Toch heel jammer voor die vriend van jou als hij hem had aangeklaagd, klinkt namelijk als mishandeling/poging tot doodslag, is dat het nou wel waard?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:24 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Tot ze beseffen dat ze met een grote bek uiteindelijk aan het kortste eind trekken omdat steeds meer burgers hun gedrag gewoonweg niet meer pikken.
Een vriend van mij is wat dat betreft veel minder zachtzinnig dan ik. Picture this, maart/april 2006 alweer in een Haagse tram was een klein brutaal tyfuskereltje met zijn vriendje bezig passagiers lastig te vallen. Mijn vriend wachtte tot het ergste tyfuskereltje met z'n rug naar hem toe stond en trok hem dan in één keer aan zijn haar naar achteren, legde zijn knie op het strottehoofd van het tyfuskereltje totdat hij blauw aanliep. Toen vroeg-ie of hij vandaag al naar de hel wilde en ik hoorde iets van grouwoeoheee .... Hij liet zijn gewicht nog iets meer overhellen en vraagt het nogmaals. Toen er een natte plek in zijn kruis ontstond liet hij los en begint hij te hoesten. Mijn vriend riep; "en nu oprotten lul" en terwijl hij wil opstaan gaf hij hem een enorme trap in zijn lever ... terwijl-ie je verbaasd doet en vraagt; "Ben je nou nog niet weg"?
Succes gegarandeerd in Den Haag.
Zegt de man die wel iets ziet in een Maoistisch strafsysteem.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:05 schreef buachaille het volgende:
Een jongere zonder empatisch vermogen & normen: Turkse schrijver Hrant Dink doodgeschoten in Istanbul # 2 Super7Fighter die een jongen van 16 een held noemt en een lintje wil geven omdat hij iemand vermoord heeft.
Of ze beginnen met: Mijn moeder? Mijn moeder? Wou jij wat zeggen over mijn moeder?quote:Op maandag 22 januari 2007 08:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Dan vraag ik zo'n jongen: "Ik ben blij dat je moeder hier niet is. Die zou niet trots op je zijn."
Altijd voldoende.
Daarom ben ik altijd in eerste instantie 'aardig' voor ettertjes. Ik heb geen zin in gedonder. Alleen als het niet anders kan .....quote:Op maandag 22 januari 2007 15:02 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Toch heel jammer voor die vriend van jou als hij hem had aangeklaagd, klinkt namelijk als mishandeling/poging tot doodslag, is dat het nou wel waard?
Die kans zit er ook altijd in. Daarom observeer ik eerst een tijdje zo'n ettertje alvorens te handelen. Maar soms krijg je de tijd niet en deel ik meteen een dreun uit.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Of ze beginnen met: Mijn moeder? Mijn moeder? Wou jij wat zeggen over mijn moeder?
En heb je meteen een mes tussen je ribben.
Nooit last van gehad.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Of ze beginnen met: Mijn moeder? Mijn moeder? Wou jij wat zeggen over mijn moeder?
En heb je meteen een mes tussen je ribben.
Ik ben niet naief - ik heb de ventjes jarenlang bijles gegeven.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:25 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Dan heb je tot nu toe geluk gehad met al je linkse naïviteit.
Ventjes die bijles volgen, zijn geen erge tyfuskereltjes. Tyfuskereltjes zijn iha gesjeesde VMBO'ertjes die nergens zin in hebben.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben niet naief - ik heb de ventjes jarenlang bijles gegeven.
quote:Op maandag 22 januari 2007 15:31 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Ventjes die bijles moeten volgen want anders worden ze van school getrapt en uit huis kunnen best zulke erge tyfuskereltjes zijn.![]()
In ieder geval zijn het ventjes die hun school willen afmaken, want anders zijn ze niet bang er af gestuurd te worden. Heus Floor, er zijn ergere ....quote:Op maandag 22 januari 2007 15:33 schreef Floripas het volgende:Ventjes die bijles moeten volgen want anders worden ze van school getrapt en uit huis kunnen best zulke erge tyfuskereltjes zijn.
[..]
Tja die vent zal ook wel geen opvoeding hebben gehad.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
Laatst zo'n lonsdale hooligan in zo'n golf. Racede door de straten heen van R'dam, staat ie stil bij een stoplicht, komt er zo'n Marokkaanse man met de auto er naast staan, doet zn raam naar beneden en vraagt aan de Londsale boer waarom hij zo asociaal rijd. Daarop stapt de boer uit zn auto en begint hevig the schreeuwen en racistische leuzen te roepen. Op dat moment sprongen de lichten op groen en begon een grote groep mensen te toeteren, de man sprong in zijn golf en reed er met hoge snelheid vandoor.
Ook met opvoeding kan het uit de hand lopen hoor. Gelukkig zijn we in nederland vrij om onze kinderen zo op te voeden als we zelf willen. Helaas betekent dat dat het niet altijd goed gaat. Maar dat is de prijs die je voor die vrijheid moet betalen.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:42 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Tja die vent zal ook wel geen opvoeding hebben gehad.
En toch denk ik dat een rechter het daar niet helemaal mee eens zal zijn. Je kunt het niet op noodweer gooien en niet eens op noodweer-exces. Iemand wurgen kan gezien worden als iemand om het leven proberen te brengen cq doodslag, probeer jij een rechter maar eens wijs te maken dat je hem 'alleen' een lesje wilde leren.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:35 schreef Daniel.J het volgende:
Poging tot doodslag
mishandeling
ik noem het opvoeden van ontspoorde kutkoters, het is de enige taal die ze verstaan dat ze te ver gaan.
Je kunt niet tegen een reljong zeggen dat ze 'normaal' moeten doen, dat begrijpen dat soort figuren niet.
je moet ze corrigeren met geweld, net als vroeger, en vroeger werkte het.
waarom is het nu opeens 'niet goed voor de jeugd' moet je om je heen kijken hoe erg de normvervaging is, hoe hoog de grens gelegd is.
Volwassenen die al bang moeten zijn van jongeren.. de omgekeerde wereld.
De rechter moet zich bezig houden met de preventie van die criminele reljeugd.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En toch denk ik dat een rechter het daar niet helemaal mee eens zal zijn. Je kunt het niet op noodweer gooien en niet eens op noodweer-exces. Iemand wurgen kan gezien worden als iemand om het leven proberen te brengen cq doodslag, probeer jij een rechter maar eens wijs te maken dat je hem 'alleen' een lesje wilde leren.
Beetje jammer dat je het constant op de persoon speelt, getuigd niet echt van een sterke persoonlijkheid...quote:Op maandag 22 januari 2007 16:13 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
De rechter moet zich bezig houden met de preventie van die criminele reljeugd.
Niet met de preventie van de preventie van criminele reljeugd.
Lees jij ook elke ochtend de prive?
Leer jij dat soort tuig een lesje door heen en weer te rennen met een mes in je buik?quote:Op maandag 22 januari 2007 15:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
'alleen' een lesje wilde leren.
Is dat je tegenargument?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:15 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je het constant op de persoon speelt, getuigd niet echt van een sterke persoonlijkheid...
Volgens mij heb jij een pilletje nodig, het is niet fijn praten met iemand wiens emoties constant zijn redeneringsvermogen belemmeren.quote:
Als je al zo gefrustreerd raakt van een paar herrie makende jongeren die in het appartement onder je wonen dan ben je vast heel vaak heel erg gefrustreerd. I guess it sucks to be you...quote:Op maandag 22 januari 2007 19:08 schreef Daniel.J het volgende:
Ga een boom knuffelen, genoeg paginas met uitleg maar jullie willen het gewoon niet lezen volgens mij, want al die ontspoorde idioten zijn zo lief, en die moet je aaien
gut gut .. je begint een topic met de vraag of daar idd iets mist in het empathische gedeelte van de hersenen op die leeftijd .. ik laat je ergens halverwege het topic zien dat dat idd klopt, er staat zelfs bij waarom die gasten zo ontspoort zijn .. je laatste paar reacties laten wel zien hoe goed je de antwoorden in je topic leestquote:Op maandag 22 januari 2007 19:08 schreef Daniel.J het volgende:
Ga een boom knuffelen, genoeg paginas met uitleg maar jullie willen het gewoon niet lezen volgens mij, want al die ontspoorde idioten zijn zo lief, en die moet je aaien
Iemand die niks durft te doen tegen geteisem en schorriemorrie is een lafaard.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:15 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je het constant op de persoon speelt, getuigd niet echt van een sterke persoonlijkheid...
Dude, elke keer dat ik jou probeer aan te spreken op het feit dat je een ontspoorde malloot bent krijg ik alle mods over me heenquote:Op maandag 22 januari 2007 23:55 schreef Daniel.J het volgende:
Ehm, ik woon onder.
En ik heb totaal geen last van de allochtone jongen die boven me woont, is een heel beleefd persoon.
En op mijn oude adres werd er in een duplex woning aan de lopende band tot 3 a 4 uur snachts voluit muziek gedraaid, feest was het.
Tot ik een aantal keer heb gepraat met de bewoner, maar dan nog was het een gebonk en onrust.
Weet je wat jullie zijn, een zootje slappe lafaards, jullie durven geen verantwoordelijkheid te nemen en ontspoorde malloten aan te spreken, want dan krijgen jullie de klappen, en weet je waarom? omdat dat de enige taal is die ze kennen, en omdat jullie zwakkelingen zijn.
Weet je wat jij bent, een heel gefrustreerd mannetje wat kennelijk zijn frustratie graag op 'jongeren' wil uitleven omdat ie iemand van zn eigen grootte niet durft aan te vallen omdat ie dan misschien een gebroken neus op loopt. DAT vind ik laf! Bovendien ken jij kennelijk ook alleen de taal van geweld en dan neem je dat hun kwalijk? Pot, ketel, zwart.quote:Op maandag 22 januari 2007 23:55 schreef Daniel.J het volgende:
Weet je wat jullie zijn, een zootje slappe lafaards, jullie durven geen verantwoordelijkheid te nemen en ontspoorde malloten aan te spreken, want dan krijgen jullie de klappen, en weet je waarom? omdat dat de enige taal is die ze kennen, en omdat jullie zwakkelingen zijn.
Zodra je als TS mensen afblaft die het niet met je eens zijn krijg je dat en heb je er imo zelf om gevraagd.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:42 schreef Daniel.J het volgende:
Grappig dat mensen altijd de TS moeten aanvallen ipv gaan nadenken, maar goed fokforum he..
Ik had je groot gelijk gegeven. Maar hier in A'dam verdienen de meeste buschauffeurs (zeker niet allen) over het algemeen op voorhand niet beter.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Om het dan maar even om te draaien, toen ik nog in Nederland woonde reed een bus met zijn spiegel vrij hard tegen me aan (gelukkig tegen mn schouder en niet mn hoofd) terwijl ik gewoon op de stoep liep. Ik vroeg die beste bestuurder of dat nou wel helemaal normaal was (hij bood uit zichzelf geen excuses aan) en na navraag bood hij nog niet zijn verontschuldigingen aan en zei ie dat ik maar uit moest kijken (hij reed me in de rug aan). Had ik deze man ook lens moeten schuppen en uit de bus moeten sodemieteren? Als ik jouw voorbeeld doortrek (en dan moet het beide kanten op werken) dan zou dat wel moeten. En toch deed ik dat niet, gek he?
Lesje leren heet dat. En het helpt doorgaans wel. Want als je opeens wordt gereduceerd tot een hulpeloos knulletje dan ziet de wereld er plotseling heel anders uit.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Toch vond deze meneer in kwestie dat niet nodig (hij weigerde dat dus) maar dat doet er verder niet toe, jij vroeg die jongen ook niet eerst nadrukkelijk zijn excuses aan te bieden nee je wil em zowat het ziekenhuis in schoppen, lekker volwassen hoor...
Vals dilemma anyone?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
Precies, moet je bijvoorbeeld in zon situatie waar reljongeren in een bus meisjes mishandelen zeggen "kan het ff normaal" en zoniet er op afstappen en die kutkoters een pak slaag geven, of moet je stilletjes blijven zitten en de andere kant op kijken zoals Maverick ongetwijfeld zal doen.
dat dat iets anders is dan iemand in elkaar gaan timmeren omdat die een grote bek geeft tegen bvb een controleur komt niet bij je op ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
Precies, moet je bijvoorbeeld in zon situatie waar reljongeren in een bus meisjes mishandelen zeggen "kan het ff normaal" en zoniet er op afstappen en die kutkoters een pak slaag geven, of moet je stilletjes blijven zitten en de andere kant op kijken zoals Maverick ongetwijfeld zal doen.
Sorry op deze stommiteit kan ik maar 1 passende reactie bedenken:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:55 schreef Daniel.J het volgende:
zoals ik al zei .. da's geen empathie, da's pavlov .. dat heeft iedere ouder erin gestopt op jonge leeftijd puur om zichzelf te beschermen .. het enige wat ontbreekt zijn van die mensen die zich wel omdraaien en erop af lopen als zo'n jochie van een jaar of 7-8 een grote bek geeft op straat .. dat is het aangewezen moment om de opvoeding die je thuis hebt genoten op straat voort te zetten .. net zoals je thuis geen grote bek hebt tegen je ouders heb je het op straat niet tegen volwassenen ..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:12 schreef SKETSj het volgende:
Ze hebben wel empathie. Want als je ze er op aanspreekt. Zijn het 'in ene' allemaal engeltjes.
En komen ze allemal met voorbeelden dat het tegendeel bewijst.
ja want 'een' ventje dat voetbalplaatjes wil en daarom slijmerig lief doet is het bewijs dat alle jongeren aardige fatsoenlijke en vooral normen en waarden bezittende mensen zijnquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:12 schreef SKETSj het volgende:
Ze hebben wel empathie. Want als je ze er op aanspreekt. Zijn het 'in ene' allemaal engeltjes.
En komen ze allemal met voorbeelden dat het tegendeel bewijst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |