij de gang naar de rechter moeten maken, en dat is een lange weg. Bovendien, áls hij gelijk krijgt staat er een periode van 3 jaar voor totdat hij daadwerkelijk in het appartement mag gaan wonen.
Dat geld alleen als de verhuurder het huis met jullie erin heeft gekocht en dat is bij jou (dacht ik) niet het geval.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:28 schreef arneaux het volgende:
[..]
Nogmaals, dan zal hij de gang naar de rechter moeten maken, en dat is een lange weg. Bovendien, áls hij gelijk krijgt staat er een periode van 3 jaar voor totdat hij daadwerkelijk in het appartement mag gaan wonen.
2 Verschillende mensen bij het Juridisch Loket hebben onafhankelijk van elkaar gezegd dat er dan een tijdspan van 3 jaar tussen zit. Beide wisten ook dat hij het appartement al van hem was voordat wij erin kwamen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat geld alleen als de verhuurder het huis met jullie erin heeft gekocht en dat is bij jou (dacht ik) niet het geval.
Hij kan in mijn ogen zich beroepen op dringend eigen gebruik (ivm relatiebreuk) en heeft dan het recht om jullie huur te beeindigen. Dat dit via de rechter moet en tijd gaat kosten is een tweede. De verhuurder moet aantonen dat er passende vervangende woonruimte is, hij hoeft dus niet actief voor jullie te zoeken en als huurder ben je verplicht om mee te werken aan het vinden van passende woonruimte.
Passend is niet hetzelfde als identiek dus kijk maar goed uit.
Al eerder doorgenomen inderdaad. Het is alleen zo dat dringend eigen gebruik alleen zo is als er in het huis voorzieningen speciaal voor hem getroffen zijn zoals een rolstoellift (of hoe heet zoiets) en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:41 schreef Deetch het volgende:
Lees dit nog maar eens even door:
huurbescherming
Dringend eigen gebruik
quote:Op maandag 22 januari 2007 17:21 schreef arneaux het volgende:
We zijn eruit gekomen middels een financiele schikking waarin we ons allemaal erg goed kunnen vinden, dus das harstikke mooi.
quote:Op maandag 22 januari 2007 19:07 schreef ohnikua het volgende:
relaxed dat jullie er uit zijn. hoop dat er bij ons ook eindelijk eens wat schot in de zaak komt te zitten, die man laat niks van zich horen.. zodirect maar wéér eens bellen.
goed zoquote:Op maandag 22 januari 2007 17:21 schreef arneaux het volgende:
We zijn eruit gekomen middels een financiele schikking waarin we ons allemaal erg goed kunnen vinden, dus das harstikke mooi.
Rond de 4 duizend euro.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:11 schreef chromosoompje het volgende:
Wat is de financielle schikking als ik vragenmag, welke richting moeten we denken?
In de periode van nu tot 1 juni mogen we zelf bepalen wanneer we vertrekken. Grote kans trouwens dat ik over een maand al wegben.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:19 schreef mgerben het volgende:
Gefeliciteerd, dat is een heel net bedrag.
Enne, moeten jullie er dan vóór morgenochtend 9:00 uit zijn?
Ik ben allang weg.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dit een ander huis dan de 4000-euro-schikking? Was dat niet allemaal zwart op wit geregeld?
Als er nu weer een nieuwe eigenaar is, zou ik zeggen, blijf zitten, laat niks meer van je horen, en mocht het ooit voor de rechter komen, sta je heel sterk omdat je niet met je hoeft te laten sollen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |