abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 21:52:29 #101
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_45159794
Ik heb een vraag van Marco:
Hoe vertel je iemand dat de aarde niet meer rond is, dat de vogels niet meer vliegen en de zon niet langer schijnt?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_45159881
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:48 schreef Slarioux het volgende:
Sorry, maar gaan we hier nou alle slechte urban myths (waarvan de meeste al in 1996 ontkracht werden zitten behandelen als "rare vragen"?

Zo ja, dan help ik een beetje:
[..]

Wat het lekkerst bekt. Wat krijg je het makkelijkst je strot uit? Die volgorde gebruik je.
[..]

Dat is gelul.

Oh en Mythbusters-antwoorden, die zijn sowieso fout.
Over de andere vragen heb je het niet, die zijn dus wel iets waar en dus geen mythe..
Jij denk Myhte, maar waar houd Mythe op en begint uitzondelijke situatie(s).
Voor de rest.
Ja Mythbusters is een opgezet 'spektakel'

Voor de rest, met die namen.
Nou dat was mijn vraag, misschien was er een regelvoor,
Jij zegt dat het gewoon wat het lekkerste loopt.
Nou dat is een antwoord .

Uberhaupt nog een goed woordje over?
  maandag 8 januari 2007 @ 21:56:49 #103
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_45160034
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:50 schreef squirtalot22ml het volgende:
je word wel 15 gram lichter als je verdrinkt want dan adem je al je laatste lucht uit
En je ademt water in, als reflex om toch zuurstof te krijgen... Water is zwaarder dan lucht dus je wordt eerder 15 gram zwaarder, dan lichter...
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:17 schreef Litso het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ochtend

Vanaf 6 uur 's ochtends, volgens WIkipedia. Maar heel veel mensen zeggen ook 3 uur in de morgen als ze 's nachts bedoelen, dus het is wat onduidelijk
Op zich redelijk makkelijk hoor. 24 uur delen door 4 dagdelen (morgen, middag, avond, nacht) is 6 uur per dagdeel

Middag begint om 12.00 (is iedereen t mee eens)
Avond: 12.00 + 6 = 18.00
Nacht: 18.00 + 6 = 24.00 (of 0.00)
Morgen: 0.00 + 6 = 6.00
Middag: 6.00 + 6 = 12.00, dus klopt precies
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  maandag 8 januari 2007 @ 21:57:14 #104
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45160052
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Over de andere vragen heb je het niet, die zijn dus wel iets waar en dus geen mythe..
Nee maar ik heb wel wat beters te doen.
quote:
Jij denk Myhte, maar waar houd Mythe op en begint uitzondelijke situatie(s).
Bij het punt waar er geen reet van klopt, er niks te bewijzen valt, of mensen gewoon uit uit hun nek lullen.
quote:
Voor de rest.
Ja Mythbusters is een opgezet 'spektakel'
quote:
Voor de rest, met die namen.
Nou dat was mijn vraag, misschien was er een regelvoor,
Jij zegt dat het gewoon wat het lekkerste loopt.
Nou dat is een antwoord .
Uhuh
quote:
Uberhaupt nog een goed woordje over?
Nee
pi_45160143
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:57 schreef Slarioux het volgende:

[geblaat]
Oke meneer de leeuw
  maandag 8 januari 2007 @ 22:09:35 #106
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_45160674
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Bullshit. Bewijs het maar.
squirtalot22ml loopt nu naar het kanaal...
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_45160755
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:56 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Hier wou ik aan toevoegen :

Vraag : "Hoe komt het dat een kat altijd op zijn pootjes landt ?"

En vervolgens wilde ik ze combineren :

Vraag : "Aangezien een boterham altijd met de gesmeerde kant op de grond valt, en een kat altijd op zijn pootjes landt, kunnen we dan een perpetuum mobile maken door een besmeerde boterham op de rug van een kat te binden ?"
pi_45161205
Je hebt SC. heb je dan ook FC?
pi_45169037
Waarom lijkt de heenweg altijd lang dan de terug weg?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:40:27 #110
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_45169523
Waarom maken ze vliegtuigen niet in de vorm van een boemerang?

Scheelt toch een hoop brandstof voor de terugweg..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_45180393
Hoe zou Fok! hebben geheten als Danny een vrouw was geweest?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:06:40 #112
130378 MosPos
Gang is alles...
pi_45199087
-Schop-
pi_45199436
Hoe zijn ze er ooit achter gekomen dat je 15 gram 'verliest' wanneer je dood gaat?
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_45199503
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:14 schreef Pr0-n00b het volgende:
Hoe zijn ze er ooit achter gekomen dat je 15 gram 'verliest' wanneer je dood gaat?
weegschaal
pi_45199598
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:14 schreef Pr0-n00b het volgende:
was het geen 12 of 13... er is toch ook geen film over met die titel (12/13 grams) ofzo?
pi_45199730
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:21 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

was het geen 12 of 13... er is toch ook geen film over met die titel (12/13 grams) ofzo?
21*
pi_45199806
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:38 schreef clowncloon het volgende:

[..]

ik heb nooit begrepen wat hier nou zo mysterieus aan is!

Wat was er eerder; het kip of het ei?
Stel dat je uitgaan dat je een normale witte kip bedoelt.
Dan zit deze in een ei van een moeder die NET-niet een witte kip is.
ergo, evolutionair gezien was het ei er eerder dan de kip.
de grens tussen oerbeest en kip is niet zo duidelijk. Als je terug beredeneert moet er een beest geweest zijn dat als eerste een ei legde. De moeder daarvan is een kip te noemen.
dus evolutionair gezien is de kip juist eerder
Extremistisch gematigd.
pi_45199953
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:28 schreef seekfaM het volgende:

[..]

21*
Je wint een duppie Je hebt gelijk
pi_45204189
Vraag : "Aangezien een boterham altijd met de gesmeerde kant op de grond valt, en een kat altijd op zijn pootjes landt, kunnen we dan een perpetuum mobile maken door een besmeerde boterham op de rug van een kat te binden ?"

Antwoord: Een aantal jaren geleden was deze vraag ook in de Wetenschapquiz , Wat is nu het geval, een besmeerde boterham valt in 95% van de gevallen van de tafel of het aanrecht. Deze zijn meestal rond de 1mtr/1.30mtr . De boterham draait tijdens zijn val van deze hoogte +/- 180 graden op de besmeerde kant. Aangezien deze altijd boven besmeerd is. Als je de zelfde boterham van een ladder laat vallen van +/- 2mtr a 2,5mtr , valt deze op de onbesmeerde kant omdat de boterham
tijdens zijn val +/- 360 gbraden draaid.
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_45204310
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:32 schreef P8 het volgende:

[..]

de grens tussen oerbeest en kip is niet zo duidelijk. Als je terug beredeneert moet er een beest geweest zijn dat als eerste een ei legde. De moeder daarvan is een kip te noemen.
dus evolutionair gezien is de kip juist eerder
Nee, dat ei waar de eerste kip uit kwam is gelegd door een dier wat nog net geen kip was. Dus het ei was absoluut eerder.
pi_45210108
Tof topic

Over de vraag met de namen.

Ik denk dat dat vooral ligt aan welke van de twee je het best kent of het eerst kent. Voorbeeld, een stelletje heten Henk en Katrien. Ik ken Henk van kinds af aan en je hebt Katrien via Henk leren kennen. In dat geval zeg ik dan Henk & Katrien komen op bezoek. Mijn partner kent Katrien weer beter en heeft Henk later leren kennen, die zou dan zeggen Katrien & Henk komen op bezoek.

(en om het compleet te maken, ik ken mijn partner dan weer via Katrien)
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_45214447
Als het op een dag 0 graden Celsius is, en de volgende dag wordt het 2x zo koud,
hoe koud is het dan de volgende dag?
het wordt tijd dat ik mijn avatar update
pi_45214666
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:55 schreef Tony_Teletext het volgende:
Als het op een dag 0 graden Celsius is, en de volgende dag wordt het 2x zo koud,
hoe koud is het dan de volgende dag?
Heb je niets moeilijkers?

Heb absolute nulpunt (0 Kelvin, kouder is onmogelijk) is -273,15°C. 0°C is gelijk aan 273,15K. 2 keer zo koud is dus -136,575°C & 136,575K.

Het rekent trouwens erg makkelijk aangezien Celcius en Kelvin dezelfde afstand voor 1 graad hielden. Alleen het beginpunt is anders
pi_45215323
ja maar, als het nou -2°C is en het wordt 2x zo koud dan wordt dat -4°C en dus 269,15K (ja ik weet -2*2=4 maar dat doet er ff niet toe)

volgens jouw berekening is het echter 135,575K en dus -137,575°C
pi_45215571
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:18 schreef Tony_Teletext het volgende:
ja maar, als het nou -2°C is en het wordt 2x zo koud dan wordt dat -4°C en dus 269,15K (ja ik weet -2*2=4 maar dat doet er ff niet toe)
ff lullig doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
volgens jouw berekening is het echter 135,575K en dus -137,575°C
Klopt. -2°C is ook niet hoe koud het is. -2°C wil alleen zeggen dat het 271,15 graden boven het absolute nulpunt zit dus best warm eigenlijk. Maar 2 keer zo koud is toch echt 135,575K en dus -137,575°C.
pi_45215838
quote:

ff lullig doen
ik moet een brilletje halen denk ik,

heb ik een rekenmachine gebruikt dan? ja, eigenlijk wel
pi_45216692
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:13 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

Nee, dat ei waar de eerste kip uit kwam is gelegd door een dier wat nog net geen kip was. Dus het ei was absoluut eerder.

Kip of het Ei

Vissen bestaan langer dan landdieren
Vissen leggen Eitjes.
Dus lang voor de Kip bestond, laat zeggen een paar honderd miljoen jaar, bestond het ei al.
Wil je de vraag beter stellen, dan is het,
Wat bestond er eerder?
De kip of het kippenei
Waarop het antwoord duidelijk is, de Kip bestond eerder, zonder kip geen kippenei
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_45217141
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:49 schreef BasOne het volgende:

[..]

Kip of het Ei

Vissen leggen Eitjes.
Dus lang voor de Kip bestond, laat zeggen een paar honderd miljoen jaar, bestond het ei al.
Wat bestond er eerder?
De kip of het kippenei
Waarop het antwoord duidelijk is, de Kip bestond eerder, zonder kip geen kippenei
Je hebt te lang op ONZ gezeten
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:14:02 #130
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_45217625
leuk topic tvp
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
pi_45218089
Mensen zijn Links of Rechts, Wie of wat bepaald of je links of rechts ben.
DIt is een vraag voor zowel: de schrijfhand, als de voorkeur hand.

Vroeger moest met Rechts schrijven, zo ook mense die links waren, kunnen die dan met beide handen even goed schrijven? en is het te leren, of is het iets wat je aan moet leren?
pi_45219045
Het antwoord van de 21 gram vraag is overbodig omdat je moet teruggaan naar degene die dit als eerste beweerde: Duncan macDougall, zijn meetappratuur was net zo verfijnd als diegene van de slager nu. Het onderzoek is naar mijn weten ook nooit herhaald. Afwijkingen komen dan snel naar voren in de statistiek maar zijn niet significant. Ik vraga me vooral af waarom zo iets lang blijft hangen, is het intrigerend voor diegene die twijfelen/overtuigd zijn of maakt het je juist meer een interessant persoon voor het vertellen.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_45219302
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:29 schreef seekfaM het volgende:
Mensen zijn Links of Rechts, Wie of wat bepaald of je links of rechts ben.
DIt is een vraag voor zowel: de schrijfhand, als de voorkeur hand.

Vroeger moest met Rechts schrijven, zo ook mense die links waren, kunnen die dan met beide handen even goed schrijven? en is het te leren, of is het iets wat je aan moet leren?
Ik kan je geen definitief antwoord geven maar zoek het eens op in de hersenen: de linkerhersenhelft is bij rechtshandigen vaak dominant (dus niet alleenheerser) in taal en begripverwerking. Omdat de zenuwbanen van het lichaam gedraaid zijn zie je nu vast de verbinding van de linker taal-dominante hersenhelft naar de rechterhand.

Ken je het woord sinister? dat betekend sinds de middeleeuwen zoiets als geniepig en duister. Het is eigenlijk de latijnse term voor links. Linkshandig schrijven werd vroeger gezien als duister en werk van de duivel! (zoals alles wat afwijkt , dit geldt ook voor andere culturen. Zoek maar op wat ze in het middenoosten met de linkerhand deden/doen en waarom je daar nooit met links moet groeten!) En daarom werden zoveel kinderen geprobeerd met rechts te leren schrijven. Als je hersenen echter volwassener worden gaan ze lateraliseren: Dit houdt onder andere een meer verdeelde functieonderscheiding. Dus voor volwassen mensen (en voor adolescenten ook al) wordt het heel moeilijk nog te leren schrijven met rechts.

Ik heb ook gelezen dat het een statistisch feit is dat linkshandigen negen jaar eerder sterven! (waarschijnlijk omdat ze als groep minder vertegenwoordigt zijn)
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_45220247
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:05 schreef steeg het volgende:

[..]

Ik kan je geen definitief antwoord geven maar zoek het eens op in de hersenen: de linkerhersenhelft is bij rechtshandigen vaak dominant (dus niet alleenheerser) in taal en begripverwerking. Omdat de zenuwbanen van het lichaam gedraaid zijn zie je nu vast de verbinding van de linker taal-dominante hersenhelft naar de rechterhand.

Ken je het woord sinister? dat betekend sinds de middeleeuwen zoiets als geniepig en duister. Het is eigenlijk de latijnse term voor links. Linkshandig schrijven werd vroeger gezien als duister en werk van de duivel! (zoals alles wat afwijkt , dit geldt ook voor andere culturen. Zoek maar op wat ze in het middenoosten met de linkerhand deden/doen en waarom je daar nooit met links moet groeten!) En daarom werden zoveel kinderen geprobeerd met rechts te leren schrijven. Als je hersenen echter volwassener worden gaan ze lateraliseren: Dit houdt onder andere een meer verdeelde functieonderscheiding. Dus voor volwassen mensen (en voor adolescenten ook al) wordt het heel moeilijk nog te leren schrijven met rechts.

Ik heb ook gelezen dat het een statistisch feit is dat linkshandigen negen jaar eerder sterven! (waarschijnlijk omdat ze als groep minder vertegenwoordigt zijn)
Ja in dit verhaal kan ik me inderdaad vinden.
Alleen zou ik het minder prettig vinden wanneer het laatse waar zou zijn men gehele familie is namelijk links Familie van de duivel
pi_45220537
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:01 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

Je hebt te lang op ONZ gezeten
Kan dat?
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_45220771
valt een botherham op de zijkant als je m aan bijde kante smeert ?
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_45220802
van de kat en de toast kan je geen perpetuum mobilee, de kat heeft energie nodig om zich om te draaien, deze haalt hij uit voedsel
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:44:46 #138
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_45223014
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:40 schreef P8 het volgende:

[..]

niet zo erg als dat ik hem heb gepwnt!
Hoe heb je dat gedaan dan?
pi_45224890
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:01 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:

[..]

Heb je niets moeilijkers?

Heb absolute nulpunt (0 Kelvin, kouder is onmogelijk) is -273,15°C. 0°C is gelijk aan 273,15K. 2 keer zo koud is dus -136,575°C & 136,575K.

Het rekent trouwens erg makkelijk aangezien Celcius en Kelvin dezelfde afstand voor 1 graad hielden. Alleen het beginpunt is anders
Fout! Je moet rekening houden met de molecuul snelheden! Heb ik nagevraagd!

edit:

[ Bericht 7% gewijzigd door FiXeR999 op 10-01-2007 20:31:50 ]
pi_45227882
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:50 schreef amvrosios het volgende:
valt een botherham op de zijkant als je m aan bijde kante smeert ?
Volgens mij niet, want wanneer je 2 krachten hebt die even zwaar zijn, heft het zich wel op, en bestaan de krachten niet meer, er is alleen nog wel kracht. omdat je nooit 'precies' even veel smeerd op beide kanten, dus hou je iets over. en die kant valt ie dan op , dit is maar wat ik '' uit logisch denken bedenk " dus zeker weten doe ik niet
pi_45228253
ik denk wel dat je gelijk hebt seekfaM iig logies gezien moet het haast wel waar zijn..
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_45248089
Wanneer je sneller gaat dan het licht, ga je de toekomst in.
Wat gebeurt er als je langzamer gaat dan het licht?
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:46:50 #143
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45249129
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:49 schreef BasOne het volgende:

[..]

Kip of het Ei

Vissen leggen Eitjes.
Wat bestond er eerder?
De kip of het kippenei
Hulde
Dit is het enige goede antwoord.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:47:21 #144
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45249151
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:19 schreef seekfaM het volgende:
Wanneer je sneller gaat dan het licht, ga je de toekomst in.
Leg uit?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:54:06 #145
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45249454
Als je het licht 's nachts uit doet en gaat slapen, is het donker. Niet zo moeilijk. Maar je moet maar eens midden in de nacht opstaan en door je huis heen lopen. Het licht is niet weg, maar heeft zich verstopt. Het licht gaat naar 1 plek in je huis, om daar te wachten tot het weer morgen is. Maar je kan het zien als je wilt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_45249505
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:47 schreef Litso het volgende:

[..]

Leg uit?
Volgens de Theorie van Einstein, ga je wanneer je sneller gaat, de tijd van je omgeving langzamer
*bijvoorbeeld dat de klokken van een space shuttle gelijk gezet moeten worden als de weer landen na een aantal dagen/weken, wanneer je steeds sneller gaat, gaat de tijd in je omgeving langzamer.
Einstein zegt, wanneer je even snel als het licht gaat, dat de tijd om je heen stil staat, dus wanneer je sneller gaat dan het licht, reis je in theorie terug in de tijd..

Maar is het ook mogelijk dat je een negatief van licht hebt.? en wat gebeurt er dan?
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:00:13 #147
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_45249698
nee
Doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')