Ik ga het in Deventer doen ( 2 minuten lopen) en ga na de zomervakantie beginnenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:44 schreef MM-Luna het volgende:
Hehehe ja dat was natuurlijk wel een snellere route geweest, achteraf gezienWelke school ga je kiezen voor SPW enne ga je nu nog instromen (wat op sommige scholen kan in februari) of eerst werken en in september starten?
Als dat voor haar niet heeft gewerkt, waarom dan alsnog doen? Voor het werk hoef je het niet te doen.. zelfde functies, zelfde inkomen..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Everett het volgende:
Als je de capaciteiten hebt om SPH te doen, dan vind ik het echt jammer dat je daar niet voor kiest.
SPW ga ik pas over 8 maanden doen en dan gaat het hopelijk beter dan nu en ik heb gewoon geen zin om 3 keer hetzelfde jaar van SPH te doen, dan liever SPW doen en daarna werk zoeken, en kan best zijn dat ik later wel weer SPH oppik, verkort of in deeltijd, maar nu is het gewoon teveel voor mequote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Everett het volgende:
Zonde dat je deze keuze hebt gemaakt. Ik zal niet neerbuigend doen over SPW, maar het niveauverschil met SPH is wel behoorlijk groot. En zelfs het niveau van SPH vind ik niet echt hoog (Ik heb overigens zelf MWD gedaan en echt met twee vingers continue in mijn neus).
Als je de capaciteiten hebt om SPH te doen, dan vind ik het echt jammer dat je daar niet voor kiest. Doe het desnoods op een moment dat je er wel toe in staat bent om je meer op de studie te richten. Als je je door omstandigheden niet op je studie kan richten, dan lijkt de kans mij ook best aanwezig dat SPW ook problemen op gaat leveren.
3 keer hetzelfde jaar doen heeft gewoon weinig nut, dan is het gewoon wijzer om een stapje terug te doenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:07 schreef Ixnay het volgende:
Geen zin.
Ik heb in zoveel dingen geen zin gehad de afgelopen 4 jaar. Maar als ik 12 juli dat papiertje heb, ben ik blij dat ik het toch doorgezet heb. En heb genoeg tegenslagen gehad, maar dat vind ik voor mezelf geen excuus.
Niet rottig bedoeld hoor, maar misschien moet je wat harder worden voor jezelf? Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen met de studie adviseur en toch nog proberen een plan op te stellen om (met wat extra inzet van jouw kant) dit jaar alsnog te halen. Je zult jezelf er later dankbaar voor zijn, als je die nét iets beter betaalde baan hebt met een nét iets hoger salaris die nét iets leuker is dan de baan die je anders gehad zou hebben.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:09 schreef Sylvana het volgende:
3 keer hetzelfde jaar doen heeft gewoon weinig nut, dan is het gewoon wijzer om een stapje terug te doen
Zelfs op school adviseerden ze ( coordinator, leerprocesbbegeleider en decaan) om nu even een stap terug te doen en dan later weer verder te gaan met SPHquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:27 schreef the_mind het volgende:
[..]
Niet rottig bedoeld hoor, maar misschien moet je wat harder worden voor jezelf? Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen met de studie adviseur en toch nog proberen een plan op te stellen om (met wat extra inzet van jouw kant) dit jaar alsnog te halen. Je zult jezelf er later dankbaar voor zijn, als je die nét iets beter betaalde baan hebt met een nét iets hoger salaris die nét iets leuker is dan de baan die je anders gehad zou hebben.
als ik klaar ben met spw ben ik 22/23, om dan nog 2 jaar SPH te doen kan dus primaquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:55 schreef the_mind het volgende:
Het is de vraag of je er later nog de tijd voor kunt vinden.
ja die mogelijkheid heb ik zelf ook al meerdere keren aangegevenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Veel succes bij het gesprek met je decaan. En ik hoop echt dat je wat vrijstellingen zal krijgen en 1 á 2 jaar mag overslaan. Anders ga je je heel erg vervelen als je alles al gehad hebt.
Het is misschien ook een leuke mogelijkheid om SPH daarna duaal/deeltijd te gaan doen. Dan werk je in principe, maar ga je ook een dag in de week naar school.
Weet ik, áls ik SPW kinderopvang ga doen (wat dus nog niet zeker is), dan ga ik dus inderdaad het nieuwe SPW systeem doen (SPW 4 leidster kinderopvang). Maar wat ík vreemd vind, is dat ik, zonder P van direct verwante HBO-opleiding, zonder jaar 'korting', ook een tweejarig traject aangeboden kreeg. Snap je?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:48 schreef Sylvana het volgende:
Ow, dan zal ik even een update geven, want ik ben pas naar een open dag geweest en ik kan zeker weten in het tweede jaar instromen en dan hoef ik ook nog maar 2 jaar en inmiddels heb ik me ook al aangemeld dus voor SPW daar dus. SPW gaat volgend cursusjaar helemaal op de schop, maar omdat ik in het tweede jaar instroom kan ik dus nog wel gewoon SPW4 Woonbegeleiding doen
ik ga SPH waarschijnlijk duaal doen, dus dan in februari 2009 werk zoeken en werken en dan vanaf september 1 dag in de week naar school ernaastquote:Op maandag 5 maart 2007 16:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gelukkig maar.Vond het al raar, omdat ik dus zonder P en dergelijke een tweejarig traject aangeboden heb gekregen.
Ga je vanaf februari '09 (nog wel ver weg) werken tot aan de zomer en dan vanaf september weer verder met SPH?
momenteel zit ik thuis met een gescheurde hamstirngquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:46 schreef Staafje het volgende:
En wat doe je momenteel? Heb je al werk?
Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:38 schreef chroetjev het volgende:
En hoe is het nu afgelopen? Al (bijna) klaar met de mbo?
Aaah okquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemen
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef netflanders het volgende:
het vlat me wel op dat t voor namelijk mensen zijn die zelf problemen hebben die dit sorot studys doen
mgoed je kan mss wel t beste in je klanten in leven als je zelf mss die porblemen al heb gehad enzo dus ik wens je veel succes oprecht!!!!!!!! weet zeker dat je veel mensen kna helpen je hebt iig de goede insteling. en maak je niet druk mbo is toch ook goed mss kan je altijd nog daarna de hbo doen zelf wil ik dat ook
Edoch... Bedankt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemen
Anders lees je even mijn update iets boven jouw postquote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef netflanders het volgende:
het vlat me wel op dat t voor namelijk mensen zijn die zelf problemen hebben die dit sorot studys doen
mgoed je kan mss wel t beste in je klanten in leven als je zelf mss die porblemen al heb gehad enzo dus ik wens je veel succes oprecht!!!!!!!! weet zeker dat je veel mensen kna helpen je hebt iig de goede insteling. en maak je niet druk mbo is toch ook goed mss kan je altijd nog daarna de hbo doen zelf wil ik dat ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |