quote:Op maandag 19 februari 2007 17:44 schreef Solingjan het volgende:
Das jammer. Maar je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik wil duw ik die wandjes zo door inclief de balkjes. In de badkamer is het tegelboard er af gehaalt en vervangen door groene gipsplaat en echte tegels. Helaas zijn de balken 22x38mm ruw vuren.quote:En je kunt die slagpluggen of bouten niet in die balkjes zetten?
Klopt, maar het is maar voor een tijdje tot dat dit voor de vlakte gaat. K25 heb ik niet op vooraad en is ook relatief duur. PVC buis heb ik vele meters van liggen. En als het eraf gaat is het goed te herbuiken in een muur of plafond.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:18 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik denk dat het geheel wat netter wordt als je P25 goot gebruikt. Als je ergens slecht bijkunt word de netheid er vaker niet beter op.
P25 [afbeelding]
montageplaat p25 [afbeelding]
Zo heb ik het dus ook nu gedaan de muur meerdere malen nat gespoten totdat hij niet meer meteen alle water er in zuigtquote:Op maandag 26 februari 2007 23:11 schreef Solingjan het volgende:
Muur eerst nat maken en dan inbranden met kalk met een borsteltje.
Net zoals je op een betonnen vloer waar weer tegels op komen. Eerst het bestaande beton met water en cement inbranden. Dan specie en tegels.
Omdat dit een stuk steciger moet zijn, scheur herstellend en omdat monumenten zorg en restaurateurs zeggen dat muren die gemetselt zijn met een kalk, zand of kalk, tras, zand mortel alleen met een kalk of leem pleisterlaag mogen worden afgewerkt en onder geen enkel geval met een zand cement pleister of stuclaag. Heeft te maken dat de muur daadoor in de zomer minder vocht uit de lucht kan opnemen waardoor de mortel verpoedert en de muur zwak word. Ik heb zelf ook wel gezien dat dat zo is de stenen liggen dan bijna los, na de muur een paar weken te laten ademen zie je dat alles weer vast komt te zitten best raar om te zien.quote:Waarom gebruik je niet gewoon roodband. Deze is tegenwoordig zo perfect.
Het verschil tussen de roodband van 25 jaar geleden en nu....
Het is nu nog helemaal niet stevig je kunt nu met een mesje heel makkelijk in kerven. Maar dit is normaal eerst moet het water er uit waardoor er lucht bij komt. De kalk reageert dan met de lucht en hard uit. Er zitten nu al wat lichter kleurige plekken in deze zijn al merbaar harder.quote:Trouwens je stuck werk ziet er net uit als betonStevig dus.
Thanks.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:41 schreef Solingjan het volgende:
U heeft weer aardig uw best gedaan. Ziet er idd zeer fraai uit.
Better safe then sorryquote:Dat messing afdekplaatje is volgens mij gespoten met een lak laagje ter bescherming.
Daar hoef je je niet zo druk om te maken als er wat vocht aan komt.
Nee die komt nog. Het gaat nu puur wiskundig en houdt dus nog geen rekening met bewolking.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:43 schreef Wojworshebn het volgende:
Heb je er een weerstation achter hangen? Mooi!
Ach valt wel mee geen eens een bol integraal of sinus hyperbolicus gebruikt, geen rekening gehouden van de baan verschilllen per jaar van de aarde rond de zon en geen rekening met de psotie van ons zonnestelselquote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:53 schreef Gurb het volgende:
Hulde voor je werk en je aanpak!
Ik zou gewoon een schemerschakelaar eronder hangen, jij verwerkt 3 wiskundeboeken in een schakeling voor de buitenlamp. Petje af!
dat verklaart een hoopquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:30 schreef tnimble het volgende:
[..]
Ach valt wel mee geen eens een bol integraal of sinus hyperbolicus gebruikt, geen rekening gehouden van de baan verschilllen per jaar van de aarde rond de zon en geen rekening met de psotie van ons zonnestelselDaar zou ik bij mijn vorige werkgever (FOM) finaal op afgerekend zijn zijn
en dat is in keiharde euro's ?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:24 schreef tnimble het volgende:
De tang zelf kost $48.57 de die sets kosten ongeveer $25 per stuk en je hebt de keuze uit en 40 tal typen.
quote:
Dan nog de vervoerkosten er bij (via USPS = US Postal Service) is dat een dollar of 40 voor dat gewicht. (minder als je het niet via luchtpost doet maar dan duur het 1 a 2 maanden). evt. duane kosten er bij als ze besluiten het pakje in te klaren. Dat zal zo'n 20 euro zijn.quote:
Klopt, ik ben nu bezig met het ontwerp voor de geïntegreerde bewegingdetector, omgevingslichtsterktemeter, thermostaat, IR raam inbraak detector module. Het is erg lastig om aan de eisen van EIB voor energie zuinigheid te voldoen. Maar de bewegingdetector, omgevingslichtsterktemeter en een deel van de IR raam inbraak detector zijn ontworpen en getest. Binnenkort post ik daar wel wat meer over.quote:Op maandag 9 april 2007 22:47 schreef Marsepein het volgende:
Zo, hoe staat het er hier mee? Lang geen update gezien....
Geen probleem daarmee.quote:Tnimble, een vraagje.
We zijn zo langzamerhand met plannen voor de voor- achtertuin en oprit bezig, en e.e.a. begint vorm te krijgen in ons hoofd.
Maar wat betreft verlichting en elektra heb ik een vraag.
Wij willen verschillende verlichtingsgroepen om het huis heen. Oprit, voortuin algemeen, achtertuin algemeen, pad en de 2 of 3 terassen.
Nu bedacht ik me, dat wat jij in je huis gebruikt ook voor ons weleens geschikt zou kunnen zijn. Wat zijn de mogelijkheden als ik: Alle groepen van verlichting laat schakelen door een schemerschakelaar, tijdklok gestuurd, maar die ten alle tijden te overbruggen is. Dus zowel de schemerschakelaar als de tijdklok moeten te overbruggen zijn. Verder wil ik met een afstandbediening alle groepen van verlichting aan en uit kunnen zetten. Ook moet het met een normale schakelaar in bijvoorbeeld de schuur aan en uit gezet kunnen worden.
quote:Ik wil een aparte groep laten aanleggen in de meterkast, en die groep naar de schuur toe brengen. Alle lichtgroepen en wcd's in de tuin breng ik ook daarnaar toe. Dan zo'n stuurkast ophangen met alle componenten.
Er zijn modles met potentiaalvrije contacten te koop waardit perfect op aan te sluiten is. De lichtaanstuurcomponenten kun je dan laen reageren (b.v. via hun dwangsturings functie) op dit contact. Het laten knipperen mag volgens mij niet. Dat mag wel met een zwaailicht maar dan moet de gehele instalatie gecertificeerd worden.quote:Schiet me nog wat te binnen. Kan ik een potentiaal vrij contact van de rookmelders en van een toekomstig inbraaksysteem ook daar op aansluiten, zodat bij een alarm alle buitenverlichting gaat knipperen?
No problem daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Een zeer populaire optie daarvoor is het toepassen van de Gira Homeserver.quote:O, en voor ik het vergeet ... als gadget moet het (eventueel later) mogelijk zijn om alles via internet te regelen en te schakelen.
Voor de afstanbediening kun je b.v. de Merten RF gateway en afstandbediening gebruiken. Maar siemens heeft daarook goede compontenten voor in hun Funk lijn. (Gira heeft dit dacht ik ook maar heb ik geen ervaring mee)quote:Kan dit allemaal, heb je eventueel wat weblinkjes voor me, en is dit voor mij zelf te doen. Ik ben handig, ook wel met elektra.
Zet me eens op het goede been als je wilt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |