Ik zag het gelijk en ik maar wachten op het nieuwe topic.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:58 schreef Etcetera het volgende:
gutver, was vergeten datik het antw op m'n ctr c had gezet vorig topic
eerder posten![]()
Ach gut, jongen toch.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:01 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ik zag het gelijk en ik maar wachten op het nieuwe topic.![]()
ik ook. zelfs al getypt, alleen nog maat ctrl +v doenquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:01 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ik zag het gelijk en ik maar wachten op het nieuwe topic.![]()
Het is in iedergeval bedoeld voor de fiets.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:07 schreef Schorpioen het volgende:
Een spakenspanner?
Ja dat weet ik want ik herken hem omdat hij ooit in een fietsreparatiesetje zat maar ik heb nog nooit begrepen waar dat ding voor diende.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:09 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Het is in iedergeval bedoeld voor de fiets.
Als je goed kijkt kan je er iets tussen leggen en als je dan aan het heveltje draait komt er een pennetje naar beneden die iets ergens uitdrukt. Rara wat zou dit zijn?quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:11 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja dat weet ik want ik herken hem omdat hij ooit in een fietsreparatiesetje zat maar ik heb nog nooit begrepen waar dat ding voor diende.
'ketting' is alvast het eerste deel van het woord, er moet alleen nog iets achter.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:12 schreef Schorpioen het volgende:
Een kettingspanner dan!
Nee het is gemaakt om een ketting in te korten. Het is een kettingp...quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:15 schreef Puzzelaar het volgende:
kettingverwijderaar
Het tweede woord is kleiner en is een synoniem voor prikken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:17 schreef Schorpioen het volgende:
kettingprikker?
Hihi hou het maar bij een synoniem voor prikken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kettingstam?
Priem is 5 letters. De eerste computers werden bediend door kaartjes met gaatjes erin, hoe heten deze kaartjes???quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:22 schreef B.ertha het volgende:
kettingpriem?
Weet ik, had toen al op reageer geklikt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:40 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Priem is 5 letters. De eerste computers werden bediend door kaartjes met gaatjes erin, hoe heten deze kaartjes???
Goeie puzzelaar. Puzzelaar +1quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:41 schreef Puzzelaar het volgende:
kettingpons!
Dit, maar alleen op zijn Engels.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:49 schreef B.ertha het volgende:
wat heeft een pons met je brein van doen?
te laaaaaat...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:06 schreef Sheridana het volgende:
Laurence Fishburn !
sorryquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:05 schreef B.ertha het volgende:
Puzzelaar is er niet meer, zal ik een vraag stellen?
-edit: te laat
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:05 schreef Gooitzen het volgende:
Fishburne?
Had al een leuke klaarstaan zelfsquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:07 schreef Supersheep het volgende:
[..]
sorry
[..]
Gooitzen +1
Punten deel 539:
Roofingburner 1
Puzzelaar 1
Gooitzen 1
Hiep Hoi!quote:
Nou, voordat ik eens een vraag goed heb...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:12 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Film?
Dan hoop ik dat ik die nog mee kan pakken
Die ken ik! Het zit in mijn hoofd, maar het komt er niet uitquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:13 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
Hiep Hoi!
Welke film?
[Running] Okay, so what am I doing?
[Sees man also running] I'm chasing this guy.
[Man shoots] Nope. He's chasing me.
Dat vind ik nu een grappige opmerking!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:15 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Die ken ik! Het zit in mijn hoofd, maar het komt er niet uit![]()
Dankjequote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:15 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
Dat vind ik nu een grappige opmerking!
Ik ken het... maar van welke film?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:13 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
Hiep Hoi!
Welke film?
[Running] Okay, so what am I doing?
[Sees man also running] I'm chasing this guy.
[Man shoots] Nope. He's chasing me.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:15 schreef DuranK het volgende:
Memento!
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:23 schreef B.ertha het volgende:
Oké, nu ben ik echt weg. lekker snoezelen.
Zoals mijn ouders altijd (ongeveer) zeiden:
De akq'ers gaan slapen
De akq'ers zijn moe
De akq'ers sluiten allebei hun beide oogjes toe
Heere houd ook deze nacht
Over de akq'ers getrouw de wacht
Weltrusten.
Yuri +1quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:37 schreef Yurithemaster het volgende:
Russel crowe?
Jeejquote:
Daar was ik eigenlijk al bang voor maar om er nou 2 te gaan vragen vond ik ook wat te makkelijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:53 schreef Etcetera het volgende:
ik ken alleen van Cor van Hout en Willem Holleeder geloof ik
Dat was de gerrit jan heijn ontvoerderquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:59 schreef SaskiaR het volgende:
Ferdi E.?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:17 schreef SaskiaR het volgende:
35?
Jeejquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:40 schreef SaskiaR het volgende:
Yuri +1
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:54 schreef SaskiaR het volgende:
De oospronkelijke 13 staten.
Dat ligt aan de verkeerde kant van het IJsselmeer.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Beemsterzwaag ofzo
Geen idee. Ik ben al ruim 13 jaar uit NL weg. Ik kan me absoluut geen dorpjes rond de Zuyderzee herinneren.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat ligt aan de verkeerde kant van het IJsselmeer.
Juistem.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:15 schreef SaskiaR het volgende:
Beetsterzwaag
Dan ben je wel lang dan 13 jaar weg uit NL.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik kan me absoluut geen dorpjes rond de Zuyderzee herinneren.
En nog heb je geen punt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:17 schreef Etcetera het volgende:
dat is de 3e keer op 1 dag dat deze vraag is gesteld
Zoals ik al schreef: "ruim 13 jaar"quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan ben je wel lang dan 13 jaar weg uit NL.
ik?quote:
Buiten is het gewoon donker hoor...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:21 schreef SaskiaR het volgende:
Het is bij mij dan ook geen nacht... en bij Daf ook niet denk ik.
Nog sterker: Ik woon in België, maar dan wel in alle windstreken omgeven door Nederland.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:23 schreef Yurithemaster het volgende:
Naar mijn weten woont daf in belgië en dat ligr dacht ik bij nederland in de buurt![]()
Schermer?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:27 schreef SaskiaR het volgende:
De polder die ik zoek lijkt qua naam op de andere 3, maar begint met een S.
Dat zei mijn schaatstrainer altijd als ik de juiste slag te pakken had.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:30 schreef SaskiaR het volgende:
Juistem
Nee, het is best een duur woord.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:38 schreef Yurithemaster het volgende:
Golf effect?
Heb het waarschijnlijk wel ooit eens gehoord maar heb nu geen ideequote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het is best een duur woord.
Dat is volgens mij niet van belang.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wacht even... Wat voor golven gaat dit over?
Nee, dat is het effect dat optreedt bij golven die uitgezonden worden door bewegende bronnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:44 schreef erkel het volgende:
Doppler-effect?
Ja goed.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
nee. interferentie
In de praktijk is dat inderdaad vaak de uitwerking van interferentie.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ofwel gewoon storing
Erkel, grote vriend!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:54 schreef erkel het volgende:
Ome Henk!
Troost je; ik nog steeds.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:57 schreef erkel het volgende:
Wat heb ik daar 'vroeger' veel om gelachen![]()
Klik eens op die link, er staan vast nog wel wat zaken te downloaden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nooit van gehoord. Is dat heel ernstig?
Ik zing dit lied voor Ome Henkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:59 schreef erkel het volgende:
Van welk nummer heeft Ome Henk ooit eens een parodie gemaakt en de hitlijsten mee bestormd?
Ik luister het alleen nooit meer, daarom lach ik er niet meer om. Als dat wel het geval zou zijn, zou ik er ook nog krom van liggen.quote:
Dat was Ome Henk zijn titel. Origineel heet "Ik zing dit lied alleen voor jou" van Jantjequote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik zing dit lied voor Ome Henk
Top! Preciesquote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik zing dit lied voor Ome Henk
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mazda
erkel, je moet toch echt eens wat aan die lag gaan doen. De vraag waarom je vraagt is reeds gesteld en beantwoord...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:05 schreef erkel het volgende:
Het lijden moet je nog ff rekken Daf, want we verachten nog een nieuwe vraag![]()
Ligt denk ik meer aan mijzelfquote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
erkel, je moet toch echt eens wat aan die lag gaan doen. De vraag waarom je vraagt is reeds gesteld en beantwoord...![]()
Ik ben nogal auto fan dus vandaar.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zit ik moeite te doen om het oude logo te zoeken, raadt-ie 't meteen....
In de RX8 wordt nog steeds een rotatiemotor gelegd hoor...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:11 schreef Beelzebub85 het volgende:
Dat is toch iets van een jaar of 15 geleden dan?
Dat is een uitvinding van VAG, de groeps waar oa. Volkswagen en Audi onder vallen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:10 schreef erkel het volgende:
Dubbele V-motor, W-motor dus?
Ik bedoelde dat Mazda de Le Mans heeft gewonnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
In de RX8 wordt nog steeds een rotatiemotor gelegd hoor...
Als er 1 Mazda is die ik nog eens wil bezitten is het wel een RX7 of 8.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
In de RX8 wordt nog steeds een rotatiemotor gelegd hoor...
Tja. Als iets heel goed is gaan ze het meteen maar verbieden, lijkt het wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:13 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Mazda de Le Mans heeft gewonnen.
Het geluid als je zo'n RX8 start...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als er 1 Mazda is die ik nog eens wil bezitten is het wel een RX7 of 8.
Een Manta is tweedeurs. En lang niet zo bijzonder als deze wagen.quote:
Ook geen Kadett. Het is geen "gewone" auto. Wel Duits.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:18 schreef Beelzebub85 het volgende:
Opel Kadett?
Is een CX Duits?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Citroen CX?
Ik had die post nog niet gezien.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is een CX Duits?
Komt in de buurt. Maar is niet juist. En toch een beetje wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:25 schreef erkel het volgende:
Een Audi?
Je denkt te ver door.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:28 schreef erkel het volgende:
een VAG ?
Ik had gewoon geen enkel idee over het antwoord zonetquote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht even dat Daffo en ik de enige nog waren in dit topic.
Wacht ik kies een makkelijkere, ik betwijfel of dit nog onder 'Algemene' kennis valt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:46 schreef erkel het volgende:
tsjong...
Ik ga ook.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:51 schreef erkel het volgende:
Toen hield ik me nog niet met zulke zaken bezig...dus ik ga ook maar liggen dan![]()
Wijers?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 03:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wacht ik kies een makkelijkere, ik betwijfel of dit nog onder 'Algemene' kennis valt.Voor degenen die nieuwsgierig zijn, dit effect heet blauwverschuiving.
Wie was minister van EZ tijdens Paars 1 en daarna CEO van Akzo Nobel?
Dan staan er dubbele punten voor die kaagman-vraagquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:59 schreef Mark het volgende:
Mogen de punten uit het dubbele topic hier ingevoegd worden?
tong80 1 en Mark 1
Oja, dat was ik vergeten.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:00 schreef B.ertha het volgende:
Dan staan er dubbele punten voor die kaagman-vraag
achja, maakt mij ook niet uit
Ja, ik dacht al dat deze vol was toen ik die van jullie zag.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:02 schreef Neleos het volgende:
Héé, hier is 't veel drukker.
Doe maar gewoon.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:06 schreef barney74 het volgende:
Berkery +1
Moet ik nu die punten van het inmiddels gesloten topic hierin verwerken?Roofingburner 1
Puzzelaar 1
Gooitzen 1
DuranK 1
Supersheep 1
Yurithemaster 2
SaskiaR 3
Bolkesteijn 3
Daffodil31LE 3
erkel 1
berkery 1
Was er ook al een 540 dan??quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:06 schreef barney74 het volgende:
Berkery +1
Dit zijn de punten van dit topic (AKQ 539 aka AKQ 139), inclusief de punten van het tijdelijk geopende, maar inmiddels weer gesloten topic AKQ 540.![]()
Goed ingekopt! B.ertha +1quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:30 schreef B.ertha het volgende:
zuivel, groente en fruit, granen, vlees, vet
inderdaad. sorry, maar ik kon je moeilijk het punt toekennen; het was alleen maar een kwestie van jouw antwoord combineren met de post daarvoor....quote:
Alicia Silverstone als Cher in Cluelessquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:37 schreef B.ertha het volgende:
Wie in welke film? Graag naam in film en echte naam
[afbeelding]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maaltijdschijf Volgens deze bron niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:38 schreef Mark het volgende:
Nagekeken, en vlees zit in dezelfde groep als zuivel
Mark +1quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Alicia Silverstone als Cher in Clueless
Dat is de maaltijdschijf, je vroeg naar de Schijf van vijf: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijf_van_vijfquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:41 schreef barney74 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maaltijdschijf Volgens deze bron niet.
RoofingBurner +1quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:50 schreef RoofingBurner het volgende:
Grand Ole Opry.
Krek, Jan Steen is goed.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:00 schreef Mark het volgende:
Steen dan maar
Is dat niet van een Breughel?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:01 schreef barney74 het volgende:
Heeft hij toevallig ook 'Het bruiloftsmaal' geschilderd? Qua stijl vind ik het daar erg op lijken.
Warmquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:11 schreef rick89 het volgende:
mitshubishu?
Die had ik wel verwacht. Ook dit is een zeer exclusief merk (prijzen vanaf half miljoen euro), maar minder "sportief"quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:28 schreef Neleos het volgende:
Maserati?
En die is het!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:29 schreef Goover het volgende:
Maybach!
rick89 + 1quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:39 schreef rick89 het volgende:
memento?
Heb jij nou zo'n goed geheugen of ben ik nou zo traag met terugzoeken?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:42 schreef barney74 het volgende:
sterker nog: letterlijk hetzelfde citaat (en DuranK had het puntje)
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:44 schreef barney74 het volgende:
mijn antwoord op de volgende vraag is: 'Beesterzwaag'
Ben al bezig..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:46 schreef Mark het volgende:
Biedt iemand al aan om zo een nieuw topic te openen? Ik heb daar te weinig handigheid in
Toen ik hem gisteren vroeg kreeg ik allemaal leuke antwoorden als 'ik weet het wel, maar kan er niet opkomen.'quote:
Jaquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:52 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
Toen ik hem gisteren vroeg kreeg ik allemaal leuke antwoorden als 'ik weet het wel, maar kan er niet opkomen.'
Dat was ikquote:hij zit in mijn hoofd, maar hij komt er niet uit![]()
Nou, op naar het nieuwe topic dan maar!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |