abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45396618
Ach het valt allemaal wel mee. Ik voel me nu weer goed hoor.

Ik ga deze keer wel iets meer op mn gewicht letten, vorige kuur kwam ik 10 kilo aan. Nu heb ik geen overgewicht, zelf met 10 kilo erbij niet. Maar ik was ze net kwijt....dus hop op de hometrainer en fietsen maar...lekker uitzweten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45403746
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:24 schreef Rottdog het volgende:
Vandaag gebeld over de uitslag, alle waardes waren goed dus we gaan naar de volgende halte de gyn.

Mijn verwijsbrief ligt klaar morgen dus ophalen en een afspraak maken

Vandaag ook maar een weegschaal aangeschaft om te kijken of ik toch een gevecht aan kan gaan met de beruchte kilo's. Zit alleen een beetje met mijn medicatie gebruik in de maag toch een gedeelte extra gewicht gekregen van de seroxat. Het sporten doe ik nu al een week of 10 dus de beweging is er nu de rest nog op zijn plekje vallen.
Toen ik vorige week bij de gyn was, vroeg hij ook hoe lang ik ben en wat mijn gewicht is. Ik weet dat ik te zwaar ben (10 kilo) en zei dat ook tegen hem. Hij zei dat dat niet uitmaakt voor de vruchtbaarheid, maar wel dat je cyclus regelmatiger kan zijn wanneer je een gezond gewicht hebt.. dat wist ik overigens zelf ook al wel.

Wel zei hij dat vruchtbaarheid een risico loopt, wanneer je 30 kilo (of meer) te zwaar weegt. En dat wist ik dan weer niet.

Ik weet ook niet of elke gyn het gewicht noteert of ernaar vraagt.

Wel spannend hoor, dat je een afspraak gaat maken.. succes!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_45404125
Het valt me wel op dat veel die hier posten wat zwarig zijn. Of trap ik nu mensen op de tenen??
pi_45408719
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:49 schreef Ticootje het volgende:
Het valt me wel op dat veel die hier posten wat zwarig zijn. Of trap ik nu mensen op de tenen??
nee, hoor! Je trapt mij niet op m'n tenen...

Maar ik denk dat dat wel toeval is. Hoeveel mensen zijn er niet te zwaar... ook mensen die wel super snel zwanger zijn... ?!
pi_45413385
Ikke niet! Althans op de buik zit een flinke laag spek (zit ook echt alleen daar.. Benen zijn echt slank, armen ook.. Maar die borsten (cup F ) en die buik, zucht.., maar heb gewoon maat 40/42!
Denk ook dat het toeval is!!

Ik heb het accoord van de verzekering binnen, joehoe! Nu alleen nog langs die stomme apotheker, maar je kunt het maar beter gehad hebben.

Rottdog, spannend hoor!!! Sterkte met de volgende stap. De waardes waren goed, is dat een goed teken?

Rest van de dames, ik gooi er maar weer eens wat positieve jompels in, wie weet helpt het! Ik duim voor allemaal!!

~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_45415455
Jeetje Rottdog, ook al weer naar het volgende level (om maar even in de computertermen te blijven ) Hopelijk heb je snel die afspraak.

En het zal vast wel goed komen met je gewicht! Ik hoop dat je nu, na die 10 weken beweging, al snel resultaat zult zien.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_45415573
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:38 schreef NieTTus het volgende:
Ik heb het accoord van de verzekering binnen, joehoe! Nu alleen nog langs die stomme apotheker, maar je kunt het maar beter gehad hebben.
Ik had net de volgende pagina gemist

Fijn dat je het accoord hebt! Ook jij bent weer een stapje verder. Het gaat zo helemaal goed komen.

Ik bent trouwens wel aan de lichte kant (mt 36+), maar dat komt ook door mijn zoutarm dieet. En ik denk dat ik een erg snel verteringssysteem heb.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:42:10 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45415678
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:34 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Toen ik vorige week bij de gyn was, vroeg hij ook hoe lang ik ben en wat mijn gewicht is. Ik weet dat ik te zwaar ben (10 kilo) en zei dat ook tegen hem. Hij zei dat dat niet uitmaakt voor de vruchtbaarheid, maar wel dat je cyclus regelmatiger kan zijn wanneer je een gezond gewicht hebt.. dat wist ik overigens zelf ook al wel.
Maar 10 kilo zal echt niet heel veel uitmaken hoor!
quote:
Wel zei hij dat vruchtbaarheid een risico loopt, wanneer je 30 kilo (of meer) te zwaar weegt. En dat wist ik dan weer niet.
Maar dan nog... er zijn ook plenty veel en veel te zware vrouwen die wel gewoon zwanger raken.
Maar goed, mijn huisarts wist me wel uit te leggen waarom het lastiger kan zijn, iets met een grijpertje die het eitje richting de baarmoeder moet leiden en dat dat wel bemoeilijkt kan worden als er daar te veel vet in de buurt zit.

nieTTus! Goed nieuws van de verzekeraar!

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 16-01-2007 19:54:55 ]
pi_45417413
Werd wel tijd ook, volgende week ga ik (als ik op tijd ongi word) starten met de menopur, en heb voor 4 dagen liggen.. Tis alleen zo'n gedoe met de vorige keer en de acceptatie. Maargoed, dat ga ik van de week gelijk rechtzetten, dan hebben we dat ook weer gehad.

Vanavond gewoon bijna vergeten te prikken
Kwam er een half uur later achter... (das gelukkig niet zo erg, een half uurtje verschil )

Mariposa, dank je! Hoe staat het nu bij jullie? Wat zijn de volgende stappen?

BE, hoest met jullie? Geeft het nog wat rust, nu jullie het zelf nog even proberen?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:43:16 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45417853
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:30 schreef NieTTus het volgende:
BE, hoest met jullie? Geeft het nog wat rust, nu jullie het zelf nog even proberen?
Nou ja, rust... rust...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:45:20 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45417944
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja, rust... rust...
Nee, zonder dollen, het geeft idd wel rust.
Gewoon nog even heel hard proberen om het samen voor elkaar te krijgen zonder inmenging van anderen.
pi_45418597
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:30 schreef NieTTus het volgende:
Mariposa, dank je! Hoe staat het nu bij jullie? Wat zijn de volgende stappen?
Zwanger worden en mijn bloeddruk binnen de perken houden.

(Was het maar zo simpel als dat je het zegt.) Wanneer mijn bloeddruk toch wat hoog blijft, dan kan ik wat meer medicijnen krijgen (hogere dosering). Maar dat heeft natuurlijk weer extra bijwerkingen. Maar ondanks alle vervelende bijwerlingen voel ik me toch redelijk goed.

Ik moet weer begin maart terug naat de interniste en tussentijds mail ik haar mijn bloeddrukuitslagen door. Mocht ik zwanger worden, dan moet ik dat melden en wordt ik ook aan de gyn overgedragen, maar volgens mij blijf ik dan ook gewoon bij haar. Nou ja we zien wel, hoe de natuur haar gang gaat.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:36:52 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_45419907
Hier wordt hard voor je geduimd hoor Mariposa!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45421474
Nee, BE, die 10 kilo maakt ook inderdaad niet zoveel uit. Hij zei ook dat het dus niet de vruchtbaarheid in de weg kan zitten, maar dat het wel kan zorgen voor een wat onregelmatige cyclus.

Momenteel zit ik zelf nog op mijn menstruatie te 'wachten' en dan op CD 3 bloed laten prikken. Ik ben nu alleen bang dat dat in komend weekend gaat vallen. Hoe zit het dan? Moet ik dan bijvoorbeeld op vrijdag (CD2) of op maandag (CD5) bloed laten prikken...?!

Verder krijgen we morgen de uitslag van de 2e test van . Ben heeeeel benieuwd wat daar de uitslag van is...!!
pi_45427617
Thnx Troel!

Jose, wanneer krijg je de uitslag? Overdag of 's avonds (net als het consult toen?)

Kan je niet beter bellen of je ook in het weekend kan komen prikken? Het lijkt me dat je dan echt op CD3 moet laten prikken. Maar goed ik weet absoluut niet waar ik het over heb, dus let maar niet teveel op mij. Wat dit betreft
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 08:10:30 #166
5428 crew  miss_sly
pi_45427902
Ticootje, hoe gaat ie?

NieTTus, fijn dat de verzekering weer geregeld is.

Mariposa, ik hoop dat je snel gewoon een 2e streepje produceert

Jose, spannend vandaag, de uitslag!
Wat betreft CD3 is tegen mij gezegd dat je ivm het weekend wel een dag mag smokkelen en op CD2 of CD4 kan laten prikken als CD3 in een weekend valt.

Over gewicht: ik heb nu een net gewicht met een gezond BMI (en maat 38) en sinds ik dat heb, heb ik ook iets dat op een cyclus lijkt. Daarvoor was ik te zwaar en had ik helemaal geen cyclus. Bovendien is er wel een verband tussen PCO en overgewicht, volgens mij.
Ach, wat te zwaar zijn is natuurlijk voor meer dingen niet goed, en dat weten we zelf ook wel. Maar zo simpel om even snel af te vallen is het meestal niet.

Dillema: de thermometer gaf vanochtend 36,7 aan. Een duidelijke verhoging tov de andere dagen. Het ovulatiestaafje was echter negatief. En gelet op mijn cyclus (ca 50 dagen) tot nu toe, is deze verhoging ook anderhalve week te vroeg. En ik ben ook al grieperig, heb zelfs al verhoging gehad 's avonds (37,1). En ik geloof niet dat mijn baarmoederslijmvlies dat draderige heeft dat rondom de ovulatie zou moeten zijn, maar in die methode ben ik (nog) niet erg bedreven, dus daar zou ik fout in kunnen zitten.
Kortom: eigenlijk is alleen de temperatuur wat omhoog, en aangezien ik al grieperig ben, vertrouw ik dat neit helemaal...moeten ovulatiestaafje en temperatuur moeten toch gelijktijdig uitslaan wil er sprake zijn van een LH-piek?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_45428065
Miss sly, het heerst wel heel erg. Dus het zou best kunnen dat je grieperig bent, al hoop ik van niet voor jou.

Wel gaaf dat je afgevallen bent en dat je ook een beetje je cyclus terug hebt. Maar 50 dagen is wel lang zeg. Het lijkt me dat je daar best van baalt. Denk je eik dat je cyclus misschien nu korter wordt, naarmate je langer een gezond BMI hebt? Of denk je dat het zo zal blijven? (waarschijnljk weet je ook niet het antwoord op deze vraag en is het maar afwachten)

Wat betreft het slijm, daar heb ik nog niet opgelet. Maar ik merk wel dat ik de laatste 2 dagen ontzettend veel produceer. Ik zal het zo toch maar eens gaan uittesten

Van pieken en technische vragen heb ik helaas geen verstand. Maar goed ik heb ook wel een beetje een ander soort probleem dan jullie. En dat van mij lijkt zich nu goed op te lossen. En de meesten van jullie moeten door een veel zwaarder traject heen dan ik.

Dus meiden heel veel sterkte en succes met alles Ik hoop echt dat we aan het eind van dit jaar het topic kunnen opdoeken.
pi_45428325
Hier alles goed hoor..
Net van de gyn terug. Zaterdag terug komen en waarschijnlijk maandag punctie...
pi_45428658
Annemiek,fijn dat je je emmy weer binnen hebt En nu maar lekker broeden op je wondertje,veel sterkte

Ticootje,voor jou ook weer spannend,hou vol

Groetjes,Minoes
pi_45428998
Ticootje, zo dat gaat snel. Alvast even wat jompels
pi_45429052
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:30 schreef Mariposa het volgende:
Ticootje, zo dat gaat snel. Alvast even wat jompels
Het kan me niet snel genoeg gaan
pi_45436358
Over een klein uurtje is het uur van de waarheid aangebroken en mag ik me weer melden bij mijn gyneacoloog. Ben benieuwd wat er uit het gesprek gaat komen.
pi_45436381
Heel veel succes Faja.
Ik duim voor jullie!
pi_45436435
Succes Faja!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45436450
Dank je wel Kleintje, ik wil niks lievers dan me ooit weer eens melden in het Z&G topic met goed nieuws
pi_45437878
Spannend Faja, ik hoop dat je een goed gesprek hebt met positieve uitkomsten. En dat ook jij je snel in Z&G mag melden
pi_45439980
Hier hebben we de uitslag gehad van de tweede test van en wat eerst 7% goed bewegende zaadjes waren, waren het er deze keer 14%. Dus dat is een mooie verdubbeling...! Vanaf nu alleen nog controle bij de gyn, geen zaadtests meer via de uroloog.

Ik denk alleen steeds "7%/14% maar?! Dat is toch ook niet veel?????", maar van 24 miljoen is het natuurlijk best nog een flink aantal...! Dit keer 3360000 zaadjes om precies te zijn... en de vorige keer 1330000 zaadjes... En ik moet me er maar niet druk om maken... de gyn zag het ook wel zitten met deze aantallen, dus dat was al een hele geruststelling...

Ik ben helemaal van mijn baalbuien af sinds wij bij de gyn zijn geweest... het is echt zo'n oppepper geweest! Ook al zijn we er nu nog lang niet, toch ben ik hoopvol gestemd en zie het weer helemaal zitten. Lekker gevoel wel! We gaan er tegen aan!

Bedankt Miss_Sly voor je 'tip'. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld, dus verwacht meer en meer dat die CD 3 in het weekend zal vallen. Nou, dan zal ik maandag wel moeten. Ik zal voor alle zekerheid nog even bellen naar het ziekenhuis als die CD3 idd op zaterdag/zondag valt...

Verder geen leuke ontwikkelingen binnen de familie. Mijn moeder wordt volgende week geopereerd; ze heeft (weer) borstkanker... Ook al geheel offtopic.. ik wilde het hier toch even kwijt...
pi_45442379
Hee José, wat goed dat de tweede test betere resultaten had. Ik kan me ook wel ergens voorstellen dat je daardoor je beter gaat voelen. Nu wordt er ten minste wat gedaan en hoef je niet te balen.

Sterkte met de operatie en het hersteltraject van je moeder, dat zal ook niet meevallen.
pi_45442543
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:49 schreef Mariposa het volgende:
Hee José, wat goed dat de tweede test betere resultaten had. Ik kan me ook wel ergens voorstellen dat je daardoor je beter gaat voelen. Nu wordt er ten minste wat gedaan en hoef je niet te balen.

Sterkte met de operatie en het hersteltraject van je moeder, dat zal ook niet meevallen.
dank je...
pi_45443759
Nou we gaan nu dus de mmm in, manlief mag vrijdagochtend zijn sperma langs brengen. Ik moet op dag 3 van mijn volgende cyclus bloed laten prikken, dag 12 voor een echo (folikelmeting) en daarna samenlevingstest, paar dagen later weer bloed prikken en 2 weken daarna de uitslag bij de gyn en evt behandeling.
pi_45445719
José, goede resultaten. Dat biedt toch hele mooie mogelijkheden. Heel veel sterkte met je moeder en alle perikelen daar omheen!

Faja... spannend dus. Afwachten maar hoe zijn sperma is en hoe het bij jou loopt. Keep us informed!
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:33:55 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45445805
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nou we gaan nu dus de mmm in, manlief mag vrijdagochtend zijn sperma langs brengen. Ik moet op dag 3 van mijn volgende cyclus bloed laten prikken, dag 12 voor een echo (folikelmeting) en daarna samenlevingstest, paar dagen later weer bloed prikken en 2 weken daarna de uitslag bij de gyn en evt behandeling.
Faja
Even slikken zeg... tsjonge, dat verwacht je toch niet nadat je al eens zonder problemen zwanger bent geraakt.

Jose, goed nieuws over je man! En sterkte met het nieuws van je moeder.
pi_45446041
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Faja
Even slikken zeg... tsjonge, dat verwacht je toch niet nadat je al eens zonder problemen zwanger bent geraakt.
En pas weer zwanger was... ook al was het helaas van korte duur!
pi_45446234
Ik word normaal altijd op dag 28 ongesteld (zou vandaag zijn) en nu (net zoals de vorige poging) geen spoortje te bekennen Net wanneer je erop zit te wachten, zodat ik volgende week met de Menopur doorkan, zul je net zien

Het zou gewoon ook één keertje gaan zoals het moet.... En ik ben aan de race van de Lucrin vorige keer ook precies na een week.

Op dit soort momenten zou ik er álles voor over hebben om "normaal" zwanger te kunnen worden. Dat gedoe ook allemaal, ik wil gewoon zo graag een kindje!! (Ik heb een beetje een baaldag geloof ik, in elk geval op dit gebied. )

Jose, toch fijn dat de "uitslag" nu verdubbeld is! En dat de gyn ook positief is!! En inderdaad sterkte met je mams, heftig lijkt me dat zeg!

Faja
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:18:28 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45447226
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:43 schreef Kleintje het volgende:
En pas weer zwanger was... ook al was het helaas van korte duur!
Klopt, maar ook dat was na heel lang proberen.

NieTTus, ook voor jou een dikke Het is gewoon niet eerlijk.
pi_45449319
De arts heeft ook een aantal dingen uitgelegd over evt behandelingen maar wou er niet te diep op in gaan en eerst de onderzoeken afwachten. Zoals dat er misschien een foto moet worden gemaakt van mijn eierstokken om te kijken of die evt verstopt zitten (afhankelijk van resultaat bloedonderzoek), dat ik een zeer onregelmatige cyclus heb blijkt uit het bijhouden van al mijn menstruaties in de afgelopen 19 maanden en als de bloedonderzoeken en folikelmeeting ook uitwijzen dat het probleem bij mijn (ontbrekende) eisprong ligt dan krijg ik hormonen om dat te regelen, ligt het probleem bij mijn man zijn kwaliteit sperma had ie het over inseminatie, en dan nog de samenlevingstest 1 dag na het hebben van sex op de juiste tijd (mogelijke eisprong). En als er niks nada noppes uit alle onderzoeken komt, dus dat er geen probleem te vinden is op medisch vlak, dan moet ik nog tot mei 2008 gewoon maar proberen zonder medische hulp want er is een soort van guideline dat een stel eerst 3 jaar moet proberen voor een arts verder kijkt als er uit eerder onderzoek is gebleken dat er niks aan de hand is.

En die man ging ook nog even over onze zeer jonge leeftijd beginnen, beide 27, en dat we nog zeeen van tijd hebben. Ja en dus? Ik wou het liefst gisteren al een 2e en ik ben al 19 maanden lang aan het oefenen zonder resultaat.
Dat schoot een beetje het verkeerde keelgat in. Heb wel wijselijk mijn mond een keer gehouden. Deze arts schijnt erg goed te zijn, zo niet de beste (in dat ziekenhuis??? in Amsterdam????) op het gebied van vervullen kinderwens.

Oja en manlief moest onmiddelijk stoppen met roken van de dokter want dat is zeeeeeeer slecht voor de kwaliteit van zijn zwemmers. Hij is nu aan de lollies
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:15:37 #187
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45456591
Faja, wat een programma. Heel veel succes. Hopelijk is het voor jullie een kort ritje. Ik hoop dat je zelf je jonge leeftijd als voordeel blijft zien! (Soms zou ik ze wat kunnen doen, die geleerden. )
NieTTus, nog even een knuffel, vanwege je stomme rotdag. Dat morgen beter mag zijn!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:24:03 #188
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45456945
Zit je de verwijzing naar de Gyn door te lezen praten ze arabisch

gluc 7.0, TSH 2.21, Kreat 67, LH 9.3, en FSH 5.8 meeen waar hebben we het over, het enige wat er dan wel weer aan het eind bijstond is alle waarden lijken normaal. Neem het maar aan kan er ook weinig van op het inet vinden wat er nou zo normaal lijkt.

Pffff Faja das ook nog is een weg uitstippelen hopelijk is het allemaal snel achter de rug

Jose fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Niettus getver zo'n baaldag, hopelijk zie je de zon wat meer morgen
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:27:47 #189
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45457073
Fsh is je schildklier, GLUC is je suiker. LH is je eisprong hormoon als ik me niet vergis. Maar! Ik roep maar wat van wat ik me herinner hoor.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45457582
http://www.de-san.nl/publicaties/memoboek/

Handig linkje hiervoor Rottdog
Variety is the spice of life
pi_45461490
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:14 schreef Faja-Lobi het volgende:
-groot verhaal-
Faja over dat leeftijd gebeuren, ik ben (pas) 22. Dus ik krijg ook genoeg commentaar van de verpleging. Wel lief commentaar hoor, een van de verpleging heeft een dochter die is net zo oud als dat ik ben.

Maar ja, wij zijn toch ook al bezig vanaf 2005 met kindjes krijgen, daarbij ben ik ook getrouwd en heb ik een dochter van 12. Veel meiden van mijn leeftijd kunnen dat niet vertellen.

Dat van 3 jaar wachten, is dat niet alleen voor ivf??
pi_45463195
Ik weet niet of dat perse voor IVF geldt zou haast wel denken want als alles is uitgesloten en het lukt nog steeds niet denk ik wel dat mensen die richting indenken. Maar ik ben geen arts en ik wacht nog even braaf de onderzoeken en uitslag af voor ik ga speculeren wat er aan de hand zou kunnen zijn. Maar ik ben wel blij dat ik nu in ieder geval serieus wordt genomen en er onderzoeken komen.
pi_45465865
Mijn temp was vanochtend weer 36,3, dus ik neem aan dat gisteren inderdaad verhoging door griepje was. Lastig als je cyclus zo onregelmatig is, dat je er niet eens vanuit kunt gaan dat op een bepaald moment een verhoging ook een eisprong betekent.

Faja, lang hoor, 3 jaar zelf proberen voor ze hulp starten als er geen duidelijjke oorzaak is! En ja, misschien ben je nog wel jong (ik ben zelf 38) maar dat wil niet zeggen dat het minder verdrietig is of je nog geen hulp zou kunnen gebruiken!

Jose, fijn dat de uitslag nu beter was! En veel sterkte met je mams

NieTTus, beetje bijgekomen van je baaldag? Het is ook zomaar niet niks, allemaal
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:23:02 #194
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45469070
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:42 schreef nebelung het volgende:
http://www.de-san.nl/publicaties/memoboek/

Handig linkje hiervoor Rottdog
Thanx
pi_45483088
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:27 schreef Leah het volgende:
Fsh is je schildklier, GLUC is je suiker. LH is je eisprong hormoon als ik me niet vergis. Maar! Ik roep maar wat van wat ik me herinner hoor.
FSH is het Follikel Stimulerend Hormoon! FSH stimuleert bij de vrouw de ontwikkeling van follikels in de eierstokken. FSH komt uit de hypofyse, onderaan de hersenen, bijna in de nek.

LH is het luteïniserend hormoon. Ook aangemaakt in de hypofyse. LH is een geslachtshormoon dat bij de vrouw de eirijping en de eisprong (ovulatie) stimuleert. Na de eisprong stimuleert het de verdere ontwikkeling van het Graafse follikel tot het gele lichaam (corpus luteum). Het gele lichaam ontwikkelt zich tot een hormoonklier, dat vrouwelijke hormonen gaat produceren. Deze hormonen zijn progesteron en de oestrogenen

(met dank aan wikipedia, maar ik wist het zelf al redelijk. Gelukkig een hele fijne gyn (mannelijk) die het mijn man in bijna kindertaal uitlegde. Heel verhelderend kan ik je zeggen )

Alleen wat de hoeveelheden betekenen, en welke "scores" goed of slecht zijn, geen idee...
pi_45483126
Thyroïd stimulerend hormoon of TSH is een hormoon dat geproduceerd wordt door de voorkwab van de hypofyse (de adeno-hypofyse). Het stimuleert de schildklier (thyroïd) tot productie van schildklierhormonen, welke het metabolisme stimuleren. De hypofyse op zijn beurt wordt aangestuurd met thyroïd vrijmakend hormoon (TRH) vanuit de hypothalamus.

Deze bedoelde jij denk ik Leah!
pi_45483499
En jullie zijn lief !!

Geen zon gezien vandaag maar het gaat alweer wat beter. Ben ook niet lekker, hoesten, snotterig. Hakt er even lekker in! Vergeet bijna standaard elke avond mijn prik, kom er steeds een kwartier te laat achter! (heel schrikkerig, van shit, hoe laat is het? )

Morgen weer een dag! En nu zo, vooral lekker vroeg slapen
pi_45497950
Ja niettus ik heb precies hetzelfde. De eerste poging is het allemaal zo spannend en denk je er ook echt aan om te spuiten, nu vergeet ik dus bijna elk ochtend en avond te spuiten. Soms zit er wel en uur verschil in omdat ik er soms echt niet aan denk....

Hier gaan als het goed is vandaag de laatste menopur erin, dan ben ik er maar weer lekker vanaf.
pi_45498219
Manlief mag zo om half 10 een potje inleveren bij de afdeling gyneacologie
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 08:53:44 #200
5428 crew  miss_sly
pi_45498266
Faja, welk ziekenhuis in Amsterdam zit jij? En welke gyn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')