abonnement Unibet Coolblue
pi_45262526
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 07:18 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dan was jij voor de komst van het internet of slecht geinformeerd of een klein jochie of beide.

Het internet werd een jaar of 8 geleden echt gemeengoed bij mensen. Daarvoor was het er al een tijdje. Nu heb ik het idee dat jij niet heel erg oud was en waarschijnlijk lagen jouw intresses toen ergens anders.
Een jaar of 8 geleden was ik 18.

Toen had ik in Amsterdam op straat nog nooit een burka gezien (nu wel), laat staan er van gehoord.

Maar mocht je heel toevallig een minuscuul bronnetje hebben uit die tijd waarin wordt gerept over burka's, dan hou ik me van harte aanbevolen!
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:43 schreef moussie het volgende:

[..]

ik hoop dat je lekker ligt .
voor de rest heb ik je net uitgelegd waarom zij geen normbesef hebben, dat hebben wij ze zelf afgeleerd door aan de ene kant te zeggen dat slaan niet mag en het aan de andere kant toch de tik uit te delen .. je hoeft nou toch echt geen Einstein of Freud te zijn om te begrijpen dat je met zo'n tegenstrijdige boodschap geen norm stelt?
Zonder die corrigerende tik wordt het moeilijk kinderen op te voeden hoor.

Overigens is geweld niet 'uit den boze'. Mij een raadsel waar mensen het idee vandaan halen dit zo stellig te roepen.

Geweld lost vaak niets op, maakt de situatie soms erger, kan een eigen leven gaan leiden en moet daarom worden ontmoedigd. Dat is toch iets anders.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_45263922
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zonder die corrigerende tik wordt het moeilijk kinderen op te voeden hoor.

Overigens is geweld niet 'uit den boze'. Mij een raadsel waar mensen het idee vandaan halen dit zo stellig te roepen.

Geweld lost vaak niets op, maakt de situatie soms erger, kan een eigen leven gaan leiden en moet daarom worden ontmoedigd. Dat is toch iets anders.
waar het dus op neer komt is dat we eigenlijk de letter van de wet zouden moeten aanpassen .. gaan definiëren welke corrigerende tik wel mag en welke niet, hoever die mag gaan en wie die dan wel of niet mag uitdelen .. mooi .. helemaal mee eens !!
pleased to meet you
pi_45266724
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:13 schreef moussie het volgende:

[..]

waar het dus op neer komt is dat we eigenlijk de letter van de wet zouden moeten aanpassen .. gaan definiëren welke corrigerende tik wel mag en welke niet, hoever die mag gaan en wie die dan wel of niet mag uitdelen .. mooi .. helemaal mee eens !!
Is dat nou stiekem een fetish van je, andermans kindjes slaan? Je bent er namelijk wel heel fanatiek mee.
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:47:52 #164
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45270102
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Als je voor die reden een 'jongere' mept, moet je ook niet janken als deze terugslaat uit zelfverdediging, maar dan hebben 'de jongeren' het zeker weer gedaan
Je denkt toch zeker niet dat ik torenhoge gasten ga pakken?
Ik begin wel met 15 jarigen. Daar ben ik lang en sterk genoeg voor.
If I had a Hammer...
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:55:03 #165
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45270385
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:13 schreef moussie het volgende:

[..]

waar het dus op neer komt is dat we eigenlijk de letter van de wet zouden moeten aanpassen .. gaan definiëren welke corrigerende tik wel mag en welke niet, hoever die mag gaan en wie die dan wel of niet mag uitdelen .. mooi .. helemaal mee eens !!
Een tik uitdelen mag nooit. Je kunt ook geen regels gaan voorschrijven wat wel en niet zou moeten kunnen.
Iksnap niet dat je morele onzin uit kan slaan en dan ook nog eens vóór vbent om
regels aan te passen voor zoiets stoms.
If I had a Hammer...
pi_45270780
Ik heb niet 't hele verhaal gelezen maar ik vind sowieso wel dat er meer respect mag komen van de kant van jongeren inderdaad. Ik heb sowieso eigenlijk steeds vaker 'n hekel aan alle kinderen Daar begint het namelijk al , kinderen zijn verwend, verwaand en daardoor respectloos. Wel ben ik er van overtuigd dat 't over gaat en dat er wel 'n zeker besef komt bij die jonge mensjes na hun 21e levensjaar. Maar er is niets mis mee om 't de jongeren van tegenwoordig maar 's wat moeilijker te maken. Geen idee hoe, ik denk niet door de pleziertjes te matigen, eerder door de verplichtingen wat aan te scherpen.
Verplichte leeftijdsgrenzen bijvoorbeeld aan alcohol en drugs en discotheken, die zijn er al, maar 't naleven moet 'n stuk beter, niet alleen vanuit de kant van de horeca maar er gewoon voor zorgen dat 't geen zin heeft om die jonge kinderen naar de stad te laten gaan aangezien zij gewoon geweigerd worden. Het moet tot de huiskamers doordringen. Scholen mogen wat mij betreft best een iets strenger beleid gaan voeren in plaats van al die vrijheid in seks, pesten, groepjesvorming, vooroordelen, drugs en drank. Op middelbare scholen wordt teveel vrij gelaten, ik kon op zich spijbelen wat ik wilde, ik heb er nooit problemen mee gekregen (aangezien het de ouders niet eens bereikt). Had dus voldoende vrij, kon roken op school wat ik maar wilde, en in de klas kon groepjes vorming plaats vinden op een manier die niet meer gewoon 'das nou eenmaal jeugd' is. En dan volgde ik nog de HAVO op een school met goede naam.
Mensen zijn tegenwoordig gewoon te weinig op de hoogte van wat er onder jongeren allemaal speelt. Tevens worden ze veel te veel serieus genomen, in hun mening en gevoelens etc. Het stelt namelijk niet zoveel voor, jongeren zijn nou eenmaal jong, kind, maar ze mogen best 's 'n toontje lager zingen en daar ligt een taak voor de volwassenen.
pi_45271888
Let's try.
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:14 schreef Daniel.J het volgende:
Proloog:

Wat is een jongere:
een jongere is een koter boven de 14 en onder de 21.
na 21 is het een jong volwassene (die ook over het algemeen geen normbesef hebben maar het gaat hier over jongeren)
Je begint lekker, eeh, positief met de bewoording koter en jong-volwassenen definitie...
quote:
Hier een lijstje van wat jongeren doen en hoe ze het zouden moeten doen:


*Snachts rondstruinen en zich ophouden in groepjes op straat lekker mensen intimideren.
Er is weinig mis met in de nacht op straat zijn, zolang je maar geen overlast maakt. Intimideren valt daar, overduidelijk, dus wel onder.
quote:
~Slaaptijd is snachts, dan ga je je bedje in. na 10 uur hoort een 'jongere' op zn nest te liggen.
Zal m'n leeftijd wel zijn, maar ik ben het hier niet mee eens. Dit is een persoonlijk iets. Ik ben zelf een relatief nachtmens, maar ieder z'n meug. Tevens sluit je nu; via de definitie van 's nachts jongeren uit van een aantal bijbaantjes, maar dat zijn details. (Nacht = 0:00 - 6:00 in mijn boek.)
quote:

*Zich te pletter zuipen en roken
Geniet, maar drink met mate enzo. Dat jongeren hun grenzen niet kennen is niet iets dat aan de samenleving ligt. Ik ken mensen die meer dan een jaar jonger zijn; geen drup alcohol hebben gedronken voor hun 16e verjaardag, maar die toch hogere grenzen hebben dan iemand die vanaf z'n 14e al drinkt. (En die nu 17 is.) Grenzen zijn persoonlijk. Het te pletter zuipen is een valide punt, maar hoe men dit wil enforcen is een probleem.
quote:
Vanaf steeds lagere leeftijd zuipen jongeren, en roken hetzelfde.
dit is voor de jongere vaak 'stoer' totdat ze met een bezwete kop op de grond liggen,
maar dat hoort er bij volgens de jongere.
Hierdoor zijn ze niet alleen een gevaar voor zichzelf en omgeving, maar het kost de ouders ook veel frustratie, drinkende jongeren zijn vaak onhandelbaar voor ouders, terwijl alle schade die deze varkens veroorzaken op de ouders verhaalt word.
First off: Je bent weer zwaar positief in je taalgebruik, terwijl je met termen zoals "varkens" en "onhandelbaar" smijt. Omdat iemand drinkt is hij onhandelbaar, continu, is de implicatie die ik uit jouw stukje haal, of in elk geval zijn veel jongeren dat. Oneens, hoewel natuurlijk de link tussen dronkenschap en knokpartijen een duidelijke is als je wel eens tot laat uitgaat. Verder ben ik het eens met je peer-pressure argument, maar dat is niet iets dat je als ouder kan oplossen. Sommige mensen volgen nu eenmaal beter dan anderen, en anderen kunnen meer voor zichzelf nadenken. With all due respect naar de mensen in de leeftijd van ~ 15/16 jaar, maar de meeste kunnen verdacht grote wolkoppen zijn at times. (Niet dat ik dat niet ben, anders zat ik dit nu niet te typen waarschijnlijk.). En met de bewustwording van jezelf door de; rond die tijd toch wel redelijk aangebroken, puberteit, tja..
quote:
~Jongeren horen niet te drinken voor hun 21e, inclusief bier.
Lovely, we gooien de leeftijdsgrens 5 jaar omhoog. Ik betwijfel of dit gaat werken, persoonlijk... Zie ook het kopje peer-pressure en de psyche van een puber is nu eenmaal zo dat, datgene dat verboden is, cool is.
quote:
*Jongeren zijn steeds geweldadiger en hebben een grote bek.
Gewelddadiger staat vaak in contrast met de drank, en de grote bek is niet iets dat enkel bij jongeren is weggelegd. Oh ja, respect is vooralsnog een tweezijdig iets in mijn boek. Als jij als oudere, wat je waarschijnlijk ook bent. (Te zien aan je foto: Jaartje of 28, 29?), weinig respect toont, wat is dan de opvoedkundige rol die jij hebt? Dat je gebrek aan respect een 'normalere' zaak maakt. Zoals je zelf al aanhaalt, de media is een grote invloed. Directe omgeving echter ook. (Zie ook: verkeerde vrienden.)
quote:
~Jongeren hebben hun grote smoel te houden tegen ouderen, en horen opgevoed te worden door ouderen, alle ouderen hebben daar gezamelijk verantwoordelijkheid in.
Dat bedoel ik dus, jij hebt als 'oudere' ook een taak, hè, en je stukje is, in mijn ogen, niet vol met respect...
quote:
De Jongere moet weten wat zijn/haar plaats is, het is al een hel genoeg voor de ouders om een kind een beetje nog fatsoenlijk te laten opgroeien met alle lasten tegenwoordig, mag de jongere er ook wat voor terugdoen, en dat is fatsoenlijk gedrag vertonen.
Ik dacht dat we het daar wel over eens waren onderhand.
quote:
Balkenende de man die veel praat maar zelf ook geen zak uitvoert (op het verkeerde voorbeeld geven na)
zei het al eens: Fatsoen moet je doen.
en daar heeft de vent 'wel gelijk in.
Iemand anders zei ooit dat goed voorbeeld doet volgen.
quote:
Jongeren moeten onvoorwaardelijk gehoorzamen aan de ouder, als een jongere agressief is of een grote bek heeft, snachts op straat is of loopt te zuipen, is de opvoeding mislukt en zou het kind gecorrigeerd moeten worden door elke oudere die zich in de omgeving bevind (zoals je vroeger je peukje uit je bek gemept werd en aan je oor naar je ouders huis gesleurd werd wanneer je gesnapt werd door een oude van dagen of je elkaar nu kende of niet)
Opvoeden is een verantwoordelijkheid van de gehele gemeenschap, de hele maatschappij.
als ouders niet aan opvoeding doen waarom laten andere mensen het dan ook verloederen, of zijn we allemaal te druk bezig met werken om te overleven in deze tijd?
Dit heb je al gezegd in een andere bewoording; dat ouderen de jongeren weer bij de oren moeten grijpen voor elk vergrijp.
quote:
Het is tijd dat de oorlog verklaard word aan de onverschilligheid.
En men weer actief de jongeren in het gareel houd, desnoods met geweld.
Zie ook weer het stukje Directe Omgeving. Als iemand opgroeit in een omgeving waar geweld normaal is, wat is dan het nut? Dan werk je gewelddadig gedrag juist in de hand. Er zit een groot verschil tussen wat jij noemt, het bij de oren erbij slepen, en de term geweld, wat impliceert naar dingen zoals de kat met de 9 staarten, of hoe dat ook moge heten,
quote:
onder het mom van "wie denken de koters dat ze zijn"
empatisch ermogen en normen zullen we moeten afdwingen want de jongeren hebben het niet van zichzelf.
Ah, eindelijk, de titel. Even het woordenboek erbij pakken...

1
2
1.   the intellectual identification with or vicarious experiencing 
of the feelings, thoughts, or attitudes of another.


Ja, Engels, I know, vind de beschrijving beter. Empathie is in mijn ogen niet iets dat je erin kan stampen. Quite the contrary. Dat heeft IMO te maken met een stukje nature. (Twee-eiïge tweelingen die andere persoonlijkheden hebben.) en met een stukje nurture. (Opvoeden.) Ik kan me inbeelden in mensen, laat ik dat ff duidelijk maken. Als jij een jongere was die meedogenloos werd opgevoed, zou jij dan empathie krijgen? Alleen dat stukje nature, denk ik. De rest? Nee. Empathie is niet iets dat samengaat met geweld, denk ik. Je moet je kunnen inleven, niet alles vergelijken met jouw eigen situatie; wat je wel zal doen waarschijnlijk...
quote:
De jongeren die het wel goed doen zullen vast niet met de correcties te maken krijgen.
Correcties. Hoewel je nuanceert in de eerste regels van de post ben ik tot nu toe weinig nuance tegengekomen. Als ik rationeel zou zijn; kan ik nu naar de conclusie springen dat jij van geen jongeren goed denkt. Maar dat ben ik niet m.b.t. dit soort onderwerpen, dus tja... Ik denk dat jij echter wel weinig vertrouwen hebt in de jongeren van tegenwoordig, en dat jij vermoedt dat de mensen die dus niet met de correcties te maken krijgen far and few between zijn.
quote:

Hoe dien je te reageren als jongere om een goede jongere te zijn:


-als iemand op straat en jijzelf elkaar de ogen kruisen zeg je elkaar netjes gedag
dit kan op de volgende manieren:
. Hoi (voor als je introvert of verlegen bent)
. goedendag (bij ouderen)
. knikje met je hoofd maken
Bijvoorbeeld. Is echter niet gelimiteerd tot en dit komt best wel veel voor. Verder zijn er veel mensen die in hun eigen gedachten zitten en die dus weinig oogcontact maken.
quote:
-als iemand je om hulp of bijv. naar de weg vraagt (waar is het ziekenhuis oid)
in dit geval hoor je mensen ook te helpen, niet te negeren.
je blijft beleefd staan en beantwoord fatsoenlijk de vraag, in het geval van hulp doe je wat je gevraagd word.
Been there, done that. Basics, really, die bij sommigen nog wel eens ontbreken, helaas.
quote:
-als je ouders je terecht wijzen doe je wat ze zeggen en ga je er niet tegenin, moet je naar je kamer dan blijf je op je kamer, je ouders voeden je op, de straat verloederd je.
Ik meen me te herinneren uit de standaard beschrijvingen dat de puberteit een tijd van rebellie is, en datgene dat jij nu zegt is waarschijnlijk een, tja, eeh, utopie? (Ik neig meer naar een distopie persoonlijk.) Verder is een goede, constructieve, discussie op zijn tijd met je ouders IMO geen probleem; het maakt je beter bewust van je capabiliteiten en leert je nuance en subtiliteit, twee kunsten die ik persoonlijk te vaak mis in deze wereld in het algemeen. (En nu klink ik oud zeg, jech. )
quote:
-als vrienden je drank of drugs aanbieden, zeg je nee en loop je weg.
Naast dat drank = drugs zijn de meeste ouders zo rigide dat ze drank en drugs outright verbieden. Wat dus weer leidt tot dat het cool is, nou ja, je weet het wel...
quote:
-wanneer je op een bankje gaat zitten laat je ruimte over voor andere mensen, in het geval dat er iemand naast je gaat zitten maak je beleefd een praatje.
Het punt van op een bankje zitten is NIET altijd om gewoon te zitten. Er zijn ook mensen die hele discussies in hun hoofd laten spelen op zo'n bankje, die dingen zitten te bestuderen, te lezen etc. Veel mensen zitten daar niet voor niets. Dat je ruimte overlaat is logisch, maar ik ken niemand breed genoeg om met één tas + jezelf een bankje onleefbaar te maken. (Of het moet een fatsoenlijke boodschappentas zijn.)
quote:
-voorbijgangers horen niet uitgejouwd te worden, als je met vrienden ergens zit en voorbijgangers worden door ze outgejouwd of bedreigd dan sta je op en loop je weg.
Thought we've been there already.. Zijn we het waarschijnlijk wel over eens.
quote:
-je bent snachts binnen en niet buiten.
Depends on the matter. De nacht is een leuke tijd; en veel mensen zullen de nacht misschien aangrijpen voor een aantal dingen, die meteen een slechte zaak zijn..
quote:
-wanneer je iemand slachtoffer van misdrijf ziet worden of zijn, help je diegene.
ook in geval van vechtpartij, roep mensen om je heen op om te helpen.
en sus de bende, niet mee gaan vechten.
Standaard, maar helaas is vechten wel nodig at times en vaak het onvrijwillige resultaat van de boel proberen te sussen.
quote:
-Je gebruikt geen kwetsende taal, je praat fatsoenlijk nederlands, het hoeft niet perse met moeilijke woordjes, zolang het verstaanbaar is en zonder gescheld en half engels ertussendoor.
Ach, ik praat ook best wel veel Engels er tussendoor. Niet omdat ik geen Nederlands kan; ik denk dat mijn Nederlands best wel 'up to scratch' is. Maar omdat ik mij in het Engels beter kan uitdrukken op bepaalde momenten. Het Nederlands is soms maar mundaan.
quote:
-je draagt geen ipod/mp3speler terwijl je fietst of uberhaupt loopt, dit is gevaarlijk want je hoort geen verkeer of mensen, muziek draai je thuis met koptelefoon op om anderen niet tot last te zijn, en het volume hoeft niet knallend hard.
Een van de weinige dingen die ik met je eens ben, waarschijnlijk, in dit rijtje. Ik heb een redelijk goed gehoor en kan via klasgenoten zien wat te luide muziek dus doet. (Wat voor de een gewoon is, is voor mij duidelijk, 3 meter verderop.)
quote:
-als je een brommer of scooter hebt, toeter je niet naar bekenden als groet.
de toeter is bedoeld in geval van waarschuwing naar andere rijtuigen.
Is toch ook strafbaar?
quote:
-je bent tolerant tegenover iedereen tenzij ze ingaan tegen deze punten, wanneer je andere jongeren tegen deze punten in ziet gaan, corrigeer je ze desnoods met hulp van ouderen.
Ik vind jou to be honest niet echt tolerant overkomen..
quote:
Wat zou vanuit de politiek helpen?:
~ Wijkagent actief stellen, dat wil zeggen niet de hele dag koffie drinken maar je werk doen en patrouilleren, vooral snachts en jongeren die snachts op straat lopen/staan/zitten/hangen/liggen
met een "werkstraf" naar huis sturen, geldboetes voor de ouders geven enkel meer frustratie.
Jongeren overdag corrigeren, zoals een agent hoort te doen, ook in de winkelstraten duidelijke aanwezigheid van agenten op patrouille.
Dit heeft gewerkt in het verleden, ja, als de wijkagent een overwicht heeft. T.o.v. bendes heeft hij dat niet, meestal. Is een beetje risicovol en wijkagent is neit iets waar iedereen geschikt voor is.
quote:
~Verbod op drank en roken onder de 21
bij overtreding werkstraf.
(al zou de politiek dat toch niet willen bewerkstelligen want het draait allemaal om geld.)
Had jij het eerder niet nog over dat roken na je 18e mocht?
quote:
~Sport & dergerlijke gezonde recreatie opzetten
Om de jongeren 'positief te beinvloeden.
Via sport kunnen jongeren ook weer in aanraking komen met andere dingen, het is niet enkel goed. (Al moet ik toegeven dat mijn sportervaringen in 9 jaar sporten niet bepaald negatief zijn. )
quote:
~Breezerdrankjes uit de handel nemen
Dezen zetten expliciet jongeren aan tot drinken,
en dan met name jonge tienermeisjes.
Cheers.
quote:
~Geweldadige programering verbieden, inclusief bij muziekzenders, en gokspelen van de buis halen.
Programering waarbij word aangezet tot verloedering van welke norm dan ook zowieso verbieden.
(zie een of ander poppetje op een van de muziekzenders die de grofste taal uitslaat)
Gokspelen eens, maar moeten we dan ook de 12+ films eraf halen? Dat impliceer je wel...
quote:
Samenvatting
-snip
Je laat het overkomen alsof extrovert slecht is. Eerder in de tekst gooi je introverte mensen ook op een hoop, meen ik. Als we even de psychologische betekenis van extrovert erbij nemen, zal je zien dat, in de meest basale van beschrijvingen, een sociaal leven een extrovert iets is. (Met zelfs op het meest basale niveau al talloze nuances.). Je geeft tegelijk introverte mensen een negatieve bijklank mee, mensen die op een bankje zitten om te denken en niet een gesprek willen starten vanuit zichzelf. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben, maar goed, punt is dat hij dan meteen fout zou zijn, volgens jouw stukje, want, zoals je zelf schrijft:
quote:
[...]tenzij ze ingaan tegen deze punten
De implicatie die ik hierachter vind hangen is dat één van de punten fout = meteen freak. Gebrek aan nuance en gebrek aan empathie. D'r zullen mensen zijn die zich hier vlekkeloos aan kunnen houden, maar omdat ik toevallig veel gebruik maak van een andere taal die in zijn meest basale vorm door iedereen begrijpbaar is, ben ik meteen fout en moet ik, om even te chargeren: geradbraakt, publiekelijk opgehangen en daarna nog verbrand worden? I guess not.

Ik zei gebrek aan empathie, en dat meen ik. Empathie zou jij hebben gehad als je jezelf in kon leven in de jeugd van tegenwoordig en dingen zoals peer-pressure mee had genomen in de beschouwing...

Met vriendelijke groet,

Een 17-jarige jongere, die niet rookt, drinkt, aan de drugs zit of in de nacht op straat hangt, die alleen te laat naar z'n nest gaat en vaak gebruik maakt van de Engelse taal.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 01:02:08 #168
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45272256
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:06 schreef Taurus het volgende:
-knip-
Iemand die het topic goed heeft begrepen.
Hulde.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45272617
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:02 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Iemand die het topic goed heeft begrepen.
Hulde.
Oh dus iemand die het niet met je eens is begrijpt het topic niet? Je zet jezelf echt voor schut weet je dat


En dan nog iets over 'respect' voor ouderen; mensen krijgen niet standaard respect van mij, respect moet je verdienen. Dit kan voor jong en oud zijn. Respect voor 'ouderen' is overrated en gewoon onnodig.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 01:30:40 #170
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45272840
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
-knip-

Met vriendelijke groet,

Een 17-jarige jongere, die niet rookt, drinkt, aan de drugs zit of in de nacht op straat hangt, die alleen te laat naar z'n nest gaat en vaak gebruik maakt van de Engelse taal.
En schrik niet, ik vind je erg beleefd, je hebt duidelijk aangegeven met normale woorden hoe je erover denkt, dat respecteer ik.

Ik had het dan ook niet over alle jongeren, en nee in het begin van mijn post zei ik al dat er gelukkig erg veel jongeren zijn die wel fatsoen kennen, maar waar jongeren aggressie en provocerende straattaal gebruiken zou het op zn plaats zijn om deze jongeren ter plekke te corrigeren met de vlakke hand.
Ik heb het uitsluitend over rel-jongeren, jongeren die 'geen' fatsoen hebben, 'geen' respect tonen, en 'niet' de moeite willen nemen om 'normaal' (oftewel zoals een samenleving elkaar fatsoenlijk behandeld) samen te leven.

Een jongere die dingen als "houd je kkbek of ik knal je kop eraf" roept naar andere mensen verdient het om een corrigerende tik te krijgen, zodat de jongere inziet dat hij/zij verkeerd bezig is en daarmee een grens overschrijd, een grens die voor dit soort jongeren blijkbaar totaal ontbreekt in de opvoeding want 'dit soort taal' word gebruikt.
Ook jongeren die bushokjes kapottrappen of stenen van viaducten gooien, jongeren die vuurpijlen door ramen schieten met nieuwjaar, jongeren die 'happyslappen' en croftybommen maken en af laten gaan...
Het word erger en erger, en de ouderen moeten een grens stellen, en omdat de eigenlijke grens al ver overschreden is zal het mischien lijken dat we jongeren zouden beperken, maar niets is minder waar.

Jongeren als jij zullen niks ondervinden van dit soort regels, want het zijn regels der leefbaarheid, regels die enkel terreur tegen gaan (nee niet de nieuwe betekenis van terreur, maar de originele betekenis) want dat is wat het is.

Ik heb wat overdreven met een paar regels, dat klopt, maar het waren suggesties.
Zoals ook bij het politiek gedeelte staat "waar de politiek zou kunnen helpen"
Ik reken er niet op dat de politiek zal helpen want de politiek is het Radiostation van het bedrijfsleven, en het bedrijfsleven interreseert zich enkel voor 'innings' en een kurk op de kinderdrankfles drukken zou een verlies aan inkomsten betekenen, dus dat doen ze niet.

Ik praat ook engels, ik bedoelde ook niet perse dat niemand in een andere taal mag praten, maar zoals je zelf ook wel zal zien is dat de nederlandse taal verloederd door de mocroisering en tmf/mtv/box cultuur/scene, Dan heb ik het nieteens over grammatica (daar geef ik zelf niet zo gigantisch veel om) waar de breezercultuur een grote vuilnishoop van maakt, maar totaal onlees/onverstaan-bare taal zoals veel jongeren met elkaar spreken tegenwoordig.

Mensen horen gewoon zich fatsoenlijk te gedragen naar elkaar, dat is de enige vereiste.
En als mensen dat niet kunnen horen ze gecorrigeerd te worden, en ja dit geld net zo goed voor trailervaders en tokkiemoeders, ook opgenomen in de OP
De doelstelling van dit idee is dat er weer een buurtstructuur komt, zoals vroeger.
Waar iedereen elkaar kent en dingen met elkaar bespreekt, waar de ouders elkaar kennen en samen opletten wat er bekomt van hun kinderen, waar men elkaar in toom houd.
Als ik vroeger een plantje uit de tuin trok van een in de buurt woonachtige dan kon je er zeker van zijn dat ik een pak voor mn broek kreeg van mn ouders (is zelfs eens voorgevallen )
Tegenwoordig interreseert het mensen nieteens wat hun kroost uitvreet.

Mensen leven nu massaal in een "bemoei je met je eigen zaken" mentaliteit.
En dat zal moeten veranderen, anders kunnen we rekenen op een ramp op sociaal niveau.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45273305
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Is dat nou stiekem een fetish van je, andermans kindjes slaan? Je bent er namelijk wel heel fanatiek mee.
huh .. en waar haal je die onzin vandaan ?
pleased to meet you
pi_45273578
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:55 schreef SKETSj het volgende:

[..]

Een tik uitdelen mag nooit. Je kunt ook geen regels gaan voorschrijven wat wel en niet zou moeten kunnen.
Iksnap niet dat je morele onzin uit kan slaan en dan ook nog eens vóór vbent om
regels aan te passen voor zoiets stoms.
euhm .. kuch
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:28 schreef SKETSj het volgende:
Trouwens ik vind dat je die jeugd van tegenwoordig gewoon moet meppen. klaar.
Door die brutaliteit en dat neger-gedoe en rap enzo denken ze
dat ze heel wat kunnen maken. Als je ze 'out of the blue' een goeie mep verkoopt.
Dat zien ze niet aankomen.
Mischien dat ze voortaan dan 2x nadenken over hun gedrag.
Want het is niet meer dan opstandigheid en 'Stoer' doen.
Niks gebrek aan Empathie in de hersenen ofziets zieligs.

Ze voelen, dus leren zullen ze ook.
Gewoon meppen. Ik ben voor.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:28 schreef SKETSj het volgende:
Maar wie gaat je anders meppen dan?
Ik doe het wel als niemand het ziet.
Bij voorkeur als je me ook niet kent. In een andere stad bv.
als ik het goed begrijp wil jij er dus gewoon anoniem op los meppen .. ik snap niet waar jij het lef vandaan haalt om mij terecht te wijzen omdat ik een wet wil aanpassen terwijl jij diezelfde wet gewoon aan je laars wil lappen .. hoe zei je het ook alweer .. "Ik doe het wel als niemand het ziet. Bij voorkeur als je me ook niet kent. In een andere stad bv."

hoe noem je mensen zoals jij ook alweer . hypocriete hufters ?
pleased to meet you
  vrijdag 12 januari 2007 @ 02:49:58 #173
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45273804
Ga nou niet ruzietjes maken, dit topic loopt net zo goed.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45274037
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:19 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Oh dus iemand die het niet met je eens is begrijpt het topic niet? Je zet jezelf echt voor schut weet je dat


En dan nog iets over 'respect' voor ouderen; mensen krijgen niet standaard respect van mij, respect moet je verdienen. Dit kan voor jong en oud zijn. Respect voor 'ouderen' is overrated en gewoon onnodig.
Respect voor 'ouderen' (dat klinkt meteen als bejaarden, maar ik bedoel eerder ouders, het gaat immers om de jeugd) heb je gewoon te geven als je onder de 18 bent. Dat hoeven ouderen niet eerst te verdienen, ouderen moeten sowieso respect krijgen omdat de mening van een 18, nouja laten we zeggen 16 jarige en jonger er simpelweg niet toe doet. Discussie is best mogelijk, maar niet over dingen als alcohol, drugs, naar school gaan, vandalisme, hangen op straat, ongewenst zwanger worden etc. Bekijk 't even, zolang die kiddo's nog opvoeding krijgen van diezelfde ouderen, onder het dak wonen van diezelfde ouderen, op de zak teren van diezelfde ouderen, zijn zij wat mij betreft nog te afhankelijk en dus niet in staat om een mening te vormen of ze wel of niet respect moeten opbrengen voor ouderen (ouders en leraren bijv.).
  vrijdag 12 januari 2007 @ 07:15:11 #175
3542 Gia
User under construction
pi_45274716
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:55 schreef SKETSj het volgende:

[..]

Een tik uitdelen mag nooit. Je kunt ook geen regels gaan voorschrijven wat wel en niet zou moeten kunnen.
Iksnap niet dat je morele onzin uit kan slaan en dan ook nog eens vóór vbent om
regels aan te passen voor zoiets stoms.
Kom op zeg. Toen mijn kinderen met hun onderzoekende peuterhandjes overal aanzaten wat niet mocht of gevaarlijk was, kregen ze wel degelijk een tik op de vingers. Niks mis mee. Je kunt wel de hele dag 'Nee" of 'mag niet' blijven roepen, maar je moet ook je huishouden doen. Als ze een tik op de vingers krijgen, associëren ze het ding waar ze aan wilden zitten met die tik en blijven ze ervan af.

Vroeger hielden ze weleens een handje van een kind heel kort tegen de kachel, als het iedere keer weer naar die kachel ging, omdat hij/zij de vlammetjes zo mooi vond. Bleef je dan echt wel van weg, voortaan.
Hetzelfde met een plant die prikt. Ze hoeven zich maar één keer te prikken en die plant is niet meer interessant.

En zo werkt dat ook met een tik op de vingers.
Ik heb liever niet dat ze uit ondervinding erachter komen dat electriciteit 'au' doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gia op 12-01-2007 07:27:45 ]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 07:25:20 #176
3542 Gia
User under construction
pi_45274743
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 02:25 schreef moussie het volgende:


hoe noem je mensen zoals jij ook alweer . hypocriete hufters ?
Of gespleten persoonlijkheid. De ene persoon weet schijnbaar niet meer wat de andere gezegd heeft.

Misschien moet de partner een eigen account aanmaken.
pi_45275209
er wordt niet op mijn lange post gereageerd terwijl ik er veel tijd in heb gestoken

dat getuigt van gebrek aan empathisch vermogen bij de topicstarter
  vrijdag 12 januari 2007 @ 08:39:09 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45275258
Ik mag die DanielJ wel

Puik stuk gozer!
The truth was in here.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:06:40 #179
3542 Gia
User under construction
pi_45279922
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:34 schreef erikkll het volgende:
er wordt niet op mijn lange post gereageerd terwijl ik er veel tijd in heb gestoken

dat getuigt van gebrek aan empathisch vermogen bij de topicstarter
Zal ik even ingaan op 'sport is vrijwillig'.

Klopt, maar eigenlijk ook noodzakelijk.
In een ander topic gaat het over een kindgebonden budget, waar mensen de opvang e.d. van kunnen betalen, als ze dat willen. Hieraan mag dan, wmb, de eis gekoppeld worden dat een kind op een club zit. Hoeft niet eens per se sport te zijn, niet iedereen is zo sportief, muziek of schaakclub mag ook. Gewoon voor de sociale contacten.
Dus, zitten ze niet op een club, dan minder budget. Of zo.

Betutteling? Ja, van de bovenste plank. Maar wil je het volledige budget, dan moet je gewoon aan een aantal eisen voldoen.
pi_45283235
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:45 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik werk bij een groot bedrijf, als chef.
[afbeelding]
Dan hoop ik zo dat je werkgever dit niet leest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')