Daar gaat het mis.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:55 schreef Sylvana het volgende:
en ook wel belangrijkere dingen aan mn hoofd heb.
ja, en aan die 2 dingen schort het dus, dus studie komt nu op de derde plaatsquote:Op maandag 8 januari 2007 15:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Daar gaat het mis.
Als HBO'er moet je studie na je gezondheid en je familie zaken op de eerste plaats staan.
Niet stom bedoeld trouwens.
Als er betere tijden in het vooruitzicht zijn. Moet je dus gewoon verder gaan met SPH.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, en aan die 2 dingen schort het dus, dus studie komt nu op de derde plaats
Ohja want mensen bashen op basis van hun opleiding is echt heel intelligentquote:Op maandag 8 januari 2007 15:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind SPW echt een opleiding voor kansloze bimbo's en popi randgroepfiguren die denken dat ze wel even iemand kunnen heropvoeden.
Beetje diagrammetjes en zo tekenen en simpele psych blabla.
De mensen die ik ken die SPW doen/gedaan hebben zijn niet bepaald de slimsten.
Zoals in de OP al staat studeer ik op Windesheim.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef Elvi het volgende:
Je hebt nog 4 jaar stufi als je naar MBO gaat. MBO staat los van HBO wat het geld betreft. Je kan dus 4 jaar MBO doen en stufi krijgen en dan HBO doen en weer 4 jaar vangen![]()
Waarom denk je trouwens dat je SPW wél gaat halen? Je veranderd alleen de stof en het beroep, terwijl je al zo lang weet dat SPH je ding is.
Kan je niet beter aan jezelf gaan werken dan? Want dat gaat echt niet veranderen als je van studie switchtMisschien kan school je zelfs tegemoet komen als je dit met ze bespreekt. Extra steun, extra tijd om je verslagen af te krijgen, dat soort dingen!
Op welke Hogeschool studeer je?
Misschien dat ik dat dus wel doe, als mbo studiefinanciering anders is dan hbo, dus dat het niet ten koste gaat van mijn 2 jaar hbo stufi die ik nog krijg, dat ik dan dus nadat ik spw heb gedaan en het allemaal beter gaat ik de draad met SPH weer oppak, maar op dit moment is SPH gewoon teveel gevraagdquote:Op maandag 8 januari 2007 15:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als er betere tijden in het vooruitzicht zijn. Moet je dus gewoon verder gaan met SPH.
Want je kunt het blijkbaar wel als je je P hebt. En het is zonde van die P.
Ik had over t hoofd gezien waar je studeerdequote:Op maandag 8 januari 2007 15:44 schreef Sylvana het volgende:
Zoals in de OP al staat studeer ik op Windesheim.
En ik werk ook al aan mezelf, heb 12 sessies gehad bij een psycholoog en zit nu bij het riagg, maar als er vervelende dinegn gebeuren ( bijvoorbeeld in november mn nichtje die op 23-jarige leeftijd plotseling overleed ) dan gaat het dus gelijk helemaal mis en dan lijkt mij dat het toch wat handiger is als de stof die je krijgt wat makkelijker is, zodat je er iets minder moeite voor hoeft te doen dan de moeite op het HBO, want dat trek ik dus niet
Kom op man..... van academisch niveau naar SPW?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ohja want mensen bashen op basis van hun opleiding is echt heel intelligent![]()
Fijn dat jij even laat zien tot welke conclusies op basis van vooroordelen jij kan komen met jouw hoog-ontwikkelde brein![]()
Ben jij ooit wel eens naar 'zo'n SPW opleiding' geweest?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:57 schreef jehovaguerilla het volgende:
Kom op man..... van academisch niveau naar SPW?
Da's wel een belachelijk grote stap terug vind je niet?
Ga trouwens eens op zo'n SPW opleiding kijken wat daar allemaal naar binnen sijpelt.
Een gemiddelde kappers school herbergt meer intellect dan dat.
En als je jezelf beledigd voelt is dat jammer maar zo denk ik erover met mijn buitengewoon hoogontwikkeld brein.![]()
Ik wil later "iets" met jongeren met gedragsproblemen doen, en dan het liefst als groepsleidster in een leefgroep ( residentieel dus)quote:Op maandag 8 januari 2007 16:28 schreef Retro_Doll het volgende:
Ik heb ook spw gedaan, en doe nu social work een HBO opleiding.
Wat wil je later precies worden? Ik heb spw activiteitenbegeleiding gedaan, maar de mogelijkheden met een spw opleiding waren zo klein. Je bent gewoon meer de uitvoerende persoon, direct contact met de clienten, zelf mag je geen grote beslissingen nemen, dat was meer iets voor de teamleider en dat was weer iemand met een sph achtergrond.
Zo ging dat bij al mijn stageplekken, daarom heb ik besloten verder te leren. Maar goed ik heb van andere gehoord dat je met een spw diploma ook makkelijk kan doorstromen en vaak genoeg met sph-ers samenwerkt maar hetzelfde werk doet. Ligt dus echt aan de instelling zelf. Veel vriendinnen van mij zijn gestopt na de SPW en hebben een leuke baan gevonden.
Zo te lezen valt de sph voor jou echt zwaar voor jou en dan is de spw mischien een betere optie. Geen last van studiepunten enz. Gewoon af en toe een toets maken en de opleiding zelf is praktijk gericht (tenminste dat was die van mij). En zoals je zelf zei, je kan waarshijnlijk nog altijd terug naar de SPH. Succes in iedergeval met het maken van je keuze.
jup, met het Keerpunt ben ik bekend en ik ben zelf ook al eens bij Rentray in Eefde geweest en die nemen ook gewoon spw-ers aan en daar stonden dus ook gewoon spw-ers en sph-ers op de groepquote:Op maandag 8 januari 2007 16:50 schreef Retro_Doll het volgende:
Ah cooldaar hebben wij laatst met social work een excursie naar. http://www.hetkeerpunt.nl/
Juist daardoor begon iedereen te twijfelen omdat er twee meisjes wat met die jongens zaten te koken enz. Eentje had mbo gedaan en de ander hbo. En ook de man die de excursie gaf zei dat ze spw-ers aannamen. Maar dat had er mischien mee te maken dat ze gewoon veel nieuwe mensen zochten ivm uitbreidingen. Maar het is wel een hele leuke richting die je kiest! Ik weet niet over ik er zo geschikt voor ben. Veel te zachtaardig enzo
quote:
Hoiquote:Op maandag 8 januari 2007 15:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind SPW echt een opleiding voor kansloze bimbo's en popi randgroepfiguren die denken dat ze wel even iemand kunnen heropvoeden.
Jammer dat je zover terug gezakt bent ,je gaat jezelf over pakweg 5 jaar wel voor je kop slaan dat je de makkelijkste uitweg hebt genomen.
Ik bied mijn excuses aan voor mijn laatdunkende uitlatingen over de SPW opleiding(en)quote:Op maandag 8 januari 2007 16:03 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ben jij ooit wel eens naar 'zo'n SPW opleiding' geweest?![]()
Als iemand zo op anderen neerkijkt dan ben je niet echt zo slim als je zelf denktVeel plezier in je eigen wereldje
![]()
Ja, als je zo door wilt gaan pak ik je jojo afquote:Op maandag 8 januari 2007 22:28 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Ik bied mijn excuses aan voor mijn laatdunkende uitlatingen over de SPW opleiding(en)
Gezien het feit dat binnen die opleiding 75% vrouw is vind ik het enorm knap wat jullie doen.
Krijgen jullie nooit hoofdpijn van al die moeilijke vragen die aan jullie gesteld worden?
De stap vwo-havo heb ik bewust gemaakt, niet omdat ik het niet aankon, maar omdat ik dus liever een jaar eerder klaar wilde zijn zodat ik eerder kon gaan studerenquote:
maarja, 4 periodes in 2 is wel erg veel om in te halen hoorquote:Op maandag 8 januari 2007 22:57 schreef PLAE@ het volgende:
Daarom vind ik ook dat je je moet vermannen eigenlijk nu![]()
nee, want als ik niet minimaal 45 studiepunten haal per jaar moet ik stoppenquote:Op maandag 8 januari 2007 23:01 schreef PLAE@ het volgende:
maar je mag nu toch zolang doorgaan als je wil bij wijze van spreken. Naar het mbo gaan is natuurlijk wel de easy way.
Ik krijg sowieso dus weer 4 jaar volledig stufi op het mbo en ik krijg nog 2 jaar stufi op het hbo, dus als ik later weer sph zou willen gaan doen hoef ik nog maar 1 jaar bij te lenen.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:07 schreef releaze het volgende:
het is zeker een grote stap, maar het voordeel van een hbo opleiding is dat je er op ieder moment weer mee kan beginnen. ik zie in je profiel dat je van 87 bent, de studiewereld ligt nog voor je open (ondanks dat het zonder stufi wel duur wordt, maar je opleiding kan dus ook duaal!)
ik geloof trouwens, dat was vroeger zo, dat als je voor februari stopt je de stufi van dat jaar terugkrijgt. Maar weet dat niet zeker, zoek het uit. Dat scheelt toch weer een jaartje.
daarnaast, als je nu mbo gaat doen en wie weet ergens een baan aangeboden krijgt kan je wellicht vanuit die baan je SPH diploma gaan halen, who knows.
Er zit bij mij op stage een vrouwtje dat spw-3 doet geloof ik. of 2, kweenie precies. Het schijnt dat ze het 'natuurlijk leren' aan het implementeren zijn op mbo/spw opleidingen, wat een veel simpelere vorm is van het competentiegericht werken. Dus ook minder vanuit de docent, en meer vanuit de student.
Nee op het HBO moet ik nu alle vragen beantwoorden van 19-jarigenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:28 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Ik bied mijn excuses aan voor mijn laatdunkende uitlatingen over de SPW opleiding(en)
Gezien het feit dat binnen die opleiding 75% vrouw is vind ik het enorm knap wat jullie doen.
Krijgen jullie nooit hoofdpijn van al die moeilijke vragen die aan jullie gesteld worden?
Aaawwwwwwwww, jij had spw-ers als begeleider in de opvang?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Jammer dat je zover terug gezakt bent ,je gaat jezelf over pakweg 5 jaar wel voor je kop slaan dat je de makkelijkste uitweg hebt genomen.
Meeloopdag is denk ik heel belangrijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:32 schreef Sylvana het volgende:
Volgende week donderdag gesprek met decaan en coordinator ook gemaild voor een afspraak, maar ben er eigenlijk al wel vrij zeker van dat ik spw ga doen, dus als ik die gesprekken heb gehad maar eens het ROC bellen voor een afspraak en een meeloopdag ofzo
edit: aankomende donderdag al gesprek met coordinator
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:28 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Gezien het feit dat binnen die opleiding 75 96% vrouw is vind ik het enorm knap wat jullie doen.
Ik ga het in Deventer doen ( 2 minuten lopen) en ga na de zomervakantie beginnenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:44 schreef MM-Luna het volgende:
Hehehe ja dat was natuurlijk wel een snellere route geweest, achteraf gezienWelke school ga je kiezen voor SPW enne ga je nu nog instromen (wat op sommige scholen kan in februari) of eerst werken en in september starten?
Als dat voor haar niet heeft gewerkt, waarom dan alsnog doen? Voor het werk hoef je het niet te doen.. zelfde functies, zelfde inkomen..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Everett het volgende:
Als je de capaciteiten hebt om SPH te doen, dan vind ik het echt jammer dat je daar niet voor kiest.
SPW ga ik pas over 8 maanden doen en dan gaat het hopelijk beter dan nu en ik heb gewoon geen zin om 3 keer hetzelfde jaar van SPH te doen, dan liever SPW doen en daarna werk zoeken, en kan best zijn dat ik later wel weer SPH oppik, verkort of in deeltijd, maar nu is het gewoon teveel voor mequote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Everett het volgende:
Zonde dat je deze keuze hebt gemaakt. Ik zal niet neerbuigend doen over SPW, maar het niveauverschil met SPH is wel behoorlijk groot. En zelfs het niveau van SPH vind ik niet echt hoog (Ik heb overigens zelf MWD gedaan en echt met twee vingers continue in mijn neus).
Als je de capaciteiten hebt om SPH te doen, dan vind ik het echt jammer dat je daar niet voor kiest. Doe het desnoods op een moment dat je er wel toe in staat bent om je meer op de studie te richten. Als je je door omstandigheden niet op je studie kan richten, dan lijkt de kans mij ook best aanwezig dat SPW ook problemen op gaat leveren.
3 keer hetzelfde jaar doen heeft gewoon weinig nut, dan is het gewoon wijzer om een stapje terug te doenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:07 schreef Ixnay het volgende:
Geen zin.
Ik heb in zoveel dingen geen zin gehad de afgelopen 4 jaar. Maar als ik 12 juli dat papiertje heb, ben ik blij dat ik het toch doorgezet heb. En heb genoeg tegenslagen gehad, maar dat vind ik voor mezelf geen excuus.
Niet rottig bedoeld hoor, maar misschien moet je wat harder worden voor jezelf? Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen met de studie adviseur en toch nog proberen een plan op te stellen om (met wat extra inzet van jouw kant) dit jaar alsnog te halen. Je zult jezelf er later dankbaar voor zijn, als je die nét iets beter betaalde baan hebt met een nét iets hoger salaris die nét iets leuker is dan de baan die je anders gehad zou hebben.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:09 schreef Sylvana het volgende:
3 keer hetzelfde jaar doen heeft gewoon weinig nut, dan is het gewoon wijzer om een stapje terug te doen
Zelfs op school adviseerden ze ( coordinator, leerprocesbbegeleider en decaan) om nu even een stap terug te doen en dan later weer verder te gaan met SPHquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:27 schreef the_mind het volgende:
[..]
Niet rottig bedoeld hoor, maar misschien moet je wat harder worden voor jezelf? Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen met de studie adviseur en toch nog proberen een plan op te stellen om (met wat extra inzet van jouw kant) dit jaar alsnog te halen. Je zult jezelf er later dankbaar voor zijn, als je die nét iets beter betaalde baan hebt met een nét iets hoger salaris die nét iets leuker is dan de baan die je anders gehad zou hebben.
als ik klaar ben met spw ben ik 22/23, om dan nog 2 jaar SPH te doen kan dus primaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:55 schreef the_mind het volgende:
Het is de vraag of je er later nog de tijd voor kunt vinden.
ja die mogelijkheid heb ik zelf ook al meerdere keren aangegevenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Veel succes bij het gesprek met je decaan. En ik hoop echt dat je wat vrijstellingen zal krijgen en 1 á 2 jaar mag overslaan. Anders ga je je heel erg vervelen als je alles al gehad hebt.
Het is misschien ook een leuke mogelijkheid om SPH daarna duaal/deeltijd te gaan doen. Dan werk je in principe, maar ga je ook een dag in de week naar school.
Weet ik, áls ik SPW kinderopvang ga doen (wat dus nog niet zeker is), dan ga ik dus inderdaad het nieuwe SPW systeem doen (SPW 4 leidster kinderopvang). Maar wat ík vreemd vind, is dat ik, zonder P van direct verwante HBO-opleiding, zonder jaar 'korting', ook een tweejarig traject aangeboden kreeg. Snap je?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:48 schreef Sylvana het volgende:
Ow, dan zal ik even een update geven, want ik ben pas naar een open dag geweest en ik kan zeker weten in het tweede jaar instromen en dan hoef ik ook nog maar 2 jaar en inmiddels heb ik me ook al aangemeld dus voor SPW daar dus. SPW gaat volgend cursusjaar helemaal op de schop, maar omdat ik in het tweede jaar instroom kan ik dus nog wel gewoon SPW4 Woonbegeleiding doen
ik ga SPH waarschijnlijk duaal doen, dus dan in februari 2009 werk zoeken en werken en dan vanaf september 1 dag in de week naar school ernaastquote:Op maandag 5 maart 2007 16:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gelukkig maar.Vond het al raar, omdat ik dus zonder P en dergelijke een tweejarig traject aangeboden heb gekregen.
Ga je vanaf februari '09 (nog wel ver weg) werken tot aan de zomer en dan vanaf september weer verder met SPH?
momenteel zit ik thuis met een gescheurde hamstirngquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:46 schreef Staafje het volgende:
En wat doe je momenteel? Heb je al werk?
Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:38 schreef chroetjev het volgende:
En hoe is het nu afgelopen? Al (bijna) klaar met de mbo?
Aaah okquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemen
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef netflanders het volgende:
het vlat me wel op dat t voor namelijk mensen zijn die zelf problemen hebben die dit sorot studys doen
mgoed je kan mss wel t beste in je klanten in leven als je zelf mss die porblemen al heb gehad enzo dus ik wens je veel succes oprecht!!!!!!!! weet zeker dat je veel mensen kna helpen je hebt iig de goede insteling. en maak je niet druk mbo is toch ook goed mss kan je altijd nog daarna de hbo doen zelf wil ik dat ook
Edoch... Bedankt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemen
Anders lees je even mijn update iets boven jouw postquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef netflanders het volgende:
het vlat me wel op dat t voor namelijk mensen zijn die zelf problemen hebben die dit sorot studys doen
mgoed je kan mss wel t beste in je klanten in leven als je zelf mss die porblemen al heb gehad enzo dus ik wens je veel succes oprecht!!!!!!!! weet zeker dat je veel mensen kna helpen je hebt iig de goede insteling. en maak je niet druk mbo is toch ook goed mss kan je altijd nog daarna de hbo doen zelf wil ik dat ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |