abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45126665

quote:
Online ticketverkoop
Kaarten voor het festival zijn dit jaar niet alleen aan de oude vertrouwde festivalkassa's te krijgen, maar ook online te koop via deze festivalwebsite.

Online ticketverkoop
In de nacht van vrijdag 19 januari op zaterdag 20 januari start de online ticketverkoop via www.filmfestivalrotterdam.com om 0.00 uur. (betalingswijze staat er niet bij... )

Reguliere kaartverkoop
Vanaf zaterdag 20 januari, 09.00 uur zijn tickets te koop aan de festivalkassa in de Doelen.

Prijzen
Tickets kosten 8 Euro, met een Tijgerpas 5 Euro (de Tijgerpas is verkrijgbaar voor 20 Euro; met CJP, OV Studentenkaart, 65+ pas en Rotterdampas 10 Euro). Het laatste nieuws over het programma en kaartverkoop is altijd te vinden op deze site

Programma
Het programma van het 36e International Film Festival Rotterdam verschijnt donderdag 18 januari 2007 als bijlage bij de Volkskrant en tegelijkertijd online op deze site.
wie gaat?

ik heb de afgelopen 2 edities moeten missen, dus ik moet dit keer echt een paar films checken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 7 januari 2007 @ 22:48:13 #2
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_45127266
Ja, ik ga er dit jaar denk ik wel naartoe. Ik ben een aantal jaar geleden al eens geweest, maar heb het daarna elke keer weer moeten missen. Dit jaar gaat het wel lukken. Gelukkig dat de verkoop nu opnieuw online kan gebeuren, ik heb geen zin om helemaal naar de stad te gaan om kaartjes te kopen, al helemaal geen zin om in die lange rij te gaan staan. Ik ben wel benieuwd hoe het met betalen gaat en hoe je dan je kaartjes ophaalt, of dat je ze thuis kan uitprinten. Ik heb al een paar films aangestreept waar ik wel naartoe zou willen gaan, maar ik weet nog niet op welke dag ze draaien.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_45127783
is er al een filmlijst dan?

helemaal naar de stad? je woont gewoon in rotterdam man niet zeuren, vind het wel wat hebben trouwens al dat wachten in de rij
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45127913
edit
-Rabia Al-Basri
  zondag 7 januari 2007 @ 23:04:02 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45127937
Zal wel druk worden op die site dan, als je ziet hoe de kassa altijd al belegerd wordt.
[KNE]-Mod
  zondag 7 januari 2007 @ 23:10:40 #6
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_45128191
Nee, het programma moet nog bekend gemaakt worden, maar ik had al een magazine van het festival waar ze al een paar films aanhalen die in ieder geval gaan komen.

Maar al kom ik uit Rotterdam, dan nog kan het een hele reis zijn, heb ik geen zin in. Lang leve internet
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_45192947
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:10 schreef ikbenik het volgende:
Nee, het programma moet nog bekend gemaakt worden, maar ik had al een magazine van het festival waar ze al een paar films aanhalen die in ieder geval gaan komen.

Maar al kom ik uit Rotterdam, dan nog kan het een hele reis zijn, heb ik geen zin in. Lang leve internet
oh ja inderdaad, dat blad komt altij ruim voor het begin van het festival uit
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:07:54 #8
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45194264
Benieuwd naar het programma. Hopelijk veel films uit Azie die ons nog steeds moeten bereiken.
pi_45194308
zo net de tijgerpas besteld
-Rabia Al-Basri
pi_45194359
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:07 schreef JelleS het volgende:
Benieuwd naar het programma. Hopelijk veel films uit Azie die ons nog steeds moeten bereiken.
dat kan natuurlijk nooit is op iffr
-Rabia Al-Basri
pi_45338322
Ik ga er als vrijwilliger werken, wat in mijn geval automatisch inhoudt dat ik héél veel films ga zien. Heb me nog totaal niet verdiept in het programma.
pi_45383977
tijgerpas binnen

lees dat ik straks ook nog eens 70 cent per kaartje moet dokken als ik op internet een kaartje koop
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 januari 2007 @ 22:55:33 #14
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_45390529
Ik was wel van plan te gaan, maar of ik dat ga redden is de vraag. Vorig jaar was on-line kaartjes kopen bagger, maar het jaar daarvoor nog véél bagger-der. Ben benieuwd wat er verder nog gaat draaien..
3!
pi_45452078
morgen volkskrant kopen
-Rabia Al-Basri
  Admin woensdag 17 januari 2007 @ 21:38:33 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_45452260
Morgen Volkskrant in de bus. Ik vind het elk jaar lastig om films uit te zoeken, omdat je niets kent, maar ik pik er meestal wel een paar mee.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_45452398
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:38 schreef Breuls het volgende:
Morgen Volkskrant in de bus. Ik vind het elk jaar lastig om films uit te zoeken, omdat je niets kent, maar ik pik er meestal wel een paar mee.
ja inderdaad, uit een omschrijving van 3 zinnen moet je een keuze maken maar dat heeft uiteraard ook zijn charmes
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:47:28 #18
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_45452624
Ik koop maar één keer per jaar een volkskrant en voor 2007 is dat morgen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_45452959
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:47 schreef Witchfynder het volgende:
Ik koop maar één keer per jaar een volkskrant en voor 2007 is dat morgen.

koop af en toe wel een zaterdag editie, die zijn lekker dik
-Rabia Al-Basri
pi_45467899
vind het ook erg lastig om een keuze te maken

denk zelf aan deze in ieder geval
- the host
- princess
- docu over de dixie chicks
pi_45483087
Ik ga ook als vrijwilliger en probeer dan natuurlijk de rest van de dagen te vullen met films Ik heb nu al een lijst van 30 die ik heel graag wil zien en nog een minstens zo lange lijst die ik medium graag wil zien.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:38:56 #22
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_45489422
Ik zit te denken aan deze films:

1. Awesome; I Fuckin' Shot That! (Beastie Boys)
2. Nightmare Detective
3. Paprika
4. Black Sheep
5. Running on Karma
6. The Mission
7. Exiled
8. Heroic Trio
9. A Dirty Carnival (Bi-yeol-han geo-ri)
10. D.O.A.P.
11. Rescue Dawn
12. La Antena
13. M
14. Bakushi
15. Hana
16. Princess
17. Ex Drummer
18. Daft Punk
19. Day Night Day Night
20. No Mercy For The Rude
21. The Host
22. Opera Jawa
23. Das Leben der Anderen
24. A Hero Never Dies
25. Zadine
26. Heremias - Unang Aklat: Ang Alamat Ng Prinsesang Bayawak (Heremias - Book One: The Legend Of The Lizard Princess
27. Nayi Neralu (In The Shadow Of The Dog) By Girish Kasaravalli
28. Viva
29. Freesia -Bullet Over Tears-
30. The Way I Spent the End of the World (Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii)
31. Retribution (Sakebi)
32. The Suprise film (maar eentje dit jaar?)
33. de slotfilm

Alleen nu al die films nog in de tien dagen zien te proppen.
Welcome to Text-only Counterstrike.
You are in a dark, outdoor map.
> GO NORTH
You have been pwned by a grue
pi_45490079
zit ook in de 30 films, alleen de zaterdagen vallen uit vanwege een bruiloft en een vrijgezellenfeestje

morgen schematje samenstellen
-Rabia Al-Basri
  Admin donderdag 18 januari 2007 @ 22:41:57 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_45492077
Wow, derting? Ik heb vorig jaar volgens mij net genoeg films gezien om mijn Tijgerpas eruit te halen, en dat vond ik al heel wat.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 18 januari 2007 @ 23:27:51 #25
16049 BJB
cluods in the haed
pi_45493532
Dertig is niks, de afgelopen twee jaar zat ik rond de vijftig
pi_45502413
Je wilde 50 graag zien of je hebt er ook echt 50 gezien?
pi_45503044
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:38 schreef Wolfwood het volgende:
Ik zit te denken aan deze films:

1. Awesome; I Fuckin' Shot That! (Beastie Boys)
2. Nightmare Detective
3. Paprika
4. Black Sheep
5. Running on Karma
6. The Mission
7. Exiled
8. Heroic Trio
9. A Dirty Carnival (Bi-yeol-han geo-ri)
10. D.O.A.P.
11. Rescue Dawn
12. La Antena
13. M
14. Bakushi
15. Hana
16. Princess
17. Ex Drummer
18. Daft Punk
19. Day Night Day Night
20. No Mercy For The Rude
21. The Host
22. Opera Jawa
23. Das Leben der Anderen
24. A Hero Never Dies
25. Zadine
26. Heremias - Unang Aklat: Ang Alamat Ng Prinsesang Bayawak (Heremias - Book One: The Legend Of The Lizard Princess
27. Nayi Neralu (In The Shadow Of The Dog) By Girish Kasaravalli
28. Viva
29. Freesia -Bullet Over Tears-
30. The Way I Spent the End of the World (Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii)
31. Retribution (Sakebi)
32. The Suprise film (maar eentje dit jaar?)
33. de slotfilm

Alleen nu al die films nog in de tien dagen zien te proppen.
Black Sheep wil ik ook graag zien. Ik zie hem alleen nergens staan niet in de volkskrantbijlage en niet op de site. Het stond wel in de Veronica Gids aangegeven, klopt het dat ie niet draait of kijk ik gewoon niet goed?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_45503503
Ik heb gister mijn tijgerpas gehaald en ben nu een top 10 of iets aan t maken van welke ik wil zien ..want allemaal ga ik denk ik niet redden...
Vanacht start de voorverkoop op internet he?
De tot nu toe 7 films zie ik zowiezo wil gaan zien ;

Reprise
Das leben der Anderen
Red Road
Opera Jawa (die lijkt me echt heeeel leuk)
Day Night Day Night
Les Anges exterminateurs
Zidane

Wat houd de start/intro film in? behalve dat je dan n goodie krijgt?
pi_45509195
*Pathe 4 zaalwacht meldt*
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:59:55 #30
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_45509737
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:32 schreef Markie-Mark het volgende:
Black Sheep wil ik ook graag zien. Ik zie hem alleen nergens staan niet in de volkskrantbijlage en niet op de site. Het stond wel in de Veronica Gids aangegeven, klopt het dat ie niet draait of kijk ik gewoon niet goed?
Ik zag hem in de krant (lees: Spits) staan. Maar op de site kan ik hem idd ook niet vinden.
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:47 schreef G-SaS het volgende:
Wat houd de start/intro film in? behalve dat je dan n goodie krijgt?
Niets eigenlijk. Het is duurder en daarvoor krijg je een drankje erbij. Plus een introductie speech van mvr. Hamer.
> GO NORTH
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:57:48 #31
110520 Hythloth
Reaching out, touching faith
pi_45512986
The Prestige is de slotfilm. Al gezien, kan hem aanbevelen.
pi_45513511
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:27 schreef BJB het volgende:
Dertig is niks, de afgelopen twee jaar zat ik rond de vijftig
korte filmpjes tellen niet mee heh
-Rabia Al-Basri
pi_45515487
Ik vind het altijd moeilijk om een begin te maken met het kiezen. Ik denk dat ik deze keer 1 of 2 dagen ga, dus dat zullen 6-8 films worden.

Lekker handig die "Lees mee" linkjes die naar de verkeerde films linken op de programma overzichten
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:34:46 #34
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_45516365
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:57 schreef Hythloth het volgende:
The Prestige is de slotfilm. Al gezien, kan hem aanbevelen.
Damn, dus toch! Volgens de Volkskrant bijlage zou die niet vertoond worden.
Nu heb ik de slotfilm er al uitgegooit.

Reseveren via internet kan vanaf 0:00 op het volgende adres: http://webshop.iffrtickets.com/Default.aspx

Extra kosten 0,70 PER kaartje. Maximaal 25 voorstellingen en maximaal 6 per voorstelling.

Neem aan dat je ook meerderen keren kunt bestellen. In ieder geval als je een extra account aanmaakt. Maar voor de die-hards lopen de kosten zo wel extra hoog op. Voor mij al bijna 30 euro..

Ik ga wel in de rij staan, voel toch al wat zelf-destructief neiging in mijn opkomen vandaag.
> GO NORTH
pi_45517242
De surprise film duurt volgens het krantje 172 minuten....en laat Inland Empire nu precies 172 minuten duren
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 21:48:06 #36
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_45518607
Dat moet heb haast wel zijn, idd!

Me so happy right now!
> GO NORTH
pi_45519129
the host of gwoemul dat lijkt me nou echt genieten!
ik geniet al zo erg van al die aziatische juweeltjes
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:17:06 #38
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45519601
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:57 schreef Markie-Mark het volgende:
De surprise film duurt volgens het krantje 172 minuten....en laat Inland Empire nu precies 172 minuten duren
Dat zou geweldig zijn, heb nu al helemaal mijn eigen theorie na de eerste keer, wil zien of het klopt. Volgens A-film duurt Inland Empire in Nederland trouwens 171 minuten, dus wie weet is het wel iets anders

[ Bericht 6% gewijzigd door JelleS op 19-01-2007 22:27:37 ]
pi_45520523
quote:
dan zou ik retribution moeten schrappen

had al mijn schema gefixt 24 films
-Rabia Al-Basri
pi_45522191
Goddomme, hoef alleen Ex-Drummer te zien.. of zit er nog een goeie kneukfilm bij?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:41:34 #41
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45522302
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Goddomme, hoef alleen Ex-Drummer te zien.. of zit er nog een goeie kneukfilm bij?
Ik dacht net nog, ik moest T_E nog wat vertellen, maar je weet het dus al Ben heel erg benieuwd ernaar, alhoewel ik bang ben dat het helemaal niet gaat werken.
pi_45522400
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:41 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ik dacht net nog, ik moest T_E nog wat vertellen, maar je weet het dus al Ben heel erg benieuwd ernaar, alhoewel ik bang ben dat het helemaal niet gaat werken.
Ik weet het niet Volgens mij kan het alleen meevallen

Oh trouwens: Ex-Drummer voor mensen die sowieso naar Rotterdam gaan
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:47:31 #43
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45522494
Ik lees net dat de regisseur teven de paraplu-reclame van RVS heeft gemaakt, wat ik pure kunst vond. Ben meteen een stuk optimistischer!

Nu lees ik weer dat 'de windman' ook meedoet, de titelsong is geschreven door Millionaire, en Flip Kowlier ook een nummer heeft afgeleverd en een rolletje heeft. Het lijkt wel een "Belgie: the best of" te worden.

[ Bericht 45% gewijzigd door JelleS op 19-01-2007 23:57:01 ]
pi_45522789
Nou nog een paar minuten voor we gezellig met z'n allen de site plat trekken. Succes iedereen
pi_45522798
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:47 schreef JelleS het volgende:
Ik lees net dat de regisseur teven de paraplu-reclame van RVS heeft gemaakt, wat ik pure kunst vond. Ben meteen een stuk optimistischer!

Nu lees ik weer dat 'de windman' ook meedoet, de titelsong is geschreven door Millionaire, en Flip Kowlier ook een nummer heeft afgeleverd en een rolletje heeft. Het lijkt wel een "Belgie: the best of" te worden.
Ja, dat was zeker wel een mooie commercial en dat zeg ik als marketinghater.
pi_45522809
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:57 schreef SuperRembo het volgende:
Nou nog een paar minuten voor we gezellig met z'n allen de site plat trekken. Succes iedereen
Neem aan dat het snel uitverkocht raakt?
pi_45522939
quote:
Deze website is bezig

Hartelijk dank voor uw bezoek aan de ticket website van het International Film Festival Rotterdam

Er zijn op dit moment veel bezoekers op de website waardoor de maximale capaciteit van bezoekers is bereikt.

Als huidige bezoekers hun bestelling hebben afgerond en de website hebben verlaten is er toegang voor nieuwe bezoekers om een bestelling te kunnen plaatsen.

International Film Festival Rotterdam bedankt u voor uw geduld.
-Rabia Al-Basri
pi_45522966
en daar is ie dan
quote:
Server Error in '/' Application.
Server Too Busy
pi_45522982
zeeeer verrassend....
-Rabia Al-Basri
pi_45523083
Jezus wat een malloten!!

"ja we hebben voor extra servercapaciteit gezorgd, dus we verwachten geen problemen"
pi_45523116
Waarom doen ze het niet gewoon via ticketservice of zo...
pi_45523143
Ok iedereen! Verlies de hoop niet en blijf gewoon stug op F5 drukken! Uiteindelijk moet toch iets werken!
pi_45523157
nou die 30 minuten vliegen zo wel voorbij...
-Rabia Al-Basri
pi_45523180
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:09 schreef xman het volgende:
Ok iedereen! Verlies de hoop niet en blijf gewoon stug op F5 drukken! Uiteindelijk moet toch iets werken!
mijn middelvinger begint kramp te krijgen
-Rabia Al-Basri
pi_45523230
LOL ik had dit moeten opnemen en dan aanbieden als film in de volgende editie.
pi_45523270
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:09 schreef xman het volgende:
Als we met z'n allen blijven F5-en dan blijft ie nog wel even plat.

Iedereen moet juist de hoop opgeven en gaan slapen zodat ik rustig m'n kaartje kan bestellen
pi_45523338
Iemand nog gelukt om een kaartje te kopen? te registeren?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:23:14 #58
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_45523506
Deze website is bezig

Hartelijk dank voor uw bezoek aan de ticket website van het International Film Festival Rotterdam

Er zijn op dit moment veel bezoekers op de website waardoor de maximale capaciteit van bezoekers is bereikt.

Als huidige bezoekers hun bestelling hebben afgerond en de website hebben verlaten is er toegang voor nieuwe bezoekers om een bestelling te kunnen plaatsen.

pi_45523569
Een momentje, uw transactie wordt verwerkt.
I love the smell of wet grass in the morning.
pi_45523571
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:23 schreef dvdfreak het volgende:
Deze website is bezig

Wees blij! Mijn transactie wordt nu al 3 minuten verwerkt.
pi_45523576
Ik heb nog niets gezien wat op een webshop lijkt, zelfs niet de "Deze website is bezig" pagina.
pi_45523711
Ehmm mijn "transactie schermpje" is weg. Is 't nou verwerkt?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:33:21 #63
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_45523736
he tis altijd een ramp!
pi_45523901
ik ben me nu zogenaamd aan het registreren, maar het wil maar niet
-Rabia Al-Basri
pi_45523918
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:40 schreef Slayage het volgende:
ik ben me nu zogenaamd aan het registreren, maar het wil maar niet
Ga gewoon verder in een ander scherm. Je bent gewoon geregistreerd.
pi_45524106
Dit was uiteraard geheel onverwacht.
I love the smell of wet grass in the morning.
pi_45524851
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:41 schreef xman het volgende:

[..]

Ga gewoon verder in een ander scherm. Je bent gewoon geregistreerd.
ja inderdaad, kwam ik een beetje laat achter

maarja het is gelukt, hoop ik

het bedrag is afgeschreven, maar nog geen mail binnengekregen

is het normaal dat na de betaling dat ding blijft draaien???
-Rabia Al-Basri
pi_45525720
quote:
Als dat waar is dan moet ik maar snel een kaartje bemachtigen
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_45525959
Doodziek word je van dat online bestellen. Het is werkelijk nog nooit goed gegaan bij het IFFR, en dat terwijl SUN zelfs al heeft aangeboden een klein farmpje neer te zetten voor de afhandeling van de ticketverkoop. Maja...

Ik ga het opgeven en morgenochtend nog es proberen.
Volhouders: succes!
"If I started murdering people, there'd be none of you left..."
  zaterdag 20 januari 2007 @ 03:50:16 #70
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_45526564
Gelukkig dan zijn er misschien nog een paar kaartjes over als ik zometeen uit de rij kom.
> GO NORTH
  zaterdag 20 januari 2007 @ 06:48:26 #71
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_45526960
Nou, tot zo in de rij dan maar, mensen!
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_45527535
De hele nacht om 't uur geprobeerd, maar het is niet gelukt. Ik heb ook geen tijd om naar Rotterdam te gaan. Dat wordt dus geen filmfestival dit jaar
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:20:03 #73
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_45527705
Om 1:30 u alle kaarten voor 3 personen (ik had me weer laten overhalen) binnen. Wel met veel haken en ogen en ik heb nog geen Tigerpassen, maar dat komt nog wel. 't Is elk jaar weer een bloedbad. Ongelooflijk dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om die (online) ticketverkoop goed te regelen...
You cheated on me with choreography.
pi_45528400
Eindelijk erdoorheen gekomen; kaartje voor de surprise-film besteld
Mijn reviews
pi_45531063
aargh, vanacht niet, en nu doet ie t nog steeds niet ..die online ticketverkoop :S
pi_45531262
Waarom kan er niet gewoon ouderwets gebeld worden, dit werkt niet!!
pi_45533460
quote:
Paprika op 01/02/07 19:00 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Other than Manga op 26/01/07 19:45 in Zaal de Unie voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
I Don't Want to Sleep Al op 01/02/07 21:30 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Daft Punk's Electroma op 31/01/07 17:00 in Cinerama 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Aachi & Ssipak op 02/02/07 12:00 in Cinerama 5 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Freesia op 29/01/07 22:00 in Luxor voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
D.O.A.P. op 28/01/07 16:45 in Schouwburg-Grote zaal voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Last Winter op 28/01/07 22:00 in Luxor voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Guide to Recognizing op 28/01/07 12:00 in Cinerama 4 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Strawberry Shortcakes op 02/02/07 09:30 in Lantaren 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Short Stories: It's a Lo op 28/01/07 20:00 in Lantaren 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Lost in Tokyo op 02/02/07 20:00 in Cinerama 7 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Matsugane Potshot Aff op 29/01/07 19:30 in Cinerama 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
No Mercy for the Rude op 26/01/07 22:00 in Luxor voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Still Life op 01/02/07 16:00 in Doelen-Juriaanse zaal voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Red Road op 31/01/07 19:00 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Bes Vakit-Times and Wind op 31/01/07 14:15 in Schouwburg-Grote zaal voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Playing the Victim op 01/02/07 09:30 in Cinerama 6 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Surprise Film op 02/02/07 21:30 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Host, the op 29/01/07 13:00 in Pathe 4 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Nightmare Detective op 01/02/07 12:00 in Cinerama 6 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
American Combatant op 31/01/07 22:00 in Pathe 6 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Princess op 29/01/07 16:00 in Pathe 4 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Anxiety op 02/02/07 14:30 in Cinerama 3 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
ik heb kaartjes
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 20 januari 2007 @ 15:44:10 #78
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_45534270
Ik ook! \o/

Wel een beetje vreemd dat de openingsfilm al uitverkocht was in de losse verkoop. Sta je dan met je nummertje 16.

Maar goed ik had een heel leuk meisje aan de kassa. Dat maakte alles meteen weer goed. 38 voorstellingen en een klein uurtje verder stond weer buiten.

Nu net nog even voor de openingsfilm een kaartje gekocht via online.
> GO NORTH
pi_45534368
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:44 schreef Wolfwood het volgende:
Ik ook! \o/

Wel een beetje vreemd dat de openingsfilm al uitverkocht was in de losse verkoop. Sta je dan met je nummertje 16.
huh? hoe kan dat dan als je nummertje 16 hebt dan?

-Rabia Al-Basri
pi_45534567
Verdorie!! Internet lukte vannacht en vanochtend niet...dus ben naar de Doelen gegaan, heb ik nummertje 838 !!!!! Er werd doodleuk verteld dat ik dan om 9 uur vanavond aan de beurt was...weeeh, dan kan ik niet eens. Maandagochtend dan maar weer een poging..maar ik snap niet helemaal waarom ze met 15 kassa's nog zo langzaam zijn, we hebben uitgerekend dat het dus 100 nummertjes per uur is (want zolang hebben we toch nog gewacht en het rooster ingepland). Pfft.
pi_45534698
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:56 schreef G-SaS het volgende:
Verdorie!! Internet lukte vannacht en vanochtend niet...dus ben naar de Doelen gegaan, heb ik nummertje 838 !!!!! Er werd doodleuk verteld dat ik dan om 9 uur vanavond aan de beurt was...weeeh, dan kan ik niet eens. Maandagochtend dan maar weer een poging..maar ik snap niet helemaal waarom ze met 15 kassa's nog zo langzaam zijn, we hebben uitgerekend dat het dus 100 nummertjes per uur is (want zolang hebben we toch nog gewacht en het rooster ingepland). Pfft.
je kan online gewoon kopen nu hoor, server werkt prima
-Rabia Al-Basri
pi_45535162
bah.. ik kan als vijwilliger maandag pas kaarten reserveren, weet nu al dat alles dat ik wil zien dan uitverkocht is.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_45535750
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef spacemangraig het volgende:
bah.. ik kan als vijwilliger maandag pas kaarten reserveren, weet nu al dat alles dat ik wil zien dan uitverkocht is.
Lekker beleid dan voor de vrijwilligers!

Ik heb kaarten binnen voor volgende week zaterdag
pi_45535983
Het is mij nog steeds niet gelukt om er door te komen, m'n broer gelukkig wel. Ik heb nu kaartjes voor

• Western Trunk Line
  • Lifeline
  • D.O.A.P.
  • Real Online
  • Surprise Film
  • The Matsugane Potshot Affair
  • The Bare-Footed Kid
  • Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    pi_45548232
    Ik ga er ook heen als vrijwilliger. Mijn aanmelding was in de eerste instantie niet helemaal goed gegaan, maar nu sta ik ingedeeld voor publieksbegeleiding in de Doelen.

Qua films moet ik ook nog even het een en ander uitzoeken.
    pi_45548460
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 23:51 schreef Nepthys het volgende:
    Ik ga er ook heen als vrijwilliger. Mijn aanmelding was in de eerste instantie niet helemaal goed gegaan, maar nu sta ik ingedeeld voor publieksbegeleiding in de Doelen.

Qua films moet ik ook nog even het een en ander uitzoeken.
    publieksbegeleiding

wordt daar kaartjes scheuren mee bedoeld?
    -Rabia Al-Basri
    pi_45548697
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 23:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

publieksbegeleiding

wordt daar kaartjes scheuren mee bedoeld?
    Voor zover ik heb gehoord is het een beetje helpen met van alles en nog wat. Niet alleen maar kaartjes scheuren in elk geval.
      zondag 21 januari 2007 @ 13:41:54 #88
    62828 Wolfwood
    God's Lonely Man
    pi_45557426
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 15:48 schreef Slayage het volgende:huh? hoe kan dat dan als je nummertje 16 hebt dan?
    Tickets voor de openingsfilm waren al in de voorverkoop gegooit. Niet bij stil gestaan. Al vind ik het dan nog een beetje vreemd dat ze er niet een paar over hielden voor mensen die 's ochtens vroeg in de rij gaan staan. Ach ja.
    > GO NORTH
    pi_45565178
    Eindelijk ! kaartjes voor

Reprise
    Das leben der Anderen
    Antonia
    Opera Jawa
    Day Night Day Night

Nu nog
    Awesome; i fuckin shot that
    Les anges exterminateurs
    Bunny Chow
      zondag 21 januari 2007 @ 17:56:44 #90
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45565635
    Heb de hele week van dinsdag 30 janauri tot zondag niks te doen. Dus eens kijken of ik nog wat leuks kan vinden in die week.

Maar ik vind het altijd zo moeilijk om aan de hand van die mini-verhaaltjes, de films uit te kiezen. Wat zijn volgens jullie nou echt de aanraders?
    pi_45566461
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 17:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Maar ik vind het altijd zo moeilijk om aan de hand van die mini-verhaaltjes, de films uit te kiezen. Wat zijn volgens jullie nou echt de aanraders?
    uiteraard defilms waar ik een kaartje voor heb gekocht hoop ik
    -Rabia Al-Basri
    pi_45592155
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 16:45 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Lekker beleid dan voor de vrijwilligers!
    Het is me toch nog gelukt voor alle films die ik wil zien een kaartje te krijgen:

Container, Moodysson [Fucking Åmål, Lilya 4-Ever]
    Zidane
    Still life, winnaar Gouden Leeuw.
    Scream of the ants
    Belle de jour, klassieker van Bunuel
    Belle toujours, vervolg/eerbetooon op Belle de jour
    Meet the maestro: Gus van Sant
    La Antena, openingsfilm
    Daft Punk's Electroma

En met een beetje geluk de twee films waar ik voor dit jaar het meest naar uit kijk:

Surprise film, hopelijk dus de nieuwe Lynch, Inland empire.
    Rescue Dawn, de nieuwe Herzog.
    pi_45604719
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:06 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Belle de jour, klassieker van Bunuel
    Oooh.....wanneer draait 'ie?!
    pi_45606490
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 18:38 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Oooh.....wanneer draait 'ie?!
    luilak!

http://webshop.iffrticket(...)6e-7dbb2e33bfa3.html
    -Rabia Al-Basri
    pi_45659284
    Vorig jaar nog als vrijwilliger gewerkt, dat was maar niks.

Dit jaar wil ik graag zien:
    Ex-Drummer
    Opera Jawa
    heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      donderdag 25 januari 2007 @ 13:38:01 #96
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_45660042
    Zometeen naar Rescue Dawn, op 1 premiere misschien na zal er niet veel meer in zitten, tentamens....
      donderdag 25 januari 2007 @ 15:37:52 #97
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45663582
    Ik heb mijn tickets ook besteld. Maar weet iemand hoe en waar je een tijgerpas online kan bestellen. Ik kom er niet uit.
    Wat een kutsite.
    pi_45663974
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Ik heb mijn tickets ook besteld. Maar weet iemand hoe en waar je een tijgerpas online kan bestellen. Ik kom er niet uit.
    Wat een kutsite.
    online kon geloof ik niet meer, maar je kan em ook gewoon ter plaatse laten maken
    -Rabia Al-Basri
    pi_45664007
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 13:38 schreef JelleS het volgende:
    Zometeen naar Rescue Dawn, op 1 premiere misschien na zal er niet veel meer in zitten, tentamens....
    veel plezier

minder
    -Rabia Al-Basri
      donderdag 25 januari 2007 @ 15:54:33 #100
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45664067
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

online kon geloof ik niet meer, maar je kan em ook gewoon ter plaatse laten maken
    ok. En dat zetten ze dan ook niet even duidelijk ergens op de site.
      donderdag 25 januari 2007 @ 23:03:25 #101
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_45681322
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

veel plezier
    Was geweldig, baal nu nog meer dat ik geen tijd heb. Mijn menig over de film staat hier: Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CII

Q&A was ook leuk, snap nooit dat zoveel mensen weglopen.
    pi_45681672
    morgen begint het festival voor mij met other than manga en no mercy for the rude daar heb ik al kaartjes voor iig, hoewel ik wel eerder zou kunnen gaan, maar ik weet niet of er wel iets leuks draait in de middag
    -Rabia Al-Basri
    pi_45685332
    Ik vreesde eerst dat ik door al het leerwerk voor mijn tentamens van volgende week (ook al, ja ) überhaupt geen tijd zou hebben om films te bekijken, maar inmiddels heb ik er toch al twee gezien (mede dankzij mijn vrijwilligersstatus)

Immer nie am Meer: Oostenrijkse film over drie mannen die met hun auto van de weg raken en in het voertuig opgesloten blijken te zitten nadat ze precies tussen twee bomen tot stilstand zijn gekomen. De manier waarop ze zich moeten behelpen terwijl ze wachten tot er iemand voorbij komt levert een hoop rare gesprekken en droge humor op. Deze op zich al bizarre situatie wordt nog veel vreemder wanneer ze gevonden worden door een jongetje dat in het ongemak van de inzittenden wel een interessant hobbyproject ziet. Leuke film, ik heb in elk geval erg gelachen.

Container, van Moodysson dus. Een vrij experimentele film met als lijdend voorwerp een dikke transseksuele man, die gedurende de film voornamelijk in een kamertje zit of op verlaten plaatsen rondloopt. Tegelijkertijd fluistert een vrouwelijke voice-over allerlei willekeurige en van de beelden losstaande gedachten van deze persoon, waardoor zijn/haar eenzaamheid en obsessie met beroemd zijn mooi naar voren komen en bij vlagen zelfs medelijden weet op te wekken. Het grote minpunt van deze film vond ik dat het na een tijdje erg repetitief wordt. 72 minuten lijkt dan opeens wel heel erg lang. Bovendien begon ik me na een tijdje een beetje zeeziek te voelen door het constante geschud met de camera. Het idee is in elk geval goed, maar de uitwerking iets minder.
    pi_45690802
    mijn laatste film van vanavond krijgt hier 4,5 ster
    -Rabia Al-Basri
    pi_45690972
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 01:44 schreef Nepthys het volgende:
    Ik vreesde eerst dat ik door al het leerwerk voor mijn tentamens van volgende week (ook al, ja ) überhaupt geen tijd zou hebben om films te bekijken, maar inmiddels heb ik er toch al twee gezien (mede dankzij mijn vrijwilligersstatus)

Container, van Moodysson dus. Een vrij experimentele film met als lijdend voorwerp een dikke transseksuele man, die gedurende de film voornamelijk in een kamertje zit of op verlaten plaatsen rondloopt. Tegelijkertijd fluistert een vrouwelijke voice-over allerlei willekeurige en van de beelden losstaande gedachten van deze persoon, waardoor zijn/haar eenzaamheid en obsessie met beroemd zijn mooi naar voren komen en bij vlagen zelfs medelijden weet op te wekken. Het grote minpunt van deze film vond ik dat het na een tijdje erg repetitief wordt. 72 minuten lijkt dan opeens wel heel erg lang. Bovendien begon ik me na een tijdje een beetje zeeziek te voelen door het constante geschud met de camera. Het idee is in elk geval goed, maar de uitwerking iets minder.

gelukkig heb ik er geen kaartjes voor gehaald
    -Rabia Al-Basri
    pi_45690983
    Ik wil vanavond naar Hana... kun je niet gewoon een paar uur vantevoren kaartjes ergens bij een stand of aan de kassa kopen? Neem aan dat niet alle films uitverkopen ofzo. .
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_45691114
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 11:58 schreef teknomist het volgende:
    Ik wil vanavond naar Hana... kun je niet gewoon een paar uur vantevoren kaartjes ergens bij een stand of aan de kassa kopen? Neem aan dat niet alle films uitverkopen ofzo. .
    http://www.filmfestivalro(...)programmaschema.aspx

hana is zo te zien uitverkocht, maar ik geloof dat ongeveer een uur voor de aanvang (dat was iig in voorgaande jaren het geval) van de film de niet opgehaalde kaarjes vrijkomen, dus je hebt nog kans, maar dan moet je ruim van te voren aanwezig zijn en in de rij gaan staan en bewijzen dat je die kaartjes echt wilt hebben
    -Rabia Al-Basri
    pi_45697284
    Hana is idd uitverkocht, maar als medewerkers hun gereserveerde kaartjes niet hebben opgehaald komen die 2 uur voor de voorstelling vrij. Ik ben kassamedewerker en heb vanmorgen kassa gedraaid, dus weet het zeker
    pi_45697374
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 13:13 schreef Shadowke het volgende:
    Vorig jaar nog als vrijwilliger gewerkt, dat was maar niks.
    Als wat dan? Ik vind het juist heel erg leuk
    pi_45698060
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 15:18 schreef mel723 het volgende:
    Hana is idd uitverkocht, maar als medewerkers hun gereserveerde kaartjes niet hebben opgehaald komen die 2 uur voor de voorstelling vrij. Ik ben kassamedewerker en heb vanmorgen kassa gedraaid, dus weet het zeker
    dus als je een kaartje wilt hebben voor een uitverkochte voorstelling is dat de enige mogelijkheid

voorheen kon je ook de niet opgehaalde gereserveerde kaartjes kopen
    -Rabia Al-Basri
    pi_45700607
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 15:21 schreef mel723 het volgende:

[..]

Als wat dan? Ik vind het juist heel erg leuk
    kassa draien op iffr, kassa draaien bij appie heijn, blijft kassa draaien
    -Rabia Al-Basri
    pi_45720325
    Other than manga:

het is niet vaak gebeurd dat ik bijna wegliep uit een film, maar dit keer scheelde het niet veel, er liepen wel aardig wat mensen trouwens, wat een kut zaal zeg die zaal de uni(e?)

kwam daar ruim voor tijd aan en moest nodig naar de wc en de wc's zijn bij de ingang van de zaal, dus ik die kant op, komt zo'n vrijwilliger voor me, are you here for the movie? waarop ik zeg euh nee voor de wc

hoe dan ook mijd deze film! 5 korte filmpjes waarvan 3 arty farty films die zeer irritant zijn, omdat ze nergens over gaan, 1 is wel ok en 1 is wel heel gaaf, maar die was ook meteen de kortste

No mercy for the rude
    gelukkig maakte deze film mijn avond helemaal goed, heftige actie film met veel bloed, humor en drama

een man met een te korte tong wordt huurmoordenaar, omdat hij goed om kan gaan met messen en spaart voor een operatie en wordt hierbij begeleid door een oud balletdanser, die maar hurrmoordenaar werd, omdat ie zijn knie blesseerde

gooi er een hoer bij die hem leuk vindt en een klein jongetje uit de straat en je hebt een echte familie film
    -Rabia Al-Basri
      zaterdag 27 januari 2007 @ 19:22:09 #113
    110520 Hythloth
    Reaching out, touching faith
    pi_45732867
    Vragen de zaalwachten om je tijgerpas bij het betreden van de zaal?

Heb namelijk de kans om gekochte kaarten te krijgen die met tijgerpas-korting waren aangeschaft, maar ik ben alleen zelf niet in het bezit van zo'n pas.
    pi_45733181
    quote:
    Op zaterdag 27 januari 2007 19:22 schreef Hythloth het volgende:
    Vragen de zaalwachten om je tijgerpas bij het betreden van de zaal?

Heb namelijk de kans om gekochte kaarten te krijgen die met tijgerpas-korting waren aangeschaft, maar ik ben alleen zelf niet in het bezit van zo'n pas.
    Als het goed is moet je wel je tijgerpas laten zien ja
      zondag 28 januari 2007 @ 13:11:19 #115
    9030 Mr.Black
    sucks to be me
    pi_45753745
    Gister de film 'Park' gezien in Pathe.

Zelden zo'n slechte film gezien. Ontzettende flauwe, voorspelbare en onwaarschijnlijke comedy van het niveau Ab Normaal. Voor het eerste dat ik ook weg wilde al heel snel tijdens de film.

Nee geen aanrader dus.
    Don't love if you want to die in peace.
    pi_45768023
    Verder mensen nog wel (of juist geen) aanraders?
    Ik wel: A man's job, La Antena, The way I spent the end of the world.
    En niet:Love conquers all, Nacido y criado.
    Medium: Does it hurt?.

Ik kan nu trouwens live verslag doen van beschikbaarheid van stoelen want ik zit in het callcenter
      maandag 29 januari 2007 @ 01:18:50 #117
    62828 Wolfwood
    God's Lonely Man
    pi_45779200
    Hoe zit het met de verkoop voor de surprise film?
    Btw ik hoorde dat er voor de vrijwilligers ook een surprise film was. Weet iemand welke film dat was?

Ik kom net terug van o.a. Ex-Drummer. Hij was gaat inderdaad heel erg ver zoals beloofd en er zitten nog al wat ranzige scenes in. Maar als je dat wel kan waarderen dan ben je echt in voor de rit van je leven.

Geen tijd om er uitgebreid op in te gaan. Echt een hele unieke film in ieder geval. Ik heb iemand hem horen omschreven als een mix van Trainspotting en Man Bites Dog. Wat opzich aardig klopt alleen dan een stuk extremer, geweldiger en nog amoraler (is dat een woord?). Elke scene wordt er wel iemand in elkaar geslagen of vernederd. Scene's die achterstevoren worden afgespeeld, een kamer waarin de inwoner over het plafon loopt, een penis van 50cm, homo's die in elkaar geslagen worden en één van de geweldadigste finales die ik ooit heb gezien. Verder is het ook een geweldige rock soundtrack die keihard de hele film nog eens extra aanjaagd. Nog eens extra overheersend door de razendsnelle editing vol met aparte droomachtige shots. Echt door de hele film door praktisch geen stil moment te vinden.

Instant cult classic!

Andere toffe films tot nu toe:
    Aanraders:
    Das Leben Den Anderen (film van het jaar waarschijnlijk )
    Ex-Drummer
    Rescue Dawn
    The Optimists
    The Mission
    M
    A Guide To Recognizing Your Saints
    Nouvomondo
    Election
    Election II
    La Antena
    Dixie Chicks: Shut up and Sing
    No Mercy For The Rude
    Hana (grappig, maar had korter gemogen)

Antonia was ook wel okee, maar niet bijzonder

Vielen tegen of begreep ze gewoon niet:
    The Shadow Of The Dog
    Opera Jawa
    > GO NORTH
    pi_45779435
    vandaag gezien:
    Real Online
    Als je vind dat je film aan het begin een pagina tekst nodig heeft om wat uit te leggen, dan kan je denk ik beter terug naar de schrijftafel. Mager idee, slecht geacteerd, geen spanning.

D.O.A.P.
    Ik had verwacht dat het zou gaan over wat er met de wereld zou gebeuren als Bush vermoord zou worden. Het had meer weg CSI; het ging meer over wie de moord gepleegd had. Mooi uitgewerkte spannende "documentaire".

Western Trunk Line
    Mooie chinese film waar de beelden het verhaal vertellen.

Lifeline
    Slecht! In het begin zo slecht dat het weer leuk is. De hele tweede helft beslaat een eindeloos uitgerekte reddingsactie in een brandende fabriek, niet om dooooor te komen.
    pi_45782718
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 01:36 schreef SuperRembo het volgende:

D.O.A.P.
    Ik had verwacht dat het zou gaan over wat er met de wereld zou gebeuren als Bush vermoord zou worden. Het had meer weg CSI; het ging meer over wie de moord gepleegd had. Mooi uitgewerkte spannende "documentaire".
    ik ben vergeten mij kaartje voor deze voorstelling vergeten mee te nemen naar rotterdam

daarnaast gisteren gezien:

Last winter: een "horror" over de klimaatsverandering echt iedereen was blij dat film afgelopen was, vandaar dat de film toch aardig wat applaus kreeg naderhand

A Guide To Recognizing Your Saints: drama, drama, drama zonder enige moment van adem, te veel van het goed dus Ik zie nu dat de film op nummer 8 staat van de beste publieksfilm

Short Stories: It's a Lonely Place: compilatie van 3 korte films, waarvan 1 en 2 gelukkig
    -Rabia Al-Basri
    pi_45783784
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 01:18 schreef Wolfwood het volgende:
    Hoe zit het met de verkoop voor de surprise film?
    Btw ik hoorde dat er voor de vrijwilligers ook een surprise film was. Weet iemand welke film dat was?
    Zal vanmiddag eens checken hoe het gaat, laatst waren er nog genoeg kaartjes (paar dagen geleden), maar dat zegt natuurlijk niks over hoe het er nu mee staat. De verrassingsfilm voor medewerkers was No mercy for the rude. Niet gezien trouwens.
    pi_45783837
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 10:10 schreef Slayage het volgende:

daarnaast gisteren gezien:

Last winter: een "horror" over de klimaatsverandering echt iedereen was blij dat film afgelopen was, vandaar dat de film toch aardig wat applaus kreeg naderhand
    Ah, ik heb dus nix gemist? Was nog van plan te gaan, maar was te slaperig. Was hij trouwens helemaal Engels gesproken?
    pi_45786525
    quote:
    [...]
    Lifeline
    Slecht! In het begin zo slecht dat het weer leuk is. De hele tweede helft beslaat een eindeloos uitgerekte reddingsactie in een brandende fabriek, niet om dooooor te komen.
    Kuuuut, ik zie net dat ik voor vrijdag kaartjes heb voor The Bare-Footed Kid, net als Lifeline geregiseerd door Johnnie To
    pi_45805486
    Daarnet heb ik nog het grootste gedeelte van Mum 'n Dad meegekregen en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden. De film volgt een ouder echtpaar en hun bezigheden thuis in een soort van Big Brother programma. Dit laatste manifesteert zich door middel van een paar schermen in de trant van SMS Ma of SMS Pa en wat close ups van producten die als reclame dienen, maar voor de rest is het niet echt uitgewerkt (tenzij het aan het begin van de film was, want dat heb ik even gemist). Een echt verhaal lijkt er ook niet in te zitten. Het stel kan duidelijk niet zo goed meer met elkaar opschieten, blijkt terwijl ze kaartspelletjes spelen en tv kijken, en dan is de film alweer voorbij. Veel te nietszeggend en het neigt erg naar tijdsverspilling.
    pi_45810359
    Vrijdag Day Night Day Night gezien, vond t eerst een onwijze kutfilm, maar bij nader inzien en het laten bezinken eigelijk best n redelijke film die n hoop bij je losmaakt.
    Vandaag Opera Jawa gezien,en die was precies wat ik verwachte. Erg mooie beelden/decor/omgeving en eigelijk onbedoeld erg grappig. Het enige wat gegeven moment ging irriteren was de zingen de hele tijd, maarja..dat was te verwachtten
    Top vond ik reprise vanavond,wat een onwijs leuke film! En een extraatje dat je daarna de regisseur mocht spreken,dit is mijn topper tot nu toe..en nu vroeg ik me (omdat ik ergens dvd's had gezien) of deze dan ook te koop is?

pi_45821100
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 11:07 schreef mel723 het volgende:

[..]

Ah, ik heb dus nix gemist? Was nog van plan te gaan, maar was te slaperig. Was hij trouwens helemaal Engels gesproken?
    nee je hebt gelukkig echt niets gemist

ja bijna helemaal, er zaten wel een aantal zinnetjes tussen in de taal van de natives, die ook in het kampp waren, maar dat boeide volgens mijn niet echt veel, hij was volgens mij wel zonder ondertitels
    -Rabia Al-Basri
      dinsdag 30 januari 2007 @ 13:18:49 #126
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45821298
    Vraagje: Als ik mijn gereserveerde tickets wil ophalen. Moet ik dan een uitdraai van de mail mee nemen. Of is alleen het klantnummer genoeg. ?
    pi_45826688
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 13:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Vraagje: Als ik mijn gereserveerde tickets wil ophalen. Moet ik dan een uitdraai van de mail mee nemen. Of is alleen het klantnummer genoeg. ?
    ik had zelf de uitdraai van de email meegenomen, wat dus in de email stond, maar daar stond niet de klantnummer op, maar hij heeft het toen gevonden via mijn postcode , maar die gast zei dat klantnummer het handigst is
    -Rabia Al-Basri
      dinsdag 30 januari 2007 @ 16:20:45 #128
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_45826966
    Damn die stoeltjes @ Oude Luxor, en ik ben nog niet eens groot.
    [KNE]-Mod
      dinsdag 30 januari 2007 @ 16:46:15 #129
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45827914
    Net mijn kaartjes en tijgerpas opgehaald. Heb zin in de komende 3 dagen.
    pi_45830817
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 16:20 schreef ThE_ED het volgende:
    Damn die stoeltjes @ Oude Luxor, en ik ben nog niet eens groot.
    inderdaad, ze hadden toen ze de stoeltjes gingen vervangen ook meteen aan wat meer beenruimte moeten denken
    -Rabia Al-Basri
      dinsdag 30 januari 2007 @ 20:20:32 #131
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_45835506
    quote:
    D.O.A.P.
    Ik had dezelfde verwachting (lag dus niet aan jou, maar aan de beschrijvingen van de catalogusmakers die volgens mij af en toe een compleet andere film zien dan ik) maar vond hem (ook) zeer, zeer vermakelijk. Hoewel ik het minder van CSI maar meer van 'The FBI-files' van Discovery vond weghebben.
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 01:18 schreef Wolfwood het volgende:
    Andere toffe films tot nu toe:

[knip]
    Election II
    [/knip]

Vielen tegen of begreep ze gewoon niet:
    The Shadow Of The Dog
    Election II vond ik inderdaad tof, 1 die je met een goed gevoel naar de videotheek terugbrengt, of een zekerheidje in de bios. Maar echt verheffend vond ik het niet, meer cliché, iets wat ik al in vele mafia-films heb gezien (behalve dan die honden) en er zat niet eens een twist in. Maar toch een prima afsluiter.

The Shadow of the Dog was gewoon ronduit slecht qua verhaal, camerawerk, regie, geluid en acteerprestaties! Heeft niets met begrijpen te maken, niet alles is kunstzinnig of goed hoor op het IFFR Maar misschien kun je me vertellen hoe die afliep, ik moest rennen voor D.O.A.P. dus ben weggelopen.

Verder vond ik Ten Canoes wel een typische IFFR-film die ik wel te pruimen vond.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 20:40:22 #132
    93474 Sasandra
    Mary Poppins
    pi_45836323
    quote:
    vandaag gezien:

D.O.A.P.
    Die heb ik afgelopen zondag ook gezien. Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Ik vond de ontwikkeling richting een "whodunnit" minder interessant.
    Wel erg leuk was de Servische film Optimisti . Cynisch, maar tegelijkertijd warm en ontroerend. Aan de hand van vijf vertellingen wordt een beeld geschetst van het hedendaagse Bosnie en het valse optimisme van zijn inwoners. Aanrader.
    A spoonful of sugar...
      dinsdag 30 januari 2007 @ 20:49:00 #133
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_45836658
    Die makers van de teksten in dat Volkskrantjrantje schrijven volgens mij ook maar wat bij de omschrijving van de films. De omschrijving van "Freesia - Bullet over Tears" bevatte gewoon een hele domme fout; "Ghost" waarover gesproken wordt is niet de beschreven persoon

Kijken ze die films wel?
    [KNE]-Mod
    pi_45836799
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 20:49 schreef ThE_ED het volgende:
    Die makers van de teksten in dat Volkskrantjrantje schrijven volgens mij ook maar wat bij de omschrijving van de films. De omschrijving van "Freesia - Bullet over Tears" bevatte gewoon een hele domme fout; "Ghost" waarover gesproken wordt is niet de beschreven persoon

Kijken ze die films wel?
    meen je dat nou?

vond freesia niet echt boeien

princess en the host waren gistern
    -Rabia Al-Basri
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:25:16 #135
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_45838019
    freesia was saai,gisteren ook gezien
    pi_45838079
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:25 schreef dvdfreak het volgende:
    freesia was saai
    ik viel in slaap bijna, zat echt regelmatig met mijn ogen dicht

wanneer had je em gezien?

ah ok zaten we in de zelfde zaal dan
    -Rabia Al-Basri
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:27:24 #137
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_45838123
    gisteren
    pi_45838130
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:27 schreef dvdfreak het volgende:
    gisteren
    zag ik ja
    -Rabia Al-Basri
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:29:04 #139
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_45838201
    Ga jhe morgen Justice my foot zien
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:34:48 #140
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_45838436
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:27 schreef dvdfreak het volgende:
    gisteren
    * ThE_ED too

Ik vond het wel een mooie film, maar het was niet echt veel actie ofzo.
    En niet echt geschikt voor de zaal, ik wil bij dit soort langdradige films toch wat beter kunnen zitten.
    [KNE]-Mod
    pi_45838700
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:29 schreef dvdfreak het volgende:
    Ga jhe morgen Justice my foot zien
    nee

morgen ga ik

bes vakit (turks! ), daft punk'selectroma, red road en american combatant zien
    -Rabia Al-Basri
    pi_45838742
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:34 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

* ThE_ED too

Ik vond het wel een mooie film, maar het was niet echt veel actie ofzo.
    En niet echt geschikt voor de zaal, ik wil bij dit soort langdradige films toch wat beter kunnen zitten.
    haha

zijn jullie nog blijven hangen voor de q and a?

ik had gelukkig wel links en rechts van me lege stoelen hoewel niet de gehele voorstelling midden in de voorstelling moest de dame die 1 stoel verder zat opeens naast me komen zitten
    -Rabia Al-Basri
    pi_45838783
    Ik heb vandaag ff een pauzedagje genomen want ik was al een week alleen maar thuis geweest om te slapen. Morgen ga ik proberen te kijken: Sankara, On the wings of dreams, Children, Parents, Awesome I fuckin shot that en Summer Palace.

Wat jullie?
    pi_45838886
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

daft punk'selectroma
    Ah, die heb ik gister gezien. Vond hem helaas vrij matig en een vriend van mij gaf hem zelfs een 1. Het was op zich wel grappig af en toe maar ze komen er echt alleen maar mee weg omdat ze Daft Punk zijn denk ik.
    pi_45839051
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:43 schreef mel723 het volgende:
    Ik heb vandaag ff een pauzedagje genomen want ik was al een week alleen maar thuis geweest om te slapen.
    haha ik ook! lag lekker tot 11:30 in mn nest

lekker chillen moest wel effe naar de dokter en een onderdeel van de magnetron halen uit leidschendam though

morgen begint mijn dag pas om 14:15

en donderdag en vrijdag moet ik om 9:30 beginnen aan mijn festival dag, ze zijn ook nog volledig volgeboekt
    -Rabia Al-Basri
    pi_45839114
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:46 schreef mel723 het volgende:

[..]

Ah, die heb ik gister gezien. Vond hem helaas vrij matig en een vriend van mij gaf hem zelfs een 1. Het was op zich wel grappig af en toe maar ze komen er echt alleen maar mee weg omdat ze Daft Punk zijn denk ik.
    meen je dat nou? weer een crappy movie in mn programma ik zal dan mijn verwachtingen dan maar volledig bijstellen, misschien wordt het dan wel wat
    -Rabia Al-Basri
      dinsdag 30 januari 2007 @ 22:10:49 #147
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_45839812
    Iemand deze al gezien

Zidane, un portrait du 21e siècle
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_45839903
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 22:10 schreef Dos37 het volgende:
    Iemand deze al gezien

Zidane, un portrait du 21e siècle
    nope, maar die draait niet meer
    -Rabia Al-Basri
    pi_45842027
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

meen je dat nou? weer een crappy movie in mn programma ik zal dan mijn verwachtingen dan maar volledig bijstellen, misschien wordt het dan wel wat
    Misschien vind je hem wel mooi, dit zijn de meningen die op de iffr site staan:

Cugel (30-1-2007 11:14:14): Meesterwerk. Briljant gemixte soundtrack en visueel indrukwekkend. Een 5.
    Tessa Verrijp (30-1-2007 9:47:02): Deze film was zo slecht dat ie doorsloeg naar brilliant. Ik heb een half uur lang de slappe lach gehad en heb me dus uiterst vermaakt.
    Miranda van den Broek (28-1-2007 10:28:50): Sferische film. Prachtige lange shots van het Amerikaanse woestijnlandschap. Mooie visuele vondsten (venusheuvel doemt op uit het woestijnzand) en goede remixes van 70's muziek (van Brian Eno tot Curtis Mayfield) door de meesters: Daft Punk zelf.

pi_45842173
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 23:02 schreef mel723 het volgende:

[..]

Misschien vind je hem wel mooi, dit zijn de meningen die op de iffr site staan:

Cugel (30-1-2007 11:14:14): Meesterwerk. Briljant gemixte soundtrack en visueel indrukwekkend. Een 5.
    Tessa Verrijp (30-1-2007 9:47:02): Deze film was zo slecht dat ie doorsloeg naar brilliant. Ik heb een half uur lang de slappe lach gehad en heb me dus uiterst vermaakt.
    Miranda van den Broek (28-1-2007 10:28:50): Sferische film. Prachtige lange shots van het Amerikaanse woestijnlandschap. Mooie visuele vondsten (venusheuvel doemt op uit het woestijnzand) en goede remixes van 70's muziek (van Brian Eno tot Curtis Mayfield) door de meesters: Daft Punk zelf.

er is dus hoop!

kan je ook een linkje geven trouwens? kan ik misschien ook wat andere films opzoeken enzo
    -Rabia Al-Basri
    pi_45842522
    quote:
    thanks!
    -Rabia Al-Basri
    pi_45846357
    Net gezien: Viva. Een ontzettend leuke film die helemaal in de stijl van een exploitation film uit de jaren zeventig is gemaakt. Het verhaal gaat over twee huisvrouwen die het thuis mooi zitten zijn een beetje zat zijn en besluiten op avontuur te gaan, waarna ze terecht komen bij een soort van escort service die ze naar allerlei op seks beluste types stuurt. De film wordt geheel bevolkt door de meest foute, campy en overdreven personages die je je maar kunt voorstellen, echt om je rot te lachen. Aan de decors en kostuums is erg veel zorg besteed. Alles ziet er prachtig uit en eigenlijk kun je vrijwel nergens aan zien dat het niet echt een jaren zeventig film is. Aanrader voor iedereen die niet al te preuts is ingesteld.
    Oh ja, had ik al vermeld dat er ook zingende hippies in een nudistenkamp in voorkomen?
      woensdag 31 januari 2007 @ 09:43:00 #154
    73305 Stpan
    pi_45848561
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:25 schreef dvdfreak het volgende:
    freesia was saai,gisteren ook gezien
    Mooi, ik ga daar vrijdag heen op basis van de beschrijving uit het krantje. Verkeerde keuze dus weet ik nu al. Jammer.
      woensdag 31 januari 2007 @ 12:14:55 #155
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_45852297
    Iemand enig idee tegen welk tijdstip er kaartjes vrijkomen voor uitverkochte films? Een uur, twee uur, 5 minuten?
    pi_45852551
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
    Iemand enig idee tegen welk tijdstip er kaartjes vrijkomen voor uitverkochte films? Een uur, twee uur, 5 minuten?
    2 uur werd hier eerder gemeld
    -Rabia Al-Basri
      woensdag 31 januari 2007 @ 13:29:37 #157
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_45854325
    Aah ok thanx, dat gaan we dan maar eens proberen vanmiddag. Vorige jaren lukte het me meestal wel om de films binnen te komen die ik wilde zien, maar hoorde dat het dit jaar stuk moeilijker was. Nou ja, we zien wel...
      woensdag 31 januari 2007 @ 21:17:49 #158
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45863526
    Crosspost uit het Gezien-topic:
    Dag 1 op IFFR:
    Furîjia (Freesia - Bullet over Tears)(2007)
    Film gaat over een toekomst/parallele wereld waarin slachtoffers via een speciale wet via huurmoordenaren wraak kunnen nemen op daders. Ondertussen is er ook nog iets met een bomexperiment.
    Vond het een matige mangaverfilmingen, die een klein korreltje inhoud pretendeert te hebben.
    cijfer: 6.5 (scheur bij 3)

Ju-yon-sai (Fourteen) (2007)
    Vrouw keert terug om les te geven aan 14-jarigen, ondanks dat ze zelf toen ze 14 was in een incident betrokken was, waarin ze haar lerares neerstak. Ondertussen zijn er nog wat subplotjes onder andere over een jongen die pianoles krijgt, en die piano leraar heeft weer een connectie met de lerares en wat van de andere kinderen.
    Dit vond ik echt zo'n typische festival film. Leuk, aardig en degelijk voor zo'n middag op een festival. Maar eentje die je anders nooit zal kijken.
    cijfer: 7.5 (scheur bij 4)
      donderdag 1 februari 2007 @ 00:17:57 #159
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_45870286
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
    5 minuten dus, vanaf dan gaan ze de rij af bij de bios waar de film draait.
      donderdag 1 februari 2007 @ 01:13:49 #160
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_45871544
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 00:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

5 minuten dus, vanaf dan gaan ze de rij af bij de bios waar de film draait.
    Hm, ok dan. Moet voor Bunny Chow nog een kaartje zien te regelen voor een extra persoon voor zaterdag, maar volgens mij gaat dat niet echt werken dan.

Net naar 'The Host' geweest. Geweldig! Er zat geen enkel saai moment in de film (wat bij Freesia en Election wel anders was), er viel veel te lachen én te schrikken, ik vond de strijd van de hoofdpersonen aannemelijk en zelfs de CGI was goed. .
      donderdag 1 februari 2007 @ 01:48:36 #161
    62828 Wolfwood
    God's Lonely Man
    pi_45872009
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 20:20 schreef Stpan het volgende:
    The Shadow of the Dog was gewoon ronduit slecht qua verhaal, camerawerk, regie, geluid en acteerprestaties! Heeft niets met begrijpen te maken, niet alles is kunstzinnig of goed hoor op het IFFR Maar misschien kun je me vertellen hoe die afliep, ik moest rennen voor D.O.A.P. dus ben weggelopen.
    Weet niet wanneer je precies bent weg gelopen maar de laatste paar gebeurtenissen:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zoiets was het.
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 02:27 schreef Nepthys het volgende:
    Net gezien: Viva.
    Geweldig hé! Nacht van de wansmaak is er niets bij.

A Hero Never Dies erg vermakkelijke bullet ballet van Mr.To. Voor die scene in dat café.
    Still Life zaten mooie beelden tussen, maar kon me verder niet echt boeien. Was misschien ook iets te moe voor zo'n trage film.
    Red Road ook enorm traag eigenlijk (voor mijn gevoel nog erger dan Still Life) maar op het einde wist hij nog wat sterke momenten neer te zetten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Wolfwood op 01-02-2007 01:53:39 ]
    > GO NORTH
      donderdag 1 februari 2007 @ 15:13:21 #162
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_45883907
    Het heet Nightmare Detective, maar zo erg detective is het niet, wel een erg spannende thriller. (Niet naartoe gaan als je niet tegen bloed, zelfmoord en messen kunt.) Voor mij tot nu toe de beste film van het iffr. Misschien niet heel interessant en een beetje te makkelijk maar wel erg spannend, en eindelijk eens een japanse film waar je zowaar de plotlijn gewoon kunt volgen.
    [KNE]-Mod
      donderdag 1 februari 2007 @ 16:46:33 #163
    73305 Stpan
    pi_45887200
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 01:48 schreef Wolfwood het volgende:

[..]

Weet niet wanneer je precies bent weg gelopen maar de laatste paar gebeurtenissen:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Zoiets was het.
    [..]

Geweldig hé! Nacht van de wansmaak is er niets bij.
    Thnx. Ik was weggegaan toen die kerel dat dienstmeisje bleef opzoeken daar aan die rivier. Nu weet ik hoe die afloopt, op de 1 of andere manier geen spijt van het weglopen
      donderdag 1 februari 2007 @ 20:46:52 #164
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45895833
    Crosspost:
    Dagje 2 op IFFR:
    Drama/Mex (2006)
    Mexicaanse film over een meisje dat vreemd gaat met haar ex. Haar vader zit ondertussen in een grote depresieve dip en sluit vriendschap met een hoertje, waarvan ik de legale leeftijd niet kan garanderen. Natuurlijk worden de twee verhaallijnen langzaam in elkaar gewoven. De film heeft zoals het een goede indie betaamt een lekker langzaam tempo. Acteerwerk is ook prima in orde. En een knappe Mexicaanse sluit de deal.
    cijfer: 8je

Tokyo shikkaku (Lost in Tokyo) (2007)
    Gedurende deze film zien we twee vrienden, die niet veel meer doen dan drinken en rondhangen de avond en dag, nadat hun andere grote vriend is begraven.
    Sommige stukken waren dodelijk saai en andere juist weer grappig en/of ontroerend. Vooral tegen het einde als de film meer inhoud krijgt, (de jongens komen langzaam tot conclusie dat ze geen 18, maar 30 zijn en echt over hun toekomst moeten gaan nadenken), werd die een stuk beter. Jammer van dat saaie begin.
    En de ondertiteling . Zelden zo'n slechte ondertiteling gezien. En dat voor op een gerespecteerd festival.
    cijfer: 6.5

Reprise (2006)
    De film begint met twee vrienden, die allebei een manuscript voor een boek hebben geschreven en dat op de post doen. Hierna krijgen we aan de hand van een alwetende verteller een vooruitblik over hoe hun leven eruit zou kunnen gaan zien. Na deze toekomstvisie volgen de openingcredits in een scene over een optocht met daaronder Joy Division met New Dawn Fades. Op dit moment wist ik gewoon al dat we hier met een topper te maken hadden. En dat bleek ook het geval.
    De manier waarop personages worden geintroduceerd, flashback of toekomstvisie worden verteld door de alwetende verteller is erg leuk. De vriendschap tussen de jongens voel je goed overkomen. De film heeft leuke realistische grappen, bijvoorbeeld in vorm van leuke anekdotes.
    Topper van het festival tot nu toe.
    cijfer: dikke 8
    pi_45896427
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 20:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Tokyo shikkaku (Lost in Tokyo) (2007)
    Gedurende deze film zien we twee vrienden, die niet veel meer doen dan drinken en rondhangen de avond en dag, nadat hun andere grote vriend is begraven.
    Sommige stukken waren dodelijk saai en andere juist weer grappig en/of ontroerend. Vooral tegen het einde als de film meer inhoud krijgt, (de jongens komen langzaam tot conclusie dat ze geen 18, maar 30 zijn en echt over hun toekomst moeten gaan nadenken), werd die een stuk beter. Jammer van dat saaie begin.
    En de ondertiteling . Zelden zo'n slechte ondertiteling gezien. En dat voor op een gerespecteerd festival.
    cijfer: 6.5
    Grappig, die heb ik afgelopen zaterdag gezien.

Toen bood de regisseur voorafgaand aan de film zelf excuses aan dat de ondertitelingen niet op tijd af waren, waardoor we het moesten doen met inderdaad lachwekkende ondertitels.

Ik vond de film trouwens dodelijk saai, maar dat had er misschien ook mee te maken dat we al 2 films achter de kiezen hadden
      donderdag 1 februari 2007 @ 21:03:05 #166
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45896510
    Dat verklaart veel. Ik kon me in het begin nog maar net inhouden om niet in een schatterlachbui te vallen, toen ik de ondertitels zag.

Ik vond de film ook op veel momenten saai, maar sommige stukken waren best oké. En het einde werd die wel beter vond ik.
    pi_45896788
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 21:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Dat verklaart veel. Ik kon me in het begin nog maar net inhouden om niet in een schatterlachbui te vallen, toen ik de ondertitels zag.

Ik vond de film ook op veel momenten saai, maar sommige stukken waren best oké. En het einde werd die wel beter vond ik.
    Er was ook een kort interviewtje voorafgaand aan de film met de regisseur, maar hij was (gaf hij ook zelf aan) te dronken om de gestelde vragen te beantwoorden, net als de geluidsman en de camerman die ook naar voren mochten komen

Ik heb ook You Am I gezien en dat was een erg mooie film uit Litouwen, echt van genoten.

Ook Build A Ship, Sail to sadness, een geestige mockumentary, was erg grappig en geslaagd.
    pi_45904994
    Vandaag gezien:
    Bamako; mooie, treffende omschrijving van het probleem van Afrika op macro- en microniveau.
    Reprise; interessante film, heb alleen niet het idee dat ik er alles uit heb gehaald, wil ik graag nog een keer zien.
    Paprika; spannend, raar, vaag, supercool
    Container; deze film is eigenlijk niet echt geschikt voor de bioscoop. Kan beter als 'intstallatie' in een museum oid, dan kan je rustig even een rondje gaan lopen. Niet zozeer een slechte film dus, eerder misplaatst.
      vrijdag 2 februari 2007 @ 01:35:32 #169
    62828 Wolfwood
    God's Lonely Man
    pi_45905905
    Vriend van mij was naar Paprika geweest, vond het prachtige animatie. Alleen het verhaal vond hij totaal niet te volgen.
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 20:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Reprise (2006)
    Topper van het festival tot nu toe.
    cijfer: dikke 8
    Eens

Net terug van Aachi & Ssipak. Totaal gestoorde Zuid-Koreaanse animatiefilm. Een megashit verhaal (heel letterlijke) met heel veel en knettergekke actie en andere vage shit. Ook al die filmparodieën er tussen door van o.a. Basic Instinct, Battleship Potemkin, Aliens en Misery. Wat een onzin zeg.

Maar wel hele toffe onzin! De openingscene alleen al kreeg een groot applaus van de (halfgevulde ) zaal. Sinds Dead Leaves niet meer zo'n wild gestoorde anime gezien. Heerlijk!

Nightmare Detective: Toffe film weer van Shinya Tsukamoto. Als hij er van intense momenten in stopt (zoals wanneer dat "monster" aanvalt) en een stort vloed aan beelden binnen twee seconden ben ik meestal al blij. En die zaten er ook in. Heb me erg vermaakt tijdens de film, maar hij heeft veel betere films gemaakt.

Running Out of Time 2: Die adelaar en het hoofdtheme irriteerde me mateloos, het ging totaal nergens over (of gewoon nog al ongeloofwaardig) en eigenlijk alles was totaal overbodig. Gelukkig wel veel humor en het aftroeven, die achtervolging met name, was weer eens erg leuk gedaan. To moet alleen echt eens met andere acteurs gaan werken. Vooral nu ik er zoveel achter elkaar heb gezien denk ik elke keer weer "O, kijk daar heb je hem ook weer".

Love on a Diet: vond hem vooral aanstoot gevend. Beetje dikke mensen belachelijk maken en dan nog van die stereotype personage. Stomme einde ook nog eens. Helemaal omdat het eigenlijk Heroic Trio zou zijn. Hadden ze er niet Fulltime Killer van kunnen maken? (zoiezo waarom draait FK niet? Dat vind ik nog steeds een van zijn tofste films.)
    > GO NORTH
      vrijdag 2 februari 2007 @ 19:16:20 #170
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_45923431
    quote:
    Op vrijdagavond 2 februari 2007 zijn de winnende films van het 36ste International Film Festival Rotterdam bekend gemaakt. De drie VPRO Tiger Awards zijn toegekend aan Love Conquers All van Tan Chui Mui, Die Unerzogenen van Pia Marais en ex aequo Bog of Beasts van Claudio Assis (Brazilië) en AFR van Morten Hartz Kaplers. Love Conquers All is mede tot stand gekomen dankzij een bijdrage van het Hubert Bals Fonds.
    Zonde dat La Antena buiten de boot is gevallen
      vrijdag 2 februari 2007 @ 20:58:54 #171
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_45925403
    Kom er net vandaan en alle prijzen zijn een uur of 2 geleden uitgereikt.
    Dinner is nu aan de gang en dan het slotfeest en dan is het allemaal voorbij.
    Was het leuk? Mwah...vorig jaar was beter en sfeervoller. Het leek wel of
    men bezuinigt had op alles. Los van de films waren de Masterclasses van
    Rutger Hauer (gistermiddag) erg leuk en verder een Festival om snel te
    vergeten.
      zaterdag 3 februari 2007 @ 01:50:30 #172
    62828 Wolfwood
    God's Lonely Man
    pi_45934609
    Inland Empire
    Valt echt heel moeilijk wat zinnigs over te zeggen. Niet zomaar vreemd en onbegrijpelijk. Nee, zelf vreemd en onbegrijpelijk voor David Lynch zijn doen. De eerste pak weg dertig minuten zijn gewoon normaal te volgen, de volgende tweeën en een half uur echter.. niet te begrijpen wat er daarna allemaal gebeurt.

Gaande weg dacht ik een rode draad te ontdekken. Alleen na afloop bleef ik echter met een hoop stukjes draad zitten, waaronder niet alleen rode stukjes maar ook blauwe, groene en volgens mij ook nog een stukje geel..

Zoveel verschillende scene/verhalen die door heen liepen en eigenlijk geen een die uiteindelijk duidelijk wordt. Er zatten zelfs stukjes tussen uit zijnRabbits.

Desondanks (of dankzij?) dat heb ik me toch echt niet zitten vervelen. Irriteerde me in het begin wel een beetje aan de goedkope digitale camera. Maar de extreme close up die er mee gemaakt werden waren echt zo vet! Vooral bij die vrouw uit het begin. Helemaal akelig wordt je er van. Bijna de hele tijd ook zo'n subtiel creepy muziekje er onderdoor.

Laura Dern speelde echt super trouwens! Ook grappig trouwens dat de film met hetzelfde nummer van Nina Simone (Sinnerman?) eindigde als Nuovomondo.

Sommige zullen hem erg tof vinden en waarschijnlijk zijn er ook een hoop mensen die hem echt haten. Een ding is iig zeker, niemand zal hem begrijpen.
    quote:
    When the police came and they asked what happened, I told them "He's reaping what he's been sowing, that's what." They said "Fucker been sowing some pretty heavy shit."
    > GO NORTH
    pi_45935157
    quote:
    Op zaterdag 3 februari 2007 01:50 schreef Wolfwood het volgende:
    Inland Empire
    Gaande weg dacht ik een rode draad te ontdekken.
    Dat idee heb ik ook even gehad. Maar achteraf heb ik toch vooral een hoop losse draadjes.
    pi_45935660
    Ook naar Inland Empire geweest, maar weet om eerlijk zijn niet eens of ik hem nou leuk vond of niet.
    De gebruikelijke Lynch sfeer is weer geheel aanwezig in beeld en geluid, dus daar lag het zeker niet aan. Maar Lynch leeft zich wel erg uit dit keer en misschien wel iets te. Vond het dus iets tegenvallen al heeft dat waarschijnlijk ook te maken met veels te hoge verwachtingen. Misschien ben ik iets positiever als ik hem nog een keer zie, maar wat mij betreft zeker niet de beste film van Lynch.
    Mijn reviews
      zaterdag 3 februari 2007 @ 12:59:07 #175
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_45939840
    Inland Empire zit veel logischer in elkaar dan je zou denken. Ik heb zo mijn eigen theorie, en anderen hebben weer een aantal andere elementen die ze daar aan toevoegen, maar er zit wel degelijk logica in. Kijk maar op mde officiële site, daar is een forum te vinden.
    pi_45941238
    quote:
    Op zaterdag 3 februari 2007 12:59 schreef JelleS het volgende:
    Inland Empire zit veel logischer in elkaar dan je zou denken. Ik heb zo mijn eigen theorie, en anderen hebben weer een aantal andere elementen die ze daar aan toevoegen, maar er zit wel degelijk logica in. Kijk maar op mde officiële site, daar is een forum te vinden.
    Ik kijk eigenlijk nooit naar andere theorien van dit soort films. Het is wat mij betreft juist je eigen interpretaties die dit soort films maken of breken. Naast de sfeer vind ik het zelf uitvogelen van een theorie die het grootste deel van de film omvat vind juist zo leuk aan dit soort films. En wat andere mensen ervan maken vind ik eigenlijk niet interessant totdat ik zelf tevreden ben met me theorie In dit geval ben ik nog steeds bezig met me theorieen, maar vind ik ze op dit moment niet zo heel "satisfying".

Om Lynch vertaald te quoten: "Elke interpretatie van mijn films is de juiste interpretatie. Wat ik bedoel, is niet relevant." en tot nu toe valt me eigen interpretatie me duidelijk wat tegen. en ik had nog wel een potentieel plekje gereserveerd in mijn persoonlijke top 10.
    Mijn reviews
      zaterdag 3 februari 2007 @ 14:08:35 #177
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_45941345
    Dat citaat staat ook in men review En daar ben ik het compleet mee eens, ook al is het wel erg postmodernistisch, en daar heb ik een hekel aan. Maar voor films van Lynch is het zeker zo. Daarom vind ik het ook zo interessant hoe andere mensen er tegen aan kijken, daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar het helpt wel je eigen theorie.

In mijn top 10 staat die ook nog niet, daar zal een 2e keer uitsluitsel over moeten geven.
    pi_45961286
    Shut up and sing <333 Zat mooi in elkaar.
    En Natalie Maines is gewoon geweldig.
    your simple words just don't move me.
      zondag 4 februari 2007 @ 04:33:03 #179
    62828 Wolfwood
    God's Lonely Man
    pi_45963180
    Het is weer voorbij.
    &gt; GO NORTH
    pi_45970836
    quote:
    Op zaterdag 3 februari 2007 01:50 schreef Wolfwood het volgende:
    Inland Empire
    Valt echt heel moeilijk wat zinnigs over te zeggen. Niet zomaar vreemd en onbegrijpelijk. Nee, zelf vreemd en onbegrijpelijk voor David Lynch zijn doen. De eerste pak weg dertig minuten zijn gewoon normaal te volgen, de volgende tweeën en een half uur echter.. niet te begrijpen wat er daarna allemaal gebeurt.

Gaande weg dacht ik een rode draad te ontdekken. Alleen na afloop bleef ik echter met een hoop stukjes draad zitten, waaronder niet alleen rode stukjes maar ook blauwe, groene en volgens mij ook nog een stukje geel..

Zoveel verschillende scene/verhalen die door heen liepen en eigenlijk geen een die uiteindelijk duidelijk wordt. Er zatten zelfs stukjes tussen uit zijnRabbits.

Desondanks (of dankzij?) dat heb ik me toch echt niet zitten vervelen. Irriteerde me in het begin wel een beetje aan de goedkope digitale camera. Maar de extreme close up die er mee gemaakt werden waren echt zo vet! Vooral bij die vrouw uit het begin. Helemaal akelig wordt je er van. Bijna de hele tijd ook zo'n subtiel creepy muziekje er onderdoor.

Laura Dern speelde echt super trouwens! Ook grappig trouwens dat de film met hetzelfde nummer van Nina Simone (Sinnerman?) eindigde als Nuovomondo.

Sommige zullen hem erg tof vinden en waarschijnlijk zijn er ook een hoop mensen die hem echt haten. Een ding is iig zeker, niemand zal hem begrijpen.
    [..]
    pff jezus wat een film, drie uur lang totale vaagheid. Leuk ook die reactie van het publiek. Helft van de zaal liep weg, en op het moment dat iedereen dacht dat ie afgelopen was begonnen er mensen te lachen, daarna ging ie echter nog even door.
      zondag 4 februari 2007 @ 17:35:36 #181
    9030 Mr.Black
    sucks to be me
    pi_45977496
    Gister Body Rise gekeken in Pathé Schouwburg zaal 5. Tot mijn grote verbazing was de zaal maar voor 15% gevuld (nog nooit meegemaakt met het filmfestival) en er liepen nog een flink aantal weg tijdens de film. Maar ik heb echt genoten.

De film gaat over escapisme, apathisch en nutteloze van Duitse delinquenten die voor resocialisatie naar een troosteloze en woestijnachtige Portugal zijn gestuurd. Voornamelijk de tiener Katrin wordt gevolgd. Een tot de bot toe verveelt iemand die voornamelijk uitkijkt naar dansfeestjes met kei harde techno.

Voor mij zeer herkenbaar. Deed mij sterk denken aan de teknoscene die in Nederland is. En herkenbaarheid creëert nu eenmaal waardering.
    Don't love if you want to die in peace.
      maandag 5 februari 2007 @ 17:47:26 #182
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_46013470
    Ik heb in totaal 8 films gezien op IFFR. In volgorde van goed naar minder:

1. Reprise (met kop en schouders boven de rest uit)
    2. Cover boy: L'ultima rivoluzione
    3. Drama/Mex
    4. Fourteen
    5. Driving With My Wife's Lover
    6. Mala Noche
    7. Lost in Tokyo
    8. Freesia - Bullet over Tears
      dinsdag 6 februari 2007 @ 12:53:43 #183
    73305 Stpan
    pi_46037283
    Nog heel even over Freesia - Bullet over Tears. Ik heb me kapot gelachen om die actiescenes, geniaal!
    Jammer van de saaie pseudo-artistieke stukjes tussendoor. En jammer dat de halve zaal wegliep bij de eerste golf van geweld.

Dat die kerel nog met die stallage waar de bloemen opstonden in begon te meppen op het lijk naar de 1e excecutie, sorry maar dat werkt enorm op m'n lachspieren.
      dinsdag 6 februari 2007 @ 12:59:31 #184
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_46037401
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 12:53 schreef Stpan het volgende:

Dat die kerel nog met die stallage waar de bloemen opstonden in begon te meppen op het lijk naar de 1e excecutie, sorry maar dat werkt enorm op m'n lachspieren.
    Bij mij ook.
    pi_46053261
    5

I Don't Want to Sleep Alone
    Strawberry Shortcakes
    No Mercy for the Rude
    Playing the Victim
    Inland Empire
    Host, the
    American Combatant
    Princess
    Anxiety

4

Still Life
    Nightmare Detective

3

Aachi & Ssipak
    Paprika
    Matsugane Potshot Affaire
    Red Road
    Bes Vakit-Times and winds

2

Daft Punk's Electroma
    Freesia
    Guide to Recognizing Our Saints

1

Last Winter

toch een redelijk geslaagd festival, zo ongeveer
    -Rabia Al-Basri
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')