Over de andere vragen heb je het niet, die zijn dus wel iets waar en dus geen mythe..quote:Op maandag 8 januari 2007 21:48 schreef Slarioux het volgende:
Sorry, maar gaan we hier nou alle slechte urban myths (waarvan de meeste al in 1996 ontkracht werden zitten behandelen als "rare vragen"?
Zo ja, dan help ik een beetje:
[..]
Wat het lekkerst bekt. Wat krijg je het makkelijkst je strot uit? Die volgorde gebruik je.
[..]
Dat is gelul.
Oh en Mythbusters-antwoorden, die zijn sowieso fout.
En je ademt water in, als reflex om toch zuurstof te krijgen... Water is zwaarder dan lucht dus je wordt eerder 15 gram zwaarder, dan lichter...quote:Op maandag 8 januari 2007 21:50 schreef squirtalot22ml het volgende:
je word wel 15 gram lichter als je verdrinkt want dan adem je al je laatste lucht uit
Op zich redelijk makkelijk hoor. 24 uur delen door 4 dagdelen (morgen, middag, avond, nacht) is 6 uur per dagdeelquote:Op maandag 8 januari 2007 20:17 schreef Litso het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ochtend
Vanaf 6 uur 's ochtends, volgens WIkipedia. Maar heel veel mensen zeggen ook 3 uur in de morgen als ze 's nachts bedoelen, dus het is wat onduidelijk
Nee maar ik heb wel wat beters te doen.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Over de andere vragen heb je het niet, die zijn dus wel iets waar en dus geen mythe..
Bij het punt waar er geen reet van klopt, er niks te bewijzen valt, of mensen gewoon uit uit hun nek lullen.quote:Jij denk Myhte, maar waar houd Mythe op en begint uitzondelijke situatie(s).
quote:Voor de rest.
Ja Mythbusters is een opgezet 'spektakel'
Uhuhquote:Voor de rest, met die namen.
Nou dat was mijn vraag, misschien was er een regelvoor,
Jij zegt dat het gewoon wat het lekkerste loopt.
Nou dat is een antwoord.
Neequote:Uberhaupt nog een goed woordje over?
squirtalot22ml loopt nu naar het kanaal...quote:
quote:Op maandag 8 januari 2007 17:56 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Hier wou ik aan toevoegen :
Vraag : "Hoe komt het dat een kat altijd op zijn pootjes landt ?"
En vervolgens wilde ik ze combineren :
Vraag : "Aangezien een boterham altijd met de gesmeerde kant op de grond valt, en een kat altijd op zijn pootjes landt, kunnen we dan een perpetuum mobile maken door een besmeerde boterham op de rug van een kat te binden ?"
weegschaalquote:Op woensdag 10 januari 2007 00:14 schreef Pr0-n00b het volgende:
Hoe zijn ze er ooit achter gekomen dat je 15 gram 'verliest' wanneer je dood gaat?
was het geen 12 of 13... er is toch ook geen film over met die titel (12/13 grams) ofzo?quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:14 schreef Pr0-n00b het volgende:
Hoe zijn ze er ooit achter gekomen dat je 15 gram 'verliest' wanneer je dood gaat?
21*quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:21 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
was het geen 12 of 13... er is toch ook geen film over met die titel (12/13 grams) ofzo?
de grens tussen oerbeest en kip is niet zo duidelijk. Als je terug beredeneert moet er een beest geweest zijn dat als eerste een ei legde. De moeder daarvan is een kip te noemen.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:38 schreef clowncloon het volgende:
[..]
ik heb nooit begrepen wat hier nou zo mysterieus aan is!
Wat was er eerder; het kip of het ei?
Stel dat je uitgaan dat je een normale witte kip bedoelt.
Dan zit deze in een ei van een moeder die NET-niet een witte kip is.
ergo, evolutionair gezien was het ei er eerder dan de kip.
Nee, dat ei waar de eerste kip uit kwam is gelegd door een dier wat nog net geen kip was. Dus het ei was absoluut eerder.quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:32 schreef P8 het volgende:
[..]
de grens tussen oerbeest en kip is niet zo duidelijk. Als je terug beredeneert moet er een beest geweest zijn dat als eerste een ei legde. De moeder daarvan is een kip te noemen.
dus evolutionair gezien is de kip juist eerder
Heb je niets moeilijkers?quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:55 schreef Tony_Teletext het volgende:
Als het op een dag 0 graden Celsius is, en de volgende dag wordt het 2x zo koud,
hoe koud is het dan de volgende dag?![]()
ff lullig doenquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:18 schreef Tony_Teletext het volgende:
ja maar, als het nou -2°C is en het wordt 2x zo koud dan wordt dat -4°C en dus 269,15K (ja ik weet -2*2=4 maar dat doet er ff niet toe)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt. -2°C is ook niet hoe koud het is. -2°C wil alleen zeggen dat het 271,15 graden boven het absolute nulpunt zitquote:volgens jouw berekening is het echter 135,575K en dus -137,575°Cdus best warm eigenlijk. Maar 2 keer zo koud is toch echt 135,575K en dus -137,575°C.
ik moet een brilletje halen denk ik,quote:
ff lullig doen
quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:13 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Nee, dat ei waar de eerste kip uit kwam is gelegd door een dier wat nog net geen kip was. Dus het ei was absoluut eerder.
Je hebt te lang op ONZ gezetenquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
![]()
Kip of het Ei
Vissen bestaan langer dan landdieren
Vissen leggen Eitjes.
Dus lang voor de Kip bestond, laat zeggen een paar honderd miljoen jaar, bestond het ei al.
Wil je de vraag beter stellen, dan is het,
Wat bestond er eerder?
De kip of het kippenei
Waarop het antwoord duidelijk is, de Kip bestond eerder, zonder kip geen kippenei![]()
Ik kan je geen definitief antwoord geven maar zoek het eens op in de hersenen: de linkerhersenhelft is bij rechtshandigen vaak dominant (dus niet alleenheerser) in taal en begripverwerking. Omdat de zenuwbanen van het lichaam gedraaid zijn zie je nu vast de verbinding van de linker taal-dominante hersenhelft naar de rechterhand.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:29 schreef seekfaM het volgende:
Mensen zijn Links of Rechts, Wie of wat bepaald of je links of rechts ben.
DIt is een vraag voor zowel: de schrijfhand, als de voorkeur hand.
Vroeger moest met Rechts schrijven, zo ook mense die links waren, kunnen die dan met beide handen even goed schrijven? en is het te leren, of is het iets wat je aan moet leren?
Ja in dit verhaal kan ik me inderdaad vinden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:05 schreef steeg het volgende:
[..]
Ik kan je geen definitief antwoord geven maar zoek het eens op in de hersenen: de linkerhersenhelft is bij rechtshandigen vaak dominant (dus niet alleenheerser) in taal en begripverwerking. Omdat de zenuwbanen van het lichaam gedraaid zijn zie je nu vast de verbinding van de linker taal-dominante hersenhelft naar de rechterhand.
Ken je het woord sinister? dat betekend sinds de middeleeuwen zoiets als geniepig en duister. Het is eigenlijk de latijnse term voor links. Linkshandig schrijven werd vroeger gezien als duister en werk van de duivel! (zoals alles wat afwijkt, dit geldt ook voor andere culturen. Zoek maar op wat ze in het middenoosten met de linkerhand deden/doen en waarom je daar nooit met links moet groeten!) En daarom werden zoveel kinderen geprobeerd met rechts te leren schrijven. Als je hersenen echter volwassener worden gaan ze lateraliseren: Dit houdt onder andere een meer verdeelde functieonderscheiding. Dus voor volwassen mensen (en voor adolescenten ook al) wordt het heel moeilijk nog te leren schrijven met rechts.
Ik heb ook gelezen dat het een statistisch feit is dat linkshandigen negen jaar eerder sterven! (waarschijnlijk omdat ze als groep minder vertegenwoordigt zijn)
Kan dat?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:01 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Je hebt te lang op ONZ gezeten
Hoe heb je dat gedaan dan?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:40 schreef P8 het volgende:
[..]
niet zo erg als dat ik hem heb gepwnt!![]()
Fout!quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:01 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
[..]
Heb je niets moeilijkers?
Heb absolute nulpunt (0 Kelvin, kouder is onmogelijk) is -273,15°C. 0°C is gelijk aan 273,15K. 2 keer zo koud is dus -136,575°C & 136,575K.
Het rekent trouwens erg makkelijk aangezien Celcius en Kelvin dezelfde afstand voor 1 graad hielden. Alleen het beginpunt is anders
Volgens mij niet, want wanneer je 2 krachten hebt die even zwaar zijn, heft het zich wel op, en bestaan de krachten niet meer, er is alleen nog wel kracht. omdat je nooit 'precies' even veel smeerd op beide kanten, dus hou je iets over. en die kant valt ie dan opquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:50 schreef amvrosios het volgende:
valt een botherham op de zijkant als je m aan bijde kante smeert ?
Huldequote:Op woensdag 10 januari 2007 16:49 schreef BasOne het volgende:
[..]
![]()
Kip of het Ei
Vissen bestaan langer dan landdieren
Vissen leggen Eitjes.
Dus lang voor de Kip bestond, laat zeggen een paar honderd miljoen jaar, bestond het ei al.
Wil je de vraag beter stellen, dan is het,
Wat bestond er eerder?
De kip of het kippenei
Waarop het antwoord duidelijk is, de Kip bestond eerder, zonder kip geen kippenei![]()
Leg uit?quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:19 schreef seekfaM het volgende:
Wanneer je sneller gaat dan het licht, ga je de toekomst in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de Theorie van Einstein, ga je wanneer je sneller gaat, de tijd van je omgeving langzamerquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |