abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:34:02 #121
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45257628
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:14 schreef XL het volgende:

[..]

Mooi gebied

Met 360sjors en Beerke ben ik daar van de drie restaurantjes rechtsboven Les Coches naar het dorpje (Sangot) links van het dorp waar de haarspeldbochten naar La Plagne beginnen geboard.

pi_45257666
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:45 schreef XL het volgende:

[..]

Kun jij jezelf voorstellen dat wij dat bij snowboarders doen?
Dan is vervolgens de vertaalslag niet zo moeilijk, jij hebt als betrekkelijk onervaren snowboarder les gegeven aan je vriendin. De kans is groot dat wij om haar techniek lachen als we haar zien.
Jullie lachen je vast kapót om mijn techniek, daar twijfel ik niet aan.

Maar aangezien ik niet van plan ben professioneel te gaan snowboarden en het puur voor de leuk doe vond ik die uurtjes les erg handig. Ik kan nu op eigen pootjes van de piste af en doordat ik met ondersteuning bochten geoefend heb, vind ik het nu simpeler omdat ik beter nadenk bij wat ik doe.
Oh en die hand op je knie tip werkte voor mij prima trouwens. Geen idee of dat qua techniek verantwoord is maar wel een goed systeem.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:35:56 #123
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45257680
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:08 schreef GenesiZ het volgende:
Vraagje tussen deze discussie door.

Weet iemand waar in Les Arcs het park is? Ik kan hem namelijk niet vinden, maar wil er foto's gaan maken.
http://www.lesarcs.com/IMG/jpg/paradiski_plan_pistes_2000.jpg
Ohja, les arcs is op deze foto naar links! Het park van Les Arcs dus ook

pi_45257715
Oh en verder is les krijgen van je geliefde gewoon yum.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:45:44 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45258044
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:35 schreef gurlie het volgende:

[..]

Jullie lachen je vast kapót om mijn techniek, daar twijfel ik niet aan.

Maar aangezien ik niet van plan ben professioneel te gaan snowboarden en het puur voor de leuk doe vond ik die uurtjes les erg handig. Ik kan nu op eigen pootjes van de piste af en doordat ik met ondersteuning bochten geoefend heb, vind ik het nu simpeler omdat ik beter nadenk bij wat ik doe.
Oh en die hand op je knie tip werkte voor mij prima trouwens. Geen idee of dat qua techniek verantwoord is maar wel een goed systeem.
Het gevaar van oefenen met ondersteuning is dat diegene waarop je steunt jouw verkeerde gewichtsverdeling compenseert. Zo zie je vaak dat iemand na enkele uren hangen aan iemands armen bij het snowboarden de kont ontzettend ver naar achter steekt. Of dat ze ongestraft door te trekken aan degene waarop ze steunen met het board kunnen schoppen. Dat steunen mag je van mij trouwens best 5 x doen om over je angst heen te komen. Langer is taboe.

Zelfs met verkeerde techniek kun je prima van alle kleuren pistes naar beneden komen. Het hoeft niet eens zo te zijn dat je techniek slecht is, misschien gaat het prima. Het risico is alleen dat als je techniek slecht is en je gaat door met jezelf leren boarden dat je er aan gaat wennen. Vervolgens is het veeeeel en veeeeel moeilijk om het weer af te leren op het moment.... veel verder in je boardcarriere.... dat het je wel beperkt.

Daarom geldt ook voor de eerste keer dat je gaat snowboarden dat er geen betere oplossing is dan les nemen van iemand die daar diploma's voor heeft. Nog steeds geen garantie dat je het goed leert, maar op die manier is de kans wel het grootste.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:46:32 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45258068
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:35 schreef 360sjors het volgende:

[..]

[afbeelding]
maar zoals je ziet kun je ook gewoon de bordjes volgen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:46:32 #127
71115 Rnej
I walk the line
pi_45258070
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:07 schreef linebear het volgende:
Even een bericht uit Tirol....

Na zes jaar niet op een board te hebben gestaan, is het toch wel weer doodeng om meteen van een rode piste af te moeten. Maar we hebben niks gebroken gelukkig
ik kwam aan in fugen, 3 weken geleden, lift in, bovenaan aangekomen

boardje vast, indroppen
"ah, die bordjes zijn vast blauw, want ik heb een oranje goggle..... dus best"

halverwege de piste kwam ik er toch achter dat de piste vrij zwart was
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:47:08 #128
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45258094
Ik vind het ook niet zo'n ramp dat men geen 'officiele' les krijgt hoor. Niet iedereen hoeft me bij te kunnen houden Voorwaarde is dan wel dat men zich wel veilig op de piste begeeft en dus niet op een hoger tempo gaat boarden dan het eigen kunnen toelaat, of te dicht achter anderen, of andere stommiteiten die gevaar opleveren. Weten van jezelf wat je kan en niet kan vind ik belangrijker dan een perfecte techniek hebben.

Nu is het wel zo dat je je grenzen eerder leert kennen tijdens lessen; vanaf dat punt ga je ze namelijk verleggen
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:47:12 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45258097
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:36 schreef gurlie het volgende:
Oh en verder is les krijgen van je geliefde gewoon yum.
er zijn veel snowboardleraren ongetwijfeld nog veel yummier dan je geliefde.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:49:56 #130
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45258228
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:

[..]

boardje vast, indroppen

Koelkastboarders
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:56:11 #131
71115 Rnej
I walk the line
pi_45258454
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:49 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Koelkastboarders
ja tis toch normaal dat je alles streept?
pi_45258465
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:45 schreef XL het volgende:

[..]

Het gevaar van oefenen met ondersteuning is dat diegene waarop je steunt jouw verkeerde gewichtsverdeling compenseert. Zo zie je vaak dat iemand na enkele uren hangen aan iemands armen bij het snowboarden de kont ontzettend ver naar achter steekt. Of dat ze ongestraft door te trekken aan degene waarop ze steunen met het board kunnen schoppen. Dat steunen mag je van mij trouwens best 5 x doen om over je angst heen te komen. Langer is taboe.

Zelfs met verkeerde techniek kun je prima van alle kleuren pistes naar beneden komen. Het hoeft niet eens zo te zijn dat je techniek slecht is, misschien gaat het prima. Het risico is alleen dat als je techniek slecht is en je gaat door met jezelf leren boarden dat je er aan gaat wennen. Vervolgens is het veeeeel en veeeeel moeilijk om het weer af te leren op het moment.... veel verder in je boardcarriere.... dat het je wel beperkt.

Daarom geldt ook voor de eerste keer dat je gaat snowboarden dat er geen betere oplossing is dan les nemen van iemand die daar diploma's voor heeft. Nog steeds geen garantie dat je het goed leert, maar op die manier is de kans wel het grootste.
Ik heb nu welgeteld 2 keer een paar uurtjes gesnowboard en kan nu gewoon zelf van de piste af. En het is niet zo dat ik enorm leunde of hing, ik denk dat het puur psychologisch was. Het idee dat je iemand vasthebt, dan durf je meer. Behalve als ik dreigde te vallen ving hij het op.
En ik weet dat het moeilijk is om slechte techniek af te leren, ik heb zelf een lange tijd aan lange baan schaatsen gedaan en ken het belang van een goede techniek, maar zoals ik al zei heb ik geen grote ambities mbt het snowboarden. Geen geld voor ook.
De eerste keer heb ik ook een uur les gehad van mensen die 'er verstand van hebben' Het enige wat ik deed was op mijn snufferd liggen en bochten maken lukte al helemaal niet. Dus ik vond dit wel een prettige oplossing.
pi_45258507
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:47 schreef XL het volgende:

[..]

er zijn veel snowboardleraren ongetwijfeld nog veel yummier dan je geliefde.
Het gaat ook om kwaliteit natuurlijk.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:59:24 #134
71115 Rnej
I walk the line
pi_45258607
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:56 schreef gurlie het volgende:

[..]

Ik heb nu welgeteld 2 keer een paar uurtjes gesnowboard en kan nu gewoon zelf van de piste af. En het is niet zo dat ik enorm leunde of hing, ik denk dat het puur psychologisch was. Het idee dat je iemand vasthebt, dan durf je meer. Behalve als ik dreigde te vallen ving hij het op.
En ik weet dat het moeilijk is om slechte techniek af te leren, ik heb zelf een lange tijd aan lange baan schaatsen gedaan en ken het belang van een goede techniek, maar zoals ik al zei heb ik geen grote ambities mbt het snowboarden. Geen geld voor ook.
De eerste keer heb ik ook een uur les gehad van mensen die 'er verstand van hebben' Het enige wat ik deed was op mijn snufferd liggen en bochten maken lukte al helemaal niet. Dus ik vond dit wel een prettige oplossing.
mensen die zeggen dat ze "er verstand van hebben" kunnen totaal niet lesgeven
ik zie ze dag in, dag uit in de snowworld aankloten.... en maar schreeuwen naar anderen dat ze achterover moeten hangen

mensen met een diploma en een lerarenjas, daarbij kan je er vanuit gaan dat ze het weten.. of mensen zoals XL die echt al 12 jaar fanatiek boarden (En dus niet 4x op wintersport zijn geweest en een dure plank hebben...)
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:04:12 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45258797
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:59 schreef Rnej het volgende:

[..]

mensen die zeggen dat ze "er verstand van hebben" kunnen totaal niet lesgeven
ik zie ze dag in, dag uit in de snowworld aankloten.... en maar schreeuwen naar anderen dat ze achterover moeten hangen

mensen met een diploma en een lerarenjas, daarbij kan je er vanuit gaan dat ze het weten.. of mensen zoals XL die echt al 12 jaar fanatiek boarden (En dus niet 4x op wintersport zijn geweest en een dure plank hebben...)
Op dit moment zou ik ook geen les geven hoor rnej.
Ik heb dan weliswaar de ervaring, maar mijn beginnerservaring is inderdaad 12 jaar oud.
Toen was 35/25 een normale stance en moest je zo ingedraaid staan dat je in basishouding recht over de punt van je board uitkeek. Nu is mijn stijl enigzins gemoderniseerd door de jaren

Voor les geven aan beginners heb ik geen actuele kennis. Eigenlijk zie ik alleen wat anderen fout doen.

Dat is ook het makkelijkste. Overal tegenaan schoppen en hoog van de toren blazen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:09:46 #136
71115 Rnej
I walk the line
pi_45259028
ja ach

wel grappig dat sommige van mijn collega leraren dus nog die ingedraaide houding hebben.. want dat is pas 3 jaar geleden aangepast naar de stand van nu...
pi_45259353
Nu jullie het toch er allemaal over hebben, is het dan erg om in plaats van een in een groepje les te nemen waar iedereen nog nooit op een board heeft gestaan of toch maar in een groepje waar men er van uit gaat bochtjes te kunnen draaien en de lift (t) zonder problemen in komt?

Ik heb het mijzelf dus ook aangeleerd, dus kans dat ik gewoon een royaal verkeerde techniek gebruik..

Oh, en even een nieuwschierigheidsvraagje, zit er een fun-park in Oberlungau (Oostenrijk)? Zo ja, waar? Vorig jaar niet gezien.
pi_45259468
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:04 schreef XL het volgende:

[..]

--

Dat is ook het makkelijkste. Overal tegenaan schoppen en hoog van de toren blazen.
Ja zo kan ik het ook. Het is juist de kunst om het uit te kunnen leggen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:44:45 #139
71115 Rnej
I walk the line
pi_45262840
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:19 schreef gurlie het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook. Het is juist de kunst om het uit te kunnen leggen.
that's where I come in
pi_45262848
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:21 schreef Basje_B het volgende:

[..]

BATALEON

Goliath is tering mooi.
wat wil je er allemaal mee doen? alleen freestyle?
Gewoon spellen, leren jibben en railen, af en toe een beetje hardgaan en buiten de pistes. Nu heb ik een puur freerideboard dat retestijf is. Een flexibeler board zal onstabieler zijn op hoge snelheden maar dat neem ik maar voor lief.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:35 schreef 360sjors het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mooi, daar heb ik dus niets aan maar toch bedankt.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:46 schreef Rnej het volgende:

[..]

boardje vast, indroppen

Indroppen? Het was het begin van een piste toch? Geen halfpipe

[ Bericht 21% gewijzigd door GenesiZ op 11-01-2007 20:50:09 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:54:55 #141
71115 Rnej
I walk the line
pi_45263235
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:44 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Gewoon spellen, leren jibben en railen, af en toe een beetje hardgaan en buiten de pistes. Nu heb ik een puur freerideboard dat retestijf is. Een flexibeler board zal onstabieler zijn op hoge snelheden maar dat neem ik maar voor lief.
[..]

Mooi, daar heb ik dus niets aan maar toch bedankt.
[..]

Indroppen? Het was het begin van een piste toch? Geen halfpipe
echte zwarte pistes moet je indroppen hoor net als een pipe
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:47:31 #142
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45265336
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:18 schreef ForumGek het volgende:

[..]

hochentlastung 8)
Das inderdaad wel een mooie omschrijving, en in één woord ook nog, prachtig! En dat voor een duits woord
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:20 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik ben er gesteld op het merk Dainese dat ook gebruikt wordt voor de motorsport.

De Dainese " Shield 6" (rond de 90 euro dacht ik)

[afbeelding]

en de Dainiese "Fun Helmet" (rond de 80 euro dacht ik)

[afbeelding]

het is een tikkeltje prijzig en op de prijzen nog up-to-date zijn weet ik niet, maar het is werkelijk prachtspul!
Jij mag me nooit meer tips geven, kost me teveel geld zo

Van alle helmen die ik gepast heb (en dat waren er veel, op een enkele na heb ik ze allemaal opgehad..) zit die Dainese het lekkerst.. Het viel me overigens wel op dat ik vooral de duurdere helmen niet lekker vond zitten. Giro Nine heb bijvoorbeeld opgehad, die zat dus écht verschrikkelijk slecht. Ook nog de Red Remix, die zat al helemaal kut, dik drukpunt op m'n voorhoofd en in m'n nek ondanks dat die verstelbaar is. Dus toen de Dainese er nog maar eens bijgepakt en gepast met goggle, die er dus ook nog eens goed compatible blijkt te zijn

Daarna nog backprotectors gaan passen, dat had ik nog niet gedaan maar dat er niet alleen in prijs verschil zit merk je wel zodra je dat wel gaat doen.. Die gewone Red backprotector zat niet echt slecht, maar hij sluit gewoon slecht aan, t'is net een plank Die versie met dat jasje (die overigens bijan 2x zo duur is ) is nog erger btw.. En dat dat Dainese 'werkelijk prachtspul' is klopt helemaal want hun versie past toch een heel stuk beter...

En toen kon ik gaan afrekenen

Nu nog flink even dumpen in La France...
Life's like music, get the rhythm..
pi_45266331
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:44 schreef Rnej het volgende:

[..]

that's where I come in

nuff said, nofi
Age of fruity enlightenment!
pi_45266485
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 21:47 schreef NoComment het volgende:

[..]

Das inderdaad wel een mooie omschrijving, en in één woord ook nog, prachtig! En dat voor een duits woord
[..]

.....

En toen kon ik gaan afrekenen

Nu nog flink even dumpen in La France...
Proficiat met de aankoop, dat je het maar niet nodig mag hebben

Ik denk dat die in je reply een moet zijn. Het zal wel een duur geintje zijn geweest.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:11 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

[afbeelding]

nuff said, nofi
Sorry, maar ik moest lachen
  donderdag 11 januari 2007 @ 22:30:12 #145
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45267104
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:15 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Proficiat met de aankoop, dat je het maar niet nodig mag hebben

Ik denk dat die in je reply een moet zijn. Het zal wel een duur geintje zijn geweest.
[..]

Sorry, maar ik moest lachen
Die sloeg op die Red die niet lekker zat en erg duur is.. die Dainese is goedkoper. Iets

En die foto van Rnej, wat heeft ie nou in z'n handen? Zo ziet ie er natuurlijk niet echt uit als iemand die je serieus moet nemen
Life's like music, get the rhythm..
pi_45268262
Dat is zo'n lachknuffel/pop als je daar tegenaan slaat/schopt/doet begint ie erg stom te lachen !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:23:24 #147
71115 Rnej
I walk the line
pi_45269352
Een beetje net zoals Rnej zelf dus
Fingerspitzgefühl
  donderdag 11 januari 2007 @ 23:41:12 #149
71115 Rnej
I walk the line
pi_45269837
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:28 schreef ForumGek het volgende:
Een beetje net zoals Rnej zelf dus
jah, omdat ik weet dat degene die mij schopt ten dode opgeschreven is... tenzij het beerke of komakie is...
pi_45270004
Slijmbal

Hoe bevalt je headphone? die skullcandy. Heeft ie de week nog overleeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')