tuurlijk welquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:01 schreef tnimble het volgende:
Ja het kastje komt in het zicht te hangen. Als ik er een ombouwkast omheen maak wordt mijn vrije doorgang maar iets van 60cm dat is niet te doen om nog fatsoendelijk in je huis te komen.
met een stofzuiger ook....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:38 schreef tnimble het volgende:
De plaat was droog dus ik heb hem vast gezet. De gasleiding heb ik weer los gekoppelt om de beugels te kunnen monteren. Ziet er alweer heel wat beter uit dan eerst. Morgen de elektriciteit met de nieuwe kast
[[url=http://tnimble.nl/construction/EIB/63_thn.jpg]afbeelding][/url]
Nog een tip: Met een stuke schilderstape en een koffiefilter boor je heel erg makkelijk en schoon gaten in steen.
[[url=http://tnimble.nl/construction/EIB/62_thn.jpg]afbeelding][/url]
Dacht ik ook, maar dit werkt ook goed natuurlijkquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:09 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
met een stofzuiger ook....
of hebben ze die nog niet in belgie?![]()
Hierbij heb je allebij je handen vrij en loop je niet te kloten met een stofzuigerslang op trappen enzo.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:09 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
met een stofzuiger ook....
of hebben ze die nog niet in belgie?![]()
oh sorry, dacht al die tijd dat je in belgie woondequote:Op zondag 28 januari 2007 00:49 schreef tnimble het volgende:
[..]
Hierbij heb je allebij je handen vrij en loop je niet te kloten met een stofzuigerslang op trappen enzo.
Gewoon NL hoor.
Leuk project! ook netjes gedaan die kast (dure kast trouwens..) mooi opgelost met dat aansluitblok bovenin de kastquote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:50 schreef tnimble het volgende:
De netwerkaansluiting tussen de groepenkast en de switch is gerealiseerd.
[[url=http://tnimble.nl/construction/EIB/74_thn.jpg]afbeelding][/url]
De complexiteit van alles valt mij behoorlijk mee. Het is even in het begin lastig met alle termen en de enorme keuse aan modules.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Prachtig project met een al even mooie technieken; erg mooi topic om via deze wegte blijven volgen.
Ben benieuwd hoe straks alles samen komt tot een werkend systeem.
Ook omdat ik hier zelf ook wel wat in zie om mee aan het stoeien te gaan als ik ooit aan het samenwonen kom (zelf heb ik er eigenlijk geen ervaring mee![]()
ongeveer 450 euro incluesief de interne kabel goten. Dat is een stuk duurder dan een simpel kaste van 22cm bij 33cm met maar 1cm achter de sin rail, geen deur, geen kabel goten enz.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:50 schreef gateway het volgende:
[..]
Leuk project! ook netjes gedaan die kast (dure kast trouwens..) mooi opgelost met dat aansluitblok bovenin de kast
Dat is voor de Siemens N146/21IP interface. Met deze module koppel je de EIB bus aan het netwerk. Via deze module kan ik vanaf mijn server Pc ook alle modulen besturen om b.v. de buitenlamp op tijd en meteo gegevens aan te sturen. Of kan ik er voor zorgen dat als ik midden in de nacht het licht in schakel om naar de WC te gaan het licht heel zwakjes aangaat. Of ik kan er voor zorgen dat de server het aan en uit doen van het licht van de vorige maand herhaalt als ik op vakantie ben. Ook kan ik er mee op b.v. mijn werk kijken of er ergens nog licht brand.quote:Maareuh? waarvoor is de netwerkabel in de kast???(tussen de groepenkast en switch?) isdat voor die EIB modules?
gaaafquote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:12 schreef tnimble het volgende:
[..]
ongeveer 450 euro incluesief de interne kabel goten. Dat is een stuk duurder dan een simpel kaste van 22cm bij 33cm met maar 1cm achter de sin rail, geen deur, geen kabel goten enz.
[..]
Dat is voor de Siemens N146/21IP interface. Met deze module koppel je de EIB bus aan het netwerk. Via deze module kan ik vanaf mijn server Pc ook alle modulen besturen om b.v. de buitenlamp op tijd en meteo gegevens aan te sturen. Of kan ik er voor zorgen dat als ik midden in de nacht het licht in schakel om naar de WC te gaan het licht heel zwakjes aangaat. Of ik kan er voor zorgen dat de server het aan en uit doen van het licht van de vorige maand herhaalt als ik op vakantie ben. Ook kan ik er mee op b.v. mijn werk kijken of er ergens nog licht brand.
Er bestaan zelf speciale netwerkswitches en antenne versterkers speciaal voor montage in ondiepe groepenkasten. Ook zijn er voor bedrade groepenkasten waar zowel een aantal groepen inclusief netwerk en cai in zitten.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:33 schreef Wojworshebn het volgende:
Je gebruikt topmateriaal en je maakt er net werk van. Toch een puntje van kritiek. Cai en telefonie mogen natuurlijk nooit in de groepenverdeelkast komen. Had dan een klein patchkastje erbij gehangen, dat is juist mooi voor de utp-aansluitpunten te gebruiken.
Geeft lichte storing met de 6 aparaten die er op staan. In de uiteindelijke situatie als de gehele woning verbouw is zal de 4 kanaals multutap of vervangen worden of er 1tje bij komen voor 7 aansluitingen. De versterkings factor moet dan ook iets hoger ingestelt worden.quote:Trouwens probeer eens de TV's zonder de versterker aan te sluiten, met deze kabel en eindozen (4 stuks?) ben je nog geen versterker nodig waarschijnlijk.
Schroeven daarvan zitten altijd binnen in. Voor de hoofdzekering kast zijn dat er meestal 4 in de hoeken of 2 onderin en 1 boven in in het midden. De kwh meter zitten er meestal 2 of 4 in de hoeken die van buitenaf berijkbaar zijn en 1 midden achter de meter zelf.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:42 schreef gateway het volgende:
Gaaf werk tnimble!!! echt mooi!!
maar je zei iets van ook de kast van de hoofd zekeringen weer vast...... Krijg je nu geen gezeur dat die kast is los geweest en dus de loodjes weg zijn??? of kan je hem aan de buitenkant schroeven??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |