wie gaat?quote:Online ticketverkoop
Kaarten voor het festival zijn dit jaar niet alleen aan de oude vertrouwde festivalkassa's te krijgen, maar ook online te koop via deze festivalwebsite.
Online ticketverkoop
In de nacht van vrijdag 19 januari op zaterdag 20 januari start de online ticketverkoop via www.filmfestivalrotterdam.com om 0.00 uur. (betalingswijze staat er niet bij... )
Reguliere kaartverkoop
Vanaf zaterdag 20 januari, 09.00 uur zijn tickets te koop aan de festivalkassa in de Doelen.
Prijzen
Tickets kosten 8 Euro, met een Tijgerpas 5 Euro (de Tijgerpas is verkrijgbaar voor 20 Euro; met CJP, OV Studentenkaart, 65+ pas en Rotterdampas 10 Euro). Het laatste nieuws over het programma en kaartverkoop is altijd te vinden op deze site
Programma
Het programma van het 36e International Film Festival Rotterdam verschijnt donderdag 18 januari 2007 als bijlage bij de Volkskrant en tegelijkertijd online op deze site.
oh ja inderdaad, dat blad komt altij ruim voor het begin van het festival uitquote:Op zondag 7 januari 2007 23:10 schreef ikbenik het volgende:
Nee, het programma moet nog bekend gemaakt worden, maar ik had al een magazine van het festival waar ze al een paar films aanhalen die in ieder geval gaan komen.
Maar al kom ik uit Rotterdam, dan nog kan het een hele reis zijn, heb ik geen zin in. Lang leve internet
dat kan natuurlijk nooit is op iffrquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:07 schreef JelleS het volgende:
Benieuwd naar het programma. Hopelijk veel films uit Azie die ons nog steeds moeten bereiken.
ja inderdaad, uit een omschrijving van 3 zinnen moet je een keuze makenquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:38 schreef Breuls het volgende:
Morgen Volkskrant in de bus. Ik vind het elk jaar lastig om films uit te zoeken, omdat je niets kent, maar ik pik er meestal wel een paar mee.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:47 schreef Witchfynder het volgende:
Ik koop maar één keer per jaar een volkskrant en voor 2007 is dat morgen.
Black Sheep wil ik ook graag zien. Ik zie hem alleen nergens staan niet in de volkskrantbijlage en niet op de site. Het stond wel in de Veronica Gids aangegeven, klopt het dat ie niet draait of kijk ik gewoon niet goed?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:38 schreef Wolfwood het volgende:
Ik zit te denken aan deze films:
1. Awesome; I Fuckin' Shot That! (Beastie Boys)
2. Nightmare Detective
3. Paprika
4. Black Sheep
5. Running on Karma
6. The Mission
7. Exiled
8. Heroic Trio
9. A Dirty Carnival (Bi-yeol-han geo-ri)
10. D.O.A.P.
11. Rescue Dawn
12. La Antena
13. M
14. Bakushi
15. Hana
16. Princess
17. Ex Drummer
18. Daft Punk
19. Day Night Day Night
20. No Mercy For The Rude
21. The Host
22. Opera Jawa
23. Das Leben der Anderen
24. A Hero Never Dies
25. Zadine
26. Heremias - Unang Aklat: Ang Alamat Ng Prinsesang Bayawak (Heremias - Book One: The Legend Of The Lizard Princess
27. Nayi Neralu (In The Shadow Of The Dog) By Girish Kasaravalli
28. Viva
29. Freesia -Bullet Over Tears-
30. The Way I Spent the End of the World (Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii)
31. Retribution (Sakebi)
32. The Suprise film (maar eentje dit jaar?)
33. de slotfilm
Alleen nu al die films nog in de tien dagen zien te proppen.![]()
Ik zag hem in de krant (lees: Spits) staan. Maar op de site kan ik hem idd ook niet vinden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:32 schreef Markie-Mark het volgende:
Black Sheep wil ik ook graag zien. Ik zie hem alleen nergens staan niet in de volkskrantbijlage en niet op de site. Het stond wel in de Veronica Gids aangegeven, klopt het dat ie niet draait of kijk ik gewoon niet goed?
Niets eigenlijk. Het is duurder en daarvoor krijg je een drankje erbij. Plus een introductie speech van mvr. Hamer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:47 schreef G-SaS het volgende:
Wat houd de start/intro film in? behalve dat je dan n goodie krijgt?
korte filmpjes tellen niet mee hehquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:27 schreef BJB het volgende:
Dertig is niks, de afgelopen twee jaar zat ik rond de vijftig
Damn, dus toch! Volgens de Volkskrant bijlage zou die niet vertoond worden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:57 schreef Hythloth het volgende:
The Prestige is de slotfilm. Al gezien, kan hem aanbevelen.
Dat zou geweldig zijn, heb nu al helemaal mijn eigen theorie na de eerste keer, wil zien of het klopt. Volgens A-film duurt Inland Empire in Nederland trouwens 171 minuten, dus wie weet is het wel iets andersquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:57 schreef Markie-Mark het volgende:
De surprise film duurt volgens het krantje 172 minuten....en laat Inland Empire nu precies 172 minuten duren
dan zou ik retribution moeten schrappenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:57 schreef Markie-Mark het volgende:
De surprise film duurt volgens het krantje 172 minuten....en laat Inland Empire nu precies 172 minuten duren
Ik dacht net nog, ik moest T_E nog wat vertellen, maar je weet het dus alquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Goddomme, hoef alleen Ex-Drummer te zien.. of zit er nog een goeie kneukfilm bij?
Ik weet het nietquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:41 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik dacht net nog, ik moest T_E nog wat vertellen, maar je weet het dus alBen heel erg benieuwd ernaar, alhoewel ik bang ben dat het helemaal niet gaat werken.
Ja, dat was zeker wel een mooie commercial en dat zeg ik als marketinghater.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:47 schreef JelleS het volgende:
Ik lees net dat de regisseur teven de paraplu-reclame van RVS heeft gemaakt, wat ik pure kunst vond. Ben meteen een stuk optimistischer!
Nu lees ik weer dat 'de windman' ook meedoet, de titelsong is geschreven door Millionaire, en Flip Kowlier ook een nummer heeft afgeleverd en een rolletje heeft. Het lijkt wel een "Belgie: the best of" te worden.
Neem aan dat het snel uitverkocht raakt?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:57 schreef SuperRembo het volgende:
Nou nog een paar minuten voor we gezellig met z'n allen de site plat trekken. Succes iedereen
quote:Deze website is bezig
Hartelijk dank voor uw bezoek aan de ticket website van het International Film Festival Rotterdam
Er zijn op dit moment veel bezoekers op de website waardoor de maximale capaciteit van bezoekers is bereikt.
Als huidige bezoekers hun bestelling hebben afgerond en de website hebben verlaten is er toegang voor nieuwe bezoekers om een bestelling te kunnen plaatsen.
International Film Festival Rotterdam bedankt u voor uw geduld.
quote:Server Error in '/' Application.
Server Too Busy
mijn middelvinger begint kramp te krijgenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:09 schreef xman het volgende:
Ok iedereen! Verlies de hoop niet en blijf gewoon stug op F5 drukken! Uiteindelijk moet toch iets werken!![]()
Als we met z'n allen blijven F5-en dan blijft ie nog wel even plat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:09 schreef xman het volgende:
Ok iedereen! Verlies de hoop niet en blijf gewoon stug op F5 drukken! Uiteindelijk moet toch iets werken!![]()
Wees blij! Mijn transactie wordt nu al 3 minuten verwerkt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:23 schreef dvdfreak het volgende:
Deze website is bezig
Hartelijk dank voor uw bezoek aan de ticket website van het International Film Festival Rotterdam
Er zijn op dit moment veel bezoekers op de website waardoor de maximale capaciteit van bezoekers is bereikt.
Als huidige bezoekers hun bestelling hebben afgerond en de website hebben verlaten is er toegang voor nieuwe bezoekers om een bestelling te kunnen plaatsen.
International Film Festival Rotterdam bedankt u voor uw geduld.
![]()
Ga gewoon verder in een ander scherm. Je bent gewoon geregistreerd.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:40 schreef Slayage het volgende:
ik ben me nu zogenaamd aan het registreren, maar het wil maar niet
ja inderdaad, kwam ik een beetje laat achterquote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:41 schreef xman het volgende:
[..]
Ga gewoon verder in een ander scherm. Je bent gewoon geregistreerd.
Als dat waar is dan moet ik maar snel een kaartje bemachtigenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:57 schreef Markie-Mark het volgende:
ik heb kaartjesquote:Paprika op 01/02/07 19:00 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Other than Manga op 26/01/07 19:45 in Zaal de Unie voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
I Don't Want to Sleep Al op 01/02/07 21:30 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Daft Punk's Electroma op 31/01/07 17:00 in Cinerama 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Aachi & Ssipak op 02/02/07 12:00 in Cinerama 5 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Freesia op 29/01/07 22:00 in Luxor voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
D.O.A.P. op 28/01/07 16:45 in Schouwburg-Grote zaal voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Last Winter op 28/01/07 22:00 in Luxor voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Guide to Recognizing op 28/01/07 12:00 in Cinerama 4 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Strawberry Shortcakes op 02/02/07 09:30 in Lantaren 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Short Stories: It's a Lo op 28/01/07 20:00 in Lantaren 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Lost in Tokyo op 02/02/07 20:00 in Cinerama 7 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Matsugane Potshot Aff op 29/01/07 19:30 in Cinerama 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
No Mercy for the Rude op 26/01/07 22:00 in Luxor voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Still Life op 01/02/07 16:00 in Doelen-Juriaanse zaal voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Red Road op 31/01/07 19:00 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Bes Vakit-Times and Wind op 31/01/07 14:15 in Schouwburg-Grote zaal voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Playing the Victim op 01/02/07 09:30 in Cinerama 6 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Surprise Film op 02/02/07 21:30 in Pathe 1 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Host, the op 29/01/07 13:00 in Pathe 4 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Nightmare Detective op 01/02/07 12:00 in Cinerama 6 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
American Combatant op 31/01/07 22:00 in Pathe 6 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Princess op 29/01/07 16:00 in Pathe 4 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
Anxiety op 02/02/07 14:30 in Cinerama 3 voor euro 5.70 aantal kaarten: 1
huh? hoe kan dat dan als je nummertje 16 hebt dan?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:44 schreef Wolfwood het volgende:
Ik ook! \o/
Wel een beetje vreemd dat de openingsfilm al uitverkocht was in de losse verkoop. Sta je dan met je nummertje 16.![]()
je kan online gewoon kopen nu hoor, server werkt primaquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:56 schreef G-SaS het volgende:
Verdorie!!
Internet lukte vannacht en vanochtend niet...dus ben naar de Doelen gegaan, heb ik nummertje 838 !!!!! Er werd doodleuk verteld dat ik dan om 9 uur vanavond aan de beurt was...weeeh, dan kan ik niet eens. Maandagochtend dan maar weer een poging..maar ik snap niet helemaal waarom ze met 15 kassa's nog zo langzaam zijn, we hebben uitgerekend dat het dus 100 nummertjes per uur is (want zolang hebben we toch nog gewacht en het rooster ingepland). Pfft.
Lekker beleid dan voor de vrijwilligers!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef spacemangraig het volgende:
bah.. ik kan als vijwilliger maandag pas kaarten reserveren, weet nu al dat alles dat ik wil zien dan uitverkocht is.
publieksbegeleidingquote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:51 schreef Nepthys het volgende:
Ik ga er ook heen als vrijwilliger.Mijn aanmelding was in de eerste instantie niet helemaal goed gegaan, maar nu sta ik ingedeeld voor publieksbegeleiding in de Doelen.
Qua films moet ik ook nog even het een en ander uitzoeken.
Voor zover ik heb gehoord is het een beetje helpen met van alles en nog wat. Niet alleen maar kaartjes scheuren in elk geval.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
publieksbegeleiding
wordt daar kaartjes scheuren mee bedoeld?![]()
Tickets voor de openingsfilm waren al in de voorverkoop gegooit. Niet bij stil gestaan. Al vind ik het dan nog een beetje vreemd dat ze er niet een paar over hielden voor mensen die 's ochtens vroeg in de rij gaan staan. Ach ja.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:48 schreef Slayage het volgende:huh? hoe kan dat dan als je nummertje 16 hebt dan?![]()
uiteraard defilms waar ik een kaartje voor heb gekochtquote:Op zondag 21 januari 2007 17:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar ik vind het altijd zo moeilijk om aan de hand van die mini-verhaaltjes, de films uit te kiezen. Wat zijn volgens jullie nou echt de aanraders?
Het is me toch nog gelukt voor alle films die ik wil zien een kaartje te krijgen:quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:45 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Lekker beleid dan voor de vrijwilligers!
Oooh.....wanneer draait 'ie?!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:06 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Belle de jour, klassieker van Bunuel
online kon geloof ik niet meer, maar je kan em ook gewoon ter plaatse laten makenquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb mijn tickets ook besteld. Maar weet iemand hoe en waar je een tijgerpas online kan bestellen. Ik kom er niet uit.
Wat een kutsite.
veel plezierquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:38 schreef JelleS het volgende:
Zometeen naar Rescue Dawn, op 1 premiere misschien na zal er niet veel meer in zitten, tentamens....
ok. En dat zetten ze dan ook niet even duidelijk ergens op de site.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
online kon geloof ik niet meer, maar je kan em ook gewoon ter plaatse laten maken
Was geweldig, baal nu nog meer dat ik geen tijd heb. Mijn menig over de film staat hier: Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel CIIquote:
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:44 schreef Nepthys het volgende:
Ik vreesde eerst dat ik door al het leerwerk voor mijn tentamens van volgende week (ook al, ja) überhaupt geen tijd zou hebben om films te bekijken, maar inmiddels heb ik er toch al twee gezien (mede dankzij mijn vrijwilligersstatus)
Container, van Moodysson dus. Een vrij experimentele film met als lijdend voorwerp een dikke transseksuele man, die gedurende de film voornamelijk in een kamertje zit of op verlaten plaatsen rondloopt. Tegelijkertijd fluistert een vrouwelijke voice-over allerlei willekeurige en van de beelden losstaande gedachten van deze persoon, waardoor zijn/haar eenzaamheid en obsessie met beroemd zijn mooi naar voren komen en bij vlagen zelfs medelijden weet op te wekken. Het grote minpunt van deze film vond ik dat het na een tijdje erg repetitief wordt. 72 minuten lijkt dan opeens wel heel erg lang. Bovendien begon ik me na een tijdje een beetje zeeziek te voelen door het constante geschud met de camera. Het idee is in elk geval goed, maar de uitwerking iets minder.
http://www.filmfestivalro(...)programmaschema.aspxquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:58 schreef teknomist het volgende:
Ik wil vanavond naar Hana... kun je niet gewoon een paar uur vantevoren kaartjes ergens bij een stand of aan de kassa kopen? Neem aan dat niet alle films uitverkopen ofzo..
Als wat dan? Ik vind het juist heel erg leukquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:13 schreef Shadowke het volgende:
Vorig jaar nog als vrijwilliger gewerkt, dat was maar niks.
dus als je een kaartje wilt hebben voor een uitverkochte voorstelling is dat de enige mogelijkheidquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:18 schreef mel723 het volgende:
Hana is idd uitverkocht, maar als medewerkers hun gereserveerde kaartjes niet hebben opgehaald komen die 2 uur voor de voorstelling vrij. Ik ben kassamedewerker en heb vanmorgen kassa gedraaid, dus weet het zeker
kassa draien op iffr, kassa draaien bij appie heijn, blijft kassa draaienquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:21 schreef mel723 het volgende:
[..]
Als wat dan? Ik vind het juist heel erg leuk
Als het goed is moet je wel je tijgerpas laten zien jaquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:22 schreef Hythloth het volgende:
Vragen de zaalwachten om je tijgerpas bij het betreden van de zaal?
Heb namelijk de kans om gekochte kaarten te krijgen die met tijgerpas-korting waren aangeschaft, maar ik ben alleen zelf niet in het bezit van zo'n pas.
ik ben vergeten mij kaartje voor deze voorstelling vergeten mee te nemen naar rotterdamquote:Op maandag 29 januari 2007 01:36 schreef SuperRembo het volgende:
D.O.A.P.
Ik had verwacht dat het zou gaan over wat er met de wereld zou gebeuren als Bush vermoord zou worden. Het had meer weg CSI; het ging meer over wie de moord gepleegd had. Mooi uitgewerkte spannende "documentaire".
Zal vanmiddag eens checken hoe het gaat, laatst waren er nog genoeg kaartjes (paar dagen geleden), maar dat zegt natuurlijk niks over hoe het er nu mee staat. De verrassingsfilm voor medewerkers was No mercy for the rude. Niet gezien trouwens.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:18 schreef Wolfwood het volgende:
Hoe zit het met de verkoop voor de surprise film?
Btw ik hoorde dat er voor de vrijwilligers ook een surprise film was. Weet iemand welke film dat was?
Ah, ik heb dus nix gemist? Was nog van plan te gaan, maar was te slaperig. Was hij trouwens helemaal Engels gesproken?quote:Op maandag 29 januari 2007 10:10 schreef Slayage het volgende:
daarnaast gisteren gezien:
Last winter: een "horror" over de klimaatsveranderingecht iedereen was blij dat film afgelopen was, vandaar dat de film toch aardig wat applaus kreeg naderhand
![]()
Kuuuut, ik zie net dat ik voor vrijdag kaartjes heb voor The Bare-Footed Kid, net als Lifeline geregiseerd door Johnnie Toquote:Op maandag 29 januari 2007 01:36 schreef SuperRembo het volgende:
[...]
Lifeline
Slecht! In het begin zo slecht dat het weer leuk is. De hele tweede helft beslaat een eindeloos uitgerekte reddingsactie in een brandende fabriek, niet om dooooor te komen.
nee je hebt gelukkig echt niets gemistquote:Op maandag 29 januari 2007 11:07 schreef mel723 het volgende:
[..]
Ah, ik heb dus nix gemist? Was nog van plan te gaan, maar was te slaperig. Was hij trouwens helemaal Engels gesproken?
ik had zelf de uitdraai van de email meegenomen, wat dus in de email stond, maar daar stond niet de klantnummer op, maar hij heeft het toen gevonden via mijn postcodequote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vraagje: Als ik mijn gereserveerde tickets wil ophalen. Moet ik dan een uitdraai van de mail mee nemen. Of is alleen het klantnummer genoeg. ?
inderdaad, ze hadden toen ze de stoeltjes gingen vervangen ook meteen aan wat meer beenruimte moeten denkenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:20 schreef ThE_ED het volgende:
Damn die stoeltjes @ Oude Luxor, en ik ben nog niet eens groot.
Ik had dezelfde verwachting (lag dus niet aan jou, maar aan de beschrijvingen van de catalogusmakers die volgens mij af en toe een compleet andere film zien dan ik) maar vond hem (ook) zeer, zeer vermakelijk. Hoewel ik het minder van CSI maar meer van 'The FBI-files' van Discovery vond weghebben.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:36 schreef SuperRembo het volgende:
D.O.A.P.
Ik had verwacht dat het zou gaan over wat er met de wereld zou gebeuren als Bush vermoord zou worden. Het had meer weg CSI; het ging meer over wie de moord gepleegd had. Mooi uitgewerkte spannende "documentaire".
Election II vond ik inderdaad tof, 1 die je met een goed gevoel naar de videotheek terugbrengt, of een zekerheidje in de bios. Maar echt verheffend vond ik het niet, meer cliché, iets wat ik al in vele mafia-films heb gezien (behalve dan die honden) en er zat niet eens een twist in. Maar toch een prima afsluiter.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:18 schreef Wolfwood het volgende:
Andere toffe films tot nu toe:
[knip]
Election II
[/knip]
Vielen tegen of begreep ze gewoon niet:
The Shadow Of The Dog
Die heb ik afgelopen zondag ook gezien. Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Ik vond de ontwikkeling richting een "whodunnit" minder interessant.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:36 schreef SuperRembo het volgende:
vandaag gezien:
D.O.A.P.
meen je dat nou?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:49 schreef ThE_ED het volgende:
Die makers van de teksten in dat Volkskrantjrantje schrijven volgens mij ook maar wat bij de omschrijving van de films. De omschrijving van "Freesia - Bullet over Tears" bevatte gewoon een hele domme fout; "Ghost" waarover gesproken wordt is niet de beschreven persoon
Kijken ze die films wel?
ik viel in slaap bijna, zat echt regelmatig met mijn ogen dichtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:25 schreef dvdfreak het volgende:
freesia was saai
zag ik jaquote:
* ThE_ED tooquote:
neequote:
hahaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:34 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
* ThE_ED too
Ik vond het wel een mooie film, maar het was niet echt veel actie ofzo.
En niet echt geschikt voor de zaal, ik wil bij dit soort langdradige films toch wat beter kunnen zitten.
Ah, die heb ik gister gezien. Vond hem helaas vrij matig en een vriend van mij gaf hem zelfs een 1. Het was op zich wel grappig af en toe maar ze komen er echt alleen maar mee weg omdat ze Daft Punk zijn denk ik.quote:
haha ik ook! lag lekker tot 11:30 in mn nestquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:43 schreef mel723 het volgende:
Ik heb vandaag ff een pauzedagje genomen want ik was al een week alleen maar thuis geweest om te slapen.
meen je dat nou?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:46 schreef mel723 het volgende:
[..]
Ah, die heb ik gister gezien. Vond hem helaas vrij matig en een vriend van mij gaf hem zelfs een 1. Het was op zich wel grappig af en toe maar ze komen er echt alleen maar mee weg omdat ze Daft Punk zijn denk ik.
nope, maar die draait niet meerquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:10 schreef Dos37 het volgende:
Iemand deze al gezien
Zidane, un portrait du 21e siècle
Misschien vind je hem wel mooi, dit zijn de meningen die op de iffr site staan:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
meen je dat nou?weer een crappy movie in mn programma
ik zal dan mijn verwachtingen dan maar volledig bijstellen, misschien wordt het dan wel wat
![]()
er is dus hoop!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:02 schreef mel723 het volgende:
[..]
Misschien vind je hem wel mooi, dit zijn de meningen die op de iffr site staan:
Cugel (30-1-2007 11:14:14): Meesterwerk. Briljant gemixte soundtrack en visueel indrukwekkend. Een 5.
Tessa Verrijp (30-1-2007 9:47:02): Deze film was zo slecht dat ie doorsloeg naar brilliant. Ik heb een half uur lang de slappe lach gehad en heb me dus uiterst vermaakt.
Miranda van den Broek (28-1-2007 10:28:50): Sferische film. Prachtige lange shots van het Amerikaanse woestijnlandschap. Mooie visuele vondsten (venusheuvel doemt op uit het woestijnzand) en goede remixes van 70's muziek (van Brian Eno tot Curtis Mayfield) door de meesters: Daft Punk zelf.
![]()
thanks!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:16 schreef mel723 het volgende:
http://www.filmfestivalro(...)z/opinions_list.aspx
Staat bij meningen.
Mooi, ik ga daar vrijdag heen op basis van de beschrijving uit het krantje. Verkeerde keuze dus weet ik nu al. Jammer.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:25 schreef dvdfreak het volgende:
freesia was saai,gisteren ook gezien
2 uur werd hier eerder gemeldquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Iemand enig idee tegen welk tijdstip er kaartjes vrijkomen voor uitverkochte films? Een uur, twee uur, 5 minuten?
5 minuten dus, vanaf dan gaan ze de rij af bij de bios waar de film draait.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Iemand enig idee tegen welk tijdstip er kaartjes vrijkomen voor uitverkochte films? Een uur, twee uur, 5 minuten?
Hm, ok dan. Moet voor Bunny Chow nog een kaartje zien te regelen voor een extra persoon voor zaterdag, maar volgens mij gaat dat niet echt werken dan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
5 minuten dus, vanaf dan gaan ze de rij af bij de bios waar de film draait.
Weet niet wanneer je precies bent weg gelopen maar de laatste paar gebeurtenissen:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:20 schreef Stpan het volgende:
The Shadow of the Dog was gewoon ronduit slecht qua verhaal, camerawerk, regie, geluid en acteerprestaties! Heeft niets met begrijpen te maken, niet alles is kunstzinnig of goed hoor op het IFFRMaar misschien kun je me vertellen hoe die afliep, ik moest rennen voor D.O.A.P. dus ben weggelopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets was het.
Geweldig hé!quote:Nacht van de wansmaak is er niets bij.
![]()
A Hero Never Dies erg vermakkelijke bullet ballet van Mr.To. Voor die scene in dat café.![]()
Still Life zaten mooie beelden tussen, maar kon me verder niet echt boeien. Was misschien ook iets te moe voor zo'n trage film.
Red Road ook enorm traag eigenlijk (voor mijn gevoel nog erger dan Still Life) maar op het einde wist hij nog wat sterke momenten neer te zetten.
[ Bericht 10% gewijzigd door Wolfwood op 01-02-2007 01:53:39 ]Welcome to Text-only Counterstrike.
You are in a dark, outdoor map.
> GO NORTH
You have been pwned by a grue
quote:Op donderdag 1 februari 2007 01:48 schreef Wolfwood het volgende:
[..]
Weet niet wanneer je precies bent weg gelopen maar de laatste paar gebeurtenissen:Thnx. Ik was weggegaan toen die kerel dat dienstmeisje bleef opzoeken daar aan die rivier. Nu weet ik hoe die afloopt, op de 1 of andere manier geen spijt van het weglopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets was het.![]()
[..]
Geweldig hé!Nacht van de wansmaak is er niets bij.
![]()
![]()
Grappig, die heb ik afgelopen zaterdag gezien.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tokyo shikkaku (Lost in Tokyo) (2007)
Gedurende deze film zien we twee vrienden, die niet veel meer doen dan drinken en rondhangen de avond en dag, nadat hun andere grote vriend is begraven.
Sommige stukken waren dodelijk saai en andere juist weer grappig en/of ontroerend. Vooral tegen het einde als de film meer inhoud krijgt, (de jongens komen langzaam tot conclusie dat ze geen 18, maar 30 zijn en echt over hun toekomst moeten gaan nadenken), werd die een stuk beter. Jammer van dat saaie begin.
En de ondertiteling. Zelden zo'n slechte ondertiteling gezien. En dat voor op een gerespecteerd festival.
cijfer: 6.5
Er was ook een kort interviewtje voorafgaand aan de film met de regisseur, maar hij was (gaf hij ook zelf aan) te dronken om de gestelde vragen te beantwoorden, net als de geluidsman en de camerman die ook naar voren mochten komenquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat verklaart veel. Ik kon me in het begin nog maar net inhouden om niet in een schatterlachbui te vallen, toen ik de ondertitels zag.
Ik vond de film ook op veel momenten saai, maar sommige stukken waren best oké. En het einde werd die wel beter vond ik.
Eensquote:Op donderdag 1 februari 2007 20:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Reprise (2006)
Topper van het festival tot nu toe.
cijfer: dikke 8
Zonde dat La Antena buiten de boot is gevallenquote:Op vrijdagavond 2 februari 2007 zijn de winnende films van het 36ste International Film Festival Rotterdam bekend gemaakt. De drie VPRO Tiger Awards zijn toegekend aan Love Conquers All van Tan Chui Mui, Die Unerzogenen van Pia Marais en ex aequo Bog of Beasts van Claudio Assis (Brazilië) en AFR van Morten Hartz Kaplers. Love Conquers All is mede tot stand gekomen dankzij een bijdrage van het Hubert Bals Fonds.
quote:When the police came and they asked what happened, I told them "He's reaping what he's been sowing, that's what." They said "Fucker been sowing some pretty heavy shit."
Dat idee heb ik ook even gehad. Maar achteraf heb ik toch vooral een hoop losse draadjes.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 01:50 schreef Wolfwood het volgende:
Inland Empire
Gaande weg dacht ik een rode draad te ontdekken.
Ik kijk eigenlijk nooit naar andere theorien van dit soort films. Het is wat mij betreft juist je eigen interpretaties die dit soort films maken of breken. Naast de sfeer vind ik het zelf uitvogelen van een theorie die het grootste deel van de film omvat vind juist zo leuk aan dit soort films. En wat andere mensen ervan maken vind ik eigenlijk niet interessant totdat ik zelf tevreden ben met me theoriequote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:59 schreef JelleS het volgende:
Inland Empire zit veel logischer in elkaar dan je zou denken. Ik heb zo mijn eigen theorie, en anderen hebben weer een aantal andere elementen die ze daar aan toevoegen, maar er zit wel degelijk logica in. Kijk maar op mde officiële site, daar is een forum te vinden.
pff jezus wat een film, drie uur lang totale vaagheid. Leuk ook die reactie van het publiek. Helft van de zaal liep weg, en op het moment dat iedereen dacht dat ie afgelopen was begonnen er mensen te lachen, daarna ging ie echter nog even door.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 01:50 schreef Wolfwood het volgende:
Inland Empire
Valt echt heel moeilijk wat zinnigs over te zeggen. Niet zomaar vreemd en onbegrijpelijk. Nee, zelf vreemd en onbegrijpelijk voor David Lynch zijn doen. De eerste pak weg dertig minuten zijn gewoon normaal te volgen, de volgende tweeën en een half uur echter.. niet te begrijpen wat er daarna allemaal gebeurt.
Gaande weg dacht ik een rode draad te ontdekken. Alleen na afloop bleef ik echter met een hoop stukjes draad zitten, waaronder niet alleen rode stukjes maar ook blauwe, groene en volgens mij ook nog een stukje geel..
Zoveel verschillende scene/verhalen die door heen liepen en eigenlijk geen een die uiteindelijk duidelijk wordt. Er zatten zelfs stukjes tussen uit zijnRabbits.
Desondanks (of dankzij?) dat heb ik me toch echt niet zitten vervelen. Irriteerde me in het begin wel een beetje aan de goedkope digitale camera. Maar de extreme close up die er mee gemaakt werden waren echt zo vet!Vooral bij die vrouw uit het begin. Helemaal akelig wordt je er van. Bijna de hele tijd ook zo'n subtiel creepy muziekje er onderdoor.
Laura Dern speelde echt super trouwens!Ook grappig trouwens dat de film met hetzelfde nummer van Nina Simone (Sinnerman?) eindigde als Nuovomondo.
Sommige zullen hem erg tof vinden en waarschijnlijk zijn er ook een hoop mensen die hem echt haten. Een ding is iig zeker, niemand zal hem begrijpen.
[..]
Bij mij ook.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:53 schreef Stpan het volgende:
Dat die kerel nog met die stallage waar de bloemen opstonden in begon te meppen op het lijk naar de 1e excecutie, sorry maar dat werkt enorm op m'n lachspieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |