Nee, dat weet ik... maar... Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Vegetariers proeven geen dieren. Dat is, al lijkt het erop, iets anders dan dierproeven.
Geen vlees eten? Ach, het is lekker en het zou dus jammer zijn. Spijtig, maar niet nadelig. Dierproeven, echter, kunnen een nut hebben, een nut van levensbelang. Als je dat dus stopt, om het welzijn van de dieren, dan is het daadwerkelijk nadelig.quote:Deze zin begrijp ik niet?
Tsjonge, dat had je wel verstopt dan, die bedoeling.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik doelde meer op een alternatief in tijd.
Dat lijkt mij ook.quote:(...)
Stel dat Saddam Hussein nadat hij was opgepakt door Koerdische en Amerikaanse soldaten aan het Iraakse volk was uitgeleverd. Stel dat de auto waarmee Saddam naar de rechtbank zou worden gebracht onderweg door het volk was belaagd, dat het geharnaste blik letterlijk was opengescheurd door honderden mannen en vrouwen. Niet met bijlen of geweren of met zware stenen. Nee met hun blote handen. Als kijkers, want dit zou geweldige televisie zijn en dus zouden we het te zien krijgen, zouden we ons afvragen hoe die mensen dat toch doen, ijzer scheuren met hun blote handen. Opeens zouden we het begrijpen: het was hun verdriet, hun boosheid, de jarenlange onderdrukking die de mensen een bovennatuurlijk kracht gaf.
Saddam zou uit de auto worden getild. Misschien zouden we een glimp hebben opgevangen van een doodsbange oude man. Misschien zouden we ook alleen maar een mensenmassa zien. Slaande armen. Schoppende benen. Verscheurende tanden. Misschien zouden ze hem in brand steken. Daarna zou men zijn lijk aan een stok spiesen en ronddragen. Iedereen zou een stukje krijgen van Saddam, het monster. Nu niet veel meer dan een paar lappen verkoold vlees.
Een afschuwelijk scenario. Maar ik zou het minder schokkend hebben gevonden. Omdat het eerlijker is.
Niemand zou het 'recht' noemen. Of 'een eerlijk proces'. Het zou zijn wat het is: een volk dat wraak neemt op een gehate dictator.
Wie bepaalt de uitslag? Op oneerlijke wijze, natuurlijk. Afkomstig uit The Simpsons.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
Wat betekent de topictitel?
10 februari. Denk ik.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Reya het volgende:
Apropos, noem eens een datum waarop je wel op een meet kunt komen![]()
De kip is een heilig dier.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef sigme het volgende:
Reya, ik eet wel kip, en zelfs in het bizonder kippen die hebben mogen scharrelen. Ik kijk uit naar de dag dat ik een eigen koppel kan houden. Gezien de teerhartigheid van mijn liefste zal het slachten wel op mij neerkomen.
Jij.quote:
Eerlijkheid is een onbruikbaar begrip. Oneerlijkheid bestaat niet.quote:Op oneerlijke wijze, natuurlijk.
Ja, bij de TT moest ik aan dat denken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Apropos het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=n-cCfZrkCFI
10 februari, zaterdag. Kom je?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:57 schreef Monidique het volgende:
En hoeveel geld moeten we voor je inzamelen...
O ja?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:59 schreef Monidique het volgende:
Als je naar de kerken kijkt, als buitenaards wezen, dan zou je inderdaad bijna gaan verwachten dat de haan een heilig dier is in de Christelijke religie.
monster? Ben ik dan werkelijk de enige die meent dat Saddam de juiste man op de juiste plek was? Overigens behoren de hierboven beschreven taferelen nu tot de min of meer normale gang van zaken in Irak, minus Koerdistan.quote:Nazmiye Oral, in de Volkskrant van 2 januari:
quote:
(...)
Stel dat Saddam Hussein nadat hij was opgepakt door Koerdische en Amerikaanse soldaten aan het Iraakse volk was uitgeleverd. Stel dat de auto waarmee Saddam naar de rechtbank zou worden gebracht onderweg door het volk was belaagd, dat het geharnaste blik letterlijk was opengescheurd door honderden mannen en vrouwen. Niet met bijlen of geweren of met zware stenen. Nee met hun blote handen. Als kijkers, want dit zou geweldige televisie zijn en dus zouden we het te zien krijgen, zouden we ons afvragen hoe die mensen dat toch doen, ijzer scheuren met hun blote handen. Opeens zouden we het begrijpen: het was hun verdriet, hun boosheid, de jarenlange onderdrukking die de mensen een bovennatuurlijk kracht gaf.
Saddam zou uit de auto worden getild. Misschien zouden we een glimp hebben opgevangen van een doodsbange oude man. Misschien zouden we ook alleen maar een mensenmassa zien. Slaande armen. Schoppende benen. Verscheurende tanden. Misschien zouden ze hem in brand steken. Daarna zou men zijn lijk aan een stok spiesen en ronddragen. Iedereen zou een stukje krijgen van Saddam, het monster. Nu niet veel meer dan een paar lappen verkoold vlees.
Een afschuwelijk scenario. Maar ik zou het minder schokkend hebben gevonden. Omdat het eerlijker is.
Niemand zou het 'recht' noemen. Of 'een eerlijk proces'. Het zou zijn wat het is: een volk dat wraak neemt op een gehate dictator.
Ja, monster, ja.quote:
Ongetwijfeld niet, maar ik deel je mening niet in ieder geval.quote:Ben ik dan werkelijk de enige die meent dat Saddam de juiste man op de juiste plek was?
Bij mij kan er altijd wel iets tussenkomen, maar volgensmij heb ik dan geen afspraken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:00 schreef sigme het volgende:
10 februari, dat is ook voor mij een meer zekere datum, mijn zusje is dan met zekerheid verlost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |