Heb ik dus al een mooi board gevonden vanaf het moment dat ik em (bij jou dus ) zagquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:43 schreef 360sjors het volgende:
Boardje weg voor grote beurt![]()
Ik ga mijn Atomic Rapture 156 ('04 - '05) verkopen. Voordat ik hem op marktplaats en ultimate snowboarding aanbied doe ik het even hierHet is een verschrikkelijk goed board maar niet precies wat ik zoek. Technisch freestyleboard. Hij is superstijf, je kan er mee carven als een mofo en ook poederen gaat lekker, maar ik zoek een wat slapper plankje zodat ik er wat makkelijker mee kan spelen. Mocht er hier iemand zijn die deze brute twintip wil overnemen mail me dan ff @ s_vdh@hotmail.com met een bod. Er is ongeveer 2 weken op gereden, nagenoeg krasvrij (zowel topsheet als base); hoogstwaarschijnlijk in betere staat dan het testboard dat blue tomato aanbiedt. Kanten zijn nog scherp en heb hem hoogstpersoonlijk gewaxt, klaar om te vlammen
Blue Tomato info:
[afbeelding]
[..]
Zonder bindingen!quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:12 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Mooi bordje, is neem ik aan met bindingen of niet? Zo ja, welke?
Kun je een beetje een prijsindicatie geven van wat je er denk voor te willen krijgen?
En nog een vraagje: Is dit bord geschikt voor een semi-beginner?
Ik kan onderhand na effectief een dag of 12 boarden prima alle pistes af, maar ik weet niet of een stijve plank voor mij geschikt zou zijn. Hij is wel redelijk kort (159 is meer mijn maat).
Ik heb mijn vriendin de afgelopen maand 2 keer een paar uur les gegeven bij Snowworld Landgraaf, maar wij staan beiden goofy. Dus moest ik heel de tijd fakie rijden, maar dan kan ik niet echt fatsoenlijk een bocht maken. Althans niet carvend, rutschend gaat nog wel.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:51 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Zonder bindingen!
Blue Tomato vraagt er 300 euro voor, voor iets minder doe ik het ook wel, dan ben ik er vanaf. Zeg 250.
Of het geschikt is voor een semi beginner.. Het board "hapt" niet snel en heeft een makkelijke kantenwissel. De stijfheid (en korte radius) vraagt wel een actieve rijstijl (wat op zich wel goed zou zijn voor je techniek natuurlijk).
Als je freerider bent met 12 dagen ervaring denk ik wel dat je er mee uit de voeten zou kunnen en er prima op kunt doorgroeien, maar een tapered board zou denk ik een betere keuze zijn. Twintip heeft eigenlijk maar 1 voordeel en dat is dat je makkelijk fakie kan rijden. Als je dat niet of nauwelijks doet, wat ik me goed voor kan stellen, heeft het dus niet echt voordelen om een twintip te hebben.
je bedoelt dat je vriendin niet goofy staat, of juist wel ?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:21 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik heb mijn vriendin de afgelopen maand 2 keer een paar uur les gegeven bij Snowworld Landgraaf, maar wij staan beiden goofy. Dus moest ik heel de tijd fakie rijden, maar dan kan ik niet echt fatsoenlijk een bocht maken. Althans niet carvend, rutschend gaat nog wel.
Dus idd, een twintip is niet echt aan mij besteed.![]()
Ik had toch niet het idee dat ik erg onduidelijk was of wel?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
je bedoelt dat je vriendin niet goofy staat, of juist wel ?
anders hoefde jij nie fakie te rijden he
maarreh, wat niet is kan nog komen heswitch carven is best effe pittig om jezelf aan te leren... maar het is goed te doen hoor
![]()
ehhh ... als je lesgeeft hou je dan d'r handen vast ofzo? ...quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:37 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik had toch niet het idee dat ik erg onduidelijk was of wel?
Normaal gesproken staan wij beiden goofy. Dus als ik haar les geef dan staan we met de gezichten naar elkaar toe. Dan moet ik dus fakie (net als regular) rijden
Ja hoe had jij het in gedachten dan. Dat ik achter haar ga staan ofzo?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
ehhh ... als je lesgeeft hou je dan d'r handen vast ofzo? ...
Het enige probleem is dat wanneer ze het inderdaad leuk vindt en ze wil goed worden. Dat ze dan alles wat ze verkeerd aangeleerd heeft gekregen door jou weer moet afleren, dat is veel moeilijker dan iets aanleren.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:41 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ja hoe had jij het in gedachten dan. Dat ik achter haar ga staan ofzo?
Nu kan ze het trouwens allemaal al zelf, na een uurtje of 5 les van mij
dat wilde ik dus idd ook gaan zeggenquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:00 schreef XL het volgende:
[..]
Het enige probleem is dat wanneer ze het inderdaad leuk vindt en ze wil goed worden. Dat ze dan alles wat ze verkeerd aangeleerd heeft gekregen door jou weer moet afleren, dat is veel moeilijker dan iets aanleren.
Iemand loslaten zodat ze fouten kan maken (waar je iemand vervolgens op kan wijzen) is een goed begin. Dat je uberhaupt wat afstand hebt zodat je kan kijken wat degene precies doet is een verstandig idee. Het beste werkt echter het leren uitbesteden bij iemand die de betrokkene niet kent en er diploma's voor heeft. Die heeft 1. verstand van zaken en 2. een minder mondige student. Twee zaken die het leerproces danig versnellen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:23 schreef FlowDesign het volgende:
Hoe moet het dan wel, meneren wijsneuzen?
jupquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:29 schreef XL het volgende:
[..]
Iemand loslaten zodat ze fouten kan maken (waar je iemand vervolgens op kan wijzen) is een goed begin. Dat je uberhaupt wat afstand hebt zodat je kan kijken wat degene precies doet is een verstandig idee. Het beste werkt echter het leren uitbesteden bij iemand die de betrokkene niet kent en er diploma's voor heeft. Die heeft 1. verstand van zaken en 2. een minder mondige student. Twee zaken die het leerproces danig versnellen.
Ik word regelmatig aangesproken door mensen die er spijt van hebben dat ze zo weinig les hebben genomen omdat ze zichzelf door slechte techniek beperken in hun mogelijkheden. Die verhalen doen ze bij je zodra je ze mooi voorbij rijdt als zij hun best doen om hard te gaan en als ze later in de lift ontdekken dat je ook Nederlander bent. Mooie typetje zijn dat.
dat valt niet te omschrijvenquote:Op donderdag 11 januari 2007 14:44 schreef FlowDesign het volgende:
Op zich snap ik heel goed wat je bedoelt Lars![]()
Ik heb het in een groep geleerd en ben dus niet aan de hand meegenomen door een leraar, maar goed ik stond dan ook al vanaf m'n 5e op skies dus dat maakt het denk ik toch iets gemakkelijker. Maar ik heb het dus wel met aanwijzingen en voorbeelden van de Chileense leraar met vallen en opstaan geleerd, maar ik kende nauwelijks angst. Maar mijn vriendin vind het nog wel een beetje eng. Daarom heb ik haar in het begin aan de hand(en) meegenomen en leren rutschen en bochtjes draaien en daarna gezegd "nu doe je het zelf". En toen deed ze netjes bochtjes maken beide kanten op en niet alleen maar rutschen (na een uurtje of 4 les)Dus ik denk dat ik het toch niet slecht gedaan heb.
Ja hè hè... jij hebt zeker het buskruit uitgevonden?quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat valt niet te omschrijven
moeten we eerst zien wat r techniek is ... bochtjes kunnen maken is niet "kunnen snowboarden"
als ik op wintersport ben kan van alle mensen die bochtjes draaien maar ongeveer 5% op de juiste manier bochtjes draaien... en dan heb ikt nog niet over foutloze techniek, maar dan heb ik t puur over carven...
gelukkig hoeft t niet perfect dus boeit het op zich niet, tis maar niet hoever je er ook zelf in wil gaan![]()
hochentlastung 8)quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:10 schreef NoComment het volgende:
5% maar?
Beste tip ooit die ik gekregen heb met carven tijdens de lessen; 'opspringen' zodra je van kant wilt verwisselen. Was telkens aan het rommelen met de overgang van de ene bocht naar de andere, duurde veel te lang. Tot ik die tip kreeg
Gewoon gewicht op voorste voet laten zetten, zien ze vanzelf dat die punt naar beneden gaat, dan komt de rest (schouders e.d.) ook wel mee !quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:12 schreef FlowDesign het volgende:
En voor beginners de voorste hand op de voorste knie leggen voor het draaien, is dat een goede of een slechte tip?
Kun jij jezelf voorstellen dat wij dat bij snowboarders doen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:37 schreef FlowDesign het volgende:
Ik lach me altijd krom om mensen die nooit fatsoenlijk hebben leren skiën en zo heerlijk overdreven met de schouders staan te draaien, wat een gruwel
Mooi gebiedquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:08 schreef GenesiZ het volgende:
Vraagje tussen deze discussie door.
Weet iemand waar in Les Arcs het park is? Ik kan hem namelijk niet vinden, maar wil er foto's gaan maken.
http://www.lesarcs.com/IMG/jpg/paradiski_plan_pistes_2000.jpg
Hallo! Ze heeft nét geleerd om bochtjes te maken. Ze is een echte beginnerquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:45 schreef XL het volgende:
[..]
Kun jij jezelf voorstellen dat wij dat bij snowboarders doen?
Dan is vervolgens de vertaalslag niet zo moeilijk, jij hebt als betrekkelijk onervaren snowboarder les gegeven aan je vriendin. De kans is groot dat wij om haar techniek lachen als we haar zien.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:23 schreef GenesiZ het volgende:
Mijn plankje mag ook van eigenaar wisselen als iemand er intresse in heeft. Het is een F2 Gothic 155 mountain/freeride plankje voor het snelle werk.
Meer info kun je vinden op pagina 4 van deze test. http://www.tripleair.nl/downloads/sb01-boardtest.pdf
Hij gaat aankomende week nog een keer gebruikt worden in frankrijk (hopenlijk, ligt aan de sneeuw) en kan daarna van eigenaar wisselen. Prijs, minimaal 350 eur. Reden verkoop, kwil naar een Goliath oid voor meer freestyle invloed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |