quote:Op maandag 8 januari 2007 21:28 schreef mr_anonimous het volgende:
Die van Ain't seen nothing yet?
Toe maar!quote:Op maandag 8 januari 2007 21:47 schreef mr_anonimous het volgende:
Acteur en muzikant tegelijk.
Al een paar jaartjes niet meer hoor.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:52 schreef Tokay het volgende:
Of het moet Weird Al Yankovic zijn, maar die had toch een snor?
Laten we hopen van niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:59 schreef mr_anonimous het volgende:
Nathan Fillon van Firefly en Serenity?
Uh, nee hoor. Meneer is geen acteur.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:59 schreef mr_anonimous het volgende:
Nathan Fillon van Firefly en Serenity?
Whehe, nee hoor.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Dan toch zeker wel muzikant?
Nee, zeker niet. Meneer is wel een Nederlander, dat dan weer wel.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:06 schreef mr_anonimous het volgende:
Martijn Krabbé?
Integendeel!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Acteur noch muzikantMeneer is dus, vergeleken met Weird Al, behoorlijk mislukt?
Nee, da's niet zijn beroep, hoewel hij wel het eea heeft gepubliceerd.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Inktverkwister?
Econoom. Uit 1958.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:33 schreef Berkery het volgende:
Een jonge veelbelovende hoogleraar die iets medisch gestudeerd heeft?
Nee joh!quote:Op maandag 8 januari 2007 22:33 schreef mr_anonimous het volgende:
Meneer Tokay?
Jeuj.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:24 schreef pyl het volgende:
Het zal Coen Teulings zijn, denkelijk.
quote:Coen Teulings (Rijswijk, 13 december 1958) is een Nederlands econoom en vanaf 1 mei 2006 de nieuwe directeur van het Centraal Planbureau.
Na een studie economie aan de Universiteit van Amsterdam promoveerde Coen Teulings in 1990 aan dezelfde universiteit op het proefschrift Conjunctuur en kwalificatie. Na zijn promotie werd Teulings onder meer hoogleraar arbeidseconomie en hoofd van de afdeling 'inkomensbeleid' op het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Van 1998 tot 2004 was Teulings directeur van het Tinbergen Instituut, het gemeenschappelijke onderzoeksinstuut van de Universiteit van Amsterdam, de Vrije Universiteit en de Erasmus Universiteit. In mei 2004 volgde hij Hugo Keuzenkamp op als directeur van SEO Economisch Onderzoek. In februari 2006 besloot het kabinet dat Teulings per 1 mei 2006 Henk Don zou opvolgen als directeur van het Centraal Planbureau.
Daarnaast maakte Coen Teulings enkele jaren deel uit van de Centrale Plan Commissie, het adviesorgaan van het Centraal Planbureau, en was hij lid van de commissie-Dijkstal, die onderzoek deed naar de beloningsstructuur voor politieke ambtdragers en topambtenaren. Verder schreef hij in 2004 mee aan het nieuwe beginselprogramma van de Partij van de Arbeid.
Coen Teulings is de kleinzoon van oud-vice-premier Frans Teulings.
Goed, Z.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:17 schreef Z het volgende:
Sally Field.
TOKAY!!!! JOEHOEOEOEOEOEOEOEOE!!!!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:03 schreef Z het volgende:
Hij is vooral bekend van het produceren van de platen van Justin Timberlake en Nelly Furtado.
FOTOLOOG!!! JOEHOEOEOEOEOEOEOE!!!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:03 schreef Z het volgende:
Hij is vooral bekend van het produceren van de platen van Justin Timberlake en Nelly Furtado.
PYL !!!!! JOEHOEHOEquote:
Hier moet ik even over nadenken hoor....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:00 schreef Gellius het volgende:
Ha Di(e)aan! 73. Vind jij het huidig tijdsgewricht ook een uitje?
Ik heb het goede antwoord al gegeven, Diaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:15 schreef Diaan73 het volgende:
Wat die producer betreft: geen idee.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:20 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik heb het goede antwoord al gegeven, Diaan.
Kalkar!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Over pretparken gesproken, weten jullie nog een leuk pretpark waar je 2 dagen met plezier kunt vertoeven, mag ook in Duitsland of België. Enmoet natuurlijk ook leuk zijn voor Twan.
Wacht even, da's niet goed, natuurlijk. Chic was van Le Freak ...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:44 schreef pyl het volgende:
Chic!
Jawel,chic is goed,hebbie nog een naam?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:47 schreef pyl het volgende:
[..]
Wacht even, da's niet goed, natuurlijk. Chic was van Le Freak ...![]()
Ach het is zo simpel,in het nummer van Le freak wordt Freakout ! gezongen.....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:52 schreef pyl het volgende:
Is Chic wel goed? Ik begrijp er niets meer van.![]()
En nu vraag je ook nog naar de naam van de zangeres??? Van Chic?
Zeg dat wel, foto.quote:
Hmmmmja. Het ziet er namelijk niet uit als een ingehouden grinniklachje.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:45 schreef Gellius het volgende:
Is dat nu een vette lach?
Nee.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:45 schreef fotoloog het volgende:
Riny van der Lee ?
Ook niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:45 schreef mr_anonimous het volgende:
Hans Otjes?
Dat is wederom helemaal goed.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:59 schreef pyl het volgende:
Toby Rix? (Of zoiets.)
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:08 schreef Z het volgende:
Bularus. Mr. no-mistake. Althans dat vind de opper-wanker.
Wie?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:08 schreef Z het volgende:
Althans dat vind de opper-wanker.
Jose 'Ik heb altijd wat te zeiken' Mourinho.quote:
Ja, typetje hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:13 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Jose 'Ik heb altijd wat te zeiken' Mourinho.
Nope.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:33 schreef mr_anonimous het volgende:
Kom op Tokay je hebt Sin City toch wel gezien?
Okay....dat had ik dan dus fout.....quote:
Niet van mij - ik moet de keuken inquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:42 schreef mr_anonimous het volgende:
Dan wachten we op hem. TDP-tje?
... gestampt of ernaast, fotoloog? Ik prefereer ernaast.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:39 schreef fotoloog het volgende:
Zuurkool ook hier
Gestampt,maar dan wel de zuurkool met een klontje boter een een half uurtje laten pruttelen,dus niet koken !quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:44 schreef Gellius het volgende:
[..]
... gestampt of ernaast, fotoloog? Ik prefereer ernaast.
quote:Zuurkool met vette jus
Soep vooraf, ja dat is mijn menu
Kaantjes met bruine bonen
Flink veel ei, niet van dat gewone
Blokken kaas met mayonaise
Warme friet en ook saucijzen
Sperciebonen uit het vet
Pap van brood, zo is 't maar net
Arme kip, zo van het spit
Flink veel aardappelen waar een korstje aan zit
Een lekker prakje met een kuiltje jus
Garstig spek, dat is wat ik lus
Gebakken milt versierd met een sprotje
Zure bommen uit een potje
Ossetong in hete brij
Gegarneerd met dampende prei
Zwanenhals gevuld met druiven
Paardehoef om af te kluiven
Wat dacht u van een pudding met bessesap
En als toetje garnalenpap
Slappe thee en vruchtenijsjes
Lendelappen met vele radijsjes
Gebraden haan in druipend vet
Koffie toe en dan naar bed
Hutspot met warme croquetten
En een doekje om de mond te betten
Oude kaas in vele talen
Oude vis kan veel verhalen
Rode wijn en pruimedanten
Zeer veel drank en ook fazanten
Tonnen bier en stapels brood
Harde worst vol kokosnoot
Pittig sausje van weleer
Ach, wat wil een mens nog meer
Kastanjes op de geitenbrij
tekst: Wim T.Schippers. Zang: Sjef van Oekel
Uit de Barend Servet-show
Da's nieuw voor me: gaan we proberen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:47 schreef fotoloog het volgende:
[..]
de zuurkool met een klontje boter een een half uurtje laten pruttelen,dus niet koken !
Veel meer smaakquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:53 schreef Gellius het volgende:
[..]
Da's nieuw voor me: gaan we proberen.
= ranzigquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:53 schreef Gellius het volgende:
"Garstig", tookje?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:28 schreef Smirnov het volgende:
Die koiboi heet dan Rodriguez toch?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:17 schreef Z het volgende:
Sally Field.
quote:Dan liever de lucht in.
Sylvia Witteman, très bien, Gwaenlios!quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:12 schreef Gellius het volgende:
Da's Silvia, van de bijwoorden en de bijvoegelijke bepalingen.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:30 schreef Z het volgende:
Niet dat ik al 1000 foto's gemaakt heb hoor.
Ik kèn anders bevriende jonge ouders...quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:30 schreef Z het volgende:
Niet dat ik al 1000 foto's gemaakt heb hoor.
Ik heb zo'n collega die vertelde dat zij 15000 op CD gebrand had voor z'n kind, en die is 1. 15000!quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:33 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik kèn anders bevriende jonge ouders...
En dan krijg je wéér een album in je handen gedrukt...quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:33 schreef Gellius het volgende:
Ik kèn anders bevriende jonge ouders...
Da hedde gij goe gezien!quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:46 schreef Z het volgende:
Williams en Morrisy
Da's 41 foto's per dagquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:40 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb zo'n collega die vertelde dat zij 15000 op CD gebrand had voor z'n kind, en die is 1. 15000!
Ach ik heb bijna 100 posts per dagquote:
quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:53 schreef Gellius het volgende:
Begin dan maar nooit aan kinderen, Tong80.
Til Gardeniers!quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:19 schreef fotoloog het volgende:
Til-Gardeniers
quote:Mathilde Hubertine Maria Francisca (Til) Gardeniers-Berendsen (Rotterdam, 18 februari 1925) is een Nederlandse politicus en oud-minister.
Til Gardeniers kwam in 1971 in de Tweede Kamer voor de Katholieke Volkspartij (KVP). In 1977 werd zij minister voor Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk (CRM) in het Kabinet-Van Agt I. In 1981 werd zij minister van Volksgezondheid en Milieuhygiëne in het tweede en derde kabinet-Van Agt. In haar ministerschappen heeft ze zich vooral beziggehouden met het omroepbeleid en de totstandkoming van de RIAGGs en de Wet Voorzieningen Gehandicapten (WVG).
In 1994 was zij voorzitter van de "commissie-Gardeniers", die de dramatische nederlaag van het CDA onder het lijsttrekkerschap van Elco Brinkman moest onderzoeken.
Nietes! Da's Hugo Brandt Corstius!quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:26 schreef Gellius het volgende:
Da's
Battus
Victor Baarn
Dolf Cohen
Maaike Helder
Peter Malenkov
Talisman
Stoker
Raoul Chapkis
Jan Eter
Drs. G. van Buren
J. Trapjes
Piet Grijs.
quote:
Ah! Dat moet de wervende werking van de Gellius-kerst-cuisine zijn!quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:18 schreef Tokay het volgende:
Jongelui, ik heb net een fantastische gratin dauphinois de oven ingeschoven; ik verheug me nu al op de geuren die de keuken weldra zullen vullen.![]()
De rest van het menu: sperzieboontjes, een stukje gebraden kipfilet en - voor de frisse noot - een ijskoud potje appelmoes.
Toe: vanilleyoghurt of chocolademousse.
![]()
Klopt!quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:25 schreef Gellius het volgende:
Ah! Dat moet de wervende werking van de Gellius-kerst-cuisine zijn!
Passievruchten, bedoel je?quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:26 schreef Tokay het volgende:
[..]
Klopt!Alleen deed jij er andere ingrediënten in ipv de aardappels, toch?
Whehe.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:37 schreef Gellius het volgende:
Passievruchten, bedoel je?
Nee hoor. Meneer is een met roken gestopte schrijver.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:20 schreef Z het volgende:
Dat is een misdaadverslaggeven toch Tokay?
Deze naam zocht ik: Karel Glastra van Loon.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:32 schreef Smirnov het volgende:
K. Glastra van Loon??
quote:Bij de gemeenteraadsverkiezingen te Amsterdam in 1894 waskandidaat, maar werd niet gekozen. Hij was ook enige keren kandidaat voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer maar
![]()
uitsluitend in districten waar hij geen kans maakte
![]()
.
Neuh. Een helder moment. Maar die zijn bijna net zo zeldzaam.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:46 schreef Gellius het volgende:
Heel goed sooty! Was het een onbevlekte ontvangenis?
Die hield toch meer van (piele)muisjes ?quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:27 schreef Gellius het volgende:
Da's WFH. Die hield van poezen. Gerard ook hoor. Maar anders.
Gelukkig maar.... lang leve de theequote:Op donderdag 11 januari 2007 10:19 schreef Gellius het volgende:
Ik heb een doodenkele keer wel eens een beetje een zweem van een ochtendhumeurtje, Diaan73. Het gaat alweer, dankzij de thee.
dat klopt.... en ja hoor je mag zn naam kwijt zijn hoor. Hij heet Iwao Takamoto.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:34 schreef dartfanaat het volgende:
Volgens mij is het die tekenaar van Scooby Doo. Maarre de naam mag ik kwijt zijn he?
Hmmm, niet dat ik weet. Het is geen slechterik hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:41 schreef Neleos het volgende:
Wordt meneer binnenkort opgehangen?
Juist!quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:52 schreef Z het volgende:
Billy Joel.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:46 schreef Gellius het volgende:
Was het een onbevlekte ontvangenis?
Veel mensen weten dat niet.quote:Wat weten Nederlanders tegenwoordig nog van de bijbel? Kinderen hebben meestal geen flauw idee meer wat bijbelse afbeeldingen betekenen. De herkomst van veel spreekwoorden zegt ze niets. Maar ook de theologische kennis van veel volwassenen schiet vaak tekort, zelfs bij mensen met enige ontwikkeling. Neem de onbevlekte ontvangenis van Maria. Dat is een moeilijke theologische kwestie en ook taalkundig allerminst eenduidig. Maar het is interessant om te zien hoe de oorspronkelijke betekenis steeds meer uit zicht raakt om vervangen te worden door een 'logischer' duiding.
Onbevlekt ontvangen - de vertaalslag lijkt zo gauw gemaakt. Dat heeft toch te maken Maria? Met zwanger worden zonder man?
Helaas, zo zit het niet, hoe redelijk de interpretatie ook lijkt. De onbevlekte ontvangenis heeft niets te maken met de conceptie van Jezus maar wel met die van Maria zelf. Het moment dat Maria, in de schoot van haar moeder Anna, tot leven kwam, is het moment waarop Maria onbevlekt, en dat wil zeggen zonder erfzonde op haar ziel werd ontvangen.
De aanduiding is een antwoord op een eeuwenoude kwestie: het kon toch niet zijn dat Jezus geboren was uit een zondige vrouw? Na de zondeval van Adam en Eva waren alle mensen met de erfzonde belast. Verkeerde neigingen, zwakte van geest en lichaam, zinnelijke begeerte, dat alles en nog veel meer was hun lot geworden. Een lot dat van generatie op generatie werd doorgegeven.
Zonder een theoretische ingreep zou dat ook voor Maria gelden en dan volgens de wetten van de logica ook voor haar zoon. Over dit probleem is in de katholieke kerk eeuwenlang gediscussieerd totdat uiteindelijk, in 1854, de knoop werd doorgehakt en het dogma van Maria's onbevlekte ontvangenis werd afgekondigd: op Maria, de gezegende onder de vrouwen, was de erfzonde niet van toepassing! Bij haar conceptie werd de zonde niet doorgegeven. Dit meisje kon de moeder van God worden.
In de beeldende kunst is het gebruikelijk de onbevlekte ontvangenis van Maria symbolisch weer te geven in de ontmoeting van haar ouders Anna en Joachim, bij de Gouden Poort van Jeruzalem. Anna en Joachim waren oud en treurden over hun kinderloosheid. Toen Joachim op zekere dag buiten de stad verbleef, verzocht een engel hem terug te keren naar huis. Tegelijkertijd gebood de engel Maria haar man tegemoet te gaan. En hun kuise omhelzing bij de stadspoort verbeeldt het moment van de onbevlekte ontvangenis van Maria.
Het is een ingewikkeld concept; het juiste inzicht in deze materie dient zich niet spontaan aan. Niet verwonderlijk is het dus dat het begrip ten prooi viel aan vrije associatie. De onbevlekte ontvangenis verwierf zich gaandeweg een nieuwe betekenis, die aan geen twijfel onderhevig lijkt. En het zijn niet de geringsten die de term ongehinderd in eigen richting interpreteren. Van de schrijfster Rascha Peper tot de journaliste Jeanne Doomen, van redacteur Elsbeth Etty tot de vertaalster Riet de Jong, hun interpretaties hebben met de eigenlijke betekenis van het begrip niets meer te maken.
Ook Harry Mulisch is het spoor bijster. In De ondekking van de hemel laat hij Max tegen Ada zeggen: '... een kunstwerk heeft alleen een moeder, terwijl jouw kind ook een vader heeft. Het was toch geen onbevlekte ontvangenis.' Het kind van Ada kan het gevolg zijn van haar vrijpartij met Max maar evengoed van de vrijpartij met de andere hoofdfiguur uit het boek, Onno. 'Het was eerder een dubbelbevlekte ontvangenis', voegt Mulisch er dan ook nog aan toe. Een poging tot leuk zijn maar helaas jammerlijk mis.
De vraag is, doet het er toe? Is het zo erg dat er in het spraakgebruik nieuwe metaforen ontstaan. Ja, met alle waardering voor de moderne vindingrijkheid - oude voorstellingen bestaan nu eenmaal en het heeft geen zin die van hun betekenis te beroven. De onbevlekte ontvangenis betreft sinds jaar en dag de conceptie van Maria zelf en wordt weergegeven in de ontmoeting bij de Gouden Poort. Het lijkt me handig als dat zo blijft.
Bedenkelijk is dat zelfs de exegeten greep op de zaak verliezen. Peter Henk Steenhuis, medewerker van het filosofisch katern Letter & Geest van het dagblad Trouw heeft de bijbelse motieven in Mulisch' De ontdekking van de hemel onderzocht en daarvan verslag gedaan in het boekje Alles is altijd uit de bijbel. Hij neemt de foutieve interpretatie van Mulisch onbekommerd over.
Hoewel, 'onbekommerd' is eigenlijk het woord niet. Steenhuis heeft naslagwerken bestudeerd maar hij kiest uiteindelijk toch de verkeerde oplossing. Ook voor hem heeft de onbevlekte ontvangenis iets te maken met Maria's zwangerschap in plaats van met haar conceptie en dat is vreselijk jammer.
Misschien is het nog niet te laat om het tij te keren. NRC Handelsblad heeft een oplage van 269.667 exemplaren en wordt door nog meer mensen gelezen. Hopelijk sloeg u de Achterpagina niet over.
EUCENIE BOER
Jaques Commandeur iddquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:28 schreef Smirnov het volgende:
[..]
Dat is een acteur. Speelde in Wij Alexander. Volgens mij is zijn achternaam Commandeur.
Commandeur!quote:Op donderdag 11 januari 2007 21:36 schreef Neleos het volgende:
Olga
Uit Indonesië ? Wester of zo ?quote:
Goede suggestie, Tong. Westerling heet hij.quote:
Inderdaad!quote:Goeiemorgen overigens.
O nee!quote:
Hmm. Meneer stond aan de wieg van de (elektronische) new wave.quote:
Ehm, nee. (Die ken ik niet eens!quote:
Toestanden!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:08 schreef fotoloog het volgende:
Dat moet dan Gary Numan zijn...
Dat vroeg ik mij ook al af.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:15 schreef Neleos het volgende:
Wat is dat puntje rechtsonderin dan?
Wat dan? Streekkostuum? Bedrijfsuniform? Universiteits-toga?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:22 schreef pyl het volgende:
Nee, geen kerkelijk gewaad.
Huh?quote:Dat zwarte "puntje" rechtsonderin is een hint! (Zo heb ik net ook pas geleerd.)
Goedemorgen, Tokay!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:29 schreef Tokay het volgende:
[..]
Wat dan? Streekkostuum? Bedrijfsuniform? Universiteits-toga?
[..]
Huh?![]()
Ach, wat heet? Meneer wel overigens, als hij aan het werk was. Dat moest wel.quote:
Geen Rus dit keer, wel een "zelfportret".quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:34 schreef Tokay het volgende:
Ook een zelfportret van een Russische schilder?
Hoe dat zo? Door de schildertechniek die hij toepaste?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:37 schreef pyl het volgende:
Ach, wat heet? Meneer wel overigens, als hij aan het werk was. Dat moest wel.
Fransman dan?quote:Geen Rus dit keer, wel een "zelfportret".
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:39 schreef Tokay het volgende:
Hoe dat zo? Door de schildertechniek die hij toepaste?
quote:Fransman dan?
Pointillisme? Hmmmmmmm ....... denk een kleine 500 jaar eerder, Tokay.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:44 schreef Tokay het volgende:
Uhm.... die techniek zal pointillisme zijn, maar wie m'neer is......
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:47 schreef pyl het volgende:
Pointillisme? Hmmmmmmm ....... denk een kleine 500 jaar eerder, Tokay.![]()
Nee, maar wel een landgenoot (zij het anderhalf tot twee eeuwen eerder).quote:
Dat is voor mijn tijdquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:54 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, maar wel een landgenoot (zij het anderhalf tot twee eeuwen eerder).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |