abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 19:36:49 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45153369
quote:
RIAGG helpt vakantievierende Marokkaan toch

maandag 8 januari 2007 08:17

Ondanks een wettelijk verbod biedt de RIAGG Rijnmond nog steeds hulp aan in Nederland wonende Marokkanen die op vakantie in geestelijke nood raken.

Nederlanders van Marokkaanse afkomst worden ook in Marokko geholpen
Ook in Marokko geestelijke bijstand van RIAGG

Een thuisorganisatie zou zelfs van plan zijn om verplegers naar het Marokkaanse Rifgebergte te sturen om allochtone cliënten bij te staan, zo schrijft het AD.

In 2004 besloot minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid (VVD) om de aanspraak op RIAGG-zorg voor patiënten in Marokko, betaald uit belastinggeld, te beperken. Hiervoor werd zelfs de wet aangepast.

Buitenlander
Maar volgens directeur Jos Lamé van het RIAGG Rijnmond heeft de minister ‘geen verstand van zorg’. 'Er is een trend dat de inhoud van het beleid in toenemende mate wordt bepaald door mensen die ver afstaan van de dagelijkse praktijk,' zegt Lamé in een reactie tegen Elsevier.

‘Hoogervorst zit in een kabinet met minister Verdonk. De buitenlander wordt als tegenstander gezien. Maar als het nodig is, zullen we elke keer iets nieuws verzinnen. Want het project werkt,’ zegt hij.

Lamé benadrukt dat de RIAGG zich wel degelijk aan de wet houdt. 'Ik probeer de nadelige kanten van de wetgeving zoveel mogelijk te minimaliseren,' zegt hij. De RIAGG omzeilt de regels door haar medewerkers te detacheren bij Marokkaanse ziekenhuizen. Zij krijgen hun salaris echter van de RIAGG.

Terugval
Volgens Lamé worden honderden euro’s bespaard door cliënten ter plaatse te helpen. ‘We voorkomen dat cliënten na hun vakantie een terugval krijgen en dan maanden extra zorg nodig hebben.’

Zorgkantoor Rotterdam, verantwoordelijk voor het toezicht op de RIAGG Rijnmond, zegt akkoord te zijn gegaan met voortzetting van het project omdat het wordt betaald uit een potje voor ‘internationalisering van de zorg’.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/133564/index.html

Dit is toch werkelijk niet te geloven? Het RIAGG zoekt een omweg omdat het denkt het beter te weten dan het kabinet. De redenering is ook klassiek links: Hoogervorst zit in het kabinet, Verdonk ook, dus is Hoogervorst een buitenlander-hater en die moeten we als RIAGG tegenwerken. Dus zijn we moreel superieur en mogen we de wet omzeilen.

Dit project moet onmiddelijk stoppen en dit schertsfiguur van een directeur dient te worden ontslagen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45153498
Lamé benadrukt dat de RIAGG zich wel degelijk aan de wet houdt.

Regels zijn regels.. nietwaar? Dit mag, begrijp ik, en hij vindt het medisch noodzakelijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45153541
Ik vraag me af hoeveel Marokkanen er daadwerkelijk tijdens hun vakantie in Marokko in psychische problemen raken. Waarschijnlijk gaat het tot nu toe om 0 gevallen en zit er die linkse klotehippy dus problemen te maken om niets.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
  maandag 8 januari 2007 @ 19:42:12 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45153598
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:39 schreef sigme het volgende:
Lamé benadrukt dat de RIAGG zich wel degelijk aan de wet houdt.

Regels zijn regels.. nietwaar? Dit mag, begrijp ik, en hij vindt het medisch noodzakelijk.
Het is tegen de geest van de wet.

En de redenering dat je overheidsbeleid maar mag negeren omdat Verdonk in het kabinet zit, is te absurd voor woorden.
pi_45153774
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is tegen de geest van de wet.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Mogelijkerwijs deugt de wet echt niet, maar ik ben met je eens dat het in ieder geval tegen de geest van de wet is.
quote:
En de redenering dat je overheidsbeleid maar mag negeren omdat Verdonk in het kabinet zit, is te absurd voor woorden.
Volledig eens, en het pleit niet voor 'm. of voor de rest van z'n argumanten, dat 'ie met zoiets bizars aankomt als verdediging.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † maandag 8 januari 2007 @ 19:53:01 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45154054
Waarom is het zo vreemd dat iemand uit de praktijk het beter weet dan iemand die vanuit een ivoren torentje staat de dirigeren?
Carpe Libertatem
  maandag 8 januari 2007 @ 19:53:10 #7
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154057
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:46 schreef sigme het volgende:
Volledig eens, en het pleit niet voor 'm. of voor de rest van z'n argumanten, dat 'ie met zoiets bizars aankomt als verdediging.
Volgens hem is de regering tegen buitenlanders, omdat Verdonk in het kabinet zit. Volgens mij mag hij zelf wel even op de divan. Maar goed, het toont wel aan dat hem maar een ding drijft: xenofilie en oppositie voeren.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:53:46 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154079
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom is het zo vreemd dat iemand uit de praktijk het beter weet dan iemand die vanuit een ivoren torentje staat de dirigeren?
Dat is niet zo vreemd, maar z'n argumenten zijn het wel.
pi_45154141
Dubbeltopic
pi_45154191
Inderdaad, als ik de minister was zou ik hem eens op het matje roepen.

Er is vast een manier om die man te ontslaan en daarbij zo de wet te omzeilen dat hij geen uitkering krijgt.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_45154262
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Volgens hem is de regering tegen buitenlanders, omdat Verdonk in het kabinet zit. Volgens mij mag hij zelf wel even op de divan. Maar goed, het toont wel aan dat hem maar een ding drijft: xenofilie en oppositie voeren.
Het *is* natuurlijk ook mogelijk dat hij zicht heeft op de clienten en hun wederwaardigheden in Marokko. Dat hij uit ervaring weet dat het beter (en goedkoper) is om in Marokko in te grijpen dan hier. Of minstens dat dat meespeelt.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:59:24 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154293
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:58 schreef sigme het volgende:
Het *is* natuurlijk ook mogelijk dat hij zicht heeft op de clienten en hun wederwaardigheden in Marokko. Dat hij uit ervaring weet dat het beter (en goedkoper) is om in Marokko in te grijpen dan hier. Of minstens dat dat meespeelt.
Als ze hulp nodig hebben, dan blijven ze maar thuis. Dit is echt doorgeschoten hulpverlening.
pi_45154375
quote:

[..]

Hij is nogal recalcitrant die directeur en ik weet dan ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Hij is wel erg overtuigd van zijn eigen gelijk, aan de andere kant valt me op dat politici eigenlijk geen moeite doen om inhoudelijk op het project te reageren en te kijken of het inderdaad succesvol is. Het project heeft trouwens een prijs gekregen.

Het is een beetje een gezellig conflict aan het worden dat al jaren speelt. Van iemand die wel erg zijn eigen gelijk probeert te behalen tegen mensen die automatisch op tilt slaan bij de gedachte alleen al dat je iets in Marokko zou betalen.
pi_45154452
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ze hulp nodig hebben, dan blijven ze maar thuis. Dit is echt doorgeschoten hulpverlening.
Riagg is ambulante hulp toch? Die kunnen niemand verplichten thuis te blijven maar moeten wel zorg verlenen. In onze 'regels zijn regels' maatschappij kan geen dokter iemand overhalen niet te reizen als die persoon z'n zinnen erop zet, en het niet verboden is.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:06:34 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45154593
Dat hele riagg moeten ze opdoeken... Maar da's een ander verhaal!
censuur :O
  maandag 8 januari 2007 @ 20:08:27 #17
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154673
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:03 schreef sigme het volgende:
Riagg is ambulante hulp toch? Die kunnen niemand verplichten thuis te blijven maar moeten wel zorg verlenen. In onze 'regels zijn regels' maatschappij kan geen dokter iemand overhalen niet te reizen als die persoon z'n zinnen erop zet, en het niet verboden is.
Nee, maar waar houdt dit op? Stel dat ik van plan ben naar Nieuw-Zeeland te gaan, kan ik dan eisen dat daar ook een RIAGG-team voro me klaarstaat? Waarom alleen Marokko? Dat is toch doorgeslagen xenofilie? Dat kan je ook opmaken aan zijn redenering: Verdonk, Verdonk, Verdonk...
pi_45154705
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar waar houdt dit op? Stel dat ik van plan ben naar Nieuw-Zeeland te gaan, kan ik dan eisen dat daar ook een RIAGG-team voro me klaarstaat? Waarom alleen Marokko? Dat is toch doorgeslagen xenofilie? Dat kan je ook opmaken aan zijn redenering: Verdonk, Verdonk, Verdonk...
Wie eist hier dan iets?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:09:54 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154751
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:09 schreef SCH het volgende:
Wie eist hier dan iets?
Ik wil weten wat de consequenties van dit beleid zijn. Waarom alleen Marokko?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:11:33 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45154799
quote:

[..]

Dat is een argument dat inderdaad wel vaker meespeelt bij dergelijke situaties. Deze situatie is allerminst uniek; het gebeurt met grote regelmaat dat ministers of andere (lokale) bestuurders uitspraken van rechters of regelgeving van (hogere) regelgevende organen niet uitvoeren of negeren. In sommige situaties kan dat billijk zijn, bijvoorbeeld wanneer wetten niet voorzien in zekere situaties en er wel een belang is dat in die situaties wordt voorzien, of wanneer regelgeving om praktische redenen onuitvoerbaar blijkt. In dit geval is er echter bewust wetgevcing geproduceerd om te voorkomen dat deze situatie zou blijven voortbestaan, en in dat geval lijkt het me hoe dan ook onwenselijk dat een uitvoerend orgaan op eigen gezag beslist dit project alsnog voort te zetten.
pi_45154804
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ik het goed lees hebben ze een Marokko-programma. Dat is toch wat anders dan opeisbare hulp overal ter wereld du moment dat het jou schikt?
Dat lijkt me weer doorgeschoten gelijkheidsdwang: er is een speciaal programma voor die daar, dus heeft ieder ander er recht op. Ja...slogies.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:13:06 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154863
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:11 schreef sigme het volgende:
Als ik het goed lees hebben ze een Marokko-programma. Dat is toch wat anders dan opeisbare hulp overal ter wereld du moment dat het jou schikt?
Dat lijkt me weer doorgeschoten gelijkheidsdwang: er is een speciaal programma voor die daar, dus heeft ieder ander er recht op. Ja...slogies.
Dat begrijp ik. Ik vind dat niet eerlijk. Voorkeursbehandeling voor Marokkanen.
pi_45154921
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik wil weten wat de consequenties van dit beleid zijn. Waarom alleen Marokko?
Blijkbaar zijn daar genoeg clienten om het rendabel te maken.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:16:53 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155034
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:14 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar zijn daar genoeg clienten om het rendabel te maken.
Als ik zo de redenering van die directeur volg, betwijfel ik of dat de achterliggende reden is. Volgens mij is het meer Verdonk Derangement Syndrom.
pi_45155059
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ik zo de redenering van die directeur volg, betwijfel ik of dat de achterliggende reden is. Volgens mij is het meer Verdonk Derangement Syndrom.
Hoogervorst gaat er over
  maandag 8 januari 2007 @ 20:17:44 #26
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45155061
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik kan dat niet echt direct lezen in de tekst; de voornaamste motivatie om zorg te verlenen in Marokko lijkt te zijn dat het goedkoper is dan achteraf nog zorg verlenen in Nederland. Het besluit lijkt dus eerder voort te komen uit financiële overwegingen dan uit humanitaire overwegingen, en in dat geval is er nog niet direct sprake van discriminatie wanneer die financiële overwegingen niet opgaan voor mensen die in andere landen op vakantie zijn.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:20:21 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155191
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:17 schreef Reya het volgende:
Ik kan dat niet echt direct lezen in de tekst; de voornaamste motivatie om zorg te verlenen in Marokko lijkt te zijn dat het goedkoper is dan achteraf nog zorg verlenen in Nederland. Het besluit lijkt dus eerder voort te komen uit financiële overwegingen dan uit humanitaire overwegingen, en in dat geval is er nog niet direct sprake van discriminatie wanneer die financiële overwegingen niet opgaan voor mensen die in andere landen op vakantie zijn.
Waarom zou dat niet opgaan voor bezoekers van de Costa Brava of de Turkse Riviera?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:20:46 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155216
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:17 schreef SCH het volgende:
Hoogervorst gaat er over
Ja, maar die is volgens Lame besmet of zoiets...
pi_45155227
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet opgaan voor bezoekers van de Costa Brava of de Turkse Riviera?
Daar gaan wellicht minder mensen met een psychose naar toe?
pi_45155258
Als je niet kan functioneren dan zit je of in de ziektewet of in de wao of bijstand of wahjong, volgens mij moet je dan toestemming vragen om op vakantie te gaan, krijg je die toestemming ben je gezond genoeg en heb je geen hulp nodig. Maar misschien zie ik het te makkelijk
  maandag 8 januari 2007 @ 20:21:50 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155260
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:21 schreef SCH het volgende:
Daar gaan wellicht minder mensen met een psychose naar toe?
Dat zou veel over Marokkanen zeggen...
  maandag 8 januari 2007 @ 20:22:07 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45155282
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik maak enkel gebruik van hetgeen in het artikel staat. Maar wellicht is dat een goede vraag om de betreffende directeur mee aan de tand te voelen
pi_45155294
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen dat het Riagg zorgbehoevenden een voorkeursbehandeling geeft. Wat is je punt? Er is een Marokkkoprogramma, dus er moet ook een Australie programma komen?

Er is in sommige landen een Nederlandse ambassade, mag ik dan verwachten dat er in ieder land een ambassade komt?
pi_45155387
quote:

[..]

Hoogervorst gaat er over
Hogervorst is guilty bij association, begrijp ik uit de tekst in de OP.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:25:55 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155458
Nee. Ik vind dat deze nonsens moet ophouden. Wie zorg nodig heeft, gaat maar op eigen risico.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:28:08 #36
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_45155563
quote:

Hoogervorst gaat er over
Vooral bronnen niet lezen:
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:36 schreef PJORourke het volgende:

‘Hoogervorst zit in een kabinet met minister Verdonk. De buitenlander wordt als tegenstander gezien. Maar als het nodig is, zullen we elke keer iets nieuws verzinnen. Want het project werkt,’ zegt hij.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_45155597
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:25 schreef PJORourke het volgende:
Nee. Ik vind dat deze nonsens moet ophouden. Wie zorg nodig heeft, gaat maar op eigen risico.
Kijk, op zich ben het met je eens, maar als er teveel, te duur, te ziek terugkomen, is het misschien niet zo gek als we de schade -voor onszelf- proberen te beperken. Het zijn Nederlanders he, ze komen terug.

Maar goed, eerlijk gezegd ben ik niet zo dol op het pamperen van het Riagg.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:11:03 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45157699
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:28 schreef sigme het volgende:
Kijk, op zich ben het met je eens, maar als er teveel, te duur, te ziek terugkomen, is het misschien niet zo gek als we de schade -voor onszelf- proberen te beperken. Het zijn Nederlanders he, ze komen terug.
Het zijn ook Marokkanen, dubbele nationaliteit en zo. Dan zou die overheid minstens mee moeten betalen.
quote:
Maar goed, eerlijk gezegd ben ik niet zo dol op het pamperen van het Riagg.
Nee, ik vind het echt een organisatie van babyboomer-ologen.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:16:08 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45157943
quote:
Geef RIAGG-directeur enkeltje Marokko

maandag 8 januari 2007 17:10

Niemand in Nederland verplicht Marokkaanse Nederlanders die zich geestelijk niet welbevinden, vakantie te gaan vieren in Marokko. Sterker nog, als ik de RIAGG was, zou ik ze aanraden in Nederland te blijven, om erger te voorkomen.

Zeker als je van de RIAGG zélf verneemt welke rampspoed hen - letterlijk en figuurlijk - boven het hoofd hangt, blijkens het volgende citaat van psychiater Peter van Loon van de RIAGG in het AD:

'Een cliënt met schizofrenie moest van een alternatieve genezer een kip boven zijn hoofd slachten zodat het bloed over hem heen kwam. Die gedachte zorgde voor een stevige psychose. Dan zijn wij ter plekke om de cliënt te helpen.'

Besparing
Je ziet het filmfragment al voor je: de kip boven het hoofd, het gutsende bloed en dan plots de aanvliegende RIAGG-Superman die de cliënt bij kop en kont pakt en met kip en al, uit de klauwen van de alternatieve genezer tilt en aldus redt. De Marokkaanse evenknie van Klazien uit Zalk in opperste verwarring achterlatend. En - wellicht een belangrijker vraag - wie heeft er nu eigenlijk geestelijke bijstand nodig?

Volgens RIAGG-directeur Jos Lamé worden honderden euro’s bespaard door cliënten ter plaatse te helpen: 'We voorkomen dat cliënten na hun vakantie een terugval krijgen en dan maanden extra zorg nodig hebben.'

Maar een optel- en aftreksommetje heeft hij niet gemaakt; hij kan geen exacte cijfers geven. Wel erkent hij dat het minimaal 100.000 euro kost om de allochtone cliënten psychiatrische hulp te verlenen in Marokko. Zo rekent hij voor dat de vlucht en het verblijf van zijn medewerkers in elk geval 20.000 euro per persoon kosten.

Zijn bewering is dus loos. Het zou heel goed kunnen dat het project meer kost dan het oplevert. Maar al zou dat niet zo zijn, nogmaals, de RIAGG kan de cliënt natuurlijk ook adviseren thuis te blijven.

'Geen verstand'
Voorts vermeldt Lamé dat een aantal collega’s het project van Reisbureau RIAGG bezoekt 'om ervan te leren' en gaat de directeur ieder jaar zelf even langs om polshoogte te nemen bij de Marokkaanse partners (ziekenhuizen).

Minister Hoogervorst heeft volgens hem ‘geen verstand van zorg’. 'Er is een trend dat de inhoud van het beleid in toenemende mate wordt bepaald door mensen die ver afstaan van de dagelijkse praktijk, zegt de directeur van de RIAGG, die een roeping bij een reisbureau lijkt te zijn misgelopen, tegen Elsevier.

Dubieus
Dat is maar goed ook, zou ik zeggen, want dat heet democratie. De parlementariërs die gekozen zijn door het Nederlandse volk, bepalen hoe schaarse middelen in Nederland worden verdeeld en ingezet. En dat de dubbeltjes dan eens niet naar een dubieus project in Marokko vallen, maar voor andere zaken worden aangewend, lijkt me een goede zaak.

Wel vreemd is het dat Lamé zich daarbij niet kan neerleggen. Want zijn RIAGG omzeilt de regels door haar medewerkers te detacheren bij Marokkaanse ziekenhuizen: 'Maar als het nodig is, zullen we elke keer iets nieuws verzinnen. Want het project werkt', zegt hij.

Gezien het voorgaande mag Lamé best nóg een reisje maken, wat mij betreft. Zelfs naar Marokko. Maar dan wel enkele reis, op eigen kosten en als ambteloos burger.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/51/index.html
pi_45158140
Als Elsevier tegen is, moet het wel een goed project zijn
  maandag 8 januari 2007 @ 21:27:19 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45158515
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef SCH het volgende:
Gekkie.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:45:37 #42
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45159468
Een bizarre redenering inderdaad. Sowieso flauw om dat weer af te schuiven op buitenlandershaat of xenofobie. En ik maar denken dat we daar af van waren.

[ Bericht 31% gewijzigd door Flumina op 09-01-2007 12:58:55 ]
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 8 januari 2007 @ 22:08:41 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45160623
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef SCH het volgende:
Weer een gevalletje roze bril en linkse oogkleppen

Maar ik vind het een uiterst trieste zaak. Als ze hulp nodig hebben laat ze dan hier blijven. Als ze zich zo goed voelen om over de grens te gaan dan moeten ze lekker gaan. Maar dan is het ook gedaan met de hulp
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45161351
Nu bij NOVA

Marokkaanse Ali hoort stemmen en heeft last van homoseksuele gevoelens.
De Duivel is in hem en alleen psych Mohammed van het Riagg kan hem helpen.

Ja, als ik Mohammed zie , hoor ik ineens ook stemmen, 't is nogal een lekker ding, Mo, red me!!!
Ali, we hebben je door, makker
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 8 januari 2007 @ 22:33:02 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45162009
Schande, schande, schande...
pi_45162084
die Riagg man zat zich er schandalig uit te lullen, ja
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 8 januari 2007 @ 23:23:18 #47
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45164320
Net gezien bij Nova. Ik vond dat die vent van het RIAGG wel zinnige argumenten heeft. Omdat de ggz toch precisiewerk is als het gaat om andere culturen, vind ik het helemaal niet zo slecht om een soort van gecombineerde stage te verzorgen. Er mogen alleen wel grenzen gesteld worden aan het budget dat uit het AWBZ gehaald wordt, dat kan dus niet op een persoonsgebonden budget, omdat de functie van de hulpverlening anders is. Die hulpverlener in Marokko vertelde bijvoorbeeld dat cliënten andere medicijnen mee terug namen naar Nederland. Als door dat soort lulligheden problemen ontstaan, dan ben je verder van huis.

Overigens bleek uit de uitzending dat de directeur geen schijt heeft aan de wet, hij gebruikt de mazen die Hoogervorst niet goed heeft gedicht. Die vvdtrut die aan tafel het beleid moest verdedigen, moet daarop natuurlijk gelijk melden dat ze daardoor onnodig meer regeltjes moet verzinnen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:12:10 #48
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45178208
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Nou ja, die RIAGG-directeur is ook maar een directeur en niet een zorgmedewerker. Maar de beslissing van de minister is niet zozeer een technische beslissing (is oplossing A of B beter), maar meer een budgetaire: hoeveel hebben we over voor wat voor zorg en hoe ver moeten we gaan om de patient tegemoet te komen? Nu is met ruime meerderheid van de Kamer besloten dat dit te ver gaat.

En terecht naar mijn mening.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:23:22 #49
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_45178575
Kennelijk is de wetgeving met zichzelf (of liever: met ander overheidsbeleid in het algemeen) in tegenspraak. De richtlijnen voor de zorg die het RIAGG/GGZ dient te verlenen is in de wet vastgelegd, evenals het budget. Kennelijk acht de directeur dit de beste manier om zich aan zijn budget te houden zonder dat dit ten koste gaat van de zorgverlening.

Hulpbehoevende meneer Janssen te Schubbekutteveen kan óók aanspraak maken op de zorg van de plaatselijke RIAGG als hij besluit een week of wat bij zijn familie in Limburg, Friesland of wat voor exotisch oord dan ook te gaan bivakkeren.

[semi-offtopic] Echt een riagg/ggz-fan ben ik trouwens niet. Ik ken twee mensen die hulp gezocht hebben bij de locale variant hier, en naar mijn smaak is deze instantie vooral bezig om aan te geven hoe de omgeving moet veranderen zodat de persoon in kwestie beter kan functioneren. Ik krijg daar altijd een beetje een vieze smaak van in mijn mond
[/semi-offtopic]
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_45178636
zo hoort het ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')