abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45283230
Hehehe ja dat was natuurlijk wel een snellere route geweest, achteraf gezien Welke school ga je kiezen voor SPW enne ga je nu nog instromen (wat op sommige scholen kan in februari) of eerst werken en in september starten?
pi_45283340
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:44 schreef MM-Luna het volgende:
Hehehe ja dat was natuurlijk wel een snellere route geweest, achteraf gezien Welke school ga je kiezen voor SPW enne ga je nu nog instromen (wat op sommige scholen kan in februari) of eerst werken en in september starten?
Ik ga het in Deventer doen ( 2 minuten lopen) en ga na de zomervakantie beginnen Eerst ff paar weken rust hebben en daarna maar es op zoek naar een baantje
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:49:47 #53
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_45283406
Zonde dat je deze keuze hebt gemaakt. Ik zal niet neerbuigend doen over SPW, maar het niveauverschil met SPH is wel behoorlijk groot. En zelfs het niveau van SPH vind ik niet echt hoog (Ik heb overigens zelf MWD gedaan en echt met twee vingers continue in mijn neus).
Als je de capaciteiten hebt om SPH te doen, dan vind ik het echt jammer dat je daar niet voor kiest. Doe het desnoods op een moment dat je er wel toe in staat bent om je meer op de studie te richten. Als je je door omstandigheden niet op je studie kan richten, dan lijkt de kans mij ook best aanwezig dat SPW ook problemen op gaat leveren.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_45283696
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Everett het volgende:
Als je de capaciteiten hebt om SPH te doen, dan vind ik het echt jammer dat je daar niet voor kiest.
Als dat voor haar niet heeft gewerkt, waarom dan alsnog doen? Voor het werk hoef je het niet te doen.. zelfde functies, zelfde inkomen..
pi_45283803
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:49 schreef Everett het volgende:
Zonde dat je deze keuze hebt gemaakt. Ik zal niet neerbuigend doen over SPW, maar het niveauverschil met SPH is wel behoorlijk groot. En zelfs het niveau van SPH vind ik niet echt hoog (Ik heb overigens zelf MWD gedaan en echt met twee vingers continue in mijn neus).
Als je de capaciteiten hebt om SPH te doen, dan vind ik het echt jammer dat je daar niet voor kiest. Doe het desnoods op een moment dat je er wel toe in staat bent om je meer op de studie te richten. Als je je door omstandigheden niet op je studie kan richten, dan lijkt de kans mij ook best aanwezig dat SPW ook problemen op gaat leveren.
SPW ga ik pas over 8 maanden doen en dan gaat het hopelijk beter dan nu en ik heb gewoon geen zin om 3 keer hetzelfde jaar van SPH te doen, dan liever SPW doen en daarna werk zoeken, en kan best zijn dat ik later wel weer SPH oppik, verkort of in deeltijd, maar nu is het gewoon teveel voor me
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:07:39 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_45288433
Geen zin.
Ik heb in zoveel dingen geen zin gehad de afgelopen 4 jaar. Maar als ik 12 juli dat papiertje heb, ben ik blij dat ik het toch doorgezet heb. En heb genoeg tegenslagen gehad, maar dat vind ik voor mezelf geen excuus.
pi_45288482
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:07 schreef Ixnay het volgende:
Geen zin.
Ik heb in zoveel dingen geen zin gehad de afgelopen 4 jaar. Maar als ik 12 juli dat papiertje heb, ben ik blij dat ik het toch doorgezet heb. En heb genoeg tegenslagen gehad, maar dat vind ik voor mezelf geen excuus.
3 keer hetzelfde jaar doen heeft gewoon weinig nut, dan is het gewoon wijzer om een stapje terug te doen
pi_45293591
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:09 schreef Sylvana het volgende:

3 keer hetzelfde jaar doen heeft gewoon weinig nut, dan is het gewoon wijzer om een stapje terug te doen
Niet rottig bedoeld hoor, maar misschien moet je wat harder worden voor jezelf? Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen met de studie adviseur en toch nog proberen een plan op te stellen om (met wat extra inzet van jouw kant) dit jaar alsnog te halen. Je zult jezelf er later dankbaar voor zijn, als je die nét iets beter betaalde baan hebt met een nét iets hoger salaris die nét iets leuker is dan de baan die je anders gehad zou hebben.
pi_45293938
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:27 schreef the_mind het volgende:

[..]

Niet rottig bedoeld hoor, maar misschien moet je wat harder worden voor jezelf? Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen met de studie adviseur en toch nog proberen een plan op te stellen om (met wat extra inzet van jouw kant) dit jaar alsnog te halen. Je zult jezelf er later dankbaar voor zijn, als je die nét iets beter betaalde baan hebt met een nét iets hoger salaris die nét iets leuker is dan de baan die je anders gehad zou hebben.
Zelfs op school adviseerden ze ( coordinator, leerprocesbbegeleider en decaan) om nu even een stap terug te doen en dan later weer verder te gaan met SPH

Nu gaat het gewoon echt niet, teveel persoonlijke omstandigheden waar het niet door gaat, dus kan nu echt gewoon beter even rustig aan doen en dan later kan ik altijd weer die stap vooruit doen
pi_45294346
Het is de vraag of je er later nog de tijd voor kunt vinden.
pi_45294632
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:55 schreef the_mind het volgende:
Het is de vraag of je er later nog de tijd voor kunt vinden.
als ik klaar ben met spw ben ik 22/23, om dan nog 2 jaar SPH te doen kan dus prima
pi_45294976
Da's ook wel weer zo. Ik was 29 toen ik eindelijk afgestudeerd was, dus er is wat dat betreft nog hoop voor je.
pi_45295103
Veel succes bij het gesprek met je decaan. En ik hoop echt dat je wat vrijstellingen zal krijgen en 1 á 2 jaar mag overslaan. Anders ga je je heel erg vervelen als je alles al gehad hebt.

Het is misschien ook een leuke mogelijkheid om SPH daarna duaal/deeltijd te gaan doen. Dan werk je in principe, maar ga je ook een dag in de week naar school.
pi_45297172
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:18 schreef Boschkabouter het volgende:
Veel succes bij het gesprek met je decaan. En ik hoop echt dat je wat vrijstellingen zal krijgen en 1 á 2 jaar mag overslaan. Anders ga je je heel erg vervelen als je alles al gehad hebt.

Het is misschien ook een leuke mogelijkheid om SPH daarna duaal/deeltijd te gaan doen. Dan werk je in principe, maar ga je ook een dag in de week naar school.
ja die mogelijkheid heb ik zelf ook al meerdere keren aangegeven

en gesprek met decaan zal verder niet echt heel boeiend zijn, gewoon formaliteit dat eindgesprekje
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:28:38 #65
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_45297713
Ik had ook al die "persoonlijke omstandigheden", vooral aan het begin van de studie.
Maar ik gebruikte dat juist als extra drijfveer om harder aan de studie te werken. In plaats van mezelf zielig te gaan vinden.

Als je niet geschikt bent voor de studie, te moeilijk, te veel etc. Dan zou je gelijk hebben en moet je een stap terug doen.
Als je het echt kan en wil, moet je gewoon keihard voor jezelf zijn en alles eraan doen wat je kan.

Bij mij heeft het geholpen. Gestopt met onzin. Vriendin "gedumpt". Heb tijden zelfs helemaal niet meer gesport. Als er tentamenweken waren ging ik niet uit, zelfs de week daarvoor niet als ik achter lag met vakken. En nu heb ik vaak wel de beste resultaten van de klas, terwijl ik op de middelbare school altijd alles met zesjes haalde.
pi_45298643
Ja en ik kan me dus totaal niet concentreren en na een uur staat er nog niks in mn wordvenster en het gaat gewoon echt niet en het zijn geen omstandigheden waar ik zelf wat aan kan doen, ( gezondheid anderen ed) dus ik ga gewoon SPW doen en als het weer beter gaat dan ga ik wel verder met SPH, maar dan heb ik iig mn SPW diploma. Tuurlijk had ik dolgraag gewild dat ik gewoon nu niet zoveel achterliep, me gewoon kon concentreren, een stage had en SPH gewoon kon halen, maar dat zit er gewoon echt niet in en daarom doe ik een stap terug. En dat heeft niks met niet willen te maken, maar met niet kunnen, op dit moment dan.
  zondag 14 januari 2007 @ 22:49:36 #67
125852 suuzepluus
I'm watching you...
pi_45358476
succes ermee!!
pi_46584690
Sylvana, lees mijn post hier eens. Crisis. MBO doen als je HAVO hebt ? Lang verhaal, ik weet het , maar lees toch maar even...

Jij hebt net als ik ook een havo-diploma, jij bent ook al 20 (grens voor volwassenenonderwijs). Ik kan mijn opleiding (zonder propedeuse van verwante HBO-opleiding nota bene!) in twee jaren doen. Dan is het toch belachelijk eigenlijk dat jij 'misschien' bij jouw opleiding in het tweede jaar in kunt stromen? Kortom ik zou zeggen, informeer eens naar 'flexibele volwassenentrajecten'.

Veel succes en sterkte iig met je keuze!
pi_46590817
Ow, dan zal ik even een update geven, want ik ben pas naar een open dag geweest en ik kan zeker weten in het tweede jaar instromen en dan hoef ik ook nog maar 2 jaar en inmiddels heb ik me ook al aangemeld dus voor SPW daar dus. SPW gaat volgend cursusjaar helemaal op de schop, maar omdat ik in het tweede jaar instroom kan ik dus nog wel gewoon SPW4 Woonbegeleiding doen
pi_46591749
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:48 schreef Sylvana het volgende:
Ow, dan zal ik even een update geven, want ik ben pas naar een open dag geweest en ik kan zeker weten in het tweede jaar instromen en dan hoef ik ook nog maar 2 jaar en inmiddels heb ik me ook al aangemeld dus voor SPW daar dus. SPW gaat volgend cursusjaar helemaal op de schop, maar omdat ik in het tweede jaar instroom kan ik dus nog wel gewoon SPW4 Woonbegeleiding doen
Weet ik, áls ik SPW kinderopvang ga doen (wat dus nog niet zeker is), dan ga ik dus inderdaad het nieuwe SPW systeem doen (SPW 4 leidster kinderopvang). Maar wat ík vreemd vind, is dat ik, zonder P van direct verwante HBO-opleiding, zonder jaar 'korting', ook een tweejarig traject aangeboden kreeg. Snap je?

Kom je in normale opleiding of volwassenenopleiding?

Denk trouwens wel dat het een goede keuze is. Heb het hele verhaal beetje gevolgd en denk dat dit een verstandige beslissing is.
pi_46591944
dat is idd wel apart, maar ik heb het met die open dag ook gevraagd en zij hebben niet zo'n speciaal volwassenentraject, dus ik ga gewoon de normale opleiding doen
pi_46592474
Heb je op meerdere MBO scholen gekeken en geïnformeerd, dan?

Ik weet dat je je al ingeschreven hebt, maar je kunt altijd nog veranderen van keuze natuurlijk.
pi_46595890
ik heb geen zin om weer naar een andere stad te moeten, hier is er 1 vlakbij, kan het ook gewoon in 2 jaar doen, dus dak dan tussen de pubers zit overleef ik vast wel
pi_46938393

Ik ga gewoon "ff" SPW doen joh

Normaal duurt opleiding 3 jaar, ik vandaag gesprek met studiebegeleider daar, Propedeuse meegenomen, cijferlijst, portfolio, boekenlijst van boeken van het eerste jaar en toen ging ze dus examenreglement erbij pakken om de vrijstellingen te bepalen, en dat waren er lekker veel Dus als het goed is ( moet nog wel goedgekeurd worden door examencommissie) ben ik al in februari 2009 klaar, oftewel, met 1,5 jaar

En dan 3 dagen in de week stage lopen, eerst een jaar op dezelfde plek en daarna nog 20 weken op een andere plek en die stageplekken worden dus voor je gezocht Heb opgegeven dat ik stage wil lopen met jongeren die gedragsproblemen hebben en dan gaan ze daar een stage bij zoeken, maar ze kunnen niks garanderen, maar gaan het wel proberen voor me dus

In juni moet ik nog een keer komen om dan stageplek defenitief af te ronden en om boekenlijst en studiehandleiding enzo te krijgen en dan kan ik in augustus beginnen
pi_46944783
Gelukkig maar. Vond het al raar, omdat ik dus zonder P en dergelijke een tweejarig traject aangeboden heb gekregen.

Ga je vanaf februari '09 (nog wel ver weg) werken tot aan de zomer en dan vanaf september weer verder met SPH?
pi_46948615
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gelukkig maar. Vond het al raar, omdat ik dus zonder P en dergelijke een tweejarig traject aangeboden heb gekregen.

Ga je vanaf februari '09 (nog wel ver weg) werken tot aan de zomer en dan vanaf september weer verder met SPH?
ik ga SPH waarschijnlijk duaal doen, dus dan in februari 2009 werk zoeken en werken en dan vanaf september 1 dag in de week naar school ernaast
pi_47552260
En wat doe je momenteel? Heb je al werk?
Sue me.
pi_47583426
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:46 schreef Staafje het volgende:
En wat doe je momenteel? Heb je al werk?
momenteel zit ik thuis met een gescheurde hamstirng

van de zomer waarschijnlijk 3 maanden als ADL-assistente werken ( 20 uur in de week van juni-september)
pi_77150277
En hoe is het nu afgelopen? Al (bijna) klaar met de mbo?
Maakt u dus niet bezorgd voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt voor zichzelf.
pi_77151899
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:38 schreef chroetjev het volgende:
En hoe is het nu afgelopen? Al (bijna) klaar met de mbo?
Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemen
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 20:09:52 #81
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77153735
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, heb MBO niet afgemaakt, was te simpel. Ik doe nu gewoon weer SPH, heb vorig jaar tweede jaar afgerond en zit nu in het derde jaar en loop nu jaarstage bij een naschoolse dagbehandeling voor kinderen van 6-14 jaar met gedrags- en/of ontwikkelingsproblemen
Aaah ok
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77153982
het vlat me wel op dat t voor namelijk mensen zijn die zelf problemen hebben die dit sorot studys doen

mgoed je kan mss wel t beste in je klanten in leven als je zelf mss die porblemen al heb gehad enzo dus ik wens je veel succes oprecht!!!!!!!! weet zeker dat je veel mensen kna helpen je hebt iig de goede insteling. en maak je niet druk mbo is toch ook goed mss kan je altijd nog daarna de hbo doen zelf wil ik dat ook
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 22:16:45 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77159523
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef netflanders het volgende:
het vlat me wel op dat t voor namelijk mensen zijn die zelf problemen hebben die dit sorot studys doen

mgoed je kan mss wel t beste in je klanten in leven als je zelf mss die porblemen al heb gehad enzo dus ik wens je veel succes oprecht!!!!!!!! weet zeker dat je veel mensen kna helpen je hebt iig de goede insteling. en maak je niet druk mbo is toch ook goed mss kan je altijd nog daarna de hbo doen zelf wil ik dat ook
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Edoch... Bedankt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77160527
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef netflanders het volgende:

Anders lees je even mijn update iets boven jouw post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')