quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:14 schreef XL het volgende:
[..]
Mooi gebied![]()
Met 360sjors en Beerke ben ik daar van de drie restaurantjes rechtsboven Les Coches naar het dorpje (Sangot) links van het dorp waar de haarspeldbochten naar La Plagne beginnen geboard.
Jullie lachen je vast kapót om mijn techniek, daar twijfel ik niet aan.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:45 schreef XL het volgende:
[..]
Kun jij jezelf voorstellen dat wij dat bij snowboarders doen?
Dan is vervolgens de vertaalslag niet zo moeilijk, jij hebt als betrekkelijk onervaren snowboarder les gegeven aan je vriendin. De kans is groot dat wij om haar techniek lachen als we haar zien.
Ohja, les arcs is op deze foto naar links! Het park van Les Arcs dus ookquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:08 schreef GenesiZ het volgende:
Vraagje tussen deze discussie door.
Weet iemand waar in Les Arcs het park is? Ik kan hem namelijk niet vinden, maar wil er foto's gaan maken.
http://www.lesarcs.com/IMG/jpg/paradiski_plan_pistes_2000.jpg
Het gevaar van oefenen met ondersteuning is dat diegene waarop je steunt jouw verkeerde gewichtsverdeling compenseert. Zo zie je vaak dat iemand na enkele uren hangen aan iemands armen bij het snowboarden de kont ontzettend ver naar achter steekt. Of dat ze ongestraft door te trekken aan degene waarop ze steunen met het board kunnen schoppen. Dat steunen mag je van mij trouwens best 5 x doen om over je angst heen te komen. Langer is taboe.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:35 schreef gurlie het volgende:
[..]
Jullie lachen je vast kapót om mijn techniek, daar twijfel ik niet aan.
Maar aangezien ik niet van plan ben professioneel te gaan snowboarden en het puur voor de leuk doe vond ik die uurtjes les erg handig. Ik kan nu op eigen pootjes van de piste af en doordat ik met ondersteuning bochten geoefend heb, vind ik het nu simpeler omdat ik beter nadenk bij wat ik doe.
Oh en die hand op je knie tip werkte voor mij prima trouwens. Geen idee of dat qua techniek verantwoord is maar wel een goed systeem.![]()
maar zoals je ziet kun je ook gewoon de bordjes volgenquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:35 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ohja, les arcs is op deze foto naar links! Het park van Les Arcs dus ook
[afbeelding]
ik kwam aan in fugen, 3 weken geleden, lift in, bovenaan aangekomenquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:07 schreef linebear het volgende:
Even een bericht uit Tirol....
Na zes jaar niet op een board te hebben gestaan, is het toch wel weer doodeng om meteen van een rode piste af te moeten. Maar we hebben niks gebroken gelukkig
er zijn veel snowboardleraren ongetwijfeld nog veel yummier dan je geliefde.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:36 schreef gurlie het volgende:
Oh en verder is les krijgen van je geliefde gewoon yum.
Koelkastboardersquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik kwam aan in fugen, 3 weken geleden, lift in, bovenaan aangekomen
boardje vast, indroppen
"ah, die bordjes zijn vast blauw, want ik heb een oranje goggle..... dus best"
halverwege de piste kwam ik er toch achter dat de piste vrij zwart was
Ik heb nu welgeteld 2 keer een paar uurtjes gesnowboard en kan nu gewoon zelf van de piste af. En het is niet zo dat ik enorm leunde of hing, ik denk dat het puur psychologisch was. Het idee dat je iemand vasthebt, dan durf je meer. Behalve als ik dreigde te vallen ving hij het op.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:45 schreef XL het volgende:
[..]
Het gevaar van oefenen met ondersteuning is dat diegene waarop je steunt jouw verkeerde gewichtsverdeling compenseert. Zo zie je vaak dat iemand na enkele uren hangen aan iemands armen bij het snowboarden de kont ontzettend ver naar achter steekt. Of dat ze ongestraft door te trekken aan degene waarop ze steunen met het board kunnen schoppen. Dat steunen mag je van mij trouwens best 5 x doen om over je angst heen te komen. Langer is taboe.
Zelfs met verkeerde techniek kun je prima van alle kleuren pistes naar beneden komen. Het hoeft niet eens zo te zijn dat je techniek slecht is, misschien gaat het prima. Het risico is alleen dat als je techniek slecht is en je gaat door met jezelf leren boarden dat je er aan gaat wennen. Vervolgens is het veeeeel en veeeeel moeilijk om het weer af te leren op het moment.... veel verder in je boardcarriere.... dat het je wel beperkt.
Daarom geldt ook voor de eerste keer dat je gaat snowboarden dat er geen betere oplossing is dan les nemen van iemand die daar diploma's voor heeft. Nog steeds geen garantie dat je het goed leert, maar op die manier is de kans wel het grootste.
Het gaat ook om kwaliteit natuurlijk.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:47 schreef XL het volgende:
[..]
er zijn veel snowboardleraren ongetwijfeld nog veel yummier dan je geliefde.
mensen die zeggen dat ze "er verstand van hebben" kunnen totaal niet lesgevenquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:56 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik heb nu welgeteld 2 keer een paar uurtjes gesnowboard en kan nu gewoon zelf van de piste af. En het is niet zo dat ik enorm leunde of hing, ik denk dat het puur psychologisch was. Het idee dat je iemand vasthebt, dan durf je meer. Behalve als ik dreigde te vallen ving hij het op.
En ik weet dat het moeilijk is om slechte techniek af te leren, ik heb zelf een lange tijd aan lange baan schaatsen gedaan en ken het belang van een goede techniek, maar zoals ik al zei heb ik geen grote ambities mbt het snowboarden.Geen geld voor ook.
De eerste keer heb ik ook een uur les gehad van mensen die 'er verstand van hebben' Het enige wat ik deed was op mijn snufferd liggen en bochten maken lukte al helemaal niet. Dus ik vond dit wel een prettige oplossing.
Op dit moment zou ik ook geen les geven hoor rnej.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:59 schreef Rnej het volgende:
[..]
mensen die zeggen dat ze "er verstand van hebben" kunnen totaal niet lesgeven
ik zie ze dag in, dag uit in de snowworld aankloten.... en maar schreeuwen naar anderen dat ze achterover moeten hangen![]()
mensen met een diploma en een lerarenjas, daarbij kan je er vanuit gaan dat ze het weten.. of mensen zoals XL die echt al 12 jaar fanatiek boarden (En dus niet 4x op wintersport zijn geweest en een dure plank hebben...)
Ja zo kan ik het ook.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:04 schreef XL het volgende:
[..]
--
Dat is ook het makkelijkste. Overal tegenaan schoppen en hoog van de toren blazen.![]()
that's where I come inquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:19 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook.Het is juist de kunst om het uit te kunnen leggen.
Gewoon spellen, leren jibben en railen, af en toe een beetje hardgaan en buiten de pistes. Nu heb ik een puur freerideboard dat retestijf is. Een flexibeler board zal onstabieler zijn op hoge snelheden maar dat neem ik maar voor lief.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:21 schreef Basje_B het volgende:
[..]
BATALEON
![]()
![]()
Goliath is tering mooi.
wat wil je er allemaal mee doen? alleen freestyle?
Mooi, daar heb ik dus niets aanquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:35 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ohja, les arcs is op deze foto naar links! Het park van Les Arcs dus ook
[afbeelding]
Indroppen? Het was het begin van een piste toch? Geen halfpipequote:Op donderdag 11 januari 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik kwam aan in fugen, 3 weken geleden, lift in, bovenaan aangekomen
boardje vast, indroppen
"ah, die bordjes zijn vast blauw, want ik heb een oranje goggle..... dus best"
halverwege de piste kwam ik er toch achter dat de piste vrij zwart was
echte zwarte pistes moet je indroppen hoorquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:44 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Gewoon spellen, leren jibben en railen, af en toe een beetje hardgaan en buiten de pistes. Nu heb ik een puur freerideboard dat retestijf is. Een flexibeler board zal onstabieler zijn op hoge snelheden maar dat neem ik maar voor lief.
[..]
Mooi, daar heb ik dus niets aanmaar toch bedankt.
[..]
Indroppen? Het was het begin van een piste toch? Geen halfpipe![]()
Das inderdaad wel een mooie omschrijving, en in één woord ook nog, prachtig! En dat voor een duits woordquote:
Jij mag me nooit meer tips geven, kost me teveel geld zoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:20 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik ben er gesteld op het merk Dainese dat ook gebruikt wordt voor de motorsport.
De Dainese " Shield 6" (rond de 90 euro dacht ik)
[afbeelding]
en de Dainiese "Fun Helmet" (rond de 80 euro dacht ik)
[afbeelding]
het is een tikkeltje prijzig en op de prijzen nog up-to-date zijn weet ik niet, maar het is werkelijk prachtspul!
Proficiat met de aankoop, dat je het maar niet nodig mag hebbenquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:47 schreef NoComment het volgende:
[..]
Das inderdaad wel een mooie omschrijving, en in één woord ook nog, prachtig! En dat voor een duits woord
[..]
.....
En toen kon ik gaan afrekenen
Nu nog flink even dumpen in La France...
Sorry, maar ik moest lachenquote:
Diequote:Op donderdag 11 januari 2007 22:15 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Proficiat met de aankoop, dat je het maar niet nodig mag hebben![]()
Ik denk dat diein je reply een
moet zijn. Het zal wel een duur geintje zijn geweest.
[..]
Sorry, maar ik moest lachen![]()
jah, omdat ik weet dat degene die mij schopt ten dode opgeschreven is... tenzij het beerke of komakie is...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |