Tnx Nick, we spreken dan snel op msn.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
beetje laat maar goed
er bestaat een 4A-GZE dat is een 4A blok alleen dan met supercharger.
die zit standaard tussen de 140 en 170 pk (hangt van de versie en emissie af).
Turbo (GTE kop) is altijd custom werk.
zelf vind ik de 4A-GE 20v blacktop het leukste 4A blok wat er is, dat is namelijk een 20 klepper (incl VVT) met ITB's![]()
Heeft redelijk wat vermogen (165 pk) en gaat onwijs snel de toeren in (8k+ rpm)
Die 20 klepper was natuurlijk uniek voor z'n tijd en is momenteel redelijk populair, ik denk dat je daar wel veel over kan vinden
mooiste van alles is overigens dit (NA blok):
[..]
ik heb overigens nog wel wat info, maar dat komt wel via msn
ik heb gisteren 3 barrels aanschouwd, maar die waren echt te ergquote:Op zondag 7 januari 2007 13:16 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Wanneer ga jij weer een nieuwe unit halen?
ik wil wel sneeuwquote:Op zondag 7 januari 2007 13:24 schreef BoJo het volgende:
[..]
ik heb gisteren 3 barrels aanschouwd, maar die waren echt te erg![]()
heb besloten om het geld maar in de V6 te gooien en daarmee te blijven rijden, ik gok er maar op dat we geen sneeuw krijgen![]()
slechts 120 euro benzine?quote:Op zondag 7 januari 2007 12:34 schreef lipje het volgende:
[..]
mijn Audislurpt voor bijna 300 euro aan benzine per maand, deze diesel slechts 120
Henk Kroes verwacht nog een elfstedentocht volgende maandquote:Op zondag 7 januari 2007 13:24 schreef BoJo het volgende:
[..]
heb besloten om het geld maar in de V6 te gooien en daarmee te blijven rijden, ik gok er maar op dat we geen sneeuw krijgen![]()
quote:Op zondag 7 januari 2007 13:34 schreef vlad het volgende:
[..]
Henk Kroes verwacht nog een elfstedentocht volgende maand![]()
Verstandig.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:24 schreef BoJo het volgende:
[..]
Dat is toch goedkoper dan zo'n barrel man... Of krijg je veel korting op je verzekering enzo...?quote:Op zondag 7 januari 2007 13:40 schreef BoJo het volgende:
[..]
dan moet ik opzoek naar wintervelgen en banden
krijg wel korting ja maar het blijft goedkoper maar 1 rammelalfa te hebbenquote:Op zondag 7 januari 2007 13:42 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat is toch goedkoper dan zo'n barrel man... Of krijg je veel korting op je verzekering enzo...?
denk eerder aan deze jongens:quote:Op zondag 7 januari 2007 13:40 schreef BoJo het volgende:
[..]
dan moet ik opzoek naar wintervelgen en banden
Yep!quote:Op zondag 7 januari 2007 13:43 schreef BoJo het volgende:
[..]
en ik ben ziek denk ik, schoonmaken en verstandige beslissingen nemen
zou je de info over de 4AGE motor ook hier neer willen gooien ?quote:Op zondag 7 januari 2007 13:21 schreef Hugster het volgende:
[..]
Tnx Nick, we spreken dan snel op msn.
Lullo, geloof mij nou maar dat hij het doetquote:Op zondag 7 januari 2007 13:56 schreef BaraCuda het volgende:
tering zo'n kart aanzwengelen is tering zwaar![]()
En volgens mij doet me koppeling niks![]()
Doe ikquote:Op zondag 7 januari 2007 14:04 schreef wouter37 het volgende:
[..]
zou je de info over de 4AGE motor ook hier neer willen gooien ?
BVD![]()
Ik krijg hem wel gestart op de bok. Maar als ik koppeling in druk en ik geef gas dan gaan de wielen weer harder draaienquote:Op zondag 7 januari 2007 14:14 schreef Hugster het volgende:
[..]
Lullo, geloof mij nou maar dat hij het doet
Je moet hem ook aantrekken in z'n 2 eh.
Je hebt een mechanische koppeling, die wat koppelingsplaten bedient, kan niks aan mis. Hij kan slippen, maar dan nog krijg je hem lopend, en stilstaand wegrijden is ook geen probleem.
Wat je dan merkt is dat hij rijdend vanaf een bepaald toerental dus gewoon gaat slippen, je toeren blijven stijgen maar de snelheid valt wat tegen
Heb je hem nu geprobeerd aan te trekken op de bok of aanlopen? Ookal kan je de bocht niet maken lukt het je met een schakel prima om op een glad erf te rijden hoor. Je hebt sowieso genoeg power om hem rijdend rond te driften. Als je dat niet helemaal durft gewoon stil staan, beetje toeren maken, koppeling rustig op laten komen terwijl je nu flink wat meer gas bij begint te geven, voilla, 360 graden
Geloof me, als je hem om de grond zet, koppeling inknijpt en je zet hem in 1 of 2, dan sta je echt nog wel stilquote:Op zondag 7 januari 2007 14:20 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik krijg hem wel gestart op de bok. Maar als ik koppeling in druk en ik geef gas dan gaan de wielen weer harder draaien![]()
Okquote:Op zondag 7 januari 2007 14:27 schreef Hugster het volgende:
[..]
Geloof me, als je hem om de grond zet, koppeling inknijpt en je zet hem in 1 of 2, dan sta je echt nog wel stil
Het heeft een beetje weerstand nodig.
Zou kunnen dat hij lang niet gelopen heeft en dat als hij warm is stationair draaien wel lukt.quote:Op zondag 7 januari 2007 14:29 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
OkIk ben nu alleen dus krijg hem niet van de bok
![]()
En hoe zit het met stationair draaien?
Moet hij eerst warm zijn voordat hij stationair blijft draaien?
Als ik hem van choke af haal dan valt ie namelijk uit als ik geen gas bijgeef![]()
Ok, dat is gewoon even testen dusquote:Op zondag 7 januari 2007 14:35 schreef Hugster het volgende:
[..]
Zou kunnen dat hij lang niet gelopen heeft en dat als hij warm is stationair draaien wel lukt.
De mijne lukt het wel om koud te blijven lopen. Als ik de choke aan heb dan hoor ik het stationair toerental wat omhoog gaan en is het echt dat verzuipen wat je hoort als ik gas probeer te geven, dat *bwoaaaaap* ()
Met de choke eraf, en op het gas is hij retefel, wel rookt ie nog zeker 1 a 2 rondjes, en dan is het knallen geblazen.
Kan je inderdaad ook doen als hij zo warm nog niet wil blijven lopenquote:Op zondag 7 januari 2007 14:37 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ok, dat is gewoon even testen dus![]()
anders zet ik stationair schroefje wat hoger![]()
Wel handig zo iemand bij de hand die er veel van weet![]()
Tering Motor?quote:Op zondag 7 januari 2007 14:43 schreef Hugster het volgende:
[..]
Kan je inderdaad ook doen als hij zo warm nog niet wil blijven lopen
Ja mazzel dat je ook een TM hebtTeringMotor wel, volgens mij pa, maarja die betaald de reparaties steeds
Ik heb namelijk ook een volledig nieuwe versnellingsbak in doordat ik eerst met schakelflippers reed die nét niet hard genoeg de versnelling erin ramden
Heb je wel eens schakel gereden btw?Met voorremmen dus ook erbij
écht anders dan alleen achter hoor
Ik zou echt niet kunnen wachten als ik jou wasquote:Op zondag 7 januari 2007 14:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Tering Motor?Ik hoop het niet
![]()
Ik heb nog nooit schakel gereden neeDie vent vertelde ook dat voorremmen wel even tricky kan zijn als je met 1 band op het rubber remt en met 1 band op het vuile gedeelte
![]()
1e keer dat ik ga rijden doe ik gewoon op een woensdag, lekker rustig dat ding leren kennen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |